Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2015, 05:38
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Het is best lastig een middelbare school te vinden die aan onze eisen voldoet. Alles moet maar leuk en creatief zijn de hele tijd. Al die sites staan vol met pedagogische termen maar echt over de top. Net of alle scholen een soort Spangas-school willen zijn waar ruimte wordt geboden aan elk knotsgek idee dat opborrelt.

Ons jong heeft meer aan structuur en autoriteit.
Ik denk dat het wel meevalt, ik zat eerst op een gymnasium en nu op een school met alle niveau's, beiden hebben ze een motto van vrijheid je talenten te ontwikkelen of zoiets terwijl je daar echt helemaal niets van merkt . De leraren zijn bijna op elke middelbare school wel streng en als ze je het niet begrijpt willen ze heus wel het nog eens schreeuwend uitleggen
Advertentie
Oud 02-03-2015, 05:38
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Dat creatieve lijkt me vooral iets om nieuwe leerlingen mee aan te trekken.
Oud 02-03-2015, 07:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn school was top. Alleen een beetje ver fietsen voor dat jong.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-03-2015, 08:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Complete chaos op station Gouda
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 02-03-2015, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het wel meevalt, ik zat eerst op een gymnasium en nu op een school met alle niveau's, beiden hebben ze een motto van vrijheid je talenten te ontwikkelen of zoiets terwijl je daar echt helemaal niets van merkt . De leraren zijn bijna op elke middelbare school wel streng en als ze je het niet begrijpt willen ze heus wel het nog eens schreeuwend uitleggen
nou als je zo'n hoog niveau hebt, dan heb je sowieso meer keus, de kans dat je in een gymnasiumklas komt met alleen maar tokkies en ordies is ook uitgesloten.
Mijn zoon heeft vmbo tl (tegenwoordig noemen ze dat blijkbaar weer gewoon mavo) en is heel beïnvloedbaar dus dat zijn ook dingen die voor ons heel erg meetellen.
En heeft dus veel structuur nodig want anders voert hij geen donder uit.

Citaat:
Mijn school was top. Alleen een beetje ver fietsen voor dat jong.
een school die oorkondes uitreikt aan leerlingen die 4 jaar lang elke dag te laat komen en 2 niveaus laat zakken vind ik bepaald geen aanbeveling.
We hebben ook nog Rotterdam en Leiden op de planning staan om te bezoeken dus afstand maakt niet uit als we daar kwaliteit voor terugkrijgen.
Oud 02-03-2015, 20:04
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
tokkies en ordies
ik zit nu wel in zo een klas met die tokkies enzo
Ik raad je een school met meerdere niveau's aan, zo kan hij als hij goede cijfers haalt makkelijker doorstromen en uit mijn ervaring is de sfeer op dat soort scholen beter. Scholen met alleen mavo of lager hebben vaak extreem brutale leerlingen en de sfeer is vreselijk (naaktfoto's/gevechten)
Oud 02-03-2015, 20:05
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Ohja en het helpt ook om naar een school in een rijkere buurt te gaan. Klinkt mss apart als ik het zo zeg, maar ja de sfeer is er meestal wel beter.
Oud 02-03-2015, 20:10
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Geen idee waar je woon, maar Rotterdam en Leiden liggen nog best ver van elkaar. Maar ik denk dat als je je zoon zo ver naar school laat gaan het moeilijker voor hem is om af te spreken met vrienden.
Oud 02-03-2015, 20:21
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
een school die oorkondes uitreikt aan leerlingen die 4 jaar lang elke dag te laat komen en 2 niveaus laat zakken vind ik bepaald geen aanbeveling.
We hebben ook nog Rotterdam en Leiden op de planning staan om te bezoeken dus afstand maakt niet uit als we daar kwaliteit voor terugkrijgen.
Ik was wel een gevalletje apart he en die oorkonde was een lolletje van mijn leraar handvaardigheid, omdat ik nog nooit op tijd in zíjn les was gekomen. Een ander meisje had hem ook, omdat zij altijd alles behalve de opdrachten deed, maar wel altijd supercreatief bezig was (die kon echt prachtig tekenen).
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-03-2015, 20:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik vind jou best verstandig overkomen, -Marleen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 02-03-2015, 21:01
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Ik vind jou best verstandig overkomen, -Marleen
Heel stiekem ben ik dat soms ook
Oud 03-03-2015, 12:06
df
Avatar van df
df is offline
Gewoon de multiculti droom laten beleven op t vmbo in den haag, sterkte alvast.
Oud 03-03-2015, 12:20
Verwijderd
Eh nee, na onze zoektocht komen we niet op een zwarte school terecht natuurlijk bovendien wonen we al anderhalf jaar niet meer in Den Haag gelukkig.

Inmiddels een school gevonden eentje die structuur biedt een geen 2e Spangas wil zijn. En in de buurt toevallig
Oud 03-03-2015, 12:51
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ohja en het helpt ook om naar een school in een rijkere buurt te gaan. Klinkt mss apart als ik het zo zeg, maar ja de sfeer is er meestal wel beter.
Voor basisscholen geldt dat dan weer helemaal niet zo. Verwende kinderen en alles
Oud 03-03-2015, 13:14
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Sneeuw,hagel & regen
Oud 03-03-2015, 15:54
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Voor basisscholen geldt dat dan weer helemaal niet zo. Verwende kinderen en alles
Mwahja, ik snap niet echt dat je er last van hebt als iemand anders verwend is. Maar de basisschool is indd anders dan de middelbare school.
Oud 03-03-2015, 16:17
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Mwahja, ik snap niet echt dat je er last van hebt als iemand anders verwend is. Maar de basisschool is indd anders dan de middelbare school.
Jaloezie, minderwaardig voelen...
__________________
Time is Illmatic
Oud 03-03-2015, 17:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Eh nee, na onze zoektocht komen we niet op een zwarte school terecht natuurlijk bovendien wonen we al anderhalf jaar niet meer in Den Haag gelukkig.

Inmiddels een school gevonden eentje die structuur biedt een geen 2e Spangas wil zijn. En in de buurt toevallig
Mag ik pm? Ik ken aardig wat scholen in en rond Rotterdam qua reputatie inmiddels, dus ik ben benieuwd welke je hebt gekozen!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-03-2015, 17:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mwahja, ik snap niet echt dat je er last van hebt als iemand anders verwend is. Maar de basisschool is indd anders dan de middelbare school.
Iets met er niet bijhoren en daardoor gepest worden.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-03-2015, 19:07
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Iets met er niet bijhoren en daardoor gepest worden.
Nee, dat was opzich niet wat ik bedoelde Maar voor andere kinderen zou dat wel kunnen. Ik vind in elk geval dat de kinderen vaak veel egoistischer zijn dan kinderen die niet zoveel hebben. Dat valt me op aan de verschillen tussen de scholen.
Oud 03-03-2015, 21:08
Verwijderd
DE kruitvat hier in de buurt. Om de zoveel mensen met spullen gaat het alarm spontaan af.
Oud 03-03-2015, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Mag ik pm? Ik ken aardig wat scholen in en rond Rotterdam qua reputatie inmiddels, dus ik ben benieuwd welke je hebt gekozen!
het is in Delft
Oud 03-03-2015, 21:44
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Dan nog!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-03-2015, 07:33
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
DE kruitvat hier in de buurt. Om de zoveel mensen met spullen gaat het alarm spontaan af.
Dat is kenmerkend voor elke kruidvat, Moederbedrijf A.S Watson maakt er een sport van om opdracht te geven om zoveel mogelijk artikelen te beveiligen op de meest onlogisch manieren.
Oud 12-03-2015, 21:53
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Terry Pratchett is dood.
Oud 13-03-2015, 00:52
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Terry Pratchett is dood.

Hij was natuurlijk al lang ziek, maar toch had ik 't niet verwacht. Enorm kut en zonde.
__________________
Who's this jabroni?

Laatst gewijzigd op 17-03-2015 om 23:49.
Oud 13-03-2015, 20:24
Verwijderd
Dat ik youtube comments heb gelezen. Mijn ogen doen nog steeds pijn.
Oud 16-03-2015, 12:22
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
De NS.

Maken een fout bij het telefonisch afsluiten van een abonnement waardoor de boel geannuleerd moet worden en ik later zelf weer actie moet ondernemen om het abonnement opnieuw af te sluiten.

Dan boeken ze vervolgens na 2 weken wel een heel jaar abonnementskosten af waardoor mijn lopende rekening onder nul uitkomt en ik niet meer kan pinnen. De eerste twee medewerkers die ik gesproken heb konden me verzekeren dat het geld dezelfde dag of de dag erop terug zou zijn. Nu ik dat nog steeds niet heb, maar weer gebeld en vertelt de volgende medewerker doodleuk dat als zo'n case in behandeling is het 1 tot 2 werkweken kan duren voordat ze alles geregeld hebben.

En om het nog mooier te maken kan ik tot die tijd ook geen nieuw abonnement afsluiten waardoor ik straks naast dit financiële gezeik ook niet kan reizen omdat er geen trajectabonnement op de kaart afgesloten is tot ze het geld terug hebben gestort.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.

Laatst gewijzigd op 16-03-2015 om 14:09.
Oud 16-03-2015, 13:33
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
de boek
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-03-2015, 14:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
k, l, klein verschil
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 16-03-2015, 17:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn oma.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 19-03-2015, 12:49
LekkerStampen
LekkerStampen is offline
Mensen die Hardcore nie waarderen, zemers
Oud 19-03-2015, 16:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn treinaansluiting. Ik had een nare overstap dus ik bleef zitten om twee stations later de trein te nemen vanaf de andere kant. Hebben we vertraging terwijl dat een krappe overstap is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 19-03-2015, 17:05
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Dat ik een hele domme fout op mijn Economietoets heb gemaakt.
Maaaaar verder heb ik wel alles goed volgens mij. Dit overkomt mij altijd als ik kans heb op een 10 bij een toets.
Oud 19-03-2015, 17:22
Menno_V
Menno_V is offline
Elk lesuur de laatste 10 minuten non-stop naar het klokje op mijn laptop zitten kijken (ik ben slechtziend, vandaar de laptop)
Oud 19-03-2015, 18:20
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
keuzes
Oud 19-03-2015, 23:47
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik was bij een concert waar blijkbaar een all-girl moshpit was, maar al wat ik kon zien was een zee van vies-uitziende mannen.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 20-03-2015, 07:35
Verwijderd
Waarschijnlijk waren het toch vrouwen
Oud 20-03-2015, 12:05
LekkerStampen
LekkerStampen is offline
Godverdekk
Ajax da t verneukt
Achja een trouwe ajacied blijf k
Volgende wedstrijd lekker weer op 410 staan
Oud 20-03-2015, 19:01
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Waarschijnlijk waren het toch vrouwen
In dat geval heb ik nog nooit zoveel baarden bij vrouwen gezien. Jammer.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 31-03-2015, 15:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb vandaag stof gekocht en ik wil aan de slag, maar mijn patroonpapier, garen, scharen en andere naaispullen liggen nog bij mijn ouders En een naaimachine werkt niet zo lekker zonder garen. En mijn boek met patronen heb ik ook niet hier
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 17-04-2015, 16:33
Verwijderd
Van de week heb ik mijn telefoon laten kletteren. Dat is natuurlijk geheel mijn eigen schuld en helaas pindakaas. Dus ik bel met de vodafone klantenservice, om te vragen of het mogelijk is om m'n abonnement eerder te verlengen zodat ik eerder een telefoon krijg. Dat kon, mijn abo verloopt begin september en je kan 4 maanden voor die datum verlengen en een nieuw toestel krijgen. Dus dat betekent dat ik 2,5 week moet overbruggen. De dame aan de telefoon verzekerde mij dat niemand moeilijk ging doen over 2,5 week en dat vodafone heel coulant is met uitzonderingen in dit geval en ik moest gewoon even een winkel van hen inlopen. Ik dus gister naar een vodafone winkel, er werd inderdaad verteld dat het kon maar het systeem lag plat dus ze konden niks doen. Dus ik daarnet weer gegaan, begint zo'n kerel een heel klaagverhaal over de klantenservice te houden, dat zij daar ook maar wat roepen en dat het helemaal niet mogelijk is uitzonderingen te geven. Volgens hem stuurt de klantenservice iedereen naar winkels met verkeerde informatie en daar worden ze gek van. Bovendien had ik geen bewijs van dat gesprek dus iedereen kon wel met zo'n verhaal binnenlopen.....Dat zeg je toch niet tegen een klant?!!
Volgens hem waren zijn collega's van gister vroeg of laat ook tegen een probleem aangelopen zei hij, want die uitzondering werd niet gegeven.
Ben toch een beetje gaan doordrammen want hallo, na overleg met zijn manager kon het toch 1 week eerder. Maar dan zit ik nog 1,5 week zonder. Vervangend toestel of leentoestel was niet mogelijk, ik moest zelf maar een telefoon kopen of 1,5 week wachten.
Ik bel vervolgens weer de klantenservice, die zeggen huh het kan wel hoor....Ligt lekker op 1 lijn daar dus. Ik heb er ook helemaal geen zin meer in dit domme gedoe, ze stikken er maar in. Ben nu bezig een andere provider te zoeken. Sommige providers kun je namelijk gelijk een telefoon krijgen en je abonnement 4 maanden later pas laten ingaan. Dan heb ik dus een halve maand een dubbel abonnement maar dat is wel de goedkoopste oplossing.

Het is ook nogal grof dat ik een vervangende toestel 'box' bij mijn abonnement heb zitten (2,75 per maand ofzo). Bij het afsluiten werd verteld dat als mijn telefoon kapot gaat, ik altijd recht op een vervangend toestel. De man in de winkel daarnet zei dat dat alleen geldt als je software problemen hebt Ik heb de voorwaarden nog even gelezen, er staat helemaal niet in onder welke condities je telefoon kapot moet zijn gegaan. Vind ik niet fair dus.
Oud 03-07-2015, 15:06
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
Ik heb nog niet zo lang geleden de Bof gehad en nu ben ik er pas helemaal vanaf.

Verder zweet ik bij de minste friemeling/beweging
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Oud 14-08-2015, 13:47
Verwijderd
Ik zat gister op de bank, minding my own beeswax. Ineens begon het echt ongehoord hard te regenen. Te bizar voor woorden, zo'n bui heb ik nog nooit meegemaakt. Ik liep naar het raam en zag dat binnen ongeveer 5 minuten alle putten waren overstroomd en de hele straat blank stond. Ik rende naar mijn deur, en ja hoor, daar stroomde het water al lekker naar binnen In blinde paniek alles wat voor handen had qua dekens en handdoeken voor m'n deur gesmeten en een soort dam gemaakt. Mijn huis ligt op het laagste punt van alle huizen op mijn stukje en het loopt ook nog eens schuin af naar beneden, op het diepste punt stond ik tot ver over mijn enkels in het water.
Ik dacht nou, ik ga de politie bellen om te vragen hoe je zo'n put openkrijgt.112 bellen vond ik ongepast, maar ik was te gestrest en daardoor verstond 0900-tuig de hele tijd niet mijn woonplaats die inschreeuwde (zo'n stemherkenningsbandje). Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn, maar voor ik antwoord had gekregen hing ik per ongeluk op. Toen dacht ik, ik moet een filmpje maken voor de verzekering, maar doordat ik natte handen had lukte dat allemaal niet. Intussen rende ik rond en gilde ik 'WAT ERG, OMG WAT ERG"
Met een bezem probeerde ik mijn put vrij te vegen, maar omdat het hier schuin afloopt was dat weer het zoveelste domme idee, kon gewoon niet meer helder denken. Toen had ik eindelijk een keer een goed idee en ben met een teiltje het water gaan opscheppen en heb dat in de kliko gegooid, die gister gelukkig was geleegd. Het ging niet snel genoeg, toen mijn zoon uit zijn slaap gekrijst. Onderweg brak hij bijna zijn nek omdat er een raam een klein stukje openstond en er een enorme plas lag. Met m'n zoon als gekken buiten het water op staan scheppen, de kliko zat helemaal tot de nok gevuld en nog eens zo'n grote plastic bak van Ikea die daar toevallig klaar stond om weg te gooien, hebben we 3 keer helemaal volgemaakt en verderop leeggegooid. Buurjongens van de overkant kwamen nog helpen later, die hebben met 3 man die kliko een eind verderop gesleept en leeggegooid.
Op zolder, waar het raam dus openstond (maar echt niet wagenwijd )staat het bed van m'n huisgenoot. Er was zoveel water op haar matras gekomen via het raam dat het eerst door het matras en toen nog door de boxspring heen is gegaan en er een plas onder haar bed lag welke inmiddels al richting trap sijpelde. Op het moment dat het begon te regenen was ik eigenlijk al te laat geweest met het raam dichtdoen, want dit is echt in een paar minuten gebeurd.

Mijn huisgenoot was uit eten met haar vader en ik ben echt zo blij dat ik besloten had om thuis te blijven. In de gang gelukkig geen schade omdat ik er snel bij was. Net met de gemeente afgesproken dat ze hier vaker de put gaan legen, alhoewel dat in dit geval waarschijnlijk niet had uitgemaakt.
Mijn kruipruimte staat nog wel vol met water, maar als de gemeente de put leegt dan loopt dat water ook altijd weg.
Oud 14-08-2015, 14:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zie jou echt door het huis rennen, als een debiel heerlijk.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 14-08-2015, 14:14
Verwijderd
nou, het was niet echt grappig gister. Als dit niet mijn eigen huis was geweest dan had ik me niet zo druk gemaakt.
Oud 14-08-2015, 14:17
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, ik kan me voorstellen dat het voor jou niet zo grappig is als voor mij om nu te lezen het is ook echt debiel dat jij niet gewoon 3 putten voor de deur hebt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 14-08-2015, 17:20
Verwijderd
Dat is wel rot inderdaad. Geen schade aan de vloeren uiteindelijk?
Oud 14-08-2015, 17:23
Verwijderd
nee, de eerste meter ligt er een plank met daaronder de kruipruimte en daarboven een rubberen mat. Die laatste heeft echt gezorgd dat het beperkt is gebleven (er lag eerst een mat van stof). Gelukkig, want voor de rest liggen er overal houten vloeren!
Oud 14-08-2015, 20:47
Verwijderd
Het feit dat ik maandag weer school heb na maanden niks doen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Wedstrijd] Stemtopic Gedichtendag
Dingaantouwtje
60 26-02-2010 22:59
De Kantine Weerwolfspel #57
Biertank 52
500 24-03-2009 21:01
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 10:59
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: Femke Halsema is niet geschikt als lijsttrekker
Boogie
107 02-02-2003 19:19
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.