Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2003, 16:20
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
dreen schreef:

hoe doen jullie dat als je minder probeert te eten? ik heb er een hekel aan om op school te eten ['s middags dus] en doe dat vaak dus ook niet. maaar de laatste tijd wordt ik er echt ziek van als ik niks eet [ik neem soms wel sultana mee, of 1 boterham maar toch] ik word dan misselijk en krijg hoofdpijn... ook ga ik trillen enzow... niet echt fijn.. hoe lossen jullie dat op??
Denk dat je dan kleine tussendoortjes moet eten..
Waarom heb je d'r een hekel aan eigenlijk..?
Als je echt niet wil eten kan zo'n
dextro wel helpen geloof ik..
Vind/denk dat wat eten wel beter is.. maar ok.
__________________
Drie.
Oud 21-02-2003, 16:35
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
goed hoor neophyte
dat idee van water heb ik ook, het is net of alles gewoon door je lichaam spoelt en totaal niet wordt opgenomen
ideaal
zit nog steeds steady 81 kilo trouwens
laa tnu eerst mijn lichaam wennen aan dit gewicht en ga, na dit weekend weer beginnen met écht lijnen
Oud 21-02-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Dashja schreef:

Dankjewel Leonoor!Ik ga as dinsdag naar de huisarts, dan
zijn ook de uitslagen van de eerstelijns psychologen daar.
Ben benieuwd!
Vind het wel moeilijk om te vragen, mijn moeder zit erbij
*Ik vergeet nog al veel*, maar misschien vraag ik of ik
de laatste 10 min. even alleen kan zijn met de huisarts.
(Heb een dubbele afspraak) Nja, we zien wel, vind het wel
eng, maar het is wel goed!
Heel veel succes!

Citaat:


Volgende keer geef ik ze wel aan iemand anders oke? Maar volgens mij heb je er al 3 van de 7 ons al stiekum terug gegeven! Grrrr
Hou vol met je netjes gedragen!
Ik vrees van niet... 'k geloof dat ik een beetje heel veel honger heb de laatste tijd en niet de puf heb om er tegen in te gaan ed...
Oud 22-02-2003, 00:02
Fagyi
Fagyi is offline
Citaat:
hoe doen jullie dat als je minder probeert te eten? ik heb er een hekel aan om op school te eten ['s middags dus] en doe dat vaak dus ook niet. maaar de laatste tijd wordt ik er echt ziek van als ik niks eet [ik neem soms wel sultana mee, of 1 boterham maar toch] ik word dan misselijk en krijg hoofdpijn... ook ga ik trillen enzow... niet echt fijn.. hoe lossen jullie dat op??
Als je hoofdpijn krijgt, misselijk wordt en gaat trillen.. betekent dat dat je lichaam op de állerlaatste reserves loopt. Dat moet je heel snel wat eten (of een suikerklontje nemen, werkt sneller) anders ga je van je stokje als je hier lang mee doorgaat... Je zult zien dat als je dan wat eet, je echt niet aan zult komen. Een boterham is dan binnen een kwartier al opgenomen omdat je lichaam schreeuwt om energie. (En van dat suikerklontje zul je ook niet 1 kilo aankomen, want zoveel weegt dat ding niet eens.)
Oud 22-02-2003, 12:55
Verwijderd
Ik woog iets van een half jaar geleden 58.
Nu 53. Maar als ik in de spiegel kijk lijkt het alsof ik maar 1 kilo ben afgevallen ofzo. En ik heb er niet eens veel moeite voor gedaan. Ik ben eig nog niet tevreden. Volgens mij nooit. :/
Oud 22-02-2003, 18:05
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
't is raar...zo heel veel eet ik niet (volgens zo'n calorieëntelding op inet krijg ik zelfs erg weinig calorieën binnen), maar toch val ik niet af...integendeel, ik kom alleen maar aan... Hoe kan dat dan?
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 22-02-2003, 18:09
Verwijderd
So, ik kwam tot nu toe altijd aan in de week voordat ik ongesteld werd, en dan best flink, minimaal een kilo... Weet niet of dat normaal is... Maar afgelopen week ben ik een kilo afgevallen voor ik ongesteld werd...En nu maar hopen dt ie dr af blijft...Dan nog 3 kilo te gaan tot de 50...
Oud 22-02-2003, 19:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Juliah schreef:
't is raar...zo heel veel eet ik niet (volgens zo'n calorieëntelding op inet krijg ik zelfs erg weinig calorieën binnen), maar toch val ik niet af...integendeel, ik kom alleen maar aan... Hoe kan dat dan?
het enige wat ik kan bedenken is dat je te weinig beweegt.
ik heb laatst een oud artikel gelezen waarin stond dat als je lijnt en je niet beweegt je alleen maar dikker zal worden oid. k weet nie of het klopt, maar ik denk dat je daar wel op moet letten
__________________
Oud 22-02-2003, 19:23
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
dreen schreef:
het enige wat ik kan bedenken is dat je te weinig beweegt.
ik heb laatst een oud artikel gelezen waarin stond dat als je lijnt en je niet beweegt je alleen maar dikker zal worden oid. k weet nie of het klopt, maar ik denk dat je daar wel op moet letten
Echt veel beweeg ik niet ('k loop (wandel) wel bijna elke dag iig 30 minuten (2 keer 15 eigenlijk)). Echt sporten kan ik niet ivm ziekte. De afgelopen dagen heb ik behoorlijk veel gelopen...misschien werkt dat...gelukkig wordt het warmer, dan ga ik me altijd ietsje beter voelen en kan ik dus ook meer doen qua beweging.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 22-02-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef:
Echt veel beweeg ik niet ('k loop (wandel) wel bijna elke dag iig 30 minuten (2 keer 15 eigenlijk)). Echt sporten kan ik niet ivm ziekte. De afgelopen dagen heb ik behoorlijk veel gelopen...misschien werkt dat...gelukkig wordt het warmer, dan ga ik me altijd ietsje beter voelen en kan ik dus ook meer doen qua beweging.
Kan je ook niet fietsen ofzo? Das ook wel goed voor de calorieenverbranding geloof ik.
Oud 22-02-2003, 20:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Echt veel beweeg ik niet ('k loop (wandel) wel bijna elke dag iig 30 minuten (2 keer 15 eigenlijk)). Echt sporten kan ik niet ivm ziekte. De afgelopen dagen heb ik behoorlijk veel gelopen...misschien werkt dat...gelukkig wordt het warmer, dan ga ik me altijd ietsje beter voelen en kan ik dus ook meer doen qua beweging.
mja, misschien dat je iets anders kunt bedenken ofzow naja ik denk dat het wel veel uit zal maken k weet nie in hoeverre dat mogelijk is ivm je ziekte... maar lijnen werkt niet echt als je niet beweegt... nou ja sterkte ermee
__________________
Oud 25-02-2003, 09:39
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
hmm nu deze thread sticky is gaat ie wel een stukkie sneller, gaat er binnenkort nog een nummer 9 komen?

ik woog vanmorgen gewoon 80! das lekker, nog maar 2 kilo
Oud 25-02-2003, 10:36
Hagel
Hagel is offline
Vanaf nu ga ik ook lijnen, tis heel erg nodig (75 kilo bij 1.63 als het niet meer is....) ga me vanmiddag precies wegen en ben sinds gisteren aan het lijnen. Dit keer moet het me echt gaan lukken, om mij heen zie ik echt hoe ouder je word hoe moeilijker het gaat...

ik heb ongeveer 20 pogingen al gedaan, als eht niet meer is, maar ik geef het veel te snel op. soms al na 2 dagen...of dezelfde dag nog. dat wil ik nu niet laten gebeuren.

mijn eerste doel is 70 kilo...

en ik had nog een vraagje, ik woon sinds kort op mezelf, en gezond koken komt er niet echt van omdat ik er geen tijd voor heb, dat zou ik moeten maken
maar weet iemand nog een goede avondmaaltijd, zonder al te veel kalo's, en wat simpel en lekker is... ?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 25-02-2003, 12:09
Bast
Bast is offline
Citaat:
Narod schreef:
en ik had nog een vraagje, ik woon sinds kort op mezelf, en gezond koken komt er niet echt van omdat ik er geen tijd voor heb, dat zou ik moeten maken
maar weet iemand nog een goede avondmaaltijd, zonder al te veel kalo's, en wat simpel en lekker is... ?
de vlaamse roerbakschotel van de Iglo. In 1 pak zitten geloof ik ongeveer 400-500 kilocalorieen, das dus prima als je iets af wilt vallen. Zitten veel groenten in en stukjes aardappel en is erg lekker

de italiaanse roerbakschotel (ongeveer 150 kilocalorieen per pak omdat daar alleen groente in zit en geen aardappels etc) is erg lekker en die gebruik ik wel eens als vulling in wraps..ok zo klaar!

Van de celavita hebben ze blauwe bakken met aardappelpuree erin (kun je met 2 personen van eten). 6 minuten in de magnetron en klaar is het. Daar wat verse groente of groente uit een potje bij....
Oud 25-02-2003, 12:39
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
roerbakschotels inderdaad en lekkere eenpansgerechten..
zo klaar en nog gezond ook
en toegenwoordig is er erg veel afwisseling in
Oud 25-02-2003, 13:58
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Big Brother schreef:
hmm nu deze thread sticky is gaat ie wel een stukkie sneller, gaat er binnenkort nog een nummer 9 komen?

ik woog vanmorgen gewoon 80! das lekker, nog maar 2 kilo
Ik heb dit topic ff gelezen helemaal, was wel ff bezig, maar jij gaat echt goed zie ik Big Brother!!!

Ik ben sinds gister ook weer begonnen met lijnen. Gisteravond 3 uurtjes in de sportschool doorgebracht. Eerst 3 kwartier op zo'n bodyfiets (zwaaaaaar ), maarja dankzij die lerares kwam ik er wel doorheen. Toen ff gechilled en daarna een kwartier buikspieroefeningen gedaan, nou dat was echt niet leuk. En ja, het grootste gedeelte zat ik in de sauna . Maar ja, ik werd vandaag om 1 uur pas wakker(daar heb ik vakantie voor). En toen heb ik 'ontbeten' met een 2 tosti's en 2 glazen chocomel. Nu alleen nog maar 50 cl. water gedronken. Thats it. Ik heb ook weleens dagen gehad dat ik gewoon ontbeet met chips en koek, vreselijk he??! Nou ja die tijden zijn voorbij. Maar nu vooral in de vakantie merk ik dat je toch sneller chips ofzo wil pakken. Het is gewoon dat het automatisch gaat. Ik loop gewoon zonder na te denken als vanzelf naar de kast om wat te pakken.

Maar heb een hele aardige concierge bij ons op school. Ik maak weleens een praatje met hem. Hij is al een tijdje aan het afvallen, maar het is gewoon de gewoonte. Je moet het gewoon afleren. Gewoon gewend raken aan een andere ritme. Als je nou gewoon begint met die 3 maaltijden per dag, geen overslaan, op vaste tijden. Dat vertelde hij dus. Je raakt vanzelf gewend aan het nieuwe ritme en je ziet dat de gedachte aan snoep en chips gewoon verdwijnt, want het zit niet in je ritme. Maarja misschien werkt dit niet bij iedereen, maar misschien een idee? Gewoon echt sterk zijn!!
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 25-02-2003, 15:32
Hagel
Hagel is offline
wat mij opvalt (becel voedingsmeter) is dat ik veeeeel te vet eet...zelfs macaroni met saus is enorm vet... hoe doen jullie dat? ben ik de enigste die enorm hoog zit?

bedankt voor roerbakdingen enzo...klinkt idd wel goed..ga morgen in de winkel even kijken
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 25-02-2003, 15:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik de becel voedingsmeter doe dan kom ik echt niet hoger dan tussen de 1200 en 1500 per dag terwijl je geloof ik 2300 moet hebben. Verder is ook alles goed. Als ik op een dag 1500 calorieen eet dan eet ik super veel en dan is het nog veel te weinig. Ik vraag me af of die test wel klopt. Als je namelijk iets toevoegt kan het zijn dat de hoeveelheid vet ineens van te veel naar goed overspringt rara hoe kan dat?????
Oud 25-02-2003, 16:31
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef:
Als ik de becel voedingsmeter doe dan kom ik echt niet hoger dan tussen de 1200 en 1500 per dag terwijl je geloof ik 2300 moet hebben. Verder is ook alles goed. Als ik op een dag 1500 calorieen eet dan eet ik super veel en dan is het nog veel te weinig. Ik vraag me af of die test wel klopt. Als je namelijk iets toevoegt kan het zijn dat de hoeveelheid vet ineens van te veel naar goed overspringt rara hoe kan dat?????
omdat sommige dingen heel erg veel vet bevatten, maar minder calorieen? Lijkt me duidelijk dan.
Oud 25-02-2003, 16:32
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Hmm ik zie nu dat veel mensen niet met me eens zijn dat aardappels helemaal niet zo goed zijn en zo..maar ja, laat maar zitten..

Ik ben nu bijna 6 kilo afgevallen, in nog geen 2 maanden..
Ik val gemiddeld elke week een kilo af.
Behalve als ik met een verjaardag en zo wat snoep
Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld (ik zat er best wel mee hoor, m'n gewicht)..
Ik eet ook veel gezonder, elke dag meer groente...Alleen nog amper fruit!
Wel veel vruchtensap met extra vitamines en pillen, maar heb nooit geloofd dat dat echt zo gezond is.
Dus dat wil ik wat meer gaan doen, fruit eten (maar het is zo vies! )
Nog 7 kilo te gaan..en ik hoef er nu bijna geen moeite meer voor te doen.


Waar staat die Becel-voedingsmeter? www.becel.nl ofzo? Ik ga ff kijken!
Oud 25-02-2003, 16:38
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik kom met die meter ergens in de 900 uit

sochtends eet ik cruesli met een glas sinaasappelsap en smiddags 3 boterhammen met kaas en veel water enzo en savonds gewoon groente, vlees en 2 aardappels en een beker melk

blijkbaar niet goed genoeg, maar boeie het klopt niet
Oud 25-02-2003, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef:
Waar staat die Becel-voedingsmeter? www.becel.nl ofzo? Ik ga ff kijken!
Daar idd.

Ik heb vandaag niet zo waanzinnig gezond gegeten (lees: chips)...maar goed...morgen weer een dag, zullen we maar denken...en verder heb ik me best netjes gedragen.
Oud 25-02-2003, 19:48
Hagel
Hagel is offline
ik kom met becel.nl op 648 uit....vraag me af of die site wel helemaal klopt...heb echt alles meegerekent...en vandaag nog best redelijk gegeten
3 beschuitjes, jam of kaas...plakje ontbijtkoek, macaroni en thee, koffie en een glas cola...heb zelf het boter waarin ik het vlees bak meegerekend! echt heel gek

naja....morgen weer een dag..weer een uitdaging...oid..
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 25-02-2003, 20:34
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Narod schreef:
ik kom met becel.nl op 648 uit....vraag me af of die site wel helemaal klopt...heb echt alles meegerekent...en vandaag nog best redelijk gegeten
3 beschuitjes, jam of kaas...plakje ontbijtkoek, macaroni en thee, koffie en een glas cola...heb zelf het boter waarin ik het vlees bak meegerekend! echt heel gek

naja....morgen weer een dag..weer een uitdaging...oid..
3 beschuitjes?? hoe hou je het uit? met 4 bruine boterhammen op een dag (naast gewoon warme maaltijd) heb ik soms nog echt trek... en volgens mij klopt die 648 wel ong. > ontbijtkoek en beschuit is volgens mij niet zo veel;

jij eet echt weinig op een dag; is dat wel gezond????? > ook als je af wilt vallen moet je genoeg eten; ik eet praktisch alles, alleen minder tussendoortjes enzo, en erop letten dat je niet te vette dingen gebruikt, boter enzo, en ik ben in ong 4 mnd 10 kilo afgevallen > ik zou echt eens nadenken of je niet wat meer moet eten (al verschilt het natuurlijk per persoon hoeveel je eet, maar dit lijkt me echt heel erg weinig!)
Oud 25-02-2003, 22:45
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
als je je lichaam maar bezig houdt, dus gewoon ontbijten en middageten en avondeten, verder niet raar doen door enorm te ontbijten en dan verder niets meer eten ofzo
als je je lichaam gewoon dat ritme van 3 keer per dag eten aan laat houden en je drinkt veel water, dan gaat je spijsvertering als een snelle motor werken..
Oud 26-02-2003, 07:01
Verwijderd
650 calorieën op een dag is niet gezond, volgens mij.
Oud 26-02-2003, 07:24
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
sublime schreef:
3 beschuitjes?? hoe hou je het uit? met 4 bruine boterhammen op een dag (naast gewoon warme maaltijd) heb ik soms nog echt trek... en volgens mij klopt die 648 wel ong. > ontbijtkoek en beschuit is volgens mij niet zo veel;

jij eet echt weinig op een dag; is dat wel gezond????? > ook als je af wilt vallen moet je genoeg eten; ik eet praktisch alles, alleen minder tussendoortjes enzo, en erop letten dat je niet te vette dingen gebruikt, boter enzo, en ik ben in ong 4 mnd 10 kilo afgevallen > ik zou echt eens nadenken of je niet wat meer moet eten (al verschilt het natuurlijk per persoon hoeveel je eet, maar dit lijkt me echt heel erg weinig!)
ja maar das dus ook een probleem, ik at al niet veel...snoepte gewoon heel erg. maar gezien de reacties hier eet ik mmisschien idd iets te weinig. qua etenstijl ben ik namelijk niet zozeer veranderd, op het snoep na dan. echt honger heb ik niet gehad, gisteren...veel water gedronken ook, maar ik was toen ook pas om 11 uur wakker, misschien dat het daardoor komt. vandaag wat vroeger ontbeten.

wel gaaf dat je zoveel bent afgevallen, mijn uiteindelijke doel is ongeveer 10 kilo, want anders lijkt het echt ongaalbaar, wil ik helemaal gezond gewicht hebben moet ik 15 ofzo kwijt. ben benieuwd of het bij mij ook binnen een paar maandjes lukt
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 26-02-2003, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Narod schreef:
wel gaaf dat je zoveel bent afgevallen, mijn uiteindelijke doel is ongeveer 10 kilo, want anders lijkt het echt ongaalbaar, wil ik helemaal gezond gewicht hebben moet ik 15 ofzo kwijt. ben benieuwd of het bij mij ook binnen een paar maandjes lukt
'k zou er iets langer voor uittrekken. Als je snel veel afvalt is de kans op het jojo-effect erg groot en ik neem aan dat je dat liever niet wilt. 0,5 tot 1,0 kilo per week is volgens mij 'gezond', maar dat houd je niet 4 maanden achtereen vol, denk ik. Volgens mij wordt altijd aangeraden om voor afvallen minstens een half jaar tot een jaar te nemen.
Oud 26-02-2003, 08:34
Evangelion
Avatar van Evangelion
Evangelion is offline
Citaat:
Big Brother schreef:
hmm nu deze thread sticky is gaat ie wel een stukkie sneller, gaat er binnenkort nog een nummer 9 komen?

ik woog vanmorgen gewoon 80! das lekker, nog maar 2 kilo
Ik ook
nog 10 kilo te gaan
Oud 26-02-2003, 08:59
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik was weer wat afgevallen, maar heb gisteren weer erg veel zitten eten en snoepen. Nou ja, ik ben nu opzich nog wel tevreden... er mag nog wel 2 kilo af. Maar dan vind ik het juist moeilijk, als het geen noodzaak is. Ik vind mezelf nu wel iets te dik, maar weet dat het er opzich best goed uitziet. Ik heb ook geluk dat ik een slanke taille heb waardoor t een beetje vrouwelijk eruit blijft zijn als ik aangekomen ben. Nou ja, ik moet ook gewoon gezond doen want ik moet toch zeggen dat ik me na een dag gezond (en niet te veel) eten beter voel dan na zo'n dag als gisteren.
Succes allemaal! Ik vind het echt knap wat jullie doen.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 26-02-2003, 10:30
twim
Avatar van twim
twim is offline
Heyz mensen,

Heb nog goede tip.
Heeft me ome gekregen van fitness kerel waar ie fitnesst en ik fitnessde.
VAAK eten maar niet veel.
Ipv 2 boterhammen om 8:00 uur eentje om 8 en eentje om 10 en zo zorgen dat je 6-7 keer per dag eet.
Val je nog van af ook en je hebt geen honger meer als je het ff volhoud.
En voor de scholiertjes hier is dat best vol te houden met hun pauzes.
Oud 26-02-2003, 16:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
dat klopt idd, dan heb je ook heel de dag meer energie en je houd je spijsvertering op gang. Dat doe ik al heel lang trouwens, 's ochtends niet veel eten (drinkontbijt), om 10 uur een boterham en een liga, om 1 uur twee boterhammen, om half vier 1 of twee boterhammen en 's avonds rond een uur of zes gewoon warm eten. Werkt heel goed hoor, je hebt dan ook praktisch nooit honger terwijl je wel afvalt.
Oud 26-02-2003, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Neophyte schreef:
En voor de scholiertjes hier is dat best vol te houden met hun pauzes.
En voor de 'studentjes' en de werkende mensen?
Oud 26-02-2003, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef:
dat klopt idd, dan heb je ook heel de dag meer energie en je houd je spijsvertering op gang. Dat doe ik al heel lang trouwens, 's ochtends niet veel eten (drinkontbijt), om 10 uur een boterham en een liga, om 1 uur twee boterhammen, om half vier 1 of twee boterhammen en 's avonds rond een uur of zes gewoon warm eten. Werkt heel goed hoor, je hebt dan ook praktisch nooit honger terwijl je wel afvalt.
Ook dat verschilt weer per persoon...want als ik dat doe, dan heb ik dus echt wel honger (en niet zo'n klein beetje ook)...
Oud 27-02-2003, 10:59
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
Juliah schreef:
't is raar...zo heel veel eet ik niet (volgens zo'n calorieëntelding op inet krijg ik zelfs erg weinig calorieën binnen), maar toch val ik niet af...integendeel, ik kom alleen maar aan... Hoe kan dat dan?

misschien een beetje een late reactie, maar beter laat dan nooit.
Je kunt je lichaam en spijsvertering vergelijken met een soort brandend vuurtje. Als je er te veel op gooit (dus veel eten, of juist veel verkeerd eten, dus te vet etc.) dan smoor je het vuur. Maar als je te weinig eet, is er dus niets te verbranden, dus dan val je ook niet af. Je moet dus proberen om niet te veel en niet te weinig te eten. En veel sporten is inderdaad belangrijk, daardoor verbrand je meer en sneller
Oud 27-02-2003, 13:15
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Ik eet al ruim een week middageten en avondeten!!!!
Ik weet dat het goed is, maar het voelt zo slecht, ik
voel me gewoon dikker worden, en als ik iets niet wil..
Ben in no-time alweer 2 kilo aangekomen
Maar nu moet ik zoiezo goed eten, want heb vrij zware griep,
en wil er 'sneller' vanaf zijn..
En met niet-eten gebeurt dat niet, dus...
het lijkt erop dat ik ooit nog eens goed voor mezelf ga zorgen
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Oud 27-02-2003, 14:40
Like A Rose
Like A Rose is offline
Ik heb ff een vraagje (misschein heel dom) maar is het makkelijker om af te vallen als je bijv. 80 kg weegt dan dat je bv 55 kg weegt?
Vroeg het me af...
Thanks
Oud 27-02-2003, 14:52
Like A Rose
Like A Rose is offline
Citaat:
Narod schreef:
ik kom met becel.nl op 648 uit....vraag me af of die site wel helemaal klopt...heb echt alles meegerekent...en vandaag nog best redelijk gegeten
3 beschuitjes, jam of kaas...plakje ontbijtkoek, macaroni en thee, koffie en een glas cola...heb zelf het boter waarin ik het vlees bak meegerekend! echt heel gek

naja....morgen weer een dag..weer een uitdaging...oid..
Sorry voor de late reactie maar ik heb ook maar iets van 690 kcal. per dag. En toch val ik niet af...
Oud 27-02-2003, 18:48
[trm]
Avatar van [trm]
[trm] is offline
Citaat:
Like A Rose schreef:
Ik heb ff een vraagje (misschein heel dom) maar is het makkelijker om af te vallen als je bijv. 80 kg weegt dan dat je bv 55 kg weegt?
Vroeg het me af...
Thanks
Ja. Je sleept meer gewicht mee, dat kost meer energie, dus je verbrandt meer calorieen, dus val je meer af dan iemand die lichter is met evenveel eten.
__________________
to look and look to look and look and look to look and find nihil // lj: ro_b_in
Oud 27-02-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
[trm] schreef:
Ja. Je sleept meer gewicht mee, dat kost meer energie, dus je verbrandt meer calorieen, dus val je meer af dan iemand die lichter is met evenveel eten.
Dan zou dat toch altijd op moeten gaan?
Oud 27-02-2003, 19:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Big Brother schreef:
ik heb eens ergens gelezen dat als je elke dag lekker veel kauwgom kauwt, je 6 kilo per jaar verbrandt
lekker kauwen dus mensen.. lol

ik was 87,5 kilo vanmorgen en wil halverwege februari in ieder geval 85 kilo zijn... wie doet er mee met de 2,5-kilo-deraf-wedstrijd?

DASHJA: vertel me je geheim
ik heb samen met een vriendin pas uitgerekend dat wanneer je 12 pakjes kauwgom per minuuut kauwt, je aan je dagelijkse calorieën zit.
Oud 27-02-2003, 19:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Betamethason schreef:

dextro wel helpen geloof ik..
dextro geeft "korte" energie. het werkt niet lang en vervolgens wordt het erger dan ervoor. dat heeft dus weinig zin. het heeft alleen zin als je heel snel, heel kort energie nodig hebt. want het neemt wel snel in je bloed op.

en banaan daarintegen geeft "lange" energie en is dus effectiever in dit geval.
Oud 27-02-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
*RainBow* schreef:
dextro geeft "korte" energie. het werkt niet lang en vervolgens wordt het erger dan ervoor. dat heeft dus weinig zin. het heeft alleen zin als je heel snel, heel kort energie nodig hebt. want het neemt wel snel in je bloed op.
Je voelt je dan snel beter, maar das maar voor kort, daarna voel je je dan vaak nog rotter dan ervoor, omdat je bloedsuiker dan nog verder daalt.

Citaat:
en banaan daarintegen geeft "lange" energie en is dus effectiever in dit geval.
Of een boterham ofzo, kan ook.
Oud 27-02-2003, 20:01
twim
Avatar van twim
twim is offline
Nou nou alweer een goed nieuwtje!

Het heeft geen zin om WEINIG te eten.
Dus die mensjes met zo min calorietjes op de becel test vallen niet af om de volgende reden:

Als jij heel min of veel minder gaat eten verweerd je lichaam zich daar tegen door langzamer voedsel te verbranden en dus val je niet tot weinig af. Zodra je weer normaal gaat eten omdat het niet helpt kom je dus weer bij.

Dus gewoon vaak btjes eten.
Hou je de spijsvertering mee aan de gang.
En dat vreet energie.
Oud 27-02-2003, 20:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Neophyte schreef:
Nou nou alweer een goed nieuwtje!

Het heeft geen zin om WEINIG te eten.
Dus die mensjes met zo min calorietjes op de becel test vallen niet af om de volgende reden:

Als jij heel min of veel minder gaat eten verweerd je lichaam zich daar tegen door langzamer voedsel te verbranden en dus val je niet tot weinig af. Zodra je weer normaal gaat eten omdat het niet helpt kom je dus weer bij.

Dus gewoon vaak btjes eten.
Hou je de spijsvertering mee aan de gang.
En dat vreet energie.
ben ik nou gek, of wist ik dat al heel lang
__________________
Oud 27-02-2003, 20:53
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
ben ik nou gek, of wist ik dat al heel lang
Je bent gek.
Oud 27-02-2003, 21:50
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
ik heb samen met een vriendin pas uitgerekend dat wanneer je 12 pakjes kauwgom per minuuut kauwt, je aan je dagelijkse calorieën zit.
doh wie eet er nou kauwgom met suiker?
sugafree baby
Oud 28-02-2003, 06:43
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef:
doh wie eet er nou kauwgom met suiker?
sugafree baby
Ook daar zitten calorieën in. Misschien hebben ze het wel uitgerekend voor suikervrije kauwgom, dat staat er niet bij.
Oud 28-02-2003, 11:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Je bent gek.

(maaar, ik wist dat dus echt al heeel lang dat nieuwtje van hem)
__________________
Oud 28-02-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:

(maaar, ik wist dat dus echt al heeel lang dat nieuwtje van hem)
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41
Verwijderd
500 01-04-2005 08:17
Lichaam & Gezondheid gezonder eten en afvallen
kliwie
13 05-02-2004 14:45
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #11!
Snufje
277 26-05-2003 12:40
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #9!
Snufje
315 07-04-2003 17:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.