Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2008, 08:38
schaapje03
schaapje03 is offline
Ik heb sex gehad in mijn stopweek (terwijl ik ongesteld was) alleen ben ik na 2 weken al gestopt, heb m'n strip dus niet afgemaakt omdat ik een pil was vergeten. Nadat ik sex heb gehad ben ik niet meer gaan bloeden.. ben nu weer gewoon aan m'n volgende strip begonnen. Betekent dit, dat ik onveilige sex heb gehad??
Oud 10-01-2008, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Ik heb sex gehad in mijn stopweek (terwijl ik ongesteld was) alleen ben ik na 2 weken al gestopt, heb m'n strip dus niet afgemaakt omdat ik een pil was vergeten. Nadat ik sex heb gehad ben ik niet meer gaan bloeden.. ben nu weer gewoon aan m'n volgende strip begonnen. Betekent dit, dat ik onveilige sex heb gehad??
Volgens pilvergeten.nl gaat het om geslachtsgemeenschap in 'de afgelopen zeven dagen'. Voor de volgende keer: als je de pil vergeet in week twee moet je de strip op maken om veilig de pil te blijven gebruiken, niet stoppen (vergeet je een pil in de derde week dan is dat wel een optie).
Oud 10-01-2008, 22:55
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik heb 3 jaar Mercilon (Sub-30 pil: 20 microgram ethinylestradiol en 150 microgram desogestrel per tablet) genomen maar ben toen last beginnen krijgen van doorbraakbloedingen. Mijn libido is ook heel erg laag, maar ik weet niet of dat gewoon aan mij ligt of aan de pil, want ik heb nooit een vriend gehad vóór dat ik aan de pil was en ik weet niet meer hoe mijn libido was toen ik 17 was...

Nu heeft de gynaecoloog mij Marvelon gegeven, tegen de doorbraakbloedingen. Dit is ongeveer hetzelfde, behalve dat er 30 ipv 20 microgram ethinylestradiol in zit. Nu vroeg ik mij af of dit toevallig ook invloed zou kunnen hebben op mijn libido. (Dat die eventueel zou verhogen). Of is de kans klein omdat het zo sterk op de vorige pil lijkt? (hoewel het blijkbaar wel zou moeten helpen tegen de doorbraakbloedingen...)

Iemand een idee?
Oud 10-01-2008, 23:14
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Oei, dit gevonden op internet:

De meeste vrouwen slikken pillen waarin 30 microgram ethinyloestradiol zit (een synthetisch oestrogeen hormoon, red.), zoals microgynon 30 of Marvelon. Het overgrote deel van deze vrouwen merkt nauwelijks of niets van een verminderd libido. Als je dit wel denkt te merken, dan kun je het beste overstappen op bijvoorbeeld de pillen Lovette of Mercilon. Deze pillen bevatten 20 microgram ethinyloestradiol.”

Maar hopen dat het nu niet nog meer daalt dus En maar hopen dat het ook in de tegengestelde richting werkt...
Oud 11-01-2008, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Even een vraagje wat betreft de verschillen tussen pillen. Ik slikte ruim een jaar Rigevidon, maar sinds twee maanden is deze pil veranderd in de werkelijk absurde naam "Ethinylestradiol/Levonorgestrel". Ondanks dat de apotheek beweert dat dit keer enkel de naam veranderd is, en dat verder alles precies hetzelfde is, reageer ik anders op deze pil. Zo word ik, sinds het slikken van deze pil, een dag eerder ongesteld en is mijn menstruatie heviger. Hoe kan dit?! De apotheek blijft herhalen dat het gewoon Rigevidon is dat ik slik, en de verpakking en pil ziet er verder ook precies hetzelfde uit. Is er nog een andere 'normale' verklaring voor het feit dat mijn menstruatie is veranderd? Ik ben altijd nogal huiverig voor de verhalen over 'zwangerschap-maar-wel-ongesteld-door-pil'; zou dit bij mij het geval kunnen zijn?
Ik ken het. Ik slikte eerst ook microgynon/rigevidon, maar nu is dat ook overgegaan op jouw variant. Sinds ik die pil slik, heb ik heftige menstruatiekrampen en ben veel emotioneler. Ik ben ervoor naar de huisarts geweest, en die zegt dat dit soort 'vervangingen' kopieën zijn uit verschillende landen, oa Rusland, Griekenland en Italië. In principe zou de samenstelling hetzelfde moeten zijn, maar vaak verschilt dit een beetje. Juist dit kleine beetje kan het verschil maken. Ik ben teruggegaan naar Microgynon (dit hadden ze bij de apotheek wel nog gewoon). Nu ben ik ontzettend benieuwd of het minder wordt. Ik zou ook even naar de huisarts gaan en dit verhaal navragen.
Oud 11-01-2008, 11:36
lindagraaf
lindagraaf is offline
Ik heb een pil tegen doorbraakbloedingen. De ministat.
Ik vind dit een fijne pil, na zoveel pillen die ik al heb gehad.
Geen last van bijwerken e.d.
Oud 11-01-2008, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een pil tegen doorbraakbloedingen.

Het is een anticonceptiepil, net als zoveel andere pillen, dat jij geen last hebt van doorbraakbloedingen bij die pil is heel fijn, maar dat maakt het niet 'een pil tegen doorbraakbloedingen'. Een ander kan er bij dezelfde pil wel last van hebben.
Oud 13-01-2008, 18:52
Merothis
Avatar van Merothis
Merothis is offline
Citaat:
Hoi! Ik heb een klein vraagje.

Ik slik sinds ongeveer eind november de pil. Ik heb de tweede strip meteen erachteraan geslikt omdat het niet erg geod uitkwam, daar moet ik nu nog drie dagen van. Ik ben eind november begonnen met slikken op de eerste dag van de menstruatie. Maar nu werd ik vorige week maandag/zondag gewoon ongesteld, ook al was ik nog bezig in een strip. Nu zei de huisarts al dat het de eerste maanden waarschijnlijk niet helemaal perfect zou verlopen, maar inmiddels ben ik nog steeds niet klaar met deze menstruatie. Vandaag is dus al dag 8/9. Normaalgesproken, voorat ik met de pil begon was ik wel al vaker 5/6 dagen ongesteld.

Ligt het aan de pil? Zou ik moeten overstappen? Of gewoon afwachten?
Citaat:
Zolang je de pil doorslikt houdt een doorbraakbloeding - wat het waarschijnlijk is - niet op. Zodra je stopt met de pil zal het waarschijnlijk nog een aantal dagen aanhouden, waarna het stopt. Als je de pil door blijft slikken, blijft de doorbraakbloeding ook.
Citaat:
Heb ik ook maar gedaan

Dus je moet altijd als je al een volledige strip hebt geslikt en dan een bloeding krijgt, stoppen? Dit wist ik helemaal niet. Ik ben toch maar gestopt, heb eergisterochtend de laatste pil geslikt maar eigenlijk lijkt het alleen maar erger te worden Ben het nu ook wel tamelijk zat eigenlijk. Maar ik wacht sowieso nog een paar dagen dan.
Citaat:
Je hoeft niet te stoppen, maar als je niet stopt blijft het bloeden. En dat het erger word klopt denk ik ook wel, je zit nu immers in een stopweek.


OK inmiddels zit ik op dag 15 De eerste 9 dagen zijn te verklaren door het doorslikken, maar nu zijn ook 6 dagen voorbij zonder de pil te hebben geslikt. Is dit eigenlijk mijn gewone bloeding en dus normaal omdat ik voordat ik de pil slikte ook al wel eens 6 dagen ongesteld was? Of is het inmiddels wel tijd me zorgen te maken?
Oud 14-01-2008, 08:26
Anika
Citaat:
OK inmiddels zit ik op dag 15 De eerste 9 dagen zijn te verklaren door het doorslikken, maar nu zijn ook 6 dagen voorbij zonder de pil te hebben geslikt. Is dit eigenlijk mijn gewone bloeding en dus normaal omdat ik voordat ik de pil slikte ook al wel eens 6 dagen ongesteld was? Of is het inmiddels wel tijd me zorgen te maken?
Die laatste zes dagen zijn inderdaad je normale bloeding, dus geen zorgen maken.
Oud 14-01-2008, 10:50
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Ik heb 3 jaar Mercilon (Sub-30 pil: 20 microgram ethinylestradiol en 150 microgram desogestrel per tablet) genomen maar ben toen last beginnen krijgen van doorbraakbloedingen. Mijn libido is ook heel erg laag, maar ik weet niet of dat gewoon aan mij ligt of aan de pil, want ik heb nooit een vriend gehad vóór dat ik aan de pil was en ik weet niet meer hoe mijn libido was toen ik 17 was...

Nu heeft de gynaecoloog mij Marvelon gegeven, tegen de doorbraakbloedingen. Dit is ongeveer hetzelfde, behalve dat er 30 ipv 20 microgram ethinylestradiol in zit. Nu vroeg ik mij af of dit toevallig ook invloed zou kunnen hebben op mijn libido. (Dat die eventueel zou verhogen). Of is de kans klein omdat het zo sterk op de vorige pil lijkt? (hoewel het blijkbaar wel zou moeten helpen tegen de doorbraakbloedingen...)

Iemand een idee?

Ik ben precies 1 week geleden begonnen met Marvelon te slikken (elke keer om 21u) Sinds minstens 5 nachten op rij slaap ik erg slecht hoewel ik normaal nooit slaapproblemen heb. Zou er enig verband kunnen zijn of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?
Oud 16-01-2008, 10:05
ninie
Avatar van ninie
ninie is offline
Citaat:
Ja, dat klopt .

In de drie weken dat je de pil slikt, bouw je een buffer van pil-hormonen op in je bloed. In de stopweek daalt dat buffer weer langzaam, en dus begin je na de stopweek met een nieuwe strip, om te zorgen dat er telkens genoeg pil-hormonen in je lichaam zijn om de pil te laten werken. Als je de stopweek overslaat en dus doorslikt, daalt het opgebouwde buffer niet, omdat er steeds aanvoer van nieuwe pil-hormonen is. Daardoor kun je tijdens het doorslikken op elk willekeurig moment met een stopweek beginnen .
okee, dat snap ik dan ook, maar nu zit ik met het volgende.
Ik heb gewoon 1 strip gevolgd, niks vergeten dus niks aan de hand. Nu ben ik doorgegaan met de 2e strip, omdat ik geen zin had om in het weekend ongesteld te worden. Van die tweede strip heb ik 3 pillen gehad, donderdag, vrijdag en zaterdag. Daarna ben ik gestopt, zodat ik waarschijnlijk maandag ergens ongesteld zou worden. Maar dit ben ik nu (het is inmiddels woensdag) nog steeds niet.
Ik heb mijn bijsluiter eens goed doorgelezen en er stond dat het zo kon zijn dat je geen bloeding krijg in de stopweek, en dat je dan als je alle pillen op de goede manier hebt ingenomen niet zwanger kan zijn. En je gaat dan gewon weer verder met de volgende strip.
Dus ik hoef mij nergens zorgen over te maken?
En het verdergaan met de volgende strip is dan na die 7 dagen van de stopweek?
en ben ik dan in tussentijd wél beschermt? ja toch?
vroeg me dit toch wel even af, want ik begon me al zorgen te maken!!
Oud 16-01-2008, 10:28
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ja, je bent in de tussentijd beschermd.
Oud 16-01-2008, 13:10
ninie
Avatar van ninie
ninie is offline
okee

maar inmiddels ben ik al ongesteld geworden haha, naja het was dan gewoon een latertje denk ik!
Oud 18-01-2008, 18:22
Natalie_Dolphin
Natalie_Dolphin is offline
Hoe kan het eigenlijk dat je na je stopweek toch beschermt bent? Vroeg ik me zomaar af.. Ik bedoel, als je 1 keer een pil vergeet, vervalt de bescherming, maar als je een hele week stopt, is het nog veilig??? o.O
__________________
Keep me safe inside your arms like towers.. <3
Oud 20-01-2008, 15:05
Verwijderd
Vraagje: Ik ben sindskort begonnen met nieuwe pil (diana35), maar ik word altijd beetje ziek als ik ongesteld ben. En ik ben dinsdag jarig, dus ik wil eigenlijk de pil gewoon maand doorslikken. Dat kan dan gewoon toch?
En als die 2e strip dan klaar is, dan gewoon een stopweek en weer verder? Dat is toch gewoon goed?
Oud 20-01-2008, 18:02
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Zo te zien is de diane35 een eenfasepil. Je kunt dus gewoon een weekje ofzo doorslikken. Of twee, of hoeveel je wilt. Als je maar precies een week later (of eerder) nadat je bent gestopt weer begint (dus niet langer dan 7 dagen stopweek houden).

Ik slik zelf meestal niet een hele strip door, maar een week. Heb je wat minder kans op doorbraakbloedingen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 25-01-2008, 12:14
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Okay, kleine check hier: Heb nu last van een doorbraakbloeding, maar ik zou ook volgens planning over een paar dagen ongesteld moeten worden. Deze maand niet doorgeslikt, maar voor mijn vorige ongesteldheid wel een flinke periode. Na het een en ander gelezen te hebben lijkt het mij het slimst om nu gewoon met mijn pil te stoppen, ongesteld te worden, en over het allemaal over 7 dagen weer op te pakken, dus volgende week zaterdag. Dan zit ik compleet veilig als ik het goed begrijp. Ik slik microgenon 32, for the record. Merci!
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Oud 26-01-2008, 14:01
haha444haha
Avatar van haha444haha
haha444haha is offline
Citaat:
Okay, kleine check hier: Heb nu last van een doorbraakbloeding, maar ik zou ook volgens planning over een paar dagen ongesteld moeten worden. Deze maand niet doorgeslikt, maar voor mijn vorige ongesteldheid wel een flinke periode. Na het een en ander gelezen te hebben lijkt het mij het slimst om nu gewoon met mijn pil te stoppen, ongesteld te worden, en over het allemaal over 7 dagen weer op te pakken, dus volgende week zaterdag. Dan zit ik compleet veilig als ik het goed begrijp. Ik slik microgenon 32, for the record. Merci!
Volgens mij is het zo dat als je nu met de pil stopt om ongesteld te worden dat je dan dus niet meer veilig bent omdat je niet je strip afmaakt maar midden in je strip stopt. aangezien je zegt dat je volgens planning over een paar dagen ongesteld wordt, zou ik gewoon mn strip afmaken (je zult dan gedurende de dagen dat je de strip aan het afmaken bent wel last van bloedverlies houden) en daarna je stopweek houden, waarin je 'echte' ongesteldheid begint en dan na de stopweek weer gewoon met een nieuwe strip beginnen en dan is alles weer normaal en ben je ook de hele tijd veilig geweest.
Dit is wat mij t beste lijkt. Succes ermee
__________________
~~ Keep Smiling ~~
Oud 26-01-2008, 21:30
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik zou ook gewoon je drie weken afmaken (als ik het goed begrijp heb je die nog niet 'vol' gemaakt) en dan pas een stopweek inlassen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 28-01-2008, 20:48
*amalia*
Avatar van *amalia*
*amalia* is offline
Ik ben pas begonnen met de pil. Ik ben hierbij niet op de eerste dag van mijn menstruatie gestart maar op de 3e dag. In de bijsluiter staat dat je dan eigenlijk een week moet wachten voordat je beschermd bent. Op de 5e dag van mijn menstruatie (3e pildag) heb ik echter toch seks gehad zonder ander voorbehoedsmiddel, hij is hierbij niet klaargekomen. Bestaat er een risico op zwangerschap?
Oud 28-01-2008, 21:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik ben pas begonnen met de pil. Ik ben hierbij niet op de eerste dag van mijn menstruatie gestart maar op de 3e dag. In de bijsluiter staat dat je dan eigenlijk een week moet wachten voordat je beschermd bent. Op de 5e dag van mijn menstruatie (3e pildag) heb ik echter toch seks gehad zonder ander voorbehoedsmiddel, hij is hierbij niet klaargekomen. Bestaat er een risico op zwangerschap?
Ja, natuurlijk. Als er in je bijsluiter staat dat het een week duurt en jij binnen die week al onveilige seks gehad hebt dan werkt die pil nog niet (optimaal) en heb je kans op zwangerschap.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-01-2008, 21:37
*amalia*
Avatar van *amalia*
*amalia* is offline
Ja dat is natuurlijk wel zo. Maar omdat ik op dat moment ongesteld was en hij niet klaar kwam dacht ik dat het risico er vrijwel niet was. Toch maar even MAP halen dan morgen.
Oud 28-01-2008, 21:54
Merothis
Avatar van Merothis
Merothis is offline
Ik had hier laatst ook al gepost, maar ik had nog een vraagje!

Ik heb de laatste tijd last van nogal wat moodswings, hele actieve vrolijke buien maar ook heel sombere. Nu las ik in de bijsluiter van ethinylestradiol.03/levonorgestrel.15 dat een bijwerking depressieve buien als bijwerking kan hebben. Bij depressieve buien denk ik aan een paar dagen somber ofzo zijn, maar ik heb het tegenwoordig ook al dat ik zomaar begin te huilen als ik besef dat ik heel gelukkig ben of juist als ik afscheid moet nemen ofzo. Hoort dit hier ook allemaal bij? Verandert dat nog naarmate je langer de pil slikt? Ik heb nu iets van 2,5 maand geslikt, dus nog niet erg lang.
Oud 28-01-2008, 22:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ja dat is natuurlijk wel zo. Maar omdat ik op dat moment ongesteld was en hij niet klaar kwam dacht ik dat het risico er vrijwel niet was. Toch maar even MAP halen dan morgen.
Ongesteld zijn zegt niets tenzij je echt een hele regelmatige cyclus hebt en dan nog kan het net die keer anders zijn. Zwanger worden kan ook vanuit voorvocht dus daar hoeft hij niet perse voor klaar te komen. MAP is vervelend maar wel verstandig nu lijkt me
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-01-2008, 14:05
*amalia*
Avatar van *amalia*
*amalia* is offline
Heb nu toch maar een MAP geslikt, wel aan de vrij late kant maar toch binnen de 72uur. Ik vraag me nu toch wel af of de kans groot is in deze gehele situatie op zwangerschap en of ik straks nog een test moet doen. Zou het nodig zijn? Ik snap ook niet waarom ik nu weer zo onverstandig moest zijn.
Toch nog één vraag (omdat mijn kennis toch niet zo geweldig blijkt te zijn die ik heb opgedaan op school), ben ik na 7 pillen nu toch nog veilig, of is het door deze situatie toch verstandiger om alles maar even af te wachten?
Ik durf nu echt niet meer te vertrouwen op de dingen die ik er zelf van weet
Oud 29-01-2008, 14:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou zelf sowieso afwachten tot je minstens een volle strip geslikt hebt en aan je tweede strip bezig bent voor je er vanuit gaat dat je pil veilig is maar dat is mijn mening. Ik weet iet hoe het nu zit met die morning afterpil enzo. Dat moet je anders even aan je huisarts of in de apotheek vragen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-01-2008, 12:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Heb nu toch maar een MAP geslikt, wel aan de vrij late kant maar toch binnen de 72uur. Ik vraag me nu toch wel af of de kans groot is in deze gehele situatie op zwangerschap en of ik straks nog een test moet doen. Zou het nodig zijn? Ik snap ook niet waarom ik nu weer zo onverstandig moest zijn.
Toch nog één vraag (omdat mijn kennis toch niet zo geweldig blijkt te zijn die ik heb opgedaan op school), ben ik na 7 pillen nu toch nog veilig, of is het door deze situatie toch verstandiger om alles maar even af te wachten?
Ik durf nu echt niet meer te vertrouwen op de dingen die ik er zelf van weet
als je die 7 pillen nu braaf geslikt hebt lijkt me er qua pilveiligheid niets aan de hand. Een MAP veegt niet ineens al die hormonen uit je lijf, alleen de mogelijke zwangerschap.
Dus volgens mij ben je nu én niet zwanger, én beschermd door de pil nu.

Maar als je je er zelf niet prettig bij voelt, kan je natuurlijk ook gewoon een tijdje een condoom gebruiken, lijkt me wel iets prettiger seksen als je je geen zorgen maakt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 31-01-2008, 13:21
*amalia*
Avatar van *amalia*
*amalia* is offline
Bedankt voor je reactie, stelt me weer een beetje gerust.
Ik heb inderdaad net gevonden dat de morning after pil eenzelfde hormoon bevat als de anticonceptiepil alleen de dosis is 10 keer meer. Hij moet nu na 7 dagen echt wel veilig zijn, anders weet ik het ook niet meer.
Oud 31-01-2008, 17:53
Merothis
Avatar van Merothis
Merothis is offline
Citaat:
Ik had hier laatst ook al gepost, maar ik had nog een vraagje!

Ik heb de laatste tijd last van nogal wat moodswings, hele actieve vrolijke buien maar ook heel sombere. Nu las ik in de bijsluiter van ethinylestradiol.03/levonorgestrel.15 dat een bijwerking depressieve buien als bijwerking kan hebben. Bij depressieve buien denk ik aan een paar dagen somber ofzo zijn, maar ik heb het tegenwoordig ook al dat ik zomaar begin te huilen als ik besef dat ik heel gelukkig ben of juist als ik afscheid moet nemen ofzo. Hoort dit hier ook allemaal bij? Verandert dat nog naarmate je langer de pil slikt? Ik heb nu iets van 2,5 maand geslikt, dus nog niet erg lang.
Niemand die iets weet over de pil en moodswings?
Oud 31-01-2008, 19:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Niemand die iets weet over de pil en moodswings?
De pil kan inderdaad moodswings veroorzaken. Ik geloof dat het zelfs in de bijsluiter staat (in mijn farmacotherapeutisch kompas staat het iig wel)
bij sommigen wordt het na een paar maand beter, bij sommigen niet. Kwestie van uitproberen dus. Ieder lichaam reageert anders.

Als je erg veel last ondervindt van die moodswings zou ik terug gaan naar je huisarts en vragen om een andere pil met een andere samenstelling, kan best zijn dat de moodswings dan verdwijnen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 01-02-2008, 19:18
Verwijderd
Ik heb zojuist een bloeding gehad, behoorlijk wat bloed en het is "tussentijds", hier heb ik eigenlijk nooit last van en ik ben al 8 jaar aan de pil.. bovendien was het echt volledig vers bloed en rook het niet ongesteld, zeg maar. Kan dat toch een doorbraakbloeding zijn of is dat eerder wat anders?
Oud 02-02-2008, 22:32
PV
PV is offline
Citaat:
Ik heb zojuist een bloeding gehad, behoorlijk wat bloed en het is "tussentijds", hier heb ik eigenlijk nooit last van en ik ben al 8 jaar aan de pil.. bovendien was het echt volledig vers bloed en rook het niet ongesteld, zeg maar. Kan dat toch een doorbraakbloeding zijn of is dat eerder wat anders?
hmm dat kan het wel zijn denk ik. maar had je hiervoor ook een strip doorgeslikt of niet?
Oud 02-02-2008, 23:08
Verwijderd
Citaat:
hmm dat kan het wel zijn denk ik. maar had je hiervoor ook een strip doorgeslikt of niet?
Hiervoor? De strip die ik nu slik heb ik direct doorgeslikt na mijn vorige ja. Dit doe ik heel vaak, maar heb nog nooit een doorbraakbloeding gehad.. ik keek dus nogal verbaasd op.
Oud 04-02-2008, 10:34
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik zit hem behoorlijk te knijpen. Ik zit in mijn laatste week van de pil en ik ben hem za. en zon. vergeten. Gister heb ik onbeschermd seks gehad. Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? Is het minder omdat het de laatste week is?
Oud 05-02-2008, 17:16
colour_of_fire
Avatar van colour_of_fire
colour_of_fire is offline
Ik heb altijd microgynon geslikt en nu heb ik die nieuwe 'merkloze' pil gekregen. Ik was begonnen aan de strip microgynon (1 pil) maar was deze vergeten (ik woon op kamers). Bij mn ouders lag die merkloze pil dus heb ik tussendoor daar maar 3 pillen van geslikt. Daarna weer verder gegaan met microgynon. In hoeverre is dit veilig? Het zijn in principe dezelfde dingen die erin zitten dus lijkt mij dat dit gewoon kan. Maar wil toch even zeker weten of mensen hier meer van weten/ervaring mee hebben.
__________________
Ik ben hier hoor..
Oud 07-02-2008, 13:01
Verwijderd
Als het dezelfde soort pil is kan het volgens mij weinig kwaad.
Oud 10-02-2008, 21:50
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik slik normaal gesproken een pil, weet niet zo 1 2 3 hoe die heet, maar ik kreeg die 2 maanden geleden van de apotheek ipv microgynon en volgens haar was de pil bijna precies hetzelfde.
nu moest ik gisterochtend met een nieuwe strip beginnen maar kwam ik erachter dat ze op waren. en alle apotheken waren dicht, zzz. dus kreeg ik van een vriendin mycrogynon.

weet iemand of ik dan onbeschermd sex kan hebben? kan ik gewoon een ander soort pil slikken of is die overstap 'onveilig'??
een vriendin van me zei dat het niks uitmaakt, als de ene pil bijvoorbeeld op is bij de apotheek krijg je soms gewoon een andere.
is dit waar?
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 10-02-2008, 21:51
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
of stel ik nu precies dezelfde vraag als het meisje voor me?
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 11-02-2008, 15:33
Verwijderd
Citaat:
of stel ik nu precies dezelfde vraag als het meisje voor me?
volgens mij wel Microgynon wordt ook verstrekt onder een andere naam, weet het zo snel ook niet (ik slik m ook), maar dat is de stofnaam. Als de apotheek hem zo meegeeft, dan is er niets aan de hand.
Je kan voor de zekerheid even de apotheek bellen, of even vragen, aangezien je toch langs moet voor een nieuwe voorraad pillen
Oud 17-02-2008, 12:00
Ohmygosh!
Avatar van Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
IK zit nu in de laatste week van mijn pil, maar ik ga volgende week op vakantie, en dan wil ik eigenlijk niet ongesteld zijn. Doorslikken kan niet, omdat ik dat met deze strip heb gedaan. Kan ik nu gewoon stoppen met deze strip?
__________________
Sorrow drips into your heart through a pinhole, just like a faucet that leaks and there is comfort in the sound.
Oud 17-02-2008, 16:41
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
IK zit nu in de laatste week van mijn pil, maar ik ga volgende week op vakantie, en dan wil ik eigenlijk niet ongesteld zijn. Doorslikken kan niet, omdat ik dat met deze strip heb gedaan. Kan ik nu gewoon stoppen met deze strip?
Het kan allebei. Je kunt ook best 2 strips achter elkaar doorslikken, alleen wordt de kans op een doorbraakbloeding wat groter.

Ook kun je nu stoppen en na 7 dagen zonder pil weer met een nieuwe strip beginnen.
__________________
Tsja
Oud 18-02-2008, 13:27
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
ik heb nu voor de 2e keer de pil doorgeslikt, gewoon omdat het "ongesteld zijn" me niet uitkwam. ik moet nog 1,5 week en ben van plan dan gewoon weer ongesteld te worden.
maar nu heb ik sinds 2 dagen uitvloeiing en niet eens zoals mijn normale ongesteldheid, maar meer bruin, en het stinkt ook veel meer
wat kan dit zijn? is mijn cyclus in de war door het doorslikken zoals hierboven van snoopy staat, of is er iets anders aan de hand?
__________________
c a r p e d i e m
Oud 18-02-2008, 14:27
Anika
Citaat:
ik heb nu voor de 2e keer de pil doorgeslikt, gewoon omdat het "ongesteld zijn" me niet uitkwam. ik moet nog 1,5 week en ben van plan dan gewoon weer ongesteld te worden.
maar nu heb ik sinds 2 dagen uitvloeiing en niet eens zoals mijn normale ongesteldheid, maar meer bruin, en het stinkt ook veel meer
wat kan dit zijn? is mijn cyclus in de war door het doorslikken zoals hierboven van snoopy staat, of is er iets anders aan de hand?
Niks aan de hand, je hebt gewoon een doorbraakbloeding. Die gaat waarschijnlijk door totdat je een stopweek houdt, en dan word je ongesteld. Als je wilt kun je ook nu al een stopweek houden, dan heb je niet zo lang last van die doorbraakbloeding.
Oud 18-02-2008, 14:29
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
Citaat:
Niks aan de hand, je hebt gewoon een doorbraakbloeding. Die gaat waarschijnlijk door totdat je een stopweek houdt, en dan word je ongesteld. Als je wilt kun je ook nu al een stopweek houden, dan heb je niet zo lang last van die doorbraakbloeding.
normaal stop ik vrijdags met de pil, en begin de zaterdag daarop. als ik nu mijnstopweek inlas, wanneer kan ik dan weer beginnen? gewoon zaterdags?
__________________
c a r p e d i e m
Oud 18-02-2008, 16:41
Anika
Citaat:
normaal stop ik vrijdags met de pil, en begin de zaterdag daarop. als ik nu mijnstopweek inlas, wanneer kan ik dan weer beginnen? gewoon zaterdags?
Niet volgende week zaterdag in ieder geval, je stopweek mag niet langer dan 7 dagen zijn. Aanstaande zaterdag weer beginnen is geen probleem.
Je kunt ook gewoon nu stoppen en volgende week maandag weer beginnen, ligt er maar aan wat je zelf het handigst vindt.
Oud 18-02-2008, 18:19
GardenState
GardenState is offline
Hallo,

ik ben vorige maand overgestapt van Microgynon 30 naar de Diane pil (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol 2/0,035 PCH) . Microgynon 30 heb ik altijd een beetje rommelig geslikt, omdat ik op dat moment bij gebrek aan een vriend toch geen seks had.

Tijdens het (zover ik het kan herinneren ietwat onregelmatig) slikken van mijn laatste strip microgynon 30 heb ik de laatste 7 pillen van die strip niet meer geslikt en heb toen een stopweek van 5 dagen gehouden. Na deze 5 dagen ben ik begonnen met een nieuwe strip Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol.

Deze strip heb ik wel goed en regelmatig geslikt. Maar in de eerste week van die nieuwe strip ben ik 1 pil vergeten, die ik de volgende dag 24 uur later, samen met een nieuwe pil van die dag, wel slikte. Dit is inmiddels alweer 10 dagen geleden. Is mijn pil nu al wel veilig? In hoeverre maakt het uit dat ik mijn vorige strip Microgynon 30 waarschijnlijk niet heel trouw geslikt heb? Is het voor mij verstandiger om deze strip eerst op te maken, voordat ik er vanuit ga dat hij veilig is? Hopelijk kan iemand mij helpen..

Laatst gewijzigd op 18-02-2008 om 18:27.
Oud 18-02-2008, 18:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou er voor de zekerheid vanuit gaan dat als je aan je tweede strip begint je weer veilig bent. Ik weet niet hoe het rommelen met je vorige strip doorwerkt in deze maar ik zou zelf het risico niet willen lopen. Als je voor die tijd zekerheid wil moet je het even navragen bij de apotheek
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-02-2008, 18:55
llell
Avatar van llell
llell is offline
Citaat:
Hallo,

ik ben vorige maand overgestapt van Microgynon 30 naar de Diane pil (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol 2/0,035 PCH) . Microgynon 30 heb ik altijd een beetje rommelig geslikt, omdat ik op dat moment bij gebrek aan een vriend toch geen seks had.

Tijdens het (zover ik het kan herinneren ietwat onregelmatig) slikken van mijn laatste strip microgynon 30 heb ik de laatste 7 pillen van die strip niet meer geslikt en heb toen een stopweek van 5 dagen gehouden. Na deze 5 dagen ben ik begonnen met een nieuwe strip Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol.

Deze strip heb ik wel goed en regelmatig geslikt. Maar in de eerste week van die nieuwe strip ben ik 1 pil vergeten, die ik de volgende dag 24 uur later, samen met een nieuwe pil van die dag, wel slikte. Dit is inmiddels alweer 10 dagen geleden. Is mijn pil nu al wel veilig? In hoeverre maakt het uit dat ik mijn vorige strip Microgynon 30 waarschijnlijk niet heel trouw geslikt heb? Is het voor mij verstandiger om deze strip eerst op te maken, voordat ik er vanuit ga dat hij veilig is? Hopelijk kan iemand mij helpen..
Een aantal weken geleden maakte ik precies dezelfde overstap als jij (dus van microgynon 30 naar Diane die jij noemt). En mijn dokter vertelde mij dat ik bij de eerste strip van mn nieuwe pil nog niet 100% beschermd was.

en als je zo'n slechte pilgebruikster bent, zou ik mezelf toch eens wat meer routine proberen aan te leren
Oud 18-02-2008, 19:21
GardenState
GardenState is offline
Ah, bedankt voor jullie reacties. Ik wil er natuurlijk wel zeker van zijn dat ik veilig ben, dus dan zal ik inderdaad pas op de bescherming van mijn pil vertrouwen wanneer ik alweer even een tijdje met een nieuwe strip bezig ben.

Kan het vervolgens geen kwaad als ik, na deze strip, de pil nog een week langer slik ivm het niet ongesteld willen worden in mijn week vakantie? (En dat ik dus daarna pas een stopweek houd en dan weer met een nieuwe strip ga beginnen.) Of is dit ook niet handig om meteen al te doen, direct na het slikken van de eerste strip van een nieuwe pil? Nogmaals bedankt voor het reageren.
Oud 20-02-2008, 10:37
Verwijderd
Ik slik nu sinds enige tijd de Microgynon (nou ja, die goedkopere variant ) en ik merk dat ik steeds meer last krijg van stemmingswisselingen. Heb het enige tijd aangekeken, en merk nu dat ik tegen het einde van mijn stopweek hier minder last van hen. Zou logisch zijn, aangezien je dan geen hormonen slikt, maar ze nog wel in mindere mate aanwezig zijn in je lichaam.

Met de Diana had ik hier weinig last van, maar deze slik ik niet meer ivm met doorbraakbloedingen enzo. Voor ik naar de huisarts stap, vroeg ik me af of er meer zijn die hier last van hebben en zo ja; wat doe je eraan?

Moet zeggen dat het nu, in de winter ook erger is, ik heb erg last van een winterdip, maar ook buiten de winter is het niet leuk meer..
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid bloedverlies in 2e week van pilstrip
~LiefEngeltje~
7 14-06-2005 20:44
Seksualiteit vraagje
Angeleyes16
8 22-03-2005 12:48
Lichaam & Gezondheid de pil
mizz-unknown
7 29-08-2003 06:12
Lichaam & Gezondheid pil 2 x achter elkaar vergeten
lake bodom
8 16-06-2003 13:56
Lichaam & Gezondheid wie kan mij helpen..?
Summer_Girl
2 20-04-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.