Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Homohuwelijk?
Voor, zowel voor de wet als in religieus verband voor alle homoseksuelen. 97 56.73%
Voor, zowel voor de wet als in religieus verband, maar dan alleen voor twee vrouwen 1 0.58%
Voor, zowel voor de wet als in religieus verband, maar dan alleen voor twee mannen 1 0.58%
Voor, maar dan alleen voor de wet voor alle homoseksuelen 34 19.88%
Voor, maar dan alleen voor de wet voor alleen twee vrouwen 0 0%
Voor, maar dan alleen voor de wet voor alleen twee mannen 0 0%
Tegen, zowel voor de wet als in religieus verband 34 19.88%
Anders, namelijk... 4 2.34%
Aantal stemmers: 171. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2005, 22:09
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:04 :
"Most scientists agree that it is unlikely that there is a single 'gay gene' that determines something as complex as sexual orientation, and that it is more likely to be the result of a collection of factors, some of which may be genetic."

Dus krijgen we weer een Nature/ Nurture debat.. Maar er kan dus wel spraken zijn van een genetische aangelegenheid.. maar of die doorslaggevend is is dus nog niet helemaal zeker right?
iemand kan er enorm voor aangelegd zijn.. maar er zijn dus wel andere factoren nodig.. teminste dat lijkt me een speculatie die je nu nog kan doen... for further notice.
speculatie vs. harde wetenschap
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Advertentie
Oud 11-04-2005, 22:10
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-04-2005 @ 22:50 :
Waarom ben jij er tegen dat anderen, die niet in god geloven, een huwelijk mogen sluiten, wanneer ze homo of lesbisch zijn
Omdat ik daar vanwege m'n geloof niet achter kan staan.

Als homo's willen trouwen kan ik ze niet tegenhouden omdat de gelegenheid er voor die mensen nou eenmaal is. Maar dat ontneemt mij niet mijn verantwoordelijkheid om er als christen kritisch tegenover te staan.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 11-04-2005, 22:11
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:01 :
Als je God's wil wilt doen dan gaat het er verder niet zo om wat jij graag wilt doen..
Wat is de Hel dan volgens jouw?
Staat er impliciet in de bijbel dat homo's moeten worden gestrafd op aarde, of slechts dat ze zullen worden bestrafd?

In ben geen Christen, maar volgens mij hebben zij een hel en een hemel

Ik heb nog een vraagje. ik weet het, ik wil veel, maar zou het hartstikke op prijs stellen als je antwoord zou geven.

Wat denkt het Christendom over Moslims Joden en Atheisten? Dienen zij ook bekeerd te worden tot het Christendom door Christenen? En hoever mag je gaan om iemand te bekeren?

Nog maals, bij antwoord hartstikke bedankt
Oud 11-04-2005, 22:12
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-04-2005 @ 23:09 :
speculatie vs. harde wetenschap
Dat stuk wat Quote was iets wat volgens "jullie" harde wetenschap is... dat haalde ik uit die bron die ik kreeg..

het is in dit verband trouwens Nature vs Nurture.. maar dat had jij vast al begrepen.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 22:12
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
langejongen schreef op 11-04-2005 @ 23:10 :
Omdat ik daar vanwege m'n geloof niet achter kan staan.
Waar staat dan in de Bijbel dat mensen niet met anderen van hetzelfde geslacht mogen trouwen? Er staat slechts dat ze daarvoor in hun latere leven gestraft worden. Net als dat ze gestraft worden als ze melk en vlees per ongeluk in hetzelfde pannetje klaarmaken.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 22:13
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
langejongen schreef op 11-04-2005 @ 23:10 :
Omdat ik daar vanwege m'n geloof niet achter kan staan.

Als homo's willen trouwen kan ik ze niet tegenhouden omdat de gelegenheid er voor die mensen nou eenmaal is. Maar dat ontneemt mij niet mijn verantwoordelijkheid om er als christen kritisch tegenover te staan.
Maar je kan toch zeggen dat je er persoonlijk hartstikke tegen bent, maar ze niet zal tegenhouden.

Want ze krijgen hun straf toch wel van god, of niet? Waarom zou jij je ermee bemoeien?

Of zie ik dat vanuit mijn (niet-Christelijke) wereldbeeld verkeerd?
Oud 11-04-2005, 22:15
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:12 :
Dat stuk wat Quote was iets wat volgens "jullie" harde wetenschap is... dat haalde ik uit die bron die ik kreeg..

het is in dit verband trouwens Nature vs Nurture.. maar dat had jij vast al begrepen.
Is het je ook opgevallen dat er geen wetenschappelijke studies bijstaan naar de nurture kant?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 22:20.
Oud 11-04-2005, 22:20
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:04 :
"Most scientists agree that it is unlikely that there is a single 'gay gene' that determines something as complex as sexual orientation, and that it is more likely to be the result of a collection of factors, some of which may be genetic."

Dus krijgen we weer een Nature/ Nurture debat.. Maar er kan dus wel spraken zijn van een genetische aangelegenheid.. maar of die doorslaggevend is is dus nog niet helemaal zeker right?
iemand kan er enorm voor aangelegd zijn.. maar er zijn dus wel andere factoren nodig.. teminste dat lijkt me een speculatie die je nu nog kan doen... for further notice.
Nou ja, het lijkt dus wel zo te zijn dat bepaald genetisch materiaal een voorwaarde is voor homoseksualiteit, maar dat het er niet per definitie toe hoeft te leiden. Logisch ook, iemand die bijvoorbeeld zijn hele leven is verteld dat homo's naar de hel gaan (en dat ook gelooft) zal niet snel toegeven homo te zijn en dus zijn hele leven ongelukkig zijn.
Oud 11-04-2005, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 11-04-2005 @ 23:15 :
Is het je ook opgevallen dat er geen wetenschappelijke studies bijstaan naar de nurture kant?
In de wetenschap kom je nooit verder dan wat 'waarschijnlijk' is. Als we alles in de natuurkunde zeker moeten weten kan ik beter gelijk ophouden met mijn studie.
Oud 11-04-2005, 22:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-04-2005 @ 23:22 :
In de wetenschap kom je nooit verder dan wat 'waarschijnlijk' is. Als we alles in de natuurkunde zeker moeten weten kan ik beter gelijk ophouden met mijn studie.
ik had mijn stukje al aangepast omdat ik al redelijk achter de belachelijkheid kwam.

Het nieuwe maakt wel sens.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 22:24
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-04-2005 @ 23:11 :

1.Staat er impliciet in de bijbel dat homo's moeten worden gestrafd op aarde, of slechts dat ze zullen worden bestrafd?

2.In ben geen Christen, maar volgens mij hebben zij een hel en een hemel

3.Ik heb nog een vraagje. ik weet het, ik wil veel, maar zou het hartstikke op prijs stellen als je antwoord zou geven.

4.Wat denkt het Christendom over Moslims Joden en Atheisten? Dienen zij ook bekeerd te worden tot het Christendom door Christenen? En hoever mag je gaan om iemand te bekeren?

Nog maals, bij antwoord hartstikke bedankt
1.. weet ik niet zon een tekst bij te halen. in het OT spreekt wel zen afschuw ernaar uit.. maar om welke vorm van homofilie het daar ging ben ik niet over uit.. ze hadden nml ook vrouwen ernaast en ging ook wel om orgies..

2.jah maar dat was niet mijn vraag.. ik vroeg aan jouw wat jij over de hel denkt..

3. ok

4.Moslims, Joden, en Atheisten zijn niet te generaliseren.. maar wat belangerijk is om te weten is de wil van God. Zowiezo is het alleen God die iemands hart kan bekeren (dit gelooft een christen teminste), maar we zijn wel door God aangestelt als een soort handen en voeten van Hem op aarde.. God laat de ernst van het verspreiden van het evangelie wel in de bijbel zien.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 22:28
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-04-2005 @ 23:12 :
Waar staat dan in de Bijbel dat mensen niet met anderen van hetzelfde geslacht mogen trouwen?
Leviticus 20:13. Je moet in dit vers het doden van de homofiele man niet toepassen op deze tijd.

Verder staat er in Genesis 2:18-24 met name in vers 24 dat God het huwelijk tussen een man en vrouw alleen goedkeurd. Daaruit kan je ook afleiden dat het homohuwelijk niet goedgekeurd wordt.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 11-04-2005, 22:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:24 :
1.. weet ik niet zon een tekst bij te halen. in het OT spreekt wel zen afschuw ernaar uit..
Vreemde vraag, maar is het voor een almachtig wezen niet een enorme zwakheid als hij tussen de wolken gaat zitten gruwen om wat een paar miezerige mensjes beneden doen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 22:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
langejongen schreef op 11-04-2005 @ 23:28 :
Leviticus 20:13. Je moet in dit vers het doden van de homofiele man niet toepassen op deze tijd.

Verder staat er in Genesis 2:18-24 met name in vers 24 dat God het huwelijk tussen een man en vrouw alleen goedkeurd. Daaruit kan je ook afleiden dat het homohuwelijk niet goedgekeurd wordt.
Op straffe van de eeuwige verdoemenis. Als mensen daarvoor kiezen, laat ze dan toch fijn.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 22:31
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-04-2005 @ 23:28 :
Vreemde vraag, maar is het voor een almachtig wezen niet een enorme zwakheid als hij tussen de wolken gaat zitten gruwen om wat een paar miezerige mensjes beneden doen?
jah als God dat zou doen dan wel ja
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 22:32
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:24 :
1.. weet ik niet zon een tekst bij te halen. in het OT spreekt wel zen afschuw ernaar uit.. maar om welke vorm van homofilie het daar ging ben ik niet over uit.. ze hadden nml ook vrouwen ernaast en ging ook wel om orgies..
Leviticus 20:13 spreekt over orgies.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 11-04-2005, 22:32
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:31 :
jah als God dat zou doen dan wel ja
Wat wordt er dan bedoeld met dat het hem een gruwel is?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 22:34
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-04-2005 @ 23:32 :
Wat wordt er dan bedoeld met dat het hem een gruwel is?
Nou als God een God zou zijn als jij hem hier neer zet.. dus ver in de wolkjes.. dan zou hij er ook niet om gaan gruwen.. je zegt dus eigenlijk al dat hij dus wel een betrokken God is.. want waarom zou het hem anders zoveel doen?
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 22:38
Donny must die
Donny must die is offline
Anders, namelijk het boeit mij niet, zolang ze het maar niet in mn achtertuin doen
Oud 11-04-2005, 22:38
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:34 :
Nou als God een God zou zijn als jij hem hier neer zet.. dus ver in de wolkjes.. dan zou hij er ook niet om gaan gruwen.. je zegt dus eigenlijk al dat hij dus wel een betrokken God is.. want waarom zou het hem anders zoveel doen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 22:39
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-04-2005 @ 23:29 :
Op straffe van de eeuwige verdoemenis.
Als ze zich niet bekeren tot God zal de eeuwige verdoemenis hen straffen voor hun homofiele en andere zonden. Maar als jij en ik ons niet bekeren worden we net zo hard gestraft voor onze zonden.
Gelukkig is God niet alleen een God van hetro's, maar ook een God van/voor homo's en lesbischienes, die met hun geaardheid worstelen en daar tegen strijden.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 11-04-2005, 22:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
langejongen schreef op 11-04-2005 @ 23:39 :
Als ze zich niet bekeren tot God zal de eeuwige verdoemenis hen straffen voor hun homofiele en andere zonden. Maar als jij en ik ons niet bekeren worden we net zo hard gestraft voor onze zonden.
Gelukkig is God niet alleen een God van hetro's, maar ook een God van/voor homo's en lesbischienes, die met hun geaardheid worstelen en daar tegen strijden.
En als die homoschies en lesbischienes nou schijt hebben aan het idee dat ze eeuwig in de hel moeten branden, moet je ze dan toch dwingen om naar jouw normen en waarden te leven?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 22:43
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 11-04-2005 @ 23:38 :
Anders, namelijk het boeit mij niet, zolang ze het maar niet in mn achtertuin doen
Maar gellukig ben je 14 en heb je vast nog geen eigen achtertuin
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 22:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
langejongen schreef op 11-04-2005 @ 23:39 :
en daar tegen strijden.
Met dit soort uitspraken blijft het als een opgekuiste gemoderniseerde versie van dezelfde discriminerende denkbeelden klinken...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-04-2005, 22:45
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-04-2005 @ 23:41 :
En als die homoschies en lesbischienes nou schijt hebben aan het idee dat ze eeuwig in de hel moeten branden, moet je ze dan toch dwingen om naar jouw normen en waarden te leven?
Nu reageer ik voor mezelf.. dan mogen ze van mij dat best doen.. Het gaat tussen hun en God.. dus als ze dat willen doen oke.. Maar betekend dat maar ik me helemaal stil moet houden, en niet mijn kijk erop mag delen, of wat de bijbel erover zou zeggen.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 22:45
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-04-2005 @ 23:41 :
En als die homoschies en lesbischienes nou schijt hebben aan het idee dat ze eeuwig in de hel moeten branden, moet je ze dan toch dwingen om naar jouw normen en waarden te leven?
Ze hebben ook nog een eigen verantwoordelijkheid, maar die heb ik net zo goed. Hen dwingen om naar mijn normen en waarden te leven kan ik niet, maar ik blijf wel achter mijn christelijke principes staan.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 11-04-2005, 22:46
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:43 :
Maar gellukig ben je 14 en heb je vast nog geen eigen achtertuin
hoezo gelukkig?
Oud 11-04-2005, 22:47
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:45 :
Nu reageer ik voor mezelf.. dan mogen ze van mij dat best doen.. Het gaat tussen hun en God.. dus als ze dat willen doen oke.. Maar betekend dat maar ik me helemaal stil moet houden, en niet mijn kijk erop mag delen, of wat de bijbel erover zou zeggen?
Hier sta ik ook weer volledig achter.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 11-04-2005, 22:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:45 :
Nu reageer ik voor mezelf.. dan mogen ze van mij dat best doen.. Het gaat tussen hun en God.. dus als ze dat willen doen oke.. Maar betekend dat maar ik me helemaal stil moet houden, en niet mijn kijk erop mag delen, of wat de bijbel erover zou zeggen.
Natuurlijk.

Wie heeft er dan wél gestemd voor de optie dat de staat geen homohuwelijken mag sluiten
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 22:49
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-04-2005 @ 23:28 :
Vreemde vraag, maar is het voor een almachtig wezen niet een enorme zwakheid als hij tussen de wolken gaat zitten gruwen om wat een paar miezerige mensjes beneden doen?
goed hier dan maar opnieuw een reactie op.
Stel dat God maar een beetje op de wolken zat te hangen/zweven/ofzo. en zou een beetje zomaar gaan zeiken op mensen hier beneden... zomaar vanuit niets.. dan inderdaad zou het maar raar zijn.

Maar aangezien ik geloof dat God meer ziet/weet dan ons, en als ik mag geloven dat Hij altijd het beste met ons voorheeft, dan zal God Zijn redenen hier wel bij hebben.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 22:50
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:49 :
goed hier dan maar opnieuw een reactie op.
Stel dat God maar een beetje op de wolken zat te hangen/zweven/ofzo. en zou een beetje zomaar gaan zeiken op mensen hier beneden... zomaar vanuit niets.. dan inderdaad zou het maar raar zijn.

Maar aangezien ik geloof dat God meer ziet/weet dan ons, en als ik mag geloven dat Hij altijd het beste met ons voorheeft, dan zal God Zijn redenen hier wel bij hebben.
Betekent dat dat elk individuele moralistische afweging je vreemd is?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 22:50
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-04-2005 @ 23:49 :
Natuurlijk.

Wie heeft er dan wél gestemd voor de optie dat de staat geen homohuwelijken mag sluiten
ik heb het alleen over de kerk gehad.. dat deel de staat heb ik nog geen echte mening gegeven.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 22:51
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-04-2005 @ 23:43 :
Met dit soort uitspraken blijft het als een opgekuiste gemoderniseerde versie van dezelfde discriminerende denkbeelden klinken...
Ik begrijp je punt en intepretatie. Ik bedoel met strijden dat een homo wil vechten tegen zijn EIGEN geaardheid en gevoelens omdat zijn geloof het afkeurt.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 11-04-2005, 22:52
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-04-2005 @ 23:50 :
Betekent dat dat elk individuele moralistische afweging je vreemd is?
Zou je wat meer kunnen uitleggen wat je hiermee bedoelt.
(de combinatie van woorden in iedergeval wel)
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 22:53
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
langejongen schreef op 11-04-2005 @ 23:51 :
Ik begrijp je punt en intepretatie. Ik bedoel met strijden dat een homo wil vechten tegen zijn eigen geaardheid en gevoelens omdat zijn geloof het afkeurd.
God heeft hem die gevoelens gegeven (als we ervan uitgaan dat homoseksualiteit in de genen oid zit) . Moet hij strijden tegen de gift van God? Ik denk dat hij er beter mee moet leren leven ipv je hele leven lang te onderdrukken en jezelf maar blijven voorliegen
Oud 11-04-2005, 22:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:50 :
ik heb het alleen over de kerk gehad.. dat deel de staat heb ik nog geen echte mening gegeven.
grijp je kans!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 22:53
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik neem niet aan dat homoseksuelen naar de 'hel' moeten vanwege hun geaardheid en het feit dat zij praktiserend homoseksueel waren. Zeker niet wanneer zij ook nog Christen zijn. God schijnt te vergeven
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 11-04-2005, 22:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:52 :
Zou je wat meer kunnen uitleggen wat je hiermee bedoelt.
(de combinatie van woorden in iedergeval wel)
Maak je zelf ook wel eens een afweging wat goed en kwaad is?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 22:58
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 11-04-2005 @ 23:53 :
God heeft hem die gevoelens gegeven (als we ervan uitgaan dat homoseksualiteit in de genen oid zit) . Moet hij strijden tegen de gift van God? Ik denk dat hij er beter mee moet leren leven ipv je hele leven lang te onderdrukken en jezelf maar blijven voorliegen
Maar we gaan uit van een combinatie van Nature/ Nurture. En zelfs al zou het genitisch voor een heeel groot deel bepaald zijn, Ziektes (en ik wil niet zeggen dat ik homofilie hiermee tot 1 lijn trek,) zijn dat ook, dat zegt niets over of het ook Gods wil is geweest dat je het hebt.

En inderdaad daar zat langejongen het vast ook mee eens zijn. Je kan beter leren er mee om te gaan en mee te leren leven dan er in onderdrukking mee om te gaan.. God wil nml dat we eerlijk met hem zijn.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 23:01
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-04-2005 @ 23:54 :
Maak je zelf ook wel eens een afweging wat goed en kwaad is?
oke dank je,
Nou wel in de zin van is iets wat ik doe Goed voor mij zelf.. is het goed voor mijn naaste, of is het goed voor God.. of beter gezecht schaad ik er iemand mee.

In het geval van het beoefenen van homofilie schaad je denk ik niet de omgeving.. Misschien dat het jezelf wel kan schaden.. maar dat zou ik niet kunnen zeggen.. waarscheinlijk doet het God wel pijn.. hoeveel en hoe precies...tjah!
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 23:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 23:58 :
Maar we gaan uit van een combinatie van Nature/ Nurture. En zelfs al zou het genitisch voor een heeel groot deel bepaald zijn, Ziektes (en ik wil niet zeggen dat ik homofilie hiermee tot 1 lijn trek,) zijn dat ook, dat zegt niets over of het ook Gods wil is geweest dat je het hebt.
waarom zijn dan sommige mensen wel homoseksueel en anderen niet, terwijl de eerste groep het duidelijk moeilijker heeft zich aan gods leefregels te houden?

Citaat:
En inderdaad daar zat langejongen het vast ook mee eens zijn. Je kan beter leren er mee om te gaan en mee te leren leven dan er in onderdrukking mee om te gaan.. God wil nml dat we eerlijk met hem zijn.
ah, je bent dus ervoor dat homoseksuelen gewoon leven zoals ze willen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 23:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 12-04-2005 @ 00:01 :
oke dank je,
Nou wel in de zin van is iets wat ik doe Goed voor mij zelf.. is het goed voor mijn naaste, of is het goed voor God.. of beter gezecht schaad ik er iemand mee.

In het geval van het beoefenen van homofilie schaad je denk ik niet de omgeving.. Misschien dat het jezelf wel kan schaden.. maar dat zou ik niet kunnen zeggen.. waarscheinlijk doet het God wel pijn.. hoeveel en hoe precies...tjah!
Joost mag het weten
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 23:05
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 12-04-2005 @ 00:01 :
oke dank je,
Nou wel in de zin van is iets wat ik doe Goed voor mij zelf.. is het goed voor mijn naaste, of is het goed voor God.. of beter gezecht schaad ik er iemand mee.

In het geval van het beoefenen van homofilie schaad je denk ik niet de omgeving.. Misschien dat het jezelf wel kan schaden.. maar dat zou ik niet kunnen zeggen.. waarscheinlijk doet het God wel pijn.. hoeveel en hoe precies...tjah!
misschien doet het God pijn... zou kunnen.
Maar ben je gelovig (en christen?). Volgens mij is God al heel gelukkig als jij (als in: iemand) dingen met Hem deelt en je (men) zijn naasten liefheeft.

ik ben geen Christen trouwens
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 11-04-2005, 23:05
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-04-2005 @ 00:05 :
Joost mag het weten
LOL
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 11-04-2005, 23:09
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 11-04-2005 @ 23:53 :
God heeft hem die gevoelens gegeven (als we ervan uitgaan dat homoseksualiteit in de genen oid zit) . Moet hij strijden tegen de gift van God? Ik denk dat hij er beter mee moet leren leven ipv je hele leven lang te onderdrukken en jezelf maar blijven voorliegen
God heeft hem die gevoelens gegeven, maar dat heeft een reden. Maar God heeft de eerste mensen niet als homo's geschapen. De Bijbel wijst er op dat God de mens naar zijn beeld geschapen heeft. God heeft hetro's geschapen.
God heeft de keuze aan de mens overgelaten om hem te dienen.(Genesis 2:16-17). De mens heeft niet aan God's opdracht voldaan en door de zondeval (Genesis 3) zijn handicaps, ziekten en ook homosekualiteit in de wereld gekomen. Eerbiedig gezegd heeft de mens een koekje van eigen deeg gekregen.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 11-04-2005, 23:10
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 11-04-2005 @ 23:53 :
ik neem niet aan dat homoseksuelen naar de 'hel' moeten vanwege hun geaardheid en het feit dat zij praktiserend homoseksueel waren. Zeker niet wanneer zij ook nog Christen zijn. God schijnt te vergeven
God is vergevingsgezind naar hen die berouw heeft van haar of zijn zonden.
Je haalt hier een aantal dingetjes doorelkaar.

De hel is er voor mensen die niet bij God willen zijn.. als er geen hel zou zijn dan zou er ook geen spraken zijn van vrije keus.. want sommige mensen willen niet bij God zijn.
In dit verband: Nou als ik van God niet praktiserend homofiel mag zijn dan hoef ik ook niets van hem te weten (en wend zich vervolgens totaal van God af)... oke God heeft mensen de kans gegeven die keuze te maken..
Het zelfde persoon had bv ook kunnen zeggen: hey ik "worstel" hiermee, en liever breng ik deze gevoelens voor het zelfde geslacht wel in praktijk, maar God maak me duidelijk waarom dit verkeert zou zijn.. waarom dit zondig zou zijn.. bovenal wil ik U wil hier op aarde doen, U zegt in U woord dat U mij in al mijn behoeftes voorziet.. and so on..
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 23:11
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
langejongen schreef op 12-04-2005 @ 00:09 :
God heeft hem die gevoelens gegeven, maar dat heeft een reden. Maar God heeft de eerste mensen niet als homo's geschapen. De Bijbel wijst er op dat God de mens naar zijn beeld geschapen heeft. God heeft hetro's geschapen.
God heeft de keuze aan de mens overgelaten om hem te dienen.(Genesis 2:16-17). De mens heeft niet aan God's opdracht voldaan en door de zondeval (Genesis 3) zijn handicaps, ziekten en ook homosekualiteit in de wereld gekomen. Eerbiedig gezegd heeft de mens een koekje van eigen deeg gekregen.
pfff... maar dan ook oneerlijkheid (mensen mogen niet liegen, maar dat gebeurd vaak zat!), geweldpleging, agressie en en en... ofterwijl, dan is iedereen zondig! wat maakt het dan uit of je zondig bent door homoseksueel te zijn of door iets anders?
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 11-04-2005, 23:13
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 12-04-2005 @ 00:10 :
God is vergevingsgezind naar hen die berouw heeft van haar of zijn zonden.
Je haalt hier een aantal dingetjes doorelkaar.

De hel is er voor mensen die niet bij God willen zijn.. als er geen hel zou zijn dan zou er ook geen spraken zijn van vrije keus.. want sommige mensen willen niet bij God zijn.
In dit verband: Nou als ik van God niet praktiserend homofiel mag zijn dan hoef ik ook niets van hem te weten (en wend zich vervolgens totaal van God af)... oke God heeft mensen de kans gegeven die keuze te maken..
Het zelfde persoon had bv ook kunnen zeggen: hey ik "worstel" hiermee, en liever breng ik deze gevoelens voor het zelfde geslacht wel in praktijk, maar God maak me duidelijk waarom dit verkeert zou zijn.. waarom dit zondig zou zijn.. bovenal wil ik U wil hier op aarde doen, U zegt in U woord dat U mij in al mijn behoeftes voorziet.. and so on..
goed en dan? die mensen kunnen dus nooit liefde bedrijven (oké zij hebben de liefde voor god, maar ik bedoel met andere mensen) omdat het niet mag? hen wordt zo wel wat ontnomen. En niet zomaar iets.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 11-04-2005, 23:14
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-04-2005 @ 00:03 :
[B]1.waarom zijn dan sommige mensen wel homoseksueel en anderen niet, terwijl de eerste groep het duidelijk moeilijker heeft zich aan gods leefregels te houden?



2.ah, je bent dus ervoor dat homoseksuelen gewoon leven zoals ze willen
1. dat is maar de vraag, iedereen heeft zijn eigen problemen.. als Hetro heb ik weer mijn zwaktes en problemen die soms in strijd zijn met Gods wil..

2. Dat heb ik niet gezegt ik heb niet gezecht dat ik ervoor ben, ik heb gezecht dat ze de keuze om het WEL te doen zelf mogen maken.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 23:16
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-04-2005 @ 00:05 :
misschien doet het God pijn... zou kunnen.
Maar ben je gelovig (en christen?). Volgens mij is God al heel gelukkig als jij (als in: iemand) dingen met Hem deelt en je (men) zijn naasten liefheeft.

ik ben geen Christen trouwens
Jah God is ook er ook heel blij mee als jij je naaste liefheeft.
Maar er staat wel in Gods woord, dat God's Geest ons helemaal wil hebben. en hij wil je daar graag mee helpen, bij mij gaat het ook lang niet altijd naar plan! maar je hebt de tijd, of beter gezecht God heeft de tijd.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Ben je voor of tegen het homohuwelijk?
Verwijderd
107 26-05-2012 22:58
Levensbeschouwing & Filosofie Zou de wereld beter af zijn zonder religie?
Uice
500 02-08-2010 10:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Parlementsverkiezingen
Lorelei
488 19-07-2009 11:58
Algemene schoolzaken Enquête: grote verschillen in denkwijzen gelovigen en niet-gelovigen?
Syzygy
128 21-06-2005 17:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Grondwet
Verwijderd
491 16-05-2005 16:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vaticaan laat zich wederom discriminerend uit over homoseksuelen
Insane Juggalo
106 03-08-2003 20:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.