Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2005, 20:24
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 28-04-2005 @ 21:16 :
Jah tuurlijk is het een dreigement. Jij presteert het soms om blonder als mij om de hoek te komen
dan mij
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Advertentie
Oud 28-04-2005, 20:26
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 28-04-2005 @ 21:24 :
dan mij
Ik begrijp het nu pas
Nu kom ik zeker nog blonder over
Oud 28-04-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 28-04-2005 @ 21:24 :
dan mij


dan ík....
Oud 28-04-2005, 20:35
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 28-04-2005 @ 21:29 :


dan ík....
sst, nou moet je het niet verklappen
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 28-04-2005, 20:36
Verwijderd
McCaine is hier het blondst!
Oud 29-04-2005, 11:37
Verwijderd
Doodstraf voor Amerikaanse militair

Uitgegeven: 29 april 2005 07:00
Laatst gewijzigd: 29 april 2005 12:34


MIAMI - Een Amerikaanse militaire jury heeft donderdag een sergeant van het leger veroordeeld tot de doodstraf wegens een aanslag op collega-militairen in Koeweit aan de vooravond van de inval in Irak twee jaar geleden. Dat meldden militaire functionarissen.

Sergeant Hasan Akbar, een ex-lid van de 101e Luchtlandingsdivisie, gooide op 23 maart 2003 handgranaten in een tent in Camp Pennsylvania en schoot daarna op de militairen. Er vielen twee doden en veertien gewonden. De tot de islam bekeerde Akbar werd een week geleden al schuldig verklaard.

Volgens het televisiestation WRAL bood Akbar kort voor het vonnis zijn excuses aan. "Ik verontschuldig mij voor mijn acties. Toen ik het deed had ik het gevoel dat mijn leven in gevaar was en had ik andere problemen." De zaak wordt automatisch doorverwezen naar een hof van beroep.

Volgens zijn raadslieden draaide Akbar door nadat zijn collega's hem voortdurend hadden gepest en zijn religie bespot. Hij is de eerste militair sinds de oorlog in Vietnam die tot de dood is veroordeeld voor het doodschieten van een andere militair. De laatste militaire executie had plaats in 1961.

bron
Oud 29-04-2005, 18:57
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
Blanke boer voert neger aan zeldzame leeuwen
De apartheid in Zuid-Afrika is voorbij, maar dat maakt een blanke boer niets uit. Hij voerde zijn leeuwen een levende neger.

Zwarte knecht
De boer is door een rechter schuldig bevonden. Ook een zwarte knecht van de boer zal worden gestraft. De rechtbank gaat tegen een tweede handlanger een apart proces voeren, omdat die verdachte ziek is. De precieze straffen worden in augustus bekendgemaakt. Het proces in Phalaborwa vindt onder strenge veiligheidsmaatregelen plaats.

Fokkerij
De boer en zijn knechten gooiden de ontslagen werknemer Nelson Chisale begin vorig jaar in een verblijf van een fokkerij voor zeldzame witte leeuwen. De 41-jarige man was even op de boerderij teruggekeerd om wat persoonlijke bezittingen op te halen. Onderzoekers vonden nog slechts de schedel, een paar botten en een vinger terug van de man.

RTL Nieuws
---------

Oud 29-04-2005, 19:18
Verwijderd
'De Schreeuw van Munch vermoedelijk verbrand’
ANP

OSLO - Het beroemde schilderij De Schreeuw van de Noorse schilder Edvard Munch, dat afgelopen zomer uit een museum in Oslo werd gestolen, is vermoedelijk verbrand. Dat meldde de Noorse krant Dagbladet donderdag op basis van een vertrouwelijk politierapport en bronnen in het criminele circuit.

[...]

http://www.volkskrant.nl/kunst/1114664566442.html

Laatst gewijzigd op 29-04-2005 om 19:38.
Oud 29-04-2005, 19:20
Verwijderd
Ik vind het zo irritant dat je je echt tegenwoordig voor elke krant op i'net moet aanmelden.
Oud 29-04-2005, 19:38
Verwijderd
Massachusetts Governor Urges Death Penalty
By PAM BELLUCK / NYT

Published: April 29, 2005

BOSTON, April 28 - Gov. Mitt Romney introduced a bill on Thursday that would bring back capital punishment to Massachusetts, and would do so by creating a death penalty that he said was virtually foolproof.

The bill includes several provisions that have never been tried in any other state. It would require that there be "conclusive scientific evidence," like DNA or fingerprints, to link a defendant to a crime. And it would allow a death penalty to be imposed only if a sentencing jury finds there is "no doubt" about a defendant's guilt, a standard that is stricter than "beyond a reasonable doubt."

[...]

http://www.nytimes.com/2005/04/29/national/29death.html
Oud 30-04-2005, 07:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Onderzoek: 209 dieren seksueel misbruikt in Zweden
Uitgegeven op 29 april 2005 om 22:05 uur

(Novum/AP) - Meer dan tweehonderd dieren, voornamelijk paarden, zijn sinds de jaren '70 in Zweden seksueel misbruikt. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van de Zweedse regering.

De meeste gevallen werden na 2000 gerapporteerd door dierenartsen en de politie. Het is echter niet duidelijk of bestialiteit in Zweden toeneemt, of dat mensen er sneller melding van maken, aldus het rapport. De regering nam het initiatief tot de studie omdat het vermoeden bestond dat bestialiteit steeds vaker voorkomt.

Bestialiteit is in Zweden niet verboden. Alleen als een dier lichamelijk letsel oploopt kan de dader worden vervolgd. Het onderzoek ontdekte 209 gevallen van bestialiteit. Het betreft onder meer 161 paarden, achttien honden en zeventien stuks vee.
http://www.nieuws.nl/bericht/5/57600
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-04-2005, 07:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Amerikaan klaagt haargroeisalon aan voor tumor

Uitgegeven: 29 april 2005 23:41
LOS ANGELES - Een Amerikaan heeft een haargroeisalon aangeklaagd, omdat medewerkers hem nooit hadden gewezen op een tumor die zich op zijn hoofd ontwikkelde.

Gedurende tien jaar waren de werknemers van de Hair Club for Man uit Portland (Oregon) de enigen die zijn schedel hadden gezien, maar niemand zei ooit iets over "het zwarte, groeiende gezwel" onder zijn toupet, aldus de aanklacht.

Pijnlijke plek

Uiteindelijk stond hij erop dat medewerkers het haarstukje verwijderden, zodat hij hen kon wijzen op de pijnlijke plek op zijn hoofd. De kwaadaardige tumor werd uiteindelijk in mei 2004 verwijderd. De man eist nu meer dan 450.000 dollar (350.000 euro) als compensatie voor zijn ziektekostenrekeningen, emotionele stress en schade.
http://www.nu.nl/news/520025/122/Ame...oor_tumor.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-05-2005, 10:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Gebedsplicht houdt moslim uit de cel Officier van justitie: jonge Maassluizer mag leven beteren in moskee

Een 18-jarige Maassluise moslim hoeft niet meer naar de reclassering om de therapie waarmee hij zijn agressie moet leren beheersen, omdat hij dat niet kan combineren met zijn gebedsplicht.


Maassluis - Daarmee ontloopt hij ook de ten uitvoerlegging van een eerder opgelegde voorwaardelijke straf.

De jongeman is vorig jaar juli door de kinderrechter te Rotterdam veroordeeld tot een celstraf van vijf maanden, waarvan twee voorwaardelijk, voor openlijke geweldpleging in zijn woonplaats. Om het voorwaardelijk strafdeel niet te hoeven uitzitten, moest de verdachte zich houden aan de richtlijnen van de reclassering en de door gedragsdeskundigen geadviseerde therapie volgen om zijn agressie onder controle te leren houden. Hij meldde echter alleen 's ochtends en 's avonds op afspraken te kunnen komen. Anders zou hij zijn gebedsplicht in de moskee niet kunnen vervullen.

Maar na het uitzitten van zijn celstraf, liet hij zijn baard groeien en werd hij een fanatieke islamiet. In een moskee begeleidt hij nu een jongerenproject. Aanvankelijk vroeg de officier van justitie de ten uitvoerlegging van de voorwaardelijk opgelegde celstraf, omdat de veroordeelde al snel niet meer bij de reclassering was verschenen. Over het delict wilde hij niet praten. ,,Dat is iets tussen Allah en mij,'' luidde zijn reactie. De Maassluizer, bij wie op jongere leeftijd hulp door Jeugdzorg mislukte, had grote problemen had met zijn gezinsvoogd en zijn ouders.

,,Maar nu heeft hij z'n toevlucht in de moskee gezocht en de invulling van zijn geloofsovertuiging weegt kennelijk zwaarder dan wat wij boven zijn hoofd hangen. Die invulling wil ik een kans geven,'' aldus de officier van justitie. Op zijn voorstel verlengde de kinderrechter de proeftijd van de voorwaardelijk opgelegde celstraf met twee jaar en haalde daar de voorwaarden van reclasseringsbezoek en therapie vanaf.
http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/modu...mplate=Artikel

wtf?

lekker om zo je straf te ontlopen zeg
en dat argument van de OvJ slaat ook weinig op. Sinds wanneer staat geloofsovertuiging boven strafuitzittingen?
Nouja, sinds vandaag dus
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-05-2005, 11:36
Verwijderd
Volgens mij heet dat 'positieve discriminatie'.
Oud 02-05-2005, 11:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Snees schreef op 02-05-2005 @ 12:36 :
Volgens mij heet dat 'positieve discriminatie'.
Nee, dat is wat anders
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-05-2005, 14:34
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Cambodjaan drinkt bloed van medegevangene

Uitgegeven: 2 mei 2005 12:18

PHNOM PENH - Een Cambodjaanse gevangene heeft uit verveling zijn celgenoot doodgeslagen en van diens bloed gedronken. Hij was ook boos omdat niemand hem kwam bezoeken. Dat hebben de Cambodjaanse gevangenisautoriteiten maandag gemeld.

De 26-jarige bajesklant zit vast in afwachting van zijn proces wegens de moord op een collega. Tijdens een stroomstoring vloog hij zijn 29-jarige medegevangene aan en sloeg hem met een stok dood. Bewakers met fakkels reageerden op het hulpgeroep van het slachtoffer, maar kwamen te laat.

De dader zit nog altijd in dezelfde cel, samen met 31 medegedetineerden die getuige waren van de gruwelijke moord. Volgens de autoriteiten is voor de man geen andere plaats beschikbaar. Cambodjaanse gevangenissen zijn berucht om hun mensonterende leefomstandigheden.
_____________________________

Wat gebeurd er eigenlijk in landen waar geen doodstraf is met mensen die levenslang hebben gekregen? Komen die in contact met anderen?
Oud 05-05-2005, 19:50
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:13 :
Gebedsplicht houdt moslim uit de cel Officier van justitie: jonge Maassluizer mag leven beteren in moskee

Een 18-jarige Maassluise moslim hoeft niet meer naar de reclassering om de therapie waarmee hij zijn agressie moet leren beheersen, omdat hij dat niet kan combineren met zijn gebedsplicht.


Maassluis - Daarmee ontloopt hij ook de ten uitvoerlegging van een eerder opgelegde voorwaardelijke straf.

De jongeman is vorig jaar juli door de kinderrechter te Rotterdam veroordeeld tot een celstraf van vijf maanden, waarvan twee voorwaardelijk, voor openlijke geweldpleging in zijn woonplaats. Om het voorwaardelijk strafdeel niet te hoeven uitzitten, moest de verdachte zich houden aan de richtlijnen van de reclassering en de door gedragsdeskundigen geadviseerde therapie volgen om zijn agressie onder controle te leren houden. Hij meldde echter alleen 's ochtends en 's avonds op afspraken te kunnen komen. Anders zou hij zijn gebedsplicht in de moskee niet kunnen vervullen.

Maar na het uitzitten van zijn celstraf, liet hij zijn baard groeien en werd hij een fanatieke islamiet. In een moskee begeleidt hij nu een jongerenproject. Aanvankelijk vroeg de officier van justitie de ten uitvoerlegging van de voorwaardelijk opgelegde celstraf, omdat de veroordeelde al snel niet meer bij de reclassering was verschenen. Over het delict wilde hij niet praten. ,,Dat is iets tussen Allah en mij,'' luidde zijn reactie. De Maassluizer, bij wie op jongere leeftijd hulp door Jeugdzorg mislukte, had grote problemen had met zijn gezinsvoogd en zijn ouders.

,,Maar nu heeft hij z'n toevlucht in de moskee gezocht en de invulling van zijn geloofsovertuiging weegt kennelijk zwaarder dan wat wij boven zijn hoofd hangen. Die invulling wil ik een kans geven,'' aldus de officier van justitie. Op zijn voorstel verlengde de kinderrechter de proeftijd van de voorwaardelijk opgelegde celstraf met twee jaar en haalde daar de voorwaarden van reclasseringsbezoek en therapie vanaf.
http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/modu...mplate=Artikel

wtf?

lekker om zo je straf te ontlopen zeg
en dat argument van de OvJ slaat ook weinig op. Sinds wanneer staat geloofsovertuiging boven strafuitzittingen?
Nouja, sinds vandaag dus
Welke straf heeft hij dan ontlopen?
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 05-05-2005, 20:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 05-05-2005 @ 20:50 :
Welke straf heeft hij dan ontlopen?
openlijke geweldpleging, dat staat er in.

Uiteraard een k*texexcuus om een straf niet uit te voeren. Meer discriminatie eigenlijk, maar ja..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-05-2005, 20:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
dat staat er toch?

hij kwam niet opdagen bij de reclassering zoals moest en men wilde m in eerste instantie daarom ook de twee voorwaardelijke maanden omzetten naar twee maanden zitten, maar door dat geloofsexcuus is ie eronder uit gekomen met het lame excuus dat religie blijkbaar hoger is komen te staan dan recht.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-05-2005, 21:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik ga denk ik maar een doctrine aanhangen die religieuze bezwaren heeft tegen het betalen van belasting en het sociaal zijn tegen andere mensen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-05-2005, 21:58
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-05-2005 @ 21:28 :
openlijke geweldpleging, dat staat er in.
Het onvoorwaardelijk deel van zijn straf heeft hij gewoon uitgezeten. Ik snap de ophef en commotie van bepaalde mensen dan ook niet.
Ik vind het zelfs prijzenswaardig dat de rechter zich niet heeft laten leiden door de publieke opinie, zeker in een klimaat waarbij men van mening is om de daders nog harder te straffen. De rechter heeft kennelijk ingezien dat de jongen tot inkeer is gekomen ( hij begeleidt nu een jongerenproject) en heeft besloten deze jongen een kans te geven. Mijn complimenten aan de desbetreffende rechter.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 05-05-2005, 21:59
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-05-2005 @ 21:55 :
maar door dat geloofsexcuus is ie eronder uit gekomen met het lame excuus dat religie blijkbaar hoger is komen te staan dan recht.
Het is nog altijd de rechter die dat bepaalt.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 05-05-2005, 22:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 05-05-2005 @ 22:59 :
Het is nog altijd de rechter die dat bepaalt.
dat zeg ik.

De officier van justitie viel voor dit argument en de rechter ook.
dus religie zegeviert en recht lijkt dit niet te doen.

Leuk voor de slachtoffers
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-05-2005, 22:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 05-05-2005 @ 22:58 :
Het onvoorwaardelijk deel van zijn straf heeft hij gewoon uitgezeten. Ik snap de ophef en commotie van bepaalde mensen dan ook niet.
Niet komen op reclassering = voorwaardelijk uitzitten. Dat is verder dan geen verschil met een normale celstraf. Wat hier is gebeurd is discriminatie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-05-2005, 22:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Israëlische soldaat aangehouden voor nazi-sympathie
Uitgegeven op 05 mei 2005 om 21:29 uur

(Novum/AP) - De Israëlische politie heeft een militair aangehouden die er ervan wordt verdacht te sympathiseren met neonazi's. De soldaat werd gearresteerd nadat hij een hakenkruis op zijn arm had getatoeëerd. Bij een inval in zijn huis werden bovendien aanzienlijke hoeveelheden neonazi-materiaal aangetroffen, die hij volgens de politie van internet leek te hebben gehaald. Een Israëlische tv-zender meldde dat de militair had gezegd een hekel te hebben aan joden en de joodse staat Israël.

Neonazisme is vrijwel non-existent in Israël. De laatste jaren trekken echter steeds meer niet-joodse immigranten naar het land, die Israëlisch staatsburgerschap krijgen omdat hun voorouders joods waren. Veel van die immigranten komen uit Oost-Europa en zijn openlijk christen.

http://www.nieuws.nl/bericht/5/57749

wtf doe je dan nog in Israel

mm,.. trouwens die laatste paragraaf... dat doet voorkomen alsof men weet dat deze soldaat uit Oost-Europa kwam, terwijl dat zover ik kan zien niet in andere bronnen stond
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-05-2005, 09:43
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Heet het nog antisemitisme als die jongen zelf ook joodsch blijkt te zijn?
Oud 06-05-2005, 11:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 06-05-2005 @ 10:43 :
Heet het nog antisemitisme als die jongen zelf ook joodsch blijkt te zijn?
Zelfhaat
Dat bestaat, ja.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-05-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-05-2005 @ 21:55 :
(...) maar door dat geloofsexcuus is ie eronder uit gekomen met het lame excuus dat religie blijkbaar hoger is komen te staan dan recht.
nee, de rechter heeft in dit geval gewoon geoordeeld dat het voor deze dader beter is om op die manier een 'straf' te ondergaan dan in de gevangenis. En daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Er zit meer achter 'straffen' dan alleen mensen naar de gevangenis sturen.

En verder tiswah:

Stichting in de bres voor schadeclaim dure euro

Uitgegeven: 6 mei 2005 08:13
Laatst gewijzigd: 6 mei 2005 08:14

RIJSWIJK - Een nog op te richten stichting gaat zich sterk maken om voor burgers de schade te claimen die zij hebben geleden vanwege de invoering van een te dure euro. Aanleiding is de bekendmaking vorige week van De Nederlandsche Bank en minister Zalm (Financiën), dat bij de omwisseling naar de euro in 2002 de gulden te laag was ingezet.

Dat betekent feitelijk dat mensen toen minder euro's voor hun guldens hebben ontvangen. De overheid erkende een wisselverlies van 5 tot 10 procent. Maar de nieuwe stichting stelt dat het verlies kan oplopen tot 20 procent.
Oud 06-05-2005, 11:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-05-2005 @ 12:26 :
nee, de rechter heeft in dit geval gewoon geoordeeld dat het voor deze dader beter is om op die manier een 'straf' te ondergaan dan in de gevangenis. En daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Er zit meer achter 'straffen' dan alleen mensen naar de gevangenis sturen.
de rechter besloot dit oordeel nadat er niet gehouden was aan afspraken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 07-05-2005, 15:52
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-04-2005 @ 17:41 :
Ik las gisteren in Metro dat er de afgelopen weken in Den Haag en Rotterdam een paar keer in parken foto's van Wilders zijn aangetroffen met brandende waxinelichtjes, rouwbloemen en knuffelbeertjes erbij.

Macabere manier van intimidatie
Het blijkt dus om een kunstenaar te gaan. We waren voorbarig geweest
Oud 07-05-2005, 17:44
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 07-05-2005 @ 16:52 :
Het blijkt dus om een kunstenaar te gaan. We waren voorbarig geweest
Die kunstenaar spoort natuurlijk niet. Beetje cheesy om zo aandacht te krijgen voor je werk.
Oud 08-05-2005, 15:15
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
S. schreef op 07-05-2005 @ 16:52 :
Het blijkt dus om een kunstenaar te gaan. We waren voorbarig geweest
Oud 08-05-2005, 15:17
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Bot: Nederland is géén schoothondje van VS

De regering is 'eerlijk, kritisch en loyaal' tegenover Bush en is zeker geen schoothondje van de VS. Dat zei minister Bot van Buitenlandse zaken na zijn gesprek met zijn Amerikaanse collega Rice.
Enquete
Uit een enquête van RTL Nieuws bleek eerder dat 68% van de bevolking vindt dat de Nederlandse regering zich als een schoothondje van de VS gedraagt.

VS luistert
Bot zei verder dat de VS niet meer doet alsof het land met niemand te maken heeft, en naar Europa luistert. Verder zou minister Rice hebben gezegd dat Bot haar altijd mag bellen. De twee spraken drie kwartier met elkaar.


Blij
Volgens Bot heeft Nederland 'gouden sterretjes' achter zijn naam, omdat het 'schouder aan schouder' met de VS optrekt in Irak en Afghanistan. Hij is 'heel blij' met de nieuw koers vanuit Washington en de nauwere samenwerking tussen Amerikanen en de Europese Unie.

bron
Oud 09-05-2005, 09:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Steekpartij was meer dan burenruzie
De steekpartij vrijdagavond op de Ringvaartdijk in Sloten was meer dan een uit de hand gelopen burenruzie.
De man die zijn buren aanviel en met een mes verwondde, had volgens de slachtoffers zware psychische problemen en terroriseerde de buurt al jaren. Zijn buren bereidden een rechtszaak tegen hem voor en hadden het daarom het zwaarst te verduren. "Hij bestelde op onze naam taxi's, pizza's, mobiele telefoons en maakte onze ark los. "
Vrijdag viel hij het stel aan met een mes. De dader stapte daarna in zijn auto en scheurde weg. Tijdens zijn vlucht knalde hij op een paal en overleed hij.
http://www.at5.nl/index.asp?newsid=7222

Man mishandelt al rijdende vriendin
Een 56-jarige Zaandammer is vrijdagavond in Amsterdam aangehouden na mishandeling van zijn 43-jarige vriendin.
Op de Provincialeweg in Zaandam zagen twee getuigen dat de man een vrouw sloeg die naast hem in de auto zat. Ze volgden hem en gaven via een gsm hun positie door aan de politie. Tijdens de rit, die richting Amsterdam ging, bleef de man de vrouw mishandelen en zorgde hij ervoor dat ze niet kon uitstappen.
De man is in Slotervaart aangehouden toen hij bij een bushalte geparkeerd stond. Hij hield de vrouw in een wurggreep. De vrouw is door ambulancepersoneel ter plaatse behandeld.
http://www.at5.nl/index.asp?newsid=7214
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-05-2005, 09:49
Verwijderd
Verdachte dreigbrieven moslimvrouw opgepakt

KORTRIJK (ANP) - Justitie in Kortrijk heeft dinsdagavond een verdachte opgepakt in de zaak van de dreigbrieven tegen een delicatessenbedrijf in het West-Vlaamse Ledegem, dat een medewerkster van islamitische origine zou moeten ontslaan. Het zou gaan om de echtgenoot van een andere werkneemster.

Diens DNA wordt nu vergeleken met bewijsmateriaal dat op de enveloppen van een dreigbrief is aangetroffen. Tot het bewijsmateriaal is vergeleken, zal justitie in Kortrijk een informatiestop hanteren. Mogelijk wordt later nog wel een tweede verdachte verhoord. De bedrijfsleider en de betrokken moslimvrouw, die eerder al met langdurig ziekteverlof ging, reageerden woensdagavond aangeslagen op het feit dat de verdachte afkomstig is uit kringen rondom de onderneming.

Dreigbrieven

De firma Remmery in Ledegem ontving sinds eind vorig jaar in totaal zeven dreigbrieven, waarin de onbekende organisatie Nieuw Vrij Vlaanderen aanvankelijk de vrouw opriep haar hoofddoek af te doen. Later vroegen de anonieme briefschrijvers ook om het ontslag van de vrouw.

De werkgever weigerde dit en kreeg daarvoor op een website van de ondernemersorganisatie Unizo steun van meer dan 20.000 personen, onder wie de Belgische premier Verhofstadt. Ook de Belgische koning Albert ontving de werkneemster en bedrijfsleider al op zijn paleis en bezocht onlangs de firma.

Vrij Vlaanderen is de jongerenorganisatie van de partij Vlaams Belang, de opvolger van het vorig jaar wegens racisme veroordeelde extreemrechtse Vlaams Blok. De partij ontkent elke betrokkenheid bij de dreigbrieven en toonde zelfs medeleven met de bedrijfsleider, bij wie de meeste brieven binnenkwamen.
Oud 09-05-2005, 15:43
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Leraar gearresteerd voor zedendelict op basisschool

Uitgegeven: 9 mei 2005 12:56

ALMERE - Een leraar van basisschool De Peperbus aan de Sesamstraat in Almere is vorige week gearresteerd op verdenking van een zedendelict. Meerdere leerlingen dienden klachten tegen hem in, waarna het schoolbestuur hem op 24 april schorste en een onderzoek instelde. Dat maakte bestuursvoorzitter N. Tiemersma van de overkoepelende Bestuurscommissie Openbaar Onderwijs (BOO) in Almere maandag bekend.

De klachten waren "van zo'n ernstige aard" dat de BOO de docent direct uit zijn functie zette. "We hadden voldoende om aangifte te doen", aldus Tiemersma.

nu.nl


Het vergrijpen aan basisschookindertjes heet tegenwoordig dus een "zedendelict"
Oud 09-05-2005, 16:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 09-05-2005 @ 16:43 :

Het vergrijpen aan basisschookindertjes heet tegenwoordig dus een "zedendelict"
ze·den·de·lict (het ~)
1 vergrijp tegen de seksuele zeden => zedenmisdrijf
ze·den (de ~ (mv.))
1 moraal, al die gedragingen en handelingen die in een bepaalde kring algemeen als goed of geoorloofd gelden
www.vandale.nl

Ook de wetgeving spreekt van misdrijven tegen de zeden
Bijvoorbeeld:

Wetboek van Strafrecht, Titel XIV. Misdrijven tegen de zeden

Artikel 242

Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.


Artikel 244

Hij die met iemand beneden de leeftijd van twaalf jaren handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.


Artikel 245

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.


Artikel 249

1.
Hij die ontucht pleegt met zijn minderjarig kind, stiefkind of pleegkind, zijn pupil, een aan zijn zorg, opleiding of waakzaamheid toevertrouwde minderjarige of zijn minderjarige bediende of ondergeschikte, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.

2.
Met dezelfde straf wordt gestraft:

1°.
de ambtenaar die ontucht pleegt met een persoon aan zijn gezag onderworpen of aan zijn waakzaamheid toevertrouwd of aanbevolen;
2°.
de bestuurder, arts, onderwijzer, beambte, opzichter of bediende in een gevangenis, rijksinrichting voor kinderbescherming, weeshuis, ziekenhuis, of instelling van weldadigheid, die ontucht pleegt met een persoon daarin opgenomen;
3°.
degene die, werkzaam in de gezondheidszorg of maatschappelijke zorg, ontucht pleegt met iemand die zich als patiënt of cliënt aan zijn hulp of zorg heeft toevertrouwd.

www.wetten.nl
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-05-2005, 17:01
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-05-2005 @ 17:08 :
kwak kwak
Wat ik bedoelde was dat "pedofilie" beter en minder slap had geklonken
Oud 09-05-2005, 17:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 09-05-2005 @ 18:01 :
Wat ik bedoelde was dat "pedofilie" beter en minder slap had geklonken
nee

want pedofiel betekent dat je van kinderen houdt.
Hieraan zit niet noodzakelijk misbruik en dus een misdrijf aan vast
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-05-2005, 23:18
Mirage2000
Mirage2000 is offline
'Beroerte belangrijkste doodsoorzaak bij vrouwen'

Uitgegeven: 9 mei 2005 09:28
Laatst gewijzigd: 9 mei 2005 10:54

DEN HAAG - Een beroerte is de belangrijkste doodsoorzaak bij vrouwen in Nederland. Meer vrouwen dan mannen worden door een beroerte getroffen. Dat stelt de Nederlandse Hartstichting aan de vooravond van de Europese Beroerte Preventiedag.

Volgens gegevens van de Hartstichting zijn in 2003 7336 vrouwen aan een beroerte overleden tegenover 4664 mannen. Elk jaar worden 36.000 mensen in Nederland door een beroerte getroffen.


Er is sprake van een beroerte als de bloedtoevoer naar de hersenen plotseling wordt onderbroken. Naast verschijnselen als verlammingen kunnen taal- en spraakstoornissen, problemen met het gezichtsvermogen en stoornissen in denken, emoties en gedrag voorkomen.

Acht op de tien mensen met een beroerte heeft een herseninfarct en de overigen een hersenbloeding. Bij personen die worden getroffen door een herseninfarct kunnen de gevolgen van de beroerte beperkt blijven als ze binnen drie uur worden behandeld. Beroerte wordt gezien als de belangrijkste oorzaak van invaliditeit.

Onderzoek

Volgens een maandag verschenen onderzoek denkt de helft van de Nederlanders dat mannen een grotere kans hebben op een beroerte dan vrouwen. Nederlanders maken zich meer zorgen over de mogelijkheid kanker te krijgen dan een beroerte. Twee op de drie geven aan in familie of vriendenkring iemand te kennen die een beroerte heeft gehad. Voor het onderzoek zijn zevenhonderd Nederlanders ondervraagd.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 09-05-2005, 23:19
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Rotterdam de onveiligste gemeente

Uitgegeven: 7 mei 2005 09:08

ROTTERDAM - Rotterdam is de onveiligste gemeente van Nederland. Dat blijkt uit de Misdaadmeter van het Algemeen Dagblad zaterdag. De Maasstad wordt gevolgd door Arnhem en Eindhoven. Losser in Overijssel is de veiligste gemeente van het land.

De criminaliteitscijfers over 2004 die het AD gebruikt, zijn afkomstig van de 25 regiopolitiekorpsen. De ranglijst is samengesteld aan de hand van de twaalf meest voorkomende delicten. Rotterdam komt als onveiligste uit de bus omdat daar vorig jaar relatief veel autodiefstallen, straatroven en mishandelingen plaatsvonden.


Veiliger

Burgemeester Opstelten van Rotterdam wijst in een reactie op het dalen van het aantal aangiften en meldingen van misdrijven in zijn stad. "Bewoners geven aan zich veiliger te voelen en tevredener te zijn over de politie", aldus de burgervader.

Over de hele linie lag het aantal aangiftes van autokraken, woninginbraken, straatroven en zakkenrollen in 2004 lager dan in 2003. Mishandeling, bedreiging en verkrachting kwamen vaker voor. Ook sloopten vandalen meer gebouwen en voertuigen.

Brommers

Volgens het Nederlands Politie Instituut (NPI) zijn vorig jaar 220.000 verdachten aangehouden, 2,5 procent meer dan in 2003. Er werden ruim 400.000 zaken opgelost, een toename van 5 procent. Afgaande op de Misdaadmeter werden in Arnhem per 10.000 inwoners de meeste auto's en brommers gestolen. In Eindhoven kwamen in 2004 veel aangiftes binnen van mishandelingen, autodiefstallen en auto-inbraken.

De Misdaadmeter herleidt het absolute aantal geregistreerde strafbare feiten tot een score per 10.000 inwoners. Vorig jaar noemden twee onderzoekers van het Centraal Bureau voor de Statistiek de Misdaadmeter ongeschikt voor het vergelijken van gemeenten op het gebied van criminaliteitscijfers.

Rekentechniek

"Toepassing van een eenvoudige en voor de hand liggende statistische rekentechniek leert echter dat minimaal driekwart van de uitkomsten de statistische rekentoets niet kan doorstaan", stelden de onderzoekers.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 09-05-2005, 23:20
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-05-2005 @ 18:17 :
nee

want pedofiel betekent dat je van kinderen houdt.
Hieraan zit niet noodzakelijk misbruik en dus een misdrijf aan vast
"Pedofilie" en "verkrachting" zeggen toch veel meer dan "zedendelict". Op deze manier lijkt de misdaad minder erg

Ander onderwerp:

Jongste allochtonen sterven door inteelt

UTRECHT - Erfelijke ziekten en aangeboren afwijkingen zijn de voornaamste doodsoorzaak van een grote groep zeer jonge allochtonen. Turken en Marokkanen trouwen niet zelden in de familie. Wetenschappers hebben vergeefs geadviseerd meer aan erfelijkheidsvoorlichting te doen. Dit blijkt uit onderzoek van prof. dr. T. Schulpen, hoogleraar sociale kindergeneeskunde aan het Utrechts Medisch Centrum. Gisteren presenteerde hij gegevens uit het nog ongepubliceerde onderzoek. (ANP)

Bron


Oud 09-05-2005, 23:21
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Zwerfhond verzorgt achtergelaten baby

Uitgegeven: 9 mei 2005 16:07
Laatst gewijzigd: 9 mei 2005 16:09

AMSTERDAM - Een Keniaanse zwerfhond heeft bij een zoektocht naar voedsel voor haar puppy's een achtergelaten baby gevonden en in haar nest bij haar eigen jongen gelegd. Dat hebben ooggetuigen maandag verteld.

De teef vond het kind in een tas in een arme wijk van de Keniaanse hoofdstad Nairobi en droeg het over een drukke weg, passeerde een hek met prikkeldraad en legde het bij haar pups, zei een bewoner van het terrein waar de hond leeft. Nadat het kind door bewoners in het nest was gevonden, werd het naar een ziekenhuis gebracht.


Artsen vertelden dat zij maden in het uiteinde van de navelstreng van het kind hadden gevonden, wat erop duidt dat het zeker twee dagen alleen buiten heeft gelegen. De toestand van het ruim zeven pond wegende meisje, dat Engel is genoemd, is stabiel. Volgens de artsen krijgt ze antibiotica.

In de arme delen van Kenia worden veel kinderen te vondeling gelegd, of gewoon 'weggegooid', bijvoorbeeld in latrines. Ook niet alle vondelingen hebben zo'n goede ervaringen met zwerfhonden. Drie jaar geleden werd een baby gevonden, van wie zwerfhonden een wang hadden afgebeten.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 09-05-2005, 23:22
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Playstation Portable gekraakt

Uitgegeven: 9 mei 2005 09:25
Laatst gewijzigd: 9 mei 2005 09:46

AMSTERDAM - Het is tegenwoordig een kwestie van tijd wanneer een beveiligd bestandsformaat wordt gekraakt. Nu is ook de Playstation Portable (PSP) aan de beurt. Hackers zijn erin geslaagd om spellen te kopieren van de beveiligde disc, UMD (Universal Media Disc), naar een ISO-formaat, zo meldt The Register.

Drie spellen zijn inmiddels op het internet verschenen: Pure, Ridge Races en Vampire Chronicles: The Chaos Tower. De hackers lopen nu wel tegen een ander probleem op. De beveiligde disc is 'read only'. Dat betekent dat de spellen niet kunnen worden geschreven op de disc.


Echter de PSP heeft ook een Memory Stick-ingang. De mogelijkheid bestaat dat de hackers erin slagen om de spellen te uploaden naar de spelcomputer via deze ingang.

De PSP zal op 1 september 2005 verkrijgbaar zijn in Europa. In maart werd de lancering van de nieuwe spelcomputer in Europa uitgesteld. Het concern vreesde dat het niet aan de grote vraag kon worden voldaan. In de Verenigde Staten werd de PSP op 24 maart in de winkels geintroduceerd. In Japan kon vorig jaar december de PSP al worden verkocht
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 09-05-2005, 23:23
Mirage2000
Mirage2000 is offline
2,5 miljoen AOW-ers

Uitgegeven: 9 mei 2005 12:26
Laatst gewijzigd: 9 mei 2005 12:32

RIJSWIJK - Het aantal AOW-ers is opgelopen tot 2,5 miljoen, meldt de Sociale Verzekeringsbank (SVB), die gaat over het uitbetalen van de oudedagsvoorziening.

Toen de mensen in 1957 voor het eerst van Drees gingen trekken was het aantal AOW-ers 738.693. In 1968 werd de mijlpaal bereikt van één miljoen 65-plussers, en in 1989 van twee miljoen. De SVB verwacht eind 2011 de driemiljoenste AOW-klant.


Het einde is nog niet in zicht. Het aantal AOW-ers zal stijgen naar een top van zo'n 4,5 miljoen in 2038 en daarna zal dat aantal dalen.

De SVB tekent bij de cijfers aan dat steeds minder mensen voor hun 65e overlijden. Nederlanders worden ouder dan vroeger, maar dat telt minder hard mee in de stijging van het aantal AOW'ers. In de loop der jaren steeg de levensverwachting van mannen van 78,9 tot 80,5 jaar en die van vrouwen van 79,4 tot 84,2 jaar.

Het AOW-pensioen wordt voor het grootste deel betaald door de mensen die nog werken en nog geen 65 jaar zijn. Naar verhouding zullen steeds minder werkenden gaan betalen voor steeds meer AOW'ers In 1957 waren er nog zestien 65-plussers op honderd mensen tussen 20 en 65 jaar. In 1968 was dit gestegen naar negentien, in 1989 naar 22 en dit jaar naar 25. Eind 2011 zullen dat dertig AOW'ers zijn en in 2038, bij het hoogste aantal AOW'ers, 48.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 10-05-2005, 09:13
Verwijderd
Duizend handtekeningen tegen Versatel-spot maandag 9 mei 2005 - 18:14

ChristenUnie: ‘Hand van God’ moet van de buis

De ChristenUnie heeft in twee weken tijd via www.reclamefatsoen.christenunie.nl ruim 1000 handtekeningen verzameld tegen de TV-spot ‘Hand van God’ van Versatel. Deze handtekeningen worden dinsdag 10 mei overhandigd aan Versatel en de Reclame Code Commissie.

Om 12.30 uur worden door de Reclame Code Commissie de meer dan 100 klachten behandeld die tegen de spot zijn ingediend. De commissie heeft drie beargumenteerde klachten uitgezocht, die toegelicht mogen worden. Vertegenwoordigers van Versatel zullen in dezelfde zitting eveneens tegenover de Commissie hun toelichting over de totstandkoming van de spot geven.

De ruim 1000 handtekeningen die de ChristenUnie heeft verzameld worden tijdens de zitting door Bernaldo van Olst overhandigd aan de Reclame Code Commissie. Van Olst is één van de indieners die zijn klacht mag toelichten voor de commissie. Na afloop van de zitting zullen de handtekeningen door een vertegenwoordiger van de ChristenUnie worden overhandigd aan Versatel.

Kamervragen
De ChristenUnie heeft naar aanleiding van o.a. de Versatel spot onlangs kamervragen gesteld. De partij wil weten of het stelsel van de Nederlandse reclamecode kan worden aangescherpt. De ChristenUnie zou graag een versnelling van de spoedprocedure bij de Reclame Code Commissie zien. Ondanks de vele klachten is de spot van Versatel waarin de ‘Hand van God’ er voor zorgt dat een voetbal in het doel verdwijnt nog steeds op de buis. Dit wordt door gelovigen als kwetsend ervaren. Rouvoet: “Wat de ChristenUnie betreft moet het mogelijk worden om een reclamecampagne op te schorten totdat er uitspraak is gedaan over een klacht, indien deze klacht kennelijk gegrond kan worden geacht.”

---------------------

Geloven is zó kinderachtig.
Oud 10-05-2005, 09:15
Verwijderd
En dan vinden ze het gek dat veel jeugd de kerk de rug toekeert
Oud 10-05-2005, 09:17
Verwijderd
Dat soort christenen moet branden.
Oud 10-05-2005, 09:23
Verwijderd
Oud 10-05-2005, 12:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
De Christenunie is belachelijk, tja, dat is algemeen bekend.

Als andere parlementariers een beetje stijl hadden zouden ze hen na die kamervragen uitlachen, maar ja..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 06-09-2007 14:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.