Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2005, 17:10
Verwijderd
@ Moenbloem: om acceptabel te functioneren heb je maar 15 gram eiwit per dag nodig... maar om gezond te eten wordt door het voedingscentrum voor jonge vrouwen 50-100 gram aangeraden. Dan zit je met 73 gram dus wel goed Voor vet wordt geloof ik 40-60 gram aanbevolen en voor koolhydraten rond de 300 dacht ik, dus je zit juist vrij laag in koolhydraten en ook aan de lage kant in vet. Maar dat is juist de bedoeling als je wil afvallen.
En ja, ik weet het, mightyduck: dit zijn gemiddelden, en niemand is gemiddeld. Maar het geeft een globaal beeld
Oud 09-03-2005, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 09-03-2005 @ 18:10 :
@ Moenbloem: om acceptabel te functioneren heb je maar 15 gram eiwit per dag nodig... maar om gezond te eten wordt door het voedingscentrum voor jonge vrouwen 50-100 gram aangeraden. Dan zit je met 73 gram dus wel goed Voor vet wordt geloof ik 40-60 gram aanbevolen en voor koolhydraten rond de 300 dacht ik, dus je zit juist vrij laag in koolhydraten en ook aan de lage kant in vet. Maar dat is juist de bedoeling als je wil afvallen.
En ja, ik weet het, mightyduck: dit zijn gemiddelden, en niemand is gemiddeld. Maar het geeft een globaal beeld
Oh, ik dacht dat ik veel meer eiwit nodig had, iets van 120 gram ofzo maar gelukkig valt het mee.

Alles op een rijtje van vandaag.


Ontbijt (10.00), stond lekker laat op vandaag
200 ml sojamelk
50 gr havermout
Grapefruit

Tussendoortje overgeslagen vanwege laat ontbijt

Lunch (12.30)
3 × bruine boterham
2 × Zwitserse stooikaas
1 × suikerarme jam
1 plakje volvette kaas
2 × kiwi

Tussendoor (14.30
1 × bruine boterham
1 × strooikaas

(16.00)
150 ml magere yoghurt
20 gr muesli

Avondeten (17.45)
300 gr Quorn Lasagna
Een bord sla (geen idee hoeveel gram dat is) met
10 gram mozarella
4 cherrytomaatjes
halve el. notenolie
(een schatting)
1 × kiwi




Vanavond neem ik nog een gekookt ei denk ik. Dan kom ik uit op 1480 cal. Beetje weinig dus misschien neem ik er een plakje ontbijtkoek bij nog.
Oud 09-03-2005, 17:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-03-2005 @ 18:10 :
@ Moenbloem: om acceptabel te functioneren heb je maar 15 gram eiwit per dag nodig... maar om gezond te eten wordt door het voedingscentrum voor jonge vrouwen 50-100 gram aangeraden. Dan zit je met 73 gram dus wel goed Voor vet wordt geloof ik 40-60 gram aanbevolen en voor koolhydraten rond de 300 dacht ik, dus je zit juist vrij laag in koolhydraten en ook aan de lage kant in vet. Maar dat is juist de bedoeling als je wil afvallen.
En ja, ik weet het, mightyduck: dit zijn gemiddelden, en niemand is gemiddeld. Maar het geeft een globaal beeld
Och... je moet niet te gek doen met koolhydraten.
Oud 09-03-2005, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-03-2005 @ 16:04 :
Bij de meeste restauranten hebben ze ook salades. Je zult keuzes moeten maken en als jij "mee doen met de rest" belangrijker vindt dan afvallen, dan is dat prima. Maar kom dan niet aan met "het lukt niet", want dat lijkt me dan nogal logisch.
Sure, ze hadden daar ook salades. Maar als ik alleen een salade had genomen had ik hier vervolgens weer de kritiek gekregen dat ik te weinig calorieen binnen krijg, zoals eergisteren. Het is gewoon alsof jullie altijd iets aan te merken hebben hoe ik het ook doe.
Oud 09-03-2005, 17:43
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-03-2005 @ 15:55 :
Gewoon, een manderijntje, halve mueslibar, halve boterham, even iets snel in je mond stoppen? Hoeft niet veel te zijn. Als het maar wat is. Kost niet langer dan een halve minuut om op te kauwen lijkt mij?
Ik kan de boot niet laten stilleggen omdat ik zo nodig iets moet eten voor m'n lijn. Als meisje kun je dat makkelijk doen. Als jongen denken ze dan al snel dat je gay bent. Dan kan ik het voor de rest helemaal wel shaken met het roeien ben ik bang.

Voor de rest kan ik me er wel aardig aan houden, maar er zijn gewoon situaties waarin het echt niet lukt.
Oud 09-03-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 09-03-2005 @ 16:38 :
SJonge gaat weer hard hier.

Wat DarkSide betreft, een keer overslaan is niet erg uiteraard, maar sla niet van de 15 uren op een dag er 8 over dat schiet niet op. Zoals ikkeleerlinge al zei, even iets in je mond stoppen is de moeite niet.

Verder, fysiologie en endocrinologie laat zich niet aan meningen of ervaringen binden, die zaken zijn feitelijk.

Probeer het, het zal werken zolang je maar rekening houd met de capaciteiten van het lichaam. Jij moet doen wat het lichaam wil, niet andersom.

Je hebt rot ervaringen genoeg gehad te lezen in je PM, dus aan jou de keus je 100% in te zetten en mentaliteit te kweken, of op te geven. (en dan ook je mond houden verder, niet flauw bedoeld overigens).

Think about it
Ik denk dat ik toch maar op m'n eigen weg doorga.
Oud 09-03-2005, 17:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 18:46 :
Ik denk dat ik toch maar op m'n eigen weg doorga.
Lijkt me verstandig, zo ben je tenslotte ook dik geworden .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-03-2005, 17:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 18:43 :
Ik kan de boot niet laten stilleggen omdat ik zo nodig iets moet eten voor m'n lijn. Als meisje kun je dat makkelijk doen. Als jongen denken ze dan al snel dat je gay bent. Dan kan ik het voor de rest helemaal wel shaken met het roeien ben ik bang.

Voor de rest kan ik me er wel aardig aan houden, maar er zijn gewoon situaties waarin het echt niet lukt.
haha... Tuurlijk denken ze niet dat je gay bent. Doe gewoon alsof je honger hebt ofzo. En hoezo de boek stilleggen? Lunchtrommel open doen, iets in je mond stoppen? Ik doe dit zelf bijv. tijdens leswisselingen. Terwijl ik naar mijn volgende lokaal aan het lopen ben? Is toch niet moeilijk? Kost het zoveel moeite om iets in je mond te stoppen? Even kauwen, doorslikken? Ok, tenzij je de hele dag non-stop aan de telefoon moet kan begrijp ik het niet. Het hoeft geen hele maaltijd te zijn. Gewoon een klein ding. Maar hoelang roei je dan? Hoeveel uur? Tijdens het roeien hoeft het dan ook niet echt... maar gewoon als je niet aan het roeien bent?
Oud 09-03-2005, 17:55
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 18:41 :
Sure, ze hadden daar ook salades. Maar als ik alleen een salade had genomen had ik hier vervolgens weer de kritiek gekregen dat ik te weinig calorieen binnen krijg, zoals eergisteren. Het is gewoon alsof jullie altijd iets aan te merken hebben hoe ik het ook doe.
Als je tussendoor ook gewoon wat boterhammen had gegeten en eventueel wat fruit, dan had het best meegevallen.

Heb je het al eens anders gedaan en dat ook gepost? Werd er toen ook wat van gezegd? Ik heb volgens mij nog maar van één dag gezien wat je gegeten hebt en ja, daar had ik idd iets op aan te merken.

En wat is er mis met tips en op- en aanmerkingen? Kun je toch alleen maar van leren? En daarvoor kom je toch hier? Als je alles al weet hoef je ook niet meer te posten, lijkt me. En als iets goed is wordt dat ook echt wel gezegd.
Oud 09-03-2005, 17:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-03-2005 @ 18:53 :
Lijkt me verstandig, zo ben je tenslotte ook dik geworden .
En hij heeft er ongetwijfeld veel research over gedaan. Tuurlijk weet hij het beter.
Oud 09-03-2005, 17:57
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 18:43 :
Ik kan de boot niet laten stilleggen omdat ik zo nodig iets moet eten voor m'n lijn.
Dat lijkt me logisch, maar hoe lang roei je achter elkaar zonder te stoppen? Meerdere uren? Of één of max. twee uur?

Als ik train of een wedstrijd heb kan ik ook niet zomaar het water uit om wat te eten, maar ik heb zelden een training of een wedstrijd van meerdere uren.
Oud 09-03-2005, 17:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
De reden waarom we er altidj iets op aanmerken, is omdat je het altijd fout doet. Is het zo moeilijk, om een redelijk aantal calorieen binnen te krijgen met gezond eten? Niet te veel, maar toch ook niet te weinig? Dat is namelijk je doel als je wil afvallen. Je wil toch afvallen? Je moet er wel iets voor over hebben hoor. Je kunt wel zeggen dat je niet gezond kunt gaan eten, je bier niet kunt opgeven, etc. Maar wat doe je hier dan nog? Dan ben je je tijd in my opinion aan het verspillen.
Oud 09-03-2005, 18:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 18:43 :

Voor de rest kan ik me er wel aardig aan houden, maar er zijn gewoon situaties waarin het echt niet lukt.
Ok, in de boot dat snap ik. Als het daarnaast wel mogelijk is zie ik het probleem niet? Af en toe als het ECHT niet kan een uurtje overslaan. Als je het maar niet teveel doet natuurlijk.
Oud 09-03-2005, 18:19
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 08:56 :
Tuurlijk had ik ook niet mee kunnen gaan naar de pizzeria. Ik zou zelfs m'n hele sociale leven wel overboord kunnen gooien, maar gaat dat niet wat ver? Naast afvallen heb ik ook nog een leven en dat houdt soms in dat je gezellig meegaat eten met de rest.
Ik vind dat je wel heel erg overdrijft eigenlijk. Iedereen gaat wel eens een keer met vrienden pizza eten, daar is ook helemaal niks mis mee. Je doet nu alsof wij vinden dat je hele eetpatroon slecht is omdat je met vrienden pizza bent gaan eten, dat is niet zo. Pizza eten met vrienden is leuk en lekker, en dat moet je zeker ook af en toe blijven doen, een sociaal leven is ook belangrijk. Je hoort hier niemand zeggen dat jij je sociale leven maar op moet geven zodat je af kunt vallen, dat slaat nergens op. Maar als je iedere week met vrienden pizza gaat eten dan is er wel iets mis. Pizza is heel erg slecht, net zoals croissants. Voor het aantal caloriën dat je daaraan besteedt kun je beter bruin brood met mager beleg, fruit en yoghurt eten. En dan kun je ook méér gaan eten. Zoals jij het zegt lijkt het alsof je gelooft dat wij willen dat je naast die pizza en croissants meer dingen gaat eten, maar het is juist de bedoeling dat je in plááts van die dingen andere dingen gaat eten.

Je zegt wel dat je naar ons luistert, uit je reacties blijkt dat dat niet zo is. En je zegt dat je aan niemand je excuses hoeft aan te bieden, ik vind dat je best wel grof geweest bent. Misschien bedoelde je dat wel niet zo, ik weet zeker dat vrijwel iedereen hier je zo vind overkomen. Als jij niet in wilt zien dat je met een dieet van pizza's, croissants en bier niet afvalt, dan niet. Maar zeg dan niet dat we niet geprobeerd hebben je te helpen...

Volgens wil je gewoon niet graag genoeg afvallen. Anders zou je wel het doorzettingsvermogen hebben je eetpatroon te veranderen.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 09-03-2005, 18:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
blurred schreef op 09-03-2005 @ 19:19 :
Als jij niet in wilt zien dat je met een dieet van pizza's, croissants en bier niet afvalt, dan niet.

Volgens wil je gewoon niet graag genoeg afvallen. Anders zou je wel het doorzettingsvermogen hebben je eetpatroon te veranderen.
Idd.
Oud 09-03-2005, 18:25
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het zal wsl wel al gezegd zijn , maar ik kan het niet meteen vinden. Zou iemand zo lief willen zijn om de link van die site te geven waarop staat hoeveel calorien je verbruikt per activiteit
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-03-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-03-2005 @ 18:55 :
haha... Tuurlijk denken ze niet dat je gay bent. Doe gewoon alsof je honger hebt ofzo. En hoezo de boek stilleggen? Lunchtrommel open doen, iets in je mond stoppen? Ik doe dit zelf bijv. tijdens leswisselingen. Terwijl ik naar mijn volgende lokaal aan het lopen ben? Is toch niet moeilijk? Kost het zoveel moeite om iets in je mond te stoppen? Even kauwen, doorslikken? Ok, tenzij je de hele dag non-stop aan de telefoon moet kan begrijp ik het niet. Het hoeft geen hele maaltijd te zijn. Gewoon een klein ding. Maar hoelang roei je dan? Hoeveel uur? Tijdens het roeien hoeft het dan ook niet echt... maar gewoon als je niet aan het roeien bent?
Ik had het niet over een boek. Ik had het over een boot, maar ik vergeef je je dyslexie. Daar kunnen mensen niets aan doen.

En tja, ik kan alleen iets eten als ik aan het roeien ben als de boot wordt stilgelegd. Ik roei meestal ongeveer 2 uur achter elkaar.
Oud 09-03-2005, 18:39
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 19:37 :
Ik had het niet over een boek. Ik had het over een boot, maar ik vergeef je je dyslexie. Daar kunnen mensen niets aan doen.

Kijk, dit soort dingen bijvoorbeeld. Waarschijnlijk heb je zelf niet genoeg argumenten meer om ons ervan te overtuigen dat we geen gelijk hebben, dus ga je het maar op typfoutjes gooien. Vind ik best kinderachtig van je.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 09-03-2005, 18:40
Verwijderd
Jullie hebben het constant maar over dat bier, maar ik vind het juist sterk van mezelf dat ik gister van 4 tot 12 in gelegenheden heb rondgehangen waar bier werd gedronken, grotendeels cola light heb gehad en slechts 3 keer ben gezwicht. Normaal had ik op een dag als gisteren een biertje of 15 weggetikt. Lijkt me bewijs dat ik wel degelijk graag wil, maar er gewoon moeite mee heb om het bier helemaal te laten staan. Helemaal omdat het een soort automatisme is geworden om bier te drinken in de kroeg. Vaak dacht ik er gisteren pas bij na als ik m'n biertje al had besteld.

En als jullie ieder biertje nou een klein drama vinden. Drie maal sorry.
Oud 09-03-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 09-03-2005 @ 19:39 :
Kijk, dit soort dingen bijvoorbeeld. Waarschijnlijk heb je zelf niet genoeg argumenten meer om ons ervan te overtuigen dat we geen gelijk hebben, dus ga je het maar op typfoutjes gooien. Vind ik best kinderachtig van je.
Ik had meer het idee dat ze het verkeerd gelezen had
Oud 09-03-2005, 18:42
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het gaat toch niet om die 3 biertjes Het gaat om het feit dat jij per se op een ongezonde manier wil afvallen en van ons verwacht dat we je gaan toejuigen . Want jij weet wat het besyte bij jou past ... Vertel eens , als het allemaal zo goed lukt op jouw manier, waarom kwam je hier dan hulp zoeken.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-03-2005, 18:43
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Ik ben het helemaal met blurred eens.
Ik hoop dat je, darkside, als je nu niet snel begint met minder eigenwijs zijn en grof reageren op wat wij zeggen, snel ophoepelt
__________________
I'm in the forest
Oud 09-03-2005, 18:43
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Het gaat me meer om de manier waarop je het zegt, meteen zo sarcastisch...

En net zoals die ene pizza zijn die 3 biertjes geen ramp, maar je moet gewoon inzien dat wanneer je een paar keer per week veel drinkt, afvallen gewoon niet opschiet. Een keer 3 biertjes en een keer een pizza doen we allemaal, maar als ik jouw posts over wat je op een dag zoal eet lees, lijkt het mij dat dat bij jou eerder regel dan uitzondering is, en daarmee val je dus echt niet af, maar kom je eerder aan.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 09-03-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 09-03-2005 @ 19:42 :
Het gaat toch niet om die 3 biertjes Het gaat om het feit dat jij per se op een ongezonde manier wil afvallen en van ons verwacht dat we je gaan toejuigen . Want jij weet wat het besyte bij jou past ... Vertel eens , als het allemaal zo goed lukt op jouw manier, waarom kwam je hier dan hulp zoeken.
Ik zeg niet dat het allemaal zo goed lukt op mijn manier, maar ik heb de tweede dag van m'n dieet gewoon meteen een slechte dag gehad en ik word er op aangevallen. Denken jullie soms dat ik er zelf niet mee zit dat het moeilijk gaat?
Oud 09-03-2005, 18:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 19:37 :
Ik had het niet over een boek. Ik had het over een boot, maar ik vergeef je je dyslexie. Daar kunnen mensen niets aan doen.

En tja, ik kan alleen iets eten als ik aan het roeien ben als de boot wordt stilgelegd. Ik roei meestal ongeveer 2 uur achter elkaar.
Doe even normaal jonge. What's your problem? Kweet niet hoe ik aan dat woord kwam maar ja ik weet heus wel dat je het over een boot had. Misschien omdat ik nu uit een boek zit te leren ofzo. Maar ja... Heeft zeker met je lichte vorm van autisme ofzo te maken...kan ik me nog herinneren. Pffff...

Als je 2 uur achter elkaar eet, dan sla je maar 1 keer op een dag over? Wat maakt dat uit?
Oud 09-03-2005, 18:46
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 19:37 :
Ik had het niet over een boek. Ik had het over een boot, maar ik vergeef je je dyslexie. Daar kunnen mensen niets aan doen.

En tja, ik kan alleen iets eten als ik aan het roeien ben als de boot wordt stilgelegd. Ik roei meestal ongeveer 2 uur achter elkaar.
Mss iets voor die breaker reclame die de laatste tijd op tv is??
Het tussendoortje dat altijd even tussendoor kan...
Nee, even serieus. Probeer dan gewoon ervoor en erna wat te eten, en neem dan net iets meer. En het lijkt me sowieso verstandig om voor het roeien wat te eten. (Een stroopwafel mss, dat schijnt goed te zijn voor het roeien omdat je dan meteen de dingen benutten..)

ps, waar roei je???
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 09-03-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 19:37 :
Ik roei meestal ongeveer 2 uur achter elkaar.
Dan hoef je dus maar één uur over te slaan en zoals mensen al zeiden: dat is niet zo erg.

Verder wil ik je vragen beledigende opmerkingen voor je te houden en als je dat niet kunt om dan weg te blijven uit dit topic.

Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 19:40 :
Jullie hebben het constant maar over dat bier
Zoek voor de lol eens hoeveel kcal er in een biertje zitten en vergelijk dat met bv. een boterham.

Van mij mag je tig biertjes drinken, maar dan moet je dus niet zeggen dat het afvallen niet lukt, dat dat raar is, dat de tips die mensen geven dom zijn, dat ze willen dat je aankomt, enz.

Citaat:

Normaal had ik op een dag als gisteren een biertje of 15 weggetikt. Lijkt me bewijs dat ik wel degelijk graag wil, maar er gewoon moeite mee heb om het bier helemaal te laten staan. Helemaal omdat het een soort automatisme is geworden om bier te drinken in de kroeg. Vaak dacht ik er gisteren pas bij na als ik m'n biertje al had besteld.
Tuurlijk is het knap als je er normaal 15 drinkt dat je er dan nu maar 3 hebt genomen, dat neemt alleen niet weg dat drie biertjes veel zijn als je af wilt vallen. En dat het ook niet goed is dat je minder eet zodat je dan nog wat kunt drinken.

Daarnaast zijn die biertjes niet het enige, je hebt ook nog cake, croissantjes en pizza op. Als je af wilt vallen zul je toch streng voor jezelf moeten zijn, overal excussen voor verzinnen schiet niet op, dan verandert er niets.
Oud 09-03-2005, 18:46
kastdeur
kastdeur is offline
Het vorige topic was vol na 5 dagen. Hoe lang zou nummer 37 erover doen?
Oud 09-03-2005, 18:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 19:41 :
Ik had meer het idee dat ze het verkeerd gelezen had
Nou je kunt blijkbaar geen gedachten lezen. Tuurlijk denk ik niet dat je aan het roeien bent in een boek. Duhh... soms type je iets anders dan wat je bedoelt omdat je met je gedachten ergens anders bent ofzo.
Oud 09-03-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 19:44 :
Denken jullie soms dat ik er zelf niet mee zit dat het moeilijk gaat?
Dat kan, maar je verdedigt je alleen maar en je zegt dat het al goed is wat je doet, enz. en je lijkt niet van plan te zijn er iets aan te veranderen, integendeel zou ik eerder zeggen.

Waarom dan niet gewoon zeggen: "ja, dat is niet slim, ik ga proberen het niet meer te doen" ipv iedereen aan te vallen, af te kraken, enz?
Oud 09-03-2005, 18:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 19:40 :
Jullie hebben het constant maar over dat bier, maar ik vind het juist sterk van mezelf dat ik gister van 4 tot 12 in gelegenheden heb rondgehangen waar bier werd gedronken, grotendeels cola light heb gehad en slechts 3 keer ben gezwicht. Normaal had ik op een dag als gisteren een biertje of 15 weggetikt. Lijkt me bewijs dat ik wel degelijk graag wil, maar er gewoon moeite mee heb om het bier helemaal te laten staan. Helemaal omdat het een soort automatisme is geworden om bier te drinken in de kroeg. Vaak dacht ik er gisteren pas bij na als ik m'n biertje al had besteld.

En als jullie ieder biertje nou een klein drama vinden. Drie maal sorry.
Het is al een verbetering. En je hoeft je excuses niet aan ons aan te bieden voor die biertjes. Wij wijzen jou er alleen op dat het echt wel beter kan. Je doet dit voor jezelf, niet voor ons. En je hoeft je ook niet vijandig tegen ons op te stellen, of jezelf te verdedigen ofzo. Want we proberen je toch alleen maar te helpen?
Oud 09-03-2005, 18:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-03-2005 @ 19:46 :

Zoek voor de lol eens hoeveel kcal er in een biertje zitten en vergelijk dat met bv. een boterham.
Niet te vergeten de nadelige effecten op je stofwisseling.
Oud 09-03-2005, 18:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 09-03-2005 @ 19:46 :
Het vorige topic was vol na 5 dagen. Hoe lang zou nummer 37 erover doen?
Nu ik er ben korter.
Oud 09-03-2005, 18:53
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Bier zal dan nog wel beter zijn als mijn favo dankjes Passoa orange en rode vodka redbull :$
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-03-2005, 18:56
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-03-2005 @ 19:51 :
Nu ik er ben korter.
Ik denk dat dat eerder met de discussies met DarSide te maken heeft dan met jou...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 09-03-2005, 18:57
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Zo, ik ben echt wel blij dat ik van de alcohol af ben zeg

Normaal op concerten (waar ik soms wel eens per week heen ga, deze tijd ff niet door mijn gebrek aan weerstand ) dronk ik soms ook wel 10 biertjes, maar nu ik met mijn medicijnen "voorzichtig met alcohol" moet zijn, drink ik dan gewoon glazen water (aan de bar krijg ik ze gratis en zelfs met ijsklontjes!), en ik moet zeggen dat ik het totaaaaaal niet mis. Plus de volgende ochtend voel je je zó veel minder brak. Ik zie echt alleen maar voordelen, want minder gezellig wordt het er ook niet op en het scheelt bakken geld.
__________________
I'm in the forest
Oud 09-03-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 09-03-2005 @ 19:53 :
Bier zal dan nog wel beter zijn als mijn favo dankjes Passoa orange en rode vodka redbull :$
Ik weet niet, ik weet alleen dat in bier (en ook in alcohol in het algemeen) behoorlijk veel kcal zitten. Eén drankje in de zoveel tijd kan best, maar meerdere per dag/week is niet zo handig als je af wilt vallen.
Oud 09-03-2005, 19:01
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het is ook niet alleen de alcohol natuurlijk maar ook de redbull (suikerrr) en looza. Maar ik drink eigelijk alleen op zaterdag alcohol en meestal 2 drankjes
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-03-2005, 19:02
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 09-03-2005 @ 20:01 :
Het is ook niet alleen de alcohol natuurlijk maar ook de redbull (suikerrr) en looza. Maar ik drink eigelijk alleen op zaterdag alcohol en meestal 2 drankjes
Gelukkig bestaat er ook redbull light.
Oud 09-03-2005, 19:03
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Eigelijk nog nooit gedronken. Zit daar zoveel verschil op (iets zoals cola en cola-light ?)
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-03-2005, 19:04
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 09-03-2005 @ 20:03 :
Eigelijk nog nooit gedronken. Zit daar zoveel verschil op (iets zoals cola en cola-light ?)
Ik denk dat er wel verschil in zit, hoeveel weet ik niet (volgens mij zit er in gewone redbull flink wat suiker), gewone redbull is sowieso geen "optie" voor mij.
Oud 09-03-2005, 19:05
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
cerys schreef op 09-03-2005 @ 13:40 :
@meelfriek: volgens mij was jij het met de link naar valtaf.nl? thanks daarvoor! want dat vind ik dus echt zo'n superrelaxte site he. enorm veel producten waar je uit kunt kiezen! en ik heb nu het weegschaaltje in de keuken gezet dus ik kan alles precies uitrekenen.
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-03-2005 @ 13:45 :
Ik heb hem weer van iemand anders van dit forum Vorige lijntopic, vergeten van wie

Ben er net achter gekomen dat je ook zelf producten toe kan voegen aan de lijst
Hij was van mij En ja, omdat je er zelf producten aan toe kunt voegen vind ik
'm ook zo makkelijk, en daarom is 'ie ook zo uitgebreid
Oud 09-03-2005, 19:06
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Bloem schreef op 09-03-2005 @ 20:05 :
Hij was van mij En ja, omdat je er zelf producten aan toe kunt voegen vind ik
'm ook zo makkelijk, en daarom is 'ie ook zo uitgebreid
Thanks dan
__________________
I'm in the forest
Oud 09-03-2005, 19:06
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-03-2005 @ 17:49 :
Is er niemand die een idee heeft waarom ik, ondanks dat ik zoveel eet, nog zo'n honger heb?
Slik je de pil?
Oud 09-03-2005, 19:08
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 18:41 :
Sure, ze hadden daar ook salades. Maar als ik alleen een salade had genomen had ik hier vervolgens weer de kritiek gekregen dat ik te weinig calorieen binnen krijg, zoals eergisteren. Het is gewoon alsof jullie altijd iets aan te merken hebben hoe ik het ook doe.
Het ging eergisteren niet over het aantal calorieen , maar om de hoeveelheid, 2 verschillende begrippen dus.
Oud 09-03-2005, 19:10
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Heb ff de site gecheckt , wel raar dat er nergens calorien opstaan
sacharose : 21.5 gram / 250ml (light 0)
glucose : 5.5 gram / 250 ml (light 0)
En gezoet met zoetstoffen , lijkt me dus idd 'beter' . Ga ik voortaan dat maar drinken.

Edit : gewoon blikje 110 calorien, light 8
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-03-2005, 19:10
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 09-03-2005 @ 18:53 :
Lijkt me verstandig, zo ben je tenslotte ook dik geworden .


Sorry voor m'n zinloze quote, maar deze opmerking werkt echt op m'n lachspieren
Oud 09-03-2005, 19:11
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 09-03-2005 @ 20:10 :
Heb ff de site gecheckt , wel raar dat er nergens calorien opstaan
sacharose : 21.5 gram / 250ml (light 0)
glucose : 5.5 gram / 250 ml (light 0)
En gezoet met zoetstoffen , lijkt me dus idd 'beter' . Ga ik voortaan dat maar drinken.
Qua kcal scheelt dat best veel (dat het met zoetstoffen gezoet was had ik je ook wel kunnen vertellen ) of het echt beter is, daarover verschillen de meningen. iig wel opletten dat je niet te veel zoetstoffen binnenkrijgt, dat is sowieso niet goed.
Oud 09-03-2005, 19:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Happyyy jij was gister misselijk, is het niet? Ik had vandaag een 'refeed' dag, en vanavond pannenkoeken gegeten, en ik zit nu zo'n beetje kokhalzend achter de computer Beetje jammer, ik ga maar naar bed
Oud 09-03-2005, 19:14
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 09-03-2005 @ 19:19 :
Volgens mij wil je gewoon niet graag genoeg afvallen. Anders zou je wel het doorzettingsvermogen hebben je eetpatroon te veranderen.
Hij wil wel graag afvallen, maar dan wel met lekker eten. Ja kijk, dat gaat natuurlijk niet.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid Wat helpt nou... E-C-H-T??!!
Roffachick
79 19-09-2005 12:29
Levensbeschouwing & Filosofie Hoelang heeft de mensheid nog?
Severus
26 16-09-2002 02:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.