Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2007, 17:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Die rekensom klopt niet?

46.000.000/182 = 252 duizend
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2007, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Ketjing schreef op 02-02-2007 @ 17:23 :
aantal goals verbaast me in positieve zin, zijn er best veel toch?
Ronaldo deed het ook gewoon best goed bij Real, zeker in het begin. Ik snap nooit dat mensen doen alsof Ronaldo geen pannenkoek meer raakt. Hij is niet de geniale superster van voor zijn blesurres, maar nog altijd een gemakkelijk scorende spits.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 17:43
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-02-2007 @ 18:13 :
Die rekensom klopt niet?

46.000.000/182 = 252 duizend
vaag

Maar ze zijn denk ik van 91 miljoen uitgegaan, want dat heeft hij uiteindelijk gekost

91.000.000/182 = 500.000 precies
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 00:10
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
WolterB schreef op 02-02-2007 @ 18:43 :
vaag

Maar ze zijn denk ik van 91 miljoen uitgegaan, want dat heeft hij uiteindelijk gekost

91.000.000/182 = 500.000 precies
Ja, dat klopt wel, maar ze willen benoemen wat hij ontvangen heeft en niet wat hij gekost heeft
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 11:27
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Voorlopig geen Italiaans voetbal

In navolging van het incident dat zich vanavond afspeelde na de wedstrijd Catania – Palermo, heeft de Italiaanse voetbalbond besloten het gehele profvoetbal voor onbepaalde tijd af te gelasten. Ook de interland Italië – Roemenië, die stond gepland voor komende week, zal geen doorgang vinden.


Al tijdens het duel ontstonden er heftige schermutselingen op de tribunes, waarbij rake klappen vielen. Supporters van thuisclub Catania waren het niet eens met twee arbitrale beslissingen, wat uiteindelijk al tijdens het duel leidde tot ingrijpen van de politie. Een traangasbom zorgde ervoor dat de Sicilaanse broedertwist tijdelijk stil kwam te liggen.

Nadat de wedstrijd was geëindigd in een 1-2 overwinning voor Palermo ging het later ook nog buiten het stadion verder met de geweldplegingen. Politieman Filippo Raciti vond hierbij de dood. De grens is nu definitief bereikt, zo vindt Luca Pancalli, voorzitter van de Italiaanse voetbalbond.

”Wat hier gebeurt heeft niks meer met voetbal te maken, dus het voetbal stopt er ook mee voor onbepaalde tijd,” klonken de vernietigende woorden van de preses. In eerste instantie werd er besloten om alleen de duels van dit weekeinde af te gelasten, maar verdere maatregelen lijken aanstaande. “We hebben die tijd nodig om tot goede maatregelen te komen. Zo niet, dan zal het voetbal stil blijven liggen.”

Pietro Lo Monaco, de voorzitter van Catania, liet direct nadat hij hoorde dat iemand de dood had gevonden tijdens de rellen, weten dat hij af zal treden bij de club. “Ik heb gehoord dat er een politieagent is omgekomen,” zei hij. “Ik ga nu niet over voetbal beginnen. Dit is het einde voor mij. Ik zal de voetbalwereld nu verlaten.”

Nadat vorige week ook al bekend werd dat een lid van amateurclub Sammartinese tijdens een wedstrijd omkwam omdat hij probeerde twee vechtende groepen uit elkaar te halen, begint het imago van het Italiaanse voetbal steeds grotere deuken op te lopen. Dit werd ook direct na afloop van de ongeregeldheden erkent door de premier van Italië, Romano Prodi.

“Na de incidenten in Catania van vanavond, gaat allereerst mijn gedachte uit naar de mensen die erbij zijn betrokken en hun families. Ik voel me verplicht om te zeggen dat we een sterk en duidelijk signaal af moeten geven om tegen te gaan dat deze sport naar de verdoemenis gaat. De laatste tijd zien we dit steeds vaker en wordt het allemaal steeds dramatischer,” luidden zijn woorden.

Het heeft er dus alle schijn van dat er de komende weken geen wedstrijden plaats zullen vinden in het Italiaanse profvoetbal. Ook de spelersvakbond in Italië nam een duidelijk standpunt in. Volgens hen moet het voetbal een jaar worden stilgelegd om alle negatieve effecten uit het Italiaanse voetbal compleet te verbannen.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=39062
http://www.youtube.com/watch?v=aP4FPIyTdI8
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 11:32
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
niet al te boeiend filmpje, overigens.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 12:19
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
http://www.youtube.com/watch?v=pSfy7TQUFPA

wat meer actie


Tja rivaliteit zoals ze dat daar kennen hebben we in Nederland niet, het levert mooie beelden op soms maar je krijgt ook dit soort taferelen.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 12:25
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 03-02-2007 @ 13:19 :
http://www.youtube.com/watch?v=pSfy7TQUFPA

wat meer actie


Tja rivaliteit zoals ze dat daar kennen hebben we in Nederland niet, het levert mooie beelden op soms maar je krijgt ook dit soort taferelen.
Trieste figuren... Hoe zeer moet je je vervelen wil je zo opgaan in de haat ten opzichte van de supporters van de andere partij.
Ik heb nog nooit haat gevoeld ten opzichte van een supporter van een andere club. Ben ik dan uberhaupt een supporter?
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 13:24
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Stel mongolen
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 03-02-2007 @ 13:25 :
Trieste figuren... Hoe zeer moet je je vervelen wil je zo opgaan in de haat ten opzichte van de supporters van de andere partij.
Ik heb nog nooit haat gevoeld ten opzichte van een supporter van een andere club. Ben ik dan uberhaupt een supporter?
Wat daar is gebeurd slaat gewoon nergens op. Ik heb wel haat richting bepaalde supporters (W2, 010) maar zal ze er niet om in elkaar slaan, maar gewoon een soort van negeren. Zal ook nooit meer vergeten dan FC utrecht zo vriendelijk was om vlak na de dood van Ferry van Vliet in de wedstrijd erop "waar is ferry nou" te zingen.
Goed, dat was een klein groepje, maar dan moet je als medesupporter zo iemand bij de kraag vatten en eens leren wat je wel en niet kan doen in het voetbalsupportersleven. (vaak zijn dit gastjes van 14-16 jaar) Op zo'n moment wil je ze dus wel een flink pak slaag geven!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 15:22
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
vijf schreef op 03-02-2007 @ 16:21 :
Wat daar is gebeurd slaat gewoon nergens op. Ik heb wel haat richting bepaalde supporters (W2, 010) maar zal ze er niet om in elkaar slaan, maar gewoon een soort van negeren. Zal ook nooit meer vergeten dan FC utrecht zo vriendelijk was om vlak na de dood van Ferry van Vliet in de wedstrijd erop "waar is ferry nou" te zingen.
Goed, dat was een klein groepje, maar dan moet je als medesupporter zo iemand bij de kraag vatten en eens leren wat je wel en niet kan doen in het voetbalsupportersleven. (vaak zijn dit gastjes van 14-16 jaar) Op zo'n moment wil je ze dus wel een flink pak slaag geven!
Of het voltallige KNVB-bestuur nadat ze besloten de wedstrijd Feyenoord-Twente na de vuurwerkramp door te laten gaan...

maar dat zijn andere discussies, hier gaat het om pure rivaliteit en doelloze agressie
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Stom Konijn schreef op 03-02-2007 @ 16:22 :
Of het voltallige KNVB-bestuur nadat ze besloten de wedstrijd Feyenoord-Twente na de vuurwerkramp door te laten gaan...

maar dat zijn andere discussies, hier gaat het om pure rivaliteit en doelloze agressie
dat is waar, en dat is gewoon onzin, slaat nergens op. dat soort gasten komen ook niet voor het voetbal.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 19:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 03-02-2007 @ 13:25 :
Trieste figuren... Hoe zeer moet je je vervelen wil je zo opgaan in de haat ten opzichte van de supporters van de andere partij.
Ik heb nog nooit haat gevoeld ten opzichte van een supporter van een andere club. Ben ik dan uberhaupt een supporter?
AZ is gewoon ook niet zo'n soort club. Het voetbal leeft in Alkmaar op een heel andere manier dan in sommige andere stadions. Daarnaast is wat er in Italië gebeurd is (en niet alleen gisteren) veel en veel extremer dan je hier in Nederland zult zien.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 20:07
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-02-2007 @ 20:52 :
AZ is gewoon ook niet zo'n soort club. Het voetbal leeft in Alkmaar op een heel andere manier dan in sommige andere stadions. Daarnaast is wat er in Italië gebeurd is (en niet alleen gisteren) veel en veel extremer dan je hier in Nederland zult zien.
Mensen haten heeft nix met "hoe iets leeft". Ik erger me er gewoon kapot aan dat er zoveel hersenloze figuren in en rond stadions rondlopen. Dat heeft naar mijn mening nix met voetbal temaken. Hoe kun je het in godsnaam in je hoofd halen agressief te worden ten opzichte van supporters van de tegenstander?

Gelukkig is AZ niet zo'n club... Waarschijnlijk lopen hier dus geen hersenloze figuren rond. Sorry hoor, maar ik ben die tendens onder grote delen van supporters nogal zat.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 20:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 03-02-2007 @ 21:07 :
Mensen haten heeft nix met "hoe iets leeft". Ik erger me er gewoon kapot aan dat er zoveel hersenloze figuren in en rond stadions rondlopen. Dat heeft naar mijn mening nix met voetbal temaken. Hoe kun je het in godsnaam in je hoofd halen agressief te worden ten opzichte van supporters van de tegenstander?
Ja, agressiviteit is natuurlijk iets anders dan beleving. Schelden is iets anders dan erop los meppen. Haat t.o.v. andere supporters moet je ook in twee gradaties onderbrengen. Rivaliteit en échte haat.

Citaat:
Gelukkig is AZ niet zo'n club... Waarschijnlijk lopen hier dus geen hersenloze figuren rond. Sorry hoor, maar ik ben die tendens onder grote delen van supporters nogal zat.
Ik ook. Geweld hoort niet, nergens.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 14:19
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Als ik de correspondent daarnet op de radio moet geloven kan het nog wel eens ernstige gevolgen hebben. Hij had het er over dat op een stuk of vier veilige stadions na, geen publiek meer zou mogen komen, de rest van het seizoen. Dat is tenminste o.a. inzet van een overleg morgen.

Italië is qua voetbal toch een beetje een rommeltje.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 17:04
Verwijderd
Niet om de rellen goed te praten, want het is onzin om te doen alsof de rellen totaal geregiseerd waren door niet-voetbalfans ed, maar het lijkt er nu sterk op dat de bom die in een politieauto gegooid werd, een gerichte actie van een politieke anarchist was, die gebruik maakte van de situatie.

Maar goed, ik wist al langer dat het Italiaanse voetbal grote problemen heeft op supportersgebied (en niet alleen dat gebied )
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 17:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Politiek en voetbal hangen in Italië heel erg samen hè.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-02-2007 @ 18:22 :
Politiek en voetbal hangen in Italië heel erg samen hè.
Ja, weet ik, ik ben ook nog eens Napoli-supporter.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 19:30
Supersuri
Supersuri is offline
In argentinie is het ook zo erg. Er is zo een reportage over bocca supporters en lazio supporters. Allebij tuig. Lazio supporters zijn ook nog is fascistisch tuig.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 07:04
Strever
Strever is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 07-02-2007 @ 20:30 :
In argentinie is het ook zo erg. Er is zo een reportage over bocca supporters en lazio supporters. Allebij tuig. Lazio supporters zijn ook nog is fascistisch tuig.
Ja idd. Een jongen bij mij uit het dorp is wel eens naar een wedstrijd van Lazio geweest. Gaat er een gast voor het publiek staan met een microfoon en dan roepen ze allemaal: 'Sieg heil, blabla, sieg heil'. Natuurlijk doet niet iedereen mee, maar de harde kern altijd wel.. Schandalig
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 21:12
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Haha, wat voor een soap hier in Maastricht weer gaande is, ongelooflijk... Op het MVV-forum bemoeit zelfs oud-MVV'er Michel Kruijer zich ermee. Maar de oorzaak is toch wel even om bij stil te staan:

MVV-fans zijn kwaad op Rafaël Supusepa

Maastricht - De supporters van MVV zijn kwaad op middenvelder Rafael Supusepa. Aanleiding is een aantal mailtjes die de MVV'er stuurde naar onder andere zijn vriend en ex-MVV'er Quincy van Ommeren.

In de berichten schrijft Supusepa onder andere 'het nog een paar maanden te moeten uitzingen in 't schijt Limburg'. De fans hebben het mailverkeer onderschept op een populaire site waar vrienden met elkaar kunnen chatten. MVV-trainer Jurrie Koolhof sprak Supusepa maandagmiddag meteen aan op zijn teksten en noemde de gebezigde taal 'respectloos'. Hij kondigde aan dat hij de zaak zal voorleggen aan het bestuur.

De speler zelf wil niet van excuses weten. "Ik heb niemand persoonlijk aangesproken. Maar blijkbaar ervaart een aantal mensen dat anders."


Bron: Dagblad de Limburger.

Zoals het hierboven is beschreven is het niet 100% correct. Het waren geen mailtjes maar berichtjes via hyves naar wat vrienden (en volgens mij geen oud-ploeggenoten) in de Randstad. Dit is er eentje van:
"Hey Quinna, alles lekker ouwe?? Bevalt 't een beetje bij Katwijk? Ik moet het nog een paar maanden uitzingen in 't schijt Limburg en dan ben ik weer terug te vinden in 't westfront , Ik spreek je laterz!! Greetz Raph"

De supporters hebben deze berichtjes bij toeval onderschept en hebben over het algemeen één mening: weg met deze speler. Vooral de opmerking over "een paar maanden uitzingen" is enorm storend. Dit zegt iets over de ongemotiveerde instelling van deze speler, totaal geen respect naar zijn werkgever en fans. Iemand die zo'n woorden op internet rondstrooit (niet bepaald slim) verdient het niet om hier te voetballen. Hoop dat de club maatregelen neemt tegen dit gedrag. Hij heeft trouwens de laatste 3 jaren weinig goeds hier laten zien (alleen maar geld verdiend met wat bankzitten), dus zullen we hem ook niet missen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 21:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Voetballers zijn dan ook niet zo slim hè

Oizo terug op 't oude nest, goede zaak
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 21:37
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, van de gemiddelde doorsnee voetballer staalt zeker niet de intelligentie af, maar als je niet lekker in je vel zit of als je alleen maar ergens voetbalt om je zakken te vullen kun je beter: 1) Het voor je houden en het niet op internet pleuren (tegenwoodig is het een onmisbaar en veel gebruikt medium) en/of 2) Maken dat je wegkomt uit het betaalde voetbal.

En ach ja, ik kom af en toe weer eens kijken he.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 16:13
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Goede zaken Nederland op UEFA-ranglijst

23/2/2007 11:44

Door de goede resultaten die de drie Nederlandse clubs deze week boekten in het Europese voetbal, blijft Nederland de komende twee seizoenen verzekerd van minimaal zes deelnemers in Europa.
Door de zeges van PSV en Ajax en het gelijke spel van AZ bleef de achtste plaats op de UEFA-coëfficiëntenranglijst in het bezit van Nederland. Nummer negen Rusland vormt geen gevaar meer omdat alle Russische vertegenwoordigers zijn uitgeschakeld, terwijl nummer tien Schotland op een te grote achterstand staat om Nederland te passeren.

Aangezien nummer zeven Roemenië eveneens geen actieve clubs meer heeft in het Europese voetbal, zou Nederland de zevende plaats nog kunnen overnemen van de Roemenen. Maar dan moeten AZ en PSV nog flink wat winnen. Pas als één van hen de halve finale bereikt van het toernooi waarin de ploeg uitkomt, dan komt Nederland in de buurt van Roemenië.

Overigens zit er wat Europese tickets betreft geen verschil tussen de zevende of achtste plaats. Beide noteringen geven recht op één deelnemer voor de Champions League, één plaatsbewijs voor de derde voorronde van de Champions League en vier uitnodigingen voor het toernooi om de UEFA Cup.

UEFA-coëfficiëntenranglijst (bijgewerkt t/m 23 februari 2007)



Ranking Seizoen 06/07 Clubs 06/07
1. Spanje 70,891 13,000 7/7
2. Engeland 64,165 12,250 6/8
3. Italië 63,517 9,357 3/7
4. Frankrijk 53,156 9,500 4/8
5. Portugal 42,082 7,416 3/6
6. Duitsland 42,078 7,214 3/7
7. Roemenië 40,165 11,333 0/3
8. Nederland 38,522 7,357 2/7
9. Rusland 36,125 6,625 0/4
10. Schotland 30,250 6,500 2/4
11. Oekraïne 29,225 6,250 1/4
12. België 29,075 4,700 0/5
13. Tsjechië 26,825 5,750 0/4
14. Turkije 26,641 6,100 0/5
15. Griekenland 25,497 4,666 0/6
16. Bulgarije 24,582 5,125 0/4
17. Zwitserland 23,850 4,100 0/5
18. Noorwegen 19,725 2,000 0/5
19. Israël 18,958 5,750 1/4
20. Servië/Mont. 18,958 2,125 0/4
21. Denemarken 18,575 6,125 0/4
22. Oostenrijk 18,500 1,500 0/5
23. Polen 17,000 2,625 0/4
24. Hongarije 14,165 1,000 0/3
25. Slowakije 10,832 2,000 0/3
26. Kroatië 10,708 1,000 0/3
27. Cyprus 10,582 1,750 0/4
28. Zweden 10,541 1,125 0/4
29. Slovenië 9,915 1,250 0/4
30. Bosnië-H. 9,665 1,833 0/3
31. Letland 8,664 2,166 0/3
32. Litouwen 7,332 1,833 0/3
33. Finland 7,331 1,333 0/3
34. Moldavië 7,166 1,500 0/3
35. Ierland 6,498 2,833 0/3
36. Georgië 6,164 1,166 0/3
37. Liechtenstein 6,000 2,000 0/1
38. Macedonië 5,831 1,166 0/3
39. IJsland 4,999 1,000 0/3
40. Wit-Rusland 4,665 1,000 0/3
41. Albanië 3,832 0,833 0/3
42. Estland 3,665 1,500 0/3
43. Armenië 3,498 0,500 0/3
44. Azerbeidzjan 3,166 1,333 0/3
45. Kazachstan 2,332 0,666 0/3
46. N-Ierland 2,165 0,166 0/3
47. Wales 1,998 0,666 0/3
48. Faerøer 1,665 0,500 0/3
49. Luxemburg 1,665 0,166 0/3
50. Malta 1,665 0,166 0/3
51. Andorra 0,000 0,000 0/1
52. San Marino 0,000 0,000 0/1
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 11:11
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Amerikanen nemen Liverpool over

De Amerikaanse zakentycoons George Gillet en Tom Hicks zullen deze week volledige controle krijgen over Liverpool. Naar alle waarschijnlijkheid wordt hun overname van de Engelse topclub aanstaande maandag afgerond.

Gillet en Hicks legggen 5000 Engelse ponden per aandeel op tafel. De investerdeers zouden volgens een persverklaring van de Stock Exchange ongeveer 80% van de Liverpool-aandelen in handen krijgen. De aandeelhouders hebben tot maandag om het liggende bod te accepteren en zullen dit hoogstwaarschijnlijk gaan doen.

Als de deal doorgang vindt dan zullen Hicks en Gillet direct starten met de bouw van het nieuwe Liverpool-stadion. De nieuw thuishaven, die meot verrijzen in Stanley Park, krijgt 60.000 zitplaatsen en moet het roemruchte Anfield Road vervangen.
Neee, Anfield Road
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 12:14
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Blij dat ik geen Liverpool-fan ben
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 17:17
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Stel hoeren dat hun ziel verkoopt.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 15:33
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Zes profclubs in eredivisie vrouwen

Uitgegeven: 20 maart 2007 11:53
Laatst gewijzigd: 20 maart 2007 13:06

ZEIST - In Zeist is dinsdag de basis gelegd voor een eredivisie voor vrouwen. Zes profclubs hebben een convenant ondertekend waarmee zij zich voor de komende drie jaar aan de nieuwe competitie verbinden. Het zijn ADO Den Haag, AZ, SC Heerenveen, FC Twente, FC Utrecht en Willem II.

De vrouweneredivisie moet eind augustis van start gaan, met donderdag en/of vrijdag als vaste speelavond. Het gaat voorlopig nog om een gesloten amateurcompetitie met speelsters die alleen een onkostenvergoeding krijgen. "Het is de bedoeling dat we op de langere termijn wel met betaalde speelsters gaan werken", zei vrouwenbondscoach Vera Pauw, één van de grote initiatiefnemers achter het ambitieuze project.


Stichting

De nieuwe vrouwencompetitie valt nog onder het bestuur amateurvoetbal van de KNVB. Wel is een stichting opgericht, die de (commerciële) belangen van de vrouweneredivisie gaat uitbaten, alsmede de mogelijke verkoop van de uitzendrechten. De voetbalbond is nog druk bezig met de afronding van de specifieke reglementen voor de vrouwencompetitie.

Europa Cup

De landskampioen dit seizoen bij de vrouwen zal een samenwerkingsverband aangaan met een van de zes profclubs. Deze betaaldvoetbalorganisatie (BVO) neemt dan komend seizoen deel aan de Europa Cup. De andere vijf profclubs dienen eveneens een zusterclub in de hoofdklasse te strikken.

Per competitieronde in de hoofdklasse, die gewoon blijft bestaan, dienen de zes aangesloten profclubs zes speelsters op zaterdag aan de partnerclub af te staan. "Op deze manier kan de hoofdklasse goed blijven draaien", legde Pauw uit.

Proeftrainingen

De komende maanden zullen de zes profclubs via regionale proeftrainingen en testwedstrijden hun selecties gaan samenstellen voor het komende seizoen. Deze BVO's dienen de vrouwenteams te voorzien van een technische en medische staf, van een goede organisatie, van transport en andere faciliteiten. De KNVB zorgt onder meer voor de competitie, voor een startsubsidie, een bijdrage in de kosten en voor eventuele hulp op technisch gebied.

"Met 25 miljoen speelsters is voetbal de grootste vrouwensport ter wereld", benadrukte Pauw. De KNVB telt momenteel bijna 90.000 leden en dat aantal groeit jaarlijks snel, vooral bij de jongste jeugd. "Dat betekent dat ouders voetbal steeds meer geschikt vinden voor hun dochtertjes. In de breedte is het voetbal in Nederland al sterk georganiseerd. Het is na hockey de grootste vrouwensport. Het is nu tijd voor een topsportklimaat om onze beste speelsters te laten doorgroeien. Deze vrouweneredivisie vormt daarvoor de perfecte aanzet."


Goede zaak, met een topsportklimaat kan het Nederlands vrouwenelftal ook in de loop der tijd mee gaan doen met de top.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 16:09
Verwijderd
Even terugkomend op de berichten rond Liverpool: de laatste informatie is dat de overname op zo'n manier is opgezet dat Liverpool een slordige €500 miljoen schuld heeft en jaarlijks meer dan €35 miljoen kwijt is aan rente en afbetaling, en dat voor een héél lange periode...

Ik kan me een beetje vergissen met omrekenen, maar het gaat volgens de berichten die ik las om honderden miljoenen ponden... Waar is het voordeel voor de club bij zo'n overname? De oude eigenaar heeft wel €130 miljoen in zijn eigen zak gestoken... Hopelijk trapt Everton niet in dit soort deals...

Oh en die nieuwe mensen willen het stadion veranderen, maar de gemeente Liverpool heeft al gewaarschuwd dat dan de hele bureaucratische procedure opnieuw moet beginnen. Dat zou ze jaren kunnen kosten, zie AZ...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 11:19
Verwijderd
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heb ik een stadiontic... Komend weekend speelt Ierland thuis tegen Wales, op Croke Park, omdat Lansdowne road verbuwd wordt. Wat is er zo speciaal aan Croke Park?

Het is een stadion dat eigenlijk alleen voor Gaelic Football (lijkt op rugby, iets lomper en ontzettend populair in Ierland) gebruikt wordt. Het wordt het eerste "andere evenement" in ik weet neit hoeveel jaar. En ik vind het stadion persoonlijk echt geweldig.





Had het gisteren met Spelvout over St. James Park in Newcastle, dit lijkt er wel een beetje op.

83000 mensen kunnen erin. Hopelijk is het uitverkocht, moet een geweldige sfeer geven.

Grappig feitje: nu Lansdowne road verbouwd wordt, zijn er nog 13 stadions in Ierland met een capaciteit boven de 30000. Allemaal voor Gaelic Football...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 11:23
Fides
Fides is offline
Jezus, nooit gedacht dat Ierland zoveel stadions had. Kunnen zo een EK/WK organiseren met al die stadions.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Fides schreef op 23-03-2007 @ 12:23 :
Jezus, nooit gedacht dat Ierland zoveel stadions had. Kunnen zo een EK/WK organiseren met al die stadions.
Nou... de meeste zijn met bijna alleen maar staanplaatsen en gedeeltelijk onoverdekt, vaak 100 jaar of ouder. Nederland ou dat ook hebben als alle clubs nog hun stadions van 40 jaar geleden ofzo zouden hebben
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 10:25
Supreme Dutch
Komt net een vriend van me op msn.. Niet al te snuggere vent, maar een hardcore Psv-fan.. Begintie.. "Jaaah! Die klote Rabobank! Die willen Alex verkopen!" Ik: Ja, dus? Hij: Ja, maar iedereen denkt dat ie van Chelsea is.. maar hij is dus van ons.. en de Rabobank heeft hem toen betaald"
Ehm.. dude.. Alex is de zo'n beleggingstak van de Rabobank, en niet alleen de voetballer van Psv
http://www.nu.nl/news/1018935/32/Rab..._verkopen.html
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 10:45
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 24-03-2007 @ 11:25 :
Komt net een vriend van me op msn.. Niet al te snuggere vent, maar een hardcore Psv-fan.. Begintie.. "Jaaah! Die klote Rabobank! Die willen Alex verkopen!" Ik: Ja, dus? Hij: Ja, maar iedereen denkt dat ie van Chelsea is.. maar hij is dus van ons.. en de Rabobank heeft hem toen betaald"
Ehm.. dude.. Alex is de zo'n beleggingstak van de Rabobank, en niet alleen de voetballer van Psv
http://www.nu.nl/news/1018935/32/Rab..._verkopen.html
hahahaha omfg. dat is echt geweldig.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 19:49
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mag ik deze uppen?

Want dit is wel grappig om te vermelden. Superleuke ludieke actie!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 14-04-2007 @ 20:49 :
Mag ik deze uppen?

Want dit is wel grappig om te vermelden. Superleuke ludieke actie!
"onbekend wie het gedaan heeft", vandaar dat op fanforums van MVV al om 4.59 uur die nacht foto's stonden
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 11:12
Gorro
Avatar van Gorro
Gorro is offline
Citaat:
Ajax laat niemand meer met Cruijffs 14 spelen

19/4/2007 9 :14

Ajax heeft een heel bijzonder cadeau voor Johan Cruijff. Als eerbetoon aan de binnenkort zestigjarige legende, besloot de Amsterdamse club zijn nummer 14 uit de roulatie te halen: geen enkele Ajacied zal vanaf komend seizoen nog met dat nummer spelen.
'Johan Cruijff is van onschatbare waarde geweest voor Ajax en heeft de club wereldwijde naam en faam bezorgd', motiveerde voorzitter John Jaakke de beslissing. 'Wie nummer 14 zegt, zegt Johan Cruijff. Daarom bevriezen we 'zijn' rugnummer als een hommage aan een unieke voetballer. Johan zestig. 14 voor altijd.'

Het 'bevriezen' is een traditie die afkomstig is uit de Verenigde Staten, waar de beste honkballers, basketballers, ijshockeyers en footballers al decennialang op deze manier worden geëerd. Het shirt met rugnummer wordt ingelijst en verdwijnt bijvoorbeeld in de nok van het stadion of de sporthal.

In het voetbal is het een redelijk uniek gebeuren. In Argentinië wilde men het nummer van Diego Armando Maradona heilig verklaren bij de nationale selectie, maar de FIFA verplichtte de Argentijnen om tijdens het afgelopen WK tóch een nummer 10 aan te wijzen. Dat werd Joan Roman Riquelme. En bij Maradona's oude club Boca Juniors speelt Guillermo Marino met 10.

FC Utrecht besloot in december 2005 het nummer 4 terug te trekken. Dat behoorde toe aan David Di Tommaso, de Franse verdediger die vorig seizoen was overleden.

Cruijff, die 26 april zijn zestigste verjaardag viert, reageerde lachend op het eerbetoon van Ajax. 'Dat is toch geen eerbetoon? Je moet juist altijd je beste speler met nummer 14 laten spelen…' Dit seizoen speelt Roger met het mythische getal op zijn rug.
Mooi gebaar van Ajax, maar persoonlijk vind ik het wel een beetje mosterd na de maaltijd, zoiets is mooier wanneer iemand stopt dus aan het eind van een carrière.
Wat denken jullie?
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 11:15
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
aangezien een buitenlands-voetbal topic niet echt meer bestaat doe ik het maar hier;

Messi(as) doet Maradonna na!

http://www.youtube.com/watch?v=2SeJDtyNiCk

http://www.youtube.com/watch?v=OICjp7vg5N8

ik zie weinig verschil
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 11:27
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mjah, ik heb bij dat doelpunt van Maradonna altijd het gevoel dat het "te gemakkelijk" gaat en die van Messi voelt meer als pure klasse. Maar ook hij heeft een beetje mazzel volgens mij waar de verdediger de bal perfect achter de linie tikt
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Gorro schreef op 19-04-2007 @ 12:12 :
Mooi gebaar van Ajax, maar persoonlijk vind ik het wel een beetje mosterd na de maaltijd, zoiets is mooier wanneer iemand stopt dus aan het eind van een carrière.
Wat denken jullie?
Ik denk dathet me werkelijk geen klap interesseert.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 14:41
Gorro
Avatar van Gorro
Gorro is offline
Citaat:
Ertur schreef op 19-04-2007 @ 14:49 :
Ik denk dathet me werkelijk geen klap interesseert.
ook niet als Everton straks het nummer van Cahill eruit haalt?
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Gorro schreef op 19-04-2007 @ 15:41 :
ook niet als Everton straks het nummer van Cahill eruit haalt?
Nee eigenlijk ook niet
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 18:03
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-04-2007 @ 12:27 :
Maar ook hij heeft een beetje mazzel volgens mij waar de verdediger de bal perfect achter de linie tikt
Zie ik niet?
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 22:45
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Gorro schreef op 19-04-2007 @ 12:12 :
Mooi gebaar van Ajax, maar persoonlijk vind ik het wel een beetje mosterd na de maaltijd, zoiets is mooier wanneer iemand stopt dus aan het eind van een carrière.
Wat denken jullie?
Meestal kan je eigenlijk pas jaren later zien hoe goed iemand is gebleken
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 11:42
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
'Mourinho fopt UEFA met listige verstopplek'

José Mourinho blijkt niet voor één gat te vangen. De Engelse kwaliteitskrant The Times meldt dat de Portugese coach van Chelsea twee jaar geleden op listige wijze toch zijn team coachte terwijl hij geschorst was.
Mourinho mocht niet aanwezig zijn bij zijn ploeg nadat hij zich had misdragen tijdens de duels met Barcelona in de achtste finale in het Champions League-toernooi. De omstreden trainer kreeg een schorsing van twee wedstrijden.

Maar Mourinho zou Mourinho niet zijn als hij zich daar iets van had aangetrokken. The Times verhaalde dat de coach van de Londenaren voor de heenwedstrijd zeer vroeg aankwam op Stamford Bridge en zo aan de aandacht van de UEFA ontsnapte.

Mourinho zou Chelsea vooraf in de kleedkamer hebben geïnstrueerd om vervolgens via een mobiele telefoon te communiceren met fitnesscoach Rui Faria, die wél langs de lijn zat. De opzichtige truc - muts op en vaak krabben aan zijn oor - liep in de gaten.

Na rust bediende Mourinho zich dan ook van een simpelere aanpak. Keeperstrainer Silvinho Louro pendelde in de tweede helft heen en weer tussen bank en kleedkamer om briefjes van Mourinho te overhandigen aan de trainersstaf.

Nog voor het einde van de wedstrijd, die Chelsea met 4-2 won van Bayern, maakte Mourinho zich uit de voeten. Hij liet zich in een karretje vol met wasgoed uit de kleedkamer naar het Chelsea Village Hotel rijden, waar hij zogenaamd al de hele wedstrijd had vertoefd.

Het verhaal bleef twee jaar geheim, totdat The Times de ware toedracht kreeg te horen een anonieme insider. Chelsea is zich van geen kwaad bewust en rept van een truc om onrust te zaaien in de aanloop naar de halve finale tegen Liverpool. 'De UEFA heeft destijds geen overtredingen van de regels geconstateerd en was meer dan tevreden over de gang van zaken.'
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 21:03
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Kudde schapen voor Kroatische topschutter

Barcelona-spits Samuel Eto’o krijgt een auto per doelpunt, in Kroatië moet Ivica Supe het met iets minder doen. De topscorer van derdedivisionist NK Zagor werd door een lokale schaapherder 'beloond' met een schaap per goal. Supe is daardoor de nieuwe eigenaar van zestien schapen.

De aanvaller wist niet hoe hij moest reageren toen de zestien dieren over het voetbalveld zag lopen. Binnenkort kan hij zijn nieuwe collectie mogelijk uitbreiden. "Want ik ben van plan om nog veel meer doelpunten te maken”, klonk de 29-jarige parttime-topschutter optimistisch.

Via een woordvoerder liet Supes' werkgever NK Zagor weten de bonus zeer te waarderen: "We zijn een hele kleine club en hebben geen sponsors, dus we zijn dolgelukkig dat Bralic zijn schapen aanbood als bonus.”
Fantastisch <3
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 11:25
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Doodkalme Roy Keane succesvol als coach

2/5/2007 13:33

In augustus 2002 konden de supporters van Sunderland zijn bloed wel drinken, nadat Roy Keane tegenstander Jason McAteer met een elleboogstoot tegen het gras had gewerkt. Nu dragen dezelfde fans de 35-jarige Ier op handen, want hij zorgde ervoor dat The Black Cats terugkeren naar het Premiership.
Roy Keane nam eind augustus 2006 de uitdaging aan. Zijn landgenoot Niall Quinn was er als trainer niet in geslaagd Sunderland aan een punt te helpen in de eerste vijf competitieduels van het seizoen. De net gedegradeerde ploeg stond laatste in het Championship. Reden voor Quinn, die tevens voorzitter is van de club, een beroep te doen op zijn landgenoot.

Het bleek een goede gok. Keane haalde direct enkele hem bekende spelers zoals Dwight Yorke en Liam Miller (met wie hij beide speelde bij Manchester United) en David Connolly (Ierse nationale ploeg). Maar hij deed het niet alleen met nieuwe spelers, ook enkele jonge spelers groeiden naar een hoger niveau zoals verdedigers Nyron Nosworthy en Danny Collins, middenvelder Grant Leadbitter en doelman Darren Ward.



In de veertig competitieduels die volgden, klom Sunderland hoger en hoger. Keane en zijn mannen stonden zelfs even op kop van het Championship. Afgelopen weekeinde was de promotie een feit en met koploper Birmingham City zal de club komend weekeinde in de laatste speelronde moeten strijden om het kampioenschap. Het verschil is één punt.

Dat Keane in zijn eerste seizoen succesvol zou zijn, heeft velen verrast. Zoals Quinn. 'Ik dacht dat hij in staat zou zijn deze club weer op het goede spoor te krijgen, maar ik had verwacht dat hij meer tijd nodig zou hebben. We hadden niet verwacht dat hij zó goed zou zijn. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik wist dat het zo zou lopen. Hij heeft iedereen verbijsterd.'

Quinn was niet de enige die zich vergiste. Voetbalkenners wezen op de reputatie van Keane, de keiharde middenvelder bij wie geregeld de stoppen doorsloegen. Vraag het Jason McAteer of Alf Inge Haaland, wiens knie hij gruwelijk schopte, of de voormalige Ierse bondscoach Mick McCarthy, die zijn aanvoerder vlak voor het WK van 2002 wegstuurde na een ruzie. Zelfs bij 'zijn' Manchester United was Keano vanwege zijn grote mond tot persona non grata verklaard. Bookmakers gingen dan ook weddenschappen aan, dat hij nog voor Kerst zou exploderen en zijn spullen zou pakken.

Maar de coach Keane is niet de voetballer Keane. Waar de speler opviel door zijn temperament, zit de coach de hele wedstrijd stoïcijns in de dug-out. Zelden vertoont hij zich langs de zijlijn om aanwijzingen te brullen, ook niet om te klagen en ook niet om te juichen. Het late doelpunt waarmee Carlos Edwards vrijdag de 3-2 zege op Burnley en nagenoeg ook de promotie van Sunderland veiligstelde, vierde Keane met een ingetogen glimlach en licht pompende gebalde vuist.

Keane zelf zegt niet verbaasd te zijn door de promotie. 'Daarom heb ik de baan aangenomen, anders zou ik op vakantie zijn gebleven', vertelde hij aan The Independent. De 35-jarige trainer weigert zichzelf op de borst te kloppen. 'De spelers hebben het gedaan. Wij zorgen ervoor dat ze gelukkig zijn en dat ze zich thuis voelen bij de club, maar zij zijn degenen die tussen die lijnen staan en de klus klaren.'

Genoten van de promotie heeft Keane nog niet, zegt hij. 'Dat kan ook niet. Misschien dat ik na de wedstrijd van zondag tegen Luton Town kan terugkijken. We willen het seizoen goed afsluiten en dat zou zijn door te winnen en het kampioenschap te pakken. Als we niet naar Luton zouden gaan om te winnen, dan zou ik de moeite niet nemen om te gaan.'

vi.nl


Mooi nieuws, Keano is koning
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 15:22
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
KNVB introduceert kampioenssterren
Uitgegeven: 11 mei 2007 16:28

ZEIST - PSV, Ajax en Feyenoord spelen komend seizoen met gouden kampioenssterren op het wedstrijdshirt. De KNVB en de Eredivisie CV hebben in navolging van de Italiaanse Serie A en de Duitse Bundesliga besloten deze eretekens ook in Nederland te introduceren.

Elke ster symboliseert tien landstitels. PSV behaalde dit seizoen het 20e kampioenschap en heeft recht op twee sterren.
Ook Ajax kan met 29 landstitels aanspraak maken op twee gouden onderscheidingen.

Feyenoord was veertien keer kampioen en mag één ster dragen. Het gouden ereteken mag overigens niet groter zijn dan 2 centimeter in doorsnede en moet boven het clublogo komen.

www.nu.nl

Lijkt me wel mooi staan op de shirts
Hoewel je Joden beter geen ster kan geven
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 15:38
Verwijderd
Het heeft wel iets, maar zoveel boeit het ook weer niet.

Gewonnen Europacups - I danwel CL zou ik ook wel op de shirts terug willen zien Maar dan dus echt bij alle clubs in Europa die er ooit één of meer gewonnen hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.