Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2006, 22:30
Vehendi
Vehendi is offline
Letten ze op je cijfergemiddelde, of op de cijfers van je sterke vakken? Want voor Bio en Wiskunde heb ik echt geen hoge cijfers, maar voor Geschiedenis, Geo, Filo en Duits heb ik wel iets in de 8.5/9.5
Advertentie
Oud 13-10-2006, 22:58
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Vehendi schreef op 13-10-2006 @ 23:30 :
Letten ze op je cijfergemiddelde, of op de cijfers van je sterke vakken? Want voor Bio en Wiskunde heb ik echt geen hoge cijfers, maar voor Geschiedenis, Geo, Filo en Duits heb ik wel iets in de 8.5/9.5
Ik denk dat ze qua cijfers gewoon naar "het overall plaatje" kijken.
CKV1 zullen ze wellicht minder zwaar wegen dan wiskunde, als je aangeeft de Science major te willen doen. Bio zal niet zoveel uitmaken, zolang je geen Life Science wil doen en het geen onvoldoende is ofzo. Wiskunde is misschien belangrijker omdat je dat eigenlijk altijd nodig hebt (Methods & Statistics is volgens mij voor alle majors een verplicht eerstejaars vak, en je hebt, althans voor de RA een wiskunde vak nodig als je (bepaalde) economie vakken wil volgen .

In de Elsevier onderwijs special van oktober staat trouwens ook weer een stuk over de UCs .

Eindoordelen (van de studenten):
1 UCU - 8.0
2 RA - 7.9
3 UCM - 7.7

Wat ik een beetje mis (al hoort het niet echt bij de kwaliteit van het onderwijs natuurlijk); percentage man/vrouw bij de verschillende UCs en de verhouding tussen de majors, dus hoeveel humanities studenten, hoeveel science, hoeveel life science, etc.

Wat verder opvalt; lage scores bij de stagemogelijkheden (5.0 voor UCM, 5.9 voor UCU en RA). Al zijn stages sowieso niet echt gebruikelijk. Wel heb ik zelf onlangs vernomen dat men (waarschijnlijk wel op kleine schaal) stages wil regelen voor tijdens de zomervakantie bijvoorbeeld.

Verder zijn er grote verschillen bij de categorie "sport, cultuur en sociale activiteiten" (7.2 voor UCM, 5.9 voor RA en 8.3 voor UCU).
Daar ben ik het niet compleet mee eens, ik zou toch wel zeker een 7 geven. Wel is Middelburg nu eenmaal geen Utrecht, dus je moet misschien iets meer moeite doen, maar ik vermaak me hier echt prima. Ik roei in een RA team, ga regelmatig uit, en doe een reeks student/studie gerelateerde dingen zoals radio maken, in de polical society dingen organiseren (denk aan discussie avonden, pub quizes, MUN, verkiezingsdebatten, etc.) en random sociale dingen zoals pannenkoeken bakken met de hele gang enzo. Bepaald geen sociale/culturele armoe lijkt me.
Oud 14-10-2006, 17:09
Laura89
Laura89 is offline
Oh, leuk, is er een MUN? Is dat ook op UCU? Vast wel toch?

Anyway, ik zou dus graag op UCU een keertje met iemand meelopen, het liefste met iemand die een science major doet, of een science vak heeft, als dat kan?
Oud 14-10-2006, 19:34
Joyceb
Joyceb is offline
Oh, elke uni organiseert wel zn eigen MUN, UCU ook.

Ik ben een Science major op UC, heb Mechanisms of Diseases, Physiology en 300 cell bio. Dus vooral in de biomedische richting dus.

Welke richting zit je aan te denken?
Oud 14-10-2006, 21:52
Verwijderd
Maar RA heeft geen knuffelcommissie misschien is dat wat er mist aan sociale activiteiten
Oud 15-10-2006, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Joyceb schreef op 14-10-2006 @ 20:34 :
Oh, elke uni organiseert wel zn eigen MUN, UCU ook.
Al is mijn ervaring dat die stukken minder zijn dan MUNs met middelbare scholieren.
Oud 15-10-2006, 08:55
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 13-10-2006 @ 23:58 :
Verder zijn er grote verschillen bij de categorie "sport, cultuur en sociale activiteiten" (7.2 voor UCM, 5.9 voor RA en 8.3 voor UCU).
Daar ben ik het niet compleet mee eens, ik zou toch wel zeker een 7 geven. Wel is Middelburg nu eenmaal geen Utrecht, dus je moet misschien iets meer moeite doen, maar ik vermaak me hier echt prima. Ik roei in een RA team, ga regelmatig uit, en doe een reeks student/studie gerelateerde dingen zoals radio maken, in de polical society dingen organiseren (denk aan discussie avonden, pub quizes, MUN, verkiezingsdebatten, etc.) en random sociale dingen zoals pannenkoeken bakken met de hele gang enzo. Bepaald geen sociale/culturele armoe lijkt me.
Natuurlijk kan je je (zelfs) in Middelburg vermaken, maar er blijven tientallen verschillen met de 'beschaving': denk aan het Concertgebouw e.a. culturele instellingen, veel meer uitgaansgelegenheden, aantal studenten(verenigingen), enz. Dat ligt puur aan hoe klein Middelburg is en het feit dat er geen enkele 'traditie' bestaat.
Oud 16-10-2006, 09:06
CoolJessy
CoolJessy is offline
Vooral geen brief van de decaan en wel van iemand die je kent vragen! Heb er spijt van dat ik dat niet gedaan heb. Ik heb de brief van mijn decaan wel gelezen maar het was echt heel erg algemeen omdat ie me alleen echt van Duitse lessen kende *(en ja... daar was ik niet echt goed in. Daarom heb ik het nu weer )

Extra aanbevelingsbrieven wordt niet om gevraagt. Of het iets extra's toevoegd vraag ik me af, kan ook als wanhopig overkomen misschien... Eentje extra zal geen kwaad kunnen maar ik zou er niet meer van maken.

Meestal is er ergens in December (voor Utrecht en Middelburg) een 1e deadline en in Maart een 2e. Het beste is om voor de 1e deadline alles ingestuurd te hebben; de hele procedure duurt dan nog (bij Utrecht) tot Maart en bij de 1e deadline hebben ze simpelweg nog de meeste plaatsen te vergeven...

Je Engels hoeft geen 8 te zijn op VWO-5, ik had toen ook een 7, maar als je maar een beetje zelfvertrouwen hebt om in het Engels te praten daar. In Utrecht is het helemaal in het Engels, hier in Middelburg mocht ik eerst in het Nederlands en daarna nog 5 minutjes Engels praten zodat ie zag hoe je Engels was. Zorg gewoon dat je een 7.5 op je eindlijst Engels heb, dat is een 8
Hier in Middelburg maakt het trouwens zoiezo niet uit, je hoeft niet eens een test te doen als je geen 8 hebt (of ik in elk geval niet maar ja ik had dan ook net een 7.5...).

Succes allemaal! Het lange wachten dalijk is echt verschrikkelijk, maar dat overleef je wel. Als je echt gemotiveerd ben en redelijke cijfers haalt (dat is beter dan "gewoon voldoende") dan wordt je echt wel ergens aangenomen (Als je bij meerdere aanmeldt). Op RA zijn er nog niet zoveel aanmeldingen dus daar zijn de kansen groter, dat zegt trouwens niets over de kwaliteit van het onderwijs!
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 16-10-2006, 09:38
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Wat is een MUN?
Oud 16-10-2006, 11:56
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 14-10-2006 @ 22:52 :
Maar RA heeft geen knuffelcommissie misschien is dat wat er mist aan sociale activiteiten
Say what?

Citaat:
Snees schreef op 15-10-2006 @ 09:55 :
Natuurlijk kan je je (zelfs) in Middelburg vermaken, maar er blijven tientallen verschillen met de 'beschaving': denk aan het Concertgebouw e.a. culturele instellingen, veel meer uitgaansgelegenheden, aantal studenten(verenigingen), enz. Dat ligt puur aan hoe klein Middelburg is en het feit dat er geen enkele 'traditie' bestaat.
Klopt, maar aan de andere kant heb je wel de mogelijkheid veel dingen te organiseren, doordat het het nog zo nieuw is.

De commissies zijn regelmatig nog wat zoekende en dus heb je echt de mogelijkheid daar aan mee te helpen en veel dingen kan je ook echt opstarten (knuffelcommissie bijvoorbeeld ).

Citaat:
Nonaj schreef op 16-10-2006 @ 10:38 :
Wat is een MUN?
Model United Nations, een bijeenkomst waarbij verschillende teams verschillende landen vertegenwoordig in de verschillende UN organen en "doen alsof".
Oud 16-10-2006, 13:08
Laura89
Laura89 is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 14-10-2006 @ 20:34 :
Oh, elke uni organiseert wel zn eigen MUN, UCU ook.

Ik ben een Science major op UC, heb Mechanisms of Diseases, Physiology en 300 cell bio. Dus vooral in de biomedische richting dus.

Welke richting zit je aan te denken?
Op zich ben ik meer geïnteresseerd in mathematics, physics en neuro science enzo, maar Mechanisms of diseases een ook de andere dingen die jij opnoemt lijken me ook wel boeiend. Sowieso zal ik er toch niet zoveel van snappen, aangezien jij in je tweede (toch?) jaar zit en 200 en 300-level courses hebt, maar het lijkt me gewoon leuk om een keerjte mee te lopen
Oud 16-10-2006, 18:04
Verwijderd
Citaat:
CoolJessy schreef op 16-10-2006 @ 10:06 :


Extra aanbevelingsbrieven wordt niet om gevraagt. Of het iets extra's toevoegd vraag ik me af, kan ook als wanhopig overkomen misschien... Eentje extra zal geen kwaad kunnen maar ik zou er niet meer van maken.
Goed Nederlands kunnen is in ieder geval duidelijk geen vereiste?
Oud 16-10-2006, 23:39
anoukm
anoukm is offline
hallo!

ik zit nu in 6vwo en ucu lijkt me bijzonder leuk. ik heb alleen ongeveer duizend vragen en twijfels over ucu en hoop op tenminste 3 daarvan antwoord te kunnen krijgen hier

- het lijkt mij echt niet tof om op die campus te zitten. hoewel het natuurlijk leuk is om met je medestudentjes te leven, lijkt het me tamelijk bekrompen of toch in iedere geval nogal afgesloten van de rest van het studentenleven in utrecht...

- naast school heb ik nogal veel andere activiteiten (ik sport 1 a 2 uur per dag, heb bijbaantjes, volg zang- en pianolessen, zit in de jongerenraad maasricht, en daarnaast wil ik natuurlijk gewoon lekker kunnen stappen etc). is dit allemaal mogelijk met ucu? zit je niet elke dag tot 6 uur te blokken? kortom; is er ook nog tíjd voor een interessant en sociaal leven?

- hoe streng zijn die aanmeldingseisen nou? ik doe zelf n&g met maatschappijleer 2, grieks, latijn, spaans en filosofie en sta tot nog toe ongeveer een 8 gemiddeld. hiernaast heb ik ook wat bijprojecten gedaan (debat, betabrug, drama) en mijn engels is wel toereikend. moet je echt briljant zijn om toegelaten te worden ( zoals sommige tijdschriften het doen lijken) of valt dat nog wel mee.

excuses voor de lap tekst
Oud 17-10-2006, 00:16
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
anoukm schreef op 17-10-2006 @ 00:39 :
- naast school heb ik nogal veel andere activiteiten (ik sport 1 a 2 uur per dag, heb bijbaantjes, volg zang- en pianolessen, zit in de jongerenraad maasricht, en daarnaast wil ik natuurlijk gewoon lekker kunnen stappen etc). is dit allemaal mogelijk met ucu? zit je niet elke dag tot 6 uur te blokken? kortom; is er ook nog tíjd voor een interessant en sociaal leven?
Een ding kan ik je wel zeggen; jongerenraad in maastricht zal lastig worden (althans, als je daar voor echt regelmatig voor bijeen moet komen)

zang en pianolessen kan je misschien zelfs als vak volgen, maar 1 a 2 uur sporten wordt misschien wat te veel, zeker als je ook nog elke keer twee keer 20 minuten moet fietsen voor je bij een sportclub bent ofzo (weet niet waar de UCU campus ligt ten opzichte van sportfaciliteiten).

En over dat "tot 6 uur te blokken"; mijn eigen ervaring leert dat ik zelfden voor 6 uur klaar ben. Het kan echter wellicht wel, als je alles heel goed verdeeld en consistent stug doorwerkt voor 6 uur.
Oud 17-10-2006, 07:30
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Het ligt er een beetje aan wat voor rooster je hebt. Ik heb soms dagen dat mijn lessen pas om 2 uur zijn, dan sta ik meestal toch vroeg op om al mijn werk gedaan te krijgen. Er zijn natuurlijk ook courses waarvoor je door de semesters heen bijna geen essays hoeft te schrijven, maar die courses zijn dan rond de mid-terms weer redelijk zwaar.

Over de campus: ik heb het erg naar mn zin, ik vind de campus heel mooi en heb veel leuke mensen ontmoet. Nu komt de maar: ik merk wel de laatste 2 weken dat ik een beetje gek word van de passiviteit van veel mensen hier, die nooit van campus af komen. Maar daar ga ik dus zelf iets aan doen. Ik ga kijken of ik bij een orkest in de stad kan gaan, ben nu ook aan het proberen om wat forum mensen in Utrecht te meeten. Zo krijg je toch nog wat van het andere studentenleven mee. Het ligt echt heel erg aan jezelf wat je er van maakt. In theorie zou je nooit van campus hoeven, en er zullen ook vast mensen zijn die dat doen, maar die mensen moet je dan gewoon niet opzoeken. Zoek ondernemende mensen die het leuk vinden om de stad in te gaan.

Ik heb het vaak druk, maar ik vind het wel 'lekkere' drukte. Ik moet veel essays schrijven want ik heb natuurlijk net de vakken die elke week 1 essay willen, maar als je het dan af hebt heb je ook lekker een avondje vrij. Ik kan dan ook zeker wel regelmatig iets leuks gaan doen 's avonds. Het scheelt ook heel erg dat je op woensdag vrij hebt; hierdoor krijg je heel veel werk gedaan.

Wat betreft het onderwijs: ik kan het niet vergelijken met een normale universiteit, maar ik kan wel zeggen dat wat mij betreft het niveau lekker hoog ligt. Ik leer ontzettend veel en het kleinschalig onderwijs is heel voordelig; je kunt bij je onderwijzers terecht wanneer je wilt en in de lessen zijn er altijd discussies waar je veel van opsteekt.

Okee lange post, maar hoop dat je er wat aan hebt.
Oud 17-10-2006, 10:52
Joyceb
Joyceb is offline
Ik had in het begin ook wat voorbehoudens over de campus en om eerlijk te zijn zou ik het nog steed sniet erg vinden om in de stad te wonen.
In hoeverre je afgesloten bent van de andere studenten en alleen maar op de campus zit hangt vooral van jezelf af. Zelf heb ik redelijk wat dingen die ik off campus doe, al zitten de meeste vrienden op de campus. Als jij bij een (sport/cultuur/studenten) vereniging gaat zal je leven al een stuk meer off-campus zijn dan als je je alleen maar met het Campusse leven bemoeit.
Wat betreft tot 6 uur leren elke dag, tsja, het tweede jaar is behoorlijk wat intenser dan het 1e jaar vind ik, de 200 en 300 levels nemen meer tijd in en naast mijn 4 UC vakken volg ik ook een inleidend 5e vak bij pedagogiek. Vergeleken met hoeveel ik voor pedagogiek moet doen (en dat ze maar 2 vakken hebben) is UC per vak 1.5x zo druk denk ik. Het niveau ligt dus een stuk hoger een ook de studenten die denken op UC meer na, doen meer mee tijdens de lessen en zijn over het algemeen 'prikkelender' dan bij Pedagogiek.
Maar zoals ik al aangaf, mij lukt het nog om behoorlijk veel dingen ernaast te doen en ook nog een sociaal leven te hebben.
Maar ik denk dat 1 a 2 uur sporten op een dag, een supersociaal leven met veel uitgaan en ook nog je werk hier goed bijhouden wel een beetje teveel van het goede is.

Wat betreft de toelating: volgens mij hanteren ze vooral de volgende criteria (die je bijvoorkeur aan kan tonen): academisch interesse, internationale orientatie, maatschappelijke betrokkenheid en 'toegevoegde waarde aan UC' (de man/vrouw verhouding proberen ze waarschijnlijk een beetje in de gaten te houden, internationale achtergrond, meedoen aan het sociale leven blablabla).
Oud 17-10-2006, 10:54
Joyceb
Joyceb is offline
Overigens raad ik iedereen aan die geinteresseerd is in UC om even de topics (UC 1, 2 en deze) door te lezen. Veel van de vragen/opmerkingen die je hebt zullen dan al beantwoord zijn.
Oud 18-10-2006, 08:59
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 17-10-2006 @ 11:54 :
Overigens raad ik iedereen aan die geinteresseerd is in UC om even de topics (UC 1, 2 en deze) door te lezen. Veel van de vragen/opmerkingen die je hebt zullen dan al beantwoord zijn.
"even"

Tja, ik heb het inmiddels enorm naar m'n zin hier. Het niveau ligt hoog, waardoor ik echt uitgedaagd word. Betekent wel dat ik er ook hard voor moet werken, en ik ben zeker niet elke dag om 6 uur klaar. Gisteren zat ik tot half 1 aan een essay te schrijven, maar dat was gelukkig de eerste keer tot nu toe. Ik heb 1 keer in de 2 weken fluitles, maar fluiten op de campus komt er niet echt van. Ik vind het vrij vervelend om te moeten oefenen terwijl ik weet dat mijn hele unit dat kan horen. Ik ben niet echt een uitgaanstype, dus ik ga ook niet echt op zoek naar een sociaal leven in Utrecht city. Ik vermaak me prima op de campus en verder heb ik in de rest van Nederland ook nog allerlei vrienden met wie ik zo veel mogelijk probeer te doen. Dat gaat redelijk, al merk ik dat ik echt álles moet plannen nu :')

Ach, ik denk zo: we moeten harder werken in de 30 weken dat we les hebben, maar we hebben dan ook heel wat meer vakantie!

Naja ik vind de campus heel fijn. Je 'huis' zit altijd dicht bij de lesgebouwen en je hoeft niet extra vroeg op te staan omdat je nog een heel eind naar je college moet fietsen. Als je bijv. 2 uur geen les hebt, kun je gewoon naar je kamer terug en hoef je niet in de bibliotheek oid rond te hangen omdat je kamer nog vrij ver weg is. Bovendien is de campus gewoon mooi en gezellig, en de meeste mensen hier zijn heel aardig. Maar ik kan me ook voorstellen dat je graag zelf wilt koken en studenten van andere opleidingen wilt leren kennen; in dat geval kun je het beste bij UCM gaan kijken.

Wat betreft de aanmeldingseisen: het is altijd spannend denk ik. Ik vond mijn gesprek echt niet geweldig gaan. Ik heb wel laten merken dat ik echt heel gemotiveerd ben en heel graag naar UC wilde. Ze vinden het ook heel leuk als je extra dingen hebt gedaan; zowel buiten school (wedstrijden, toernooien, etc.) als in school (leerlingenraad, schoolkrant, etc.). En ik zou zorgen dat je bij de eerste aanmeldingsronde zit
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Oud 19-10-2006, 09:06
MissFoxy
MissFoxy is offline
aaah, ik wordt echt superenthousiast door al jullie berichten!
heb dit forum net ontdekt en heb erg veel zin in de open dag.
Ik heb al allemaal plannen in mn hoofd voor mn motivatiebrief

ik heb nog een vraagje:

wat vullen jullie in op het preliminary aplicantion form bij:

I WILL / WILL NOT BE ABLE TO MEET ALL THE FINANCIAL OBLIGATIONS RELATED TO STUDY AT U.C.U

ik bedoel natuurlijk ben ik daar niet toe in staat, maar wat dan,
heb ik dan minder kans om op gesprek te komen.

ik ben enkel in staat als ik maandelijks het maximale bedrag bij de IB-Groep ga lenen en dan nog

Wat hebben jullie ingevuld ... of zijn jullie allemaal in staat om het te betalen... ja dat kan natuurlijk ook.
Het is een beetje balen dat mijn ouders nooit hebben gespaard voor mij studie dus dat het nu een beetje uit het niets vandaan moet komen...

zucht ik ben benieuwd.

Liefs
__________________
* boy.. you're in love with a girl who's in love with the world *
Oud 19-10-2006, 09:08
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Je moet invullen dat je in staat bent, want je hebt geen kans op een beurs via UC; dat is alleen voor internationale studenten. Ik werk de hele zomer fulltime om dit te betalen, zodat ik niet (of zo min mogelijk) hoef te lenen.
Oud 19-10-2006, 09:38
Joyceb
Joyceb is offline
Sowieso denk ik dat je moet weten of je wel in staat bent voordat je je aanmeld voor UC.
Ik bedoel hiermee: ook als je naar UC gaat zal je het moeten betalen, en voor NL studenten, zoals Niet Slaan al aangaf, is er geen beurs beschikbaar.

Het is een groot bedrag inderdaad. Maar je hebt 3 (of 2 als je een summercourse doet) maanden in de zomer en 1 in de winter om te werken. Ook betaal je UC maar 9 maanden en blijft er nog 3 maanden stufi 'over'. In totaal moet je denk ik met aftrek van maandelijkse stufi 300 euro erbij betalen.

Overigens vind ik dit 1 van de nadelen van UC. Doordat het redelijk prijzig lijkt (vergeleken met de 'gemiddelde student' die meer dan 3 jaar over zn bachelor doet en ook in de zomer betaalt valt het meer mee) wordt er eigenlijk een selectie gemaakt op financiele middelen ipv merits.
Oud 19-10-2006, 11:06
ickeicke
ickeicke is offline
Mja, zoveel duurder dan "gewoon" studeren in Utrecht is het ook weer niet geloof ik (zeker als je er 4 jaar over doet), al heb ik het rekensommetje nog nooit gemaakt.

Jammer dat UCU daardoor wellicht een beetje een elite-school-stickertje krijgt.

Als dit echt je plannen dwarsboomt, kan je ook naar UCM of RA kijken, die hebben niet zo'n prijsstructuur waar je alles vooraf moet betalen ofzo (al hoeft dat ook niet bij UCU geloof ik). Maar bij RA betaal je de instelling niet voor voedsel (wel voor kamer) en bij UCM betaal je die allebei zelfstandig (dus geen vastgesteld bedrag aan de unimaas).
Oud 19-10-2006, 11:33
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 16-10-2006 @ 19:04 :
Goed Nederlands kunnen is in ieder geval duidelijk geen vereiste?
Ik doe dan ook een Engelse opleiding
Ga ergens anders spammen

OT: Ik heb het rekensommetje ergens eerder in dit topic gemaakt voor RA en dat komt bijna jaarlijks op hetzelfde neer als UCU met dat verschil dat je hier niet even 8000 op een keer hoeft te betalen.

Ik heb niet het idee dat er aan RA meer kosten verbonden zijn dan aan een normale universitaire opleiding, college geld is hetzelfde, kamerhuur is vrij duur voor een stad als Middelburg maar is vergelijkbaar met grotere steden, en tja eten en andere kosten heb je zelf in de hand.

Bovendien moet je natuurlijk ook rekening houden met dat Stufi niet je enige inkomen "hoort" te zijn. Je ouders moeten ook meebetalen (zo'n 250 Euro per maand is de regel, maar veel ouders betalen volgens mij meer, en als je ouders dat niet kunnen betalen volgens hun inkomen krijg je een aanvullende beurs) en je wordt geacht zelf ook een deel te betalen, je kan heus wel tijdens het semester werken (ik heb ook tijdens mijn 1e semester al gewoon gewerkt, geen keus ik moest betalen) en je hebt inderdaad 5 maanden per jaar vakantie.

Maargoed, ik kan het allemaal net betalen maar dat zegt natuurlijk niet dat het makkelijk is ben op dit moment blutter dan blut en mijn spaarrekening wordt ook steeds leger. Ben hard op zoek naar een baantje voor de kerstvakantie maar dat is toch vrij lastig. Anyways... ik leef nog en vind het hier wel heel leuk enzo en ach... ik zit toch al bijna op de helft dus de andere helft overleef ik ook nog wel

Over de campus: Als je bang bent dat je de campus niet afkomt kan je altijd voor RA kiezen, hier is een zogenaamde "open" campus gewoon midden in de stad en niet alle huisvestigingen liggen naast elkaar.
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!

Laatst gewijzigd op 19-10-2006 om 11:55.
Oud 19-10-2006, 12:02
MissFoxy
MissFoxy is offline
bedankt voor de reacties,

ik weet dat het niet heel veel duurder zal zijn dan een gewone
studie, maar het lijkt gewoon zoveel geld

En ik zou inderdaad voor RA of UCM kunnen kiezen,
maar ik woon in de kop van noord holland dus dat is allebij minimaal vier uur reizen = eigenlijk geen optie.
ook de vakken op RA spreken me mindere aan dus het wordt echt utrecht, en dan maar krom

wat voor baantje hebben jullie naast je studie?
werken jullie alleen in de vakanties of ook tussendoor.
zou dat te doen zijn?
zijn er veel mensen die bijvoorbeeld een baantje in het weekend hebben?
__________________
* boy.. you're in love with a girl who's in love with the world *
Oud 19-10-2006, 12:03
Joyceb
Joyceb is offline
Op UC hoef je ook niet alles in 1 keer te betalen. Het kan in 9 installements, dus elke maand van het semester 900zoveel euro.
Oud 19-10-2006, 12:32
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
MissFoxy schreef op 19-10-2006 @ 13:02 :

En ik zou inderdaad voor RA of UCM kunnen kiezen,
maar ik woon in de kop van noord holland dus dat is allebij minimaal vier uur reizen = eigenlijk geen optie.
Dat is nou waarom je een kamer krijgt aangeboden mensen uit China komen zelfs naar Middelburg, die kunnen helemaal weinig naar huis...

Citaat:

ook de vakken op RA spreken me mindere aan dus het wordt echt utrecht, en dan maar krom
De vakken zijn voornamelijk hetzelfde hoor, behalve dat hier nog niet alles gegeven kan worden (geen leraar ofzo) maar daar zijn ze hard mee bezig.

Citaat:
wat voor baantje hebben jullie naast je studie?
werken jullie alleen in de vakanties of ook tussendoor.
zou dat te doen zijn?
zijn er veel mensen die bijvoorbeeld een baantje in het weekend hebben?
Naast mijn studie werk ik elke zaterdag bij de bakker van 7 tot 14 zodat ik nog tijd over heb 's middags voor andere dingen (studie). Die tijden zijn prima te doen. Ik heb aan het begin van het 1e semester nog een tijdje bij mijn oude baantje gewerkt (frietzaak van 12-20 werken van 10:45-21:00 onderweg) dat was een stuk lastiger. Ik ben nu op zoek naar iets van nog een paar uurtjes door de week. Ik hou toch niet van 's avonds huiswerk maken en doe niet zo heel veel vaste dingen (sport ofzo) op dit moment, dus dat kan er nog bij of misschien dat ik uiteindelijk helemaal iets anders ga doen (maar dat hebben degenen die mijn baas kennen niet gelezen ).

In de zomer kan je zoveel doen. Voornamelijk in toerisme maar ze hebben op veel plaatsen ook vervanging nodig voor personeel dat op vakantie gaat. Afgelopen zomer heb ik op campings en evenementen recreatiewerk gedaan, echt supertoll en mijn Duits ook alvast een beetje opgehaald voor dit semester maar je hebt zelf vast ook wel een idee van vakantiebaantjes...
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 19-10-2006, 14:41
MissFoxy
MissFoxy is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 19-10-2006 @ 13:32 :
Dat is nou waarom je een kamer krijgt aangeboden mensen uit China komen zelfs naar Middelburg, die kunnen helemaal weinig naar huis...

De vakken zijn voornamelijk hetzelfde hoor, behalve dat hier nog niet alles gegeven kan worden (geen leraar ofzo) maar daar zijn ze hard mee bezig.

Tja, maar daarvoor kies ik ook niet om naar china te gaan maar in nederland een university College te doen, vind ik namelijk wel belangrijk.

en op het roac worden 5 courses over sociologie aangeboden,
op het ucu zijn dat het 9.
__________________
* boy.. you're in love with a girl who's in love with the world *
Oud 19-10-2006, 15:04
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
MissFoxy schreef op 19-10-2006 @ 15:41 :
Tja, maar daarvoor kies ik ook niet om naar china te gaan maar in nederland een university College te doen, vind ik namelijk wel belangrijk.

en op het roac worden 5 courses over sociologie aangeboden,
op het ucu zijn dat het 9.
Tja, je kan ook Sociologie gaan studeren in Amsterdam dan he. Ook nog eens dichterbij en als je thuis blijft wonen en gaat treinen ook goedkoper.
Oud 19-10-2006, 15:32
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
MissFoxy schreef op 19-10-2006 @ 15:41 :
Tja, maar daarvoor kies ik ook niet om naar china te gaan maar in nederland een university College te doen, vind ik namelijk wel belangrijk.

Maar dan maakt het toch in principe niet uit of je in Utrecht of Middelburg zit? Want je moet toch intern. Je betaalt sowieso voor die kamer, dus een beetje stom om m niet te gebruiken.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 19-10-2006, 22:55
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
MissFoxy schreef op 19-10-2006 @ 15:41 :
Tja, maar daarvoor kies ik ook niet om naar china te gaan maar in nederland een university College te doen, vind ik namelijk wel belangrijk.

en op het roac worden 5 courses over sociologie aangeboden,
op het ucu zijn dat het 9.
Overigens kan je ze waarschijnlijk niet alle 9 doen hoor (tijdtechnisch en als het goed is wil je dat ook niet omdat je breder georienteert bent dan dit) dus als de RA 5 hele leuke heeft (en er waarschijnlijk nog wel andere courses bijkomen op den duur) dan zou ik dat niet meteen afwijzen.
Oud 19-10-2006, 23:28
lysias
lysias is offline
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik ga van het weekend alle formulieren invullen voor de aanmeldingsronde in december bij UCU. En natuurlijk daarna de motivaitebrief schrijven en eisen van mijn mentor dat hij een goede brief schrijft.

Ik stond trouwens een 8,5 gemiddeld voor Engels aan het eind van klas 5. Moest je dan wel of niet een brief meesturen van de Engelse leraar?
Oud 20-10-2006, 08:34
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Citaat:
lysias schreef op 20-10-2006 @ 00:28 :
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik ga van het weekend alle formulieren invullen voor de aanmeldingsronde in december bij UCU. En natuurlijk daarna de motivaitebrief schrijven en eisen van mijn mentor dat hij een goede brief schrijft.

Ik stond trouwens een 8,5 gemiddeld voor Engels aan het eind van klas 5. Moest je dan wel of niet een brief meesturen van de Engelse leraar?
Je moet zowel een brief van je leraar als een kopie van je cijferlijst meesturen, ook als je hoger staat dan een 8. Succes ermee!
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Oud 20-10-2006, 13:54
Verwijderd
Fall breeeak al heb ik genoeg te doen
Oud 20-10-2006, 13:55
Verwijderd
Ik sta ook al ingedeeld bij nieuwe courses:

Course Credits Group
ACC 110 Methods and statistics I 4 A

ACC 270 Intermediate French 4 A

SCI 141 Earth and Environment I 4 A

SSC 162 The Principles of Economics 4 a

vet!
Oud 20-10-2006, 15:14
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 20-10-2006 @ 14:55 :
Ik sta ook al ingedeeld bij nieuwe courses:

Course Credits Group
ACC 110 Methods and statistics I 4 A

ACC 270 Intermediate French 4 A

SCI 141 Earth and Environment I 4 A

SSC 162 The Principles of Economics 4 a

vet!
Hoe bevalt Elementary French (170)? En wat voor Frans had je op de middelbare school (1 of 2)?
Oud 20-10-2006, 15:39
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 20-10-2006 @ 16:14 :
Hoe bevalt Elementary French (170)? En wat voor Frans had je op de middelbare school (1 of 2)?
Ik heb nu geen elementary French, ik ga proberen meteen in de 200 te komen (heb frans 1,2 afgesloten met een 9)
Oud 20-10-2006, 16:13
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 20-10-2006 @ 16:39 :
Ik heb nu geen elementary French, ik ga proberen meteen in de 200 te komen (heb frans 1,2 afgesloten met een 9)
Oud 20-10-2006, 20:01
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Heeft iemand wel Frans gedaan? (elementary) Ik hoor daar zoveel verschillende dingen over...het schijnt moeilijker te zijn dan Spaans.

En de fall break is alweer bijna voorbij, ik heb echt onwijs veel zin om weer te beginnen. Beetje jammer dat ik dinsdag meteen een midterm heb, maar goed, dat mag de pret niet drukken. 's Avonds een feestje, toch?
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 21-10-2006, 17:09
Laura89
Laura89 is offline
Ik ben nu eventjes aan het doorlezen wat allemaal in die motivatiebrief moet komen, maar één vraag snap ik niet:
"What are your interests with regard to (or regardless of) your current education?"
Bedoelen ze daar mee wat je interesseert op school en buiten school of iets anders? Want eigenlijk beantwoord je bij "what field(s) of studies do you find most interesting and why?" toch al een beetje wat je interesseert op school en bij "do you have any relevant working experience or social activities?" wat je buiten school interesseert of zie ik dat verkeerd?
Oud 21-10-2006, 21:10
Verwijderd
Misschien t profiel wat je hebt gekozen en of je daar wel of niet mee verder wil of zo..
Oud 22-10-2006, 11:07
Verwijderd
Weten jullie trouwens al of je op exchange wil en waarheen?
Oud 22-10-2006, 11:08
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik wil naar Berkeley. Denk ik. Of naar de nieuwe exchange, in New York State. Of naar San Diego. Iig US dus.
Oud 22-10-2006, 13:09
Verwijderd
Berkeley, toemaar, 1 plaats beschikbaar toch?
Oud 23-10-2006, 11:07
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Ik wil naar Madrid, en anders naar the US ook.
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Oud 23-10-2006, 11:35
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 22-10-2006 @ 14:09 :
Berkeley, toemaar, 1 plaats beschikbaar toch?
Nee hoor. Dat is Cambridge.
Oud 23-10-2006, 12:34
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Ik heb mn exchange-formulieren voor de break ingeleverd.... en mn keus is gevallen op 1) Singapore, 2) Hong Kong en 3) Macquarie in Sydney. Hopelijk dat ik naar 1 van deze 3 locaties mag!
Oud 23-10-2006, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Niet Slaan schreef op 23-10-2006 @ 12:35 :
Nee hoor. Dat is Cambridge.
Hmm nou een 2ejaars vriend van mij wilde naar Berkeley en hij heeft best hoge cijfers en was niet doorgelaten.. volgens mij zei die dat er maar 1 plaats was, naja misschien 2 dan of zo
Oud 23-10-2006, 18:28
ickeicke
ickeicke is offline
En alle UU studenten komen voor die University of California plaatsen in aanmerking he.
Oud 23-10-2006, 18:59
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Wat is die New York exchange precies? Lijkt mij wel leuk iig.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 23-10-2006, 20:01
Verwijderd
Ik wil naar Zuid afrika denk ik.. maar dat vindt mijn moeder niet zo leuk maar afrika of california of scandinavie lijken me ook heel leuk (eigenlijk wou ik barcelona, maar dat gaat me niet lukken omdat ik in t 2e jaar wil gaan)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #9
Verwijderd
500 05-04-2012 09:17
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #4
CoolJessy
500 29-06-2007 14:17
Algemene schoolzaken Afgewezen voor de University College?
ds
197 02-04-2005 22:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.