Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2004, 10:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 04-11-2004 @ 11:57 :
Klinkt een beetje als een SIRE-reclame: 'Allah beledigen. Dood- en doodzonde.'
Doodszonde, sorry
Advertentie
Oud 04-11-2004, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-11-2004 @ 10:04 :
Beste telegraaflezer. Waarom moet je dat nu voor de zoveelste keer herhalen met die dikgedrukte woorden? Triest hoor...
inderdaad..

diep triest
Oud 04-11-2004, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 04-11-2004 @ 11:55 :
Nou, misschien omdat hij zich afvraagt waarom het wel toegestaan is dergelijke dingen over homo's te roepen, maar Allah beledigen een doodzonde is misschien?

P.s. als je een stuk van 't Wilhelmus in je sig opneemt, doe het dan tenminste goed:

ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
ik ben van duitse bloed
Oud 04-11-2004, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 04-11-2004 @ 11:55 :
Nou, misschien omdat hij zich afvraagt waarom het wel toegestaan is dergelijke dingen over homo's te roepen, maar Allah beledigen een doodzonde is misschien?
Dat laatste gaat ook voor christen en joden op dus waarom alleen de Islam benadrukken
Oud 04-11-2004, 11:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-11-2004 @ 12:02 :
Dat laatste gaat ook voor christen en joden op dus waarom alleen de Islam benadrukken
van het dak afduwen met het hoofd naar beneden? Heb ik nog niet in de synagoge of kerk gehoord
Oud 04-11-2004, 11:07
rokje_vs_hokje
rokje_vs_hokje is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-11-2004 @ 12:02 :
Dit geldt meer voor onnadenkende mensen, jood, christen, moslim, alle extremelingen... Helaas...
Oud 04-11-2004, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-11-2004 @ 12:04 :
van het dak afduwen met het hoofd naar beneden? Heb ik nog niet in de synagoge of kerk gehoord
Ik anders ook niet in een moskee
Oud 04-11-2004, 11:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-11-2004 @ 12:09 :
erm die quote kwam toch uit een moskee?
of was het een boek?
Oud 04-11-2004, 11:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-11-2004 @ 12:10 :
of was het een boek?
Een boek
Oud 04-11-2004, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-11-2004 @ 12:10 :
of was het een boek?
Dat hoorde hij toevallig van een paar moslims
Oud 04-11-2004, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 04-11-2004 @ 12:14 :
Een boek
In de koran staat niet dat homo's van een gebouw geflikkert moeten worden
Oud 04-11-2004, 11:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-11-2004 @ 12:16 :
In de koran staat niet dat homo's van een gebouw geflikkert moeten worden
dat zou dan het boek moeten zijn

het betrof een boek
Oud 04-11-2004, 11:22
thaant
thaant is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 18:44 :
Die gozer schold de Profeet, God, moslims en ga zo maar door uit. Dat noem ik nou niet echt je mening verkondigen en laat staan dat er ooit een onderbouwing kwam. Het waren altijd losse flodders. Hij was gewoon ronduit grof en zeer beledigend.

Maarja, het schijnt tegenwoordig in te zijn om na te apen. Zo wat iedereen roept dat het de schending van het Vrije Woord is en nog meer van die lulkoek.
Jij bent echt niet wijs he?! ook al is "die gozer" grof geweest, dat geeft een of andere moslim nog niet het recht om hem te vermoorden. Hij heeft nu alleen maar toegegeven aan de uitspraken van "die gozer". Hierdoor zijn de vooroordelen van veel Nederlanders alleen maar bevestigd! En wat bedoel je met dat het tegenwoordig in is om na te apen?
Oud 04-11-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-11-2004 @ 12:18 :
dat zou dan het boek moeten zijn

het betrof een boek
Dan verzint hij maar wat
Oud 04-11-2004, 11:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-11-2004 @ 12:23 :
Dan verzint hij maar wat
de schrijver van t boek dus
Oud 04-11-2004, 12:12
Rec_It
Rec_It is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-11-2004 @ 12:09 :
wel eens in een (fundamentalistische) moskee geweest dan?

Dergelijke teksten staan in boeken die gewoon in Nederland verkocht worden. Die boeken worden door extreme moslims serieus genomen, en ik sta er zeker niet van op te kijken wanneer ze in die Al Tueed moskee (ben de precieze naam even kwijt) gepredikt worden.

(nogmaals dit is niet tegen alle moslims)

Laatst gewijzigd op 04-11-2004 om 12:15.
Oud 04-11-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Rec_It schreef op 04-11-2004 @ 13:12 :

Dergelijke teksten staan in boeken die gewoon in Nederland verkocht worden. Die boeken worden door extreme moslims serieus genomen, en ik sta er zeker niet van op te kijken wanneer ze in die Al Tueed moskee (ben de precieze naam even kwijt) gepredikt worden.

Ja ik wel maar of jij dat wel gedaan hebt betwijfel ik ten zeerste
omdat de voordrachten in het arabisch plaatsvinden
Oud 04-11-2004, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Rec_It schreef op 04-11-2004 @ 13:12 :

Er is nog altijd een groot verschil tussen teksten horen, teksten zelf ook op die manier interpreteren en teksten in de praktijk brengen. Als een imam iets radicaals preekt, hoeft dat niet te betekenen dat een moslim die dat hoort het net zo radicaal opvat en al helemaal niet dat hij dan vervolgens ook zelf een wapen oppakt.
Oud 04-11-2004, 14:19
Gatara
Gatara is offline

'Inlichtingendiensten wisten van mogelijke aanslag op islam-criticus'

Inlichtingendiensten waren al voor de moord op Theo van Gogh op de hoogte van een op handen zijnde aanslag op een criticus van de islam. Dat brengt Het Parool donderdagmiddag.

Roland Mollinger, Midden-Oostenexpert bij het ministerie van Buitenlandse Zaken, zegt dat bij de inlichtingendiensten bekend was dat 'er iets te gebeuren stond in Noord-Europa' en dat 'iemand met veel kritiek op de islam het doelwit zou zijn'.

De Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst zegt in de krant niet verbaasd te zijn: "Uit recente beveiligingsmaatregelen rond Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders kon je opmaken dat er mogelijk iets stond te gebeuren."
Oud 04-11-2004, 14:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja, maar om nou iedereen die tegen de islam zou zijn te gaan beschermen, dan hebben we hier in nederland wel een probleem...
Oud 04-11-2004, 16:38
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-11-2004 @ 15:21 :
Ja, maar om nou iedereen die tegen de islam zou zijn te gaan beschermen, dan hebben we hier in nederland wel een probleem...
Noord-Europa is natuurlijk niet zó specifiek. Maar toch. Als je íemand in Nederland zou moeten noemen die zich kritisch uitliet over de Islam, kom je toch bij Theo van Gogh (en Hirschi Ali) terecht..

edit: Ik heb overigens ook gehoord dat Van Gogh beveiliging niet wilde; weet niet of hij op de hoogte was van deze recente, vrij specifieke bedreiging.
Oud 04-11-2004, 16:40
Verwijderd
Dat inlichtingendiensten zoiets zeggen is logisch. Zouden ze toegeven dat dit soort dingen niet te voorkomen zijn dan zouden ze de poten onder hun eigen stoel wegzagen.
Oud 04-11-2004, 16:41
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 17:40 :
Dat inlichtingendiensten zoiets zeggen is logisch. Zouden ze toegeven dat dit soort dingen niet te voorkomen zijn dan zouden ze de poten onder hun eigen stoel wegzagen.
Idd, die lui hebben al kritiek genoeg gehad de afgelopen tijd
Oud 04-11-2004, 17:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-11-2004 @ 15:21 :
Op zich is dat bericht interessant omdat dit betekent dat het een goed geplande moord is. Dan is het feit dat dit 911 dagen na de moord op Pim Fortuyn gebeurd is misschien ook geen toeval.
Oud 04-11-2004, 17:06
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 20:08 :
was hij trouwens berbers of arabisch?
niet dat dat wat uitmaakt, maar wat lui vroegen dat aan me
Berbers.

Niet dat het wat uitmaakt inderdaad, maar je wou het weten dus bij deze.
Oud 04-11-2004, 19:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 04-11-2004 @ 18:06 :
Berbers.

Niet dat het wat uitmaakt inderdaad, maar je wou het weten dus bij deze.
thanks

het maakt best veel uit
nouja, voor die lui die het wilden weten en voornamelijk van arabische komaf zijn

nouja, wereldpolitiek enzo nvm that
Oud 04-11-2004, 19:35
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-11-2004 @ 18:04 :
Op zich is dat bericht interessant omdat dit betekent dat het een goed geplande moord is. Dan is het feit dat dit 911 dagen na de moord op Pim Fortuyn gebeurd is misschien ook geen toeval.
lijkt me wel, echt
Oud 04-11-2004, 19:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 14:44 :
Er is nog altijd een groot verschil tussen teksten horen, teksten zelf ook op die manier interpreteren en teksten in de praktijk brengen. Als een imam iets radicaals preekt, hoeft dat niet te betekenen dat een moslim die dat hoort het net zo radicaal opvat en al helemaal niet dat hij dan vervolgens ook zelf een wapen oppakt.
Iemand die de Koran neemt als het woord van god zal deze moord rechtvaardigen.
Oud 04-11-2004, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 04-11-2004 @ 20:47 :
Iemand die de Koran neemt als het woord van god zal deze moord rechtvaardigen.
Ja, zo iemand wel, ja.
Oud 04-11-2004, 20:05
Gatara
Gatara is offline
Islam in the Netherlands

Another political murder

Nov 4th 2004 | AMSTERDAM

For the second time in two years a horrific murder has traumatised Dutch society

THE first time the Dutch hoped it was a freak incident. But a second political murder in the Netherlands in the space of two years has left this country, which has long prided itself on its tolerant, liberal values, in deep shock. Dutch people fear that they may now live in a place where violence has become a way of settling differences of opinion—especially over rocky relations with a growing Muslim minority.

An outspoken and provocative film director, Theo van Gogh, was murdered in Amsterdam on the morning of November 2nd. A 26-year-old Dutch Moroccan apparently emptied a magazine of bullets into his victim, knifed him as he lay dying and left a note stabbed into his body. He was arrested after a shoot-out with police. Ironically, Mr Van Gogh was killed as he was cycling to the studio to finish editing a film about the previous political murder, of the flamboyant anti-immigrant populist Pim Fortuyn in May 2002. Fortuyn, whom Mr Van Gogh admired, was killed by an animal-rights activist of ethnic-Dutch origin. At the time the fact that the killer was neither Muslim nor an immigrant was greeted with relief by politicians and public alike.

No such relief this time. The victim was an outspoken and often offensive critic of Islam, who once called radical Islamist immigrants “a fifth column of goatfuckers”. His killer was a jallaba-clad Muslim immigrant and associate of a radical group that Dutch intelligence has been watching. Police arrested eight more Islamist suspects the next day. The justice minister said the murder stemmed from “radical Islamic beliefs”. Mr Van Gogh was killed a few months after the screening on television of his film “Submission”. The film, based on a screenplay by a Dutch parliamentarian, Ayaan Hirsi Ali, features a Muslim woman in a see-through burqa telling a story of abuse within her marriage; she has text from the Koran condoning family violence written on to her naked body.

Ms Hirsi Ali is a Somali refugee who has made a career in Dutch politics by standing against radical Islam and defending her adopted homeland's liberal values. She even quit the Dutch Labour Party for the liberals because she thought it too soft on illiberal Islam. Both she and Mr Van Gogh received death threats after “Submission” was shown. She accepted protection, but he waved the threats away, saying he was just “a merry village fool”. Who would want to kill somebody like that?

The government labelled the murder an “act against freedom of expression”, and organised an Amsterdam rally against it. The protesters worried that the killing might be a sign that they are no longer free to express controversial views, or pursue the most outlandish lifestyles, without fearing for their personal safety.

Despite the speedy condemnation of the murder by most Muslim organisations, it could still provoke a sharper clash. This is more worrying since the Netherlands is a country where, at least economically, immigrants do better than in many others. Although they are worse off than the ethnic Dutch, there is no immigrant underclass, and no real ghettos exist. Some immigrants are, like Ms Hirsi Ali, already joining the Dutch middle class, both in incomes and in lifestyle.

Despite the harsh debate begun by Fortuyn three years ago, the country suffers from little overt racism. Fortuyn himself insisted that he was no racist, and bitterly dissented from comparisons between his party and France's National Front. Many immigrant groups, such as Surinamese, Chinese or eastern Europeans, fit quite happily into the Netherlands.

But the gulf between the ethnic Dutch and Muslims has widened (there are almost 1m Muslims in a total population of 16m). Misunderstandings tend to centre around slippery cultural values and social norms. To many Dutch people, the idea of building a multicultural society has failed. Fortuyn's rise to fame three years ago was a sign of how widespread this view had become. Integration is the buzzword now. Many Dutch feel that the time has come for the Muslim minority to adjust to where they live and adopt Dutch values—precisely the view espoused by Ms Hirsi Ali.

The debate is coming at a moment when the Dutch are fretting over a general weakening of their social cohesion. Many see immigrants as at best a symbol of this change, and at worst as one of its causes. After this week, more will feel threatened because their Muslim neighbours do not share their liberal values. Dutch hostility to the prospect of Turkish membership of the European Union may also intensify.

The hard-hitting policies of the current immigration minister, Rita Verdonk, have been adjusted to respond to such fears. They include such measures as limiting the influx of immigrants by arranged marriages and making more effort to integrate newcomers into Dutch society, for example by compelling them to learn the Dutch language.

Many immigrants say the government's aim is full assimilation. They attack what they see as a lack of knowledge and respect for their own cultural and social norms. And many Dutch of Moroccan and Turkish origin feel offended that they are still officially tagged as “foreign” despite being born and educated in the Netherlands. But that is not likely to change now. Instead, more public figures have been calling on Muslim groups to accept the liberal society they find themselves in—and on the government to force them to if they will not do so voluntarily.
http://www.economist.com/world/europ...ory_ID=3353677

interessant hoe buitenlandse pers hierop reageert, vind ik.
Oud 04-11-2004, 20:14
naam onbekend
naam onbekend is offline
'fifth column of goatfuckers'

In het Engels klinkt het nog leuker dan in het Nederlands
Oud 04-11-2004, 20:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 04-11-2004 @ 21:14 :

Oud 04-11-2004, 20:23
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik moet zeggen dat dit artikel een van betere in de buitenlandse pers is over de situatie die ik heb gelezen.
Oud 04-11-2004, 20:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 04-11-2004 @ 21:23 :
Ik moet zeggen dat dit artikel een van betere in de buitenlandse pers is over de situatie die ik heb gelezen.
ja precies. Erg goed artikel, imo
Oud 04-11-2004, 20:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 04-11-2004 @ 21:14 :

Inderdaad, dat klinkt leuk zeg.
Oud 04-11-2004, 20:50
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 04-11-2004 @ 21:42 :
Inderdaad, dat klinkt leuk zeg.
Dit is daarentegen wel lachen.

Een ooggetuige die dicht op de moord stond hoorde dat de laatste woorden van Van Gogh waren: ''Genade! Genade! We kunnen er toch over praten?'' Nadat hij Van Gogh had neergeschoten sneed hij van oor tot oor diens keel door tot op de nekwervels en stak twee grote messen in het lichaam.

Wie is er nu de geit?
Oud 04-11-2004, 20:50
Gatara
Gatara is offline

Onthullingen over moord Van Gogh

AMSTERDAM - De Telegraaf komt morgen met nieuwe spectaculaire onthullingen over de moord op Theo van Gogh. Het team van verslaggevers is vandaag gestuit op ontwikkelingen die amper voor mogelijk worden gehouden.

De vermoorde cineast heeft overigens onlangs zelf al zijn scenario rond het overlijden samengesteld omdat hij vreesde een vliegreis naar Amerika niet te overleven. Van Gogh werd dinsdag op totnutoe voor Nederland unieke wijze van het leven beroofd. Een kogelregen en twee messen maakten een einde aan zijn turbulente leven. De dader droeg op zijn beurt al een testament mee voor het geval hij bij de moordpoging zelf het leven zou laten. Morgen meer in de Telegraaf.
www.telegraaf.nl

zometeen overigens extra nieuwsuitzending op at5
Oud 04-11-2004, 20:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 04-11-2004 @ 21:50 :
Dit is daarentegen wel lachen.

Een ooggetuige die dicht op de moord stond hoorde dat de laatste woorden van Van Gogh waren: ''Genade! Genade! We kunnen er toch over praten?'' Nadat hij Van Gogh had neergeschoten sneed hij van oor tot oor diens keel door tot op de nekwervels en stak twee grote messen in het lichaam.

Wie is er nu de geit?
omg

ben je ziek in je hoofd ofzo?
Oud 04-11-2004, 20:52
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-11-2004 @ 21:51 :
omg

ben je ziek in je hoofd ofzo?
Hoezo?
Oud 04-11-2004, 20:52
Oakleaf
Oakleaf is offline
Geit
Oud 04-11-2004, 20:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 04-11-2004 @ 21:52 :
Hoezo?
hoe smakelijk (lees: onsmakelijk) je over die moord schrijft.
Oud 04-11-2004, 20:54
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-11-2004 @ 21:53 :
hoe smakelijk (lees: onsmakelijk) je over die moord schrijft.
He, feiten zijn feiten.
Oud 04-11-2004, 20:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 04-11-2004 @ 21:54 :
He, feiten zijn feiten.
ja, helaas jouw smiley ook

Oud 04-11-2004, 20:56
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 04-11-2004 @ 21:54 :
He, feiten zijn feiten.
een feit is vaak geen feit meer als hij zelf verzonnen is .

ach, wees jij maar blij dat tie dood was. hij had het ook kunnen weten tenslotte. nu de andere kant nog.
Oud 04-11-2004, 20:57
Gatara
Gatara is offline
Extra persconferentie van ministers
De ministers Remkes van Binnenlandse Zaken en Donner van Justitie geven donderdagavond om 22.00u op het ministerie van Justitie een persconferentie.
Dit waarschijnlijk n. a.v. een mogelijke onthulling door De Telegraaf. De krant kondigde donderdagmiddag aan met nieuwe spectaculaire onthullingen te komen over het onderzoek naar de moord op Theo van Gogh. "Verslaggevers zijn vandaag gestuit op ontwikkelingen die amper voor mogelijk worden gehouden. "
Een persconferentie donderdagavond van de burgemeester, hoofdcommissaris en hoofdofficier is uitgesteld. AT5 Nieuws live extra om 22.15 uur
Oud 04-11-2004, 20:59
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 04-11-2004 @ 21:56 :
een feit is vaak geen feit meer als hij zelf verzonnen is .

ach, wees jij maar blij dat tie dood was. hij had het ook kunnen weten tenslotte. nu de andere kant nog.
Blij? Ik ben euforisch.

Welke andere kant?
Oud 04-11-2004, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 04-11-2004 @ 21:59 :
Blij? Ik ben euforisch.
Zegt genoeg
Oud 04-11-2004, 21:12
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 22:07 :
Zegt genoeg
Laat ik duidelijk stellen dat ik tegen het doden van mensen ongeacht wat hij zegt. Maar ik kan moeilijk ontkennen dat ik wanneer een preek van Theo hoor waarin hij de woorden kinderverkrachter, geitenneuker, baardapen etc gebruikt, mijn glimlach kan onderdrukken vanwege het feit dat het geitje vermoord is.
Oud 04-11-2004, 21:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 04-11-2004 @ 22:12 :
Laat ik duidelijk stellen dat ik tegen het doden van mensen ongeacht wat hij zegt. Maar ik kan moeilijk ontkennen dat ik wanneer een preek van Theo hoor waarin hij de woorden kinderverkrachter, geitenneuker, baardapen etc gebruikt, mijn glimlach kan onderdrukken vanwege het feit dat het geitje vermoord is.
gosh

kijk dat je geen traan kunt laten om het feit dat ie dood is, is wat anders. maar het gaat hier om moord.

dat is toch wel echt even iets anders.
Oud 04-11-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 04-11-2004 @ 22:12 :
Och, ik zal ook nergens beweren dat Theo van Gogh deze situatie met dit als uitbarsting niet zelf in de hand heeft gewerkt. Maar dat is iets anders dan het 'verdiend' hebben en als jij moet glimlachen omdat iemand vermoord is vanwege gebruik van uitdrukkingen die - geef ik toe - kwetsend zijn, dan kan ik alleen maar concluderen dat jij geen normaal wereldbeeld hebt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten