Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2004, 05:01
AJMouse
AJMouse is offline
Ik ga niet storten of wat dan ook, ik heb niet zoveel geld en anderen storten tóch wel. En nee, niet iedereen denkt als ik, dus heb je gelijk als je zegt dat er dan wel genoeg binnenkomt. Anders stuur je nog maar een smsje naar TMF of zet je een (#) in je naam ofzo. Ik heb eigenlijk geen zin om de humanitaire kant van dit besluit te belichten als in of ik wel respect heb voor die mensen.

Luister.

Ik vind dat de overheid in de eerste instantie een systeem had moeten hebben zoals Australië dat heeft. Waarschuwt voor dit soort bevingen die tsunomi's kunnen worden, er kan dan voortijdig ontruimt worden (je hebt iig meer tijd dan dat die golf in je gezicht komt als je op et strand zit). Et systeem is ontzettend simpel eigenlijk, en het kan een gigántisch verschil brengen bij de gevolgen van een tsunomi.

Ontzettend kut, alle gebouwen weg, infrastructuur enz enz wellicht naar de kloten. Als dit de situatie was, heeft et land er alles aan gedaan om het aantal doden en gewonden laag te houden. Vervolgens zie je dat ze echt hulpeloos verder zijn, en stort je. Dit zou ik al een stuk beter vinden.

Hey, zo'n systeem is duur, maar je kunt geen prijskaartje plakken op ruim 112.000(?) doden en hetgeen dat hun nabestaande( n ) moet(en) doorstaan. Wellicht hadden de rijkere landen er dan wel wat geld in kunnen pompen als men een voorstel had gedaan voor een dergelijk systeem.

M'goed wie ben ik om dit te zeggen en wie heeft er wat aan? Idd, dus dat zijn mijn twee centjes.

Laatst gewijzigd op 31-12-2004 om 05:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2004, 07:14
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-12-2004 @ 21:40 :
Nu het erop aankomt, staan ze achterin de rij.

'VS gierig met noodhulp'

NEW YORK - De Verenigde Staten zijn gierig met noodhulp aan de landen die op tweede kerstdag werden getroffen door de gevolgen van de zeebeving bij de Indonesische kust. Dat schreef de toonaangevende krant The New York Times donderdag in zijn redactioneel commentaar.

De VS hadden aanvankelijk een bedrag van 15 miljoen dollar toegezegd. Volgens The New York Times is dat minder dan de helft van wat de Republikeinen uit denken te gaan geven aan de inauguratie van president George Bush, als die in januari aan zijn tweede termijn begint.

Onder druk van de Verenigde Naties heeft de president het hulpbedrag inmiddels opgeschroefd tot 35 miljoen dollar. Prijzenswaardig, vindt The New York Times, maar nog altijd een armzalige druppel op de gloeiende plaat. De schade in Zuid-Azië, waar enkele van de armste landen ter wereld zijn getroffen, loopt in de miljarden, betoogt de krant.

Volgens een peiling denken de meeste Amerikanen dat hun land 24 procent van zijn budget uitgeeft aan ontwikkelingshulp. In werkelijkheid is dat minder dan een kwart procent, aldus The New York Times.

bron:nu.nl
Weltweite Hilfe

Bisher 500 Millionen Spenden für Flutopfer

[Bildunterschrift: Auf der thailändischen Insel Phuket geht eine Frau an den Trümmern vorbei.]
Die verheerende Flutkatastrophe im Indischen Ozean hat international ein Welle der Hilfsbereitschaft in Gang gesetzt. Insgesamt 500 Millionen Dollar (370 Millionen Euro) seien bislang zugesagt oder überwiesen worden, sagte UN-Generalsekretär Kofi Annan in New York. Die Resonanz auf die Hilfsappelle sei gut.

Allein die Weltbank sagte den betroffenen Ländern 250 Millionen Dollar zu. Großbritannien gab zusätzlich 35 Millionen Pfund frei. Die finanzielle Hilfe Londons beläuft sich damit insgesamt auf 70,5 Millionen Dollar. Damit setzte sich Großbritannien im internationalen Vergleich bei der Finanzhilfe an die Spitze. Schweden folgt mit 55 Millionen Euro. Die EU hatte bereits 20 Millionen Euro freigegeben. Denselben Betrag stellt Deutschland bereit. Paris kündigte neben den bereits zugesagten 22,2 Millionen Euro für die Soforthilfe weitere 20 Millionen Euro für Präventionsmaßnahmen an. Die USA wollen 35 Millionen Dollar freigeben. Mehr als 30 Länder hätten der UNO Geld für die Hilfe gegeben, sagte Annan. "Das ist eine beispiellose weltweite Katastrophe, die eine beispiellose weltweite Antwort erfordert."

Private Spendenbereitschaft weltweit sehr groß

Auch in den Bevölkerungen der einzelnen Länder ist die Spendenbereitschaft überwältigend. In Großbritannien kam bis Donnerstag die Rekordsumme von 28 Millionen Euro zusammen. In den USA sammelte allein das Rote Kreuz bereits rund 18 Millionen Dollar. Die Hilfsorgansation Care in den USA kam auf 3,5 Millionen Dollar. Schätzungen zufolge dürfte die Summe der Privatspenden in den USA bald die staatlich bereit gestellten Hilfsgelder übertreffen.p In Deutschland verzeichnete die "Aktion Deutschland Hilft" (ADH) bisher sieben Millionen Euro an Spenden. Die Spendenbereitschaft sei gewaltig, sagte ein Sprecher der Johanniter, die mit neun anderen Hilfsorganisationen in dem Bündnis zusammengeschlossen sind.

USA werden an Geberkonferenz teilnehmenDie USA werden an der für Anfang Januar geplanten Geberkonferenz zur Hilfe für die Erdbebenopfer in Südostasien teilnehmen. Das kündigte Außenamtssprecher Richard Boucher in Washington an. Außerdem werde bei der nächsten Sitzung des Pariser Clubs am 12. Januar über den weiteren Umgang mit den Schulden der betroffenen Länder gesprochen. Die US-Regierung will sich nach den Worten von Boucher die Kritik an Höhe und Umfang ihrer Hilfsleistungen nicht weiter gefallen lassen. Jede Schlussfolgerung, wonach die Vereinigten Staaten nicht großzügig seien, sei einfach falsch und widerspreche den Tatsachen, sagte er. Die USA unternähmen große Anstrengungen, um den betroffenen Menschen zu helfen. Dabei gehe es nicht nur um Soforthilfe, sondern auch um den Wiederaufbau und die Wiederbelebung der Wirtschaft.

Powell erwägt SchuldenentlastungUS-Außenminister Powell zeigte sich unterdessen offen für den Vorschlag von Bundeskanzler Gerhard Schröder, den von der Flutkatastrophe in Asien und Afrika betroffenen Ländern die Schulden zu stunden. Der Vorschlag sei "interessant" und werde von den USA geprüft, so Powell. Es sei "offenkundig, dass die internationale Gemeinschaft eine Schuldenentlastung in Erwägung ziehen muss". Angesichts der Flutkatastrophe hatte Schröder ein Schuldenmoratorium des Pariser Clubs für die betroffenen Länder gefordert. Der Kanzler nannte insbesondere Indonesien und Somalia.

Helaas vertelt de Nederlandse media weer eens slechts de halve waarheid. De helft die negatief is voor de Verenigde Staten wel te verstaan.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 09:05
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Dan zijn er 125.000 dood en wat staat er op de voorpagina van de krant? 25 Nederlanders vermist

K ga zondag waarschijnlijk (voor de 2e keer in mijn leven) naar de plaatselijke gruwelijk reformatorische kerk.. Ben benieuwd of er word gepreekt over "de straf van god" of over "die verschrikkelijke ramp".
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 09:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
L. schreef op 29-12-2004 @ 16:47 :
Toen ik klein was heb ik namelijk ook wel eens gehoord dat de
maan enzo invloed had op het eb en vloed gebeuren...
Stop de persen!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 10:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 31-12-2004 @ 06:01 :
Ik vind dat de overheid in de eerste instantie een systeem had moeten hebben zoals Australië dat heeft.
Ja, dat is leuk en aardig, maar ten eerste had een derglijk systeem hoogstens het aantal doden wat beperkt. Ik weet niet of je die video's hebt gezien, maar een vloedgolf van 5 m hoog die over een eiland raast wat 1.5m boven de zeespiegel ligt doet gewoon een ongelovelijke hoop schade, waarschuwing of niet. Dit zijn geen dingen die jaarlijks gebeuren ofzo nl.

Dus in plaats van te zitten zeiken kan iedereen best gewoon 10 euro op giro 555 storten. Niet vanwege een schuldgevoel (ik heb geen schuldgevoel, maar ben wel erg onder de indruk van dat natuurgeweld), maar gewoon om je steentje bij te dragen. 10 euro is nou niet iets wat je niet kunt missen lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 10:19
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 31-12-2004 @ 10:05 :
Dan zijn er 125.000 dood en wat staat er op de voorpagina van de krant? 25 Nederlanders vermist

K ga zondag waarschijnlijk (voor de 2e keer in mijn leven) naar de plaatselijke gruwelijk reformatorische kerk.. Ben benieuwd of er word gepreekt over "de straf van god" of over "die verschrikkelijke ramp".
Daar erger ik mij namelijk ook erg aan. Wat kan mij die 25 Nederlanders interesseren, als er meer dan 100.000 mensen dood zijn? Om het maar even oneerbiedig te zeggen.
Oud 31-12-2004, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 31-12-2004 @ 11:19 :
Daar erger ik mij namelijk ook erg aan. Wat kan mij die 25 Nederlanders interesseren, als er meer dan 100.000 mensen dood zijn? Om het maar even oneerbiedig te zeggen.
Misschien moet je je dan wat minder snel ergeren aan dingen. Wij leven in Nederland en voelen ons meer verbonden met Nederlanders dan met Aziaten. Of dat goed is of niet kun je een lange discussie over voeren, maar feit is dat er dus meer aandacht is voor die 25 vermiste Nederlanders.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-12-2004 @ 11:13 :
(...)

10 euro is nou niet iets wat je niet kunt missen lijkt me.
stu·dent (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs => studerende

Oke maar ik begrijp wat je bedoelt. Het gaat er inderdaad niet om dat je schuldgevoel hebt, maar om het principe. Als iedereen in Nederland tien euro zou doneren, zou alleen uit Nederland al een redelijk bedragje komen en als alle Europese landen dat zouden doen zou er echt flink wat geld op tafel komen.

Waar ik wel een gruwelijke hekel aan heb, is bijv. het soort journalist dat nu bij vuurwerk-verkooppunten gaat staan en aan mensen met grote pakketten gaat vragen: 'voelt u zich nou niet schuldig?' Aarrgh
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 10:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-12-2004 @ 11:48 :
stu·dent (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs => studerende
Ja, ik weet dat 10 euro ernstig inhakt op je bierbudget

Citaat:

Oke maar ik begrijp wat je bedoelt. Het gaat er inderdaad niet om dat je schuldgevoel hebt, maar om het principe. Als iedereen in Nederland tien euro zou doneren, zou alleen uit Nederland al een redelijk bedragje komen en als alle Europese landen dat zouden doen zou er echt flink wat geld op tafel komen.
Ja, daarom. En ik bedoel, hoe je het ook wendt of keert, dit is gewoon ernstig. Er is daar een hoop geld nodig, en alle beetjes helpen. Vooral zeggen dat je niet hoeft te geven omdat anderen dat wel doen vind ik echt bijzonder zielig. En als je geen 10 euro wil geven omdat je krap zit, geef dan gewoon 5 ofzo. Voor zo'n visser daar is dat al een fortuin hoor.

Citaat:

Waar ik wel een gruwelijke hekel aan heb, is bijv. het soort journalist dat nu bij vuurwerk-verkooppunten gaat staan en aan mensen met grote pakketten gaat vragen: 'voelt u zich nou niet schuldig?' Aarrgh
"Nee, ik heb gister 25 euro overgemaakt, en u?"

En als ik dat niet gedaan had, had ik het nog gezegd, gewoon om 'em terug te pakken. Hem om z'n oren slaan met die microfoon is nog beter, maar dat mag dan weer niet helaas

Nee, dat is wel de meest goedkope vorm van journalistiek die je kunt bedenken, en nog ontzettend hypochriet ook.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 11:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 31-12-2004 @ 11:19 :
Nouja. Het is natuurlijk behoorlijk kut voor me, dus het intereseert me wel. Maar als een persoon z'n hele familie kwijt is intereseert het me weinig of het een Nederlander, Duitser of Indonesieer is.

Nja, alhoewel. Ik zag een stukje van een Indische man met een grote bril die in tranen vertelde dat 'ie z'n hele familie kwijt was. Kinderen, kleinkinderen, alles. Hij was helemaal alleen. Datvond ik wel bijzonder aangrijpend moet ik zeggen, die oudjes daar zijn volledig afhankelijk van hun kinderen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 11:39
Fredjedepanda
Fredjedepanda is offline
mijn steun aan alle getroffen families ...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 11:47
hola
hola is offline
Belachelijk de voorpagina van het nieuwsblad van het noordne vandaag..

een foto met een stel touristen die op een van de getroffen stranden gewoon verder gaan zonnebaden.. lekker vakantie vieren, terwijl het hele land naar de kloten is, en miljoenen mensen alles kwijt zijn.. als je daar bent.. ga dan helpen of doe wat, maar op het strand gaan liggen vind ik belanchelijk..
dit was op puchket (?? weet niet hoe je het schrijft) die foto.
ik was meteen naar huis gegaan denk ik.. misschien geholpen als dat zou kunnen.. als je wat kán doen. maar ik was niet verder gaan vieren
Oud 31-12-2004, 11:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fredjedepanda schreef op 31-12-2004 @ 12:39 :
mijn steun aan alle getroffen families ...
Ja, die lezen dit forum ook natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 12:03
tijdelijk_19
tijdelijk_19 is offline
Citaat:
hola schreef op 31-12-2004 @ 12:47 :
Belachelijk de voorpagina van het nieuwsblad van het noordne vandaag..

een foto met een stel touristen die op een van de getroffen stranden gewoon verder gaan zonnebaden.. lekker vakantie vieren, terwijl het hele land naar de kloten is, en miljoenen mensen alles kwijt zijn.. als je daar bent.. ga dan helpen of doe wat, maar op het strand gaan liggen vind ik belanchelijk..
dit was op puchket (?? weet niet hoe je het schrijft) die foto.
ik was meteen naar huis gegaan denk ik.. misschien geholpen als dat zou kunnen.. als je wat kán doen. maar ik was niet verder gaan vieren
was ook een nederlanders van 77 die dat ook vertelde. zei die heel droog dat ie de jappenkampen ook heeft overleefd, dus dit kon er ook nog wel bij. op zich best hard.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 14:24
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 30-12-2004 @ 19:58 :

Oh en vergeet natuurlijk niet jezelf goed te voelen omdat je 2 euro hebt bijgedragen en weer je schuldgevoel hebt afgekocht.
Dit heeft toch niets met schuldgevoel te maken. Schuldgevoel heb je als je je ene kind wel hebt gered en de andere niet.
De mensen die iets bijdragen, doen dit omdat het op het moment het enige is wat ze kunnen doen. Het gaat om machteloosheid, niet om schuld. Als jij een tientje bijraagt, heb je in ieder geval al iets kunnen doen. Maargoed, das mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 18:56
Mujahideen
Mujahideen is offline
Dit is wel positief te noemen.

Istanbul last nieuwjaarsfeest af
De autoriteiten van Istanbul hebben de festiviteiten rond de jaarwisseling afgelast. Dit doen ze uit respect voor de slachtoffers van de zeebeving in Azië. Ieder jaar verzamelen duizenden feestvierders zich op het Taksimplein in Istanbul waar gratis concerten worden gegeven en vuurwerk wordt afgestoken.

In een verklaring van de burgemeester staat dat het feest dit jaar niet door zal gaan ondanks de maanden van planning. "Ondanks het feit dat de ramp duizenden kilometers van ons vandaan is gebeurd doen het ons niet minder pijn in ons hart" aldus burgemeester Kadir Topbas.

Volgens het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken worden nog eenenzestig Turken vermist, van wie tweeëndertig in Thailand. Volgens de Turkse krant Hurriyet is er een vrouw die op huwelijksreis was om het leven gekomen nadat ze gegrepen werd door de golven. Haar man overleefde het wel, maar ligt gewond in het ziekenhuis.

Het dodental in de getroffen gebieden ligt op meer dan 120.000. De meeste zijn om het leven gekomen toen de tsunami aan land kwam. Deze vloedgolven ontstonden nadat er voor de kust van Indonesië een aardbeving met de kracht van 9 op de schaal van Richter plaatsvond.

bron:nieuws.nl
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 19:34
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-12-2004 @ 16:47 :
Dan moet die wel behoorlijk zwaar zijn geweest.

Het is wel zo als je vaak over rampen hoort wat zo'n beetje aan de andere van de wereld afspeeld, je steeds minder gevoelig voor wordt.
Jij misschien, ik niet
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 20:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 31-12-2004 @ 19:56 :
Dit is wel positief te noemen.
Vin dhet nogal nutteloos eigenlijk, daar help je die mensen niet mee.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 21:14
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik vind het heus heel erg. Maar meer dan een bijdrage storten kan ik persoonlijk niet doen.
Constant herhalen, vertellen en bediscussiëren over hoe erg het is (en daar bedoel ik mijn omgeving mee, niet dit forum), draagt niet direct bij aan een verbeteringen van de slachtoffers daar.
Het is verschrikkelijk. Maar niets kan die familieleden terugbrengen en ik ben alleen maar heel blij dat ik in Nederland woon en dat niemand van mijn geliefden op zo'n manier getroffen is.

(Ik word namelijk een beetje boos van de verontwaardiging tegenover mij als ik niet constant alle nieuwsuitzendingen omtrent de beving bekijk en minstens drie keer per dag zeg hoe erg het wel niet is.)
Oud 31-12-2004, 21:18
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 30-12-2004 @ 19:58
:
Oh en vergeet natuurlijk niet jezelf goed te voelen omdat je 2 euro hebt bijgedragen en weer je schuldgevoel hebt afgekocht.
Ja, want daar help je die mensen absoluut geenszins mee.
Niet alles is vanuit schuldgevoel.
Oud 01-01-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-12-2004 @ 12:54 :
Ja, die lezen dit forum ook natuurlijk.
ach, hij bedoelde het goed...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 22:57
Verwijderd
01/01/2005 22:57:08 (Bron: BELGA)

Aardbeving: Alarmerende e-mails over Britse slachtoffers vervalst (Belga)

LONDEN 01/01 (BELGA/AG) = De Britse politie heeft zaterdag een onderzoek geopend naar een reeks e-mailberichten die ontvangen werden door familieleden van personen die vermist worden na de natuurramp in Zuidoost-Azië. De anonieme mails bevestigen de dood van de vermiste personen, maar de berichten zijn vervalst. De e-mails werden ontvangen door personen die een familielid of kennis als vermist hadden opgegeven op de internetportal van de televisiezender Sky News, om de vermiste personen zo alsnog op te sporen. De valse e-mails komen allemaal zogenaamd van een e-mailadres van de regering - ukgovfoffice@aol - en dragen een hoofding waarin gewag wordt gemaakt van een "Foreign Office Bureau" in Thailand. De e-mails bevestigen de dood van de vermiste personen. Een woordvoerder van de politie verzekerde de ontvangers van deze boodschappen ervan dat het gaat om onbetrouwbare mails. "De Britse regering zou nooit via een e-mail aan iemand laten weten dat zijn ouders of naasten dood zijn", aldus de politiewoordvoerder. De politie behandelt de zaak "als een ernstig crimineel feit" en heeft een onderzoek ingesteld. (SCS)

Bron: BELGA

Ik ben geconsterneerd!
Dit is werkelijk schandelijk!!!

Dit gaat de grenzen van de menselijkheid ver te buiten!
Stel je eens voor dat ik jouw ff ga mailen onder naam van de Nederlandse Overheid, en je HEEL overtuigend meld dat je vader, moeder, je tante, je eigen kind is overleden.. (hou rekening met de ramp, het feit dat het bv. vermisten zijn en dat er wel een kans is maar dat dat helemaal niet zeker is en in de meerderheid van de gevallen ook zo niet is!!! LEUK HOOR!) Dit is geen grapje meer!!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 23:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ja dat is zeker triest. Maar dit soort mailtjes zijn er altijd.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 00:31
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-12-2004 @ 21:16 :
Vin dhet nogal nutteloos eigenlijk, daar help je die mensen niet mee.
Dat is nou het verschil tussen de gemiddelde Turk, en de
gemiddelde Nederlander. Nederlanders denken meteen van wat heb je eraan, hoeveel schuift het enzo. Die Turken denken van terwijl zij nog maar net zo'n grote ramp achter de rug hebben, kan ik niet feesten. Medeleven heet dat. Schijnen de meesten hier in het Westen vergeten te zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 00:37
RanC
RanC is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-01-2005 @ 01:31 :
gemiddelde Nederlander. Nederlanders denken meteen van wat heb je eraan, hoeveel schuift het enzo. Die Turken denken van terwijl zij nog maar net zo'n grote ramp achter de rug hebben, kan ik niet feesten. Medeleven heet dat. Schijnen de meesten hier in het Westen vergeten te zijn.
Ik zie gewoon niet in waarom ik helemaal triest moet zijn voor iets wat ver van m'n bed gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 00:39
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
RanC schreef op 02-01-2005 @ 01:37 :
Ik zie gewoon niet in waarom ik helemaal triest moet zijn voor iets wat ver van m'n bed gebeurd.
bewijs van mijn stelling
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 00:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-01-2005 @ 01:31 :
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 01:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-01-2005 @ 01:39 :
bewijs van mijn stelling
ja, immers, alle 'turken' zitten nu op dit moment te rouwen voor alle slachtoffers in Azie, sturen hun hele inkomen naar 555 en zetten massaal een # voor hun MSN naam....

nee, laat mij dan maar lekker koud en gevoelloos zijn, als anders bij elke ramp de hele wereld moet vergaan.

Leuk en aardig dat medeleven, maar zeg nu eerlijk: wat hebben de mensen in Azie eraan als wij met z'n allen depressief worden over wat daar gebeurd is?
Oud 02-01-2005, 01:39
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-01-2005 @ 02:11 :
ja, immers, alle 'turken' zitten nu op dit moment te rouwen voor alle slachtoffers in Azie, sturen hun hele inkomen naar 555 en zetten massaal een # voor hun MSN naam....
Ik zei gemiddeld. Leren lezen.

Citaat:
Leuk en aardig dat medeleven, maar zeg nu eerlijk: wat hebben de mensen in Azie eraan als wij met z'n allen depressief worden over wat daar gebeurd is?
Ja ja, nu weet ik wel dat mijn stelling klopt
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 02:13
RanC
RanC is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-01-2005 @ 02:39 :
Ik zei gemiddeld. Leren lezen.

Ja ja, nu weet ik wel dat mijn stelling klopt
Lees dit forum.
Genoeg Nederlanders die helemaal betrokken zijn daar.

Ik niet. Ik ben te ego-centrisch om om de medemens te denken die ik niet ken.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 06:03
Verwijderd
Manmanman, d'r zijn dingen waaraan meer mensen doodgaan dan aan die kutramp.

Behalve dat, gaan er elke dag miljoenen dieren dood door vervuiling, vleesconsumptie en stroperij.

Hartstikke tof natuurlijk, dat de wereld in rep en roer is en bereid is geld te doneren voor de zielige mensjes wiens huis is weggespoeld, socialiteit is nimmer fout, maarre, er zijn veel meer mensen die uberhaupt geen huis hebben en daar amper medeleven voor krijgen.

Ik snap niet waar al die drukte vandaan komt. Er zijn ergere dingen.

En ik weiger uit principe geld te geven aan de druktemakers daar. Hop. Ik steun genoeg andere dingen, die in mijn oogpunt belangrijker zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 06:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 02-01-2005 @ 07:03 :
*snip alto gezemel*
Fijn voor je. Daag.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 06:50
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 02-01-2005 @ 07:45 :
Fijn voor je. Daag.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 01:53
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 02-01-2005 @ 07:45 :
Fijn voor je. Daag.
Bijdehandje. (K)

Als je het er niet mee eens bent en je neemt uberhaupt de moeite om te quoten, meld dan waarom. Dat is wel zo beleefd
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 03-01-2005 @ 02:53 :
Bijdehandje. (K)

Als je het er niet mee eens bent en je neemt uberhaupt de moeite om te quoten, meld dan waarom. Dat is wel zo beleefd
Dat andere dingen erger zijn, maakt dit niet minder erg.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:21
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 03-01-2005 @ 13:13 :
Dat andere dingen erger zijn, maakt dit niet minder erg.
Maar dan is de overdreven aandacht hiervoor nog wel misplaatst.Waarom krijgen de dingen die nog erger zijn geen 29 tvuitzendingen en 5 reclames om geld te storten per reclameblok?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 03-01-2005 @ 13:21 :
Maar dan is de overdreven aandacht hiervoor nog wel misplaatst.Waarom krijgen de dingen die nog erger zijn geen 29 tvuitzendingen en 5 reclames om geld te storten per reclameblok?
Omdat dit pasgebeurd is en zo snel mogelijk opgelost moet worden voordat er ziektes etc. verspreiden...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 03-01-2005 @ 13:21 :
Ik zal je het eens zeggen!

Bij deze crisis zijn duizenden toeristen, vaak uit het rijke en egoïstische westen, betrokken. Vele zijn dood, maar nog meer zijn overlevenden die in zeer barre omstandigheden moeten leven.

De respectievelijke regeringen en ngo's uit die westerse landen, hebben ongetwijfeld nu een verhoogde aandact voor de catastrofe omdat er zoveel van hun landgenoten zijn bij betrokken... of hoe verklaar je anders dat er in Thailand (een TOPbestemming voor buitenlandse toeristen) bijna HULP TE VEEL was en in het "niet-aantrekkelijk-voor-toerisme-Indonesië", waar er sprake is van 100.000 doden en minstens zoveel gewonden, waar de nood het hoogst is maar de hulp het laagst???

Maar uiteraard, ook zonder de vele buitenlandse slachtoffers zou er veel aandacht gegaan zijn naar deze ongeziene catastrofe, al zou deze aandacht nooit zo groot zijn als nu.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 13:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 03-01-2005 @ 14:15 :
Ik zal je het eens zeggen!

Bij deze crisis zijn duizenden toeristen, vaak uit het rijke en egoïstische westen, betrokken. Vele zijn dood, maar nog meer zijn overlevenden die in zeer barre omstandigheden moeten leven.

De respectievelijke regeringen en ngo's uit die westerse landen, hebben ongetwijfeld nu een verhoogde aandact voor de catastrofe omdat er zoveel van hun landgenoten zijn bij betrokken... of hoe verklaar je anders dat er in Thailand (een TOPbestemming voor buitenlandse toeristen) bijna HULP TE VEEL was en in het "niet-aantrekkelijk-voor-toerisme-Indonesië", waar er sprake is van 100.000 doden en minstens zoveel gewonden, waar de nood het hoogst is maar de hulp het laagst???

Maar uiteraard, ook zonder de vele buitenlandse slachtoffers zou er veel aandacht gegaan zijn naar deze ongeziene catastrofe, al zou deze aandacht nooit zo groot zijn als nu.
de meeste Zweden. Zou iedereen zo dol zijn op Ikea?
Oud 03-01-2005, 13:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 14:15 :
de meeste Zweden. Zou iedereen zo dol zijn op Ikea?
Ik vind het ook bullshit wat hij daar zegt...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 13:31
Gatara
Gatara is offline
Man vindt kleindochtertje levend in lijkenhuis

Uitgegeven: 3 januari 2005 13:35
Laatst gewijzigd: 3 januari 2005 13:37
ROME - Een Srilankaan heeft na dagen zoeken zijn 4-jarige kleindochter levend teruggevonden. Het meisje lag in het mortuarium van een ziekenhuis. Van haar ouders en zusje ontbreekt elk spoor, zo berichtte de Italiaanse krant La Stampa maandag.

Toen reddingswerkers het meisje naar het ziekenhuis brachten, vertoonde ze geen tekenen van leven meer, aldus de artsen.

De grootvader herkende korte tijd later het meisje en zag dat ze toch nog leefde. Wonder boven wonder kwam de kleine Mimani er met lichte verwondingen vanaf.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=463169&c=122

Oud 03-01-2005, 14:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 14:31 :
Man vindt kleindochtertje levend in lijkenhuis

Uitgegeven: 3 januari 2005 13:35
Laatst gewijzigd: 3 januari 2005 13:37
ROME - Een Srilankaan heeft na dagen zoeken zijn 4-jarige kleindochter levend teruggevonden. Het meisje lag in het mortuarium van een ziekenhuis. Van haar ouders en zusje ontbreekt elk spoor, zo berichtte de Italiaanse krant La Stampa maandag.

Toen reddingswerkers het meisje naar het ziekenhuis brachten, vertoonde ze geen tekenen van leven meer, aldus de artsen.

De grootvader herkende korte tijd later het meisje en zag dat ze toch nog leefde. Wonder boven wonder kwam de kleine Mimani er met lichte verwondingen vanaf.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=463169&c=122

Wauw... Lag ze echt al in zo'n kast?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 03-01-2005 @ 15:05 :
Wauw... Lag ze echt al in zo'n kast?
Waarschijnlijk op de grond.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:18
OceanEye
OceanEye is offline
Mijn tante woont/woonde daar.
Oud 03-01-2005, 17:16
Gatara
Gatara is offline

'Tsunami-slachtoffers Somalië wachten tevergeefs op hulp'
Uitgegeven op 03 januari 2005 om 18:11 uur

Zeker vijftigduizend Somaliërs wachten nog altijd op noodhulp, ruim een week nadat de verwoestende tsunami's die in Azië op grote schaal dood en verderf zaaiden ook hun huizen verwoestten. Meer dan twintig landen, waaronder de Verenigde Staten, hebben de getroffenen in Somalië hulp toegezegd, maar tot nog toe zijn er geen hulpgoederen geland, heeft een woordvoerder van de president maandag gezegd.

In Somalië, aan de Afrikaanse oostkust, bestaat vooral behoefte aan schoon water, voedsel, onderdak en medicijnen. De tsunami's eisten in Somalië zeker tweehonderd levens. Een groot aantal mensen wordt vermist.

http://nieuws.nl/bericht/5/52324
Oud 04-01-2005, 02:28
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 18:16 :

'Tsunami-slachtoffers Somalië wachten tevergeefs op hulp'
Uitgegeven op 03 januari 2005 om 18:11 uur

Zeker vijftigduizend Somaliërs wachten nog altijd op noodhulp, ruim een week nadat de verwoestende tsunami's die in Azië op grote schaal dood en verderf zaaiden ook hun huizen verwoestten. Meer dan twintig landen, waaronder de Verenigde Staten, hebben de getroffenen in Somalië hulp toegezegd, maar tot nog toe zijn er geen hulpgoederen geland, heeft een woordvoerder van de president maandag gezegd.

In Somalië, aan de Afrikaanse oostkust, bestaat vooral behoefte aan schoon water, voedsel, onderdak en medicijnen. De tsunami's eisten in Somalië zeker tweehonderd levens. Een groot aantal mensen wordt vermist.

http://nieuws.nl/bericht/5/52324
Gatara toch!!!

Dit bedoelde ik nou net in mijn vorige post, diezelfde post die jij zo afschoot..

Dit is NOU NET wat ik bedoelde..

Denk je dat er hier veel rijke, Westerse toeristen zijn voor hoognodige hulp? Neen, wel arme zwarten, een combinatie die op weinig begrip vanuit de industrielanden kan rekenen.. want vergeet niet, de Darfoer crisis zou aan een miljoen mensen het leven (kunnen) kosten..

Ik heb gehoord dat (Bush?!) men van plan is om het geld van 'het Darfoerfonds' voor de Azië-ramp te gebruiken.. maar daar kan men niet eens spreken over 'verwoeste infrastructuur' want die arme drommels hebben gwn N I E T S , gene eten, gene drinken, geen onderdak + lopen constant gevaar!!

Ik ben resoluut tegen dat voorstel, ik vind dat het niet OF OF kan zijn maar het moet EN EN zijn. Laat de middelen voor Darfoer op zijn minst stagneren, op zijn MINST.. en investeer bijkomend in Azië..

EN steun aan Darfour
EN steun aan Zuid-Oost-Azië

Ok, dit kost geld, maar amerika geeft nog geen 0.25% van hun BBP uit aan Ontwikkelingssamenwerking en Bel en NL doen met een kleine 0,70% niet veel beter, een extra inspanning vind ik meer dan op zijn plaats. Ik hekel het Ontwikkelingssamenwerkingsbeleid, en vind dat hier minstens 2 keer zoveel geld mag naar toestromen.. dan heb je nog steeds 98,60% voor Binnenlandse Aangelegenheden!

Mijn post vatte dit alles even samen, en jij was (blijkbaar?!) tegen, doch laat je door je laatste post hier weer iets anders blijken...???
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:19
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik heb trouwens ook niet het idee dat er veel over Somalië gezegd wordt op het journaal enzo. Het gaat bij de NOS de hele tijd over 'ramp in Azië'. Heb nog niets over Afrika gehoord op tv. Alleen even kort dat er daar ook een paar honderd slachtoffers zijn. Maar over de hulpverlening en wederopbouw daar wordt niet gesproken geloof ik. Toch een beetje vreemd.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 04-01-2005 @ 17:19 :
Ik heb trouwens ook niet het idee dat er veel over Somalië gezegd wordt op het journaal enzo. Het gaat bij de NOS de hele tijd over 'ramp in Azië'. Heb nog niets over Afrika gehoord op tv. Alleen even kort dat er daar ook een paar honderd slachtoffers zijn. Maar over de hulpverlening en wederopbouw daar wordt niet gesproken geloof ik. Toch een beetje vreemd.
In somalie twee honderd...in Indonesie zo'n 100.000 in thailand een aantal duizend waaronder veel toeristen... raar dat ze het niet over somalie hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
In somalie twee honderd...in Indonesie zo'n 100.000 in thailand een aantal duizend waaronder veel toeristen... raar dat ze het niet over somalie hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:06
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Ik denk niet dat er wederopbouw nodig is in een gebeid waar een paar honderd slachtoffers zijn. Ook geen miljoenen euro's. Klinkt misschien oneerbiedig, maar die paar honderd steken schril af tegen die meer dan 100.000 in Azie.
Reageren

Regels voor berichten