|
|
||
|
Citaat:
Ik heb niet de minste aanwijzing om aan te nemen dat er een scheppende kracht achter de wereld en zijn bevolking zit. Dat is mijn voornaamste kritiek op het ID verhaal: een totaal gebrek aan bewijs. Alleen de redenatie dat alles gemaakt moet zijn is hun argument, en op zijn beurt haalt dat zichzelf onderuit doordat de schepper dan ook gemaakt zou moeten zijn. Verder maak ik geen onderscheid tussen ID en creationisme, beiden zoeken hetzelfde doel en baseren zich op hetzelfde verhaal, het ID is alleen uitgevonden omdat conventioneel creationisme met allerlei discutabele zaken uit de bijbel keihard onderuit te halen is. En alleen de naam van iets aanpassen terwijl het diep in de kern fout zit is geen nieuw iets, dat is een slecht excuus.
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Bewijs dan eerst dat er nu nog mensen 'ontstaan' Jij en ik zijn het bewijs van de creatie, ik ben niet slechts ontstaan, neighter are your relatives. In de hele wereld is niets dat vanzelf ontstaat, creatie gaat aan įlles vooraf.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Die heb ik geschapen. Conclusie: T_ID is god. (absurde redenatie niet? het is nochthans dezelfde als jij aanhaalde)
|
|
||
|
Citaat:
Ik geloof namelijk niet dat jij een boom voor mijn raam kan scheppen, maar de Here God kan dat wel. Dus conclusie : Geloof
|
|
||
|
Citaat:
Het enige dat telt is de ontkenning van de Schepper van hemel en aarde. De zogenaamde wetenschappelijke en of biologische bewijzen zijn helemaal geen bewijzen, want ze berusten op veronderstellingen, en houden geen stand omdat bij al die veronderstellingen menselijke inmenging nodig is. Uit niets komt niet iets, dat kon drie miljard jaar geleden niet, en dat kan nu nog steeds niet. Niets is niets en blijft niets!
|
|
||
|
Citaat:
Want die kan ook niet uit niks zijn ontstaan.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Voor de rest beweert de biologie helemaal niet dat uit niets iets komt.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Over tijd gesproken, wat is drie miljard jaar? inderdaad één van de vele veronderstellingen, net als the so called "big bang". De bioloog gelooft volgens mij niet in een God die aarde en hemel heeft gemaakt? Dus de bioloog zal een uitgangspunt moeten hebben, en als we het dan over evolutie hebben, dan heeft de bioloog een groter geloof dan ik, want ik was geen aap, net zo goed als ik nu geen aap ben, ik ben zelfs nooit een aap geweest, snap je wel? Ik geloof dat God de mens heeft geschapen, dat is heel wat anders dan een ééncellige die tweecellig werd, gesteld dat er ooit een eencellige was, je weet wel uit het niets, etc.....
|
|
||
|
Citaat:
En het universum dijdt uit, wat dus betekent dat er ooit eens een beginpunt van die uitdijing geweest is, oftewel de oerknal. Antimaterie is een goeie gok wat betreft oerknalmateriaal.
|
|
||
|
Citaat:
Verder: De oerknaltheorie beweerd helemaal niet dat uit 'niets iets' komt. Want, als je het ook daadwerkelijk begreep, dan had je door dat deze theorie de oorsprong van het heelal, tot aan de oerknal zelf kan verklaren. Daarvoor, daarover worden geen uitspraken gedaan, dat weten we niet. En dan nog steeds blijft het absurd om dan een willekeurig verzinsel voor die tijd te plaatsen, al helemaal al er geen reden is om dat aan te nemen.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
maar dat is geen reden om opeens een opperwezen uit de lucht te grijpen. Anders krijgen we weer de redenatie a la [post mooi plaatje, zonsondergang ofzo] met conclusie 'daarom ben ik god'
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Ik denk niet dat christenen die God heel intens ervaren zich God gaan noemen. Maargoed, jij mag daar anders over denken. Zou je de redenatie met de zonsondergang wat beter willen uitleggen alsjeblieft?
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
b. iets ontstaat uit iets eeuwigs Het eerste is, binnen de thans bestaande kosmos, logisch en wetenschappelijk onjuist: uit niets komt niets. Dus kan volgens mij alleen het tweede juist zijn. Weliswaar kan iets uit iets eindigs komen, dat vanwege die eindigheid per definitie zelf een begin moet hebben gehad. Zo kan men een triljoen stappen terug gaan. Maar of er staat aan het begin van deze reeks een begin dat zelf niet eindig is, maar eeuwig is of de hele reeks gaat tot in het oneindige terug, en ook dan is iets uit iets eeuwigs voortgekomen. Wie inziet dat iets niet uit niets kan zijn voortgekomen en dat het dus in iets eeuwigs zijn oorsprong vindt, is nog maar 1 stap van het theisme verwijdert. Immers, wat is dit eeuwige? Niet het heelal, want dat is iets wat uit eindige dingen bestaat; en dus is het eeuwige iets buiten het heelal. Theisten noemen dit God. En volgens mij is ieder zichzelf respecterend mens het er toch wel over eens dat iets nooit uit niets kan ontstaan. |
||
|
|
||
|
Citaat:
b is voor mijn menselijke zintuigen en beperkte hersenen soms best moeilijk. Maar parafysich is bewezen dat er buiten ons menselijke waarneembaarheid ook het bovennatuurlijke is. Omdat ik weet wie God is en wat het bovennatuurlijke een beetje inhoud is b veel aanneembaarder dan a. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Jammer, maar wel te verwachten. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() Er is een enorm verschil tussen katholieke nonnen en "gewone" gelovigen. Meeste katholieken komen alleen in de kerk als ze worden gedoopt en begraven. Alles wat er meer komt is al heel erg zeldzaam. De nonnen hebben er hun levben van gemaakt en hebben dan ook een "hogere" standaard van wat ze doen
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
of ben ik nu in de war met orthodoxen
|
|
||
|
Citaat:
Als ouders vinden dat hun kind nog niets over toveren en hekserij behoord te weten, en er zijn blijkbaar ouders die dat vinden, dan is het hun goed recht het kind daarvoor te behoeden, daar ik niet zie wat het met onderwijs te maken heeft. Als een school ze daarin volkomen negeert lijkt het mij terecht dat het kind thuis gehouden wordt. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Het is echter wel zo dat scholen steeds meer zaken gaan onderwijzen die mijns inziens gewoon bij de opvoeding thuis horen. Daar zit het fundamenteel fout. Niet de ouders die de school dicteren wat er onderwezen moet worden, maar de school die taken van de ouders denkt te mogen overnemen. |
||
|
|
||
|
Citaat:
In tegenstelling tot de inhoud van de Kuran zijn niet alle Hadeeth even betrouwbaar. Mij is geleerd om de overleveringen die door imam Boukhari(Boechari) en imam Moeslim betrouwbaar zijn bevonden te vertrouwen. (dat staat altijd onder de hadeeth, bijvoorbeeld: overgeleverd door Boukhari) En over de schrijfwijze: de één gebruikt het woord hadeeth, de ander hadieth en sommigen hanteren het woord soenna. Maar het komt allemaal op hetzefde neer en elke Moslim zal je wel begrijpen wanneer je ze gebruikt. |
||
|
|
||
|
Citaat:
En is er een speciale reden dat de overleveringen van boukhari en moeslim betrouwbaarder zijn dan de rest? Hoe groot zijn hun overleveringen?
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
De selectiemethode die Boekhari en Moeslim gebruikten sluit iedereen die ooit een leugen heeft vertelt of bekend omstaat dat deze persoon vergeetachtig is of whatever uit. Vandaar dat alleen sahieh (ware) a'hadeeth worden vermeld in de boeken van Boekhari en Moeslim. Dat wil niet zeggen dat anderen hadiethverzamelaars zoals Tirmidzi of Ahmad die een iets minder strenge selectiemethode hanteerden niet ware hadeeths opschreven. De grootte van de verzamelingen a'hadeeth loopt in de duizenden en dan heb ik het alleen nog over Boekhari en Moeslim. ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Maar eraser heeft het prachtig uitgelegd zie ik. |
||
|
|
||
|
Citaat:
.
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kleine vragen over geloven topic #2 Verwijderd | 102 | 21-08-2013 18:36 | |
Ik geloof! Lekker-chickie | 220 | 24-09-2010 17:04 | |
Kunnen niet-Joden ook in de hemel komen? floortje613 | 28 | 18-09-2009 19:16 | |
Het kleine vragen over geloven topic Verwijderd | 500 | 20-07-2008 22:50 | |
voel me leeg tjappie | 183 | 03-03-2007 16:53 | |
Hoe weet je dat jouw religie de juiste is? akumabito | 98 | 29-11-2005 03:24 | |