Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2006, 10:52
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
z0pje schreef op 22-03-2006 @ 10:16 :
(of is er een reactie waar ik overheen heb gelezen, van iemand die het wel leuk lijkt)
Leuk is misschien een groot woord, maar als er niets verandert wordt aan DK, dan zie ik niet in wat het probleem is van een samenvoeging. DK wordt steeds meer een veredelde Onzin, de meeste onderwerpen zijn zwaar onzinnig en ontopic reageren is ook niet leuk meer tussen als het geslowchat door.
Ik vind DK naar Onzin misschien een beter idee?!

Ik vind de rede "te weinig ruimte voor zoveel data" alleen een beetje een kut-argument en behoorlijk verdacht
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Advertentie
Oud 22-03-2006, 11:01
Nee_nee
Avatar van Nee_nee
Nee_nee is offline
neenee...
Oud 22-03-2006, 11:07
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Qamra schreef op 22-03-2006 @ 11:52 :


Ik vind de rede "te weinig ruimte voor zoveel data" alleen een beetje een kut-argument en behoorlijk verdacht
Is jou de regelmatige downtime en de frequentie waarin de servers overbelast zijn de laatste tijd niet opgevallen dan?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 22-03-2006, 11:13
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 22-03-2006 @ 12:07 :
Is jou de regelmatige downtime en de frequentie waarin de servers overbelast zijn de laatste tijd niet opgevallen dan?
Dan zou de eerste oplossing moeten zijn het uitzetten van de mogelijkheid om te zoeken, bijvoorbeeld; of andere fora offline te halen. Daarnaast zitten in 't fotoboek ook wat intensieve zaken (het scholieren.com toppost script bv.) wat niet nodig is en weg kan. Onzin is een vrij populaire poot om weg te zagen.

Of verlaag het aantal PM's dat bewaard kan worden. Of verhoog de floodcontrol op PM's weer.

Verhoog desnoods floodcontrol op onzin (maar eerst, introduceer flood control bij forumbaas (plussers) die ook grote spamsletten zijn)

Laatst gewijzigd op 22-03-2006 om 11:18.
Oud 22-03-2006, 11:22
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Marcade schreef op 22-03-2006 @ 12:13 :
Dan zou de eerste oplossing moeten zijn het uitzetten van de mogelijkheid om te zoeken, bijvoorbeeld; of andere fora offline te halen. Daarnaast zitten in 't fotoboek ook wat intensieve zaken (het scholieren.com toppost script bv.) wat niet nodig is en weg kan. Onzin is een vrij populaire poot om weg te zagen.
Je kunt veel kleine dingetjes weghalen en net genoeg ruimte hebben om het allemaal te redden daardoor, om over 2 maanden weer met hetzelfde probleem te zitten. Je kunt ook rekening houden met de iets langere termijn, dus met de groei van de site. In dat geval zijn al die kleine ruimte besparinkjes nutteloos, komt het er vroeger of later alsnog wel van dat we 1 grote post flink in moeten krimpen. En dat is dus onzin. Kunt er een paar maanden mee wachten, kunt het ook nu direct doen. En uitstel van executie is nutteloos.

DK en onzin hebben op veel gebieden wel een aardige overlap of iig aansluiting, dus om toch nog tegemoet te kunnen komen aan de wensen is er voor een fusie gekozen met enkele toezeggingen van typische forumgebonden topics die mogen blijven bestaan. De topics en voorbeelden die z0pje aanhaalt, lijkt mij geen probleem om die gewoon te kunnen behouden. Dat zijn dingen waar nog over gepraat zou kunnen worden, de invulling. En het lijkt me zinvoller om daarover verder te praten zodat we straks iig een fusie hebben die werkt voor iedereen (voor zover mogelijk).
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 22-03-2006, 11:27
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Rekening houden met de groei van de site door de hem gigantisch in te krimpen en een populair gedeelte te verwijderen?
Dat is een hele slimme oplossing, voor groei hoef je dan zeker niet bang te zijn
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 22-03-2006, 11:28
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Inderdaad het belachelijkste plan dat er hier ooit is bedacht.

Onzin is niet alleen onzin, onzin is zoals veel anderen aanhaalden ook een plek waar je gewoon eventjes simpelweg wat kwijt kan als je iets tofs meegemaakt hebt of ergens mee zit, of wat dan ook.
+De dingen die z0pje noemden idd, die me toch vrij nuttig lijken.

En trouwens, vraagje: De paar reeksen topics die er lopen, zoals bijvoorbeeld 'mijn' topic, nml het spamtopic van fiepje, met een bepaald groepje mensen waar je gewoon een makkelijke mogelijkheid hebt om snel even met die mensen waarmee jij dat wilt te kunnen communiceren, of dingen door te geven, of kwijt te kunnen wat je dwars zit, en die al meer dan een jaar lopen onderhand (geloof ik tenminste), mogen die dan ook opeens niet meer?
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.

Laatst gewijzigd op 22-03-2006 om 11:31.
Oud 22-03-2006, 11:29
Verwijderd
Zoals ik ook al zei, kantine topics kunnen er prima bij op Onzin, dat is geen enkel probleem, dunkt me. (al zal het even duren voor het echt geaccepteerd wordt wellicht) Maar waarom gelijk het hele onzin gedeelte weg halen? Dat snap ik niet. Vrij serieuse onzintopics, zoals ik al noemde, dat die blijven, vind ik fijn, maar andere topics zouden eigenlijk ook gewoon moeten kunnen Het valt allemaal best te combineren, als de Kantine weg gaat komen zulke topics toch wel op onzin terecht. Maar als onzin topics niet meer mogen zullen er of forumers vertrekken, of deze topics zullen op allerlei plaatsen terecht komen waar niet horen.

Oud 22-03-2006, 11:29
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 22-03-2006 @ 12:22 :
Je kunt veel kleine dingetjes weghalen en net genoeg ruimte hebben om het allemaal te redden daardoor, om over 2 maanden weer met hetzelfde probleem te zitten. Je kunt ook rekening houden met de iets langere termijn, dus met de groei van de site. In dat geval zijn al die kleine ruimte besparinkjes nutteloos, komt het er vroeger of later alsnog wel van dat we 1 grote post flink in moeten krimpen. En dat is dus onzin. Kunt er een paar maanden mee wachten, kunt het ook nu direct doen. En uitstel van executie is nutteloos.

DK en onzin hebben op veel gebieden wel een aardige overlap of iig aansluiting, dus om toch nog tegemoet te kunnen komen aan de wensen is er voor een fusie gekozen met enkele toezeggingen van typische forumgebonden topics die mogen blijven bestaan. De topics en voorbeelden die z0pje aanhaalt, lijkt mij geen probleem om die gewoon te kunnen behouden. Dat zijn dingen waar nog over gepraat zou kunnen worden, de invulling. En het lijkt me zinvoller om daarover verder te praten zodat we straks iig een fusie hebben die werkt voor iedereen (voor zover mogelijk).
s.com mag dan eerst beter zijn best doen de mensen te overtuigen dat het inderdaad nodig is; want momenteel is het gros er tegen en geloven er geen biet van.

Oftewel; nummers waaruit inderdaad blijkt dat de server het moeilijk heeft en waaruit blijkt dat het verwijderen van onzin idd. de enige oplossing is.

Ja we hebben idd. uitval gemerkt; maar dat kan, zoals in 't verleden ook gebeurd is, heel goed liggen aan falende harde schijven. Dat is niet voldoende om mensen te overtuigen.
Oud 22-03-2006, 11:38
professor2
professor2 is offline
wat het hele verhaal wat minder geloofwaardig maakt is dat de max avatar groote net verdrievoudigd is

en ooknog niet zo lang geleden het max aanral pb verhoogt is naar 500

Oud 22-03-2006, 12:01
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Marcade schreef op 22-03-2006 @ 12:29 :
s.com mag dan eerst beter zijn best doen de mensen te overtuigen dat het inderdaad nodig is; want momenteel is het gros er tegen en geloven er geen biet van.

Oftewel; nummers waaruit inderdaad blijkt dat de server het moeilijk heeft en waaruit blijkt dat het verwijderen van onzin idd. de enige oplossing is.

Ja we hebben idd. uitval gemerkt; maar dat kan, zoals in 't verleden ook gebeurd is, heel goed liggen aan falende harde schijven. Dat is niet voldoende om mensen te overtuigen.
Denk je dat de mogelijkheid op falende harde schijven en andere mogelijkheden niet al lang onderzocht is voor deze maatregel werd geopperd? Het is niet alsof wij het allemaal zo leuk vinden dat het zo moet, maar het is de meest logische en meest effectieve oplossing. Daar wil ik nog even aan toevoegen, onzin verdwijnt niet, DK ook niet. Ze gaan straks alleen maar samen onder dezelfde naam en er komen enkele wijzigingen in het beleid, maar super ingrijpend zal het niet worden.
Over wat wel en niet kan/mag, daar valt over te praten. We proberen het zoveel mogelijk bij het oude te houden natuurlijk.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 22-03-2006, 12:17
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Jon, zit je nu heel hard in je knuistje te lachen dat je ons allemaal zo van slag brengt
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 22-03-2006, 12:47
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
Sylph schreef op 21-03-2006 @ 18:55 :
Als dit geen 1 april-grap is, vind ik dit het belachelijkste kutplan ooit.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 22-03-2006, 12:48
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 21-03-2006 @ 20:55 :
wat een enorm slechte grap

ik maak ze nog beter

uhuh
__________________
This is all I need to feel alive <3
Oud 22-03-2006, 12:55
Verwijderd
Allereerst mijn excuses voor als mijn opmerkingen al gemaakt zijn. Het is teveel om door te lezen.


Citaat:
Ieke schreef op 21-03-2006 @ 18:45 :
Binnen ongeveer twee weken zijn wij van plan om onzin en de kantine samen te voegen tot één deelforum. Dit omdat de grote hoeveelheid topics op beide fora nauwelijks iets bijdragen aan het forum, zoals wij dat graag zien.
Euhm, sorry hoor. Maar als er een subforum is die juist wel bijdraagt aan het aantal leden voor het forum is het wel het subforum Onzin. Alleen daarom al zou Onzin met rust gelaten moeten worden. Daarentegen komen op onzin leden die wat serieuzer zijn en andere dingen dan Onzin kwijt willen maar op andere subfora niet kan -> N&A, Religie, Hardware..
Citaat:
Ieke schreef op 21-03-2006 @ 18:45 :

Er wordt niemand mee geholpen en er vinden vrijwel geen discussies plaats, daarnaast nemen de fora toch een aanzienlijk deel van de serverruimte en datastroom voor hun rekening, omdat er toch een groot animo is voor dergelijke topics is er besloten de beide fora onder één naam verder voort te zetten.
Je kunt beide subfora simpelweg niet bijelkaar voegen daar het ene subforum (DK) serieus en overzichtelijk is. Er wordt niet gespamt en de slotjes staan op elke hoek en springen op elk onzinnig topic zodra die geopend wordt (zoals het hoort dus).
Citaat:
Ieke schreef op 21-03-2006 @ 18:45 :

Het is daarbij de bedoeling dat de echte onzintopics niet meer worden toegestaan en dat het iets meer op de kantine gaat lijken.
Wat is een échte Onzin-topic? Zoals wij die hebben met de reeksen van een topics?
Citaat:
Ieke schreef op 21-03-2006 @ 18:45 :

Het is daarentegen wel weer toegestaan ongelimiteerd topics te openen, het koelkastprincipe verdwijnt dus.
Onoverzichtelijk (krijg je bijv. zes foto-topics, vijf klaag-topics, drie knip en plak-topics....... )
Citaat:
Ieke schreef op 21-03-2006 @ 18:45 :
Mochten jullie nog ernstige bezwaren hebben dan zijn we bereid om daar naar te kijken en zodoende een zo goed mogelijke oplossing te vinden.
Er is geen oplossing. Onzin is Onzin en DK is DK. Nauwelijks discussie over mogelijk.
Citaat:
Ieke schreef op 21-03-2006 @ 18:45 :

De nieuwe naam moet ook nog bedacht worden, dus ideeën voor de nieuwe naam kunnen jullie hier ook kwijt.
De Klaagmuur.
Oud 22-03-2006, 13:00
Verwijderd
Citaat:
In Your Room schreef op 22-03-2006 @ 12:28 :
Inderdaad het belachelijkste plan dat er hier ooit is bedacht.

Onzin is niet alleen onzin, onzin is zoals veel anderen aanhaalden ook een plek waar je gewoon eventjes simpelweg wat kwijt kan als je iets tofs meegemaakt hebt of ergens mee zit, of wat dan ook.
+De dingen die z0pje noemden idd, die me toch vrij nuttig lijken.

En trouwens, vraagje: De paar reeksen topics die er lopen, zoals bijvoorbeeld 'mijn' topic, nml het spamtopic van fiepje, met een bepaald groepje mensen waar je gewoon een makkelijke mogelijkheid hebt om snel even met die mensen waarmee jij dat wilt te kunnen communiceren, of dingen door te geven, of kwijt te kunnen wat je dwars zit, en die al meer dan een jaar lopen onderhand (geloof ik tenminste), mogen die dan ook opeens niet meer?
Dergelijk chattopics worden waarschijnlijk toegestaan. We moeten alleen even kijken hoe we dat precies doen, zodat we dadelijk niet honderden van die topics hebben
Oud 22-03-2006, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-03-2006 @ 14:00 :
Dergelijk chattopics worden waarschijnlijk toegestaan. We moeten alleen even kijken hoe we dat precies doen, zodat we dadelijk niet honderden van die topics hebben
Jij mag daarin meebepalen?
Oud 22-03-2006, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-03-2006 @ 14:00 :
Dergelijk chattopics worden waarschijnlijk toegestaan. We moeten alleen even kijken hoe we dat precies doen, zodat we dadelijk niet honderden van die topics hebben
ik ben voor een minimum van 50 series van een topic met van die mensen, waardoor de mensen die er al lang in hebben gezeten gematst worden en al die onzinnige topics verbannen worden!
Oud 22-03-2006, 13:06
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik ben er ook niet echt voorstander van. Weliswaar kom ik nooit op Onzin en bijna nooit op De Kantine maar zoiets gaat wel de sfeer van het hele forum aantasten.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 22-03-2006, 13:10
Verwijderd
Het Onzinvirus zal zich verspreiden over het hele forum.
Oud 22-03-2006, 13:13
Obi Wan
Avatar van Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-03-2006 @ 11:13 :
Is dat niet iets dat je pas met pasen doet?
Pasen is in April

Doelde er dus ook op dat die 1 April grappen wel over geslagen mogen worden
Oud 22-03-2006, 13:18
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 21-03-2006 @ 22:10 :
95% van de mensen die gereageerd heeft is misschien tegen, stel er hebben 60 mensen gereageerd. Dan zijn er dus 57 mensen van onzin en de kantine tegen.
hoeveel reacties zijn er inmiddels?
__________________
ofzoiets
Oud 22-03-2006, 13:23
professor2
professor2 is offline
Citaat:
professor2 schreef op 22-03-2006 @ 12:38 :
wat het hele verhaal wat minder geloofwaardig maakt is dat de max avatar groote net verdrievoudigd is

en ooknog niet zo lang geleden het max aanral pb verhoogt is naar 500

Oud 22-03-2006, 13:27
Verwijderd
En wat het nog ongeloofwaardiger maakt: nare is geen stennis komen schoppen.

Maar wat niet is kan nog komen ja.
Oud 22-03-2006, 13:30
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 22-03-2006 @ 12:07 :
Is jou de regelmatige downtime en de frequentie waarin de servers overbelast zijn de laatste tijd niet opgevallen dan?
Nee? Vroeger wel, zat je om de haverklap naar een error te staren, maar de laatste tijd gaat het prima.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 22-03-2006, 13:38
drilboor sjakie
Avatar van drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Het gaat denk ik nogal wat leden kosten...
__________________
Ik ben niet ziek maar ik had beter kunnen zijn. (ja mijn avatar is coldplay)
Oud 22-03-2006, 13:43
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Anneka schreef op 22-03-2006 @ 14:04 :
ik ben voor een minimum van 50 series van een topic met van die mensen, waardoor de mensen die er al lang in hebben gezeten gematst worden en al die onzinnige topics verbannen worden!
Dan zitten wij wel goed he
Oud 22-03-2006, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Dolores schreef op 22-03-2006 @ 14:43 :
Dan zitten wij wel goed he
daarom
267 en 109 komt wel goed
Oud 22-03-2006, 14:07
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Anneka schreef op 22-03-2006 @ 15:06 :
daarom
267 en 109 komt wel goed
Juh
Oud 22-03-2006, 14:23
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Ik ben helemaal voor. Het voegt niets toe en bovendien is het ook nog gezond voor de mensen die nu hun dagen verslijten achter een meer dan nutteloze bezigheid.
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Oud 22-03-2006, 14:31
Verwijderd
up
Oud 22-03-2006, 14:46
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
WolterB schreef op 22-03-2006 @ 08:45 :
Er vanuitgaande dat dit een serieus plan is, zal ik toch reageren hier, omdat dit iets is wat volgens mij een groot deel van de actieve leden aan gaat.

Ik heb het topic doorgelezen en mij valt op dat bijna alle leden die hier gereageerd hebben dit plan geen goed idee vinden en alle forumbazen die hier reageren unaniem hetzelfde zeggen.
Dit laatste zal zijn omdat ze hierover gesproken hebben en ze niet willen dat er nog onderlinge strijd is. Wel valt mij op dat van de forumbazen van de twee betreffende deelfora nog geen reacties zijn. Ik wil die verhalen graag horen aangezien dit de forumbazen zijn die het meest betrokken zijn bij de deelfora.

Nu hoe ik hierover denk: Ik ben zelf de eerste anderhalf jaar dat ik hier lid was heel actief op DK geweest, daarna langzaam meer op onzin gekomen en daar blijven hangen.
Voor mij zat en zit er nog steeds een groot verschil in beide deelfora.

Op onzin kan je nu nog bijna alles kwijt, als er iets gebeurd kan je dat meedelen en dit is iets wat je nergens anders op het forum kan. Uit zo'n op het eerste gezichtspunt nietszeggend topic kan een gweldige discussie ontstaan en dit heb ik vaak genoeg meegemaakt.
De ongedwongenheid van onzin maakt het tot het forum wat het nu is. Je kunt er zo veel verschillende dingen kwijt, hebt topics waar je slap kunt ouwehoeren, waar je onverwacht een geweldige discussie hebt en waar veel gezelligheid heerst.
Wil je strengere regels maken op dit deelforum, dan jaag je mensen weg, dan verdwijnt de ongedwongenheid van dit deelforum en leg je mogelijk interessante gesprekken plat.

De vergelijking met DK is dat als je daar een topic over een onderwerp begint er een vraag aan moet hangen en je volgens de regels daar niet mag uitwijden naar andere onderwerpen. Dit was in de tijd dat ik er kwam, en nu nog steeds, de kracht van de kantine. Hier gaat het júist over één onderwerp en weten de leden ook waar zij aan toe zijn. De invoering van het koelkastprincipe heeft ervoor gezorgd dat er wat meer structuur in is gekomen en dit is ook door de leden geaccepteerd.

Ook de snelheid is een groot verschil, wat mensen al eerder genoemd hebben. Op onzin is een grote doorloop aan topics (die na een eventuele samenvoegen een halt toegeroepen wordt) en op DK gaat langzamer, is beter te volgen voor een groot deel van de mensen.

De structuur van DK en het missen daarvan op onzin is één van de punten die volgens mij het meeste problemen kan opleveren. Wanneer mag je nu een topic openen, moet het inhoud hebben en hoeveel inhoud moet het gaan hebben?

Mag je nog een topic maken over het feit dat er bijvorbeeld bij je buren is ingebroken of is dat een mededeling? Of wanneer je iets leuks hebt meegemaakt, mag je dat nog op het forum zetten? Een vooreeld van het feit dat je het ziet sneeuwen mag bijvoorbeeld al niet volgens de ideeën die Ieke eerder in dit topic geopperd heeft.

Deze drie goed vergelijkbare voorbeelden zijn onderwerpen die op onzin altijd ontzettend goed lopen en waar ook nog inhoudelijk op gereageerd wordt, maar op DK zijn dit twee onderwerpen die niet mogen. Hoe donken de nieuwe forumbazen te bepalen of één van deze onderwerpen wel mag en een ander niet? Alle drie zijn het voorbeelden van gebeurtenissen, dingen die op zich geen meerwaarde hebben, maar waar wél veel op gereageerd wordt.

Moet er dan een tussenweg in de formuleringen tussen DK en onzin gevormd worden? Bijvoorbeeld een topic als:
Het sneeuwt. Wanneer sneeuwde het bij jou voor het laatst?
Zo combineer je beide aspecten van DK en onzin, open je een toic met een mededelig en maak je een discussiemogelijkheid, maar moet je wel goed nadenken hoe je het moet formuleren. Zo vergaat je plezier in even lekker ontspannen zoals nu op onzin kan erg snel en zal het ook de leden daar afschrikken.

De snelheid die ik eerder al noemde zal de mensen die nu op KD komen afschrikken. 'Waar is het topic dat ik gisteren opende gebleven?' zal je dan krijgen. Want jullie als forumbazen willen de stroom van de topics beperken, maar deze zal, mits er voldoende leden blijven die dit concept aantrekkelijk vinden, toch aanziendelijk sneller zijn dan hoe het op DK nu gaat.

De onderlinge discussies tussen de mensen van beide deelfora komen juist ook vaak op de bovengenoemde dingen neer.
Dk vindt dat onzin veel te snel gaat en dat ze dit niet bij kunnen houden (willen jullie als FB's beperken), maar onzin vindt dat DK veel te sloom gaat (willen jullie als FB's opschroeven). Zo krijg je dus een middenweg die beide deelforumbezoekers niet goed vinden.

Dan nog een aantal langer lopende topics van beide deelfora:
Het weerwolvenspel loopt erg goed op DK heb ik begrepen, deze zal steeds ver wegzakken en wanneer mensen dit topic niet zien staan is er minder 'drive' om het topic te openen en bij te lezen of om mee te doen. Het argument dat de zoekfunctie gebruikt moet worden diet hier niet ter zake omdat een topic op de eerste pagina altijd meer opvalt dan eentje die verder weg staat.
Een mogelijke oplossing kan zijn dat je topics als deze sticky gaat maken, maar dan kan je tig topics zo maken en de mensen die hier totaal geen binding mee hebben zullen zich hieraan alleen maar ergeren. Ook wordt hiermee een aantal leden voorgetrokken, wat volgens mij niet in het beleid van s.com past.

Dan heb je ook nog onzin. De spamtopics mogen in ieder geval blijven, dat is één van de weinige toezeggingen van de FB's die ik in dit topic heb gelezen. Maar hoe zit dat met topics die al jaren lang lopen, zoals
  • luistertopics,want daar moet je maar voor naar muziek gaan op de andere deelfora (Pscych uitgesloten),
  • topics over de Belg (die bijvoorbeeld zijn wijn niet moet vergeten te kopen), want dit voegt totaal niets toe,
  • topics over audioscobbler, project dolphin, trackmania, want dat zijn onderwerpen die veel beter op sorftware of games kunnen,
  • het topic over hyves, want dat is toch iets dat beter op lifestyle past

Hiermee verspreid je topics die het goed doen, waar veel mensen op afkomen en waar doordat ze op onzin staan er een groot bereik is. Verplaats je deze topics naar andere deelfora of verbied je ze, dan wordt het bereik minder en zullen deze topics langzaam verdwijnen, waarmee je de leden geen plezier doet.

Er werd ook nog een bericht geplaatst dat mensen die graag slowchatten maar naar de schat van s.com moeten gaan. Willen deze leden dat wel?
Het verschil tussen een slowchat op onzin of chatten op de chat is dat op onzin je de posts later nog na kunt lezen en dat deze (ondenks het missen van een streng beleid) deze allemaal netjes in topics onderverdeeld staan. Je weet als je op een bepaald onderwerp zoekt dan gelijk waar het over gaat én als je in een slowchat zit en je moet weg, kan je later nog reageren dmv qouten van die persoon, zodat ze gelijk weer weten waarop je reageert als je terug bent. Dit kan niet in een chat.

Dan als laatste nog de serverload waarover gesproken wordt. Dat deze hoog is, vooral tijdens de examenperiode is een feit dat niet te ontkrachten is. Maar is het samenvoegen van DK en onzin hier de oplossing voor? Dit is de drukste periode voor het forum en het valt op dat elk jaar weer veel mensen die voor hun eindexamen zitten, graag even ontspannen op het forum en vaak vooral naar onzin trekken omdat ze daar hun gal kunnen spuwen over de examens.
Dit is net als het feit dat het sneeuwt een mededeling en kan dus gesloten gaan worden. Je kan degene die het topic opent naar het examenforum sturen, maar daar waren tot dusverre deze topics niet toegestaan. Ook komen daar de mensen die geen examens hebben niet of nauwelijks, waardoor de mensen die normaal iemand even een hart onder de riem konden steken niet worden bereikt.

Het is uiteindelijk een lang verhaal geworden en ik ben vast nog veel dingen vergeten, maar ik hoop heel erg dat er forumbazen zijn die een poging willen doen mijn verhaal te lezen en hier inhoudelijk op gaan reageren, zodat ik weet waarom er, ondanks de bezwaren die aan worden gedragen toch al vergevorderde plannen zijn gemaakt om beide deelfora samen te voegen.
internet
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 22-03-2006, 14:50
2B!
2B! is offline
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2006 @ 15:46 :
internet

Eens
Oud 22-03-2006, 14:50
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2006 @ 15:46 :
internet
Grapje zeker.
Oud 22-03-2006, 15:02
Verwijderd
Ik hoorde dat er op Admin ook aardig wat gechat wordt.
Oud 22-03-2006, 15:10
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2006 @ 15:46 :
internet
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2006 @ 15:46 :
internet
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2006 @ 15:46 :
internet
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2006 @ 15:46 :
internet
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2006 @ 15:46 :
internet
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2006 @ 15:46 :
internet
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2006 @ 15:46 :
internet
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2006 @ 15:46 :
internet
zo.
__________________
hoii
Oud 22-03-2006, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Obi Wan schreef op 22-03-2006 @ 11:12 :
Vind het forum een ander kleurtje geven een leukere April-grap, volgend jaar verstoppen jullie maar wat virituele eitjes oid hoor
Nu heb ik zin in paaseitjes.
Oud 22-03-2006, 15:16
Verwijderd
Citaat:
idontcare schreef op 22-03-2006 @ 16:10 :
zo.
Houd eens op, ik kan het allemaal niet meer aan.
Oud 22-03-2006, 15:17
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik vind t eigenlijk wel een goed idee






















__________________
Tsja
Oud 22-03-2006, 15:17
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 22-03-2006 @ 00:20 :
Dus, serverload en er wordt zogezegd niets zinnigs gezegd?

Nu, zijn in die jaren hier al vaak genoeg zinnige discussies geweest op Onzin, die vallen alleen niet zo op... Tja. En je moet subfora die ervoor bedoeld zijn om onzinnigheden te verkondigen, niet gaan pakken op hun "onnuttigheidsgehalte". Het feit dat er zoveel animo voor is, duidt erop dat er wel degelijk behoefte is aan dergelijke subfora, ze zijn dus wel degelijk nuttig. Dat de baten de kosten niet dekken, tja... 't Forum wordt vooralsnog toch niet commercieel uitgebaat?
Jammer dat je hier niet verder op ingaat LL.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 22-03-2006, 15:19
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
Iter schreef op 22-03-2006 @ 16:02 :
Ik hoorde dat er op Admin ook aardig wat gechat wordt. [afbeelding]
Van wie?
Oud 22-03-2006, 15:19
Verwijderd
LL heeft daar ook helemaal niets over te zeggen.
Oud 22-03-2006, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Q schreef op 22-03-2006 @ 16:19 :
Van wie?
Van nrlaan.
Oud 22-03-2006, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 22-03-2006 @ 16:17 :
Jammer dat je hier niet verder op ingaat LL.
Ja, wil je nu dat ik voorstel dat iedereen contributie ofzo gaat betalen?
Oud 22-03-2006, 15:40
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-03-2006 @ 16:29 :
Ja, wil je nu dat ik voorstel dat iedereen contributie ofzo gaat betalen?
Ja nee, je vraagt argumenten tegen, ik ontkracht de argumenten die gegeven worden en ik krijg geen reactie meer. Dus ik veronderstel dat je me gelijk geeft?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 22-03-2006, 16:00
tss
Avatar van tss
tss is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 21-03-2006 @ 19:09 :
Wat moet paka dan en frans bauer
__________________
;)
Oud 22-03-2006, 16:05
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Hmm ik weet wel een goede naam: Het Internetcafé!
Het wordt dus een soort fok-onzin, echte baggertopics mogen niet, maar bepaalde toegestane reeksen wel..
En als het een 1-april grap is is het wel heel flauw, je gaat toch ook niet tegen de mensen die de Berlijnse Muur aan het oversteken waren zeggen dat het een 1-april grap was en met scherp schieten
en lol @ WolterB... dat verhaal man
Oud 22-03-2006, 16:08
Verwijderd
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 22-03-2006 @ 17:05 :

En als het een 1-april grap is is het wel heel flauw, je gaat toch ook niet tegen de mensen die de Berlijnse Muur aan het oversteken waren zeggen dat het een 1-april grap was en met scherp schieten
Wordt er met scherp geschoten?


Wat een vergelijking.
Oud 22-03-2006, 16:10
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Jij snapt ook niks wijfie, het is een metafoor
Oud 22-03-2006, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 22-03-2006 @ 00:20 :
Dus, serverload en er wordt zogezegd niets zinnigs gezegd?

Nu, zijn in die jaren hier al vaak genoeg zinnige discussies geweest op Onzin, die vallen alleen niet zo op...
MAar waarom zouden die discussies dan niet op het nieuwe deelforum kunnen. En zoals je zelf al aangeeft gaat het misschien om 1 procent, om daar nu een deelforum voor open te houden
Citaat:
Tja. En je moet subfora die ervoor bedoeld zijn om onzinnigheden te verkondigen, niet gaan pakken op hun "onnuttigheidsgehalte". Het feit dat er zoveel animo voor is, duidt erop dat er wel degelijk behoefte is aan dergelijke subfora, ze zijn dus wel degelijk nuttig.
Het wordt aangepakt op zijn bijdrage, de bijdrage van die posts aan het forum kunnen gemist worden.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Onzin en De Kantine toch maar eens samenvoegen?
Axel11
45 28-06-2023 16:14
Onzin AMERIKAANSE VERKIEZINGEN III
Verwijderd
175 08-11-2018 11:17
Beleidszaken Onzin en de kantine eindelijk een samen
Verwijderd
34 11-10-2009 23:53
De Kantine Samenvoeging Onzin en De Kantine
Q
2 01-04-2006 21:39
Beleidszaken Samenvoeging Onzin en De Kantine #2
catootje
434 01-04-2006 21:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.