Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2006, 19:37
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Kan het aantal uren in je contract ook veranderd worden na drie maanden (als je contract dus evt. verlengd zou moeten worden)?
Zo ja moet je dan nog een keer tekenen?
Advertentie
Oud 21-08-2006, 15:01
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
pure ignorance schreef op 18-08-2006 @ 16:17 :
Ik heb gelezen dat de winstuitkering dit jaar 60% van het gemiddelde periodesalaris wordt ([inkomen 2006/13]*60%). Weet jij wat daar onder verstaan wordt? Alleen de gewerkte uren + de toeslaguren + bcd-uren of ook bijvoorbeeld de personeelskorting?
en je vakantieuren en adv-uren. en ik weet niet of het 60% is verschilt per jaar namelijk.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 21-08-2006, 17:22
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 21-08-2006 @ 16:01 :
en je vakantieuren en adv-uren. en ik weet niet of het 60% is verschilt per jaar namelijk.
mmmm inkomen uit 2006? is dat incl vakantiegeld???? Of alleen van de contracturen (20+)? Ik vraag dit omdat mijn inkomen incl vakantiegeld aanzienlijk hoger is dan zonder.

Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 17:30.
Oud 21-08-2006, 17:49
-(L)-
Heeft iemand enig idee in welke maand of periode de personeelskorting wordt uitbetaald?
Oud 21-08-2006, 19:10
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
coolz schreef op 21-08-2006 @ 18:22 :
mmmm inkomen uit 2006? is dat incl vakantiegeld???? Of alleen van de contracturen (20+)? Ik vraag dit omdat mijn inkomen incl vakantiegeld aanzienlijk hoger is dan zonder.
Gemiddeld maand salaris en daarover het percentage winstuitkering.
als je op jaarbasis 12.000 euro hebt verdiend is dat per maand 1.000 wanneer 50% winstuitkering word gegeven ontvang je dus 500 euro.

Percentage en bedragen zijn even om het makkelijk te houden.
Dit is zoals het geloof ik word uitgerekend je totale salaris staat rechts onder op je loonstrook.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 21-08-2006, 19:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 21-08-2006 @ 18:49 :
Heeft iemand enig idee in welke maand of periode de personeelskorting wordt uitbetaald?
bij de afgelopen loon's betaling zat de personeelskorting.

Met vriendelijke groet
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 23-08-2006, 11:24
Verwijderd
ik heb nu twee loonstrookjes gekregen en er staat dan hoeveel uren ik heb gewerkt en daarachter staan roostervrije uren.
wat houden die roostervrije uren in. dat zijn er 4/5
Oud 23-08-2006, 14:53
-(L)-
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 21-08-2006 @ 20:12 :
bij de afgelopen loon's betaling zat de personeelskorting.

Met vriendelijke groet
Ivo Jan
Ik zie dat niet op m'n loonstrookje staan. Heeft 't soms een andere naam? Of kan 't misschien zo zijn dat ik 't de volgende keer krijg, aangezien ik nog niet zo lang (23 juni) in dienst ben?
Oud 23-08-2006, 15:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 23-08-2006 @ 15:53 :
Ik zie dat niet op m'n loonstrookje staan. Heeft 't soms een andere naam? Of kan 't misschien zo zijn dat ik 't de volgende keer krijg, aangezien ik nog niet zo lang (23 juni) in dienst ben?
Dat zou heel goed kunnen omdat het per 3 maanden gaat
Januari-Maart
April-Juni
Juli-September
Oktober- December
Dus dan was je inderdaad pas in dienst toen de termijn afliep dus dat zou heel goed kunnen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 23-08-2006, 15:24
-(L)-
Dankjewel. Dat zal het dan inderdaad wel zijn. Ik heb ook pas begin juli 't nummer van m'n bonuspasje opgegeven. Dankjewel!
Oud 23-08-2006, 15:27
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 23-08-2006 @ 12:24 :
ik heb nu twee loonstrookjes gekregen en er staat dan hoeveel uren ik heb gewerkt en daarachter staan roostervrije uren.
wat houden die roostervrije uren in. dat zijn er 4/5
Je hebt een contract van minder dan 12 uur per week, dan worden je adv-uren uitbetaald, dat zal het zijn.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 24-08-2006, 13:08
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Bedankt voor het regelen van die uren die niet waren meegerekend. Het filiaal weet vast waar ik het over heb.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 24-08-2006, 13:31
mastergamer2000
mastergamer2000 is offline
Hallo ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij de albert heijn. Wat kan ik daar precies verwachten. Ik heb al een briefje ingelevert met allemaal informatie maar moet ik nog iets weten tijdens dit gesprek?? Ben trouwens 16
Oud 24-08-2006, 13:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
mastergamer2000 schreef op 24-08-2006 @ 14:31 :
Hallo ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij de albert heijn. Wat kan ik daar precies verwachten. Ik heb al een briefje ingelevert met allemaal informatie maar moet ik nog iets weten tijdens dit gesprek?? Ben trouwens 16
Die gespreken gaan meestal om een eerste indruk te krijgen over je.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 26-08-2006, 11:52
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
mastergamer2000 schreef op 24-08-2006 @ 14:31 :
Hallo ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij de albert heijn. Wat kan ik daar precies verwachten. Ik heb al een briefje ingelevert met allemaal informatie maar moet ik nog iets weten tijdens dit gesprek?? Ben trouwens 16
meer een eerste indruk. Ik zou zeggen. Rug recht, duidelijk praten, interesse tonen. Niet teveel praten, maar genoeg om ze tevreden te stellen.

Eerste vragen: wat je doet, wat studeer je, al gewerkt, etc etc

Daarna: wat wil je bij Ah doen, wat vind je van Ah, waarom wil je bij Ah.

Heel erg basic.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 29-08-2006, 20:49
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Ik heb weer eens een vraagje, dit keer wel een belangrijk vraagstuk :

Een twintjarige werknemer mag alleen nog maar zijn contracturen werken. Wanneer hij bijvoorbeeld drie uur onder zijn contract werkt in een maand tijd, worden er drie vakantie-uren afgetrokken. Maar wat gebreurd er wanneer hij drie uur boven zijn contract heeft gewerkt? Wat gebeuren er met die uren en hoe kan je dat zien op je loonstrook? Wordt dat ook verrekend met de vakantie-uren (dus plus 3 vakantie-uren)?


Alvast bedankt!
Oud 29-08-2006, 21:08
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
coolz schreef op 29-08-2006 @ 21:49 :
Ik heb weer eens een vraagje, dit keer wel een belangrijk vraagstuk :

Een twintjarige werknemer mag alleen nog maar zijn contracturen werken. Wanneer hij bijvoorbeeld drie uur onder zijn contract werkt in een maand tijd, worden er drie vakantie-uren afgetrokken. Maar wat gebreurd er wanneer hij drie uur boven zijn contract heeft gewerkt? Wat gebeuren er met die uren en hoe kan je dat zien op je loonstrook? Wordt dat ook verrekend met de vakantie-uren (dus plus 3 vakantie-uren)?


Alvast bedankt!
Nee dan word het in het systeem gezet als TVU-uren. Opzich is dat erg onoverzichtelijk voor de medewerker. Het is dan ook wijs om vaak naar je saldo TVU uren te vragen.

Verder mogen ze niet zonder toestemming Vakantieuren of ADV-uren afschrijven van je saldo behalve dus als je vrij neemt, als je gewoon onder je contract werkt moeten ze dat toch echt overleggen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 29-08-2006, 21:11
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-08-2006 @ 22:08 :
Nee dan word het in het systeem gezet als TVU-uren. Opzich is dat erg onoverzichtelijk voor de medewerker. Het is dan ook wijs om vaak naar je saldo TVU uren te vragen.

Verder mogen ze niet zonder toestemming Vakantieuren of ADV-uren afschrijven van je saldo behalve dus als je vrij neemt, als je gewoon onder je contract werkt moeten ze dat toch echt overleggen.
Moeten ze mij ook om toestemming vragen wanneer ze mij minder laten werken dan de contracturen? (zegge 6 uren minder)?

Overigens geven ze mij gewoon vakantie. En word er elke maand 15 Euro aan ADV uitbetaald............(gaat ADV overigens door factor * uurloon???)

Laatst gewijzigd op 29-08-2006 om 21:16.
Oud 29-08-2006, 22:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
coolz schreef op 29-08-2006 @ 22:11 :
Moeten ze mij ook om toestemming vragen wanneer ze mij minder laten werken dan de contracturen? (zegge 6 uren minder)?

Overigens geven ze mij gewoon vakantie. En word er elke maand 15 Euro aan ADV uitbetaald............(gaat ADV overigens door factor * uurloon???)
Als er standaard een bedrag aan ADV word uitbetaald komt dat omdat je een contract van 12 uur of minder.
Per 5 gewerkte uren krijg je dan ongeveer 1 uur adv uitbetaald, dit is toegestaan.

Als jij minder dan je contract werkt en dit komt omdat ze jou niet inroosteren is dit inprinciepe niet toegestaan nee. En moeten ze dat in overleg doen. Als jij een contract van zeg 12 uur hebt, dan moeten zij jou 12 uur werk aanbieden ja.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 01-09-2006, 11:13
Herman15
Herman15 is offline
laatst had ik hier al een vraag over het ontslag nemen en dat je 4 weken moest doorwerken.. er zaten ook bepaalde datums aan vast ofzo..(CAO??)

Kan iemand mij die datums geven van waneer ik in september ontslag zou nemen ik in oktober klaar zou moeten zijn?
Oud 01-09-2006, 12:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Herman15 schreef op 01-09-2006 @ 12:13 :
laatst had ik hier al een vraag over het ontslag nemen en dat je 4 weken moest doorwerken.. er zaten ook bepaalde datums aan vast ofzo..(CAO??)

Kan iemand mij die datums geven van waneer ik in september ontslag zou nemen ik in oktober klaar zou moeten zijn?
Meestal gewoon 4 weken nadta je hebt opgezegt kan je weg.
Misschien willen ze je houden aan dat het alleen kan per peiode begin. Maar dat ligt aan je baas, periodes beginnen om de 4 weken 1,5 week na je loon ontvangst
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 01-09-2006, 12:50
Herman15
Herman15 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-09-2006 @ 13:41 :
Meestal gewoon 4 weken nadta je hebt opgezegt kan je weg.
Misschien willen ze je houden aan dat het alleen kan per peiode begin. Maar dat ligt aan je baas, periodes beginnen om de 4 weken 1,5 week na je loon ontvangst
bedankt.. denk dat ik vnaaf ff ga vragen of ik hem even kan spreken.. waar ik wel vanuit ga
Oud 01-09-2006, 13:22
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-08-2006 @ 23:43 :
Als jij minder dan je contract werkt en dit komt omdat ze jou niet inroosteren is dit inprinciepe niet toegestaan nee. En moeten ze dat in overleg doen. Als jij een contract van zeg 12 uur hebt, dan moeten zij jou 12 uur werk aanbieden ja.
das nie helemaal waar, je moet t ook zelf in de gaten houden

ze kunnen zelfs ongevraagd je contract verlagen als je een bepaalde tijd zoveel uur onder je contracturen hebt gewerkt

doen ze vaak met mensen die te duur zijn, zoals ik
Oud 01-09-2006, 15:34
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
*pixie* schreef op 01-09-2006 @ 14:22 :
das nie helemaal waar, je moet t ook zelf in de gaten houden

ze kunnen zelfs ongevraagd je contract verlagen als je een bepaalde tijd zoveel uur onder je contracturen hebt gewerkt

doen ze vaak met mensen die te duur zijn, zoals ik
Hebben ze iemands contracturen uren dan verlaagd zonder overleg? Volgens mij is dat niet mogelijk.
Oud 01-09-2006, 19:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
*pixie* schreef op 01-09-2006 @ 14:22 :
das nie helemaal waar, je moet t ook zelf in de gaten houden

ze kunnen zelfs ongevraagd je contract verlagen als je een bepaalde tijd zoveel uur onder je contracturen hebt gewerkt

doen ze vaak met mensen die te duur zijn, zoals ik
Tuurlijk zal je zelf wel moeten zeggen van ik wil me contracturen werken DUH, anders gebeurd er niks.
Verder kunnen ze je contract niet zonder overleg verlagen!
Aangezien jij daarvoor een nieuw contract moet tekenen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 02-09-2006, 00:07
fractuur
fractuur is offline
Vanavond weer politie over de vloer gehad. Wij zitten midden in Utrecht-centrum, en dus lopen er veel zwervers, junks en alcoholisten binnen. Er wordt veel gestolen, af en toe iemand op heterdaad betrapt, en er zijn misschien wel meer winkelverboden. Nu was er vanavond weer iemand die dat overtrad, en dus politie erbij. Aan de ene kant is het wel een interessante tak van sport, vooral veel mensen van kassa en counter zijn ook ouder dan bij een gemiddelde AH, aan de andere kant wordt ik het spuugzat. Elk uur dezelfde alcoholisten over de vloeg. Om de zoveelste dag weer diefstal, waarvan de dader wordt opgepakt en vrijgelaten. Net zolang tot hij voldoende diefstallen bij elkaar heeft opgespaard om langer dan een nacht te zitten. En dan de mensen zelf, die zijn misschien nog het zieligst..
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 02-09-2006, 12:51
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-09-2006 @ 20:26 :
Tuurlijk zal je zelf wel moeten zeggen van ik wil me contracturen werken DUH, anders gebeurd er niks.
Verder kunnen ze je contract niet zonder overleg verlagen!
Aangezien jij daarvoor een nieuw contract moet tekenen.
Oh okee goed dat ik dat weet.. dus ook als je het zelf wil (contract verlagen) moet je een nieuw contract tekenen?
Oud 02-09-2006, 13:10
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 02-09-2006 @ 13:51 :
Oh okee goed dat ik dat weet.. dus ook als je het zelf wil (contract verlagen) moet je een nieuw contract tekenen?
Volgens mij hoeft dat niet op papier te worden gezet, mondelinge overeenstemming volstaat (alsof zij er moeilijk over gaan doen). Toen mijn tijdelijk contract werd omgezet naar een vast contract, heb ik bovendien ook niets hoeven te ondertekenen.
Oud 02-09-2006, 16:20
dan1985
dan1985 is offline
Citaat:
coolz schreef op 02-09-2006 @ 14:10 :
Volgens mij hoeft dat niet op papier te worden gezet, mondelinge overeenstemming volstaat (alsof zij er moeilijk over gaan doen). Toen mijn tijdelijk contract werd omgezet naar een vast contract, heb ik bovendien ook niets hoeven te ondertekenen.
de ah is gewoon raar
de laatste tijd is het gewoon minder leuk om te werken
ik vind de sfeer niet meer van hoe het was.
Ik weet eigenlijk niks van mijn werktijden, die veranderen met het uur zon beetje, deze week 4 keer een nieuwe planning gekregen voor volgende week. Zelfs vanmiddag ging de telefoon nog dat voor volgende week de planning gewijzigd was.
__________________
life is good
Oud 02-09-2006, 23:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 02-09-2006 @ 13:51 :
Oh okee goed dat ik dat weet.. dus ook als je het zelf wil (contract verlagen) moet je een nieuw contract tekenen?
Mondeling kan ook maar 1 der partijen kan dit dan natuurlijk altijd aanvechten, vooral de werknemer zal dan vaak ontkennen dat dit mondeling overeen is gekomen.

Citaat:
coolz schreef op 02-09-2006 @ 14:10 :
Volgens mij hoeft dat niet op papier te worden gezet, mondelinge overeenstemming volstaat (alsof zij er moeilijk over gaan doen). Toen mijn tijdelijk contract werd omgezet naar een vast contract, heb ik bovendien ook niets hoeven te ondertekenen.
Opzich logisch omdat dit via rechtswege gebeurd bij 3 verlengingen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 03-09-2006, 13:59
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 03-09-2006 @ 00:21 :
Mondeling kan ook maar 1 der partijen kan dit dan natuurlijk altijd aanvechten, vooral de werknemer zal dan vaak ontkennen dat dit mondeling overeen is gekomen.


Opzich logisch omdat dit via rechtswege gebeurd bij 3 verlengingen.
Ik heb van rechtswege helemaal geen ovt gekregen. Omdat mijn (eerste) halfjaar contract afgelopen was, en ze klaarblijkelijk tevreden met mij waren, hebben ze mij een ovt aangeboden. Geen gedachtewisseling is hier voor voorafgegaan, laat staan dat ik iets moest tekenen.

Reactie op het bericht van Danny:
Ons filiaal bevindt zich momenteel in zwaar weer. Door wegwerkzaamheden is de plaatselijke grootgrutter al een hele poos slecht bereikbaar. Het aantal klanten valt dientengevolge erg tegen, over de omzet nog maar te zwijgen. Om de kosten in de hand te houden, worden werknemers zo minimaal mogelijk ingepland. In de praktijk betekend dit dat ouderen nauwelijks ingepland worden en de collega’s van 17/18 jaar overuren maken. Ik kan volgende week de hele week weer thuis blijven. Vorige maand heb ik maar 18 uur gewerkt en deze maand zal ik ook maar 24 uur mogen werken. Als twintigjarige mag je al blij zijn wanneer je een uurtje mag werken bij je ooit zo geliefde werkgever. In vrijwel alle filialen kan een dergelijk beeld waargenomen worden. Het centrale beleid van de AH is hier nu eenmaal op gericht, en in de toekomst zal alles nog meer in het teken staan van kostenbesparing. Mijns inziens neemt men de slagzin ‘wij letten op de kleintjes’ wel heel letterlijk. Gelukkig doen klanten en ontevreden werknemers dat ook…
Oud 03-09-2006, 14:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
coolz schreef op 03-09-2006 @ 14:59 :
Ik heb van rechtswege helemaal geen ovt gekregen. Omdat mijn (eerste) halfjaar contract afgelopen was, en ze klaarblijkelijk tevreden met mij waren, hebben ze mij een ovt aangeboden. Geen gedachtewisseling is hier voor voorafgegaan, laat staan dat ik iets moest tekenen.

Reactie op het bericht van Danny:
Ons filiaal bevindt zich momenteel in zwaar weer. Door wegwerkzaamheden is de plaatselijke grootgrutter al een hele poos slecht bereikbaar. Het aantal klanten valt dientengevolge erg tegen, over de omzet nog maar te zwijgen. Om de kosten in de hand te houden, worden werknemers zo minimaal mogelijk ingepland. In de praktijk betekend dit dat ouderen nauwelijks ingepland worden en de collega’s van 17/18 jaar overuren maken. Ik kan volgende week de hele week weer thuis blijven. Vorige maand heb ik maar 18 uur gewerkt en deze maand zal ik ook maar 24 uur mogen werken. Als twintigjarige mag je al blij zijn wanneer je een uurtje mag werken bij je ooit zo geliefde werkgever. In vrijwel alle filialen kan een dergelijk beeld waargenomen worden. Het centrale beleid van de AH is hier nu eenmaal op gericht, en in de toekomst zal alles nog meer in het teken staan van kostenbesparing. Mijns inziens neemt men de slagzin ‘wij letten op de kleintjes’ wel heel letterlijk. Gelukkig doen klanten en ontevreden werknemers dat ook…
Mondeling kan alles overeengekoemn worden he, alleen of het altijd slim is is de vraag, werkgever of werknemer kan dit altijd ontkennen.

Het bedrijf moet zorgen dat jij je contract uren kan maken heel simpel. Doen ze dat niet zijn ze toch verplicht je te betalen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 04-09-2006, 12:42
CEN TR4
CEN TR4 is offline
Hoi, ik moet een werkstuk maken over iemand die als voorraadbeheerder werkt in de AH. Ik moet dan uitzoeken welke computer programmas hij allemaal gebruikt om zijn werk goed uit te voeren. Eigelijk moet ik ook weten wat er allemaal voor hardware in de computer zit.

Werkt hier iemand als voorraad beheerder???

graag een reactie
Oud 05-09-2006, 22:08
Codex
Codex is offline
Hey

Vandaag kwam ik op mijn werk en zag dat de planning veranderd was ten opzichte van vorige week. Ik hoefde helemaal niet te werken deze avond dus was er voor niks; maar heb uiteindelijk wel gewerkt omdat er mensen nodig waren. Nu sta ik voor woensdag,donderdag,vrijdag en zaterdag ingedeeld inplaats van dinsdag en donderdag.

Dit is allemaal gebeurd zonder enkele vermelding naar mij toe. Mag dit zomaar en kunnen ze je eraan houden? Ik ben best bereid om op andere tijden mijn contracturen te werken.

Als ze dit niet veranderen (wat wel moet vanwege school en andere afspraken) heeft het dan consequenties om niet te gaan? Omdat je een maand opzegtermijn hebt en ik niet bewust bent van de nadelen die er dan aan verbonden zijn.

Alvast bedankt peepz.
Oud 05-09-2006, 23:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
CEN TR4 schreef op 04-09-2006 @ 13:42 :
Hoi, ik moet een werkstuk maken over iemand die als voorraadbeheerder werkt in de AH. Ik moet dan uitzoeken welke computer programmas hij allemaal gebruikt om zijn werk goed uit te voeren. Eigelijk moet ik ook weten wat er allemaal voor hardware in de computer zit.

Werkt hier iemand als voorraad beheerder???

graag een reactie

In de Filialen:
- Windows NT platform met intern ontwikkelde software
- Symbol PDA om bardcodes te scannen


de PCs zelf zijn niks bijzonder, standaard desktopjes.

Wat ze op het distributiecentrum gebruiken durf ik niet te zeggen maar ik denk dat de meeste software gewoon intern ontwikkeld is (of is uitbesteed); AH is een te complex bedrijf om een standaardpakket te gebruiken.

Alle filialen zijn wel aangesloten op een netwerk en alle verkoopdata wordt (geloof ik) realtime verwerkt, er wordt dus in principe niks met de hand besteld, alleen de voorraad wordt digitaal gewijzigd als er bv iets fout is (foute telling, collieverwisseling, etc). Hoe dat netwerk verder in elkaar steekt weet ik zo niet.

Software zorgt er dus voor dat de juiste produkten met de juiste hoeveelheden worden aangeleverd (dit heet Replenishment), de medewerker is alleen maar een controleur in feite.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-09-2006, 13:22
Verwijderd
eh, ik kreeg woensdag salaris, maar het was veel minder dan verwacht, over welke weken gaat dat salaris, want de data op mn loonstrookje kloppen niet
Oud 10-09-2006, 15:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 10-09-2006 @ 14:22 :
eh, ik kreeg woensdag salaris, maar het was veel minder dan verwacht, over welke weken gaat dat salaris, want de data op mn loonstrookje kloppen niet
De data op je loonstrookje kloppen niet?
Dat lijkt me sterk. Het gaat over 17 Juli tot 13 Augustus

Verder kreeg je neem ik aan vorige week woensdag (30 augustus) salaris
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-09-2006, 14:51
Illilise
Avatar van Illilise
Illilise is offline
Hallo,

Ik heb een vraagje...

Ik krijg maar de helft van mijn minimumloon over de gewerkte uren, wie heeft dit nog meer?

Het word als inwerkuren betiteld. Eerst zou deze periode tussen de 30 en 40 uur bedragen. Later zei mijn afdelingsleidster, dat dit ook wel 40 tot 50 uur kon zijn. Dit zou liggen aan de leersnelheid.

Nou had ik laatst een klein contact gesprek met mijn afdelingsleidster en toen zei ze dat het ook wel 60 uur kon worden.

Al 50 uur gewerkt en maar 25 uur uitbetaald gekregen. Is dit normaal bij AH.
Oud 11-09-2006, 17:02
JJB
JJB is offline
Nee, dit is compleet debiel en ik zou er dan ook geen genoegen mee nemen. Moeten ze je van die 2 euro die je als 16jarige verdient er ook nog 1 afpakken.. Heb nog nooit van dit soort praktijken gehoord bij de AH waar ik werk.
__________________
Steeds meer psychiatrisch patienten betalen hun rekening niet meer, zijn ze nou helemaal gek geworden!
Oud 11-09-2006, 21:17
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-09-2006 @ 16:03 :
De data op je loonstrookje kloppen niet?
Dat lijkt me sterk. Het gaat over 17 Juli tot 13 Augustus

Verder kreeg je neem ik aan vorige week woensdag (30 augustus) salaris
Okee, bedankt. de data op mn loonstrookje kloppen niet, aangezien er data wordt vermeld die nog moet komen maar dat is bij iedereen bij onze (franchise) ah.
ik kreeg 6 sept. trouwens m'n salaris.
Oud 11-09-2006, 22:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Illilise schreef op 11-09-2006 @ 15:51 :
Hallo,

Ik heb een vraagje...

Ik krijg maar de helft van mijn minimumloon over de gewerkte uren, wie heeft dit nog meer?

Het word als inwerkuren betiteld. Eerst zou deze periode tussen de 30 en 40 uur bedragen. Later zei mijn afdelingsleidster, dat dit ook wel 40 tot 50 uur kon zijn. Dit zou liggen aan de leersnelheid.

Nou had ik laatst een klein contact gesprek met mijn afdelingsleidster en toen zei ze dat het ook wel 60 uur kon worden.

Al 50 uur gewerkt en maar 25 uur uitbetaald gekregen. Is dit normaal bij AH.
Deze debiele verhalen heb ik nog nooit gehoord. Franchise? Als het en filiaal is per direct het hoofdkantoor bellen. Dit is absurd! En geheel ONTOELAATBAAR!!!!
Ik zie helaas wel steeds meer supermakrtmanagers rare sprongen maken om hun uren budgets te halen, wat overigens onmogelijk is...
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 11-09-2006 om 22:29.
Oud 12-09-2006, 09:28
JJB
JJB is offline
Het zal inderdaad te maken hebben met de noodzaak tot bezuinigen en het beperken van uren.

Gelukkig ben ik niet de enige die dit belachelijk vindt.
__________________
Steeds meer psychiatrisch patienten betalen hun rekening niet meer, zijn ze nou helemaal gek geworden!
Oud 12-09-2006, 10:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
JJB schreef op 12-09-2006 @ 10:28 :
Het zal inderdaad te maken hebben met de noodzaak tot bezuinigen en het beperken van uren.

Gelukkig ben ik niet de enige die dit belachelijk vindt.
Ja en zeker managers die incapabel zijn en op de schopstoel zitten maken soms rare sprongen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 12-09-2006, 18:38
Illilise
Avatar van Illilise
Illilise is offline
hmm, het is idd een franchise

we zijn onderzoek naar informatie aan het doen om het dan bij de goede persoon neer te leggen
Oud 12-09-2006, 19:01
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Illilise schreef op 12-09-2006 @ 19:38 :
hmm, het is idd een franchise

we zijn onderzoek naar informatie aan het doen om het dan bij de goede persoon neer te leggen
Okay, dan nog is het natuurlijk een rare gang van zake. Bel eens met de Signaallijn 0800-0222169 of www.aholdsignaallijn.nl
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-09-2006, 15:20
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
hoi iedereen,

ik wil bij de albert heijn als caisierre gaan werken om geld te spraren.

hoeveel verdien je als 20 jarige bij de albert heijn als caissiere?
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 13-09-2006, 16:56
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 13-09-2006 @ 16:20 :
hoi iedereen,

ik wil bij de albert heijn als caisierre gaan werken om geld te spraren.

hoeveel verdien je als 20 jarige bij de albert heijn als caissiere?
ik verdiende 4,10.. en ben 18. dus ik denk dat jij rond de 5 euro zou verdienen.
Oud 13-09-2006, 18:09
anoniem888
Avatar van anoniem888
anoniem888 is offline
Heee..
Heb een vraagje,
Is het bij de AH ook zo dat als je er bijv 1 maart voor het eerst werkt dat je dan pas eind mei je salaris krijgt?
Snappen jullie wat ik bdoel?
Byebye!
Oud 13-09-2006, 21:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 13-09-2006 @ 16:20 :
hoi iedereen,

ik wil bij de albert heijn als caisierre gaan werken om geld te spraren.

hoeveel verdien je als 20 jarige bij de albert heijn als caissiere?
5,55

Citaat:
anoniem888 schreef op 13-09-2006 @ 19:09 :
Heee..
Heb een vraagje,
Is het bij de AH ook zo dat als je er bijv 1 maart voor het eerst werkt dat je dan pas eind mei je salaris krijgt?
Snappen jullie wat ik bdoel?
Byebye!
Kan wisselen de periodes liggen om de 4 weken en 3 weken na afloop van de periode ontvang je salaris. Als er net een periode is afgesloten kan het dus idd 7 weken duren.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 14-09-2006, 08:44
Codex
Codex is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 11-09-2006 @ 22:17 :
Okee, bedankt. de data op mn loonstrookje kloppen niet, aangezien er data wordt vermeld die nog moet komen maar dat is bij iedereen bij onze (franchise) ah.
ik kreeg 6 sept. trouwens m'n salaris.
Gebeurd bij mij ook vaak genoeg. Welliswaar niet met uren maar ze snoepen kwartiertjes en halve uren weg. Kom je maandelijks toch wat uur te kort. Zeker als je maar 6 uur per week werkt vanwege school dan is het zeer lullig.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.