Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2006, 15:46
Verwijderd
+1
Advertentie
Oud 21-06-2006, 15:54
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-06-2006 @ 16:46 :
Je zou hem niet moeten redden omdat hij het broertje van een VN-medewerker is, maar omdat hij te redden is. Dat je dat niet ziet.
De VN had met gemak de hele regio kunnen redden als ze dat mandaat niet zo kinderachtig politiek correct hadden opgesteld.

Die militair heeft zn werk goed gedaan door fraude en voorttrekkerij niet goed te keuren.

Overigens betwijfel ik ten zeerste of dit gebeurd is in een tijd waarin ze op de hoogte waren dat moslims bij bosjes werden afgeslacht daar.
Oud 21-06-2006, 16:05
Verwijderd
Automobiliste op de bon wegens wuppies

GRONINGEN - Het bezit van vier megawuppies is een automobiliste uit Groningen duur komen te staan. De politie slingerde haar op de bon, omdat de oranje pluizenbollen op het dashboard van de Groningse het zicht door de voorruit ernstig zouden belemmeren.

De eigenaresse van de wuppen kreeg een boete van 130 euro, liet een woordvoerder van de politie in Groningen woensdag weten. De vrouw heeft inmiddels een klacht ingediend, omdat ze de bekeuring niet terecht vond. De politie bekijkt deze week of de klacht gegrond is. Volgens de zegsman bestaat daarmee de kans dat de boete ingetrokken wordt. Hij benadrukte dat in de afweging de populariteit van de wuppies geen enkele rol zal spelen.

Bron

hehehe.
Oud 21-06-2006, 16:10
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
tering, ik neem aan dat dit over die grote dingen gaat, maareh, 4 van die dingen op je dashboard?! PAST DAT?!
Oud 21-06-2006, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-06-2006 @ 17:10 :
tering, ik neem aan dat dit over die grote dingen gaat, maareh, 4 van die dingen op je dashboard?! PAST DAT?!
blijkbaar hoe de fuck kan je dan rijden
Oud 21-06-2006, 19:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 21-06-2006 @ 16:34 :
Oh pleaseee IS een mensenleven veel minder waard dan een regel waar je aan moet houden?
Eerder verloren overijverige aanklagers al een proces tegen een militaire arts die weigerde medicijnen van de zogenaamde 'ijzeren voorraad' aan vluchtelingen te verstrekken, dus in dat opzicht ja.

Overigens had te erg creatief boekhouden er best voor kunnen zorgen dat de Serviërs hadden besloten dan maar iedereen om te leggen.
Verder zijn er nog meer zaken bekend van VN militairen die op verschillende plaatsen mensen wilden redden met dergelijke acties en die mensen vervolgens alsnog door de Serviërs mee waren genomen. En tja, daar sta ja dan te protesteren met je lichte bewapening tegenover een volledige pantserdivisie.

Anyway, tenzij iemand toevallig naast Franken stond toen hij die beslissing nam en het dus beter zou kunnen weten raad ik iedereen aan erover op te houden, tenzij het gaat om discussie op basis van de ons bekende onderzoeken.
Oud 22-06-2006, 00:27
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-06-2006 @ 13:00 :

ik haat lui die zich kosten wat kost aan regels willen houden, ook al betekent dit het verlies van een mensenleven

als bovenstaande waar is, snap ik niet wat die gast bezield door niet op zn minst dit ene leven te redden door te zeggen dat ie erbij hoorde en nog op zn papieren wachtte. [/B]
Misschien dat als je dat eenmaal doet, je dan alle vluchtelingen daar krijgt? Met als resultaat dat de Serviërs überhaupt iedereen maar afmaken, zoals T_ID al zegt?
Oud 22-06-2006, 00:40
T_ID
T_ID is offline
Nou, sterker nog, alle vluchtelingen waren daar al. In de laatste dagen waren er grote menigten verzameld rond de compound in Potocari. Dat gebeurde op 10 juli.

Ik weet dat de Serviërs de compound bestookten met artillerie (=lekker met een menigte burger er omheen). Of strijders van de ABiH ook probeerden beschietingen uit te lokken weet ik niet uit de losse pols meer, daar zou ik mijn profielwerkstuk op na moeten slaan. Wel was het zo dat de ABiH een dag eerder een Nederlander doodschoot. Over het feit dat enkele strijders daarna platgereden zijn stelde Groenlinks zelfs nog kamervragen, in een waar orgasme van onwetendheid en kamerwetenschap.
Oud 22-06-2006, 05:57
McCaine
McCaine is offline
Bovendien voerden de Bosniaks ook nog eens zelf voortdurend tegenacties uit vanuit de zogenaamde veilige plaatsen voor burgers; in die zin kun je de Serviërs vanuit een militair standpunt weinig kwalijk nemen. De leider van de Bosniak troepen daaro zit nu ook in de bak voor misdaden tegen de menselijkheid
Oud 22-06-2006, 10:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 22-06-2006 @ 01:27 :
Misschien dat als je dat eenmaal doet, je dan alle vluchtelingen daar krijgt? Met als resultaat dat de Serviërs überhaupt iedereen maar afmaken, zoals T_ID al zegt?
Daar had ik ook aan gedacht, maar aan de andere kant gaat het om een mogelijke tolk hier. Klaarblijkelijk sprak ie een taal extra waardoor ie kon communiceren in een taal zonder dat de serviers of mede-bosniers hem snapten.

Natuurlijk is dit giswerk en ik ben benieuwd wat Franken erover te zeggen heeft. Wellicht dat hij een heel ander licht op de zaak werpt. Zoals het er nu voor gesteld wordt, echter, is het een gemiste kans om iemands leven te redden.
Oud 22-06-2006, 10:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 16-06-2006 @ 16:50 :
Hoogleraar mag niet spreken over Joods kannibalisme
Trouwens, voor wie tijd heeft morgen en die man wel eens wilt ontmoeten
Oud 22-06-2006, 12:39
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
De boete van 130 euro voor de vrouw uit Groningen die mega-wuppies op haar dashboard had geplakt, is omgezet in een waarschuwing. De politie bekeurde haar omdat de wuppies het zicht belemmerden. De vrouw diende daarover een klacht in.
Eigenlijk is t van de gekken dat de NOS dit als nieuws ziet..
Oud 22-06-2006, 12:58
T_ID
T_ID is offline
wup politie wup.
Oud 22-06-2006, 13:24
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Als de politie klachten eens wat vaker met deze snelheid zou gaan behandelen ben ik een blij man.
Oud 23-06-2006, 08:09
Verwijderd
Werkloze moeder springt met kinderen van flat

Uitgegeven: 22 juni 2006 22:24
Laatst gewijzigd: 22 juni 2006 23:43

TARBES - Een moeder van twee kinderen is donderdag met haar kroost van de 7e verdieping van een flat in een volkswijk in de Zuid-Franse stad Tarbes gesprongen. Zij en haar 8-jarige dochter overleefden de sprong niet.

Haar 3-jarige zoontje dat ze had omhelsd, overleefde maar is in uiterst kritieke toestand in een ziekenhuis opgenomen, zo berichtte de plaatselijke politie. Over de motieven kon de politie weinig zeggen maar de alleenstaande moeder (40) had geen werk en leefde onder moeilijke omstandigheden

http://www.nu.nl/news/761716/21/Werk..._van_flat.html

Spring dan in je eentje, tuthola. ;(
Oud 23-06-2006, 12:00
Relief
Relief is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 23-06-2006 @ 09:09 :
Werkloze moeder springt met kinderen van flat

Uitgegeven: 22 juni 2006 22:24
Laatst gewijzigd: 22 juni 2006 23:43

TARBES - Een moeder van twee kinderen is donderdag met haar kroost van de 7e verdieping van een flat in een volkswijk in de Zuid-Franse stad Tarbes gesprongen. Zij en haar 8-jarige dochter overleefden de sprong niet.

Haar 3-jarige zoontje dat ze had omhelsd, overleefde maar is in uiterst kritieke toestand in een ziekenhuis opgenomen, zo berichtte de plaatselijke politie. Over de motieven kon de politie weinig zeggen maar de alleenstaande moeder (40) had geen werk en leefde onder moeilijke omstandigheden

http://www.nu.nl/news/761716/21/Werk..._van_flat.html

Spring dan in je eentje, tuthola. ;(
Wat wanhoop me mensen doet.
Oud 23-06-2006, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Relief schreef op 23-06-2006 @ 13:00 :
Wat wanhoop met labiele mensen doet.
Oud 23-06-2006, 12:16
Love & Peace
Love & Peace is offline
Onder de samenkomst van bepaalde omstandigheden, zou Snees ook hetzelfde doen, hoor. Labiel ben je niet bij geboorte, maar word je (door ervaringen).

Die moeder dacht misschien door haar ervaringen dat de wereld een slechte plek was, en wou haar kinderen daarvan behoeden.

ik vind het best wel romantisch, dat ze haar kind omhelsende, samen dood wilde.
Oud 23-06-2006, 12:38
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Dom wijf. Nog een moordenaar ook. Maar goed dat de w2ereld verlost is van zo'n debiel wicht. Zonde van de kinderen die ze de dood in heeft gesleept.
Oud 23-06-2006, 12:41
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 13:38 :
Dom wijf. Nog een moordenaar ook. Maar goed dat de w2ereld verlost is van zo'n debiel wicht. Zonde van de kinderen die ze de dood in heeft gesleept.
Wat kun je toch kortzichtig zijn.
Oud 23-06-2006, 12:45
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 13:41 :
Wat kun je toch kortzichtig zijn.
Daar is niks kortzihtigs aan hoor. Mensen die zelfmoord plegen zullen geen grijntje respect krijgen van me, maar van mij mogen ze. Hell, graag zelfs.

Mensen die hun kinderen echter mee de dood in slepen, dan ben je gewoon een moordenaar en is het maar goed dat de wereld verlost is van je. Zonde van die kinderen tho.
Oud 23-06-2006, 12:54
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 13:45 :
Daar is niks kortzihtigs aan hoor. Mensen die zelfmoord plegen zullen geen grijntje respect krijgen van me
Want?
Oud 23-06-2006, 13:01
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 13:54 :
Want?
Omdat zelfmoord het zwaktste is wat je kan doen in mijn ogen.
Oud 23-06-2006, 13:49
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 14:01 :
Als je met die ogen niet alleen naar de daad van de wanhopige vrouw kijkt, maar ook naar de daden die haar tot wanhoop hebben geleid, zul je tot een andere waarde-oordeel over de vrouw komen.
Oud 23-06-2006, 13:53
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 14:49 :
Als je met die ogen niet alleen naar de daad van de wanhopige vrouw kijkt, maar ook naar de daden die haar tot wanhoop hebben geleid, zul je tot een andere waarde-oordeel over de vrouw komen.
Nee hoor. Ja, misschien wel, misschien zou ik dr dan zwak en dom noemen. Denk niet dat ik tot een ander waarde-oordeel zal komen. Iemand die met zn kinderen van t balkon springt is in mijn ogen net zo'n stuk tuig als charles manson. Als iemand echter in zn eentje van een balkon springt, zal ik er geen traan om laten.
Oud 23-06-2006, 15:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 14:01 :
Sterk afhankelijk van de situatie. Een situatie die je niet zomaar kunt beoordelen.
Oud 23-06-2006, 16:38
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Wietproef voorlopig van de baan

Uitgegeven: 22 juni 2006 15:53
Laatst gewijzigd: 22 juni 2006 21:07
DEN HAAG - Maastricht kan voorlopig geen experiment doen waarbij de teelt van wiet onder voorwaarden wordt toegestaan. De veelbesproken proef zal er deze kabinetsperiode niet meer komen. Tijdens een overleg in de Tweede Kamer donderdag bleek dat er op dit moment toch geen meerderheid voor is.

Oppositiepartij PvdA en de regeringspartijen VVD en D66, die samen een meerderheid vormen, maken zich sinds vorig jaar gezamenlijk sterk voor een experiment voor gereguleerde wietteelt om gedoogde coffeeshops te bevoorraden. De fracties willen onderzoeken of dat de overlast en criminaliteit rond softdrugs kan tegengaan. GroenLinks steunt het plan.

Een motie van de PvdA om een en ander mogelijk te maken kan echter nu nog niet rekenen op de steun van de VVD. Volgens Kamerlid Frans Weekers wilde de PvdA donderdag "hals over kop nog een puntje scoren", maar hij voelt er niets voor de kwestie met haastige spoed te regelen. "Want dat is zelden goed", zei Weekers.

Teleurgesteld

Hij wil meer tijd uittrekken om geleidelijk te komen tot een stappenplan, waarin het experiment wel een plaats heeft. Weekers had zijn handtekening onder de motie van PvdA'er Nebahat Albayrak laten verwijderen. Albayrak reageerde teleurgesteld. "De VVD laat het afweten. Door politieke powerplay. Dat is zo ontzettend flauw", zei ze.

Minister Piet Hein Donner (Justitie) had dinsdag openlijk gesuggereerd dat hij zou opstappen, als de Kamer het experiment zou doorzetten. De motie van de PvdA zou hem verzoeken het Openbaar Ministerie (OM) op te dragen gedurende de proef af te zien van opsporing en vervolging van telers en handelaren die zich aan de afspraken met de gemeente houden.

Overtreden

Maar volgens Donner gaat hij en niet de Kamer over het vervolgingsbeleid van het OM. "Je huurt een minister van Justitie niet in om de wet te overtreden", zei de bewindsman donderdag. Het beoogde experiment is volgens hem in strijd met de Nederlandse wet en internationale afspraken.

Bron
-----------

Wat een gemiste kans.
Het zou ook fijn zijn als de VVD zich eens op meer gebieden als liberaal zou profiteren dan slechts de economische.
Oud 23-06-2006, 17:26
Verwijderd
Volgens mij is de enige reden dat de VVD hier niks van moet hebben de Europese 'gevoeligheid' (lees: katholicisme). Bij het CDA spelen andere factoren een rol.
Oud 23-06-2006, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 23-06-2006 @ 17:38 :
Wietproef voorlopig van de baan

Minister Piet Hein Donner (Justitie) had dinsdag openlijk gesuggereerd dat hij zou opstappen, als de Kamer het experiment zou doorzetten.
Alleen al hierom zou ik op de CDA kunnen stemmen aangezien ze toch niet meer zo veel verschillen van de PvdA. En ik niets heb met andere partijen, ohja, misschien met de Christen Unie maar hun buitenlands beleid is weer te erg.
Oud 23-06-2006, 17:48
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 23-06-2006 @ 18:36 :
Alleen al hierom zou ik op de CDA kunnen stemmen aangezien ze toch niet meer zo veel verschillen van de PvdA. En ik niets heb met andere partijen, ohja, misschien met de Christen Unie maar hun buitenlands beleid is weer te erg.
je bent voor het huidige gedoogbeleid ?
Oud 23-06-2006, 17:57
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
professor2 schreef op 23-06-2006 @ 18:48 :
je bent voor het huidige gedoogbeleid ?
Legalisatie zou eigelijk beter zijn
Oud 23-06-2006, 20:53
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 23-06-2006 @ 18:57 :
Legalisatie zou eigelijk beter zijn
ja dat is toch het hele punt lees het topic ofzo
Oud 23-06-2006, 22:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat een gemiste kans.
Het zou ook fijn zijn als de VVD zich eens op meer gebieden als liberaal zou profiteren dan slechts de economische.
Ja, best jammer. Aan de andere kant denk ik niet dat ze om zo'n proef de coalitie willen laten ontploffen.
Oud 23-06-2006, 23:14
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 13:16 :
Onder de samenkomst van bepaalde omstandigheden, zou Snees ook hetzelfde doen, hoor. Labiel ben je niet bij geboorte, maar word je (door ervaringen).

Citaat:
T_ID schreef op 23-06-2006 @ 23:38 :
Ja, best jammer. Aan de andere kant denk ik niet dat ze om zo'n proef de coalitie willen laten ontploffen.
Mietjes.
Oud 23-06-2006, 23:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 24-06-2006 @ 00:14 :
Mietjes.
Tja, van alle coalitiepartijen zou VVD nog het minst geschonden uit vervroegde verkiezingen tevoorschijn komen. Maar ja, ik vind het best zonde, dit was echt een issue waar Donner volledig klem gezet had kunnen worden.

Maar helaas is de instelling naar coalitiepartijen toe niet echt aanvallend tenzij het echt dicht op de verkiezingen is. Best jammer op zich, want D66 is aangeschoten wild en het CDA is perfect klem te zetten op dit soort issues.
Oud 23-06-2006, 23:47
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-06-2006 @ 00:34 :
Tja, van alle coalitiepartijen zou VVD nog het minst geschonden uit vervroegde verkiezingen tevoorschijn komen. Maar ja, ik vind het best zonde, dit was echt een issue waar Donner volledig klem gezet had kunnen worden.

Maar helaas is de instelling naar coalitiepartijen toe niet echt aanvallend tenzij het echt dicht op de verkiezingen is. Best jammer op zich, want D66 is aangeschoten wild en het CDA is perfect klem te zetten op dit soort issues.
Idd.
Oud 24-06-2006, 08:48
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Muslims and the West haven't always seen eye to eye, but a study released Thursday suggests the situation is more severe than mere disagreement and that the two groups generally harbor cynicism and adverse opinions of each other.

The Pew Global Attitudes Project conducted the study among 14,000 people in Indonesia, Jordan, Turkey, Egypt, Nigeria, Pakistan, India, Spain, Germany, Russia, France, Great Britain and the United States, with "special oversamples" taken in the four European Union nations.

The interviews for "The Great Divide: How Westerners and Muslims View Each Other" were conducted from March 31 to May 14.

"The state of relations is not very good," said Richard Wike, senior project director. "Many in the West see Muslims as fanatical, violent and as lacking tolerance. "Meanwhile, Muslims in the Middle East and Asia generally see Westerners as selfish, immoral and greedy -- as well as violent and fanatical."

The study showed that Westerners are "broadly skeptical of Muslim values" and that they often believe, especially in Germany and Spain, that there is a conflict between being a devout Muslim and living in modern society.

Muslims, on the other hand, are more embittered toward Westerners, and predominantly Muslim nations "are much more likely than Americans or Western Europeans to blame Western policies for their own lack of prosperity," the project reported.

However, said Carroll Doherty, associate director of the Pew Research for the People and the Press, Muslims don't blame the West alone for their lack of prosperity. They point to other factors, including corruption and lack of education.

"It's a mixed picture," she said. "I think there are findings that point to very deep hostility."

Majorities in Jordan, Egypt, Turkey and Indonesia don't believe groups of Arabs perpetrated the September 11, 2001, attacks.

Muslims more optimistic about democracy
There are positives signs, Wike said.

Advocating terrorism, for instance, seems to be on the decline. In Jordan, Pakistan and Indonesia there are "substantial declines" in the number of people who say suicide bombings and other violence are justified "to defend Islam against its enemies," according to the study.

That thinking was most Only 29 percent of Jordanians view suicide attacks as often or sometimes justified, down almost 50 percent from a poll taken in May 2005. The decline is "likely in response to the devastating terrorist attack in Amman last year," the study states. Suicide bombers killed nearly 60 people in November 2005 at three hotels in the Jordanian capital.

And while Muslim sentiments toward Jewish people remains overwhelmingly negative, Muslims in Western countries have a "more moderate view of Jews -- still more negative than positive, but not as sweeping as attitudes toward Jews are in Muslim world," according to the study.

In France, 71 percent of Muslims have a positive view of Jewish people, making it "the only Muslim population or sub-population surveyed whose opinion of Jews is more favorable than not," according to the study. Muslims in Europe also have a more positive attitude toward Christians.

Jordanian and Pakistani attitudes toward al Qaeda leader Osama bin Laden have slipped in recent years, though the shift isn't quite as dramatic in Pakistan, the study states.

Also, Muslims are embracing an increasing respect for the importance of democracy. However the study states that "Westerners are less optimistic about the prospects for democracy in the Muslim world than are Muslims themselves."

Mohamed Nimer, research director for the Council on American-Islamic Relations, called the survey "valuable."

"From a social science perspective, it is hard to judge the accuracy of the data, but I would say the information is indicative of trends that definitely are there," he said.
CNN
Oud 24-06-2006, 15:10
Verwijderd
Maar verder geen wij-zij-gevoel, hè?
Oud 24-06-2006, 17:58
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Whoah, als je kijkt naar de verschillende stromingen in de islam, en de visie van de stromingen zelf, dan denk ik dat je zeer zeker wel kan stellen de een flink deel democracy best kan omarmen. Ik denk echter dat er opzn minst een even grote groep is die er helemaal niks van af wilt weten.

Vraag me af in hoeverre het verstandig is moslims in zo'n onderzoek als 1 groep te beschouwen. Beetje hetzelfde als dat je orthodoxe en zionistische joden ook echt niet over een kam kan strijken.

Precies hetzelfde wat we nu in irak zien. (wat we voor en tijdens sadam hoessein ookal in irak zagen, 2 groepen die compleet anders leven (andere leer volgen), ookal zijn het beide moslims. En nu is het een burgeroorlog aangezien er geen sadam meer is die de 2 groepen met kogels uit onderdrukking uit elkaar houdt..)
Oud 24-06-2006, 18:06
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Pechtold lijsttrekker van D66

Alexander Pechtold is de lijsttrekker van D66.De D66-leden kozen de minister op het partijcongres in Den Haag boven zijn grootste rivaal Lousewies van der Laan. In de beslissende stemronde gingen er van de 3800 stemmen ruim 2000 naar Pechtold en 1750 naar Van der Laan.

Na de stemming sprak Pechtold zijn waardering uit voor Van der Laan. We hebben hard gestreden, maar het ging ons allebei om de partij, zei hij.

Pechtold (40) is sinds maart vorig jaar minister voor Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties. Daarvoor was hij onder meer partijvoorzitter van D66 en burgemeester van Wageningen.
Jeetje, hef jezelf nou maar gewoon op...
Oud 24-06-2006, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Wat een gemiste kans.
OMG NEE want er is uit ODNERZOEK gebleken dat je van WIET aan de HRADRDRUGS gaAt!11
Oud 24-06-2006, 18:20
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewonden bij treinbotsing station Maastricht

MAASTRICHT - Bij een botsing tussen twee treinen op het station van Maastricht zijn zaterdagmiddag twintig tot 25 personen lichtgewond geraakt. Zo meldde spoorbeheerder ProRail.

Een binnenkomende stoptrein uit Kerkrade met passagiers en een lege trein reden rond 14.50 uur met lage snelheid tegen elkaar. De lege trein was aan het rangeren. Het station is ontruimd en al het treinverkeer van en naar Maastricht is stilgelegd.

Een traumahelikopter werd ingezet om gewonden te vervoeren. Volgens een woordvoerster van de Spoorwegpolitie beperken de verwondingen zich tot kneuzingen en botbreuken. De oorzaak van de aanrijding is onbekend.

Kerkrade, zegt genoeg...
Oud 24-06-2006, 19:01
wann
wann is offline
Verdammtes Kirchroa! (of zoiets)
Oud 24-06-2006, 20:56
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-06-2006 @ 18:58 :
Whoah, als je kijkt naar de verschillende stromingen in de islam, en de visie van de stromingen zelf, dan denk ik dat je zeer zeker wel kan stellen de een flink deel democracy best kan omarmen. Ik denk echter dat er opzn minst een even grote groep is die er helemaal niks van af wilt weten.

Vraag me af in hoeverre het verstandig is moslims in zo'n onderzoek als 1 groep te beschouwen. Beetje hetzelfde als dat je orthodoxe en zionistische joden ook echt niet over een kam kan strijken.
Eh bien, dat is helemaal waar. Wel interessant dat ook de moslims op het continent inderdaad overweldigend anti-semiet zijn, met uitzondering van Frankrijk; juist de enige plek in Europa waar nog een significante hoeveelheid Joden wonen
Oud 24-06-2006, 21:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Antwerpse buspassagier doodgeschopt

Uitgegeven: 24 juni 2006 20:05
Laatst gewijzigd: 24 juni 2006 21:58
ANTWERPEN/BRUSSEL - Een groep jongeren heeft zaterdag in een lijnbus in het centrum van Antwerpen een 54-jarige man geschopt en geslagen. Het slachtoffer zakte kort daarop in elkaar en overleed aan een hartstilstand.

De zes jongeren hadden in de bus amok gemaakt. De man sprak hen daar op aan. De jongeren, vermoedelijk tussen 18 en 21 jaar oud, keerden zich daarop tegen hem. De jongelui zijn voortvluchtig. Het openbaar ministerie verdenkt hen van doodslag.

Treinbestuurder

Het slachtoffer was een treinbestuurder op weg naar zijn werk op de Thalys. Dat meldde de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS), die geschokt reageerde op zijn dood. "Heel zijn carrière stond hij ten dienste van de mobiliteit. Openbaar vervoer is essentieel voor deze samenleving, maar jammer genoeg moeten we vaststellen dat onze sector opnieuw het mikpunt is van mensen die daarvoor geen respect hebben", aldus NMBS-topman Marc Descheemaecker.

Premier Guy Verhofstadt heeft zijn afschuw uitgesproken over het incident. In mei ontstond in Antwerpen ook al opschudding over zinloos geweld, toen een skinhead een Malinese au pair en een Vlaamse peuter vermoordde.
Valt het jullie ook op dat op geen enkelemanier over de nationaliteit van het slachtoffer danwel die van de daders gerept wordt?

Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 01:52.
Oud 25-06-2006, 09:42
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-06-2006 @ 22:16 :
Valt het jullie ook op dat op geen enkelemanier over de nationaliteit van het slachtoffer danwel die van de daders gerept wordt?
Nee? Waarom zou dat er toe doen?
Oud 25-06-2006, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-06-2006 @ 22:16 :
Hoe is dat relevant? Of wil je weer komen met een of ander misselijk lulverhaaltje over 'kijk, zie je wel, een combinatie van islamitische gewelddadigheid, Noord-Afrikaans gebrek aan normen en waarden en slap links integratiebeleid'? Waarschijnlijk wel. Maar om de trollen niet te voeren doen ze dat niet he
Oud 25-06-2006, 11:25
T_ID
T_ID is offline
Israël valt Gazastrook binnen

Israëlische troepen zijn vanochtend de Gazastrook binnengevallen, na een Palestijnse aanval op een grenspost. Daarbij kwamen twee Israëliërs en drie Palestijnen om. Volgens onbevestigde berichten hebben de aanvallers het lijk van een Israëlische soldaat meegenomen.

De militaire inval in de Gazastrook is de grootste sinds de terugtrekking van Israël in 2005 uit het gebied.

De Kerem Shalom-grenspost werd vroeg in de ochtend met granaten en automatische wapens onder vuur genomen. De aanval is volgens de gewapende tak van Hamas en de volksverzet-comités een vergelding voor recente Israëlische liquidaties.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...D8AECF788.html

Zucht, en dan is er natuurlijk weer gezeik als een of andere Palestijnse kindsoldaat omkomt bij die inval, of als de grensposten om aanvallen als deze te voorkomen gesloten worden, etc etc.
Oud 25-06-2006, 11:27
Verwijderd
Ik vraag me af of het zou hebben geholpen als een Israelisch en een Palestijns team zou hebben meegespeeld in het WK
Oud 25-06-2006, 11:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2006 @ 12:27 :
Ik vraag me af of het zou hebben geholpen als een Israelisch en een Palestijns team zou hebben meegespeeld in het WK

Regels voor berichten