![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat je het wel letterlijk moet nemen, het is moeilijk, vooral als er iemand is die je niet normaal behandelt. Je hebt wel van die bijzondere mensen die naar mensen handelen, zoals ze zelf zouden worden behandeld.Denk aan Martin Luther King, of moeder Theressa. of nelson mandela, of Ghandi. Maar ik ken er ook wel eentje. Een jongen. Deze was eerst drugs verslaafde, maar is afgekickt, doordat hij in Jezus begon te geloven. Als mensen hem uitlachen zegt hij tegen ze: God zegene je. Deze jongen is een goed voorbeeld en heeft ook een heel mooi innerlijk. Voor zulke bijzondere mensen heb ik echt veel respect ! Omdat ze weten wat naastenliefde in de praktijk inhoudt. Ze weten wat het is om iedereen lief te hebben, ook mensen die hun op een verkeerde manier behandelen. ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Beste mensen
Nadat ik al jullie geratel heb gelezen, ben ik tot de conclusie gekomen dat er geen echte Jehovah's Getuigen ronddwalen op dit forum. Wat een bullshit er allemaal over ons geschreven wordt. Word er echt niet goed van ![]() Ten eerste werd er een link gegeven naar www.jehovahsgetuigen.net of zo... Er is maar 1 site die ECHT van Jehovahs getuigen is en dat is www.watchtower.org Alle andere site zijn niet officieel en daarom niet als bron of weet ik veel wat te gebruiken. Als je iets denkt te weten over JG's bedenk dan wel dat er meer slechte dan goede verhalen over ons rondgaan. Niet alleen ervaringen , maar ook mensen die DENKEN te weten wat wij geloven. Weet je niet zeker of het klopt wat je zegt: ZWIJG Als je iets vertel wat later niet blijkt te kloppen heb je er alleen jezelf mee. Je kunt ook niet zeggen of JG's fijne mensen zijn want het blijven mensen. Ieder met zijn eigen karakter. En dat is hetgeen wat meestal botst. JG's doen wel hun best om netjes enzovoort te zijn: maar het BLIJVEN MENSEN So keep it real Laatst gewijzigd op 01-11-2006 om 16:04. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
En inentingen natuurlijk. Met beiden brengen ze hun kinderen willens en wetens in gevaar. Erg wreed vind ik dat zelf, om iemand in gevaar te brengen vanwege je geloof. Ik geloof overigens dat ik die redenatie al eerder in dit topic postte, dus waarom dan je uitval daarover? Ik heb toch al aangegeven dat er een steekhoudende redenatie achter zit? Citaat:
Citaat:
Omgekeerd kan je net zo goed stellen dat je wel wat meer oog mag hebben voor terechte kritiek op de Jehovagetuigen.
||
soms moet je wél oppassen je eigen seculiere levensvisie niet als directe richtlijn voor het leven van anderen te trekken, maar je weet hoe ik daar over denk.
en ik vind dit niet eerlijk ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
boze reacties zijn uberhaupt zinloos, dat sommige mensen nou doof willen zijn voor de goede boodschap ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Okay, ik verkoop stofzuigers. Ik vind dat ze de beste zijn en dat ik zo goedkoop ben dat jij genaait bent als je van iemand anders koopt. Daarom bel ik jou tijdens etenstijd daarover. Val ik je daarmee lastig, of heb ik objectief gelijk? Het gaat niet over intenties, en al helemaal niet over gelijk (subjectief en in hun geval hebben ze het domweg niet), het gaat over hoe de ontvanger het ziet. Allejezus zeg, de basis van al het sociaal gedrag is niet de uiter, maar degene die ermee geconfronteerd wordt, en hoe die het ziet. Je gaat me toch niet vertellen dat dat opeens anders ligt?
||
Citaat:
Voor de rest: zeur niet. Jij geeft je mening, iemand van de groep waarover je de mening geeft, is het niet met je eens en ligt dat nader toe - reageer daar niet zo fel op, maar gedraag je als een goed forummer met wie een discussie te voeren valt, zonder anderen als infantiel/dom uit te maken of dit in ieder geval te suggereren.
||||||||||
Citaat:
Anders zou het leuk worden zeg. Ik geef een boek uit waarin staat "T_ID is god", en tegen iedereen die twijfelt of me niet gelooft roep ik "maar dat staat in het boek". Waarom zou je dat boek zomaar geloven? Datzelfde geldt voor de bijbel. Misschien is het een idee om eerst te bewijzen dat de bijbel klopt, want anders blijft je betoog een zogenaamde cirkelredenatie. Helaas is het nog niemand door de eeuwen heen gelukt om de bijbel te bewijzen. Het staat je uiteraard vrij dat te proberen. Citaat:
Citaat:
Daarnaast: wat moeten we denken van de misselijke pogingen om mensen te bekeren als er net iemand in hun familie is overleden? De Jehova's die de broer van mijn opa lastig kwamen vallen of hij zich 'in deze tijd van dood' even wilde bekeren moesten destijds rennen voor hun leven, maar hoe afkeurenswaardig is het om mensen op een moment dat ze het moeilijk hebben lastig te vallen? Pure exploitatie. Ik was daar zelf bij. Elders in de familie kwam het ook voor dat mensen die het even niet meer hadden opeens door jehovagetuigen op hun dak gezeten werden. Ga je dat ook afdoen als verzinsels van de grote boze buitenwereld? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Jehova's vertonen al die symptomen. Nogmaals wil ik je dus vragen waarom je zo aangebrand reageert op stellingen die overduidelijk kloppen.
||
Citaat:
2. Volgens de godsdienstwetenschappelijke definitie zijn jullie wel degelijk een sekte; het begrip 'sekte' hoeft alleen niet altijd een negatieve bijklank te hebben.
|
'kvind dat die Jahova's 't allemaal zelf moeten weten, 'tis hun leven en hun religie maar 'kvind dat ze andere er niet mee lastig moeten vallen.. persoonlijk vind 'k 't geloof ook onzin [ de duivel komt als je je verjaardag viert, uuh -__-; en ze hebben zware homophobia ] maar ze moeten 't allemaal zelf weten.
Ik weet 't, Je hebt verschillende, sommige zijn helemaal niet opdringerig maar andere wel en ze komen heel vaak tijdens etenstijd.
|
![]() |
Ik vind wel dat je gelijk heb dat ik eerst moet bewijzen dat de bijbel autoriteit heeft. Anders zou alles wat ik geloof zoals je zegt inderdaad onzin zijn. Ik ben het alleen niet mee eens dat je zegt dat niemand dat heeft kunnen bewijzen. Vele hebben het bewezen, maar er zijn er weinig die het acepteren. Als jij niet geintresseerd bent of de bijbel wel autoriteit heeft zal je het ook nooit willen acepteren dat het zo is.
Het is helaas waar dat er rotte appels in onze organisatie zitten. Deze mensen denken te kunnen 'bekeren' wanneer mensen het moeilijk hebben in hun leven. Ter verduidelijking wij doen dit soort dingen normaal niet. Maar je hebt altijd van die gasten die vinden dat dat wel moet. Zoals ik al eerder zei wij zijn ook maar mensen en er zitten ook bemoeizuchtige mensen bij. Ik zal zoiets nooit doen omdat ik weet als ze zoiets bij mij zouden doen ik dat ook niet leuk zou vinden. Ik zal het nog 1 keer herhalen: het is niet onze intensie om mensen lastig te vallen! Als iedereen loopt te roepen dat ze het lastig vallen vinden zullen wij dit op deze manier niet meer doen (naastenliefde). Maar wij horen zelden dat mensen het meer dan vervelend vinden. Uit eigen ervaring 5 op de 10 die opendoet vind het fijn om even een gesprek over geloof/bijbel/... te hebben. 3 op de 10 zegt vriendelijk 'geen interesse'. 2 op de 10 zegt onvriendelijk (tot scheldend) 'geen interesse'. Een belangrijke fout die hier wordt gemaakt is dat wij bekeren. Dat doen de kerken wij niet. Wij brengen een koninkrijksboodschap. Dit houd in dat wij mensen proberen aan te moedigen meer actief aan geloof te doen, de bijbel te bestuderen, enz. Het is aan de mensen zelf of ze bijbelstudie willen en het is dan nog eens aan de mensen zelf om te kiezen of ze JG willen worden. Willen ze dat niet, no point. Het is een eigen keuze. Ik ben ook nooit verplicht geweest om JG te worden. Als je niet gelooft dan geloof je niet, ook wij laten die mensen in hun waarde. Als wij echt moesten bekeren zoals jullie voordoen moet ik mijn AK-47 mee langs de deuren nemen.
||
![]() |
Citaat:
Beste mensen: de bijbel is één geheel, dus moet je voor je iets gaat bekritiseren het ECHT weten. Zoals ook in die topic gezegt wordt zijn dat wetten uit het Oude Testament. Deze zijn vervallen na de komst van Jezus. De wetten die in het oude testament staan zijn voornamelijk gericht op het volk Israel. Deze wetten zijn dus ook voornamelijk gericht op de topografische omstandigheden en ziekten. Na de komst van Jezus bleven de eerste eeuwse christenen niet binnen Israel, dus hadden die wetten niet veel nut meer. Waarom staat het in de bijbel dan? Omdat je moet weten hoe God over bepaalde dingen denkt. Maar tegenwoording leven wij onder een democratische regering en daar dienen wij ons aan te houden. Klaar.
|
![]() |
Hey The_eye,
het lijk me het beste om het in dit topic niet weer te gaan hebben over de autoriteit van de Bijbel. En ook niet over de Oud testamentische wetten (zie topic: wat scoren jullie voor de nationale bijbeltest?) Laten we het is meer over de leer zelf hebben en dit vergelijken met wat in de Bijbel staat. Ik heb wat vragen over Jehova Getuigen. - Wat zijn de verschillen tussen jullie Bijbel (naam kan ik even niet opkomen) en de andere Bijbels? Waarom moest de oorspronkelijke Bijbelboeken aangepast worden? - Wat geloven jullie over Christus? is Hij voor jullie ook de Middelaar en gestorven voor de zonden van Zijn volk? Is Hij ook God en eeuwig? Waar is Hij nu? - Jullie geloven dat er maar 144.000 mensen naar de hemel kunnen. Hoe komen jullie aan dit getal? Ik weet dat dit getal in Openbaringen genoemd word, maar dit is vooral een symbolisch boek, volgens mij word dit ook symbolisch gezien: 12x12x1000 Waarbij 12 het getal is wat vaak gebruikt word in Openbaringen wijst een soort volheid aan (12 apostelen, 12 stammen) 1000 staat hier voor een groot getal. Ergens anders lees je: "Een schare die niemand tellen kan." Waarom nemen jullie dit letterlijk? - Jullie hebben al een paar keer berekend wanneer de wederkomst/ einde van de wereld zou komen, dit blijft steeds uit en dan stellen jullie het jaartal weer uit. Hoe komen jullie aan deze getallen en in de Bijbel lees je toch juist dat niemand de tijd zal weten? Matheüs 24 (Staten vertaling): 36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. - Ik heb ook iets gehoord dat jullie geloofden dat in 1914 (kan een ander jaartal zijn, maar in die buurt) God zou wederkomen, toen er niets gebeurde werd er gezegd Hij is wel gekomen maar onzichtbaar. Klopt dit? Wat was het precies en hoe komen jullie daarop? Ik zou hier graag antwoord op willen hebben! Als er dingen niet kloppen dan hoor ik het ook graag! En natuurlijk alles onderbouwen met Bijbelteksten aub Laatst gewijzigd op 10-11-2006 om 11:01. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iemand in de rouw proberen om te praten is pure, smerige, manipulatie. Je hebt gelijk dat er geen geweld bij komt kijken (niemand suggereerde dat, dus het is onzinnig om het te noemen) maar zuiver op de graad is het niet. De JH's weten zelf ook dat mensen dan soms labiel worden. Dat ze het dus wel bewust doen geeft er al blijk van hoe de vork bij de jehovagetuigen in de steel zit.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
daarnaast wil ik je even vragen (mede door bovengenoemde redenen) éven uit te leggen wat kerken nou precies doen wat jullie niet doen. de meeste kerken die ik ken suggereren niet dat god via hen enkel bereikbaar is en gaan op een vrijere manier met hun mensen en medebroeders buiten de gemeenschap om. |
![]() |
|
wss zijn ze niet allemaal even slecht maar ik vind dat ze hun geloof op een foute manier in praktijk brengen.
Het is trouwens een sekte (is wss al gezegd maar ik heb nt de moed gehad om 6 paginas te lezen ![]() Ik heb trouwens geen al te goede ervaringen met die huis aan huis mensen. Op het hoogtepunt van de examenreeks, de dag voor mn examen grieks wordt er opeens aan de deur gebeld. Ik vraag wie er aan de deur is en er wordt gevraagd om even naar de boodschap van God te luisteren ofzo. Beleefde jongen als ik ben excuseer ik me uitgebreid en zeg dat ik nu werkelijk geen tijd heb aangezien het examens zijn. Na die lieve oude vrouw nog een goede dag gewenst te hebben leg ik de hoorn in en zet me weer aan mn bureau. Opnieuw word ik echter uit mn concentratie gehaald, dit maal door een iets opdringerigere bel en weeral blijkt het diezelfde vrouw te zijn. Ik besluit om 5minuutjes naar haar te luisteren uit beleefdheid maar toen 5 minuutjes al snel een halfuurtje werden begon ik ehcter mn geduld te verliezen. Genoeg beleefd geweest dus ik gooi de deur toe waarop zij haar voet tussen de deur steekt! gelukkig kwam mn moeder toen ter redding en gooide de oude vrouw letterlijk met haar klikken en klakken op de straat. Niet vriendelijklm aar wel effectief...
|
![]() |
Ja die voet wordt er altijd bijgehaald. Het is jammer dat er nog steeds van die mensen zijn die niet luisteren naar wat er geleerd wordt bij ons. En jammer genoeg dwalen er van dat zelfde soort mensen op dit forum.
T_ID: sorry dat ik het moet zeggen, maar valt het jou ook niet op dat je in de meeste gevallen agressief reageert op iemands mening. Meestal met de intentie om iemand belachelijk te zetten. Niet alleen op de ze topic. Respecteer wat andere mensen geloven of vinden. Net zoals je bij ons vind dat we onszelf niet als de enige moeten profileren, moet jij jou mening ook niet als enige profileren. Om nog terug te komen op je opmerking dat de autenciteit van de bijble niet is bewezen, moet ik helaas concluderen dat dit bewijs dat je uit je nek kletst. Tot nu toe hebben historicie en wetenschappers toegegeven dat wat in de bijbel stond ver voor zijn tijd vooruit was en dat er bewijzen zijn van zijn autenciteit. Dus let op wat je post a.u.b. Pcnerd: ik antwoord nog op je vragen, maar je moet even wachten (heb het namelijk druk, kost redelijjk wat werk om alles uit te typen)
||
Citaat:
Vervolgens hul je je in drogredenen als "de bijbel is wel degelijk betrouwbaar" of "jehova's zetten geen voet tussen de deur" zonder daar daadwerkelijk een onderbouwing voor te leveren of zonder toe te geven dat het domweg wel zo is. Ik lust je argumentatie over dat bijbelstandpunt overigens rauw, dus breng dat maar, maar ga aub niet de discussie verzieken door op de man te spelen.
||
Citaat:
Overigens, T_ID, heeft hij wel gelijk en reageer je meestal agressief. Daar zou ik wat aan doen, als ik jou was. Daarnaast, The_eye, is het inderdaad wel handig om met bruikbare argumenten aan te komen.
||
Citaat:
en agressief reageren zou ik ook doen. de aanleiding is ten slotte dat jíj geen antwoord op zijn vragen geeft. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Zo makkelijk is het. Citaat:
||
Citaat:
Datzelfde geld voor de andere zaken en alle andere verwijten. Maar als jouw enige onderbouwing 'dat staat in de bijbel' is, tja, probeer me dan maar eens te verwijten dat ik mijn kritiek handhaaf. Als je dan op de persoon gaat spelen en mij verwijten maak omdat ik je onverdedigbare standpunt de hoek in druk dan strand de discussie. Ik ben daar echter niet debet aan, dat doe je jezelf aan.
||
![]() |
Citaat:
a) beide partijen bereid zijn zich in elkaars standpunt te verplaatsen en daar lering uit te trekken b) beide partijen dezelfde apriori waarden accepteren Hier heeft Schaupenhauer uitvoerig over geschreven. Mijns inziens voldoet deze 'discussie' aan geen van beide voorwaarden en zal dus nooit meer worden dan een woordensteekspel. Maar dat ligt je volgens mij wel.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Is het waar dat Jehova's Getuigen een zwarte lijst van adressen hebben waar ze dan niet meer langs de deur gaan (die zijn dan per definitie vervloekt
![]() Mijn vriendin-in-geloof staat volgens haar op de zwarte lijst (ik vraag me nu wel trouwens af hoe ze dat weet), maar de Jehova's kloppen nog regelmatig bij haar aan de deur. Negeren deze mensen de zwarte lijst of kennen ze helemaal geen zwarte lijst? vraag 't me gewoon af....
|
het antwoord op je vraag staat al in dit topic.
ze noemen dat gewoon een 'niet-bellen'-adres . daar bellen ze dan ook écht niet meer aan tenzij ze het per ongeluk vergeten zijn te checken of dat dus wel 'mocht' . eens per jaar of met het opruimen/ordenen van de 'gebiedjes' controleert men of die mensen nog steeds op de 'niet-bellen'-lijst willen blijven. de keuze van die mensen wordt echt wel gerespecteert hoor en mensen zijn niet per definitie 'vervloekt' , for whatever that means.
|
![]() |
Voor al degenen die precies dezelfde vraag hebben als Pc nerd mail dan even naar BiggusDikkus86@hotmail.com . Dan mail ik je het uitgebreide antwoord.
Geldt ook voor jou pcnerd. De antwoorden zijn nogal groot -> Heb antwoord met alle bijbelverwijzingen (zoek ze op een lees ze als je het zeker wil weten).
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
(1)"Jullie snappen mijn geloof niet!!!1" (2)[onderbouwde kritiek waarom] (3)"Dat is niet zo, want [willekeurige bijbelpassage]" (4)[kritiek op bijbelse onderbouwing, de bijbel zelf en kritiek uit morele en wetenschappelijke hoek] (5)"Jullie hebben geen respect!1!" (6)[ontkennend antwoord dat wijst op het gebrek aan persoonlijke aanval en de terechtheid van de kritiek] (7)"wie nog wil kan antwoord krijgen, verder discussieer ik niet meer!" Erg zonde allemaal.
||
Citaat:
Niet persoonlijk bedoeld. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |