Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2006, 20:08
Roos
Roos is offline
Tip voor een fris tussendoortje: perssinaasappels in de koelkast leggen, en dan in partjes snijden die je zo kan uitzuigen. Suuuper lekker ook leuk om uit te delen
Oud 26-07-2006, 12:28
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
liek88 schreef op 25-07-2006 @ 10:10 :
ik vind ook niet dat het slecht is ofzo, maar als je echt véél halfvolle melk drinkt op een dag, zou je je miss wel zorgen moeten gaan maken om de verzadigde vetten ja.
Magere melk is dan idd beter. Als je dan gewoon 500ml per dag aanhoudt/ 3glazen, dan is er naar mijn mening niks teveel/slechts aan.
Dus als ik iets minder naar ongeveer 3 glazen per dag, dan is er niets aan de hand? Ik wist niet dat er zoveel verzadigde vetten in melk zitten. Misschien dat ik magere melk maar eens probeer, is de smaak echt heel anders? Volle melk vind ik namelijk weer vies.
Oud 26-07-2006, 12:53
liek88
liek88 is offline
nee joh dan is er echt niks aan de hand
In halfvolle melk zit 1,5gr vet per 100ml en 1gr daarvan is verzadigd dus wel relatief veel verzadigde vetten ja als je per dag er echt iets van driekwart liter van drinkt.
Ik heb zelf een hele tijd magere melk gedronken (van Melkan: 0,0gr vet 30kcal/100ml) Lekker fris van smaak! (misschien vind je het in het begin een beetje waterig ofzo in vergelijking met halfvolle melk maar dit lijkt me logisch en na een tijdje proef je daar niks meer van.) Tip: maak er eens brinta mee! errug lekker en voedzaam.
Hou gewoon een maximum van 500ml per dag aan, dan is er niks aan de hand. En anders kan je altijd nog sojamelk gaan drinken
(ik heb de magere melk ook ingewisseld voor sojamelk; meer waardevolle voedingsstoffen)
Oud 26-07-2006, 12:59
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik dacht dat sojamelk min of meer overeen kwam met halfvolle melk, qua calorieën en voedingsstoffen en zo. Maar het is in ieder geval lekkerder als magere melk.
Oud 26-07-2006, 13:02
liek88
liek88 is offline
je hebt verschillende soorten. Ik heb er zelf 1 van 43kcal/100ml. Je hebt ook nog een light versie (die kon ik alleen even niet vinden), en een aantal waar nog iets meer in zit.
Maar de vetten in halfvolle melk zijn voor het grootste deel verzadigd, in sojamelk juist niet.
Oud 26-07-2006, 13:05
girl-in-trouble
Die van rond de 43 calorieën heb ik ook thuis, die is goed te drinken. Maar de light vind ik niet lekker. M'n moeder heeft em wel 'ns per ongeluk in huis gehaald, maar dat was eens en nooit weer.
Maar dat kan wel kloppen. Sojamelk is alleen maar plantaardig en dus geen dierlijke vetten (die meestal verzadigd zijn).
Oud 26-07-2006, 13:06
liek88
liek88 is offline
haha goed dat je het zegt want ik wilde al liever de light versie maar als die niet te drinken is, laat dan maar en die paar gram goede vetten per dag extra kan opzich ook geen kwaad
Oud 26-07-2006, 13:09
girl-in-trouble
Smaken kunnen natuurlijk verschillen, maar ik vond em echt verschrikkelijk. En ik denk dat de gewone sojamelk wel gezond genoeg is.
Oud 26-07-2006, 14:57
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 25-07-2006 @ 16:30 :
Dat doet ze nu... Maar wat nou als ze bedoelt dat ze op vakantie juist heel veel meer calorieën moet eten...? Dan kan het toch een tip zijn om daar meer te gaan bewegen?
Ik kan als ik op vakantie ben niet fitnessen (thuis). Dat is dus iets wat ik moet missen, en daarbij komt dat ik door mijn moeder niet ontkom aan het eten van maaltijden (bv lunch). Mijn vraasg is dus, welke dingen kan ik wel extra eten zonder dat ik er van aankom? Niets met bewegen of iets dergelijks, alleen met het eten. Ik ben doodsbenauwd dat ik veel aankom ..

Het is nu ook zo, ik eet gemiddeld iets en als ik een keer iets meer dan gemiddeld eet, wat misschien lang geen 1800 Kcal is (wat ik nodig schijn te hebben) dan al kom ik aan! Als ik 2 weken lang meer moet eten dan ik nu gemiddeld doe, ben ik zo rond als een tonnetje.
Oud 26-07-2006, 15:54
Milan Dado
Milan Dado is offline
Ik denk dat je dan je gemiddelde hoger moet gaan leggen. Niet te snel natuurlijk. En zorgen dat die verbranding hoog blijft. Daarnaast (mocht je dat nog niet doen) 6 eetmomenten per dag nemen in plaats van bv 3 (zonder het totaal aantal caloriën te verhogen)

Tegen dit probleem ga ik ook aanlopen. Ik zit nu rond m'n streefgewicht (ong 80kg) en moet binnenkort naar meer dan 1100kcal zonder aan te komen
Oud 26-07-2006, 16:10
girl-in-trouble
Ik heb precies hetzelfde probleem. Als ik meer ga eten (ook al zijn het niet meer calorieën) kom ik altijd aan. Dat is heel vervelend.
Oud 26-07-2006, 16:39
Hagel
Hagel is offline
dan kom je niet aan, je hebt het gewoon nog in je maag de volgende dag of wanneer je je ook weegt en daarom ben je zwaarder. En anders kom je misschien aan omdat je sowieso over een periode te weinig eet (woog jij ook niet weinig?) dus dat is absoluut niet gek
Oud 26-07-2006, 16:43
girl-in-trouble
Citaat:
Hagel schreef op 26-07-2006 @ 17:39 :
dan kom je niet aan, je hebt het gewoon nog in je maag de volgende dag of wanneer je je ook weegt en daarom ben je zwaarder.
Maar de dagen daarop gaat het er ook niet af als ik op die manier blijf eten. Dan kom ik alleen maar meer aan. Echt 'handig'.
Oud 26-07-2006, 16:45
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 26-07-2006 @ 17:43 :
Maar de dagen daarop gaat het er ook niet af als ik op die manier blijf eten. Dan kom ik alleen maar meer aan. Echt 'handig'.
Dat komt omdat je veel en veel te weinig eet, als je dan meer gaat eten slaat je lichaam dat direct op als reserve, om zich te beschermen tegen de volgende periode van uithongering.
Oud 26-07-2006, 16:46
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 26-07-2006 @ 17:43 :
heb je het al wel eens langere tijd geprobeerd? je lichaam moet daar natuurlijk ook aan wennen. Dat trekt misschien wel weer recht
Oud 26-07-2006, 16:49
girl-in-trouble
Twee weken... In die tijd was ik een kilo aangekomen en toen had ik er genoeg van... Toen had ik dat opgegeven.
En ik eet echt niet zo weinig dat je het uithongeren kunt noemen.
Oud 26-07-2006, 17:02
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 26-07-2006 @ 17:49 :
Twee weken... In die tijd was ik een kilo aangekomen en toen had ik er genoeg van... Toen had ik dat opgegeven.
Het zou me verbazen als jij op een dag boven de 800 kcal uitkomt.
Oud 26-07-2006, 17:08
girl-in-trouble
Ik denk meestal toch wel (al heb ik ook wel 'ns dagen dat het minder goed met me gaat), maar ik doe niet aan calorieën tellen. Daar word ik helemaal gek van en het heeft ook geen zin.
Oud 26-07-2006, 18:00
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik had hier al eerder over gepost, maar toen stond het in het verkeerde topic. Ik kwam deze link op internet tegen en toen ik het las kwam het goed op me over en leek het me niet van die onzin die je normaal altijd leest. Hoe kijken jullie tegen afvallen op een manier als deze aan, en heeft er iemand ervaring mee?
http://www.vetverbranden.com/
Oud 26-07-2006, 21:55
lso
lso is offline
Niemand die ooit eens dat proteïnedieet heeft gevolgd..? Ik start er maandag mee maar wil graag eens wat ervaringen horen van jongeren hier....
Oud 26-07-2006, 22:53
Roos
Roos is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 26-07-2006 @ 19:00 :
Ik had hier al eerder over gepost, maar toen stond het in het verkeerde topic. Ik kwam deze link op internet tegen en toen ik het las kwam het goed op me over en leek het me niet van die onzin die je normaal altijd leest. Hoe kijken jullie tegen afvallen op een manier als deze aan, en heeft er iemand ervaring mee?
http://www.vetverbranden.com/
Ik denk dat er in dat boek wel nuttige tips staan, maar ook wel wat onzin. Zoals dat "dieten" altijd schadelijk zijn voor je lichaam.
De beste manier om vet te verliezen is nog altijd je voedingspatroon aanpassen. Niet zozeer MINDER eten, maar andere (gezondere dingen). Dit natuurlijk icm veel beweging.
Oud 27-07-2006, 15:54
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 26-07-2006 @ 17:49 :
Wij hebben echt precies hetzelfde probleem.

Ik denk dat ik ook te veel hecht aan de getallen op de weegschaal, maar die zijn voor mij nu eenmaal ontzettend belangrijk. (Heb ook gepost bij psychologie).
In ieder geval, ik had gister een gesprek met een bodybuilder in spé, hij weet dus veel van voeding af want hij moet bepaalde dingen eten enzo, en hij vertelde me dat ik inderdaad op meer verschillende momenten op een dag een beetje moet gaan eten, zonder de calorieën te verhogen. Goed idee.
Maar ja, dat gaat niet lukken op vakantie, dan zijn er zo'n beetje twee vaste eetmomenten, namelijk brunch en avondeten. Tuurlijk, tussendoor kan ik wel wat eten, maar dat is dan EXTRA!
Dus het wordt niks ben ik bang.
Oud 27-07-2006, 16:33
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 27-07-2006 @ 16:54 :
Maar ja, dat gaat niet lukken op vakantie, dan zijn er zo'n beetje twee vaste eetmomenten, namelijk brunch en avondeten. Tuurlijk, tussendoor kan ik wel wat eten, maar dat is dan EXTRA!
Hoezo extra? Niet als je tijdens de brunch en het avondeten minder eet... En je móet gewoon ontbijten. Zonder ontbijt kun je het afvallen sowieso wel schudden. "Gaat niet lukken" bestaat alleen in je hoofd. Ik heb m'n eetgewoonten compleet op de kop gezet, nav. schema een sportdiëtist. Iedereen is verbaasd dat ik et kan, maar het is gewoon een kwestie van dóen.
Oud 27-07-2006, 16:34
liek88
liek88 is offline
waarom is dat extra? Je hebt zelf in de hand hoeveel je eet bij de brunch en het avondeten. Als je in die tussentijd dan nog wat gezonds eet, das alleen maar goed voor je stofwisseling.
Neem anders gewoon dingetjes mee, heb ik ook gedaan en zo kon ik (met een beetje aanpassingsvermogen) mn eigen dingen en rond mn eigen tijden eten.
Tref gewoon de juiste voorbereidingen en dan wordt het écht wel wat.
Oud 27-07-2006, 20:26
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
liek88 schreef op 27-07-2006 @ 17:34 :
waarom is dat extra? Je hebt zelf in de hand hoeveel je eet bij de brunch en het avondeten. Als je in die tussentijd dan nog wat gezonds eet, das alleen maar goed voor je stofwisseling.
Neem anders gewoon dingetjes mee, heb ik ook gedaan en zo kon ik (met een beetje aanpassingsvermogen) mn eigen dingen en rond mn eigen tijden eten.
Tref gewoon de juiste voorbereidingen en dan wordt het écht wel wat.
Brunch is meestal ook ontbijt hoor, alleen dan iets steviger en zeg maar een half uurtje, uurtje na het opstaan. Ik zou dan dus in de middag iets gezonders kunnen eten en dan bij het avondeten minder. Maar wat is gezond om tussendoor te eten? En hoe zit het met ijs?
Oud 27-07-2006, 20:45
liek88
liek88 is offline
ijs is een big no-no (iig: als je af wilt vallen/op je gewicht wilt letten anders kan het vast geen kwaad voor een keertje)
Voor tussendoor is een sneetje volkorenbrood of een sneetje donker roggebrood goed te doen. Roggebrood kan je makkelijk meenemen van huis, dit hoef je ook niet persee koel te houden. Maarja je moet er natuurlijk wel van houden, gezond is het iig wel! Fruit en bijvoorbeeld magere kwark (gewoon naturel) is ook altijd goed.
Oud 27-07-2006, 23:43
girl-in-trouble
Waterijs is op zich toch niet zo slecht? Ik dacht dat vooral softijs een boosdoener was...
Oud 27-07-2006, 23:48
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 28-07-2006 @ 00:43 :
Waterijs is op zich toch niet zo slecht? Ik dacht dat vooral softijs een boosdoener was...

waterijs per 100gram: 73 kcal
yoghurt ijs per 100gr: 107 kcal
roomijs per 100gr : 181 kcal
roomijs met chocolade 100gr: 218 kcal
Oud 27-07-2006, 23:52
girl-in-trouble
Mmm... verbaast me een beetje... Ik dacht echt dat dat veel minder was. Rond de 40 of 50 of zo. Maar ja, dan kan 1 per dag nog niet echt kwaad.
Oud 28-07-2006, 00:54
Milan Dado
Milan Dado is offline
Een roomijsje op zich ook nog niet. Het gaat om de combinatie van alles wat je eet
Oud 28-07-2006, 07:53
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
liek88 schreef op 27-07-2006 @ 21:45 :
ijs is een big no-no (iig: als je af wilt vallen/op je gewicht wilt letten anders kan het vast geen kwaad voor een keertje)
@ liek88: Dat jij nou een eetprobleem hebt en ijs een big nono vind is prima, maar ga het andere mensen niet aanpraten hier alsof het waar is.

ijs is absoluut niet een big nono, zeker waterijs niet en met deze warme dagen niet. Dan is een waterijsje een prima vervanger van een glas drinken.

Over die kcal hierboven: Dat is per 100 gram he, een waterijsje weegt vaak minder en je zit dan idd op een gem. van 50 kcal per ijsje.
Oud 28-07-2006, 09:14
liek88
liek88 is offline
lees dan wat ik er tussen haakjes achter heb gezet
een waterijsje zal idd geen kwaad kunnen, zo'n raketje is maar 40kcal. Zo'n perenijsje iets van 50kcal.
Oud 28-07-2006, 10:05
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Hagel schreef op 28-07-2006 @ 08:53 :
Over die kcal hierboven: Dat is per 100 gram he, een waterijsje weegt vaak minder en je zit dan idd op een gem. van 50 kcal per ijsje.
Vergis je niet in het gewicht, ik denk eerder dat de hoeveelheid suikers een grote rol speelt:

Raket 39 kcal
Waterijs (peren) 49 kcal
Fruitjoy 57 kcal
Frubetto 77 kcal
Split 80 kcal
Calippo 92 kcal
Solero (exotic) 104 kcal
Snickers ijsreep 192 kcal
Cornetto 233 kcal
Magnum 261 kcal
Oud 28-07-2006, 19:48
girl-in-trouble
Ik maak nu zelf ijsjes van vruchtensap, maar iets van 40 kCal of zo...
Maar ik eet ook wel 'ns van die Wicky ijsjes (65 gram)... misschien 'ns een keer opzoeken hoeveel er daar in zitten, want ik eet ze toch best vaak...
Oud 28-07-2006, 22:11
liek88
liek88 is offline
Ik heb trouwens wel eens Optimel aardbei yoghurt in een plastic bakje ingevroren! Erg lekker fris bakje 'yoghurtijs' heb je dan! (Je moet de yoghurt er wel een paar keer uithalen en even goed doorroeren anders krijg je van die kristal vorming)
Oud 29-07-2006, 13:46
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 28-07-2006 @ 23:11 :
Ik heb trouwens wel eens Optimel aardbei yoghurt in een plastic bakje ingevroren! Erg lekker fris bakje 'yoghurtijs' heb je dan! (Je moet de yoghurt er wel een paar keer uithalen en even goed doorroeren anders krijg je van die kristal vorming)
Goed idee Ga ik ook eens doen!

maar een gewoon softijsje is natuurlijk ook erg lekker
Oud 29-07-2006, 22:17
Roos
Roos is offline
Even wat praktische tips gevraagd...

Mijn vriend en ik gaan vanaf dinsdag wat gezonder leven. We hebben de laatste tijd veel fastfood gegeven en daar willen we dus mee stoppen, en gewoon thuis lekkere gezonde maaltijden bereiden. Bij hem kunnen er ook wel wat pondjes af (hmm, bij mij ook altijd wel )

Het grootste probleem is, denk ik, het volgende. Hij eet overdag erg weinig (hoogstens 2 boterhammen ofzo), omdat hij geen trek heeft. 's Avonds eet hij wel een calorierijke maaltijd. Verder drinkt hij best veel bier (niet verslavend veel ofzo, maar er zitten natuurlijk wel heel veel calorieen in).

Iemand praktische oplossingen voor dit probleem? Ik wil niet zijn moeder zijn, en zeggen dat -ie dat bier moet laten staan ofzo

Maar ja, als we dit gaan doen, willen we het ook goed doen, en wel wat resultaat zien. En als hij overdag weinig eet, gaat zijn stofwisseling natuurlijk zo traag als een slak.

Nou ja, geen idee wat jullie voor tips kunnen geven, maar ik ben benieuwd

Heeft iemand anders ook wel eens samen met een vriend/vriendin zoiets samen gedaan?
Oud 29-07-2006, 22:29
liek88
liek88 is offline
Als hij nou eens begint met 's avonds een iets minder calorierijke maaltijd te eten zodat ie de volgende dag meer trek heeft en me het dan vrij logisch lijkt dat ie dan overdag wel meer gáát eten? Misschien dat het dan zo langzaam 'rechttrekt' als het ware? Ik denk dat zn stofwisseling zo na een tijdje ook wel lekkerder gaat lopen, dat je dan ook wel resultaat zult gaan zien! (als ie niet liters bier er bij blijft drinken uiteraard )

Laatst gewijzigd op 29-07-2006 om 22:32.
Oud 29-07-2006, 22:40
Roos
Roos is offline
Hmm ja, goed idee. Die gezonde avondmaaltijden waren we al van plan, misschien dat het dan inderdaad vanzelf wegtrekt.

En we gaan samen sporten, lijkt me zo leuk!
Oud 30-07-2006, 09:57
liek88
liek88 is offline
haha kán hartstikke leuk zijn toch
Sporten als tennis en squash zijn echt superleuk om samen te doen
Oud 30-07-2006, 10:57
Milan Dado
Milan Dado is offline
"Gezonde" avondmaaltijden zijn leuk en aardig, maar het gaat niet alleen om het karakter van het voedsel, maar om de caloriën die je er uit haalt.

Niet ontbijten, overdag weinig eten, 's avonds veel caloriën én bier. Slechter kan bijna niet. 6 Maaltijden per dag zijn nodig om je stofwisseling op gang te krijgen.
Daarnaast moet je niet eten omdat je trek hebt, maar omdat je de energie nodig gaat hebben. Als je eet als reactie op honger, eet je altijd wanneer je stofwisseling op z'n laagst is -> de meeste energie gaat direct de reserves in.
Daarnaast: veel bier? Wat is veel? Iedere avond? Een aantal avonden in de week? Ga er van uit dat iedere avond dat je bier drinkt, al het gezonde gedrag van de vorige dag ongedaan gemaakt wordt. Niet zozeer vanwege de caloriën, maar wel vanwege het effect op de stofwisseling.
Oud 30-07-2006, 11:22
Roos
Roos is offline
Ja, dat weet ik allemaal wel, het is meer dat ik dat niet ZO tegen hem ga zeggen. Ik vroeg dus om tips om dit geleidelijk aan te verbeteren, en niet om kritiek.

(en liek, het sporten lijkt me echt leuk, was geen sarcasme )
Oud 30-07-2006, 14:15
Milan Dado
Milan Dado is offline
Als hij gezonder wíl leven, zal hij wel moeten Daar hoef je helemaal niet subtiel over te doen Gewoon de feiten neerleggen, hij mag de keuze maken
Oud 01-08-2006, 13:01
liek88
liek88 is offline
ik wil graag gaan proberen optimel vla te gaan eten (50kcal per 100ml) ,1 of 2 keer per week, 'ipv' de 150gr magere kwark die ik tijdens mn eetmoment om 14.30uur eet.
(Dit omdat de behandeling steeds dichter bij komt en het me slim lijkt iets te gaan proberen te eten wat in mijn ogen niet supergezond is maar ook weer niet ongezond)

Maar weet iemand hoe dat met die zoetstoffen zit? Moet je de optimel vla gewoon zien als een toetje maar dan een light versie ofzo? en welke versie is lekkerder... chocolade of vanille?
Oud 01-08-2006, 14:16
jussme
jussme is offline
chocola is lekkerder.. en ja, het is niet echt gezond qua samenstelling en chemicalien maar qua calorieen is het makkelijk te doen.
Oud 01-08-2006, 14:19
liek88
liek88 is offline
ok dankje maargoed daar zat ik dus ook al mee al die zoetstoffen enzo. maar 1 of 2 keer per week een bakje zal vast geen kwaad kunnen toch
Oud 01-08-2006, 14:27
jussme
jussme is offline
neu dat moet makkelijk kunnen... als je voor de rest gewoon gezond eet. maar ja als je zo'n grote pak koopt zal het wel niet zo lang houdbaar zijn als je elke week maar zo weinig eet, eet de rest van je familie dat spul ook dan? waar koop je die optimel vla trouwens? onze albert heijn heeft de chocoladesmaak niet, dus ik haal die van de edah

vanille is ook wel lekker (voor een mix met de choco bijv.), maar de karamelvla van optimel is smerig, die zal ik zeker niet aanraden

Laatst gewijzigd op 01-08-2006 om 14:29.
Oud 01-08-2006, 14:45
liek88
liek88 is offline
eet verder geen producten zoals dit of producten met toegevoegde suikers (koek, snoep, vruchtenyoghurt, frisdrank enz bedoel ik ) dus dat zit wel goed
maar morgen boodschappen doen bij de dekamarkt, daar heb ik de chocolade versie wel zien staan! (en nog heel veel andere optimel producten) raar dat ze dat bij de appie niet hebben dan
Als ik maar max 300ml per week er van eet, mogen de anderen hier thuis mooi de rest er van op eten anders ist ook zo zonde om weg te doen...
Oud 02-08-2006, 08:23
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 01-08-2006 @ 15:45 :
eet verder geen producten zoals dit of producten met toegevoegde suikers (koek, snoep, vruchtenyoghurt, frisdrank enz bedoel ik ) dus dat zit wel goed
maar morgen boodschappen doen bij de dekamarkt, daar heb ik de chocolade versie wel zien staan! (en nog heel veel andere optimel producten) raar dat ze dat bij de appie niet hebben dan
Als ik maar max 300ml per week er van eet, mogen de anderen hier thuis mooi de rest er van op eten anders ist ook zo zonde om weg te doen...
Goed zo!
Ik ken btw de chocolade versie niet...heb tijdje terug ook heel de tijd optimel-yoghurt genomen als toetje, maar de vla bestond toen geloof ik nog niet...De yoghurt was iig lekker en heb er niks van gekregen hoor
Oud 02-08-2006, 08:42
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 02-08-2006 @ 09:23 :
Goed zo!
Ik ken btw de chocolade versie niet...heb tijdje terug ook heel de tijd optimel-yoghurt genomen als toetje, maar de vla bestond toen geloof ik nog niet...De yoghurt was iig lekker en heb er niks van gekregen hoor
Hoe lang geleden is dat dan wel niet...die vla bestaat echt al lang nl.

Ik vind de vla een stuk minder lekker dan de yoghurt btw...van de vla vind ik de 'mengversie' vanille/chocolade en de caramelversie nog het meest te eten.
Topic gesloten

Regels voor berichten