![]() |
|
Verwijderd
|
![]() ![]() Een beetje ![]() [img[http://www.styleglobe.net/MUSIC___MO...USIK___MORE_-_[/img] ![]() Ook wel een beetje ![]() en ![]() Lorreta Lux. Ik hoop dat t gelukt is. ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
(Foto's van knappe vrouwen zou ik genoeg kunnen plaatsen, maar daar kan ik niet van zeggen dat ik er een 'fan' van ben. Daarom: )
![]() Boudewijn de Groot Heerlijke muziek maakt deze man. Mooie zangstem ook. Geeft goede concerten (heb er pas nog één bijgewoond). Introduceerde de Nederlandstalige popmuziek. Levende legende. En vergeten we niet de briljante teksten van Lennaert Nijgh. ![]() Carl Barks (1901-2000) De briljante schrijver en tekenaar van meer dan 6300 pagina's strips met Donald Duck. Verantwoordelijk voor de schepping van Dagobert, Guus Geluk, Willie Wortel. Al met al veruit de beste Duck-artiest ooit en één van de beste schrijvers en vertellers van de 20ste eeuw. ![]() Jon Stewart Amerikaanse held. Bekend van The Daily Show, een Amerikaanse dagelijkse show op tv-kanaal Comedy Central, in Nederland sporadisch te ontvangen via CNN International. Eén van de zeer weinigen die op de Amerikaanse tv kritiek uit op de regering-Bush en op satirische wijze met veel sarcasme alle fouten en tegenstrijdigheden van deze regering eruit pikt. Neemt ook regelmatig de Amerikaanse media op de hak. Zijn 'fake news show' is betrouwbaarder dan de echte nieuwsprogramma's. Heel veel materiaal van Stewart: http://www.youtube.com/results?searc...&search=Search |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind The Colbert Report toch iets minder leuk dan TDS. Ken je zijn speech tijdens het White House Press Corps Diner? Bush was not amused: http://video.google.nl/videoplay?doc...se+press+corps |
![]() |
||
Citaat:
'Eva' van 'Picknick' gaat over de Schepping. De ik-persoon die zingt moet God zijn. Het is het eerste deel van een trilogie, wist je dat? Na 'Eva' komen nog 'De tuin der lusten' en 'Megaton'. Ze zijn geschreven door Lennaert Nijgh, die geïnspireerd werd door het schilderij 'De tuin der lusten' van Jeroen Bosch. Zie ook: www.boudewijndegroot.nl > 'Draai weer bij'> 'Picknick'> 'B-kant'. (Directe link gaat helaas niet.) 'Eva' van 'Een nieuwe herfst' staat een beetje verloren op de cd, vind ik. Er hadden nog twee nummers achteraan moeten komen, over Jozef en Job, maar die zijn helaas nooit gemaakt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
'Megaton' gaat over het einde der tijden, de Apocalyps. De vorige twee nummers zijn duidelijk in de lijn van het schilderij van Bosch geschreven, maar 'Megaton' is een moderne bewerking. Lennart zag de steeds verder om zich heen grijpende industrialisering als een bedreiging voor de mensheid. Hij dacht dat van daaruit de wereld zou vergaan. Dat is verwerkt in het lied. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nou vooruit dan maar ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-09-2006 om 21:46. |
![]() |
||
Citaat:
*Klikt op [afbeelding]* Nu zie ik 'm wel. Is dat echt Boudewijn? Wat ziet 'ie eruit, zeg, alsof-ie een week niet heeft geslapen! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik denk dat dat de welbekende 'rikkert' is. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|