Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2006, 12:46
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 26-10-2006 @ 12:01 :
Ik heb dit boek gehad; dat kon je kopen bij de theorielessen die ik gevolgd heb. Ik vond het een duidelijk boek, alleen staan er geen oefenvragen in (dan moet je nog een apart boek kopen).
Volgens mij is dat toch Veka best?
Oud 26-10-2006, 13:03
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Miracle schreef op 26-10-2006 @ 13:46 :
Volgens mij is dat toch Veka best?
Oh, dat heb ik dan niet onthouden... Als jij het zegt, zal het wel zo zijn. Mijn excuus is dat het al weer een paar jaar geleden is .
Oud 26-10-2006, 16:25
Femic
Femic is offline
Da's Veka Best ja. Zou ook zeker aanraden het vragenboek erbij te kopen, helpt wel een hoop! Ik heb de boeken destijds overigens voor 20 euro (in totaal) op marktplaats gekocht en 3 weken later voor hetzelfde bedrag weer via marktplaats verkocht, ook een goeie optie dus.
Oud 26-10-2006, 16:44
Miracle
Miracle is offline
Ik kon de boeken lenen van m'n rijschool.
Oud 03-11-2006, 13:00
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
En we lessen gewoon door
Vorige week weer gezakt, voor de 3e keer. Al ging het kijken wel goed, geen kritiek daarop, maar ik maakte allemaal incidentele fouten.
Nu moet ik m'n theorie over doen *great*
Nieuwe datum examen is waarschijnlijk 29 december. Als ik dan slaag ben ik gewoon 1,5 jaar aan het lessen geweest. Ik trek het gemiddelde aantal lessen wel flink omhoog zo.
Oud 03-11-2006, 18:47
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Oeh da's wel minder!

Ik heb gister weer gelest, mn 8e geloof ik. Ging wel redelijk maar het was vrij druk op de weg en in de stad waar ik rij zijn van die hele irritante fietspad-weg-fietspad dingen en dat is heel irritant als je dat moet oversteken én het erg druk is. Weet nooit zo goed wanneer ik kan. Maar da's ook een kwestie van ervaring denk ik.

Owh en de auto ging afslaan toen ik bijna midden op een rotonde stond, ik weet nog steeds waardoor nu precies. Ik had iig iets niet gezien geloof ik

Laatst gewijzigd op 03-11-2006 om 18:53.
Oud 06-11-2006, 11:42
Verwijderd
jaaah de simulator is lachen
Ik bots tegen een auto aan (want: wegrijden naar na parkeren, en twee keer afgeslagen omdat ik voorzichtig wilde doen dus stond te dichtbij), zegt die simulator: "Dat was een aanrijding." Ja, Victor

Laatst gewijzigd op 06-11-2006 om 21:39.
Oud 06-11-2006, 18:43
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Meld hier:
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles. 18 januari 2006
Wanneer je examen hebt. 7 juni 2006 (jammer genoeg niet 06-06-06 (theorie 1 foutje))
Wanneer en of je geslaagd bent. Op bovenstaande datum ben ik in 1 keer geslaagd.
Hoeveel lessen je hebt gehad. In totaal 32 lessen.

Dit was een resumé van mijn rijbewijsperikelen die ik heb moeten doorstaan. Dit had ik namelijk nog niet ingevuld volgens mij.
Oud 06-11-2006, 19:21
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-11-2006 @ 12:42 :
jaaah de simulator is lachen
Ik bots tegen een auto aan (want: wegrijden naar parkeren, en twee keer afgeslagen omdat ik voorzichtig wilde doen dus stond te dichtbij), zegt die simulator: "Dat was een aanrijding." Ja, Victor
ik heb me heilig voorgenomen om iedereen die de woorden 'na' en 'naar' volkomen willekeurig - en dus verkeerd - gebruikt daar persoonlijk op aan te spreken.

dus : wegrijden NA inparkeren. NA = nadat, tijdsaanduiding. 'ik doe de afwas na het eten'.

NAAR = 'naartoe', verandering van plek. In elk geval een aanduiding in ruimte, niet in tijd. "Ik rij daar naar toe", "de jongen keek naar haar", "we gaan naar frankrijk".

Iedereen die de komende tijd dit verkeerd doet krijgt een preekje van me, vat het niet persoonlijk op, maar ik erger me hier gewoon ontzettend aan.
Oud 06-11-2006, 21:39
Verwijderd
Ik mag dat soort fouten ook helemaal niet maken gezien mijn status als taalpolitie-lid, maar het berichtje was te snel getypt. Excuus. Je hebt volkomen gelijk. Ik weet overigens hoe het hoort.

Ik was teveel in de ban van de simulator
Oud 06-11-2006, 22:08
Femic
Femic is offline
@MM: als jij dan eens gaat beginnen met hoofdletters gebruiken. Daar erger ik me namelijk ontzettend aan.
Oud 07-11-2006, 10:54
JCG
JCG is offline
Mijn rijbewijs gehaalt. Alleen kan morgen pas mijn rijbewijs op halen en dan nog 5 werkdagen wachten voor mijn rijbewijs eris. Ik wil auto rijden
Oud 07-11-2006, 11:25
Femic
Femic is offline
5 werkdagen wachten? Waarom dat dan??
Oud 07-11-2006, 11:28
Verwijderd
Vanwege het oh zo geweldige nieuwe rijbewijs.
Oud 07-11-2006, 11:30
Femic
Femic is offline
Oh dat is wel heel nieuw dan, 4 maanden geleden nog niet. Wat houdt dat nieuwe rijbewijs in dan? Waarom duurt 't zo lang?
Oud 07-11-2006, 11:32
Verwijderd
Klopt, dat is pas een maand ofzo ingevoerd.
Het is een pas ter grootte van de ID-kaart, met een chip erin, door die chip duurt het zolang om het ding te maken.
Oud 07-11-2006, 13:12
Lyne
Lyne is offline
Ik mag over 4 dagen beginnen met lessen. Ik ga me vandaag inschrijven, ik weet niet hoelang het duurt voordat ik kan beginnen met lessen. Het zal misschien wel een tijdje duren aangezien ik graag een rijinstructrice wilde, maar dat neem ik dan maar voor lief.

Kan ik eindelijk meepraten in dit topic.
Oud 07-11-2006, 13:45
JCG
JCG is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 07-11-2006 @ 12:32 :
Het is een pas ter grootte van de ID-kaart, met een chip erin, door die chip duurt het zolang om het ding te maken.
1 oktober om precies te zijn
Oud 07-11-2006, 13:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 07-11-2006 @ 12:32 :
en door een verandering in de administratieprocedure. Ook om fraude te voorkomen is dat gewijzigd, en (niet geheel toevallig) tegelijkertijd met het nieuwe rijbewijs.
Oud 07-11-2006, 15:50
Femic
Femic is offline
Citaat:
Lyne schreef op 07-11-2006 @ 14:12 :
Ik mag over 4 dagen beginnen met lessen. Ik ga me vandaag inschrijven, ik weet niet hoelang het duurt voordat ik kan beginnen met lessen. Het zal misschien wel een tijdje duren aangezien ik graag een rijinstructrice wilde, maar dat neem ik dan maar voor lief.
Waarom wil je dan persé een vrouw?
Oud 07-11-2006, 23:02
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Femic schreef op 07-11-2006 @ 16:50 :
Waarom wil je dan persé een vrouw?
Omdat ik denk dat ik me dan meer op mijn gemak voel dan bij een mannelijke instructeur. Ik weet het niet, ik vind het gewoon prettiger.

Overigens heb ik 15 november mijn eerste rijles.
Oud 08-11-2006, 19:26
Quay
Quay is offline
6 december theorie
Oud 09-11-2006, 12:25
Verwijderd
23 november theorie
Oud 09-11-2006, 14:21
JCG
JCG is offline
15 november mijn rijbewijs afhalen
Oud 09-11-2006, 18:31
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 09-11-2006 @ 15:21 :

Gisteren zat ik met een meisje die net dr rijbewijs zou gaan ophalen, ze was in één keer geslaagd. Kwam dr een vriendin binnen, die zojuist voor de tweede keer gezakt was voor haar rijbewijs, volledig overstuur. Toen was ik blij dat ik examengarantie heb.
Oud 11-11-2006, 20:17
Miracle
Miracle is offline
Jammer dat het CBR geen week-rijbewijs mag meegeven. Het nieuwe rijbewijs is wel een stuk relaxeder, alleen die 5 dagen zijn ontzettend land als je voor het eerst alleen mag rijden.

Ik loop nog 10 jaar met zo'n kut roze papiertje in m'n portemonnee.
Oud 13-11-2006, 12:56
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
JCG schreef op 09-11-2006 @ 15:21 :
gefeliciteeerd

Jij krijgt dan zo'n tof rijbewijspasje
Oud 13-11-2006, 18:48
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
Miracle schreef op 11-11-2006 @ 21:17 :
Jammer dat het CBR geen week-rijbewijs mag meegeven. Het nieuwe rijbewijs is wel een stuk relaxeder, alleen die 5 dagen zijn ontzettend land als je voor het eerst alleen mag rijden.

ik nog 8 jaar

maar je kunt wel een nieuw rijbewijs halen hoor
ook nu al als je dat graag wil

kost alleen geld maar het kan wel
Oud 13-11-2006, 21:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Miracle schreef op 11-11-2006 @ 21:17 :

Of je wacht iets langer met je rijbewijs aanvragen?
Oud 14-11-2006, 08:51
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-11-2006 @ 22:13 :
Of je wacht iets langer met je rijbewijs aanvragen?
Ik heb inmiddels als ruim een halfjaar m'n rijbewijs? Zolang wilde ik echt niet wachten.

Ik koop wel een nieuwe zodra deze versleten is ofzoiets (ik heb bij sommigen gezien dat dat gebeurt, ben benieuwd of dat bij mij ook gebeurt).
Oud 14-11-2006, 14:50
Femic
Femic is offline
Koop een mapje. Kost een paar euro (bij de Hema ofzo), hou je 'm goed mee. Nieuw rijbewijs kost je 40 euro ofzo.. Je kan 'm dan alleen niet meer in je portemonnee doen, maar zorg gewoon dat ie altijd in je tas zit ofzo, of zorg gewoon dat je er aan denkt.

(Ik heb zelf trouwens al wel 2x gehad dat ik 'm in 't weekend in Utrecht had laten liggen en dat ik naar m'n ouders ging en de auto nodig had en ben naar Almere en naar Barendrecht gereden (vanuit Amersfoort) zonder rijbewijs. )
Oud 14-11-2006, 15:44
GozerT
GozerT is offline
gvd net voor de 3de keer voor me theorie gezakt meer mensen die ook zo dramatisch al ik zijn?
Oud 14-11-2006, 16:01
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
GozerT schreef op 14-11-2006 @ 16:44 :
gvd net voor de 3de keer voor me theorie gezakt meer mensen die ook zo dramatisch al ik zijn?
Na het maken van de toets kun je zien in welke categorie je de meeste fouten had. Een kwestie van die groep aan te pakken? Anders overwegen theorieles te nemen? Dat heb ik gevolgd en vond het bijzonder verhelderend, vooral met oog op voorrangregels.. Dat laatste bleef voor mij na het lezen van het hoofdstuk nog wat abstract)
Oud 14-11-2006, 17:25
Tiño
Tiño is offline
ach,khad em ook pas de 4e x
Oud 14-11-2006, 21:37
kalinho
kalinho is offline
Theorie in 1x gehaald gisteren 3fout
Oud 15-11-2006, 07:50
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Femic schreef op 14-11-2006 @ 15:50 :
Koop een mapje. Kost een paar euro (bij de Hema ofzo), hou je 'm goed mee. Nieuw rijbewijs kost je 40 euro ofzo.. Je kan 'm dan alleen niet meer in je portemonnee doen, maar zorg gewoon dat ie altijd in je tas zit ofzo, of zorg gewoon dat je er aan denkt.

(Ik heb zelf trouwens al wel 2x gehad dat ik 'm in 't weekend in Utrecht had laten liggen en dat ik naar m'n ouders ging en de auto nodig had en ben naar Almere en naar Barendrecht gereden (vanuit Amersfoort) zonder rijbewijs. )
Ik heb gezocht naar een portemonnee waar hij in past. Uiteindelijk doe ik hem er nu in een hoesje in, in m'n portemonnee dus. Aangezien je toch altijd legitimatie bij je moet hebben...
Oud 15-11-2006, 15:19
Lyne
Lyne is offline
Ik heb over 5 minuten mijn eerste rijles en ben echt harstikke zenuwachtig.
Oud 15-11-2006, 18:24
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Lyne schreef op 15-11-2006 @ 16:19 :
Ik heb over 5 minuten mijn eerste rijles en ben echt harstikke zenuwachtig.
hoe gin het?
Oud 17-11-2006, 12:14
Verwijderd
Pfft die theorie is echt kut...
een zandpad is dus géén uitrit? Want bij uitritten moet je alle kruisend verkeer voor laten gaan, en bij zandpaden alleen de kruisende bestuurders...?
Oud 17-11-2006, 12:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-11-2006 @ 13:14 :
een zandpad is dus géén uitrit? Want bij uitritten moet je alle kruisend verkeer voor laten gaan, en bij zandpaden alleen de kruisende bestuurders...?
Klopt.
Oud 17-11-2006, 16:17
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-11-2006 @ 13:14 :
Ik ben ook bezig met mn theorie te leren en ik wordt echt zoo ziek van dat boek: de hele tijd dat je niet te hard mag rijden, goed moet opletten en allemaal gezeur..

En zonet ging ik zo'n examen oefenen en er zat één vraag bij waar ik echt zoiets had van WTF?!? kan iemand die fout beantwoorden? "Je rookt een hasj-sigaret. Mag je nu nog rijde?" (of iets in die strekking)

*frustraties*

Verder gaat het rijden wel oke, vind alleen rotonde's wel moeiljk omdat je dan én moet schakelen én richting aangeven én sturen én ook nog 'ns om je heen kijken
Oud 19-11-2006, 11:46
Verwijderd
Oeh, a.s. donderdag TTT!

Ben écht benieuwd wat er gezegd gaat worden en of ik de verrichtingen haal.
En of ik daarna vooruit ga, want ik zit al een behoorlijk aantal lessen een beetje op hetzelfde niveau.
Het gaat wel goed, maar ik moet meer vooruit kijken.

Ik vind het zo frustrerend dat ik waarschijnlijk rond de 45 lessen nodig heb (iig tussen de 42-50).
Sinds ik in een nieuwe auto moest rijden ging m'n niveau niet meer omhoog, terwijl het daarvoor zo goed ging steeds. Ik heb echt het idee dat ik na die nieuwe auto eerst een aantal lessen nodig heb gehad om eraan te wennen ipv dat ik lekker door kon lessen. Hoewel het wel dezelfde auto was, in feite, maar een nieuwere. Daarna gingen de verrichting bijvoorbeeld steeds slechter en had ik steeds vaker geen zin meer omdat het niet lukte. Beetje jammer.
Heb er nu 34 gehad en ik had gehoopt op zeker niet meer dan 42. Sommige mensen om mij heen doen het met 35 ofzo.
Maar ja.. niks aan te doen, alleen lekker duur.

Het wordt waarschijnlijk eind januari examen doen, als het allemaal mooi uitkomt (lees: ik die tijd heb tussen mn studie-uurtjes door en de kerstvakantie).
Anders wordt het pas veel later omdat ie op vakantie gaat daarna.

Laatst gewijzigd op 19-11-2006 om 12:02.
Oud 19-11-2006, 12:16
Verwijderd
Mmm, ik heb 47 lesuren. Don't worry.
Oud 19-11-2006, 12:32
Verwijderd
Morgen 5e les!
Oud 19-11-2006, 13:28
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Nubis schreef op 19-11-2006 @ 12:46 :
Oeh, a.s. donderdag TTT!

Ben écht benieuwd wat er gezegd gaat worden en of ik de verrichtingen haal.
En of ik daarna vooruit ga, want ik zit al een behoorlijk aantal lessen een beetje op hetzelfde niveau.
Het gaat wel goed, maar ik moet meer vooruit kijken.

Ik vind het zo frustrerend dat ik waarschijnlijk rond de 45 lessen nodig heb (iig tussen de 42-50).
Sinds ik in een nieuwe auto moest rijden ging m'n niveau niet meer omhoog, terwijl het daarvoor zo goed ging steeds. Ik heb echt het idee dat ik na die nieuwe auto eerst een aantal lessen nodig heb gehad om eraan te wennen ipv dat ik lekker door kon lessen. Hoewel het wel dezelfde auto was, in feite, maar een nieuwere. Daarna gingen de verrichting bijvoorbeeld steeds slechter en had ik steeds vaker geen zin meer omdat het niet lukte. Beetje jammer.
Heb er nu 34 gehad en ik had gehoopt op zeker niet meer dan 42. Sommige mensen om mij heen doen het met 35 ofzo.
Maar ja.. niks aan te doen, alleen lekker duur.

Het wordt waarschijnlijk eind januari examen doen, als het allemaal mooi uitkomt (lees: ik die tijd heb tussen mn studie-uurtjes door en de kerstvakantie).
Anders wordt het pas veel later omdat ie op vakantie gaat daarna.
als een auto vervangen wordt door exact hetzelfde type auto is het nogal onzin om te beweren dat je niveau daarvan achteruit zou gaan.

overigens, het verschil tussen 35 en 45 lessen is hooguit 500 euro, da's jammer, maar niet het einde van de wereld of zo.

maar succes, met je lessen.
Oud 19-11-2006, 15:11
Verwijderd
Ik zei dat m'n niveau niet meer omhoog ging, ik zei niet dat m'n niveau omlaag ging.
En ik denk ook niet dat het alleen door die nieuwe auto komt. Maar wel voor een deel, want die was veel gevoeliger dan de vorige en dat was vervelend en kostte lessen.

Ik zeg ook niet dat het het einde van de wereld is. Alleen jammer.
En trouwens, 500 euro is nogal veel geld voor een student.

Maar bedankt.
Oud 23-11-2006, 22:45
Verwijderd
Vandaag TTT gehad en vrijstelling verrichtingen, hoezee!

Ik verwacht dat het vanaf nu steeds beter zal gaan tot m'n examen. Ik zie het helemaal zitten.
Oud 25-11-2006, 14:27
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nubis schreef op 19-11-2006 @ 16:11 :
Ik zei dat m'n niveau niet meer omhoog ging, ik zei niet dat m'n niveau omlaag ging.
En ik denk ook niet dat het alleen door die nieuwe auto komt. Maar wel voor een deel, want die was veel gevoeliger dan de vorige en dat was vervelend en kostte lessen.

Ik zeg ook niet dat het het einde van de wereld is. Alleen jammer.
En trouwens, 500 euro is nogal veel geld voor een student.

Maar bedankt.
Inderdaad jammer geld... Toch hoor ik van meer mensen dat ze op een bepaald moment even 'stabiel' zijn. Er lijkt dan weinig groei in te zitten. (Ikzelf had ook een aantal lessen achtereen dat dezelfde dingen fout bleven gaan).

Gefeliciteerd met het behalen van je TTT

Oud 25-11-2006, 16:32
LB06
LB06 is offline
Je moet altijd lessen op een moment op de dag dat je nog niet al te veel van je lichaam en geest hebt gevorderd. Ik heb een paar keer gelest nadat ik van 8:45 tot 16:30 college had gehad, maar mijn instructeur merkte na een paar keer op dat ik er eerder op achteruit ging dan erop vooruit.

Toen ben ik maar in het weekend en op minder drukke tijdstippen gaan lessen en zat te groei er weer in
Oud 26-11-2006, 16:35
Verwijderd
whoei, mijn theorie gehaald 6 fouten
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten