Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2006, 06:07
Anika
Citaat:
Meija_meis schreef op 04-10-2006 @ 00:11 :
Beetje paniekerig, waarschijnlijk nergens voor nodig. Al jaren aan de pil, vorige maand gemeenschap gehad. Allebei nog maagd, hij niet in me klaargekomen. Was onverwacht, maar ik slikte redelijk regelmatig. Ondertussen al ongesteld geweest. Ben alleen gewoon ontzettend bang toch zwanger te zijn. Reden tot angst? Volgens mij praat ik mezelf alleen maar angst aan namelijk.
Nee je hebt helemaal geen reden tot angst, zeker niet als je al ongesteld geweest bent. Je kunt gewoon niet zwanger zijn.
Oud 04-10-2006, 21:24
Meija_meis
Meija_meis is offline
Citaat:
Anika schreef op 04-10-2006 @ 07:07 :
Nee je hebt helemaal geen reden tot angst, zeker niet als je al ongesteld geweest bent. Je kunt gewoon niet zwanger zijn.
Ok,, was namelijk echt beetje aant zenuwen. die verhalen dat je zwanger kunt zijn ondanks dat je ongesteld wordt. Maar niets aan de hand dus
Oud 04-10-2006, 23:40
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je slikt toch gewoon de pil? Hoe kan je dan zwanger worden?

Soms snap ik die super bezorgdheid niet hoor...
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 05-10-2006, 08:42
Meija_meis
Meija_meis is offline
Super bezorgd word je door die verhalen van meisjes die ondanks dat ze de pil slikken toch zwanger worden. En omdat de seks bij mij onverwacht was,, en ik daarvoor dus niet 100% regelmatig slikte, wasi k bang voor zwangerschap.
maar ongesteld geworden dus eigenlijk maak ik me druk om niets.
Oud 05-10-2006, 09:59
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Meija_meis schreef op 05-10-2006 @ 09:42 :
Super bezorgd word je door die verhalen van meisjes die ondanks dat ze de pil slikken toch zwanger worden. En omdat de seks bij mij onverwacht was,, en ik daarvoor dus niet 100% regelmatig slikte, wasi k bang voor zwangerschap.
maar ongesteld geworden dus eigenlijk maak ik me druk om niets.
Als je gewoon elke dag de pil slikt, is de kans heel minimaal dat je dan toch nog zwanger wordt. Er zijn ook vrouwen die tijdens hun hele zwangerschap nog ongesteld zijn, trouwens. (Een collega vertelde een week of wat geleden dat dat bij haar het geval was).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 06-10-2006, 10:00
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik ben vandaag voor het eerst begonnen met het slikken van de pil. De huisarts heeft me revigidon gegeven. Ik ben nu op de vierde dag van mijn menstruatie. Wat ik me nu afvraag: vanaf wanneer ben ik nu beschermd tegen zwangerschap? In de bijsluiter staat over een week; de huisarts zei over een maand.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 06-10-2006, 10:04
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Oh ja, ik heb nogal wat negatieve dingen op het internet gelezen. Zijn er hier mensen die Revidigon slikken en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heb je veel last van bijwerkingen?
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 08-10-2006, 17:19
Anika
Over het algemeen ben je na een week veilig als je niet begint op de eerste dag van je menstruatie, maar als je het niet vertrouwt kun je natuurlijk altijd de eerste maand voor extra bescherming zorgen.

Ik heb ook een paar dagen die pil gesilkt, maar kreeg nogal veel bijwerkingen die ik bij m'n "normale" pil niet heb, dus ik ben direct weer terug overgestapt. Ik denk dat je toch even moet afwachten hoe dat bij jou verloopt, vaak verschillen bijwerkingen nogal per persoon. Daarnaast worden ze meestal minder als je al wat langer de pil slikt.
Oud 09-10-2006, 10:27
NomiPomi
NomiPomi is offline
Ik slik al 3 jaar de Diane pil (alhoewel ie nu anders heet, naar de werkzame stof).
Is het normaal dat ik soms pas 5 of 6 dagen na het slikken van mn laatste pil ongesteld wordt ? Vind het behoorlijk lastig, want zo ben ik ruim 1,5 week bezig met ongesteld worden en zijn, en als ik nou maar 3 of 4 dagen ongesteld zou zijn, ok, maar ik ben gewoon 5 tot 7 dagen ongesteld
een andere pil is geen optie, want dan sta ik binnen no time weer onder de acne waarschijnlijk. en dat risico wil ik niet lopen
Oud 09-10-2006, 10:36
Verwijderd
Het is wel normaal dat er een paar dagen tussen zit, maar 5/6 is wel erg veel idd. Maarja, er is niet echt wat aan te doen he
Je kunt ook steeds 2 strippen achter elkaar slikken, dat je dus steeds 6 weken slikt - 1 week niet - 6 weken wel - 1 week niet aanhoudt. Daar wordt het 'ongesteld worden en zijn' niet korter van, maar dan komt het wel minder voor.
Oud 09-10-2006, 12:19
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Anika schreef op 08-10-2006 @ 18:19 :
Over het algemeen ben je na een week veilig als je niet begint op de eerste dag van je menstruatie, maar als je het niet vertrouwt kun je natuurlijk altijd de eerste maand voor extra bescherming zorgen.

Ik heb ook een paar dagen die pil gesilkt, maar kreeg nogal veel bijwerkingen die ik bij m'n "normale" pil niet heb, dus ik ben direct weer terug overgestapt. Ik denk dat je toch even moet afwachten hoe dat bij jou verloopt, vaak verschillen bijwerkingen nogal per persoon. Daarnaast worden ze meestal minder als je al wat langer de pil slikt.
Bedankt. De huisarts wilde vast het zekere voor het onzekere nemen. Ik ben inmiddels op dag 4 maar van bijwerking nog geen last, gelukkig.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 09-10-2006, 14:05
Verwijderd
Ik heb gisteren avond rond elf/ half twaalf de pil geslikt. Het was de 4de pil, dus nog van de eerste week. Deze nacht moest ik rond half vijf overgeven. Dat was dus ongeveer vijf uur later.
Is de pil nu toch veilig? Want mij lijkt dat de pil onderhand wel opgenomen was door mijn lichaam..
Oud 09-10-2006, 14:09
Verwijderd
Citaat:
shining schreef op 09-10-2006 @ 15:05 :
Ik heb gisteren avond rond elf/ half twaalf de pil geslikt. Het was de 4de pil, dus nog van de eerste week. Deze nacht moest ik rond half vijf overgeven. Dat was dus ongeveer vijf uur later.
Is de pil nu toch veilig? Want mij lijkt dat de pil onderhand wel opgenomen was door mijn lichaam..
jahoor, de pil doet er hoogstens vier uur over om je maag te passeren en wordt daarna in de darm vrij gauw opgenomen, bovendien komt braaksel niet uit je darm.

En beterschap
Oud 11-10-2006, 11:54
- KTFE
Avatar van - KTFE
- KTFE is offline
Bah, ik ben tweemaal in 1 week mijn pil vergeten.
Nu ben ik niet meer veilig zeker? Hoelang duurt het voor ik wél weer veilig ben?
Oud 11-10-2006, 11:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
- KTFE schreef op 11-10-2006 @ 12:54 :
Bah, ik ben tweemaal in 1 week mijn pil vergeten.
Nu ben ik niet meer veilig zeker? Hoelang duurt het voor ik wél weer veilig ben?
Waarschijnlijk pas als je begint aan je volgende strip.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-10-2006, 12:05
- KTFE
Avatar van - KTFE
- KTFE is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-10-2006 @ 12:56 :
Waarschijnlijk pas als je begint aan je volgende strip.
Zo lang? Ik dacht na iets van 7 dagen...
Oud 11-10-2006, 14:12
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ja, dat is als je één pil vergeet.
Als je er twee binnen een week vergeet kun je er inderdaad maar beter vanuit gaan dat de volgende strip pas weer veilig is..
__________________
Keep on rockin'
Oud 11-10-2006, 16:20
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Rachel schreef op 01-09-2006 @ 12:01 :
Ik zal ook wel om nieuwe moeten en ik ben benieuwd wat ik dan krijg. Toch vind ik het maar niets dat ik eventueel een andere zou krijgen
Waarom, geen idee. Zal vast tussen mijn oren zitten ofzo
Ik ben vandaag om nieuwe geweest en ik kreeg gewoon microgynon 30 i.p.v. een vervanger o.i.d.
Oud 12-10-2006, 09:31
Onbekend
Onbekend is offline
Okee ik heb een dirngende vraag.
Ik slik de pil al een maandje door. Nu ben ik er 2 achter elkaar vergeten. Heb ze alsnog ingenomen maar meer dan 12 uur te laat.
Ik heb gemeenschap gehad.
Ik heb een morningafterpil gehaald. maar moet ik die nu wel innemen? Wil iemand me alsjeblieft antwoord geven.
Dankje
Oud 12-10-2006, 09:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ja, ik ben er vrij zeker van dat je pil nu niet meer veilig is, dus als je nog binnen de tijd voor die morningafterpil zit zou ik die slikken.
Oud 12-10-2006, 10:00
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Ik heb even een vraagje, ik ben nu al ruim 3 jaar aan de pil. Nooit verder problemen of iets gehad.

Nu ben ik twee weken geleden gewoon normaal ongesteld geweest, toen weer begonnen aan een nieuwe strip maar opeens ben ik nu een week geleden weer ''ongesteld'' geworden. Nouja, ongesteld.. het stelt weinig voor maar ik moet er wel een tampon voor gebruiken. Ook is het heel erg donker van kleur steeds.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?? Overigens ben ik aan het begin van de tweede week 1 pil vergeten, maar volgens de bijsluiter kan dat in die week geen kwaad. De vergeten pil heb ik gewoon ingenomen tegelijk met de pil van die dag.
Oud 12-10-2006, 13:49
Verwijderd
Ik slik nu Microgynon 30, maar deze pil is te te licht voor mij. Ik heb vandaag met mn huisarts gesproken over het overstappen naar een wat zwaardere pil (Microgynon 50). Wat ze vertelde kwam er op neer dat het ''veiliger'' is als ik Microgynon 30 blijf gebruiken (ivm bijwerkingen en kans op trombose die kleiner is bij deze lichtere pil). Ze zei dat ik Microgynon 50 wel kon proberen om te kijken of deze pil wat beter bij me past, maar nu ben ik aan het twijfelen.

Zijn hier ook mensen die overgestapt zijn van Microgynon 30 naar Microgynon 50?
Ik graag weten wat voor verschil diegenen gemerkt hebben (als dat zo is). Wat voor bijwerkingen kan ik verwachten?
Oud 12-10-2006, 14:02
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Waarom wil je van 30 af, krijg je er doorbraakbloedingen van? Misschien een ander merk pil proberen eerst die niet persé zwaarder is?
Oud 12-10-2006, 14:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Thirsa schreef op 12-10-2006 @ 11:00 :
Ik heb even een vraagje, ik ben nu al ruim 3 jaar aan de pil. Nooit verder problemen of iets gehad.

Nu ben ik twee weken geleden gewoon normaal ongesteld geweest, toen weer begonnen aan een nieuwe strip maar opeens ben ik nu een week geleden weer ''ongesteld'' geworden. Nouja, ongesteld.. het stelt weinig voor maar ik moet er wel een tampon voor gebruiken. Ook is het heel erg donker van kleur steeds.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?? Overigens ben ik aan het begin van de tweede week 1 pil vergeten, maar volgens de bijsluiter kan dat in die week geen kwaad. De vergeten pil heb ik gewoon ingenomen tegelijk met de pil van die dag.
Het kan in principe geen kwaad voor de veiligheid dan, maar je kunt er volgens mij wel een doorbraakbloeding van krijgen. Gewoon je strip afmaken, stopweek houden en dan is alles ws. weer goed.
Oud 12-10-2006, 15:04
Onbekend
Onbekend is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-10-2006 @ 10:38 :
Ja, ik ben er vrij zeker van dat je pil nu niet meer veilig is, dus als je nog binnen de tijd voor die morningafterpil zit zou ik die slikken.
Ik heb die morningafterpil genomen.
Moet ik nu doorgaan met de pil?
en wanneer ben ik weer veilig?
Oud 12-10-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 12-10-2006 @ 15:02 :
Waarom wil je van 30 af, krijg je er doorbraakbloedingen van? Misschien een ander merk pil proberen eerst die niet persé zwaarder is?
Krijg er doorbraakbloedingen van als ik tijdens de stopweek doorslik. Een zwaardere pil kan mijn menstruatie ook veranderen (minder lang en lichter), ik heb helemaal geen verschil gemerkt toen ik met de pil begon en dat wil ik juist wel graag.
Oud 12-10-2006, 17:13
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
Blush schreef op 12-10-2006 @ 14:49 :
Ik slik nu Microgynon 30, maar deze pil is te te licht voor mij. Ik heb vandaag met mn huisarts gesproken over het overstappen naar een wat zwaardere pil (Microgynon 50). Wat ze vertelde kwam er op neer dat het ''veiliger'' is als ik Microgynon 30 blijf gebruiken (ivm bijwerkingen en kans op trombose die kleiner is bij deze lichtere pil). Ze zei dat ik Microgynon 50 wel kon proberen om te kijken of deze pil wat beter bij me past, maar nu ben ik aan het twijfelen.

Zijn hier ook mensen die overgestapt zijn van Microgynon 30 naar Microgynon 50?
Ik graag weten wat voor verschil diegenen gemerkt hebben (als dat zo is). Wat voor bijwerkingen kan ik verwachten?
ik ben overgegaan van 30 naar 50, omdat ik gewoon 3 maanden achter elkaar ongesteld werd, heel irritant. naja, doorbraakbloedingen dan. maar daarna was dat in ieder geval over. ik had met 30 ook da tik vaak misselijk was, was ook over na die 50.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 12-10-2006, 17:55
Verwijderd
Citaat:
ilse schreef op 12-10-2006 @ 18:13 :
ik ben overgegaan van 30 naar 50, omdat ik gewoon 3 maanden achter elkaar ongesteld werd, heel irritant. naja, doorbraakbloedingen dan. maar daarna was dat in ieder geval over. ik had met 30 ook da tik vaak misselijk was, was ook over na die 50.
Ik heb ook wel vaker gehoord dat mensen lang zo lang ''ongesteld'' werden door 30. Ik heb dat gelukkig niet gehad, maar de pil door blijven slikken heeft voor mij geen nut omdat ik het dan toch word ook heel irritant.
Oud 12-10-2006, 17:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik had hetzelfde met Meliane, maar ik kan nu niet vinden of die minder zwaar is dan de pil die ik nu slik, of dat het gewoon de andere samenstelling van deze pil is dat het goed zou moeten gaan.
Oud 13-10-2006, 08:25
Onbekend
Onbekend is offline
Citaat:
Onbekend schreef op 12-10-2006 @ 16:04 :
Ik heb die morningafterpil genomen.
Moet ik nu doorgaan met de pil?
en wanneer ben ik weer veilig?
Sorry dat ik mijn vraag herhaal.. maar ik zou er graag antwoord op hebben. Weet iemand hier antwoord op?
Oud 13-10-2006, 09:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
* Pil vergeten in de eerste week van de pilstrip: Maak de strip af en gebruik gedurende zeven dagen als aanvullende bescherming een condoom. Als u in de periode van 48 uur voor tot 48 uur na het moment waarop u de pil had moeten nemen, geslachtsgemeenschap heeft gehad, dan bestaat er kans op een zwangerschap. Neem dan de morning-afterpil zoals hieronder beschreven.

Neem de volgende anticonceptiepil weer op het normale tijdstip en maak uw pilstrip af. Dan bent u weer tegen zwangerschap beschermd.

~

Dat zegt alleen weer niks over 2 keer je pil vergeten zijn. Ik zou denk ik gewoon die strip afslikken, een stopweek houden en weer optijd beginnen, maar bel voor de zekerheid je huisarts of apotheek even, die weten het vast wel.
Oud 13-10-2006, 18:12
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik ben de pil vergeten op dag 7 van week 1. Volgens de pilwijzer moet ik nu een week lang een condoom gebruiken, en is alles daarna weer veilig.

Nu vraag ik me af in hoeverre het nog week 1 is, als ik de pil op dag 7 van die week vergeten ben. Zou het echt nog onveilig zijn, net zo onveilig als wanneer ik de pil op dag 2 of 3 van de eerste week vergeten zou zijn.

Zouden jullie een extra condoom gebruiken (ik vind condooms echt zwaar klote) of vinden jullie dat dag 7 van week 1 al vrijwel week 2 is, en dat de kans op zwangerschap dus niet (al te erg) verminderd is? Ik denk namelijk dat je lichaam niet heel veel rekening houdt met het aantal dagen... of wel?
__________________
没有什么不能够面对!

Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 18:14.
Oud 13-10-2006, 22:20
PV
PV is offline
Citaat:
blurred schreef op 13-10-2006 @ 19:12 :
Ik ben de pil vergeten op dag 7 van week 1. Volgens de pilwijzer moet ik nu een week lang een condoom gebruiken, en is alles daarna weer veilig.

Nu vraag ik me af in hoeverre het nog week 1 is, als ik de pil op dag 7 van die week vergeten ben. Zou het echt nog onveilig zijn, net zo onveilig als wanneer ik de pil op dag 2 of 3 van de eerste week vergeten zou zijn.

Zouden jullie een extra condoom gebruiken (ik vind condooms echt zwaar klote) of vinden jullie dat dag 7 van week 1 al vrijwel week 2 is, en dat de kans op zwangerschap dus niet (al te erg) verminderd is? Ik denk namelijk dat je lichaam niet heel veel rekening houdt met het aantal dagen... of wel?
Ik denk dat je gewoon het zekere voor het onzekere moet nemen. Of je moet graag voor een koter willen zorgen Ik zou het risico echt niet willen lopen
Oud 14-10-2006, 07:36
Verwijderd
bij een vergeten pil op dag 7 is het risico dat de pil niet meer veilig is inderdaad een stuk kleiner dan bij een vergeten pil op dag 2 of 3. Maar er ís wel een risico en dan kun je toch maar beter het zekere voor het onzekere nemen.
Oud 14-10-2006, 10:56
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Dat ik doe ik ook zeker. Maar wat ik me afvroeg klopt dus wel; dat het risico op dag 7 kleiner is dan op dag 2.

Bedankt
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 15-10-2006, 11:27
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Omdat mijn menstruatiecyslus nogal raar doet (was nu bv alweer een maand ongesteld) heb ik voor tien dagen primolut n voorgeschreven gekregen. Zijn er meer mensen die met deze kuur ervaring hebben? Vanaf afgelopen dinsdag slik ik em en ik word helemaal paranoide van de honger die ik sinds die tijd heb 's nachts wakker worden en dan zin in chocola en chips hebben Anderen die het ook zo hebben ervaren?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 15-10-2006, 13:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 15-10-2006 @ 12:27 :
Omdat mijn menstruatiecyslus nogal raar doet (was nu bv alweer een maand ongesteld) heb ik voor tien dagen primolut n voorgeschreven gekregen. Zijn er meer mensen die met deze kuur ervaring hebben? Vanaf afgelopen dinsdag slik ik em en ik word helemaal paranoide van de honger die ik sinds die tijd heb 's nachts wakker worden en dan zin in chocola en chips hebben Anderen die het ook zo hebben ervaren?
Ik heb die pilletjes ook wel eens geslikt (drie keeer per dag eentje, tien dagen lang) om mijn menstruatie uit te stellen en ik voelde me ook echt zo'n hormonenbom toen. Ik zat bijvoorbeeld echt onder de puistjes terwijl ik daar normaal bijna geen last van hebt. Tis dus vrij normaal denk ik. Succes ermee.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-10-2006, 17:25
rits
rits is offline
vraag

Misschien een rare vraag, maar kan je eerder met de pil beginnen, i.p.v. op de 1e dag van je menstruatie of tijdens?
Oud 15-10-2006, 17:29
Verwijderd
Citaat:
rits schreef op 15-10-2006 @ 18:25 :
vraag

Misschien een rare vraag, maar kan je eerder met de pil beginnen, i.p.v. op de 1e dag van je menstruatie of tijdens?
Dat kan. Als je begint op de 1e dag van je menstruatie is de pil meteen veilig (en dus niet pas na 7 dagen zoals je in dat andere topic zegt ), als je op de 2e tot 5e dag van je menstruatie begint is-ie wel pas na 7 dagen veilig. Als je op een willekeurige andere dag begint verschillen de meningen, sommige artsen zullen zeggen na 7 dagen en andere zullen zeggen na 28 dagen, maar in de bijsluiter van de pil staat ook iets erover en de bijsluiter heeft altijd gelijk . Sowieso is het een goed idee om de hele bijsluiter te lezen voordat je met de pil begint, en 'm bovendien te bewaren.
Oud 15-10-2006, 17:37
rits
rits is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-10-2006 @ 18:29 :
Dat kan. Als je begint op de 1e dag van je menstruatie is de pil meteen veilig (en dus niet pas na 7 dagen zoals je in dat andere topic zegt ), als je op de 2e tot 5e dag van je menstruatie begint is-ie wel pas na 7 dagen veilig. Als je op een willekeurige andere dag begint verschillen de meningen, sommige artsen zullen zeggen na 7 dagen en andere zullen zeggen na 28 dagen, maar in de bijsluiter van de pil staat ook iets erover en de bijsluiter heeft altijd gelijk . Sowieso is het een goed idee om de hele bijsluiter te lezen voordat je met de pil begint, en 'm bovendien te bewaren.
Dankje, het is mijn eerste keer, dus de informatie is nogal verwarrend, althans voor mij, maar de bijsluiter is een goed idee.
Oud 15-10-2006, 19:15
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 15-10-2006 @ 12:27 :
Omdat mijn menstruatiecyslus nogal raar doet (was nu bv alweer een maand ongesteld) heb ik voor tien dagen primolut n voorgeschreven gekregen. Zijn er meer mensen die met deze kuur ervaring hebben? Vanaf afgelopen dinsdag slik ik em en ik word helemaal paranoide van de honger die ik sinds die tijd heb 's nachts wakker worden en dan zin in chocola en chips hebben Anderen die het ook zo hebben ervaren?
ik heb dan altijd wel meer trek en rare buien..
(heb em een tijdje gebruikt om mn menstruatie op te schuiven)
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 15-10-2006, 22:34
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Onbekend schreef op 12-10-2006 @ 10:31 :
Okee ik heb een dirngende vraag.
Ik slik de pil al een maandje door. Nu ben ik er 2 achter elkaar vergeten. Heb ze alsnog ingenomen maar meer dan 12 uur te laat.
Ik heb gemeenschap gehad.
Ik heb een morningafterpil gehaald. maar moet ik die nu wel innemen? Wil iemand me alsjeblieft antwoord geven.
Dankje
He??? Beetje late reactie maar volgens mij ben je gewoon veilig.
Je slikt de pil door, en je hebt een stopweek van 2 dagen gehouden.
Enige voorwaarde: je moet na die 'stopweek' weer 21 dagen achter elkaar de pil slikken.

Of zie ik het nu fout? Bloem?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 16-10-2006, 08:32
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
@ daantje & rare kwast bedankt. Het hoort er dus 'gewoon' bij...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 16-10-2006, 09:43
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 15-10-2006 @ 23:34 :
He??? Beetje late reactie maar volgens mij ben je gewoon veilig.
Je slikt de pil door, en je hebt een stopweek van 2 dagen gehouden.
Enige voorwaarde: je moet na die 'stopweek' weer 21 dagen achter elkaar de pil slikken.

Of zie ik het nu fout? Bloem?
Volgens mij is het niet meer veilig omdat ze een pil vergeten is, er weer een geslikt heeft, er weer een vergeten is. Jouw verhaaltje geldt alleen als ze 1 pil vergeten was (of 2 achter elkaar), er een stopweek van gemaakt had en na 7 dagen weer begonnen was, toch?
Oud 17-10-2006, 20:41
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Zijn er alternatieven voor de pil, die niet de hormonen bevatten, want daar krijg ik heel veel bijwerkingen van...
Oud 17-10-2006, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-10-2006 @ 21:41 :
Zijn er alternatieven voor de pil, die niet de hormonen bevatten, want daar krijg ik heel veel bijwerkingen van...
De minipil en ik geloof ook het hormoonspiraaltje bevatten alleen een progestageenvervanger en geen oestrogeenvervanger. Het koperspiraaltje bevat helemaal geen hormonen, maar maakt bij de meeste vrouwen wel de menstruatie erg hevig.
Oud 17-10-2006, 21:06
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Anders de nuvaring, ook veel minder hormonen dan de pil.
Oud 18-10-2006, 08:50
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Hmmm, oke, anders moet ik toch een huisarts gaan zoeken en het eens overleggen

ik heb al 3 verschillende pillen geprobeerd maar het is allemaal ellendig . Ik zou alleen niet weten of het door progestageen of oestrogeenachtige hormonen komt.
Oud 18-10-2006, 17:54
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik ben vorige week in de 2de (of derde weet het niet zeker) week 1 pil vergeten, ik heb ze de volgende dag wel ingenomen maar dit was langer dan 12 uur na het normale tijdstip.
Ben ik nu na een week de pil slikken weer veilig of niet? En als ik de pil doorslik ben ik dan veilig of moet ik eerst mijn menstruatie afwachten en terug opnieuw beginnen ?
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 18-10-2006, 19:07
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
kellytje schreef op 18-10-2006 @ 18:54 :
Ik ben vorige week in de 2de (of derde weet het niet zeker) week 1 pil vergeten, ik heb ze de volgende dag wel ingenomen maar dit was langer dan 12 uur na het normale tijdstip.
Ben ik nu na een week de pil slikken weer veilig of niet? En als ik de pil doorslik ben ik dan veilig of moet ik eerst mijn menstruatie afwachten en terug opnieuw beginnen ?
Nogmaals: www.pilvergeten.nl

En het is handig om te weten of het in de 2e week was of in de 3e, want dan verschilt het antwoord. Zie dus die site.
__________________
Keep on rockin'
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 12:41
Lichaam & Gezondheid zwanger en ongesteld?
love_girl_4-eva
39 04-06-2004 19:39
Seksualiteit morning-afterpil en ongesteld worden..
groovy
2 04-02-2004 15:58
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.