![]() |
|||
Citaat:
Verder is dit een voorbeeld van jij-ook argumentatie die uiteraard niet kan dienen om de islam te verschonen van de rol die het bij het ontstaan van eerwraakmoorden speelde. Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet niet wat je wilt bewijzen? Dat eerwraak uit de islam voortkomt, en dat voordat de turken moslim werden, het niet bestond? ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Dat komt uiteraard doordat puriteinisme en fundamentalisme in de islam veel gebruikelijker is dan in het christendom tegenwoordig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Maar goed: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat lijkt me voor de Islam ook heel duidelijk het geval. Jij leeft jou versie van de Islam na. Maar anderen die het op een hele andere manier doen en die zeggen net zo goed dat zij de echte, goede moslims zijn. Ook de Islam is hetrogeen, al gaat het uit van 1 idee en 1 boek, de Koran. Buiten dat zijn veel teksten later pas echt opgeschreven wat de kans enorm maakt dat deze toch niet de orginele zijn en toch wel aangepast naar de cultuur uit die tijd. (Logisch en waarom het veranderd zal zijn: heb je wel eens het doorvertelspelletje gedaan in een groep?) Let wel, dit is geen commentaar of dat goed of slecht is of dat je er wel of niet naar zou moeten leven. Ik denk alleen dat je daarom alleen al kritisch moet zijn met hoe je de Islam ziet en leeft als je een moslim bent. Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
edit: en nu niet beweren dat het bijna alleen maar bij moslims gebeurd, want dat is dus niet zo. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Verder is het weel heel opvallend, dat mannen in die kringen wel kunnen rondneuken, zonder een schande te zijn, terwijl de imam toch nadrukkelijk zegt, dat het voor zowel mannen als vrouwen een grote zonde is. Laatst gewijzigd op 03-10-2006 om 23:49. |
![]() |
||||||
Citaat:
Als ik zie dat geestelijken in het Midden-Oosten via hun propagandakanalen oproepen tot hets trijden voor Allah tegen de ongelovige zondige Westerlingen, en ik zie jochies van 19-20 testamenten in mekaar knutselen waarin zij uitleggen voor Allah en 72 lekkere wijven in de Hemel te gaan, maak jij mij niet wijs dat dat alleen maar 'gelul aan de oppervlakte' is (om jouw uitleg maar even ruim te interpreteren). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Typisch is overigens dat het slechts geldt voor vrouwen en dat mannen hun eer niet verliezen door seks zonder huwelijk. We zien bovendien in traditionelere landen dat bij verkrachting eenzelfde constructie bestaat waarbij absurd veel schuld bij de vrouw wordt gelegd en de dader vrijwel altijd vrijuit kan gaan.
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
http://news.nationalgeographic.com/n...orkilling.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 04-10-2006 om 00:17. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-10-2006 om 00:18. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het verandert allemaal niets uit de hoek waar de oorzaak vandaan komt. Citaat:
Verder is het zeer boeiend hoe vaak iets gebeurd. Als iets een paar honderd keer op een bevolking van 1,2 miljard voor komt dan is het inderdaad een incident. Als iets tienduizenden keren voor komt op een bevolking van nog geen miljard en landen waarin dat speelt wetgeving hebben die het goedkeurd of zelfs zelf uitvoerd (Iran en Nigeria bijvoorbeeld) dan is geen sprake van een incident. Citaat:
Ook dit is overigens jij-ook argumentatie die niets af doet van de eerwraak vanuit de islam. Citaat:
Verder pas ik het gedachtensprongetje dat je beschreef helemaal niet toe. Lees mijn vorige post over het aandeel van geestelijken nog maar eens.
|||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Als jij stelt dat het bijna alleen maar voortkomt onder moslims, en ik aantoon met bronnen dat dat niet zo is, is de 'jij-ook argumentatie' waar jij mij van beticht niet relevant. Verder komt die vermeende 'voedingsbodem' voort uit een vermoeden die je hebt, ga niet doen, alsof je hier over feiten spreekt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, eerwraak is zeer zeker ook een Islamitisch probleem. Maar uit eigen ervaringen en bronnen kan ik concluderen, dat het vooral vanuit de Islamitisch hoek opgelost kan worden ipv dat men daar de kern van het probleem zoekt. Ik zie hoe de plaatselijke imams zo hun best doen dit achterlijke probleem te verhelpen, maar ik zie tegelijkertijd ook de leegtes in de moskee met een enkele grijsaard, dan zou het alleen maar een verergering van het probleem zijn, deze imams te belemmeren in hun werk (die niemand anders doet) door hun preken en ideologie de schuld te geven. Ik nodig je dan ook graag uit je blik te verruimen en zelf zon dorpje te bezoeken (met een tolk denk ik). Het is frustrerend, als mensen het denken te weten en het ook als feit aanschouwen, terwijl je zelf iets heel anders waarneemt. Laatst gewijzigd op 04-10-2006 om 01:19. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben van mening dat elke maatschappij, waar de familie centraal staat, in een bepaalde mate eerwraak kent. (en dan bloedwraak+familievetes niet te vergeten). |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
http://argumententellen.q42.nl/index.jsp?dossier=344 http://scholieren.nrc.nl/weekkrant/2001/08/5.shtml http://www.transact.nl/uploads/publi...%22eerwraak%22 http://www.mikado-ggz.nl/artikel.php?artikel_id=554 http://ayaanhirsiali.web-log.nl/ayaa...ak_in_ned.html http://www.elsevier.nl/nieuws/nederl...071/index.html http://stophuiselijkgeweld.opvang.nl/page21.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor de noemer is het dus lood om oud ijzer hoe je het wilt benaderen. Citaat:
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
http://www.vluchtelingenorganisaties...ublicaties.asp Meer dan tien gezaghebbende studies naar het fenomeen. Enigsinds zoekend doorlezen leverde me geen enkele verwijzing op naar eerwraak in niet-islamitische culturen. Conclusie is dat 100% van de eerwraak in West-Europa uit islamitische kringen voort komt. In afwachting van jouw even solide bewijs over eerwraak op andere plekken gaan we er dus van uit dat het praktisch een puur islamitisch probleem is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vind je het ook humor als iemand op jouw huis staat te schieten en de alarmcentrale van 112 je glashard verteld 'ja weet je wat, los het zelf op'? Als de geschiedenis ons iets leert dan is het dat achterlijke praktijken in een religie niet verdwijnen zonder dat ze eerst hard aangepakt worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar in Zuid-Amerikaanse landen, en christenen in centraal azié en het midden oosten wel. |
![]() |
|||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Heb je echt zo weinig munitie in deze discussie? Citaat:
A - Dit is geen eerwraak B - Dat valt in het niet bij de verhoudingen in islamitische landen C - Het doet niets af van het feit dat eerwraak een probleem is dat bestreden moet worden. Citaat:
Citaat:
Daarna begin ik dan te betogen voor een Verlichting voor de islamitische wereld waarbij mensen onderwijs krijgen en voor zichzelf leren denken en er achter komen dat holbewonersmentaliteit over je vrouw enkele eeuwen achter ons ligt en onderschrijf je dat ook. Daarna gaan we dat uitvoeren en komt er daadwerkelijk een oplossing van langslepende problemen in de islamitische wereld.
|||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat: Citaat:
Citaat:
![]() ![]() B- Zolang jij geen concrete bronnen hebt, is dit ook onzin. C- Inderdaad, zo effectief mogelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Russische journaliste, kritisch over Tsjetsjenië, vermoord Mark Almighty | 91 | 19-10-2006 00:20 | |
"AEL wil zelfmoordacties steunen'" Gatara | 321 | 06-05-2003 18:19 | |
Het Interview: Mohammed Cheppih BiL@L | 61 | 04-05-2003 17:18 |