Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2006, 11:34
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Advertentie
Oud 10-12-2006, 16:47
Strever
Strever is offline
Lol?
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Oud 10-12-2006, 17:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Prachtige foto's vind ik dat. Het is wat mij betreft de ideale illustratie van het contactelement van voetbal. Iets wat scheidsrechters nogal eens over het hoofd neigen te zien
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 10-12-2006, 17:51
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik blijf me afvragen waar dit gaat eindigen..
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 10-12-2006, 18:53
Verwijderd
Het had totaal geen invloed op de uitslag, maar Braamhaar had totaal geen grip op de wedstrijd bij Ajax - AZ.

Of naja nu ik even nadenk was dat doelpunt van AZ wel een overtreding op Emanuelson door Steinsson, vond ik. Van Gaal zegt nu op dit moment trouwens dat hij het een tackle op de bal vond.

Ajax was wel beter trouwens, maar kreeg wederom niet echt veel grote kansen. Dat is wel vaker de laatste tijd.

[edit] Adelaar op de tribune bij Heracles - Sparta, daar heeft hij toch geen enkele band mee? Naja, ik zal niet de riooljournalist spelen en roepen dat hij gokt op een ontslag van Brood of Vloet

Laatst gewijzigd op 10-12-2006 om 19:06.
Oud 10-12-2006, 19:10
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Mooie foto voor dit was het nieuws.

Mooie wedstrijd Ajax - AZ, scheids was wel slecht. Huntelaar komt goed weg
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 10-12-2006, 19:13
one.
one. is offline
Goede wedstrijd gezien vandaag, en uiteindelijk kan ik wel met de 2-2 leven. Jammer van de scheidsrechter, maarja, gebeurt nou eenmaal in voetbal, en het heeft ook wel zijn charme.
__________________
.
Oud 10-12-2006, 19:16
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik vond er geen twijfel over bestaan het doelpunt van AZ goed te keuren. Goede sliding, en daarna speel je natuurlijk een bal niet uit. Huntelaar mag er voor mij wel voor een paar wedstrijdjes naast, en hoe durft Braamhaar met droge ogen te zeggen het niet gezien te hebben
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 10-12-2006, 19:23
Verwijderd
Die bal wel of niet uitspelen is geen discussie lijkt me, de bal lag er echt drie seconden later in, nooit de tijd geweest om iets te merken van een blessure ofzo.

In Engeland zou het geen overtreding zijn, in Nederland wordt er toch vaak voor gefloten. Ik hou zelf wel van stevig voetbal, maar Braamhaar zal er normaal gezien wel voor fluiten denk ik.


Tja, en Huntelaar, wat ongelofelijk dom en onnodig.
Oud 10-12-2006, 19:28
Verwijderd
Denken jullie dat die bal van Hofs over de lijn was? Het lijkt er niet echt op, maar die grensrechter stond idd op de achterlijn en gaf meteen doelpunt aan. Hij stond er natuurlijk een stuk beter voor dan die camera op de middellijn ofzo van Talpa
Oud 10-12-2006, 19:31
Bob der Bär
Avatar van Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Theo, wat een held. En tering, die knal van Slory.
Oud 10-12-2006, 20:20
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Huntelaar moet een beetje op z'n tellen gaan letten.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Oud 11-12-2006, 13:45
Verwijderd
Helemaal niet, hij zal niet bestraft worden. Maar er mag nooit meer gezeurd worden over Lucky Ajax, las ik laatst ergens.


----

De overtreding van Klaas-Jan Huntelaar op Simon Cziommer tijdens Ajax – AZ zal geen consequenties hebben voor de Ajax-aanvaller. De dienstdoende scheidsrechter Eric Braamhaar had namelijk wel oog voor de gefrustreerde actie van Huntelaar, maar besloot hem daarvoor niet te straffen. Alleen als de scheidsrechter het voorval niet had geconstateerd zou Huntelaar alsnog op basis van de beelden gestraft kunnen worden.

Overigens bekende Braamhaar na het zien van de tv-beelden dat hij de situatie verkeerd had beoordeeld. “Ik dacht op het moment van de actie dat hij de bal speelde, maar het was een rode kaart. Daar hoef ik niet over te discussiëren. Ik zat ernaast.”
Oud 11-12-2006, 14:01
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja, zo werkt het nu eenmaal. Eerlijk van Braamhaar, dat wel
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 11-12-2006, 16:51
Strever
Strever is offline
Citaat:
Ertur schreef op 11-12-2006 @ 14:45 :
Helemaal niet, hij zal niet bestraft worden. Maar er mag nooit meer gezeurd worden over Lucky Ajax, las ik laatst ergens.
Ja, dat zei ik. Belachelijk van Huntelaar, sneaky Ratje begint het te worden. Hij moet uitkijken, want het wordt een keer geconstateerd, werd het nu ook maar jah , en dan is hij de bok..
Die overtreding van Janssen was ook belachelijk en werd terecht bestraft. Jammer dat van de Schaaf geen rood kreeg, had ie ook wel verdiend.
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Oud 11-12-2006, 17:26
Strever
Strever is offline
HOpppppa Leonardo is binnen.
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Oud 11-12-2006, 18:14
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Tjah, maar of je er wat mee kunt. Buitenspelers, die heb je nodig.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 11-12-2006, 18:21
Verwijderd
Leonardo blijft in potentie natuurlijk een hele grote. Ben benieuwd of Ajax hem onder de duim kan houden. Maar hij kost niet vreselijk veel, een acceptabel risico.

Denk idd dat hij niet als linksbuiten wil spelen trouwens.

http://www.youtube.com/watch?v=bXl5fkMj7ls een piepjonge Leo die briljante voorzet geeft
Oud 11-12-2006, 18:58
Strever
Strever is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-12-2006 @ 19:14 :
Tjah, maar of je er wat mee kunt. Buitenspelers, die heb je nodig.
Ja dat klopt. Maar het was een prikkie.. We zien wel, ik vind het zelf een goede voetballer, maar hij heeft zo zn momenten.. Zie afgelopen zondag Ben benieuwd of hij zich direct kan aanpassen. En een Ajax shirt staat hem vast goed
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Oud 11-12-2006, 19:39
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tja, veel afhankelijke momenten waarin scheidsrechterlijke beslissingen zaten afgelopen weekend. Vind dat dat alleen maar toeneemt. Er moet echt eens gezorgd worden voor elektronische hulpmiddelen, dan kan er eerlijker geoordeeld worden. Maja, we zitten al jaren bijvoorbeeld te praten over een "oog op de doellijn", en er is nog steeds niets van terecht gekomen. Want dan zou je kunnen zien dat die eerste Feyenoord-goal niet over de lijn was. Althans, het leek er niet op, al zijn de camerashots niet 100% duidelijk.
Huntelaar komt dan goed weg... al voor de tweede keer dit seizoen. Of dat komt omdat-ie Ajaxied is weet ik niet...
Eerste AZ-doelpunt vond ik gewoon een zuiver doelpunt. Het gaat om de intentie en Steinson had de intentie de bal te spelen. Dat deed-ie ook goed, dan kun je altijd daarna een speler meenemen, kan gebeuren... Als het nou echt bewust op de man was zoals bijvoorbeeld Theo Janssen afgelopen weekend deed, dan mocht de aanval wel worden afgefloten voor mij.
Jammer voor de spanning om het kampioenschap dat Ajax-AZ gelijk werd, zo werd PSV lachende derde. Maar het seizoen is nog lang... maar met bijvoorbeeld 6 tegendoelpunten tot nu toe in de competitie tegen laat PSV al zien dat het elftal er gewoon staat en zeer sterk is... al is het voetbal niet zo super spectaculair. Maar ze winnen iedere keer wel sneaky, en het gaat uiteindelijk om de punten...
BTW: Twente speelt echt een leuk seizoen tot nu toe. Als dat zo doorgaat zit Europees Voetbal er wel in (dat heb je altijd als je in de top 5 eindigt).
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 12-12-2006, 10:59
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Ertur schreef op 11-12-2006 @ 19:21 :
http://www.youtube.com/watch?v=bXl5fkMj7ls een piepjonge Leo die briljante voorzet geeft
Toen kon Feyenoord nog goed voetballen...
__________________
Volg de evenaar.
Oud 12-12-2006, 11:14
Verwijderd
Nou ja, Gyan had toen een basisplaats, echt onder de indruk van hun defensie was ik toen al niet.
Oud 12-12-2006, 12:32
Verwijderd
Theo Jansen heeft een voorstel van 4 wedstrijden schorsing gekregen
Oud 12-12-2006, 12:49
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
vijf schreef op 12-12-2006 @ 13:32 :
Theo Jansen heeft een voorstel van 4 wedstrijden schorsing gekregen
En Huntelaar gaat vrijuit...
Het blijft een rare regeling. (voorstel van 4 wedstrijden voor Jansen is wel terecht trouwens)
__________________
Zuur...
Oud 12-12-2006, 13:07
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Zo raar vind ik de regeling niet. Het "later schorsen" is puur en alleen bedoeld voor situaties die de scheidsrechter over het hoofd ziet. Een foute beslissing tijdens de wedstrijd kan na de wedstrijd niet worden teruggedraaid. Neemt de scheidsrechter echter geen beslissing, dan kan deze na de wedstrijd toch genomen worden door de tuchtcommissie.

Hetzelfde voor het verhaal met gele kaarten. Geeft de scheids een gele kaart, dan geeft hij daarmee aan een gele-kaart-overtreding gezien te hebben. Blijkt het anders te zijn, dan is het een beoordelingsfout tijdens de wedstrijd en wordt er niets meer aan gedaan.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 12-12-2006, 14:31
Verwijderd
Dan zou je ook een verkeerde inschatting van de grensrechter (al dan niet buitenspel of bal over de lijn ofzo) steeds moeten gaan terugdraaien. Ik begrijp het ook wel. Maar Huntelaar komt er goed mee weg
Oud 12-12-2006, 14:41
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik ben ervoor om belachelijke acties als die van Huntelaar alsnog te kunnen bestraffen. Voor hetzelfde geld lag de knie van Simon in 2en... Het was duidelijk een bewuste aanslag.
__________________
Zuur...
Oud 12-12-2006, 15:15
Strever
Strever is offline
Citaat:
vijf schreef op 12-12-2006 @ 13:32 :
Theo Jansen heeft een voorstel van 4 wedstrijden schorsing gekregen
Haha mooi zo. En Huntie helemaal niets
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Oud 12-12-2006, 15:38
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 12-12-2006 @ 15:41 :
Ik ben ervoor om belachelijke acties als die van Huntelaar alsnog te kunnen bestraffen. Voor hetzelfde geld lag de knie van Simon in 2en... Het was duidelijk een bewuste aanslag.
nja tis en blijft een duitser.

Maargoed, eigenlijk zou ik een schorsing ook niet zo gek vinden. Dan wordtie misschien weer ff rustig en normaal ipv die zaagmachine die die nu is.
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 12-12-2006, 15:39
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 12-12-2006 @ 13:49 :
En Huntelaar gaat vrijuit...
Het blijft een rare regeling. (voorstel van 4 wedstrijden voor Jansen is wel terecht trouwens)
Je weet dat als het achteraf gebeurt alsnog als de scheids het al gezien heeft, je dan volgende week je halve basis-11 bij az niet op kan stellen he .
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 12-12-2006, 15:59
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 12-12-2006 @ 15:41 :
Ik ben ervoor om belachelijke acties als die van Huntelaar alsnog te kunnen bestraffen. Voor hetzelfde geld lag de knie van Simon in 2en... Het was duidelijk een bewuste aanslag.
Jij bent er ook voor om onterecht afgekeurde doelpunten toch te laten tellen, achteraf gele kaarten te geven en doelpunten uit onterecht gegeven vrije trappen niet mee te tellen? Scheidsrechters kunnen fouten maken en ik vind dat die ruimte er moet zijn.

Het achteraf schorsen vind ik al een gedrocht van een maatregel, maar ik kan er nog inkomen als de scheids inderdaad niets heeft gezien.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 12-12-2006, 20:13
Strever
Strever is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 12-12-2006 @ 15:41 :
Ik ben ervoor om belachelijke acties als die van Huntelaar alsnog te kunnen bestraffen. Voor hetzelfde geld lag de knie van Simon in 2en... Het was duidelijk een bewuste aanslag.
Ja, het was duidelijke een bewuste aanslag, maar de scheids stond er met zn neus bovenop. En tjah, dan had hij maar rood moeten geven, want nu gaat het gewoon volgens het boekje, eerlijk dus
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Oud 12-12-2006, 20:27
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-12-2006 @ 16:59 :
Jij bent er ook voor om onterecht afgekeurde doelpunten toch te laten tellen, achteraf gele kaarten te geven en doelpunten uit onterecht gegeven vrije trappen niet mee te tellen? Scheidsrechters kunnen fouten maken en ik vind dat die ruimte er moet zijn.

Het achteraf schorsen vind ik al een gedrocht van een maatregel, maar ik kan er nog inkomen als de scheids inderdaad niets heeft gezien.
Nee. Dit soort belachelijke overtredingen vind ik wel even van een andere orde dan onterecht afgekeurde goals...

Een belachelijke overtreding als die van Huntelaar kan dezelfde gevolgen hebben als die overtreding van Bouaouzan ten opzichte van Kokmeijer. En dat gebeurde ook nog eens in een duel, en niet nadat er gefloten was.

Als je tegen (verbaal) geweld bent in en rond het stadion, dan moet je ook tegen geweld zijn van spelers op het veld. En dan moet je ook hard ingrijpen. Wat mij betreft worden dit soort spelers aangeklaagd voor mishandeling (of poging tot).
__________________
Zuur...
Oud 12-12-2006, 20:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Maar die aanklacht kan er best nog komen, als iemand dat zou willen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 13-12-2006, 09:27
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Ik zal maar niets zeggen over Huntelaar
en 4 wedstrijden voor Janssen beetje veel, maar ach het leek inderdaad wel spectaculair
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 13-12-2006, 11:44
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
http://www.youtube.com/watch?v=FiwQI9DC17E&NR

zulke scheidsrechters hebben we in Nederland nodig!
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 13-12-2006, 13:13
Fides
Fides is offline
Jongens, doe nou niet alsof Huntelaar Cziommer door midden trapte, hij gaf maar een tikje. Maar ik ben het er mee eens, in principe zou hij hiervoor wel een schorsing van 2 wedstrijden moeten krijgen. Ware het niet dat de scheidsrechter het allemaal gezien had en het op dat moment geen kaart waard vond.
Oud 13-12-2006, 13:17
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Fides schreef op 13-12-2006 @ 14:13 :
Jongens, doe nou niet alsof Huntelaar Cziommer door midden trapte, hij gaf maar een tikje.
Heb je de beelden gezien?
__________________
Zuur...
Oud 13-12-2006, 13:23
Fides
Fides is offline
Jup, de echte beelden, vanuit meerdere hoeken. Hij steek zn voet uit en zwaait tegen het been van Czoimmer. Het is niet zo dat hij gewoon een doodschop geeft ala .
Oud 13-12-2006, 13:31
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Fides schreef op 13-12-2006 @ 14:23 :
Jup, de echte beelden, vanuit meerdere hoeken. Hij steek zn voet uit en zwaait tegen het been van Czoimmer. Het is niet zo dat hij gewoon een doodschop geeft ala [afbeelding].
is ie daar geschorst voor geweest?
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 13-12-2006, 13:48
one.
one. is offline
Volgens mij niet, ik vind het jammer dat hij dit soort dingen steeds doet, vroeg of laat wordt hij gepakt.
__________________
.
Oud 13-12-2006, 14:08
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
En ook hiervoor niet:
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Oud 13-12-2006, 14:44
Verwijderd
Tegen Roda mogen dat soort dingen best.
Oud 13-12-2006, 14:59
Strever
Strever is offline
Citaat:
Fides schreef op 13-12-2006 @ 14:23 :
Het is niet zo dat hij gewoon een doodschop geeft ala [afbeelding].
Noem jij dit een doodschop? Het lijkt alsof hij de bal mist en 'per ongeluk' die speler raakt, maar ik weet ook wel beter. Maar dan is het nog geen doodschop. Toch kan Ik niet met zekerheid zeggen of hij dit expres doet, en zo heeft de scheids dit waarschijnlijk ook gezien.

dit noem ik een doodschop:

http://www.youtube.com/watch?v=CRF2Zjyl29g
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!

Laatst gewijzigd op 13-12-2006 om 15:01.
Oud 13-12-2006, 15:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Strever schreef op 13-12-2006 @ 15:59 :
Noem jij dit een doodschop? Het lijkt alsof hij de bal mist en 'per ongeluk' die speler raakt,
Nou, daar lijkt het wat mij betreft toch écht niet op.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 13-12-2006, 16:01
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Strever schreef op 13-12-2006 @ 15:59 :
[B]Noem jij dit een doodschop? Het lijkt alsof hij de bal mist en 'per ongeluk' die speler raakt,
een bal die 3 meter hoger vliegt
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 13-12-2006, 16:01
one.
one. is offline
Citaat:
Strever schreef op 13-12-2006 @ 15:59 :
Noem jij dit een doodschop? Het lijkt alsof hij de bal mist en 'per ongeluk' die speler raakt, maar ik weet ook wel beter.
Het is dan wel geen doodschop, maar iedereen kan zien dat hij daar niet de intentie heeft de bal te spelen.
__________________
.
Oud 13-12-2006, 17:23
Strever
Strever is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-12-2006 @ 16:08 :
Nou, daar lijkt het wat mij betreft toch écht niet op.
Nee, dat weet ik wel. Maar zo kan de scheids het wel gezien hebben. En wat een onzin trouwens van die 3 meter. Kijk eens goed, dat is toch zeker geen 3 meter. Als je scheids het nou net van de verkeerde kant ziet, dan lijkt het echt per ongeluk.

http://suprfile.com/get.php?id=3cimn59&get=1
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Oud 13-12-2006, 20:46
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
kalinho schreef op 12-12-2006 @ 16:38 :


Maargoed, eigenlijk zou ik een schorsing ook niet zo gek vinden. Want dat is zijn verdiende loon, het liefste 4 of 5 wedstrijden.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 14-12-2006, 15:53
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 13-12-2006 @ 21:46 :
Theo Janssen heeft er wel 4 aan zijn broek hangen! En gezien de overtreding was dat ook wel terecht natuurlijk.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.