Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2006, 15:11
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Grootayatollah: fatwa tegen journalist
Grootayatollah Muhammed Fazel Lankarani uit Iran heeft een fatwa uitgesproken waarin hij moslims oproept om de journalist Rafiq Tagh uit Azerbeidzjan te doden. Tagh zou de islamitische profeet Mohammed hebben beledigd door bij een artikel over de profeet de omstreden Deense cartoons te plaatsen. Een rechtbank in Azerbeidzjan had de journalist en zijn uitgever daarvoor onlangs al veroordeeld tot twee maanden gevangenisstraf.

De fatwa van de grootayatollah doet denken aan die tegen de Britse schrijver Salman Rushdie wegens zijn boek 'De Duivelsverzen'. Normaal gesproken geven ayatollah's geen religieuze decreten die gelden voor moslims buiten Iran. In dit geval hadden de Azeri's in Azerbeidzjan Lankarani om een oordeel gevraagd, vermoedelijk omdat de ayatollah zelf een etnische Azeri is. De Azeri's zijn Turkstalige Iraniërs en vormen een omvangrijk deel van de bevolking.

De doodgewenste journalist zou volgens de Azeri het christendom superieur achten aan de islam, en Europa aan het Midden-Oosten. Ook zou hij de spot hebben gedreven met de islam. Lankarani heeft niet enkel opgeroepen om Taghi te doden, maar ook de uitgever van de krant waarin het artikel geplaatst werd.

Grootayatollah Lankarani, die op zijn 70ste nog in het huwelijksbootje stapte met een 16-jarig meisje, behoort tot een select groepje machtige geestelijken in Iran.

(wat die laatste alinea toevoegt weet ik ook niet, maar het komt van Fok, vandaar)
Oud 01-12-2006, 15:33
Love & Peace
Love & Peace is offline
Gezellig.
Oud 01-12-2006, 15:35
Verwijderd
Altijd gezellig, die Sjie'ieten met hun fatwa's.
Oud 01-12-2006, 15:36
Blood Fire Rage
Citaat:
Firdaus schreef op 01-12-2006 @ 16:35 :
Altijd gezellig, die Sjie'ieten met hun fatwa's.
Je begrijpt hoe dit gegeneraliseerd gaat worden
Oud 01-12-2006, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 01-12-2006 @ 16:36 :
Je begrijpt hoe dit gegeneraliseerd gaat worden
Je begrijpt dat ik niet zo heel serieus ben.
Oud 01-12-2006, 15:39
Blood Fire Rage
Citaat:
Firdaus schreef op 01-12-2006 @ 16:38 :
Je begrijpt dat ik niet zo heel serieus ben.
Ik zou niet durven
Oud 01-12-2006, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 01-12-2006 @ 16:39 :
Ik zou niet durven
Goedzo.
Oud 01-12-2006, 15:52
Blood Fire Rage
Citaat:
Rechtsextremisten cel in na mislukte aanslag
De rechtbank in Dordrecht heeft gisteren twee rechts-extremistische jongeren veroordeeld voor een verijdelde poging om een synagoge in brand te steken. In april arresteerde de politie, na een tip van omwonenden, drie 'skinhead-achtige' jongeren bij de Dijksynagoge aan de Rivierdijk, op de grens van Sliedrecht en Hardinxveld-Giessendam. Bij de synagoge vonden agenten een boodschappentas met een fles uiterst brandbare vloeistof.

De 19-jarige Michel V. uit Hardinxveld-Giessendam kreeg voor de mislukte aanslag 2 jaar celstraf, waarvan 6 maanden voorwaardelijk. V. werd ook schuldig bevonden aan het al eerder kalken van hakenkruizen op de synagoge en op geluidsschermen langs de A15. Sybrandus van D. (20) uit Zwolle werd veroordeeld tot 21 maanden cel, waarvan 5 voorwaardelijk.

Eerder dit jaar werd al de derde jongen (19), volgens justitie 'een meeloper' die de brandaanslag had moeten filmen, veroordeeld tot 15 maanden celstraf (waarvan 5 voorwaardelijk).
Reactie van een Fokkertje op dit bericht:
Citaat:
Gelukkig heeft ons land nog helden!!
Deze mannen verdienen een lintje!
Wat mij betreft mogen alle islamitise gebedshuizen(lees terroristen opleidingskampen)in de hens worden gestoken
En dat ze zijn veroordeeld,zie het als martelaren
Dit krijg je er van, Wouter de woestijn kabouter!
Hoera voor Nederland!

(eigenlijk kan ik wel huilen)
Oud 01-12-2006, 16:25
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 01-12-2006 @ 16:52 :
[B]B]
hahaha das bij mij om de hoek. Dat is het enige gebouw waar ons dorp uniek om is
Oud 01-12-2006, 18:00
hookee
hookee is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 01-12-2006 @ 16:52 :
Reactie van een Fokkertje op dit bericht:
Hoera voor Nederland!
(eigenlijk kan ik wel huilen)
Ik mag aannemen dat je gezien had dat de reactie over moslims ging en de aanslag op een joods gebedshuis (synagoog) was gepland? Ècht een kneus dus..., ik huil met je mee
Oud 01-12-2006, 18:04
Blood Fire Rage
Citaat:
hookee schreef op 01-12-2006 @ 19:00 :
Ik mag aannemen dat je gezien had dat de reactie over moslims ging en de aanslag op een joods gebedshuis (synagoog) was gepland? Ècht een kneus dus..., ik huil met je mee
Daarom lachen en huilen tegelijk.
Oud 02-12-2006, 10:01
Gatara
Gatara is offline
Gaddafi in Nigeria airport drama
By Alex Last
BBC News, Lagos

Libyan leader Colonel Muammar Gaddafi
Muammar Gaddafi always travels with his female bodyguards
Libyan leader Colonel Muammar Gaddafi has been involved in a diplomatic incident as he arrived in the Nigerian capital, Abuja, for a summit.

Nigerian officials say Col Gaddafi was accompanied by more than 200 heavily armed Libyan bodyguards.

When security officers refused to allow them to keep their weapons, an argument ensued and Col Gaddafi stormed off.

Only when Nigerian President Olusegun Obasanjo intervened did the bodyguards agree to hand in their weapons.

Foreign ministers from Africa and Latin America have been preparing for the summit which gets under way on Thursday.

The size of Libya's delegation was not a problem, it seems, just the sheer amount of weapons and ammunition they carried.

So Nigerian security refused to let them proceed to the capital.

As arguments raged, the Libyan leader angrily set off on foot, intending to walk some 40km (25 miles) to the capital, before he was persuaded to return to the airport lounge.

Intervention

By sheer coincidence, President Obasanjo was passing through the airport at the same time.

He intervened in person and proposed that the weapons could be allowed through if they were registered first.

But the Nigerians say that was rejected and the Libyan delegation threatened to fly home.

Incensed, the Nigerians said that was fine with them and told the delegation that instead of the original compromise, they could now only carry eight pistols if they wanted to enter Nigeria, like any other diplomatic security detail.

They ordered that the rest of the weaponry had to be put back on the Libyan official jet.

After a stand-off lasting several hours, the Libyans backed down and finally made their way to Nigeria's capital.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6192630.stm

Kadaffi en zijn vrouwelijke bodyguards (hij heeft geen mannelijke)
Oud 02-12-2006, 10:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 01-12-2006 @ 16:11 :
(wat die laatste alinea toevoegt weet ik ook niet, maar het komt van Fok, vandaar)
Een moralistische uitspraak van een verknipte pedofiel klinkt toch als iets heel anders dan een moralistische uitspraak van een gemiddeld persoon. Man WeiBt doch.
Oud 02-12-2006, 12:38
Hulk
Hulk is offline
4-jarige jongen verjaagt overvaller (fok.nl)

Een vierjarige jongen uit de Amerikaanse staat North-Carolina is de held van de dag. Met zijn 'Power Ranger'-kostuum en een plastic zwaard wist hij een overvaller van gedachte te veranderen tijdens een overval op het huis van de kleine.

De kleine Stevie Long sloop uit de woonkamer toen een overvaller een pistool richtte op zijn moeder, vijfjarige zusje, en andere familieleden. Enkele minuten later keerde Stevie terug, gehuld in zijn 'Power Ranger'-kostuum.

"Ga weg van mijn familie!", schreeuwde het ventje terwijl hij zijn zwaard richting de overvaller zwaaide. Met de daarop volgende strijdkreet "yah! yah!" wist hij blijkbaar de overvaller en zijn buiten wachtende medeplichtige ervan te overtuigen niet door te gaan met het plan om de moeder van Stevie onder dwang mee te nemen naar een dichtbij gelegen geldautomaat voor een geldopname.

Wel kwamen de overvallers weg met geld uit het appartement, enkele creditcards, en wat sieraden. "Ik heb de boze mannen weggejaagd", vertelde Stevie later aan journalisten.

De politie verklaarde dat de overvallers de vriend van Stevies moeder en zijn zoontje aanspraken bij de deur van het appartement, vervolgens hen naar binnen duwden en iedereen onder schot hielden. Volgens een familielid geloofde de vierjarige Stevie echt dat hij veranderde in een 'Power

tof haha
Oud 02-12-2006, 18:56
Blood Fire Rage
Citaat:
Bedenker Paulus de Boskabouter overleden
Bedenker en schrijver Jean Dulieu van Paulus de Boskabouter is woensdag overleden. Dat heeft de familie vandaag bekend gemaakt. Jean Dulieu is de Franse vertaling van zijn echte naam Jan van Oort.

De eerste strip van Paulus de Boskabouter verscheen in 1946 in het Vrije Volk. Later werd het tot hoorspel bewerkt en uitgezonden door de VARA-radio. In 1967 kwam er een televisie-versie. De filmpjes kwamen ook in Groot-Brittannië, Canada en Australie op tv.

Jean Dulieu was 85 jaar oud. Hij overleed in zijn woonplaats Arnhem.
Oud 02-12-2006, 19:48
T_ID
T_ID is offline
Omg, ik heb op de basisschool menig uurtje versleten met samen met klasgenoten variaties verzinnen met slappe moppen erbij.

Het heeft een rood mutsje en ragt door het bos: Paulus de crosskabouter.
Paulus de floskabouter. Paulus de NOSkabouter. Paulus de troskabouter. Paulus de kloskabouter...
Oud 02-12-2006, 19:50
Soundwave
Soundwave is offline
Hij heeft een RODE muts op en heet eigenlijk Wouter
Oud 02-12-2006, 19:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Soundwave schreef op 02-12-2006 @ 20:50 :
Hij heeft een RODE muts op en heet eigenlijk Wouter
Politiek incorrecter: het is een rode muts en hij heet Wouter.
Oud 02-12-2006, 19:55
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2006 @ 20:51 :
Politiek incorrecter: het is een rode muts en hij heet Wouter.
Flauw hoor
Oud 02-12-2006, 20:25
hookee
hookee is offline
Islamitische middelbare scholen scoren slecht
De enige twee islamitische middelbare scholen in Nederland presteren ver onder de maat. De leerlingen blijven vaak zitten en hun examencijfers zijn bijzonder laag.

Dat blijkt uit onderzoek van deze krant. Trouw heeft voor de tiende keer de prestaties van alle middelbare scholen op een rij gezet. Opvallend dit keer is dat het Islamitisch College Amsterdam (ICA) op alle niveaus als slechtste naar voren komt.

Het islamitische Ibn Ghaldoun in Rotterdam laat nog een paar scholen achter zich, maar ook daar doubleren de leerlingen vaak en halen ze gemiddeld lage cijfers. Lager dan op de meeste andere ’zwarte’ scholen in 2005.

Het is voor het eerst dat beide nog jonge scholen hun resultaten volledig aan de inspectie hebben doorgegeven. Het Ibn Ghaldoun is in 2000 begonnen, het ICA in 2001, beide met vmbo, havo en vwo.

Het ligt aan opstartproblemen, zeggen de scholen in eerste instantie. Directeur H. Bofarid van Ibn Ghaldoun: „De eerste lichting scholieren zorgde voor veel problemen. Veel van hen waren van andere scholen weggestuurd en wij namen ze wel aan. Nu hebben we een strenger aannamebeleid. De resultaten zijn al veel beter.

Uit de inspectierapporten blijkt dat vooral het lerarenkorps tekort schiet. Op het Ibn Ghaldoun beschikte vorig jaar nog een kwart van de leraren niet over de juiste bevoegdheid. ICA-rector P. Guijt: „De docentenmarkt is krap. We hebben relatief jonge en weinig ervaren docenten. Tweederde van hen is van allochtone komaf. Zij komen meestal niet uit hoog opgeleide milieus.”

De twee islamitische scholen hebben er alle vertrouwen in dat het goed komt. Op het ICA is al meer aandacht voor leerlingbegeleiding en worden zaken als roosters en vervanging van zieke docenten steeds beter georganiseerd.

Beide scholen staan onder geïntensiveerd toezicht van de onderwijsinspectie. Het ICA wordt aan het inspectielijst ’zeer zwakke scholen’ toegevoegd. Eigenlijk doet de inspectie dat pas als een school drie jaar achtereen slecht presteert, maar ze maakt een uitzondering omdat ’er geen aanwijzingen zijn dat de opbrengsten in het vervolg beter zullen zijn’.
Trouw

Och.. voor de leerlingen doet dat er natuurlijk niet toe, slecht of niet slecht, als ze maar islamitisch zijn..
Oud 02-12-2006, 21:56
Verwijderd
De vraag die bij iemand met een beetje gevoel voor sociologie dan natuurlijk meteen opkomt, is of dat komt doordat de kwaliteit van het onderwijs zelf slecht is, of omdat islamitische scholen nu eenmaal vaker beginnen met leerlingen met een achterstand en er dus inderdaad sprake is van opstartproblemen. Ik denk zelf het laatste. Op dit moment zijn er nu eenmaal heel veel islamitische allochtonen die een geweldige leerachterstand hebben omdat ze uit een analfabeet of in elk geval enorm laaggeschoold milieu afkomstig zijn, en het kost tijd om dat in te lopen. Als je daar gewoon onderwijs op loslaat dan scoren ze dus nog steeds (een tijd lang) slecht, terwijl de intrinsieke kwaliteit van dat onderwijs misschien wel heel behoorlijk is.
Oud 02-12-2006, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-12-2006 @ 11:01 :
[afbeelding]
Kadaffi en zijn vrouwelijke bodyguards (hij heeft geen mannelijke)
Wat een achterlijke aap is het toch ook he.
Oud 02-12-2006, 22:18
hookee
hookee is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-12-2006 @ 22:56 :
.... of omdat islamitische scholen nu eenmaal vaker beginnen met leerlingen met een achterstand en er dus inderdaad sprake is van opstartproblemen. Ik denk zelf het laatste. Op dit moment zijn er nu eenmaal heel veel islamitische allochtonen die een geweldige leerachterstand hebben omdat ze uit een analfabeet of in elk geval enorm laaggeschoold milieu afkomstig zijn, en het kost tijd om dat in te lopen. Als je daar gewoon onderwijs op loslaat dan scoren ze dus nog steeds (een tijd lang) slecht, terwijl de intrinsieke kwaliteit van dat onderwijs misschien wel heel behoorlijk is.
Als het probleem ligt bij achterstand van de leerlingen, dan wordt er toch nooit ingelopen? Elk jaar een nieuwe lichting analfabeten zal de resultaten niet doen verbeteren. We kunnen dan alleen hopen dat het bij een nieuwe generatie weer een beetje beter gaat.
Ik ga er van uit dat moslims niet dommer zijn dan gewone autochtonen, een "blanke" school zou ze dus mee moeten kunnen trekken, misschien een onderzoekje waard waar het probleem ècht ligt.
Oud 02-12-2006, 22:19
hookee
hookee is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-12-2006 @ 22:58 :
Wat een achterlijke aap is het toch ook he.
Je bent gewoon jaloers
Oud 02-12-2006, 23:28
T_ID
T_ID is offline
Leerkrachten zijn ook wat waard. Ik zat in een school waar een hele oude garde in zat. A liet je het wel uit je hoofd om huiswerk niet te maken, want dan kreeg je problemen, B was iedereen stil als de leraar praatte, want het was gewoon authentiek kut om als enige je mond open te trekken, C zorgde je dat je slechte cijfers ophaalde, want anders kreeg je een een kleine maar duidelijke opmerking dat je inspanningen inzakten.

Resultaat was dat ik nu op de universiteit zaken kreeg die ik bij aardrijkskunde kreeg in tijden dat we door het programma heen waren, dat ik niet gezakt ben op wiskunde (geloof me, dat is een prestatie van mijn leraar van 5e en 6e klas na wat ik de eerste jaren aangekloot heb) en dat ik überhaupt me beter kan inspannen en concentreren.

Ik weet het niet wat het is, maar de paar jonkies hadden stuk voor stuk autoriteitsproblemen en gaven bar slecht les.

Als islamitische scholen tweederde jonge allochtone leraren trekken dan betekend dat ook klappen voor de kwaliteit.

Ik ben dan ook van mening dat elke lerarenopleiding voortaan een vak moet bevatten dat 'niet fucken met mij' heet.

Laatst gewijzigd op 02-12-2006 om 23:31.
Oud 02-12-2006, 23:30
Verwijderd
Helaas is het allemaal pedagogische knuffelarij dat de klok slaat op de lerarenopleidingen...
Oud 03-12-2006, 00:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Precies! We moeten terug naar de tijden van meppen met de liniaal en het uitdelen van een ongenadig pak voor de broek. Wie niet horen wil, moet maar voelen!!!1!1
Oud 03-12-2006, 08:12
hookee
hookee is offline
(Nederlandse) Moslima vast in Engelse cel voor terrorisme
UTRECHT/RIJSWIJK - 02-12-2006 - Een Nederlandse moslima zit in Groot-Brittannië in de cel op verdenking van betrokkenheid bij terrorisme. De 24-jarige Bouchra el H. zit vast omdat zij informatie over terroristische activiteiten zou hebben achtergehouden. Dat zei haar Nederlandse advocaat Bart Nooitgedagt zaterdag in het televisieprogramma Rondom 10.

Haar Engels-Syrische man, de 27-jarige Yassin N., zit sinds 30 mei achter de tralies omdat hij terreurplannen zou hebben gemaakt. De Britse justitie verwijt de Nederlandse vrouw van Marokkaanse herkomst dat zij de terreurplannen van haar echtgenoot heeft verzwegen. En dat is sinds 2000 strafbaar in Groot-Brittannië.

Martelaarschap
Volgens de Britse justitie schreef Bouchra een brief waarin ze de voorgenomen Jihad (heilige oorlog) van haar man toejuicht. Ook verheerlijkt zij haar eigen martelaarschap en zou ze van plan zijn haar nu 1-jarige zoontje Mohammed als martelaar op te offeren, aldus de Britten.

Nooitgedagt benadrukt dat Bouchra nooit plannen heeft gehad om terroristische activiteiten te ondernemen. De raadsman zegt dat de Nederlandse moslima slechts een 'poëtische' bedoeling had met de verheerlijking van de heilige oorlog.

Luton Airport
De Britten arresteerden het echtpaar op 30 mei bij hun aankomst op Luton Airport. De vrouw werd aanvankelijk nog dezelfde dag vrijgelaten. Vervolgens deed de Nationale Recherche in Nederland huiszoeking in een woning in Eindhoven en in de woning van de ouders van Bouchra. Ook de woning van het stel in Londen werd doorzocht. Op de in beslag genomen laptop van de Syrische echtgenoot van Bouchra vond de politie onder meer een martelaarsbrief van de vrouw. Zij werd op 7 september weer vastgezet.
Het proces tegen het echtpaar in Groot-Brittannië moet in mei 2007 beginnen.
© Tiscali/ANP

Dus de koran is meer poëtisch bedoeld, dat verklaart een hoop, Als meer mensen dat wisten was er niks aan de hand geweest
Oud 03-12-2006, 11:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hookee schreef op 03-12-2006 @ 09:12 :

Nooitgedagt benadrukt dat Bouchra nooit plannen heeft gehad om terroristische activiteiten te ondernemen.
lol

leuke naam in dit geval
Oud 03-12-2006, 11:57
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 02-12-2006 @ 23:19 :
Je bent gewoon jaloers
Ik val niet zo op gespierde chicks eigenlijk. Bovendien zijn vrouwelijke bodyguards waardeloos als 007 zich ermee gaat bemoeien.
Oud 03-12-2006, 16:30
Blood Fire Rage
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-12-2006 @ 01:53 :
Precies! We moeten terug naar de tijden van meppen met de liniaal en het uitdelen van een ongenadig pak voor de broek. Wie niet horen wil, moet maar voelen!!!1!1
Ik denk dat een beetje discipline de Nederlandse jeugd lang geen slecht zal doen. Ik denk dat kindertjes die in een T_ID klas hebben gezeten het zeker gemakkelijker hebben op de universiteit.
Oud 03-12-2006, 17:25
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 02-12-2006 @ 23:18 :
Als het probleem ligt bij achterstand van de leerlingen, dan wordt er toch nooit ingelopen? Elk jaar een nieuwe lichting analfabeten zal de resultaten niet doen verbeteren. We kunnen dan alleen hopen dat het bij een nieuwe generatie weer een beetje beter gaat.
Precies. Als je begint met een achterstand en je gebruikt gewone methoden, dan werkt het natuurlijk niet. Daarom ben ik ook voor het z.s.m. scheiden van leerlingen met een achterstand (niet alleen allochtonen maar ook autochtonen) en het plaatsen in speciale klasjes, waar ze intensief en grondig worden opgeleid door speciaal opgeleide mensen (lees: docenten met veel geduld die tegelijkertijd ook geen shit accepteren van brutale aapjes).

Anderzijds is scheiding ook beter voor Nederlandse kinderen. Op die manier wordt voorkomen dat kinderen uit een op zich goed milieu na een tijdje gaan praten als 'ik zweer jou weet je, ik ga die maizje laten klappen weet je'. Dat gebeurt nu helaas al aan de lopende band met name in de Randstad. Dus beide partijen zijn er bij gebaat om gewoon een 'soort-bij-soort' tactiek toe te passen.

Citaat:
Ik ga er van uit dat moslims niet dommer zijn dan gewone autochtonen, een "blanke" school zou ze dus mee moeten kunnen trekken, misschien een onderzoekje waard waar het probleem ècht ligt.
Nouja, het probleem is natuurlijk dat mensen vrij snel denken dat er een verband zit tussen het religieuze karakter van islamitisch onderwijs en het slechter presteren van die scholen, en dat is gewoon niet waar. Dat komt ook keer op keer uit onderzoeken maar het scoort gewoon zo lekker.

Verder zitten er nog een paar dwarsliggers die lopen te janken over de zogenaamd goede invloed van het samen naar school gaan met andere culturen. Dat zou een verrijking zijn, het zou mensen toleranter maken, noem maar op. Slap links gelul noem ik dat. Je gaat naar school om iets te leren en als je met allemaal achterlijke dombo's in de klas zit leer je niks. Als je in een 'zwarte' buurt zit kom je met die andere culturen toch wel in aanraking, dat hoef je echt niet op school te leren.,
Oud 03-12-2006, 17:30
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-12-2006 @ 18:25 :
Precies. Als je begint met een achterstand en je gebruikt gewone methoden, dan werkt het natuurlijk niet. Daarom ben ik ook voor het z.s.m. scheiden van leerlingen met een achterstand (niet alleen allochtonen maar ook autochtonen) en het plaatsen in speciale klasjes, waar ze intensief en grondig worden opgeleid door speciaal opgeleide mensen (lees: docenten met veel geduld die tegelijkertijd ook geen shit accepteren van brutale aapjes).
Dat roep ik al jaren. Gewoon internaten oprichten voor die gasten.
Oud 03-12-2006, 17:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-12-2006 @ 18:25 :
Daarom ben ik ook voor het z.s.m. scheiden van leerlingen met een achterstand (niet alleen allochtonen maar ook autochtonen) en het plaatsen in speciale klasjes, waar ze intensief en grondig worden opgeleid door speciaal opgeleide mensen (lees: docenten met veel geduld die tegelijkertijd ook geen shit accepteren van brutale aapjes).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Speciaal_onderwijs

tot 1998 bestond er zoiets dergelijks. Nu wordt dat onderscheid minder gemaakt, zo blijkt.
Oud 03-12-2006, 17:44
Verwijderd
Die twee islamitische middelbare scholen bestaan nog net. Intern is daar gewoon ontzettend veel shit. Ik bedoel islamitische bassischolen presteren beter dan openbare zwarte scholen. Dus ik denk niet dat voor iedereen het argument opgaat, dat het wel zal komen door de laagopgeleidde ouders die ze thuis hebben.
Oud 03-12-2006, 17:47
juno
juno is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-12-2006 @ 18:40 :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Speciaal_onderwijs

tot 1998 bestond er zoiets dergelijks. Nu wordt dat onderscheid minder gemaakt, zo blijkt.
Te duur.
Oud 03-12-2006, 17:50
Blood Fire Rage
Citaat:
juno schreef op 03-12-2006 @ 18:47 :
Te duur.
Jaja, kenniseconomie
Oud 03-12-2006, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-12-2006 @ 18:50 :
Jaja, kenniseconomie
Idd
Oud 03-12-2006, 17:54
juno
juno is offline
Met de onderkant van de samenleving valt toch niets te verdienen, dus het was weggegooid geld besloot men.
Oud 03-12-2006, 17:55
Blood Fire Rage
Dom, want nu kost het meer geld.
Oud 03-12-2006, 18:26
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-12-2006 @ 18:50 :
Jaja, kenniseconomie
Dat is echt zo'n debiele term. Het is hilarisch hoe iedereen over elkaar heenvalt om heel serieus en sophisticated aan elkaar te vertellen dat de kenniseconomie toch wel heel belangrijk is! En dit ondanks het feit dat niemand weet wat het is en alle concrete claims op dit gebied empirisch onzin zijn! Kenniseconomie kenniseconomie kenniseconomie!!1
Oud 03-12-2006, 18:29
Blood Fire Rage
Citaat:
McCaine schreef op 03-12-2006 @ 19:26 :
Dat is echt zo'n debiele term. Het is hilarisch hoe iedereen over elkaar heenvalt om heel serieus en sophisticated aan elkaar te vertellen dat de kenniseconomie toch wel heel belangrijk is! En dit ondanks het feit dat niemand weet wat het is en alle concrete claims op dit gebied empirisch onzin zijn! Kenniseconomie kenniseconomie kenniseconomie!!1
Ik doelde op politici die roepen dat het zo belangrijk is, en dan toch gaan snijden in het onderwijs.
Oud 03-12-2006, 18:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-12-2006 @ 17:30 :
Ik denk dat een beetje discipline de Nederlandse jeugd lang geen slecht zal doen. Ik denk dat kindertjes die in een T_ID klas hebben gezeten het zeker gemakkelijker hebben op de universiteit.
Ik zou niet aanraden om T_ID als leraar voor de klas te zetten.
Oud 03-12-2006, 18:38
Blood Fire Rage
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-12-2006 @ 19:34 :
Jou evengoed niet |(

Maar ik doelde natuurlijk op het soort onderwijs dat T_ID hierboven beschreef
Oud 03-12-2006, 18:38
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-12-2006 @ 19:29 :
Ik doelde op politici die roepen dat het zo belangrijk is, en dan toch gaan snijden in het onderwijs.
Dat weet ik, ik gebruikte het slechts als aanleiding voor een rant
Oud 03-12-2006, 19:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-12-2006 @ 19:34 :
Valt wel mee, na enige concentratie en training kan ik minimaal tien minuten zeikende kinderen hebben voordat er doden vallen.

Maar ja, op zich lijkt de stap voor het onderwijs me duidelijk. Vroeger moest je 'of anders', nu is het 'wil je alsjeblieft'. Beiden waren eenzijdig.

Er is zowel stimulatie als straf nodig, dat alles ook nog eens gericht op de leerling zelf, anders krijg je wat ik had, dat een leraar die te stom is om te begrijpen waar je het over hebt, en dus maar aanraad om je naar een lomschool te sturen 'omdat die leerlingen niet mee kan komen'. Dat terwijl de man zelf gewoon te stom was om te begrijpen dat hij van een leerling in groep 4 uitgelegd kreeg hoe de verstening van een dinosaurusskelet in zijn werk ging.

Het zijn niet eens zozeer de zwakbegaafden waar ik me dan het meest zorgen over maak, juist de hoogbegaafden gaan de mist in doordat het saai is, er ondergepresteerd wordt, leraren dat niet inzien en straffen in plaats van stimuleren, dan vervolgens niet genoeg autoriteit hebben om pestkoppen die bang zijn voor de hoogbegaafden de klas gaan terroriseren...

Zelf heb ik nog geluk gehad. Mijn ouders geloofden die leraar (die zich GVD nog pedagoog mag noemen ook) niet en lieten een intelligentietest doen. Daarna kon ik als extra'tje in groep 6 en 7 een MBO diploma informatica halen bij stichting Facta. Dat zorgde er samen met wat ik aan boeken kon lezen buiten school voor dat ik op school langer dan vijf minuten per dag werkte. Dan daarna nog geluk gehad met een paar goede leraren en dat er op de middelbare school op een gegeven moment er zoveel irritatie bij me ontstond dat ik uit pure haat tegen onvoldoendes maar ben gaan werken, want anders was ik nu niet waar ik nu ben.

En als je in destijds nog TweeVandaag een woordvoerder van stichting BOINK fluitend hoort beweren dat het geld naar de dombo's moet "omdat de hoogbegaafden het toch wel lukt", dan is duidelijk dat er nog veel werk te verzetten is voordat onderwijs echt optimaal mensen de kans geeft zich te ontwikkelen.

Laatst gewijzigd op 03-12-2006 om 19:29.
Oud 03-12-2006, 19:52
T_ID
T_ID is offline
Moslims in Pakistan boos over nieuwe wet tegen verkrachting

Onder hevig protest van conservatieve moslims heeft de Pakistaanse president Musharraf een wet ondertekend die seksueel geweld makkelijker te vervolgen maakt.

Mensenrechtenactivisten hadden felle kritiek op Pakistans oude wetgeving, die verkrachting wel strafbaar stelt, maar de daders in de praktijk beschermt.

De door een clanraad verordonneerde groepsverkrachting van Mukhtar Mai, een 28-jarige vrouw, baarde in 2002 veel opzien. Zij moest gestraft vanwege vermeend onzedelijk gedrag van haar 12-jarige broertje. Een imam bracht de zaak in de openbaarheid. Vijf van de zes daders werden in hoger beroep vrijgesproken.

Musharraf hoopt met de nieuwe wet het imago van Pakistan te verbeteren. Het land staat bekend als broedplaats van moslim-extremisme.

De islamitische oppositie vindt de wet ‘een belediging van de islam’. (AP)

http://www.ad.nl/buitenland/article867232.ece

Groepsverkrachting als straf voor 'onzedelijk gedrag' van iemand anders, en nog wel een kind van 12. En dan nog protest tegen de wetgeving die het mogelijk maakt.

Zucht, ik houd het maar op ernstige inteelt, het zou namelijk wel dieptriest zijn als degenen die hiertegen protesteren meer dan een half brein hebben.
Oud 03-12-2006, 19:57
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-12-2006 @ 20:52 :
Moslims in Pakistan boos over nieuwe wet tegen verkrachting

Onder hevig protest van conservatieve moslims heeft de Pakistaanse president Musharraf een wet ondertekend die seksueel geweld makkelijker te vervolgen maakt.

Mensenrechtenactivisten hadden felle kritiek op Pakistans oude wetgeving, die verkrachting wel strafbaar stelt, maar de daders in de praktijk beschermt.

De door een clanraad verordonneerde groepsverkrachting van Mukhtar Mai, een 28-jarige vrouw, baarde in 2002 veel opzien. Zij moest gestraft vanwege vermeend onzedelijk gedrag van haar 12-jarige broertje. Een imam bracht de zaak in de openbaarheid. Vijf van de zes daders werden in hoger beroep vrijgesproken.

Musharraf hoopt met de nieuwe wet het imago van Pakistan te verbeteren. Het land staat bekend als broedplaats van moslim-extremisme.

De islamitische oppositie vindt de wet ‘een belediging van de islam’. (AP)

http://www.ad.nl/buitenland/article867232.ece

Groepsverkrachting als straf voor 'onzedelijk gedrag' van iemand anders, en nog wel een kind van 12. En dan nog protest tegen de wetgeving die het mogelijk maakt.

Zucht, ik houd het maar op ernstige inteelt, het zou namelijk wel dieptriest zijn als degenen die hiertegen protesteren meer dan een half brein hebben.
Er staat in het artikel dat er hevig werd geprotesteerd, maar niet waarom. Beetje slechte journalistiek.
Oud 03-12-2006, 20:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-12-2006 @ 20:57 :
Er staat in het artikel dat er hevig werd geprotesteerd, maar niet waarom. Beetje slechte journalistiek.
Verkrachting wordt strafbaar gesteld. Aangezien dat de enige verandering in de wet is lijkt dat me waartegen gedemonstreerd wordt.

Protesteren tegen straffen voor verkrachting..
Oud 03-12-2006, 20:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-12-2006 @ 21:00 :
Verkrachting wordt strafbaar gesteld. Aangezien dat de enige verandering in de wet is lijkt dat me waartegen gedemonstreerd wordt.

Protesteren tegen straffen voor verkrachting..
Ja, maar goed. 'Straffen tegen verkrachting' kan zo breed ingevuld worden. Stel dat ze nu verkrachters willen ophangen; daar zou jij ook tegen zijn, alhoewel je niet tegen de bestarffing van verkrachting bent..

Het zijn juist die details die het hem doen. En een beetje journalist zou dat moeten weten.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten