![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De film heeft ongelooflijk zwakke personages. Tarzan, de held van het verhaal, is vormgegeven als een of andere relaxte surfdude. Hij surft zelfs letterlijk over de takken van de bomen. Ik weet dat het een tekenfilm is, maar dit gaat me wel erg ver. Dit is een poging om het verhaal van 'Tarzan' op te pimpen naar de late jaren '90. Alsof hij rechtstreeks is weggelopen uit een MTV-programma. De diertjes zijn niet memorabel. Sebastiaan en Botje uit The little mermaid hadden persoonlijkheid, maar de olifant en de aap uit Tarzan (ik weet zelfs niet meer hoe ze heten; kun je nagaan) zijn levenloos, enkel en alleen in de film gestopt voor de zogenaamde komische noot, in plaats van de voorthelping van het verhaal. Ze dragen niets bij. Een memorabele schurk ontbreekt. Clayton wordt pas in de laatste 10-15 minuten als een boef afgebeeld, maar is snel overmeesterd. De geliefde van Tarzan, Jane, is een ongelooflijk onboeiend muts. Vergelijk met Belle, Ariël, Jasmine en Mulan. De muziek van Phil Collins is oké, maar -zoals ik het me herinner- nogal veel van hetzelfde. Steeds weer de eeuwige zelfde melodie en zong Phil nou niet steeds hetzelfde? Afijn, niets om te onthouden, in ieder geval. De liedjes hielden het verhaal op in plaats van het vooruit te helpen. Daardoor valt de film regelmatig stil. Vergelijk dat met een lied als 'Bonjour' van Ashman en Menken uit Beauty and the Beast, waarin in 5 minuten de complete handel en wandel van Belle's dorp en inwoners geschetst worden, Belle's persoonlijkheid en die van Gaston ontvouwen worden en het thema van Belle die weg wil uit het dorp wordt uitgelegd. Ik zeg zeker niet dat alles in de stijl moet van de door mij aangehaalde films; dat zou saai worden. The Huchback of Notre Dame is heel anders van toon, veel zwaarder vooral, maar die werkt wel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() The shawshank redemption Een van de betere films ooit, en in mijn ogen de mooiste ![]() Kids Snap dat dit voor sommige mensen shokking is, maar voor mij zelf viel dit wel mee. En veel meer dan shokking zijn heeft deze film niet te bieden, kreeg alleen erg veel zin om te blowen van deze film ![]() the interpreter Was blij dat ie klaar was, voorspelbaar, saai en langer dan nodig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
hehe ja starship troopers is vet
dit staat dacht ik ook op de dvd "DONT LOOK NOW!" mwahah wat een gast die verhoeven ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb recent gezien: Sympathy for Lady Vengeance Goede film. Na Old Boy had ik een wat geweldadigere film verwacht met wederom een of andere "twist", maar dat bleef uit. Goed verhaal, mooi gefilmd alleen ik moet het nog n keer zien want ik heb naar mijn gevoel niet alles even goed meegekregen. Lost in Translation Tja is al genoeg over gezegd denkik ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Je kan het echt héél moeilijk wegleggen, eens je erin zit. De eerste tien, vijftien bladzijden vind ik persoonlijk een beetje ergerlijk, gezien het kinderlijke taalgebruik (type schoolopstelletje), maar dat betert héél snel. Niet in de zin 'je went eraan', maar in de zin 'het betert' ![]() (ik heb 'm al twee keer gelezen, net als het vervolg erop, Eldest. Ja, ik vind ze écht goed, geloof ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Frequency (2000)
Door een wat wazig beschreven natuureffect, wordt Frank Sullivan in staat gesteld over de radio met zijn overleden vader te praten. Op zich al een goed uitgangspunt voor een film, maar het wordt nog beter als blijkt dat Frank zit te praten met zijn vader in de jaren ’60, als Frank zelf nog een klein kind is. Samen willen ze om de één of andere reden (die ik vergeten ben) een serie moorden voorkomen, maar ze maken de boel erger.
Spoiler
Spoiler
Score: 3/5 Dead calm (1989) Het uitgangspunt van deze film kan ik niet erg origineel noemen. Daar gaan ze al in de fout. Een echtpaar dat net hun zoontje is verloren, gaat een paar weken zeilen om alles te vergeten. Ze pikken een roeier op, die van een naderbij gelegen schip komt, dat aan het zinken is. Hij beweert dat alle andere opvarenden dood zijn en dat het daarom geen zin heeft er nog te gaan kijken. We zijn nu een kwartier in de film. Goh, wat zou er gebeuren als manlief John, als de geredde Hughie slaapt, tóch naar het schip toe roeit?... *Gaap* Goed, John doet een gruwelijke ontdekking en Hughie gaat er snel vandoor met het schip en maakt vrouwtje Rae tot zijn slachtoffer, maar John zet de achtervolging in… zogauw hij het schip weer aan de praat heeft gekregen. Zelfs dit slaapverwekkend voorspelbare gegeven zou nog spannend uitgewerkt kunnen worden, maar deze Rae is zo ontzettend dom dat het je na een paar mislukte pogingen om Hughie uit te schakelen, helemaal niets meer kan schelen wat er met haar gebeurt. Ze is zo vreselijk irrant dom, dat ik zou zeggen “net goed” als er echt iets ergs met haar zou gebeuren. Mijdt deze film. Score: 1/5 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|