Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2007, 12:52
Nijn*
Nijn* is offline
@ rare kwast: gecondoleerd & sterkte.. (ben stiekem wel benieuwd ook naar je nieuwe kapsel!)
@ Missy1234567890: gefeliciteerde met je rijbewijs, lijkt me echt heerlijk om dat te hebben!
@ Moon: dikke knuffel, geloof dat je dat wel kunt gebruiken..

OT: De wisselende dagen zijn weer volop aan de gang, mijn gevoel springt echt van het ene uiterste naar het volgende uiterste. Gisteren begon echt heel erg kut, kon maar niet stoppen met denken aan am en wilde echt heel graag C. bellen, maar heb dat niet gedaan.. In plaats daarvan ben ik maar gaan douchen, braaf gegeten en tijdje zitten lezen, waar ik me wonderbaarlijk genoeg op kon concentreren. Daarna met mama naar reisbureau gegaan om een reis te boeken voor de zomervakantie, twee weken Sicilië! Daarna nog braaf boodschappen gedaan en nog wat gelezen. Dapper naar m'n werk gegaan, wat achteraf gezien heel leuk was! Trouwerij met een dj en alles erop en eraan, hele leuke gasten en stond met m'n leukste collega's. Ik werd er echt onwijs vrolijk van, heel gezellig en ondanks dat ik om kwart voor twee 's nachts pas klaar was, en pas om 3 uur sliep, ben ik niet moe en voel me nu heel goed.

Vandaag de een na laatste dag van de vakantie, dus ga maar volop genieten. Wil eigenlijk nog anderhalf boek uitlezen, dus dat ga ik zo maar eens doen. Heb besloten niets aan m'n huiswerk te doen deze vakantie, want dan ga ik alleen maar stressen. Ik zie het maandag allemaal wel. Vanavond zijn m'n ouders weg, en hoewel ik een heerlijk dvd-avondje met Ben & Jerry had geplant, word ik nu door allerlei vrienden gebelt om te vragen of ik mee naar de kroeg ga. Heb daar opzich ook wel zin in, en kan daarvoor natuurlijk ook nog lekker ontspannen.

En het meest positieve: ik heb geloof ik iets heel leuks gevonden voor na mijn eindexamen. Kwam gisteren op het idee om een paar weken of paar maanden naar het buitenland te gaan om daar als reisbegeleider te werken. Ik weet niet hoe dat officieel heet maar dat je daar dus de gasten van een reisbureau waar je van voor werkt rondleidt, bijeenkomsten geeft enz. Het lijkt me heel leuk, daar de cultuur opdoen, mijn eigen accomodatie daar, ervaring opdoen. Of gewoon zoals L. een paar maanden in de horeca gaan werken in Spanje oid. Vertelde het aan L. gisteravond en die werd helemaal enthousiast en die ging meteen vrienden van haar opbellen, die dat ook deden enz. Word er helemaal enthousiast van!

(wow lang bericht.. maar wel positief, dan mag het )
Oud 24-02-2007, 13:03
Verwijderd
M'n man is al een paar dagen in een rare bui. Hij reageert álles op mij af. Net vroeg mijn schoonvader of ik wel wist dat ik met een achterlijke getrouwd was, en toen zei ik:'Ja'

Ha, maar nu is hij lekker de hele dag met z'n vader op stap, naar fietsen en tv's kijken Dus ik heb het lekker rustig, geen gezeur aan m'n hoofd over plintjes die niet gepoetst zijn.
Oud 24-02-2007, 13:06
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 24-02-2007 @ 13:52 :
Vandaag de een na laatste dag van de vakantie, dus ga maar volop genieten. Wil eigenlijk nog anderhalf boek uitlezen, dus dat ga ik zo maar eens doen. Heb besloten niets aan m'n huiswerk te doen deze vakantie, want dan ga ik alleen maar stressen. Ik zie het maandag allemaal wel. Vanavond zijn m'n ouders weg, en hoewel ik een heerlijk dvd-avondje met Ben & Jerry had geplant, word ik nu door allerlei vrienden gebelt om te vragen of ik mee naar de kroeg ga. Heb daar opzich ook wel zin in, en kan daarvoor natuurlijk ook nog lekker ontspannen.
Zelfde verhaal. Alleen verkies ik toch een filmavondje met Ben & Jerry boven naar de kroeg gaan deze keer. Gister ook al gedaan, en dat alleen zijn met ijs en leuke films beviel me prima. M'n vrienden zie ik een andere keer wel weer.
Oud 24-02-2007, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 24-02-2007 @ 14:03 :
Dus ik heb het lekker rustig, geen gezeur aan m'n hoofd over plintjes die niet gepoetst zijn.
omg

ik zou een echtscheiding aanvragen, zelfs als hijdat voor de grap zou doen
Oud 24-02-2007, 13:13
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-02-2007 @ 12:24 :
Zoek afleiding, ga iets doen. En dan bedoel ik dus niet forummen.

probeer ik.. net boodschappen gedaan met mn moeder en straks even naar t dorp denk..
Oud 24-02-2007, 13:28
moon
moon is offline
Ik maak nu al 2 dagen lang op een site ruzie met iemand die bij het GGZ werkt. Het is echt op een ruzie uit gedraait, ow man wat haat ik die klootzak! (sorry ).
Het bevestigd wel een beetje het beeld dat ik heb van een deel van de mensen die bij het GGZ werkt. Ik wil niet generlaliseren, niet mensen over 1 kam scheren, maar ik heb gewoon weinig goede ervaringen bij het GGZ. En nu heb ik dus echt ruzie met iemand die bij een GGZ (niet in mijn woonplaats gelukkig) werkt. Hij begrijpt volgensmij totaal niet wat voor werk hij doet, en volgensmij zijn er meer daar die dat niet begrijpen.
Oud 24-02-2007, 13:51
Verwijderd
ik ben ziek.
Oud 24-02-2007, 13:53
Verwijderd
Daar ging mn zelfvertrouwen. Nou ja, vanavond optreden, hopelijk gaat dat redelijk.
Oud 24-02-2007, 13:57
Verwijderd
Vannochtend was ik best fit en uitgerust. Maar dan na het ontbijt stort ik in en wil ik het liefste meteen weer slapen. Dat is toch niet normaal meer? Toch maar gaan douchen en naar 't plein geweest. Eerst naar die ^%$%^brilservice. Hebben ze eindelijk mn pootje weer terug, kom ik daar is niet het originele pootje gemaakt maar hebben ze twee groenkleurige pootjes teruggestuurd! Hallo, ik koop toch niet voor niks een bruine bril en geen groene. En nu is er niks aan te doen ofzo, maar dit pik ik niet. Die bril was hartstikke duur, binnen één jaar stuk, kunnen ze h'm niet maken en moet ik maar betalen voor een nieuw afgrijselijk pootje wat ik er écht niet op ga laten zetten. Maandag ga ik maar ff terug, hopelijk is die vrouw er dan.
Daarna ff langs de Hema en omdat ik boos was naar de boekenafdeling van de V&D: geld uitgeven. Gnagna. Heb een boek over Tarot en Tarotkaarten gekocht en Elf minuten van Paulo Coelho.<33333
Nu is het dilemma of ik wakker ga blijven of ga slapen. Oeioei, ik wil dat laatste. Nouja, iig maar tot 4 uur proberen.

*Knuff voor kwast*
Oud 24-02-2007, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 24-02-2007 @ 14:07 :
omg

ik zou een echtscheiding aanvragen, zelfs als hijdat voor de grap zou doen
Jij was dan uberhaupt al niet met hem getrouwd. Ik wel, want hij is meer dan iemand die eens in het jaar zeurt over niet gepoetste plinten
Oud 24-02-2007, 14:18
Yana
Yana is offline
Voorzichtig loopt ze de winkel binnen. Recht vooruit, dan aarzelend. Ze kijkt op het bord. Waar zou het moeten staan? Psychologie. Kelder. Ze loopt de trap af. Haar ogen dwalen over de boeken. Titel voor titel schiet voorbij. Ineens blijven ze steken."Eetstoornissen". Daar staat het, helemaal op de bovenste schap. Op haar tenen probeert ze het boek te pakken, hopend dat vooral niemand haar komt helpen. Wat zouden ze dan van haar denken? Als ze het boek eindelijk in haar handen heeft, drukt ze het tegen zich aan, de titel bedekkend.

Met bonkend hart loopt ze de trap op, richting kassa. Haar ogen schieten vluchtig van links naar rechts. Het voelt alsof iedereen naar haar kijkt. Haha, jij bent toch veel te dik om een eetstoornis te hebben? Ze legt het boek neer op de toonbank, terwijl haar wangen licht rood kleuren. Het meisje achter de kassa kijkt haar even aan en fronst haar wenkbrauw. Of zou ze zich dat maar verbeelden? “Mag ik het pinnen?” hoort ze zichzelf vragen. Het meisje knikt.”Wilt u er een tas…” “Ja”, antwoordt ze, te snel, “graag”. Ze probeert een glimlach te forceren. Het boek-met-tasje wordt overhandigd. Ze vlucht de winkel uit. Ze heeft het boek. A point of no return.

Het is moeilijk. Ik vind het boek zo interessant en ik wil het zo graag helemaal uitlezen.. Maar daar gaat het niet om. Dat is mijn verstand voeden, nog meer kennis opdoen. Het gaat er om dat ik met die opdrachten begin, dat ik écht wat ga doen. En dat durf ik nou juist niet.

Gisteren moest ik zo ontzettend huilen. Mijn huid begon weer op te spelen, ik had zo'n honger maar "mocht" niks meer eten.. Het enige waaraan ik kon denken was waarom ik dit allemaal doe. Ik zie het niet. Ik snap niet waarom ik leef, ik wil het helemaal niet. (Maar ik pleeg geen zelfmoord hoor)

Ik dacht dat het zou helpen om me aan drie maaltijden per dag te houden, maar het gevolg is dat ik panisch ben voor al wat ik er naast zou moeten/kunnen eten. Dat ik mijn "drie boterhammen" 's middags alweer naar 2 had verminderd. Dat ik welliswaar honger had, maar dat het gewoon niet mocht om nog wat te eten. Toen ik gisteren naar bed ging, rammelde mijn maag nog zo hard... Ik heb gewoon 17 uur niets gegeten, vanaf het laatste avondmaal tot vanmiddag half 1.

Vanavond kan ik niet thuis eten, maar ik wilde mijn vriend niet vragen of ik bij hem mocht eten. (Als ik niks vraag, kan ik de maaltijd overslaan of zelf controleren) Mijn broer vroeg of we dan uit eten zouden gaan, maar ik heb het afgewimpeld (Geen geld. Nog waar ook, maar als ik écht gewild had...). Nou. Het gaat dus weer geweldig. En het enige dat ik echt moet doen, doe ik al drie dagen lang niet (Leren voor mijn tentamen woensdag).

Conclusie...Het gaat niet. Weer eens niet. Ik voel me paniekerig, angstig, controlerend. Oh, en ik heb ook weer batterijen gekocht.. Ik was ineens zo bang dat ik helemaal niet eens kon controleren of mijn nieuwe methode wel werkt. Ik schaam me, voel me helemaal niet trots en toch ga ik door. Mja.
Oud 24-02-2007, 14:20
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 24-02-2007 @ 14:57 :
Elf minuten van Paulo Coelho.<33333
Oeh, die is fijn! <3
Oud 24-02-2007, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 24-02-2007 @ 15:18 :
Ik schaam me, voel me helemaal niet trots en toch ga ik door. Mja.
en daarom ben ik dus wel trots op je. Echt goed dat je dat boek toch hebt gekocht, weer een overwinnig!
Oud 24-02-2007, 15:01
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Mijn nieuwe kleren zitten opeens toch niet zo lekker..Ze zijn wel leuk maar ik voel me toch wel een beetje een olifant

Ik kwam in de stad L. tegen, was wel leuk.. even wat gedronken en wat voelde ik me betrapt en trots toen ze die ene opmerking maakte. En ergens diep van binnen weet ik dat het dan toch mis is. Dit is niet goed. Maar ja.
en wat schaamde ik mij bij de apotheek, opeens weten ze allemaal mijn naam en welke medicijnen ik slik, het is op zich wel handig ben ik snel klaar, maar dan weten ze dus allemaal van die actie van een paar weken terug.. Maar ja, misschien vergeten ze het weer.

Vanavond naar Rotterdam. Ik ga niet mee uit, dat wil ik niet.
Maar wie weet, als ik in een goede bui ben ga ik wel.
En waarom bellen mensen mij niet terug?!.. hmmz..
Oud 24-02-2007, 15:44
Appeltje
Appeltje is offline
Het is weer een paar dagen geleden dat ik hier heb gepost. Gisteren lekker naar de stad geweest. Heb nu 3 nieuwe shirtjes en eentje is echt zooo verschrikkelijk super geweldig leuk <33333 (die andere twee zijn ook leuk, maar het zijn gewoon effen shirtjes) 's avonds nog naar de kapper geweest dus ik ben weer helemaal in t nieuw.
Eergisteren en eereergisteren heb ik eigenlijk alleen maar films gekeken. Ook wel eens lekker.
Net even bij T. langsgeweest. Het is gewoon zo anders nu. Ze doet allemaal heel aardig, maar tegelijkertijd merk ik gewoon dat ik haar heb gekwetst. (En dat was omdat zij mij kwetste, maar later bleek dat zij het helemaal anders had bedoeld en toen had ik het dus al verpest).
Maandag weer naar school dus de stress slaat nu al toe. Ik heb woensdag een proefwerk en donderdag een presentatie voor ckv en daar moet ik nog kei veel aan doen en maandag en dinsdag heb ik bijna geen tijd, dus moet ik morgen alles doen terwijl ik van mezelf weet dat dat niet gebeurt. Het was de bedoeling om vandaag die presentatie in elkaar te zetten, maar ik heb er niets aan gedaan. Ik heb gewoon echt geen zin meer. Met pianoles is het precies hetzelfde. Ik moet eigenlijk oefenen maar ik heb geen zin en dan doe ik het maar niet en alles is gewoon stom.
Oud 24-02-2007, 15:48
Moustache
Moustache is offline
Ik ben vrolijk
Oud 24-02-2007, 15:55
Verwijderd
Op zoek naar rust, en dat frustreert me.
Ik geloof erin dat als ik er eenmaal uit ben, ik een sterk persoon wordt.
Nog even doorknokken.

Heb zin in een joint, maar dat mag niet van de arts .
Oud 24-02-2007, 15:59
Verwijderd
Verdomme, er zijn gewoon 2 fietsen van mij uit mijnhuis gejat! Dat moet gewoon een van mijn huisgenoten geweest zijn! Bah . Ik heb al op marktplaats gekeken of ze daar te koop staan aangeboden, maar ik heb ze niet gevonden. Gelukkig heb ik nog een fiets, maar die ligt momenteel uit elkaar en daar moet een nieuwe band in. *zucht* nou voel ik me niet meer veilig in mijn eigen huis...
Oud 24-02-2007, 16:31
kroot
kroot is offline
@ Yana: ik ben trots op je

En waarom komt die man altijd 5 minuten voor sluitingstijd??cEn maar zeiken.... Door hem heb ik nu een weinig verdienend baantje, maar ik erger me er wel kapot aan.
Vandaag op mijn werk op, achter en onder de toonbank opgeruimd. Voelt wel nuttig.
En nu even energie maken voor mijn kamer op te ruimen.
Oud 24-02-2007, 16:56
Yana
Yana is offline
Jullie moeten niet allemaal trots op me zijn. Ik doe helemaal niks waar je trots op kunt zijn, alleen maar weer slechte dingen. Wegen, tellen, nog meer wegen, geen tussendoortjes eten, niet eten als ik honger heb, smoesjes verzinnen, faken en vooral niet goed voor mezelf zorgen. Daar verdien ik geen waardering voor, echt niet.
Oud 24-02-2007, 17:24
Nijn*
Nijn* is offline
@ Yana: ga jezelf nu niet zo zitten afkraken. Je weet bij jezelf ook wel dat dit een van de eerste goede en grote stappen is, dat je nu al veranderd bent, want een tijd geleden wilde je het woord eetstoornis niet eens horen (nu misschien nog steeds niet, maar minder).. en nu heb je er een boek over gekocht! Daarom is iedereen zo trots: omdat je je probleem nu niet alleen inziet, maar er ook probeert er iets aan te doen. Verwacht niet van jezelf dat je met een paar weken 'genezen' bent, want dat zal echt wel veel langer duren. Van een eetstoornis afkomen gaat met vallen en opstaan, en in klein stapjes, dus stel ook niet teveel eisen aan jezelf! *knuff*

OT: M'n ouders zijn inmiddels weg en voel me best eenzaam zo ineens. Weet ook nog niet of ik vanavond nou wel of niet uit ga, als ik me zo voel. Misschien wel goed om een avondje even bij te komen, niets te doen, aan de andere kant ook wel fijn om onder de mensen te zijn.. Ik zie het wel.

Ik heb het geprobeerd. Ik heb een deel van mijn verhaal opgeschreven. Nog lang niet het belangrijkste, nog lang niet de dingen die er écht toe doen, maar wel al een gedeelte. En het kost me zoveel moeite, want ik moet die hele deur weer open maken naar het verleden, het kost zoveel kracht. Maar stukje bij beetje lukt het, durf ik het. Want het wordt nu wel tijd, na al die jaren. Tijd om te praten.
Oud 24-02-2007, 17:38
Sagana
Sagana is offline
Bah, die kutgriep wil maar niet weggaan. Het lastige is dat ik er niet genoeg last van heb om de hele dag in bed te blijven liggen en écht ziek te zijn. Maar ik moet wél vaak hoesten, heb een verstopte neus en nu ook terug hoofdpijn, en ik ben een beetje misselijk/duizelig. Het is nu wel genoeg geweest, hoor.

Mja, en vanavond/vannacht werken en hem zien. Ik weet gewoon niet hoe ik me moet gedragen nu. En ik wil niet dat hij doet alsof er niks gebeurd is.
Het doet echt zo'n pijn.
En ik heb voor mezelf nog niet beslist wat ik ga doen. Ga ik zijn beslissing aanvaarden en vanaf nu gewoon verdergaan als vrienden, maar dan echt pùùr als vrienden (en dat wil dus zeggen: ook geen snelle kus meer)? Of ga ik het een paar weken laten rusten en dan voorzichtig informeren of hij er niet terug anders over denkt?
De eerste optie zou het verstandigste en slimste zijn. Maar de tweede is zo verleidelijk...
Grrr, zo'n kutsituatie.
Oud 24-02-2007, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Sagana schreef op 24-02-2007 @ 18:38 :
Bah, die kutgriep wil maar niet weggaan. Het lastige is dat ik er niet genoeg last van heb om de hele dag in bed te blijven liggen en écht ziek te zijn. Maar ik moet wél vaak hoesten, heb een verstopte neus en nu ook terug hoofdpijn, en ik ben een beetje misselijk/duizelig. Het is nu wel genoeg geweest, hoor.
Dat dus. En t wordt intussen alleen maar erger. Maandag is al heel dichtbij en ik heb nog niet eens het leeswerk van vóór de vakantie af. Laat staan die K*topdracht voor rechtsvergelijking. En buiten studeren is mn week ook al zo druk, fysio, orthodontist, uitstapje naar de bierbrouwerij, oude vriendin die op bezoek komt, mime, pffff, ik trek het niet als ik niet snel eens wat energie krijg.
Oud 24-02-2007, 18:07
Heksjuh
Heksjuh is offline
rare kwast en spekkie: bedankt voor de tips
Sagana: is hij een collega van je? Dan is het helemaal een rotsituatie...
*geeft knuffels*

Vandaag spullen voor de high tea gekocht. Ik heb bijna alles, moet alleen nog even naar een andere winkel voor de rest. Verder lang in het winkelcentrum geweest met mijn zusje. Ook nog een nieuwe bh gekocht, daar lijken mijn borsten veel groter in

En niks aan school gedaan. Aan de ene kant vind ik dat slecht, aan de andere kant niet. Ik heb vakantie! Maar ik heb wel een beetje iets gedaan. Ik heb een paar dingen voor mijn betoog uitgezocht. Nu nog alle informatie verwerken en argumenten op een rijtje zetten. Verdomd lastig is het nog. Maar morgen maak ik een huiswerkplanning en ga ik wel verder.

Straks naar een verjaardag. Ik heb een beetje zin en ook een beetje niet. Er komen denk ik veel mensen die ik niet ken. Het is geen filmkijkverjaardag (zoals die van mij wel wordt), maar ik denk dat het een soort uitgaansverjaardag is alleen dan zonder uitgaan, maar met veel onbekenden en drinken. En daar hou ik dus niet van. Misschien moet ik me nog wel even omkleden en iets leuks aan doen. Dan moet ik wel opschieten, want ik ga over een klein halfuur al weg.
Oud 24-02-2007, 18:23
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 24-02-2007 @ 19:07 :

Sagana: is hij een collega van je? Dan is het helemaal een rotsituatie...
Ja, hij is inderdaad een collega. Met als gevolg dat ik hem niet kan vermijden, ik zie hem gewoon minstens 1x per week de hele avond/nacht. Niet dat ik hem echt wil vermijden ofzo, maar toch, het zou gemakkelijker zijn om over hem te raken als ik hem een tijdje niet zou zien.
En dan moet ik eigenlijk nog normaal doen tegen hem, want anders gaan mijn andere collega's vragen of er iets is. "Nee, er is niets hoor."
Mja, ik ben niet kwaad op hem ofzo. Alleen zo ongelooflijk verdrietig.

En Heksjuh, toch nog veel plezier vanavond, het zal vast wel leuk worden.

Citaat:
Quis schreef op 24-02-2007 @ 18:50 :
Dat dus. En t wordt intussen alleen maar erger.
Is er in Nederland ook zo'n griep-epidemie? Hier in België wel, er zijn echt superveel mensen met de griep.

Laatst gewijzigd op 24-02-2007 om 18:27.
Oud 24-02-2007, 18:38
Yana
Yana is offline
Ik kan wel janken.

Hij komt niet vanavond, ik ben niet uitgenodigd om mee te gaan dus ik ben gedoemd de hele zaterdagavond weer alleen te zijn. Ik wist niet eens of ik wel mee had willen gaan, maar nu het dan ook echt niet mag voel ik me dubbel zo hard afgewezen.

En hij wil nog wel vanavond komen, om 11 uur of zo.. om te blijven slapen. Eigenlijk wil ik hem (en mezelf) juist straffen door helemaal niet te willen dat hij komt. Ik zal het toch wel verpesten met mn kuthumeur. En laat hem maar boeten dat hij naar hem toe gaat, ipv naar mij. Tegelijkertijd vind ik mezelf een trut om zo te denken.

ach. Ik blijf wel de hele avond pogingen doen om te leren. Komt er misschien nog iets van terecht.
Oud 24-02-2007, 19:05
Lyne
Lyne is offline
En dan ben je in een klap bijna al je vrienden kwijt.
Oud 24-02-2007, 19:25
darkfairy
darkfairy is offline
bleh ik voel me een zombie
maarja beter dan eten
Oud 24-02-2007, 19:41
Sagana
Sagana is offline
Zo, nog een uurtje tv kijken en dan maar vertrekken. Ik ben wel een beetje bang eigenlijk...
Oud 24-02-2007, 19:49
Verwijderd
sterkte....

goh.. nu heb ik eindelijk weer eens tijd om te forummen en zo.. is FF XII er kga dus weer gamen.
Oud 24-02-2007, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 24-02-2007 @ 18:24 :
@ Yana: ga jezelf nu niet zo zitten afkraken. Je weet bij jezelf ook wel dat dit een van de eerste goede en grote stappen is, dat je nu al veranderd bent, want een tijd geleden wilde je het woord eetstoornis niet eens horen (nu misschien nog steeds niet, maar minder).. en nu heb je er een boek over gekocht! Daarom is iedereen zo trots: omdat je je probleem nu niet alleen inziet, maar er ook probeert er iets aan te doen. Verwacht niet van jezelf dat je met een paar weken 'genezen' bent, want dat zal echt wel veel langer duren. Van een eetstoornis afkomen gaat met vallen en opstaan, en in klein stapjes, dus stel ook niet teveel eisen aan jezelf! *knuff*
Verstandige woorden, ben ik het dan ook helemaal mee eens.
Oud 24-02-2007, 22:29
rare kwast
rare kwast is offline
'de groep' is nu lekker aan t feesten en inderdaad ik heb afgebeld..
t ging niet, t gaat niet

de strijd is gestreden die ik toch al verloor
Oud 24-02-2007, 22:31
Verwijderd
eenzaamheid & geen geld.
wel lekker lang weekend. fysiek zo moe, maar geestelijk adhd all over.
ik wil chocola & snoep & een kastje voor onder mn buro zodat ik mn prullenbak kwijt kan & een hoop nieuw beddegoed & een bad in badkamer& niet zo matrealistisch zijn.
'T voelt alsof het enige wat er nog van me overblijft mn ego is. maar daar kan ik dan wel weer om lachen. ik heb ook niemand anders om om te lachen, haha.

en ik móet douchen.
Oud 24-02-2007, 23:01
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Lyne schreef op 24-02-2007 @ 20:05 :
En dan ben je in een klap bijna al je vrienden kwijt.
Wat is er gebeurd? Zo erg zal het toch niet zijn hopelijk.

OT: Huhu ik heb mijn haar geverfd. Volgens mij is het best leuk geworden. En ik moet nog heel veel lezen voor volgende week, maar dat moet morgen maar en steeds even tussendoor. En ik vind het zo stom dat sommige mensen net doen of ze je niet kennen. Vroeger waren we best veel samen enzo en nu ontwijken ze je blik en zeggen ze niet eens hoi. Leuk hoor, een praatje hoeft niet, maar je kan toch wel gewoon hoi zeggen.
Oud 24-02-2007, 23:54
darkfairy
darkfairy is offline
men gedachtes lopen over
Oud 25-02-2007, 00:36
Verwijderd
ik ben het zat, mn lichaam, mn hoofd, mn buik, mn kringen onder mn ogen, mn droge kuthuid die wel puistjes heeft opeens, mn haarkleur, die eeuwige migraine... heb t gehad ermee... heb al weken verf liggen, maar niemand wil me helpen ermee
kuthoofd, hou op met malen!! *slaat tegen hoofd*
Oud 25-02-2007, 11:20
Moustache
Moustache is offline
Hmm. Raar gevoel gehad vannacht, niet echt tof.
Oud 25-02-2007, 11:25
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wat heb ik met kleding stukmaken opeens? Plots zit er een gat in m'n broek. Het is al een broek met semi-scheurtjes enzo, maar zo'n is zo'n scheurtje uitgescheurd en heb ik een gat op m'n kont. Meh, het is m'n lievelingsbroek en hij was te duur.. Nouhou.
Oud 25-02-2007, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 24-02-2007 @ 19:38 :
Ik kan wel janken.

Hij komt niet vanavond, ik ben niet uitgenodigd om mee te gaan dus ik ben gedoemd de hele zaterdagavond weer alleen te zijn. Ik wist niet eens of ik wel mee had willen gaan, maar nu het dan ook echt niet mag voel ik me dubbel zo hard afgewezen.

En hij wil nog wel vanavond komen, om 11 uur of zo.. om te blijven slapen. Eigenlijk wil ik hem (en mezelf) juist straffen door helemaal niet te willen dat hij komt. Ik zal het toch wel verpesten met mn kuthumeur. En laat hem maar boeten dat hij naar hem toe gaat, ipv naar mij. Tegelijkertijd vind ik mezelf een trut om zo te denken.

ach. Ik blijf wel de hele avond pogingen doen om te leren. Komt er misschien nog iets van terecht.
Wat is ie aan het doen dan? Want het is wel begrijpelijk als hij soms ook even alleen met z'n vrienden iets wil doen. Alleen minder leuk dat jij dan alleen thuiszit, maar ja, als je toch moet leren, is dat soms wel zo verstandig.
Oud 25-02-2007, 12:04
Eend
Eend is offline
Gisteren, met twee nozinan op, toch nog een raar gevoel wat ik niet thuis kon brengen. Ik durfde het niet aan om op de afdeling te blijven. Dan zou ik vast weer glas gaan smokkelen of bij de voordeur staan drammen, omdat ik weg wil en niet met dat gevoel om kan gaan.
Dus ik ben om zeven uur de separeer in gegaan en er weer niet uit gekomen. Fatma kwam wel telkens langs om te kijken hoe het ging, maar het ging eigenlijk steeds slechter. Ik zak echt af 's avonds.
Ik begon erover dat ik me afvroeg dat ik nooit eens zonder separeer de avond door kan komen, maar toen sprak Fatma me tegen. Vorig weekend heb ik een heel weekend zonder separeer gekund. Ja, maar dan nog, waarom lukte het me gisteren dan niet? En eergisteren? En die avond daarvoor? Wat doe ik verkeerd? Wat moet ik verbeteren? Als ik zelfs met twee nozinan niet de avond door kan komen? Moet ik dan nog meer nozinan gaan slikken of moet ik het maar laten gaan en gaan accepteren dat er geen pilletje helpt tegen wat ik heb?
Ik zou wel psychotisch willen zijn ipv borderline hebben. Voor een psychose hebben ze tenminste pillen. Mensen met een psychose zie ik binnen 3 weken opklaren, als ze hun pillen nemen... Waarom heb ik als borderliner zo lang nodig? Ze weten niet eens of ik ooit op mezelf kan wonen. Ze voorspellen dat ik de komende tijd wel begeleiding nodig zal hebben. Ik geloof daar niet in en wil graag het tegendeel bewijzen, maar dat lukt niet. Hoe harder ik vecht, hoe meer ze gelijk krijgen.

Het is gewoon niet eerlijk.
Oud 25-02-2007, 12:22
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Eend schreef op 25-02-2007 @ 13:04 :
Ik zou wel psychotisch willen zijn ipv borderline hebben. Voor een psychose hebben ze tenminste pillen.
same here.

*knuffel*

Jij hebt mij niet nodig.

Jij hebt mij niet nodig
Dat ziet iedereen
Ik ben overbodig
Jij redt je wel alleen
Als je me zal missen
Dan kwam je hier wel heen

We hadden afgesroken
Elkaar iets meer te zien
Maar de maan verdwijnt
En de zon verschijnt
Jij bent nog steeds niet hier

Jij hebt mij niet nodig
Dat ziet iedereen
Ik ben overbodig
Jij redt je wel alleen
Als je me zal missen
Dan kwam je hier wel heen

Want als je mij zou missen
dan kwam je hier wel heen
Want als je mij zou missen
Dan was ik niet alleen

Ik moet gaan beseffen en accepteren dat het einde van de vriendschap wel eens heel dicht bij zou kunnen zijn.
Het is over. Na 2 jaar..
En wat doe ik toch elke keer verkeerd??

Misschien moet ik maar geen vriendschappen meer aangaan, kan ik ook niks verkeerd doen, kan ik niemand kwetsen en voel ik niet elke keer die afwijzingen...*au*

en wat doet s.com raar
Oud 25-02-2007, 12:32
rare kwast
rare kwast is offline
very big hug @ dolce.. ik heb dat liedje zooooo vaak geluisterd met die betekenis.. haar geschreven dat t er zo ging uit zien..
*knuffelt*

en idem wat doet de site raar en over raar.. ik doe ook steeds gekker..
ik voel me vaag, het lijkt net of ik aan t afkicken ben maar ik slik gewoon braaf dus dan moet t te verklaren zijn door de pillen zelf (bijwerking)
maar ik heb al langer die klachten maar t lijkt alleen maar erger te worden
zucht.. donder bijna van het opstappie af..
ja ik was weer afleiding aan t zoeken (en mn geheugen wat ergens in mn kast moet liggen )

Laatst gewijzigd op 25-02-2007 om 12:41.
Oud 25-02-2007, 12:47
Ann
Ann is offline
En weer ziek. Dat schiet ook niet op met mij zeg. Er is niemand thuis en ik heb het gevoel zo neer te vallen. Ik ga maar weer eventjes in bed liggen.
Oud 25-02-2007, 12:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Jeetje, het leek net of ik gisteren een paniekaanval had. En nu is paniekaanval misschien het verkeerde woord, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.
Ik was de hele middag al onrustig, en aan het eind van de middag voelde ik me echt vreselijk onrustig, zenuwachtig en zeer kut tegelijk. Ik wilde echt alleen maar janken, onder de dekens kruipen en slapen en wachten tot het over ging. Het voelde echt heel vreemd en naar.

Het had er misschien mee te maken dat ik me onbewust heel zenuwachtig had gemaakt, omdat ik naar een concert ging waar mijn ex misschien ook was. Eenmaal in de tram was ik weer helemaal gekalmeerd en zag ik het zonnetje weer. En bij het concert heb ik me vreselijk vermaakt en mijn ex gelukkig niet gezien
Oud 25-02-2007, 13:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 24-02-2007 @ 13:52 :
En het meest positieve: ik heb geloof ik iets heel leuks gevonden voor na mijn eindexamen. Kwam gisteren op het idee om een paar weken of paar maanden naar het buitenland te gaan om daar als reisbegeleider te werken. Ik weet niet hoe dat officieel heet maar dat je daar dus de gasten van een reisbureau waar je van voor werkt rondleidt, bijeenkomsten geeft enz. Het lijkt me heel leuk, daar de cultuur opdoen, mijn eigen accomodatie daar, ervaring opdoen.
Oe, dat klinkt echt heel leuk!
Kun je dat gewoon als onervaren student doen? (zo ja, dan ben ik ook wel geinteresseerd )
Oud 25-02-2007, 13:16
rare kwast
rare kwast is offline
tot zover de afleiding..
ik voel me alleen maar kutter
Oud 25-02-2007, 13:25
darkfairy
darkfairy is offline
lalala
Oud 25-02-2007, 13:31
Balance
Balance is offline
Het was leuk leuk leuk. Ook al moest ik nuchter blijven en ook al voorkwam een vriend van me dat ik scoorde (waarom?!) en ook al begonnen jongens me lastig te vallen (waar m'n vrienden me heel lief van redden <3) het was zo leuk.
En ik vraag me af of de grijns op m'n gezicht met een bepaalde jongen te maken heeft, maar eigenlijk is het heel fout

Verder sluit ik me aan bij darkfairy: lalala
Oud 25-02-2007, 13:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-02-2007 @ 12:25 :
Wat heb ik met kleding stukmaken opeens? Plots zit er een gat in m'n broek. Het is al een broek met semi-scheurtjes enzo, maar zo'n is zo'n scheurtje uitgescheurd en heb ik een gat op m'n kont. Meh, het is m'n lievelingsbroek en hij was te duur.. Nouhou.
O, wat stom Serieus, ik leef met je mee. Ik ga zo flippen als mijn lievelingsbroek stuk gaat. Ik heb hem echt al vanaf groep zeven en hij is lelijk, maar ik heb hem gewoon met alle belangrijke momenten aangehad en op momente dat ik me niet lekker voelde en hm. Sommige dingen horen gewoon NIET stuk te gaan.

Ik heb hem nu ook aan, want ik ben nog altijd ziekig. En ik heb alleen maar het hoogstnoodzakelijkste huiswerk gemaakt en dat voelt stom, ik vind dat ik meer had moeten doen, maar dat kon toch eigenlijk niet.

En ik denk dat ik mijn schrijfhoogtepunt heb gehad met mijn smeekbede voor gemengd publiek. Telkens als ik aan dat gedicht denk... Het klopt gewoon. Ik kan niet beter dan dat, echt niet. Dus dan kan ik nu net zo goed stoppen, beter dan dat wordt het niet. En zo wil ik niet denken, dus ik blijf maar wachten op zo'n zelfde soort inspiratieaanval, maar dat komt nog niet erg. Of ik moet me toch weer meer op proza gaan richten...
En o, smeekbede voor gemengd publiek staat wel op zo'n site, dat is dan wel weer hip
Oud 25-02-2007, 13:51
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 24-02-2007 @ 14:28 :
En nu heb ik dus echt ruzie met iemand die bij een GGZ (niet in mijn woonplaats gelukkig) werkt. Hij begrijpt volgensmij totaal niet wat voor werk hij doet, en volgensmij zijn er meer daar die dat niet begrijpen.
Ik begrijp het niet helemaal: waar heb je ruzie over, en waarom zou hij niet weten wat voor werk hij doet?

Citaat:
Eend schreef op 25-02-2007 @ 13:04 :
Ik zou wel psychotisch willen zijn ipv borderline hebben. Voor een psychose hebben ze tenminste pillen. Mensen met een psychose zie ik binnen 3 weken opklaren, als ze hun pillen nemen... Waarom heb ik als borderliner zo lang nodig?
Ik denk dat je dat niet kunt vergelijken. Mensen met een psychose blijven er nl. ook hun hele leven gevoelig voor en kunnen ook blijvende schade oplopen.
Maar ik heb het ook wel eens gedacht (heb geen borderline, maar wel pers. st.). Het zou fijn zijn als het met een pilletje opgelost zou zijn...

Over dit weekend: het is allemaal goed gegaan met schilderen en verhuizen en zo! Alles waarvan ik bang was dat het mis zou gaan is níet mis gegaan. Volgende week nog de rest verhuizen en dan kan ik er echt wonen!
Moet nog wel tv en internet regelen. Vooral een tv-aansluiting is super duur zag ik .
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten