Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2007, 20:19
Verwijderd
Citaat:
bagel schreef op 11-06-2007 @ 20:52 :
drama!!!! ben ik bang..

ik heb vrijdag de laatste pil genomen (microgynon 30 o.i.d.) en ben nu maandag nog niet ongesteld.. moet ik nu het ergste verwachten en nieuwe kleren gaan kopen en over 9 maanden kaartjes versturen met jippie een kindje.. of is er iets anders? HELP alstublieft
Ik neem ook altijd de laatste op vrijdag en ben dan dinsdag pas ongesteld. Je gebruikt de pil pas twee maanden als ik het me goed herinner? En de vorige stopweek stelde je een vergelijkbare vraag. Ik denk dat dit gewoon jouw ritme is

Citaat:
gewoonik schreef op 11-06-2007 @ 18:04 :
nou ik zit nu dus in mijn stopweek en ben wel gewoon ongesteld.
nog steeds testje doen? en wanneer moet je dat dan eigenlijk doen, maakt dat nog uit?
Nee dat hoeft dan niet op zich. Mocht je het nog wel willen doen, dan kan het vanaf de eerste dag dat je ongesteld zou moeten zijn, dus nu al.

Laatst gewijzigd op 11-06-2007 om 20:21.
Oud 11-06-2007, 20:35
bagel
bagel is offline
godzijdank

maar het is dus gewoon dat ik pas na 3 of 4 dagen ongesteld ben? en het kan dus ook geen kwaad dat ik zaterdag weer begin? of in dit geval vrijdag omdat ik naar oerol ga?

toch?
Oud 12-06-2007, 07:00
Verwijderd
nee en dat je zaterdag uiterlijk weer begint is juist de bedoeling
Oud 12-06-2007, 11:12
stout!
stout! is offline
Net ongesteld geworden. Apart hoe blij je kunt zijn met afschuwelijke buikkrampen . Maar alles ok dus .
Oud 12-06-2007, 14:57
Verwijderd
Ik zit aan de Mycrogynon 30, maar wegens bijwerkingen (overgeven, aankomen, moodswings, duizelig, hoofdpijn) heb ik van de dokter een recept gekregen voor een andere pil. (De naam staat er niet op, volgensmij is het minerva) Hoe zit het dan met veilig zijn? De dokter heeft het over een paar maanden met condoom, de apotheker zegt weer iets anders en vrienden ook.
En het schijnt dat als je stopt met de minerva pil je last van haaruitval krijgt?! Even kijken wat de mensen hier zeggen, als je er namelijk haaruitval etc van krijgt hoef ik niet aan de minerva pil.. Dus ik wil het liefst even snel zekerheid over hoe of wat, omdat mijn strip bijna afgelopen is..

Alvast bedankt
Oud 12-06-2007, 15:07
Verwijderd
Als je al haaruitval krijgt door stoppen met minerva (nog nooit van gehoord), dan komt het doordat de pil je haar dikker maakte en het daarna weer normaal wordt. Het staat ook niet in het farmacotherapeutisch kompas vermeld als bijwerking. Je kunt wel door minerva (net zoals bij diane-35) minder lichaamsbeharing krijgen, maar dat scheelt alleen maar scheerwerk

In de bijsluiter van minerva staat als het goed is uitgelegd wat je moet doen als je overschakelt op een ander type pil.
De blijsluiter van microgynon zegt over overschakelen van een andere pil naar microgynon het volgende:
U kunt met microgynon 30 beginnen op de dag nadat u de laatste tablet van uw vorige pil heeft genomen (dus zonder pauze). (...). U mag ook later beginnen, maar nooit later dan op de dag na afloop van de tabletvrije periode van uw vorige pil.
Er staat niet bij dat er dan een condoom nodig is; de bijsluiter is erg uitgebreid, dus als dat nodig zou zijn, zou dat er wel bij staan. Ik denk dat voor overschakelen van microgynon naar minerva iets vergelijkbaars geldt, maar controleer het wel even door de blijsluiter van minerva te lezen.

Laatst gewijzigd op 12-06-2007 om 15:09.
Oud 12-06-2007, 15:26
Lily Flower
Lily Flower is offline
Hey!

Ik was begin maart mijn pil vrijdag en zaterdag vergeten nemen in de eerste week, dan heb ik zondag en maandag weer een pil genomen. Ik heb in de week voordat ik die pillen vergeten ben geen seks gehad. Ik heb dan dinsdag naar men huisarts gebeld, ze zei dat ik best direct kon stoppen met die strip en direct met een nieuwe strip moest beginnen. Dus ik ben dinsdag begonnen met een nieuwe strip. Ze vertelde hier wel bij dat ik voorzorgsmaatregelen moest nemen. Maar ik ben vergeten hoe lang dit was.

Indien je regelmatig de pil neemt is dit toch 7 dagen voorzorg nemen, dus met condoom he? Het is toch enkel 1 maand voorzorg nemen indien je de pil voor de eerste maal begint te nemen he?

Thx!
Oud 12-06-2007, 15:27
Verwijderd
Dankje
Maar omdat ik op meerdere fora heb gelezen over haaruitval na het stoppen met minerva, toch even navragen. Het rare vind ik met het overstappen dat iedereen wat anders zegt. Ik hou me denk ik gewoon aan de bijsluiter van de minerva, dat is wel het meest betrouwbaar denk ik.
Oud 12-06-2007, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Lily Flower schreef op 12-06-2007 @ 16:26 :
Hey!

Ik was begin maart mijn pil vrijdag en zaterdag vergeten nemen in de eerste week, dan heb ik zondag en maandag weer een pil genomen. Ik heb in de week voordat ik die pillen vergeten ben geen seks gehad. Ik heb dan dinsdag naar men huisarts gebeld, ze zei dat ik best direct kon stoppen met die strip en direct met een nieuwe strip moest beginnen. Dus ik ben dinsdag begonnen met een nieuwe strip. Ze vertelde hier wel bij dat ik voorzorgsmaatregelen moest nemen. Maar ik ben vergeten hoe lang dit was.

Indien je regelmatig de pil neemt is dit toch 7 dagen voorzorg nemen, dus met condoom he? Het is toch enkel 1 maand voorzorg nemen indien je de pil voor de eerste maal begint te nemen he?

Thx!
Ja
Oud 12-06-2007, 15:33
Lily Flower
Lily Flower is offline
Dank je

Ik begon al te flippen en zo.. de eerste week nadien ook geen seks gehad, dus daarvan kan ik zeker zijn. Was al naar de supermarkt gerend voor een zwangerschapstest, deze was negatief. Ben ook al aantal x ongesteld geweest.

Nu was mijn extra vraag nog: hoe groot is de kans dat je zwanger bent, EN toch nog ongesteld bent?
Oud 12-06-2007, 17:40
Kwekky
Kwekky is offline
als je je pil altijd correct inneemt, en niet ziek bent tussendoor, hoe groot is dan de kans dat je alsnog zwanger wordt?
Oud 12-06-2007, 20:23
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Kwekky schreef op 12-06-2007 @ 18:40 :
als je je pil altijd correct inneemt, en niet ziek bent tussendoor, hoe groot is dan de kans dat je alsnog zwanger wordt?
1 op de 1000 per jaar
Oud 12-06-2007, 22:11
Rachel
Rachel is offline
Even een vraag; ik ben namelijk zo slim geweest om de bijsluiter al weg te gooien.

Ik slik overigens Micro 30. Ik ben afgelopen vrijdag begonnen, dus ik zit nu in mijn eerste week. Ik heb vandaag om 22.15 mijn pil ingenomen, maar momenteel heb ik wat last van diarree (hij zit zodoende nog geen uur in mijn lijf). Ergens weet ik dat de pil pas na ongeveer 4uur in je lichaam is opgenomen, klopt dit? Als dit klopt: Is het nu verstandig om meteen al een 2e pil in de nemen of kan ik dit beter vannacht/morgen vroeg doen?

Edit:
Ik kan dit alleen vinden bij een online-bijsluiter , geldt dit dan ook voor diarree en moet ik dan z.s.m. nog een pil innemen?

U moet braken
Indien U binnen de 3 à 4 uur nadat U een Microgynon 30 dragee heeft ingenomen, moet overgeven, is het mogelijk dat de werkzame stoffen niet volledig door het lichaam werden opgenomen. Dit komt neer op het overslaan van een dragee. Volg
daarom het advies voor vergeten dragees.

Laatst gewijzigd op 12-06-2007 om 22:16.
Oud 12-06-2007, 23:45
Angel_125
Angel_125 is offline
Hey ik heb een vraagje. Ik ben vandaag begonnen met het slikken van de pil (lovette), de laatste keer dat mijn cyclus begon is 5 dagen geleden (7 juni). Nou stond er in de bijsluiter dat je 2-5 dagen later kan beginnen met de eerste keer slikken. Nu vraag ik mij af: wanneer ben ik dan helemaal goed beschermt tegen zwangerschap? Ik lees hier soms ook dat je dan de strip helemaal moet doorslikken en na een maand dan pas goed beschermt bent... Alvast bedankt voor het antwoord!
Oud 13-06-2007, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 12-06-2007 @ 23:11 :
Even een vraag; ik ben namelijk zo slim geweest om de bijsluiter al weg te gooien.

Ik slik overigens Micro 30. Ik ben afgelopen vrijdag begonnen, dus ik zit nu in mijn eerste week. Ik heb vandaag om 22.15 mijn pil ingenomen, maar momenteel heb ik wat last van diarree (hij zit zodoende nog geen uur in mijn lijf). Ergens weet ik dat de pil pas na ongeveer 4uur in je lichaam is opgenomen, klopt dit? Als dit klopt: Is het nu verstandig om meteen al een 2e pil in de nemen of kan ik dit beter vannacht/morgen vroeg doen?

Edit:
Ik kan dit alleen vinden bij een online-bijsluiter , geldt dit dan ook voor diarree en moet ik dan z.s.m. nog een pil innemen?

U moet braken
Indien U binnen de 3 à 4 uur nadat U een Microgynon 30 dragee heeft ingenomen, moet overgeven, is het mogelijk dat de werkzame stoffen niet volledig door het lichaam werden opgenomen. Dit komt neer op het overslaan van een dragee. Volg
daarom het advies voor vergeten dragees.
De pil wordt opgenomen in je dunne darm. Diarree ontstaat doordat er niet genoeg vocht wordt opgenomen in je dikke darm. Alleen bij ernstige darminfecties en bij sommige aangeboren ziekten is de opname van de pil in de dunne darm verstoord bij diarree. Je hoeft dus alleen een extra pil te nemen als de diarree echt enorm vloeibaar was of als je erg ziek bent of als je een aangeboren darmziekte waarbij de dunne darm ook is betrokken hebt.
Oud 13-06-2007, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Angel_125 schreef op 13-06-2007 @ 00:45 :
Hey ik heb een vraagje. Ik ben vandaag begonnen met het slikken van de pil (lovette), de laatste keer dat mijn cyclus begon is 5 dagen geleden (7 juni). Nou stond er in de bijsluiter dat je 2-5 dagen later kan beginnen met de eerste keer slikken. Nu vraag ik mij af: wanneer ben ik dan helemaal goed beschermt tegen zwangerschap? Ik lees hier soms ook dat je dan de strip helemaal moet doorslikken en na een maand dan pas goed beschermt bent... Alvast bedankt voor het antwoord!
Als je op de 2e-5e cyclusdag begint, ben je na 7 dagen beschermd tegen zwangerschap
Oud 13-06-2007, 09:23
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-06-2007 @ 09:06 :
De pil wordt opgenomen in je dunne darm. Diarree ontstaat doordat er niet genoeg vocht wordt opgenomen in je dikke darm. Alleen bij ernstige darminfecties en bij sommige aangeboren ziekten is de opname van de pil in de dunne darm verstoord bij diarree. Je hoeft dus alleen een extra pil te nemen als de diarree echt enorm vloeibaar was of als je erg ziek bent of als je een aangeboren darmziekte waarbij de dunne darm ook is betrokken hebt.
Hmm, nee het was niet extreem vloeibaar en ook maar éénmalig nadat ik de pil heb ingenomen.

Ik heb er geen extra ingenomen
Oud 13-06-2007, 19:23
gewoonik
gewoonik is offline
hm.. ik heb misschien net iets te vaak verhalen gehoord.gelezen dat mensen toch ongesteld worden.. en dan zwanger blijken te zijn. misschien dat ik dan toch maar een testje doe..
maar aan de andere kant, weet ik dus niet zeker of t binnen lof na 4 uur was dat ik moest overgeven en of we wel 7 dagen daarvoor onveilige seks gehad hebben.. dus de kans is wel heeeeel klein..
hm...
is er ook een uiterste dag waarop je z'n test kan doen?
Oud 13-06-2007, 20:16
Verwijderd
een zwangerschapstest blijft betrouwbaar tot 5 dagen na de bevalling
Nouja, zo'n testje kost maar 10-12 euro en het is even vier minuutjes stressen maar als je je anders de hele tijd zorgen blijft maken, is het een kleine moeite. Heel erg hoogstwaarschijnlijk kun je dan jezelf gerust stellen en dan ben je er vanaf.
Oud 13-06-2007, 20:56
marrel
marrel is offline
Heb ik puistjes en het gevoel qua buikpijn alsof ik 2 weken ongesteld ben omdat ik een verkeerde pil ben of omdat ik gewoon moet wennen aan de pil en ik niet na 2 weken mag oordelen. Het is erg vervelend
Oud 13-06-2007, 22:16
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
marrel schreef op 13-06-2007 @ 21:56 :
Heb ik puistjes en het gevoel qua buikpijn alsof ik 2 weken ongesteld ben omdat ik een verkeerde pil ben of omdat ik gewoon moet wennen aan de pil en ik niet na 2 weken mag oordelen. Het is erg vervelend
Ik denk dat het een kwestie van wennen is
Oud 14-06-2007, 06:37
Lily Flower
Lily Flower is offline
Als een zwangerschapstest negatief is.. is dit heel erg betrouwbaar? 'k Heb het zo niet met de betrouwbaarheid van die dingen weet je
Oud 14-06-2007, 08:10
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Lily Flower schreef op 14-06-2007 @ 07:37 :
Als een zwangerschapstest negatief is.. is dit heel erg betrouwbaar? 'k Heb het zo niet met de betrouwbaarheid van die dingen weet je
Als je daar al niet op vertrouwd dan maak je het jezelf wel heel erg moeilijk.

Sowieso jouw hele situatie; ten eerste heb je je gehouden aan de 7 dagen geen seks, ten tweede ben je gewoon ongesteld geworden, en ten derde was je zwangerschapstest negatief.

Als je nu nog denkt dat je zwanger bent, kun je ook je huisarts laten testen. Maar die zal je hoogstwaarschijnlijk via de telefoon al kunnen vertellen dat dat écht grote onzin is in jouw geval. Je bent gewoon NIET zwanger.
Oud 14-06-2007, 15:38
x__tijgertje
x__tijgertje is offline
heyhey,

ik ben twee weken geleden voor het eerst begonnen met de pil, ik kreeg Rigevidon voorgeschreven. Ben begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie en ben hem geen een dag vergeten.

Normaal gesproken duurt mijn ongesteldheid maximaal 5 dagen bij mij, deze keer was ik veel heftiger ongesteld dan gewoonlijk... en na 6 dagen ofzo werd het wel minder (wat je normaal de laatste dag een beetje hebt, zo'n inlegkruisjes-dag gehehe) maar... het is mijn 16e dag dat ik de pil slik vandaag, heb elke dag tot nu licht bloedverlies gehad. Ook ben ik elke dag misselijk geweest, last van hoofdpijn, pijnlijke borsten, weinig concentratie, en ik voelde me slapjes ...
ik ben vandaag langs de huisarts geweest met mijn klachten en heb een andere pil gekregen (nu Yasmin, en was eerst aan Rigevidon)

Op een gegeven moment vroeg hij (de huisarts) of het kon dat ik zwanger was toen ik aan de pil begon... Ik heb nee geantwoord... en het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. Maar ik bedenk me nu dat ik daarvoor wel seks gehad heb, voordat ik aan de pil begon. Hij is onbeschermd in mij geweest heel even, ja ik weet dat het dom is...

maar... kan ik zwanger zijn? Ik ben gewoon ongesteld geworden precies wanneer het hoorde, maar de misselijkheid en slapheid enzo... misschien ben ik wel zwanger ipv dat ik last heb van de pil? of heb ik een miskraam gehad? want dat je 16 dagen bloedverlies hebt lijkt me niet echt normaal

En weet iemand of het kenmerkend is voor Regivedon om veel last van doorbraakbloedingen te hebben? Hoop dat het overgaat met Yasmin nu.

beetje lang verhaal... maar maak me toch wel een beetje zorgen... straks ben ik zwanger ofzo, en dat is niet helemaal de bedoeling...
Oud 14-06-2007, 19:27
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
x__tijgertje schreef op 14-06-2007 @ 16:38 :
want dat je 16 dagen bloedverlies hebt lijkt me niet echt normaal
Dat kan heel goed hoor, als je voor het eerst begint met de pil.
Dat had je huisarts je ook wel kunnen vertellen trouwens..

En als je gewoon ongesteld bent geworden, dan ben je dus niet zwanger (de kans dat je het wel bent, is namelijk wel heeeeeeeel erg klein dan).
Oud 14-06-2007, 20:37
Yana
Yana is offline
Hoi,

Twijfelde even of ik er niet beter een nieuw topic voor kan aanmaken, maar volgens mij hoort het hier wel.

Ik ben een beetje op zoek naar een nieuwe vorm van anticonceptie, maar eigenlijk lijkt niks bij mij te passen.
1. Ik heb "de pil" gehad (microgynon) maar toen ik daar mee stopte m te kijken of het effect had op mn eczeem, is mn eczeem idd een stuk minder geworden. Ik ben nu huiverig weer met een pil te beginnen. Verder ben ik ook bang er gigantisch van aan te komen.
2. Ik haat het dat ik steeds rekening moet houden met mn ongesteld zijn, dat ik straks op vakantie misschien ongesteld ben, dat ik niet zo regelmatig ongesteld ben en steeds in spanning zit of het niet "ineens" toch gaat gebeuren als het helemaal niet uitkomt
3. Ik ben heel slecht in dingen "met regelmaat" innemen en ben dus ook bang dat als ik toch aan de pil begin, ik dat om de haverklap ga vergeten
4. Eigenlijk wil ik sowieso geen hormonen in mn lijf, omdat ik niet echt geloof dat het goed is en bang ben voor de effecten op mn huid.
5. Ik geloof dat ik eigenlijk het hele vrouw-zijn gebeuren niet wil, en dat alle middelen vooral nadelen hebben voor mij

Nu weet ik dat er ook pilletjes zijn die zorgen dat je menstruatie tijdelijk uitgesteld wordt, maar kan je die pilletjes ook nemen als je dénkt nog niet ongesteld te hoeven worden, maar absolute zekerheid wil?

Heeft er iemand nog wat zinnigs te zeggen op mijn situatie?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 14-06-2007 om 20:39.
Oud 14-06-2007, 20:43
Verwijderd
1. Van bv. Yasmin is bekend dat de meeste mensen er niet van aankomen. Hoe het met exceem is ed weet ik niet...de enige manier om daar achter te komen is uitproberen.
2. Dat vind ik het grote voordeel van de pil (je weet wanneer je ongesteld wordt en kunt hem ook doorslikken als dat een keer beter uitkomt).
3. De prikpil? Spiraaltje? Die dingen kun je niet vergeten. Voordeel van de prikpil is ook dat je (volgens mij) een hele periode niet ongesteld wordt.
4. Dan blijft alleen een condoom over.
5. Laat je steriliseren. (Lijkt me geen echt goed plan trouwens. )

Bevatten die pilletjes geen hormonen...? Ik denk het wel eigenlijk. Bovendien lijkt iets van anticonceptie me toch ook wel handig (ook naast eventueel een condoom).

En iets zinnigs: Als je nog nooit een andere pil hebt geprobeerd, dan zou ik daar mee beginnen. Dat kan best een groot verschil zijn. Van Microgynon kreeg ik bv. meer acné en voelde ik me verrot, Diane35 ging heel lang goed tot ik een keer een maand stopte en daarna opeens veel aankwam, Trigynon voelde ik me ook niet goed door en met Yasmin heb ik nergens last van.
Oud 14-06-2007, 21:58
Yana
Yana is offline
Ik denk dat ik maandag dan (toch maar) naar de huisarts ga, even met hem overleggen.. en ook eventueel de Yasmin bespreken.

Bluh, ik vind dit echt irritant
Oud 14-06-2007, 22:35
Verwijderd
lang geleden dat ik op dit forum ben geweest, toch een vraagje..

ik wordt er helemaal hopeloos van, ik heb microgynon 30 gehad, en veel te veel bijwerkingen, nu heb ik 20 mg, maar nu is hij veel te licht en kan ik nooit doorslikken omdat ik dan evengoed ongesteld wordt. bovendien heb ik vaak stemmingswisselingen en heel veel last van afscheiding, al zeker 3 jaar. en dan niet een beetje maar heel mijn onderbroek is nat, ik moet wel een inlegkruisje dragen.

nu heb ik maandag een afspraak bij de dokter over hoe het gaat met mijn nieuwe pil, en wil ik dus vertellen dat ik het zo echt niet langer wil... maar wat moet ik dan?

ik ben bang dat een spiraaltje erg zeer zal doen als je nog nooit een kindje hebt gehad, maar ze zei ook wel dat ik pijnstilling zou krijgen, maar wat als ik daar nou ook zulke erge bijwerkingen van heb?

heeft iemand een goed idee, ik wil geen subcutane anticonceptie
Oud 14-06-2007, 22:54
Bloem
Bloem is offline
De nuvaring?
Oud 14-06-2007, 23:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sinds vorige week is het uit met m'n vriend. Mijn vriendin was hier vorige week en zij vertelde dat ze met haar pil gestopt was nadat het uit was met d'r vriend omdat ze die troep liever niet in d'r lichaam wou als het niet perse nodig was. Ik loop nou een beetje te dubben wat ik zal doen. Ik slik de pil al jaren (sinds m'n 13e) en in eerste instantie om m'n menstruatie te kunnen regelen. Mijn vriendin vroeg of k dan niet bang was om onvruchtbaar te worden ofzo omdat ik al zolang de pil slik. Nou heb ik zoiets van 'ik slik nog zoveel andere medicijnen dus ik heb toch wel 'troep' in m'n lichaam, dan maakt die pil ook niet meer uit. Hoe denken jullie hierover?
Oud 14-06-2007, 23:23
Yana
Yana is offline
Ik denk dat een pil behoorlijk slecht is voor je lichaam, ongeacht wat voor andere medicijnen je nog gebruikt.

Maar ik hou sowieso niet van hormoontoevoegingen en zo. Dus ik dub ook nog min of meer waar ik voor zal gaan.
Oud 15-06-2007, 06:42
x__tijgertje
x__tijgertje is offline
bedankt voor de reactie ik ben meteen gerustgesteld...
mja, mn huisarts heeft me niet echt goed voorgelicht... Ben daar altijd al binnen een paar minuten weg... Hij antwoord wel op mijn vragen maar gaat er niet echt verder op in... oh, en hij vind heel veel onzin volgens mij... ik vroeg hem of er ook een soort pil was tegen acne... en hij zij, jaa, dat is allemaal onzin... en of het zou kunnen dat je gewicht aan komt van de pil, dat vond hij ook al onzin... nou, het staat zelfs op de bijsluiter dat je water-vetbalans raar kan gaan doen...
Oud 15-06-2007, 19:43
haha444haha
haha444haha is offline
Ik heb een vraagje..

Mijn ouders zijn gescheiden dus ik ben elke dag in n ander huis.. nou vroeg ik me af of het erg is als ik in een van de twee huizen gewoon een pil pak uit de strip maar niet van de goede dag. Anders zou ik namelijk steeds maar 11 vd 21 pillen uit een strip opmaken. Dus kan ik als ik bijvoorbeeld bij pil nummer 15 ben gewoon uit een strip in mijn andere huis pil nummer 1 pakken ipv 16. Volgens mij moet dit niet uitmaken toch.. ik slik de micro 30..

alvast bedankt
Oud 15-06-2007, 19:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat maakt niet uit bij microgynon 30. Het enige nadeel is dat voor jezelf niet meer te controleren is of je je pil wel of niet geslikt hebt.
Oud 15-06-2007, 20:28
Verwijderd
Ik zou dan voor mijn eigen zekerheid de pil gewoon meenemen.. doe ik ook. En dan voor het geval dat je het vergeet een extra strip in elk huis leggen
Oud 15-06-2007, 21:38
bladertje
bladertje is offline
Ik heb even een vraagje: ik was de allerlaatste pil van mijn strip vergeten (vrijdag) en daar kwam ik pas achter toen ik de week erop weer wilde beginnen (zaterdag). Ik heb die week volgens mij 1 keer seks gehad, wel met condoom, maar wel geknoeid volgens mij. Loop ik nu ook risico´s? En hoe groot is die kans?
Oud 15-06-2007, 22:55
Konijn
Konijn is offline
Je loopt nu inderdaad een risico.
Je mag je stopweek namelijk nooit langer maken dan 7 dagen, en dat is bij jou dus wel gebeurt.
Of het risico groot is, is niet met zekerheid zeggen.
Ik zou zeggen dat het klein is, omdat je het met condoom hebt gedaan en, mocht er iets mis zijn gegaan, er vrij veel dagen tussen zitten tot het tijdstip waarop je eventueel een eisprong zou hebben.
Maar ik ben geen expert, dus wil je zekerheid, bel dan gewoon even je huisarts.
Het staat niet voor niks beschreven dat een pil vergeten in de eerste week extra risicovol is.
Oud 16-06-2007, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 15-06-2007 @ 23:55 :
er vrij veel dagen tussen zitten tot het tijdstip waarop je eventueel een eisprong zou hebben.
Juist niet. Als je de pil gebruikt is het tijdstip waarop je het makkelijkst een eisprong krijgt, het tijdstip waarop de concentratie in je bloed van de stoffen uit de pil het laagst is. En dat is dus kort na de stopweek, daarom is de 1e week het meest risicovol.

Maar bladertje, omdat je een condoom gebruikt hebt zal de kans niet zo groot zijn, maar dus wel aanwezig. Ik zou zeggen: maak je niet te druk maar let de aankomende stopweek goed op of je onttrekkingsbloeding normaal is en zo niet, doe dan een zwangerschapstest. Sterkte met wachten
Oud 16-06-2007, 22:56
Rachel
Rachel is offline
Bij mij wederom hetzelfde als 12 juni. Weer een soort van diarree achtig en de pil nét ingenomen. Geldt nu wederom hetzelfde of...?
(bedoel; het is nu 2x in dezelfde week, misschien een extra pil of..?)
Oud 17-06-2007, 13:40
niekjuh
niekjuh is offline
Vraagje:
Ik slik sinds kort de pil (Microgynon 20) en heb na de eerste strip de 2e meteen doorgeslikt. Tijdens die 2e strip kreeg ik doorbraakbloedingen, waar ik eigenlijk al wel rekening mee hield.
Maar nu heb ik net mijn stopweek gehad en ben vandaag begonnen aan een nieuwe strip, alleen tijdens mijn stopweek ben ik helemaal niet ongesteld geworden.. Zwanger zijn is geen optie, maar vroeg me af of dit kwaad kon of dat het wel vaker voorkomt..?
Alvast bedankt!
Oud 18-06-2007, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 16-06-2007 @ 23:56 :
Bij mij wederom hetzelfde als 12 juni. Weer een soort van diarree achtig en de pil nét ingenomen. Geldt nu wederom hetzelfde of...?
ik neem voor de zekerheid altijd ene extra pil. liever eentje te veel dan te weinig.

en verder zit ik te denken om na alle ellende met de pil en ongesteld zijn (ben er bijna een week ziek van), om over te stappen op een spiraaltje. Iemand ervaring mee? Pijnlijk, voel je het zitten, hoelang blijft het zitten, vraag me ook af of het betrouwbaar is, je hebt er zelf geen 'controle' over natuurlijk

(en vast staan de antwoorden al ergens, maar ja, lui)
Oud 19-06-2007, 10:57
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rachel schreef op 16-06-2007 @ 23:56 :
Je moet wel onwijs aan de diarree zijn wil de pil niet werkzaam meer zijn. Als je 'm net hebt ingenomen en eenmalig diarree hebt, is de pil toch nog niet eens in de darmen?
Oud 19-06-2007, 10:59
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 18-06-2007 @ 22:45 :
ik neem voor de zekerheid altijd ene extra pil. liever eentje te veel dan te weinig.

en verder zit ik te denken om na alle ellende met de pil en ongesteld zijn (ben er bijna een week ziek van), om over te stappen op een spiraaltje. Iemand ervaring mee? Pijnlijk, voel je het zitten, hoelang blijft het zitten, vraag me ook af of het betrouwbaar is, je hebt er zelf geen 'controle' over natuurlijk

Denk je aan een spiraaltje met of zonder hormonen?

Wat ik heb gehoord van mensen om mij heen is het inbrengen vervelend. Nadien hadden ze ook direct last van een bloeding.
Een spiraaltje blijft 5 jaar zitten. de 2 meiden die ik ken met spiraaltje, worden helemaal niet meer ongesteld En zijn erg enthousiast hierover.. (Op het inbrengen na)
Oud 19-06-2007, 11:15
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
haha444haha schreef op 15-06-2007 @ 20:43 :
Ik heb een vraagje..

Mijn ouders zijn gescheiden dus ik ben elke dag in n ander huis.. nou vroeg ik me af of het erg is als ik in een van de twee huizen gewoon een pil pak uit de strip maar niet van de goede dag. Anders zou ik namelijk steeds maar 11 vd 21 pillen uit een strip opmaken. Dus kan ik als ik bijvoorbeeld bij pil nummer 15 ben gewoon uit een strip in mijn andere huis pil nummer 1 pakken ipv 16. Volgens mij moet dit niet uitmaken toch.. ik slik de micro 30..

alvast bedankt
Bij de microgynon maakt dit niet uit, alle tabletten hebben dezelfde dosering hormonen. Er zijn wel andere, 3fasen tabletten waarbij het wel uitmaakt. In jou geval niet van toepassing
Oud 19-06-2007, 11:23
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-06-2007 @ 11:57 :
Je moet wel onwijs aan de diarree zijn wil de pil niet werkzaam meer zijn. Als je 'm net hebt ingenomen en eenmalig diarree hebt, is de pil toch nog niet eens in de darmen?
Nee, dat dacht ik ook, dus ik heb er geen meer ingenomen.
Ik nam hem in & 5minuten daarna kon ik naar de wc.
Oud 19-06-2007, 11:25
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 18-06-2007 @ 22:45 :

Ik ken een aantal mensen die er één hebben (allemaal 25+ met al kinderen) en ik hoor er ook van dat het inbrengen niet fijn is. Verder zijn er 2 in 'het dorp' waarbij het spiraaltje kwijt was en één was daardoor ook zwanger geraakt.

Ik heb het er niet zo op naar zulke spookverhalen
Oud 19-06-2007, 11:34
Verwijderd
Ik heb geen ervaring met spiraaltjes, maar:

- Het hormoonspiraaltje geeft in theorie een bescherming van 99,86 % (pil: 99,7%). In de praktijk is dit 99,8 % (pil: 94 tot 99,65 %, verschilt per onderzoek). Het werkt met de hormonen op dezelfde manier als de pil, maar vermoeilijkt daarbij de innesteling van een eventuele bevruchte eicel, doordat het in de baarmoeder zit. Bovendien kun je hem niet vergeten of uitbraken. Hij blijft vijf jaar zitten. De meeste vrouwen worden na verloop van tijd niet of nauwelijks nog ongesteld. De werking wordt wel verstoord door dezelfde medicijnen die de pil verstoren: antibiotica en sintjanskruid.
- Het koperspiraaltje geeft in theorie een bescherming van 99,65 % en in de praktijk 99,5 %. Hij werkt doordat het koper de zaadcellen doodt en doordat hij het innestelen bemoeilijkt. Ook deze blijft vijf jaar zitten. Het gebeurt wel vaak dat menstruaties heviger worden.

Een spiraaltje inbrengen kan inderdaad pijnlijk zijn, vooral bij vrouwen die geen kinderen hebben, maar als hij eenmaal zit dan voel je 'm niet meer.
Oud 20-06-2007, 09:21
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Haai
Ik heb afgelopen zaterdagavond gewoon m`n pil gehad. Nu ben ik m zondagavond vergeten, en heb ik m maandagochtend geslikt. Ik weet niet zeker hoelaat ik m geslikt heb zaterdagavond, ik heb m maandagochtend rond half negen gehad. Dus het zit waarschijnlijk niet ver van de 36 uur, maar ik weet niet zeker of ik eroverheen zat. Is de kans nu erg groot dat ik niet meer beschermt ben? (ik heb gewoon maandagavond wel weer één gehad)
Oud 20-06-2007, 09:52
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Dragon_Fly schreef op 20-06-2007 @ 10:21 :
Haai
Ik heb afgelopen zaterdagavond gewoon m`n pil gehad. Nu ben ik m zondagavond vergeten, en heb ik m maandagochtend geslikt. Ik weet niet zeker hoelaat ik m geslikt heb zaterdagavond, ik heb m maandagochtend rond half negen gehad. Dus het zit waarschijnlijk niet ver van de 36 uur, maar ik weet niet zeker of ik eroverheen zat. Is de kans nu erg groot dat ik niet meer beschermt ben? (ik heb gewoon maandagavond wel weer één gehad)
Wanneer slik je de pil dan?
Want je moet hem dus zaterdagavond na half 9 hebben geslikt, dan ben je beschermd.
Kun je niet aan de hand van iets (eten, tvprogramma, msngesprek, etc) nagaan hoe laat het ongeveer was?
Lijkt me niet zo heel moeilijk om te bepalen of het nou rond 7 uur, 9 uur of 11 uur was. Als je een halfuurtje/uurtje afwijkt ofzo, dan hoef je je nog geen zorgen te maken hoor.
Ligt er trouwens ook aan in welke week van de strip je zit, als je in de tweede week zit bv is er sowieso niks aan de hand.

Regels voor berichten