![]() |
||
Citaat:
Nou moet ik zeggen dat een hoop rokers hier ook weer aardig het stereotype ("wat kan mij het schelen dat jij er last van hebt") bevestigen. Way to go ![]() Laatst gewijzigd op 08-05-2007 om 14:19. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En binnenkort dus ook niet meer in cafees. Maar totdat die wet wordt ingevoerd, voel ik mij welkom als roker om een sigaret op te steken in een cafe en op straat. In een kroeg waar dat niet wordt gewaardeerd (een Truks cafe bijvoorbeeld), zal ik ook absoluut geen sigaret opsteken. In een restaurant doe ik het ook niet, puur uit fatsoen, omdat echt veel mensen het smerig vinden om rook te ruiken tijdens het eten. Maar wat me het meest stoort aan de uitspraak die je hier doet, is dat je zo enorm generaliserend bent en een kleine groep mensen als representatief acht voor een grotere groep, een grote groep waar jij niet op let omdat je jezelf ook niet aan hen stoort. De rokers die voor jou ontzichtbaar blijven (ze vallen je immers niet lastig) bestaan volgens jou gewoon niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder sluit ik me aan bij NucaMas. In dat verhaal kan ik mij goed vinden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo ken ik er nog een paar. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
dan zeg je dat het meisje morgen maar de morning after pil moet halen |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals ik al zei: asbakken, sigarettenautonmaten en "gastvrij"-stickers. En weer voel je de noodzaak me te beledigen door mijn geachtengang als asociaal te bestempelen. Hartelijk bedankt, als je geen vingerbreed wilt toegeven, alleen maar negatieve uitlatingen wilt doen zonder mijn goede bedoelingen te erkennen, voel ik niet langer de noodzaak om op je te reageren. Ik kan net zo goed tegen een muur praten. |
![]() |
||
Citaat:
Als jij een roker bent die alleen samen met andere rokers rookt, heb ik geen enkel probleem met je. |
![]() |
||
Citaat:
Dat jij exact diezelfde argumentatie gebruikt als in dit voorbeeld geeft al aan hoe absurd de redenatie erachter feitelijk is.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
IRL ken ik niemand die er zo extreem over denkt hoor. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 09-05-2007 om 17:28. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat je zegt over opvoeding klopt niet helemaal, maar je hebt een punt. Was iemand voldoende opgevoed dan hadden ze genoeg persoonlijkheid ontwikkeld om niet te gaan roken. Leuk om te zien overigens dat een roker zich meteen aangesproken voelt en aankomt met allerlei absurde vergelijkingen. Bevestigd het beeld.
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
2) Waarom? 3) Er zijn nog altijd meerdere partijen en omstandigheden. Hierover kan ik niets zeggen. Er zijn tijdens het vervoer vele factoren. En niet alleen de mens is een factor. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Laten we het anders stellen. Mijn ouders hebben mij prima opgevoed en ik heb niks gemist tijdens mijn opvoeding.
Denk eens logisch na alsjeblieft, welke domme ouder zegt hun kind(eren) niet dat roken slecht is, dat wij dit naderhand toch doen bewijst absoluut niks over de opvoeding. Het zegt alleen dat wij een keuze maken... iets wat gelukkig nog kan in dit vrije land. Edit: en welke domme ouders zeggen hun kinderen niet dat ze veilig moeten vrijen, geen ongelukken moeten maken, geen crimineel worden, niet vroegtijdig stoppen met school, jonge meisjes zwanger maken, etc etc etc... Mijn vergelijking sloeg dus wel ergens op
Laatst gewijzigd op 10-05-2007 om 16:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Och, het is een eenvoudig vraagje wat T_ID's bewering kracht bijzet:
Waarom ben je als onschuldige jongeling ooit gaan roken? Wat bewoog jou ertoe die eerste sigaret die vast niet zo lekker was, te laten volgen door de rest van het pakje, en toen nog een pakje? Niets meer of minder dan puberale onzekerheid en de wens om erbij te horen, bij de stoere groep van rokers. Toch? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan niet voor de sigaretten/sjek rokers spreken gezien ik daar niet een van ben. Wel lijkt jouw voorbeeld me van toepassing op een gedeelte, maar absoluut niet alle gevallen van rokers.
Ikzelf heb nooit een sigaret opgestoken, maar heb op mijn 16e puur uit nieuwsgierigheid (ab-so-luut geen puberale onzekerheid) een jointje geprobeerd samen met een (ervaren) vriendin. Hoewel het even wennen was voor mijn longen beviel het effect me wel erg goed and so on. Maar Tit's opmerking vind ik belachelijk. Het insinueert dat ouders alle schuld hebben aan eventuele misstappen die hun kind maakt in het leven. Laatst gewijzigd op 10-05-2007 om 20:12. |
![]() |
||
Citaat:
B - beweerde ik niet, lees het nogmaals
|
Verwijderd
|
Ik heb de hele dag hard gewerkt + geleerd en een biertje achter de kiezen. Spelfouten zijn nou eenmaal, leef ermee.
Volgens jouw beredenering valt het feit dat mensen roken te wijden aan een mindere persoonlijkheid door gebrekkige opvoeding. Ik ben heel benieuwd naar waar je die wijsheden vandaan haalt en met wat voor mensen jij omgaat, want al die cynische rokers-zijn-boemannen verhalen die ik hier van je hoor getuigen nogal van een povere sociale kring. |
![]() |
||
Citaat:
Eerst de nickname verbasteren naar tit, en dan roepen dat ik geen vrienden zou hebben. Lekker sociaal komen de verslaafden wederom uit de hoek. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En kap nou eens met je generalisatie van elke roker. Nogal logisch dat mensen geirriteerd raken met je overdreven uitspraken. Ik weet dat je niet stom bent en dat je best in staat ben om een goede discussie te voeren, maar wat je nu doet is pure provocatie om vervolgens wat happers te gebruiken bij je onterechte generalisatie. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik las vandaag wel een paar geinige dingen wat ze in het buitenland tegen het verbod hebben gedaan
-het cafe naar buiten verplaats. tap en hangtafels naar buiten, dakje erop en voila. - het cafe omdopen tot sociëteit, waar iedereen lid van kan worden. Rookverbod geldt niet voor sociëteiten - bij alleen roken als de baas achter de bar staat: maak alle personeelsleden een beetje aandeelhouder zodat ze allemaal eigenaar zijn.
||
Citaat:
En ik kan me niet herinneren dat ik begonnen ben met roken omdat ik per definitie erbij wilden horen. Ik ben zonder hulp van andere begonnen met roken, uit nieuwschierigheid. De nicotineshot bevalt me tot op de dag van vandaag nog prima.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Edit: ik zij een aantal pagina's geleden ook al: daar moet je een roker voor zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|