Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2007, 02:08
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
hallo allemaal,

ik ben samuel, en ik had wat vragen over het loon systeem van AH
ik werk nu net 1 dag bij AH en ben 14, ik krijg de eerste maand 2.80 euro per uur en de 2de maand 3.20 euro per uur, ik vraag me af waarner meer loon van toepassing is harstike bedankt alvast

ps. ik werk 2 dagen per week. per dag 3 uur.
filiaal of franchise??
Oud 07-12-2007, 22:56
relbot
relbot is offline
Beste mensen.

in ons filiaal gaat er een alternatief komen voor verkoper B, ongeveer 1 euro extra, en het is niet zeker wanneer het ingevoerd gaat worden.
Oud 08-12-2007, 15:50
araav
araav is offline
nee geen speciale functie gewoon af en toe schoon maken en vooral spiegelen,
en ik ben idd erg blij met dit werk.
Oud 08-12-2007, 17:49
araav
araav is offline
Citaat:
araav schreef:
hallo allemaal,

ik werk nu net 1 dag bij AH en ben 14, ik krijg de eerste maand 2.80 euro per uur en de 2de maand 3.20 euro per uur, ik vraag me af waarner meer loon van toepassing is harstike bedankt alvast

filiaal of franchise??

ik heb geen flauw idee hoe zie je dat?
Oud 09-12-2007, 02:04
ikbenschipper1
Citaat:
Citaat:
araav schreef:
hallo allemaal,

filiaal of franchise??

ik heb geen flauw idee hoe zie je dat?
aan het filiaanummer begint het met een 1 of met een 8?
Oud 09-12-2007, 18:12
araav
araav is offline
oh ik weet het niet eigelijk maar ik zal er op letten dinsdag, maar wat maakt het uit dan? als die 1 van de 2 is
Oud 09-12-2007, 22:33
ikbenschipper1
Citaat:
oh ik weet het niet eigelijk maar ik zal er op letten dinsdag, maar wat maakt het uit dan? als die 1 van de 2 is
Franchisers kunnen meer hun eigen lonen bepalen dan filialen
Oud 10-12-2007, 12:49
Dvine
Dvine is offline
Ik hou van winstuitkering <3
Oud 10-12-2007, 16:48
DJKJ
DJKJ is offline
Citaat:
Franchisers kunnen meer hun eigen lonen bepalen dan filialen
Dan zit ie in een franchise winkel.

Op je 14de al 3,20 verdienen. Ik verdien nu op mn 18de 4,12, bij AH (vulploegmedewerker).
Oud 10-12-2007, 16:59
Verwijderd
Even een vraagje aan Ivo, jij weet vast wel hoe dit zit.

Ik heb vanaf periode 1 (1-1-07) tot en met periode 8 (13-8-07) gewerkt met een contract van 100 uur per periode. Met ingang van periode 9 (13-8-07) is mijn contract verlaagd naar 36 uur per periode.
Hoe zit dit nu met mijn winstuitkering? Wordt dit berekend op mijn huidige contracturen? Zou best jammer zijn namelijk.
Oud 10-12-2007, 19:38
ikbenschipper1
Citaat:

Ik heb vanaf periode 1 (1-1-07) tot en met periode 8 (13-8-07) gewerkt met een contract van 100 uur per periode. Met ingang van periode 9 (13-8-07) is mijn contract verlaagd naar 36 uur per periode.
Hoe zit dit nu met mijn winstuitkering? Wordt dit berekend op mijn huidige contracturen? Zou best jammer zijn namelijk.
Geen idee hoe dit precies zit ik geloof een gemiddelde ervan maar zeker weten doe ik het niet.
Oud 10-12-2007, 19:39
ikbenschipper1
Citaat:
Dan zit ie in een franchise winkel.

Op je 14de al 3,20 verdienen. Ik verdien nu op mn 18de 4,12, bij AH (vulploegmedewerker).
Dat dacht ik dus eigelijk ook :-) Maar voor ik dat verondersel vraag ik er eerst naar misschien een beeje niet slimme SM?
Oud 10-12-2007, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Geen idee hoe dit precies zit ik geloof een gemiddelde ervan maar zeker weten doe ik het niet.
Oke, dan wacht ik maar m'n loonstrook af.
Oud 11-12-2007, 02:19
nblauw
nblauw is offline
hallo hallo, ik zoek nu al een klein uurtje ( hihi ) naar een lijst met datums van periode's,
dus de begin- en einddatum van Periode's

is het ook overal precies dezelfde lijst? kan ik eindelijk is kijken of het klopt....

haha, thanks alvast! geef maar een link naar waar het staat en noem me maar dom
Oud 11-12-2007, 12:57
ikbenschipper1
euh nergens :-p makkelijkste is
maandag week 1 t/m zondag week 4
maandag week 5 t/m zondag week 8
etc

En dan word er uitbetaald op
maandag week 6
maandag week 10
etc
Oud 12-12-2007, 16:56
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:

wordt op het gemiddelde aantal uren dat je daadwerkelijk gewerkt heb berekend!

Anders zou het een beetje lullig zijn als een collega van je elke periode 5 uur minder dan haar contract werkt en jij 5 uur meer dan krijgt zij in verhouding meer winstuitkering dan jij.
Oud 12-12-2007, 16:58
DjMax
DjMax is offline
een vraagje, wat is de winstuitkering eigenlijk voor en hoe wordt dat berekend? Totaal gewerkte uur*85% of zo?
Oud 12-12-2007, 17:24
ikbenschipper1
Citaat:
een vraagje, wat is de winstuitkering eigenlijk voor en hoe wordt dat berekend? Totaal gewerkte uur*85% of zo?
De winstuitkering is ervoor om mee te delen in de winst van ah en je krijgt 85% over je gemiddelde periode salaris. Alleen weet ik niet precies welke periodes hier in mee genomen worden

grtz
ivo

Laatst gewijzigd op 12-12-2007 om 17:39.
Oud 12-12-2007, 21:13
DjMax
DjMax is offline
oo zo, ok bedankt. Erg nuttig
Oud 13-12-2007, 11:11
Verwijderd
Citaat:
wordt op het gemiddelde aantal uren dat je daadwerkelijk gewerkt heb berekend!

Anders zou het een beetje lullig zijn als een collega van je elke periode 5 uur minder dan haar contract werkt en jij 5 uur meer dan krijgt zij in verhouding meer winstuitkering dan jij.
Bedoel je dan uren op jaarbasis of per periode?
Oud 14-12-2007, 14:21
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
Bedoel je dan uren op jaarbasis of per periode?
volgens mij jaarbasis is mij ooit verteld....
Oud 14-12-2007, 18:01
Verwijderd
Citaat:
volgens mij jaarbasis is mij ooit verteld....
Oke, dat zou mooi zijn.

De loonstroken zouden vandaag binnen komen maar ze waren er nog niet.
Oud 16-12-2007, 19:21
Verwijderd
Is het normaal om als 18-jarige 4 euro 20 per uur te krijgen. Ik ben een vulploegmedewerker bij een franchiser. Verder is dit me eerste jaar en is mijn bedrijfsleider een marokkaan. Het is een hele kleine franchiser..
Oud 16-12-2007, 19:29
Verwijderd
Wat heeft het er nou weer mee te maken dat het een marokkaan is?

Maar 4,20 is een redelijk bedrag, zie de cao.
http://www.supermarkt.nl/files_downl...d=198&ext=.pdf
Oud 16-12-2007, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Wat heeft het er nou weer mee te maken dat het een marokkaan is?

Maar 4,20 is een redelijk bedrag, zie de cao.
http://www.supermarkt.nl/files_downl...d=198&ext=.pdf
Hij noemt me de chinees. Dus ik noem hem marokkaan. Hij komt altijd te laat...

Is het normaal dat als iets overdatum is, of iets open gegaan maar nog wel te vreten, dat je het dan gewoon opeet. Dat doet hij wel namelijk. En ik dus ook.
Oud 17-12-2007, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Hij noemt me de chinees. Dus ik noem hem marokkaan. Hij komt altijd te laat...

Is het normaal dat als iets overdatum is, of iets open gegaan maar nog wel te vreten, dat je het dan gewoon opeet. Dat doet hij wel namelijk. En ik dus ook.
Fijn dat jij en je baas wat gemeen hebben dan, moet vast een band scheppen.
Oud 18-12-2007, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Fijn dat jij en je baas wat gemeen hebben dan, moet vast een band scheppen.
Was ik maar bedrijfsleider van een AH, dat is zo uber awsome!
Oud 19-12-2007, 08:11
stokj
stokj is offline
Citaat:
Was ik maar bedrijfsleider van een AH, dat is zo uber awsome!
Wordt parttime teamleider, dan lijkt het net alsof jij de manager bent
Oud 19-12-2007, 14:40
ikbenschipper1
Citaat:
Wordt parttime teamleider, dan lijkt het net alsof jij de manager bent
Lol idd
Oud 19-12-2007, 22:53
Verwijderd
Hoe weet ik nou hoeveel uur adv ik volgend jaar moet inplannen?
Bij 'te kweken' staat 25 uur, maar daar komt in de loop van volgend jaar toch nog wel wat bij of niet? Is dat te berekenen?
Ik wilde het aan onze asm vragen, maar die had geen tijd (zoals gewoonlijk). ;x
Oud 29-12-2007, 22:24
ikkkkuh
ikkkkuh is offline
ivo,
hopelijk weet jij dit (A).
Vorige week zaterdag met de kerst, hebben wij bij mijn ah omdat de vulling er niet in zat om 3u s'nachts gewerkt.
Dus we zijn om 03.00 begonnen en om 15.00 ben ik pas gestopt met werken.
Mijn vraag is dus, hoeveel is de nacht toeslag die ik behoor te krijgen?
Mijn teamleider zij iets in de richting van 150% en heeft omdat hij het niet in het systeem kreeg die dag, 2uur extra op een dag eerder die week gezet. Maar volgens mij moet dit niet bij 2uur blijven, want van iemand anders hoorde ik weer dat je na 12.00 200% kreeg. Weet jij of iemand anders hoe dit zit?
alvast bedankt.
Oud 29-12-2007, 23:07
Mathijsje100
Mathijsje100 is offline
Weet iemand wat de laatste dag van betaalperiode 2007-13 is?
Oud 29-12-2007, 23:34
DjMax
DjMax is offline
31-12?
Oud 30-12-2007, 15:41
ikbenschipper1
Citaat:
Weet iemand wat de laatste dag van betaalperiode 2007-13 is?
30-12
Oud 30-12-2007, 15:42
ikbenschipper1
Citaat:
Hoe weet ik nou hoeveel uur adv ik volgend jaar moet inplannen?
Bij 'te kweken' staat 25 uur, maar daar komt in de loop van volgend jaar toch nog wel wat bij of niet? Is dat te berekenen?
Ik wilde het aan onze asm vragen, maar die had geen tijd (zoals gewoonlijk). ;x
Je kweekt ieder jaar vanaf periode 1 adv uren. Dus kijk hoeveel je dit jaar had en dat moet je ongeveer inplannen.
Oud 30-12-2007, 15:49
ikbenschipper1
Citaat:
ivo,
hopelijk weet jij dit (A).
Vorige week zaterdag met de kerst, hebben wij bij mijn ah omdat de vulling er niet in zat om 3u s'nachts gewerkt.
Dus we zijn om 03.00 begonnen en om 15.00 ben ik pas gestopt met werken.
Mijn vraag is dus, hoeveel is de nacht toeslag die ik behoor te krijgen?
Mijn teamleider zij iets in de richting van 150% en heeft omdat hij het niet in het systeem kreeg die dag, 2uur extra op een dag eerder die week gezet. Maar volgens mij moet dit niet bij 2uur blijven, want van iemand anders hoorde ik weer dat je na 12.00 200% kreeg. Weet jij of iemand anders hoe dit zit?
alvast bedankt.

De AO zegt het volgende
Maandag t/m Vrijdag
Tussen 20:00 en 21:00 33%
Tussen 22:00 en 06:00 50 %
Zaterdag
Tussen 18:00 en 24:00 50%
Zondag
Tussen 0:00 en 24:00 100%

Dus het is essentieel in deze of het de nacht van vrijdag op zaterdag of de nacht van zaterdag op zondag? Kijkende naar hoe je het post is het vrijdag op zaterdag en is de toeslag correct berekend.

Essentieel is in deze voor je tyoeslagen van maandag t/m zaterdag dat je minimaal de betreffende week 12,25 uur werkt of een contract hebt voor 12,25 of meer. Voor de zondag geld de toeslag voor iedereen.

Dsat die het niet in het systeem kreeg kan logisch zijn i.v.m. je leeftijd ben je jonger dan 18?

Ik hoor van je.

Laatst gewijzigd op 30-12-2007 om 15:50. Reden: vraag toegevoegd
Oud 04-01-2008, 17:57
Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Weet iemand wanneer we weer loon krijgen? Ik ben dat blad nog steeds kwijt
Oud 05-01-2008, 01:24
ikbenschipper1
Citaat:
Weet iemand wanneer we weer loon krijgen? Ik ben dat blad nog steeds kwijt
7 januari en reken van daar steeds 4 weken bij
Oud 05-01-2008, 20:55
fjleeuwenburg
fjleeuwenburg is offline
weet iemand hier iets over de reiskostenvergoeding bij ah; moet je het aanvragen, hoeveel is het, en hoe werkt het precies?
Oud 06-01-2008, 11:45
ikbenschipper1
Citaat:
weet iemand hier iets over de reiskostenvergoeding bij ah; moet je het aanvragen, hoeveel is het, en hoe werkt het precies?
Word automatisch an je uitbetaald als je meer dan 5 kilometer van je werk woont. Precieze vergoeding weet ik niet
Oud 06-01-2008, 12:52
fjleeuwenburg
fjleeuwenburg is offline
maar bedoelen ze dan met die 5 kilometer de hemelsbrede afstand of de afgelegde afstand want daar zit bij mij nog best wel een groot verschil in
Oud 06-01-2008, 20:00
ikbenschipper1
Citaat:
maar bedoelen ze dan met die 5 kilometer de hemelsbrede afstand of de afgelegde afstand want daar zit bij mij nog best wel een groot verschil in
afstand over de weg als ik het goed heb
Oud 07-01-2008, 16:19
nellekevh
nellekevh is offline
Hallo allemaal,

Ik ben 16 jaar en ik heb vorige week een sollicitatieformulier ingeleverd bij de Albert Heijn.
Er stond geen advertentie, maar ik dacht: laat ik het maar proberen want het is een hele grote winkel en er staat eigenlijk nooit een advertentie. Ik dacht: ze hebben vast altijd wel mensen nodig.

Weten jullie wat er nu gaat gebeuren? Wordt ik ook teruggebeld als ze me niet nodig hebben of niet verder willen praten? Of wordt ik alleen gebeld als ze een gesprek willen houden..

En als ze niet bellen, moet ik dan zelf even bellen/langsgaan om te vragen hoe het zit?

Het is bijna een week geleden, binnen hoeveel tijd wordt je normaal gesproken teruggebeld?

Misschien dat jullie me aan een antwoord op deze vragen kunnen helpen

bedankt alvast!
Oud 07-01-2008, 20:03
ikkkkuh
ikkkkuh is offline
Citaat:
De AO zegt het volgende
Maandag t/m Vrijdag
Tussen 20:00 en 21:00 33%
Tussen 22:00 en 06:00 50 %
Zaterdag
Tussen 18:00 en 24:00 50%
Zondag
Tussen 0:00 en 24:00 100%

Dus het is essentieel in deze of het de nacht van vrijdag op zaterdag of de nacht van zaterdag op zondag? Kijkende naar hoe je het post is het vrijdag op zaterdag en is de toeslag correct berekend.

Essentieel is in deze voor je tyoeslagen van maandag t/m zaterdag dat je minimaal de betreffende week 12,25 uur werkt of een contract hebt voor 12,25 of meer. Voor de zondag geld de toeslag voor iedereen.

Dsat die het niet in het systeem kreeg kan logisch zijn i.v.m. je leeftijd ben je jonger dan 18?

Ik hoor van je.
de nacht was in de ochtend van zaterdag, wat dus inhoud dat het vanaf vrijdag naar zaterdag was. Als ik het zo zie is het dus 50% inderdaad :-) dank je.
ik ben 15 inderdaad. mijn contract is voor 12uur per 4 weken. per week werk ik 10 uur...(standaart) groet
Oud 08-01-2008, 10:37
Stepspam
Stepspam is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik ben 16 jaar en ik heb vorige week een sollicitatieformulier ingeleverd bij de Albert Heijn.
Er stond geen advertentie, maar ik dacht: laat ik het maar proberen want het is een hele grote winkel en er staat eigenlijk nooit een advertentie. Ik dacht: ze hebben vast altijd wel mensen nodig.

Weten jullie wat er nu gaat gebeuren? Wordt ik ook teruggebeld als ze me niet nodig hebben of niet verder willen praten? Of wordt ik alleen gebeld als ze een gesprek willen houden..

En als ze niet bellen, moet ik dan zelf even bellen/langsgaan om te vragen hoe het zit?

Het is bijna een week geleden, binnen hoeveel tijd wordt je normaal gesproken teruggebeld?

bedankt alvast!
Bij mij gaat het meestal zo:

Sollicitatie formulieren worden bekeken door SM en krijgen vervolgens -- t/m ++, + en ++ worden vervolgens als er mensen nodig zijn uitgenodigd voor een gesprek.

Nog een tip, als je belt hoe het zit getuigd dat meestal van enthousiastme en heb je meer kans om uitgenodigd te worden.
Oud 08-01-2008, 13:00
ikbenschipper1
Citaat:
Hallo allemaal,

bedankt alvast!
Ik (teamleider verkoopklaar) behandel samen met mijn SM en 1 van de teamleiders verkoopafhandeling (soms de ASM) over het algemeen de sollicitaties. 15+ word over het algemeen altijd uitgenodigd voor een gesprek om gewoon te zien wat voor persoon het is. Wij zoeken eigelijk altijd mensen vanwege onze jonge groep die we hebben. 13 en 14 jarige worden teruggebeld en soms uitgenodigd voor een gesprek maar zij mogen voor de wet heel weinig. Wij bellen als het formulier op kantoor ligt iig altijd terug het kan natuurlijk gebeurd zijn dat het formulier per ongeluk is kwijt geraakt.

Welke Albert Heijn btw?

Citaat:
Bij mij gaat het meestal zo:

Sollicitatie formulieren worden bekeken door SM en krijgen vervolgens -- t/m ++, + en ++ worden vervolgens als er mensen nodig zijn uitgenodigd voor een gesprek.

Nog een tip, als je belt hoe het zit getuigd dat meestal van enthousiastme en heb je meer kans om uitgenodigd te worden.
Enthousiastme is heel belangrijk inderdaad als je niet direct word terug gebeld kan even bellen soms wel helpen.
Oud 08-01-2008, 14:55
nellekevh
nellekevh is offline
Ik heb het over een Albert Heijn in Gouda.

Ik weet niet precies hoe lang het normaal is om te wachten tot ik wordt teruggebeld.

Ik denk dat ik wel even ga bellen of langsga als ik vrijdag nog niets heb gehoord, dan is dat een week en 2 dagen nadat ik het formulier heb ingeleverd.
Zou dat niet te snel zijn?
Oud 08-01-2008, 15:00
Mara
Mara is offline
Ik heb net gebeld, had begin december een sollicitatieformulier ingeleverd. Kreeg te horen dat alles in een map zat en ik vanzelf wel gebeld zou worden...

Erg vervelend, ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Ben 20, heb 4 jaar werkervaring in een supermarkt (waarvan 2,5 jaar als leidinggevende) dus ik heb opzich wel wat te bieden. Vraag is alleen of ze het nodig vinden, of dat ik gewoonweg te duur ben..
Oud 08-01-2008, 18:04
RN69
RN69 is offline
Hoi,

Ik werk nu vanaf september bij de Albert Heijn, en ik heb een contract van 6 uur.
Ik heb een aantal vraagjes, misschien dat iemand van jullie een antwoord weet

1) Hoe kan ik ontslag nemen ?
2) Bij mijn introductiepakket heb ik geen CAO gehad, kan ik die op internet terug vinden ? En als het kan niet in een PDF formaat ?
3) Ik heb een 6 uur contract, maar sta altijd voor 7 uur ingepland. Mag dat zomaar?
4) Mogen ze je, zonder dat ze het vragen, je zomaar voor ongeveer 10 uur extra ( in mijn geval ) inplannen in de vakanties ?

Alvast bedankt voor een antwoord.
Oud 08-01-2008, 22:41
ikbenschipper1
Citaat:
Hoi,

Ik werk nu vanaf september bij de Albert Heijn, en ik heb een contract van 6 uur.
Ik heb een aantal vraagjes, misschien dat iemand van jullie een antwoord weet

1) Hoe kan ik ontslag nemen ?
2) Bij mijn introductiepakket heb ik geen CAO gehad, kan ik die op internet terug vinden ? En als het kan niet in een PDF formaat ?
3) Ik heb een 6 uur contract, maar sta altijd voor 7 uur ingepland. Mag dat zomaar?
4) Mogen ze je, zonder dat ze het vragen, je zomaar voor ongeveer 10 uur extra ( in mijn geval ) inplannen in de vakanties ?

Alvast bedankt voor een antwoord.
1. Door naar je leidinggevende te gaan
2. Staat op de site van de FNV
3. Nee, maar de hoogte van de contracten bij ons kloppen ook niet altijd als je voor iedere contract aanpassing een brief moet maken etc is het wel omslachtig natuurlijk. Maar officieel hoef je dus maar 6 uur te werken, maar over 1 uurtje zou IK me niet druk maken...
4. Nee, lijkt me netjes dat met je te overleggen

Regels voor berichten