Advertentie | |
|
![]() |
|
blegh word er niet goed van dat mn ouders alleen maar mijn negatieve punten naar boven halen en al het positieve van leeftijdgenootjes uit mn omgeving aanprijzen..
en ik heb ze al zo vaak aangegeven dat ik t niet prettig vind ![]()
|
![]() |
grrrr tering. ze weten dat ik niet kan tillen, hebben ze toch nog commentaar of ik iets sneller wil zijn!
Misschien is het ook wel allemaal mijn fout. Misschien reageer ik me als ik me kut voel wel op hen af. En nu voel ik me teringalleen... ![]() Laatst gewijzigd op 16-09-2007 om 19:09. |
![]() |
|
Bluh ik weet het allemaal ook niet meer. Ja, ik vind het stom als L. hier is maar ik kan ook niet precies omschrijven waarom. Ze lijkt alles zo onder de oppervlakte te spelen. Vanavond zei ik het tijdens het eten tegen mijn vader en die reageerde zo raar dat ik me echt moest verbijten om niet te gaan huilen. Mama snapt het wel beter, maar ook daar kan ik het moeilijk verwoorden. Dat is stom, ik ben meestal goed in het verwoorden van wat ik voel, maar nu weet ik dat zelf gewoon niet precies. Het is niet alleen dat ik er niet aan kan wennen dat zij 'de vriendin van mijn zus' is, maar ook... mijn zus lijkt er niet echt gelukkiger van te worden ofzo. En dat is naar, want nu ben ik ze voor mijn idee allebei kwijt. En het thuis-gevoel ook nog.
Mijn vriendje is lief, maar nu is het dilemma voor mij of ik wel verliefd ben. Is het dan zo gek dat ik van hem iets meer bevestiging wil? Het kan zo wisselen in gevoel dat ik me net een labiele huisvrouw in de overgang voel ( ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Zo, net het laatste artikel dat ik vandaag wilde lezen uitgelezen. Gelukkig begint het allemaal iets interessanter en iets minder vermoeiend te zijn! Erg fijn. Mijn concentratievermogen komt terug en de rust ook.
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Pfff, ik heb mezelf 't hele weekend gek lopen maken. Constant het gevoel dat ik nog zoveel moet, dat ik het niet kan, dat ik tekort schiet. Maar tegelijkertijd ga ik dan ook niet keihard aan het werk ofzo. Want het is ook weekend, weet ik.
Ik word zo moe van mezelf.... ![]() En omdat het internet het vanmiddag niet deed kon ik ook een aantal telefoonnummers die ik zocht niet opzoeken. En ik moet toch echt eens gaan bellen. Morgen eind van de middag/begin van de avond dan maar. En verder heb ik even geen puf om te bedenken wat ik verder allemaal wil tikken. |
![]() |
|
Grr, weer te weinig voor school gedaan. Volgende week toetsweek, weet je nog? Misschien harder werken? Die jongen gaat niet uit mijn hoofd, ik word strontonzeker van hem en loop hem achterna, waarom kan ik niet gewoon zelfstandig zijn; geen jongens nodig hebben?
Waarom heb ik verdorie niet gewoon huiswerk gemaakt, tegen een vriend van me gezegd dat ik geen tijd heb, waarom laat ik het toch altijd zo op zijn beloop? Ik word gek van mezelf. Ik moet harder doorwerken. Met name in de weekenden. Ik ga volgend weekend éxtra hard werken. En komende week sowieso. Vergeet de rest. Ik word onzeker van hem, godverdomme geef gewoon duidelijkheid. Verder maak ik me ontiegelijk veel zorgen om een van mijn beste vriendinnetjes. Echt veel zorgen. Ik ben bang dat iemand haar iets aan gaat doen. En ik kan niet eens helpen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik voel me ontieglijk bagger. Ik zit nu alleen thuis, mn moeder is bij mn opa waken totdat hij zn laatste adem uitblaast, het verdriet over mn exvriendin is in volle sterkte aanwezig en heb niemand om mee te praten en knuffelen. De komende 6 weken moet ik 40urige werkweken maken, mn vrienden zijn doordeweeks aant studeren, in het weekend kan ik dan wel uitgaan, maar het thuiskomen van uitgaan is me gister en eergister heel zwaar bevallen omdat er niemand dan voor mij er is.
Na de 6 weken mag ik weer gaan studeren, met een jaar vol nieuwe mensen, dat klinkt goed, maar ik zie het somber in. Waarom bind ik me zo sterk aan 1 persoon, dat als die wegvalt, ik helemaal opnieuw moet beginnen? Ik hoop dat de volgende die ik ontmoet, net zo sterk bindt. Ik weet anders niet meer hoe of wat. KUT. |
![]() |
|
Ik ben zoooo moe en morgen begint school weer. Dat stomme hoesten ook! Naja, morgen toch naar het ziekenhuis dus kan ik mooi vragen wat ik moet doen zodat het eindelijk ophoud. Ik moet zeggen dat ik er nog geen zin in heb, maar ik loop wel bij met de vakken die ik heb, dus ik ben trots op mezelf.
En nu eerst slapen! <3
|
Verwijderd
|
@ sjanne067: sterkte! was dat dat wat op het nieuws was? iig sterkte! Vorig jaar is ook een klasgenoot van me verongelukt (ook aan het begin van het schooljaar) en dat haalt inderdaad alles overhoop.
@ Gothic: ik lees nu pas je reactie in mijn research masters gnk topic ![]() ![]() OT: bijna beter. Ik voel het gewoon! En dan ga ik morgen weer twee uur gymmen in de regen en dan ben ik weer ziek, maar dat is nou pas stoer. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Lol, bijna ziek. Keelpijn die erger wordt ipv overgaat, pijn aan mn gezicht, die stomme holtes, én nu lekker ook nog hoofdpijn. Alsof ik het kan gebruiken of zo. Nee, ik heb natuurlijk niks beters te doen dan ziek worden. Moet maar eens naar bed hè, dan wordt het misschien nog wat.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
*zucht* Was het nou maar makkelijker.
Als ... Als ... Maar het schiet allemaal niets op. Het is klote. En het wordt wel minder, maar het duurt zo lang. Ik wist niet dat ik dat nog zo erg kon hebben, zegmaar. En die klootzak die zich mijn vader durft te noemen weigert natuurlijk toe te geven, maarja. Daar gaat het niet om.. I was put on earth to be, a part of this great world is me and my life. Guess I'll just add up the score, and count the things I'm grateful for in my life. This is my life and I don't give a damn for lost emotions. I've such a lot of love I've got to give, let me live . |
![]() |
||
Citaat:
Ze zeggen niets voor niets altijd: 'Never make someone you're everything, 'cause once they're gone you'll be left with nothing.' Heb je waarschijnlijk nu niets aan, maar ze zeggen ook dat alles altijd goed komt. En daar geloof ik persoonlijk ook in, hoe cliche dat ook klinkt. Dus het enige wat je nu kan doen is doorgaan (en believe me, ik typ dit hier met het idee van, wie hou ik voor de gek, maar misschien ga ik het dan ook zelf geloven). Veel sterkte iig (ook voor met je opa). ![]() ---- Het kloterigste gevoel dat ik kan hebben is het gevoel van opstaan en dan wensen dat het weer 's avonds was zodat je weer kan gaan slapen. Met het vooruitzicht dat je de hele dag nog moet, en dat als je blijft liggen, je eraan blijft denken, en dat als je opstaat, je dan iets moet doen om jezelf bezig te houden, terwijl je nergens zin in hebt. Dat gevoel had ik een tijd geleden elke dag, daar was ik uitgekomen, en nu val ik er weer in. Terwijl ik net begon te beseffen dat elke dag juist leuk kon zijn, als je hem leuk maakt. En nu heb ik nergens zin meer in. Pff lekkere post ivm wat ik hiernet boven typte. Laatst gewijzigd op 16-09-2007 om 22:05. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb in een weiland gelegen en samen met een knuffelbaar vriendinnetje gerelaxed
en de omgeving was mooi en we hebben hazelnoten en kastanjes gevonden en echte appeltaart met neppe slagroom gehad en morgen weer werken en zie op tegen mn verjaardag. omdat ik geheid van die stómme reacties ga krijgen (en die ik móet aanhoren want: o.a. moeder) omdat ik geen feest geef. instead heb ik veel leukere dingen gepland en dag erna naar den haag! naar een lief lief lief meisje. en nu is mijn huid uitgedroogd, maar luister ik 'Here Comes The Sun' van George harrison, net zoals we die zongen op het weiland <3 zucht. iemand liefde over? |
![]() |
|
![]() |
Het is best raar allemaal zo. Gister met D. en wat huisgenoten gezopen. Mijn god he, wat was ik dronken. Dat is lang geleden. Uiteindelijk ook geblowd, een paar trekken maar, alleen wel een sterke joint. Ik was zo dronken, iedereen was zo dronken, ik dacht er helemaal niet bij na. Ik kon nauwelijks nog lopen, de trap op kostte veel moeite. Lag wel netjes om half een in bed, oh nee, op de bank, maar zo lam.
Hij was gisteravond ook thuis gekomen, we deden heel normaal tegen elkaar. Vannacht was hij uit geweest, toen hij om half vier terug kwam maakte hij me wakker. Ik was nog steeds stom dronken. Hij zei een paar keer dat ik goed op mezelf moest passen, in de kroeg was hij mijn broer tegen gekomen en had hij tegen hem beloofd dat hij op me zo letten. Nee, je hoeft niet meer op me te letten. Het is uit, ik wil juist dat nu even niemand op me let. Toen ging hij naar de slaapkamer, naar bed. Vanmorgen werd ik gelukkig zonder kater wakker, ben naar mijn moeder gegaan. De hele middag daar een beetje gehangen, we gingen patat eten, rond acht uur weer naar huis. Weer deden we heel normaal tegen elkaar. Ik zei dat het goed was dat we er een eind aan hebben gemaakt. Dat er een last van mijn schouders was afgevallen, nu we de knoop hadden doorgehakt. Hij beaamde het, zei dat hij opeens veel meer energie had. We liepen allebei al zo lang met het idee dat het niet goed ging, al maanden, dat slurpt ook wel energie. Nu ligt hij weer op bed in de slaapkamer en ik op de bank en ik kan de slaap niet vatten. Het is beter zo, maar ik ben wel een beetje verdrietig. Heb even helemaal nergens zin in. Niet in school, niet in werk, alleen maar in slapen. Als ik me afvraag wat ik het meest zal missen heb ik geen idee. Het enige wat in me op komt is als hij 's nachts tegen me aan ligt. Dat zegt al genoeg over de relatie, als ik alleen dat kan bedenken. Hij neemt waarschijnlijk de kamer van een huisgenoot, een kamer beneden. Dat is mooi, kan ik op onze oude kamer boven blijven, is ook fijner voor de hond. Alleen het duurt nog een paar weken voor hij leeg is. Ik moet dus nog een paar weken op de bank ofzo. Hmm, daar moeten we een oplossing voor bedenken. Nou, ik ga maar weer eens op de bank liggen, moet er morgen vroeg uit. Het leven gaat door, de wereld gaat verder, dat is fijn. Ik voel me goed en een beetje verdrietig, maar dat is logisch. Ik hoop dat ik lekker slaap.
||
@ Anneka: heel veel sterkte de komende tijd... En het is mooi als je weet dat je opa het gewaardeerd had wat je doet, toch? Hopelijk steunt die gedachte je als je het moeilijk hebt.
Citaat:
![]() ![]() Gistermiddag/avond was gezellig. Lekker bezoek gehad waarbij ik me ook helemaal op mijn gemak voel. Dat was fijn, maar zorgde er wel voor dat de zondag heel snel voorbij ging. En dat kwam gisteravond weer hard aan... Weer een week stress (en dat terwijl - of omdat - ik nog geen stageplaats heb). |
![]() |
||
Citaat:
![]() ofzo Ik weet ook niet wat ik er anders mee moet....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Blablabla, wat een saai weekeinde, heb schoon genoeg van die verbouwing. Ik wil een computer hebben, heb gewoon helemaal geen huiswerk kunnen maken en ik verveelde me dood en ging dood van de pijn. En nu moet ik dus extra veel huiswerk maken deze week en daar heb ik ook al geen zin in. *klaag*
Verder gaat het wel goed hoor.
|
Verwijderd
|
Ik had nooit het 2e jaar in moeten stromen
![]() En denk je dat iemand me helpt? VERGEET HET MAAR. |
![]() |
|
Weekend was leuk
![]() Ik heb lekker gezond, we hebben eindelijk stoelen voor op het balkon gekocht. Volgend jaar moeten we er nog een parasol bij kopen want tis echt mega warm. En dan ga ik me ook eens met de aankleding van het balkon bemoeien. Er hangen nog steunen voor een plantenbak van de vorige bewoner, misschien zijn die nog bruikbaar. Nu is het een beetje kaal, maar nu wordt het toch herfst/winter. Vannacht gedroomd over m'n scriptie. Dat ik eindelijk die docent gemaild had en bij hem langs kwam om over m'n voorstel te praten, maar dat die eikel van een begeleider van m'n bachelorscriptie er ook bij was (=vreemd want andere uni) en dat die de boel liep af te kraken en het een slecht voorstel vond. En nu zit ik weer te twijfelen, terwijl ik gewoon moet mailen. Ik hoor het vanzelf wel als hij er niks mee kan of als het überhaupt niet kan. Maar eigenlijk wil ik hem niet als begeleider, maar hij weet vermoedelijk wel het meeste van het onderwerp af. Gedoe. Edit: Gemaild! Veel te lang natuurlijk, maar hopelijk wel duidelijk. Nu hopen dat hij deze week nog tijd heeft om over mijn scriptie te praten. Laatst gewijzigd op 17-09-2007 om 11:33. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ot: kut stage, kut stagebegeleider, kut 40 uur per week, kut weekend, kut last van mn keel en kut mn brood vergeten. maarja, bijna weekend he! ![]()
|
Vanavond ga ik dan toch naar de zelfhulpgroep. Hoewel ik gisterenavond nog helemaal in paniek heb lopen janken en lopen schreeuwen dat ik toch écht niet ging, ga ik hoogstwaarschijnlijk toch. Nu ben ik rustig, huil ik niet en weet ik dat ik toch wel ga.. al is het maar omdat mijn vriend zei dat ie anders heel boos op me zou zijn. Maar ik wil niet. En als ik vaak genoeg dat zinnetje herhaal -"Ik wil niet"- voel ik de angst en de onrust weer oplaaien, de tranen schieten naar mn keel en in mijn ogen en ik word op slag weer paniekerig. Maar ik wil écht niet!
![]()
|
Oh en mn opdracht positief doen is ook jammerlijk mislukt. Ik weet gewoon niets te noemen dat zowel gevoelsmatig als verstandelijk "goed" voelt, en dus schrijf ik al dagen achtereen dat ik niks weet.
||
![]() |
Citaat:
mischien helpt het als je eerst een lijstje maakt met dingen die Gevoelsmatig 'goed' (heel ruim en relatief begrip) en dan een 2de lijstje met dingen die verstandelijk goed voelen, en dan deze lijstjes naast elkaar leggen en linken proberen te maken, dit is vaak gemakkelijker dan uit het niks gelijk te zoeken naar iets dat het allebei heeft ![]() en goed dat je naar een praatgroep gaat! ![]()
||
Citaat:
Ontopic: Woei. ![]() ![]()
|
Pff. Ik heb geen zin meer om huiswerk te doen. Maar ik ben nog lang niet klaar. Ik ben moe. Voel me niet echt oké. Kan de laatste tijd niet zoveel hebben en heb niet echt veel energie. Toch best druk weekend gehad, niet zo slim misschien. Maar ik wil ook nog wel wat anders dan steeds met m'n neus in de boeken zitten. Gisteravond had ik enorme koppijn en had het koud. Optijd naar bed gegaan, nu al de hele dag nog steeds zo moe. Ik ben een beetje oververmoeid, en het studiejaar is nog maar pas begonnen. Fijn.
Waar haalt iedereen om mij heen de energie toch vandaan om te studeren en dan ook nog allerlei andere dingen te doen?
|
Gecondoleerd, asterix!
@ Yana: succes vanavond! --- Mmm, mijn doelijstje schiet aardig op alleen heb ik nog geen drol gedaan voor mijn tentamen over een week - ik ben allemaal andere dingen aan het doen. Zometeen hardlopen en dan maar gaan leren, ofzo? Ik wil weten dat ik verliefd ben en dat ik mijn tentamen haal en dat alles goedkomt, maarja, wie gaat me dat vertellen? Ik zal het toch echt zelf moeten doen en daar zie ik soms zo tegenop. Maargoed, sporten gaat helpen voor optimisme. En ik heb een nieuwe broek, supernetjes ![]()
|
@ Asterix: gecondoleerd
@ Yana: ik hoop dat je de moed hebt om te gaan, zo'n eerste keer is altijd eng. Als je vanavond terug komt, heb je een reden om trots op jezelf te zijn. OT: al een mail terug dat hij deze week geen tijd meer heeft omdat hij in het buitenland zit. Nu heb ik pas een afspraak voor volgende week woensdag.. En ik kreeg ook niet de indruk dat hij erg veel met het onderwerp kan..."praten kan altijd." God, ik moet gewoon snel een onderwerp en een begeleider en eindelijk eens beginnen met die scriptie. Het is allemaal veel te vrijblijvend zo. Misschien die andere docent ook erover mailen, misschien weet hij er meer over dan ik denk. Nu weer Homerus vertalen ![]() ![]() Ik heb gewoon 1,5 jaar niet echt meer vertaald en hoewel ik bewust voor een master zonder al teveel taal heb gekozen, vind ik het vertalen nu best leuk ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
whaaaaa, vandaag word ik ingewerkt. Nou ja, deze week. En om alles compleet te maken heb ik gisteren een baantje aangeboden gekregen in een leuk klein barretje. Ik hoop dat het allemaal lukt. Oh, en gisteren zooooo lekker gesalsadanst. Dit heb ik zo gemist in Nederland. En hoe mooi mijn appartementje ook is: ik ben er liever niet omdat het er zo vreselijk koud is. Welcome to Cusco. brrrrrrrrr.
|
![]() |
|
![]() |
@ Asterix: gecondoleerd
OT. Ja, hier had ik dus nog niet aan gedacht... Hoe krijg ik in vredesnaam vrij van school als 'ie binnenkort overlijdt? M'n ouders hoef ik het niet te vragen, als het aan hun ligt mag ik niet eens contact met ze hebben... Het enige wat ik kan bedenken is haar een briefje laten schrijven/laten bellen, maar wie zegt dat ze daar op school genoegen mee nemen? En ook niet onbelangrijk: wie zegt dat ze daartoe in staat zal zijn? Pfff, hij kan maar beter pas ná maart overlijden, dan ben ik 18 en mag ik m'n eigen absentie regelen... Maar dat houdt 'ie nooit vol als 'ie zo achteruit blijft gaan en dat weet ik best... En wat een betweters, bah!
|
Het regent buiten zoals het van binnen regent. Ik wil schreeuwen, huilen, wegrennen en wegzakken in de leegheid van het niet-bestaan. Alles om maar niet te hoeven praten, om maar niet het oordeel van 10-12 anderen op me neer te voelen dalen. Die priemende blikken die mijn lijf gaan keuren, zoals ik zelf net zo goed zal kijken naar hun omvang. Ze zullen de zwakte aan me kunnen aflezen. Nog steeds zo dik... Kan het niet laten om te eten... Geen zelf-discipline... Bah. Ik kan wel janken. Het lood in mijn schoenen wordt zwaarder terwijl de tijd door tikt. Waarom mag ik niet verdwijnen? Straks fietsend door de regen. Doorweekt en steenkoud als ik daar binnen kom, te bang om te praten maar wetend dat het moet. Je wilt toch beter worden? Oja? Misschien wil ik dat wel niet.
Verdomme.
|
Verwijderd
|
@Yana: Laat het denken van anderen aan die anderen over. Wat je nu denkt zij jouw gedachten, niet die van een ander. Als je wilt weten wat anderen denken, vraag er dan om ipv er zelf invulling aan te geven. Ik hoop dat je oa dat zult leren in die zelfhulpgroep...
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat verzet en de angst ed zijn niet raar. Ik denk dat dat bij een groot deel (zo niet allemaal) van de andere mensen die daar komen ook het geval zal zijn. Je zult iig niet de enige zijn. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb echt een superfijn weekendje achter de rug; Reizen in gezelschap is leuk, scooter rijden is fijn (mits ik zelf niet hoef te rijden haha), samen zingen is tof. Je kunt beter vragen wat er niet positief is op dit moment, oh ja misschien die gezondheid die ons beide nogal in de steek laat. Maar verder
![]() Yeah, voor het eerst sinds langeeeee tijd zit ik echt weer een beetje lekker in mijn vel. Zo rot als ik me eerst voelde, zo goed voel ik me nu... Rust in m'n hoofd, eigen dingen doen en tal van dingen meer. Jippie ![]()
|
Verwijderd
|
Aargh, waarom ook verwachten dat ie door zou hebben dat ik het kut vind. Waarom uberhaupt ook iets verwachten. Bah, ik voel me maar eenzaam en genegeerd en daar word ik chago van. En dan ben ik ook nog ongesteld, leuke timing :/ (Het zal ook vast samenhangen hoor, daar niet van, maar gatver.
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik voel me kut.
een mislukkeiling... Het is toch niet zomaar dat ik steeds alleen ben? En dat ik me zo rot voel. En dat alles mis gaat? en ondertussen vraag ik me ook nog eens ontzettend af waarom ik ben doorgegaan met studeren en met hier wonen. ik ben hier niet gelukkig. En hoor net van een vriendin dat ze hier ook wegwil. Zie haar al bijna nooit, maar dan ben ik helemaal alleen hier. Ik wil me niet in de steek gelaten voelen door mijn vriendje, maar ik doe t toch..Door iedereen inclusief mezelf eigenlijk. Wanneer gaat t weerbeter worden, krijg ik weer zin in dingen en voel ik me niet zo ontzetend alleen en stom? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |