![]() |
|
VVD doet aangifte tegen CU-raadslid Lont
AMSTERDAM - De VVD-fractie in Amsterdam-Zuidoost gaat aangifte doen tegen deelraadslid Yvette Lont (ChristenUnie) wegens het aanzetten tot discriminatie. Dat meldde Eddy Meyer, VVD-fractievoorzitter van Amsterdam, woensdag. Lont zei dinsdag dat homoseksuelen haar partij niet mogen vertegenwoordigen. Daartoe wil zij op 17 november een motie indienen op het partijcongres. Volgens Meyer zet deze motie echter aan tot discriminatie en handelt Lont daarmee in strijd met de grondwet. http://www.ad.nl/binnenland/article1789969.ece ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En iedere Democraat die de troepen weg wil uit Irak, of die zegt dat de oorlog een vergissing is, wordt door deze zelfde mensen uitgemaakt voor landverrader. Daar staan ze nu, de vaderlandslievende patriotten. Ik mag hopen dat ze bij een volgende tsunami van de aarde weggevaagd worden.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Uiteraard ging het erom dat het deze mensen zijn die zichzelf het meest patriotistisch vinden-- en dat de media deze mensen daarin ook nog gelijk geven. |
![]() |
|
Huh? Dit heeft helemaal niet met patriottisme te maken. De Westboro Baptist Church bestaat uit een kleine groep gekken die elke dode Amerikaan beschouwen als een uiting van Gods haat tegen de VS. Zelfs de meest reactionaire christenen zien de WBC als een stel klootzakken en ik geloof niet dat de media ooit iets positiefs hebben gezegd over de WBC.
|
Massale protesten tegen Chávez
CARACAS - Venezolaanse veiligheidstroepen zijn donderdag slaags geraakt met tienduizenden demonstranten in de hoofdstad Caracas. Studenten leidden de protesten tegen president Hugo Chávez. Hij wil de grondwet wijzigen om zich oneindig verkiesbaar te kunnen stellen, aldus CNN. ,,Chávez wil zijn hele leven aan de macht blijven, maar dat is niet democratisch'', aldus een van de demonstranten. Traangas, rubberen kogels en waterkannonen werden ingezet om de massa uiteen te drijven. http://www.ad.nl/buitenland/article1792733.ece
|
Kamermeerderheid voor verbod kraken
Een meerderheid van de Tweede Kamer wil kraken verbieden. Het CDA werkt aan een initiatiefwetsvoorstel om dat te regelen. Het plan kan rekenen op de steun van VVD, PVV en de ChristenUnie. Veel partijen zijn boos over de gang van zaken, deze week in Amsterdam. Bij de ontruiming van een kraakpand was een constructie aangebracht om het dak te laten instorten. Dat lukte niet maar volgens de politietop zijn levens van agenten in gevaar gebracht. De kraakbeweging is volgens de CU verhard. Steeds vaker komen krakers uit het buitenland naar Nederland om hier rotzooi te schoppen. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...640068B68.html
||
![]() |
Citaat:
'Krakers terroriseren Amsterdams gezin' Uitgegeven: 2 november 2007 12:29 AMSTERDAM - Een groep van ongeveer vijf krakers terroriseert al sinds de zomer een Amsterdams gezin in hun huis aan de Korte Leidsedwarsstraat. De krakers hebben dingen vernield en bedreigen de gezinsleden, zegt raadslid Bas van 't Wout van de Amsterdamse VVD vrijdag. "Het is nu zelfs zo erg dat de krakers een gat in het plafond hebben geslagen om daar doorheen in de woonruimte van het gezin te plassen." Het is al langer bekend dat de krakers met het Amsterdamse gezin in de clinch liggen. De VVD bracht de zaak al eerder onder de aandacht van de media. IJzeren staaf De krakers hebben op 22 juli de bovenverdieping van het 17e eeuwse pand bezet. Van 't Wout: "Terwijl de krakers de voordeur van de familie barricadeerden, vernielden zij met een grote ijzeren staaf de voordeur van het bovenste gedeelte van het huis en verschaften zich zo toegang." Opknappen Die ruimte stond al een tijdje leeg na het overlijden van de huurster. De familie was bezig met het opknappen van die etage, zegt Van 't Wout. Het gezin heeft een rechtszaak tegen de krakers aangespannen, maar die wisten de zaak te vertragen. Om die reden is het pand ook niet meegenomen met de ontruimingen door de politie afgelopen week. Living hell "Sinds de zomer leeft de familie, met twee kleine kinderen, in een living hell", aldus het raadslid. "Zo slaan de krakers stelselmatig met een hamer op de vloer en wordt gedreigd met brandstichting." Het gezin kan geen contact met de krakers krijgen. "Als ze een brief sturen, kregen ze die terug met het opschrift: loop naar de hel." Van 't Wout roept burgemeester Job Cohen op snel actie te ondernemen tegen de krakers. http://www.nu.nl/news/1298482/11/%27..._gezin%27.html wat voor thee zouden krakers drinken? |
![]() |
|
Eigenlijk vreemd dat je een rechtzaak moet aanspannen om dergelijke figuren eruit te krijgen. In die wet komt hopelijk te staan dat illegale krakers prompt als zijnde inbrekers verwijdert mogen worden, en dergelijke figuren al helemaal in aanmerking komen voor vervolging.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
De kosten van kraken zijn enorm, en vele mensen worden bestolen en benadeeld door krakende dieven. De maatschappelijke kosten zijn zelfs nog veel groter. Als ik het geld kreeg dat het ontruimen van de kraakpanden in Amsterdam een week terug kostte, dan hoefde ik de komende jaren niet meer te werken.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt me, als tussenoplossing, het beste als kraken inderdaad verboden wordt, maar onroerend-goed bezitters tevens worden gedwongen iets te doen met de panden die ze bezitten. Dus als bijv. een kantoorpand een jaar leeg staat, zou de gemeente het tijdelijk kunnen invorderen om er bijv. studenten in te huisvesten.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-11-2007 om 16:42. Reden: vraag/aanbod |
![]() |
||
Citaat:
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Misschien is er wel een kleine groep rel"krakers" die het voor de rest, ongewijfeld keurige jongens en meisjes die gewoon graag woonruimte willen, en daar netjes mee omgaan, de boel schoonmaken en onderhouden, gordijntjes, tuintje, likje verf op de kozijnen, en er keurig huur voor betalen enzo, helemaal zoals het hoort, verpest. Of ben ik nou naief?
Zoals je vootbalhooligans hebt, heb je ook woonhooligans. Zoiets? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ai, jij zag het sarcasme niet. Ik denk namelijk niet dat de meeste krakers erg netjes met de door hen gekraakte panden omgaan en al helemaal niet dat ze daar een fatsoenlijke huur voor willen betalen. Dat kost namelijk geld en dat hebben jonge mensen niet, en het interesseert ze ook niet. Kijk maar eens hoe studentenpanden uitgewoond worden.
Niet dat die mensen ook allemaal woonhooligans zijn, maar het zijn nou ook weer geen heiligen. Wat ik echt vervelend vind, is dat de woonhooligans zich beroepen op dezelfde bescherming als de heiligen. Dat tuig moet je er gewoon uittrappen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Kucinich says he will force House vote on Cheney impeachment
Nick Juliano Published: Friday November 2, 2007 Rep. Dennis Kucinich (D-OH) announced he would move to force a vote next week on his resolution calling for the impeachment of Vice President Dick Cheney. “The momentum is building for impeachment,” Kucinich said in a statement on his Web site. “Millions of citizens across the nation are demanding Congress rein in the Vice President’s abuse of power. Kucinich said he plans to introduce a privileged resolution, which would have priority for a House floor vote, on Nov. 6. A vote on the measure would be required within two days. Observers expect a motion to table Kucinich's resolution, which has 21 Democratic co-sponsors. It is almost certain that such a move to kill the resolution would be successful, but activists are urging members of Congress to support Kucinich's move. "We need you to ask your representative to vote No on tabling, Yes on giving impeachment a chance," wrote David Swanson on the pro-impeachment Website AfterDowningStreet.org. "Those who vote Yes to table cannot use the excuse that 'We don't have the votes,' since others will at that same instant with exactly the same exertion be voting No. Please scroll down to contact Congress and the media right away!" Democratic House Speaker Nancy Pelosi has long said that impeachment was "off the table" and Kucinich has had little success spurring legislative action on his resolutions, despite the growing number of lawmakers who have signed on as co-sponsors since it was introduced this spring. http://rawstory.com/news/2007/Kucini...ouse_1102.html Dennis Kucinich is ook presidentskandidaat. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maargoed, het lijkt me duidelijk dat mensen die zich niet aan de wet houden (panden vernielen, politieagenten aanvallen, weigeren te vertrekkken als de rechter t zegt etc) gewoon gestrafd moeten worden. Andere krakers dienen er echter niet onder te lijde. Op zzichlijkt het me ook prima als de gemeente leegstaande panden na een tijdje standaard vordert en gebruikt voor studentenhuisvesting.
|
![]() |
Krakers: geen booby traps in pand
Door: Camiel Donicie Gepubliceerd: gisteren 14:56 Update: gisteren 15:37 Het dinsdag ontruimde Amsterdamse kraakpand bevatte geen val om de politie te verwonden. Dat zegt kraker Martin Herzberg tegen Dagblad De Pers in reactie op beschuldigingen van de Amsterdamse politiecommissaris Leen Schaap. Schaap leidde dinsdag de ontruiming van een zwaar gebarricadeerd pand aan de Kerkstraat in het centrum van de stad. Hoewel een politiewoordvoerder aanvankelijk in het Parool sprak van 'nostalgisch, traditioneel verzet', verweet de BRATRA-commandant de krakers naderhand het leven van zijn politiemensen bewust in gevaar te hebben gebracht. De bezettingsploeg had volgens Schaap een ingenieuze constructie aangebracht , waarbij het dak naar beneden zou storten op het moment dat de mobiele eenheid binnen zou komen. Herzberg doet de verklaring van de politie af als 'leugen'. "Het pand is acht jaar geleden gekraakt. Het was door jarenlange leegstand in zo'n beroerde staat dat de toenmalige bezetters een steunbalk hebben geplaatst om te voorkomen dat het dak naar beneden zou komen. Dat die constructie niet bestand is tegen een container met ME'ers lijkt me logisch. Dat de politie heeft lopen zagen om binnen te komen heeft het dak ook geen goed gedaan." Herzberg vindt dat de politie zich een slecht verliezer toont. "Schaap is boos omdat de ontruimingen meer tijd in beslag namen dan hij dacht." Hij meent dat de krakers in hun recht stonden om de panden aan het Damrak en de Kerkstraat te verdedigen. "De meeste krakers vertrekken geruisloos als er plannen zijn voor het pand waar ze in zitten, maar deze twee panden zijn van de Kroonenberg Groep, een projectontwikkelaar die al veel schade heeft aangericht in de stad." Kraakverbod Een wetsvoorstel van het CDA om kraken te verbieden kan waarschijnlijk op een meerderheid in de Tweede Kamer rekenen, meldt de Telegraaf vrijdag. Herzberg voorspelt 'Spaanse toestanden' als het zo ver komt. "In Amsterdam zitten zeshonderd krakers en twintigduizend kraakwachten. Zonder krakers is er veel minder behoefte aan kraakwachten, dus komen die mensen massaal op straat te staan." Voor de kraakbeweging betekent een verbod dan ook niet de doodsteek, denkt Herzberg. "Waar nood is worden wetten gebroken. In Spanje geldt ook een kraakverbod en dat land heeft de grootste kraakbeweging van Europa." http://www.depers.nl/binnenland/1189...oby-traps.html |
![]() |
||
Citaat:
Het probleem van kopen is dat je gebonden bent aan 1 huis (nouja, of je moet geld hebben en twee huizen kunnen kopen ![]()
||
Citaat:
Mijn oordeel over de Pers wordt overigens met vrijwel ieder artikel verder neer beneden gedragen. Dat ze überhaupt een plaats bieden aan een dergelijke onbetrouwbare bron, en daarna over Spanje dingen suggereren waarvan ze kunnen weten dat er geen verband tussen bestaat is riooljournalistiek.
||
Citaat:
![]() ![]() ik zit nu met een grote badkamer opgescheept. Ik had liever een kleinere en van de huidige badkamer een mooie werkkamer gemaakt. Maarja,... dat kan dus niet, he ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De tijd dat idealisten omdat ze geen woonruimte konden vinden lang leegstaande huizen kraakten ligt in de jaren '80.
|
Dat schijnen wij verkeerd te zien. Het algemeen gevoelen hier is dat er maar een klein percentage verantwoordelijk is voor het uitwonen van panden en het rellen met de politie, en dat alle andere krakers lieve jongens en meisjes zijn die netjes met het pand omgaan en ook netjes huur betalen.
In dat geval kun je van een huiseigenaar niet verwachten dat hij al te erg gaat miepen. Dat zijn de ideale huurders. (Krakers? Kostendekkende marktconforme HUUR betalen????? Woehahaha!!) Het enige probleem bij die illusie is dat we hier zitten met het beginsel van vrijheid om te doen met je eigendom wat jij daar zelf mee wilt doen. Eigendom is een onaantastbaar recht. Heel sneu ja. Niemand kan mij dwingen mijn pand aan die persoon te verhuren als ik dat niet wil. Het is mijn eigendom, heb ik zelf bij elkaar verdiend. Als ik een TV heb maar nooit TV kijk, betekent dat nog niet dat ik hem dan maar moet weggeven aan iemand die geen TV heeft maar er wel graag een zou willen hebben. En al helemaal niet dat die person zonder dat ik er iets tegen mag doen, mijn TV gratis of voor een tientje mag komen ophalen om hem vervolgens kapot te maken. Woningnood, zei je? Belangrijker dan recht op zelfbeschikkingsrecht over eigendom? Nou, zoveel krakers zijn er niet dakloos. Ze woonden, voordat ze gingen kraken, (nou ja, bijna, vooruit maar dan) allemaal veilig en gratis in een doorzonwoning bij papa en mama. Maar ja, daar kun je niet de beest uithangen he.... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 15-06-2008 13:04 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 500 | 09-01-2008 19:28 |