Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zit weer in een hypomanie, tegen het manische aan.
Maandag gelijk maar de psych bellen... kutzooi. En nu de met RET-toegepaste variant: Het is mogelijk dat ik in een hypomanie zit, tegen het manische aan. Ik voldoe niet aan alle punten, volgens de beschrijvingen van een hypomanie/manie. Een beetje hypomanie af en toe is niet zo erg, kijk maar eens wat voor een creativiteit het teweeg brengt ![]() Affirmaties: Blijf rustig, probeer te kalmeren. Maak je niet te druk. Laatst gewijzigd op 21-10-2007 om 10:47. |
![]() |
|
Ik heb geen zin in vandaag.
Ik wil me het liefst verstoppen onder de grond en daar verder slapen. Gisteren naar een verjaardag van iemand geweest die eigenlijk vergeten was dat ik vandaag jarig ben (hij is btw pas de 23e jarig). Zo vreemd, om om 0.00uur dan daar maar weg te gaan, terwijl je normaal door iedereen werd gefeliciteerd op dat tijdstip. Goed, nou hoefde dat ook niet voor mij, maar het deed wel pijn dat hij het blijkbaar alweer vergeten was. Of hij had gewoon teveel gedronken, dat kan ook. Want zelfs mijn vriend zei pas toen we al onderweg naar huis waren ineens "oh ja, je bent jarig he" .. mja.. die had wel echt veel op. Maar toch. Echt fijn voelt dat niet. Mijn ouders heb ik ook nog niets van gehoord, en ik heb 1 ecard gehad. Kunnen we dat niet gewoon overslaan, verjaardagen?
|
![]() |
Heksjuh, sterkte en een dikke knuffel! Wat een rotsituatie zeg, meer weet ik er niet over te zeggen. ({)
Gisteravond was weer leuk. D. kwam langs, ze zei dat ze geld had gekregen van haar pa en we dus uit konden. We gingen weer eens helemaal tutten, zoals we vroeger altijd deden voor we uitgingen. In plaats van een broek en hemdje en wat mascara, deed ik nu een rokje en een leuk shirtje aan, en weer eens eyeliner onder mijn ogen. Wham, daar is andere ik. Een deel van mijn huisgenoten waren er al, D., ik en nog een huisgenootje gingen er later heen. Het was echt leuk, de dj draaide veel beter dan twee weken geleden. Veel meer electro, ik heb echt leuk gedanst, ik voelde me relaxed. Had al een hoop alcohol op, maar was nog niet echt dronken ofzo. Later kwam hij ook nog. Beetje samen gedanst, samen wat hasj gerookt. Meestal liep hij gewoon wat rond, was hij met andere mensen aan het praten. Maar na elk rondje lopen kwam hij weer even bij mij staan. Arm losjes om me heen, dansen, lachen, flirten. Rond half vier hadden een huisgenootje en ik het wel gehad. Nu was ik wel dronken, ook beetje stoned. Ik zei tegen hem dat ik wegging. Hij vroeg wat hij moest doen. Hehe, ik zei dat hij maar moest blijven. Ik had echt geen puf om nog een beetje op de bank te hangen en te blowen en met elkaar te kloten. Hij gaf me een kus en mijn huisgenootje en ik gingen weg, zij was helemaal verbaasd. 'Wat moet jij met de buurman? Hij is toch je ex ofzo?' Hehehe, ja wat moet ik in godsnaam met hem? Vrijheid proeven, ouwehoeren, jong zijn. Whooee ik vertel maar rare verhalen hier, maar het is allemaal leuk enzo. Ik hou van mijn huidige leven. School, werk, beetje blowen, beetje drinken, dansen, vrij zijn. <3
|
Niets meer van mijn zusje gehoord... En daar kunnen zoveel redenen voor zijn: verboden te smsen in een ziekenhuis, batterij leeg, ze slaapt... Maar het is gewoon vervelend, we willen informatie hebben, we willen weten hoe het met haar gaat. En ik haal natuurlijk weer allerlei doemscenario's in mijn hoofd. Blegh.
[edit] O, een smsje! Ze heeft waarschijnlijk iets van buikgriep of zo. Hm, voel me wel opgelucht nu. Maar het blijft stom dat ze daar helemaal in Thailand is en dat wij niets kunnen doen.
Laatst gewijzigd op 21-10-2007 om 13:11. Reden: Nieuwe ontwikkelingen |
![]() |
|
Verwijderd
|
@vogelvrij: oh, frustrerend
![]() Hmmmm, even ziekzijn dwingt je wel om rust te nemen ;x Heb veel geslapen de laatste 2 dagen, ben een beetje pissig dat hij niet smst maar goed, ik hem ook niet dus meh. Morgen toch maar een poging wagen om naar college te gaan, en weer eens wat positiever proberen te leven. Moet ooit lukken, toch. |
![]() |
|
Oeeeh het is fijn met mijn vriendje <333 en Luxemburg was teh gaaf en ik heb een miljoen nieuwe kleren.
![]()
|
Verwijderd
|
Het gaat niet goed, en ik weet niet meer wat ik eraan moet doen
![]() Op zich was het gisteravond heel gezellig, tot dat ene gesprek met die vriendin. We hadden het over toekomstbeelden en studieplannen voor de komende jaren. Zij wil gaan reizen met haar vriendje als ze haar bachelor heeft over twee jaar. Ik zei dat ik dat ook wilde doen na m'n bachelor. En toen kwam ik tot de conclusie dat ik eigenlijk geen vriendin of vriend heb waarmee ik dit kan doen. Werkelijk iedereen is bezet en zij zien het daarom allemaal niet zitten om hun geliefde een half jaar achter te laten. Op zich wel begrijpelijk, maar het maakt wel dat ik met een groot probleem zit. M'n vriendin zei nog heel lief dat ze het echt niet zag zitten om alleen maar met haar vriend te reizen een half jaar lang, maar ik heb haar er al op gewezen dat ik het niet zie zitten om een soort back-up optie te zijn als het niet goed gaat met ze. Eigenlijk is dat gewoon het probleem. Ik plan mezelf helemaal vol met alles wat ik kan doen, zodat ik niet hoef te voelen dat ik de enige ben die eigenlijk helemaal alleen is. Het is niet dat ik een hekel heb aan vrijgezel-zijn, ik heb er gewoon een hekel aan dat ik nu een beeld krijg opgedrongen dat het niet normaal is als je geen relatie hebt. Al m'n vrienden hebben dat om op te bouwen en hun toekomst mee te zien, maar ik heb dat gewoon niet. Ik voel me nu echt een klein kind tussen al m'n volwassen vrienden met hun grote-mensen-relaties, die heel zielig om aandacht moet gaan vragen, omdat ze niemand heeft. Ik haat dit gevoel. Wat moet ik nou, andere vrienden zoeken of gewoon maar accepteren dat ik altijd degene ben die alleen is ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh kwast wat een lief beestje!!!
OT: grmbl, ik moet van een filmpje (van mezelf, heel gezellig) de letterlijke tekst opschrijven (het zijn gesprekken), maar dat ding loopt steeds vast omdat ik hem steeds moet stoppen en weer aanzetten. Grrr, het is zo mega irritant. Maar eigenlijk ben ik gewoon te moe. Ik heb alweer geslapen en ik ben nog steeds moe en heb nergens zin in. Gatverdamme. Ik wil dit rotgevoel niet, ik wil niet boos zijn op mezelf, ik wil de hele wereld aan kunnen, maar dat kan ik nou eenmaal niet. En kiezen voor mezelf is af en toe ongelooflijk kut. |
![]() |
|
Droomvlucht, gefeliciteerd! Hopelijk is je dag toch nog een beetje leuk geweest.
OT: Dat was het dan. Het is uit. Ik vind het niet eens erg. Nóg niet. En we vinden elkaar ook nog steeds leuk, superhandig. Nouja, we zullen wel zien waar het schip strandt. Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben en kan ik rustig aan het werk. (Dit klinkt best wel gek eigenlijk. Wie vindt het nou fijn als het uit is? ![]() En gisteravond was leuk btw, leuke nieuwe mensen ontmoet en dat is goed ![]()
|
![]() |
@ droomvlucht: ik hoop dat je toch nog een beetje een leuke dag hebt gehad. Gefeliciteerd!
@ rare kwast: aah die is wel schattig Iemand heeft de halve inhoud van mijn koelkast meegenomen ![]() En ik moet nog vanavond: douchen, wassen, kooi van beest schoonmaken, kamers indelen, kamer opruimen....en nog veel meer. Au travaille! |
![]() |
|
Verwijderd
|
@Droomvlucht, gefeliciteerd! Hopelijk heb je toch nog een beetje van je verjaardag kunnen genieten.
@Rare kwast: ze is leuk! ![]() Vandaag was leuk. Ik heb met een heleboel basisschoolkinderen shampoo zitten maken. ![]() |
![]() |
|
Nog even en het gaat echt fout. Ik voel me slecht. En m'n moeder zeurt over dat ik moet studeren
|
Verwijderd
|
Fijn weekend gehad, maar nu voel ik me een beetje droevig. Het lijkt wel alsof dat de laatste tijd aan de zondagavond gekoppeld is. Ik dacht eerst dat het kwam door het gevoel dat ik 'nog zo veel moet' in de week die voor me lag, maar komende week hoef ik helemaal niet zoveel, dus nu snap ik het niet meer.
Komende week ga ik in ieder geval m'n verslag afronden. Fijn als het af is, maar ergens ook wel jammer. En dan een weekje 'vakantie'! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() heel veel succes iig!
|
Wieh, ik word nu gewoon al gebeld voor een kamer
![]() Kan ik niet meer als excuus bij hem blijven slapen ![]() Moet wel hospiteren enz, maar toch ![]()
|
@ Heksjuh: veel sterkte }
OT: Vriendje is weer weg. En ik baal heel erg want tot en met volgende week zondag rijden er geen treinen tussen Roosendaal en Vlissingen, wel NS-bussen, maar dan heb je een uur langer reistijd en aangezien ik er normaal al 3 uur over doe... Nu zie ik hem volgende week maandag pas weer, dan ga ik gewoon naar hem toe. Het voordeel is wel dat ik weer een weekendje voor mezelf heb, maar toch, ik ben liever bij hem. Nouja, hard studeren maar deze week, dan gaat-ie snel voorbij! Morgen om 5 uur op, wat doe ik mezelf toch steeds aan. Elke keer als de wekker gaat denk ik, waarom heb ik gezegd dat ik wel om 6uur kan werken? En dat ik het nooit meer doe, maar het tijdstip an sich is wel fijn, aangezien ik om half 10 dan al weer klaar ben en nog een hele dag voor me heb. |
![]() |
|
Droomvlucht: gefelicteerd! Ik hoop dat je toch een fijne verjaardag hebt gehad
![]() Rare Kwast: wat een schatje ![]() Vogelvrij: dat lijkt me ook een rotsituatie. Wel fijn dat je nog iets van haar hebt gehoord. Iedereen bedankt voor de sterktes en knuffels (}). Het voelt nu heel raar. Het grootste deel van de dag kan ik gewoon werken, denk ik er niet aan. Het voelt zo onwerkelijk. Ik weet niet wat ik er mee aan moet. Vanmorgen kwamen die vriendinnen waar ze vrijdag mee was. De vriendinnen die hebben gelogen over waar ze was. Van twee waren de ouders ook mee. Mijn ouders en twee zussen zaten beneden. Ik zou eigenlijk gaan trainen maar ben niet gegaan, want ik moest (en moet) nog veel schoolwerk doen. Ik ben ook niet beneden geweest. Ik sta er voor mijn gevoel buiten. Ik heb niet helpen zoeken. Ik heb er niks mee te maken. Ik had geen zin om erbij te zitten. Ik weet niet wat er gezegd is. Ik weet niet waarom ze is weggelopen. Ik denk alleen dat ze voorlopig hier blijft. Iedereen doet zo gemaakt gezellig nu. Niemand die meer boos doet tegen haar. Ze eet weer, ze praat weer, ze is weer beneden. Mijn zus gaat zelfs met mijn zusje naar de film binnenkort. Iedereen was zo kwaad, verdrietig, en nu hoor je er ineens niets meer over. Natuurlijk vind ik het fijn dat ze niet meer weggaat, dat ze weer beneden komt. Ik vind het op zich ook niet erg dat er nog geen consequenties voor haar zijn. Ik begrijp het wel. Mijn ouders zijn vast bang dat ze het met straf erger maken. Maar ik begrijp het niet. Je kan niet doen alsof er niks gebeurd is, en dat doen ze nu wel. Ik weet niet of zij de echte reden weten, waarom ze is weggegaan. Het is raar en onwerkelijk. Vrijdag in het begin van de avond was alles nog goed. En sinds het eind van de ochtend lijkt weer alles goed. Terwijl het toch vreselijk is misgegaan daar tussenin. Zoveel vragen. Is het raar dat ik niet mee ben gaan zoeken? Is het raar dat ik er vanochtend niet bij zat? Ik hou heus wel van ze. Ben ik dan de enige normale hier? Of juist abnormaal? Het lijkt alsof mijn beide zussen littekens dragen van hun jeugd, onze jeugd. Mijn tweelingzus die er niet mee kon omgaan, nu mijn zusje? Ik heb ook wel eens een klap gehad vroeger. Ik heb er geen problemen mee. Ze was bang om naar huis te komen, heeft ze vanmorgen tijdens dat gesprek gezegd. Oke, dat begrijp ik. Maar dat is geen reden om weg te lopen. Als ze gewoon thuis was gebleven, had ze niet bang hoeven te zijn om terug te komen. Die jongen, die mijn vader bij zijn keel had gegrepen, was er helemaal bang van. Net goed. Had hij maar moeten blijven staan. Hadden ze met z'n allen niet zo onverantwoordelijk moeten zijn. Bang zijn om terug te gaan is een reden om weg te blijven, niet een reden om weg te gaan. Het ene moment lijkt alles goed te gaan. Als ik erover ga nadenken, gaat het mis. Dan komen de tranen. Verder gaat het prima. Als ik me er maar niet mee bezig hou. Was het maar nooit gebeurd. Was ze maar nooit zo stom geweest. Aan de andere kant is het voor haar misschien beter dat het is gebeurd. Tenminste als ze nu hulp gaat zoeken. Want dit was vast het topje van de ijsberg. Ik vind het zo erg voor mijn ouders, zus en ook wel voor mijn zusje. Waren me maar een normaal, gelukkig gezin.
|
![]() |
Ik heb mij zelden zo ongelofelijk slecht gevoeld als vandaag. Het begon leuk, familie kwam langs. Twee achternichtjes (één 8 maanden, een 3 jaar) en haar ouders (moeder dus m'n nicht
![]() Dan kom je wat te weten, wat je eigenlijk al wist, en zie je je gevoel naar beneden donderen. Met dit gevoel studeren is ook niet bijster succesvol. |
![]() |
|
![]() |
Droomvlucht, gefeliciteerd!
Ooh het koude weer komt, de echte herfst breekt aan, daarna de winter. Ik merk het al aan mijn muziek, opeens luister ik weer veel Bright Eyes. Herinneringen, zo veel herinneringen. Alles loopt door elkaar, ik weet niet meer goed wat wanneer is. De tijd dat ik elke ochtend voor ik naar school ging een lijn speed nam en ondertussen naar bright eyes luisterde, lijkt dichterbij dan mijn vaders dood. Mijn exvriendje, die ik gedumpt heb omdat ik speed belangrijker vond, lijkt ook dichterbij. Het pand van vrienden wat afbrandde, voor het uitging met dat vriendje, lijkt al helemaal dichtbij. In de winter, januari was het. Toen ik T. en P. tegenkwam. Toen ik P. niet meer herkende, hoe wit hij was, hoe lijkbleek en klein en gebroken. Zijn pand was afgebrand, hij was wakker geworden met vuur om hem heen, het lijkt allemaal nog zo dichtbij. P. die constant weer verdween, niemand wist dan nog waar hij was. Bezig met een tour door nederland, langs kraakpanden. De zorgen die ik om N. had, die vermist was na de brand. Waar hing hij uit, trok hij het nog wel? Zijn gebroken stem, de dag na de brand. Al zijn muziek kwijt, zijn demo's, ik hoor het hem nog steeds zeggen, ik kan zijn stem zo terughalen. 'Een deel van mij is dood gegaan'. De zorgen, de angst, hoe P. eruit zag, het heeft destijds zo veel indruk op me gemaakt. Ik snoof alle shit weer weg, maar als ik er aan terug denk besef ik pas hoe heftig het was. Het is al bijna twee jaar geleden zeg. Wat heb ik die twee jaar allemaal gedaan? Wat is er allemaal gebeurd met mijn leven die jaren? Ik zag het als een geweldige tijd, keek zo op tegen die jongens, terwijl ik ook op ze neer keek. Verrote junks, we waren het allemaal. We hadden een hekel aan onszelf, aan de drugs, aan de manier van leven, maar liever dat dan precies in de maatschappij passen, in een keurslijf zitten. Maar we zaten in een keurslijf, keurslijf van de speed en wiet, van onze verslaving. Wat een puinhoop was het toch. Bright eyes, brigth eyes. Die band heeft me door zo veel shit heen geholpen. Bepaalde nummers dragen speciale, specifieke herinneringen met zich mee. Down in a rabbit hole, het nummer van P., van na de brand. Baby, tell me where'd you go For days and days Did they make you stay up all night? Did they paint your face that pasty white? A line allows progress, a circle does not. Mijn drugsnummer, de herkenning, ik draaide hem grijs. Jezus, dat hele nummer, de tekst, elke keer jankte ik weer. Haligh, mijn voor het naar school gaan liedje. Al die nummers, die band, die tijd, het was zo raar. Nu luister ik die nummers weer, en het leven is totaal anders. Het gaat beter met iedereen. N. zie ik af en toe nog, hij ziet er goed uit. P. is clean, spreek ik vaak nog, het gaat goed. Ik, J., K., M., alle junkies van toen zijn zo'n beetje gestopt. Het heeft een nadeel gehad, de hele vriendengroep is uit elkaar gevallen. Maar liever die vriendengroep niet meer hebben dan dat we allemaal nog junkies zijn. Als ik zo nadenk, als ik zo schrijf, besef ik dat ik eigenlijk nog een hele hoop te verwerken heb. Dat er nog best veel verdriet in me zit. Wat er allemaal is gebeurd, wat we allemaal hebben gedaan, gedacht, wat er gezegd is. Wat ik mijn ouders heb aangedaan, het gezinsleven, er is zo veel fout gegaan. Hoe verslaafd ik was, en obsessief. De zorgen die mensen om mij gemaakt hebben. Ook hij, hij hoort er ook nog bij. Hoeveel ik tegen hem gelogen heb. Dat hij zich zorgen maakte over mijn gebruik en grote gewichtsverlies, en ik weer eens vertelde dat ik ook ging stoppen en wist dat ik mager was en ging aankomen. Het enige wat ik wilde is dat hij zijn kop hield, ik wilde speed en nog meer afvallen. Dat hij me dan niet meer mooi zou vinden, tja, als ik mezelf maar mooi vond. Wat een rommel, ik hield iedereen zo voor de gek, mezelf het meest. Pff, ik moet hier niet over nadenken, word er helemaal emotioneel van. Lang zeik verhaal.
|
Morgen weer aan het werk... na een paar dagen er tussen uit te zijn geweest. wat een heerlijke week. laatst afgesproken met een vriendin.. vandaag weer..we hebben nonstop gesmst...nu een raar gevoel in mijn buik... verliefd?... nee toch , ik niet .. zou ze me ook leuk vinden...hoop het.. of is het maar een gevoel van even..
morgen weer aan het werk...
|
Ooh ik heb nu twee hartjes en een blaadje in mijn ene oor.
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik hoop maar dat ik het goed voorbereid heb, maar volgens mij klopt dat hele programma niet. De ene keer rekent ie iets neit goed, en als ik dat dan niet meer invul, rekent ie het fout
![]() Achja. Het is niet anders. Deze week "vrij" voor zover je het vrij kunt noemen, want ik moet vrij veel. Nouja, moeten moeten moeten. Het is ook vooral mijn sociale levne weer een beetje oppeilen. Hoewel het daarmee toch best aardig gesteld is de afgelopen weken. Al zeg ik het zelf. Ik ratel. Ik heb energie over ent och weer niet. Mijn ogen doen deh ele dag al ontzettend zeer en ik ben niet lekker. En weer kloteberichten gehad. Verdikkeme. I know it's not the smartest thing to do, we just can't seem to get it right. But what I wouldn't give to have one more chance tonight. |
![]() |
||
Citaat:
Het besef begint te komen dat uit ook echt uit is, en dat er voorlopig nog niet echt iets anders in zit. Bah ![]() Ik zou het zo graag nog even een kans geven.
|
![]() |
Daar kwamen ze dan weer na 5 dagen, m'n ouders... Het voelde vreemder dan ooit, alsof ze mijn ouders niet meer waren. 4 nachten bij haar in huis en ze zijn me al volkomen vreemd. Nu vraag ik me dus af hoe dat geweest zou zijn als hij er nog was, zij nog 'thuis' kon wonen en ik bij hun zou slapen? Dan had ik vast noooooit meer terug gegaan en waren zij mijn ouders geworden. Ja, dat was fijn geweest...
Verder waren de 5 dagen fijn, echt heel veel bij haar geweest en ze bleef me maar vertellen hoe blij ze wel niet met me is. ![]() ![]() ![]() Ooooh en ze hebben dé brieven, ge-wel-dig. Zullen ze dan eindelijk de straf krijgen die ze verdienen?
|
![]() |
Jeetje, ik heb al mijn oude berichten teruggelezen van de tijd dat hij en ik met elkaar rommelden. Wat een rare tijd zeg. Ik wist niet meer dat ik zo jaloers was af en toe. In mijn hoofd was ik blijkbaar behoorlijk obsessief met hem bezig. Hij pakte me echt goed in. Nu is alles anders, ben ik veel sterker en minder onzeker.
Nu is alles veel vrijer en rustiger, ben ik gewoon vrolijk en wil ik niet zo graag bevestiging en aandacht, wil ik niet zo graag lief en mooi gevonden worden. Ik weet nu dat ik best mooi ben, ik weet dat ik leuk ben, ik hoef geen bevestiging. Nu wil ik gewoon lol trappen en vrij zijn en af en toe met hem klooien. Ooh ik word zo vrolijk van we just don't care van John Legend.
|
Op de één of andere manier lijk ik steeds achter de rest aan te lopen. Gisteren heb ik me ingeschreven voor de open dagen van de Universiteit van Utrecht en voor de UVA, gekeken naar open dagen van de HKU/AHK maar die vallen heel ongelukkig. Waarom plannen al die gasten ook die open dagen allemaal op 17 november, ik kan toch niet overal tegelijk zijn?! Sommige vriendinnen van me hebben al selectieweekend gehad, zich ingeschreven voor meeloopdagen, dagjes studeren etc. Jezus dat zíj nou weten wat ze willen, waarom heb ik dat niet? Ik zit nog steeds vast, alles lijk me wel leuk.. Het lijkt me ook zo lekker als ik gewoon overal een kijkje kon nemen, maar dat gaat dus niet. Verdorie. Ik heb wel minstens 10 studies die me oprecht leuk lijken en die niet bepaald bij elkaar in de buurt liggen. Hoe moet ik nou weten wat ik wil?!
Pff. En m'n planning loopt in de soep. Ik heb pas 1 hs van AK geleerd en voor de rest niets. Dus ga straks na acupunctuur/therapie maar in de bieb zitten (meteen m'n nieuwe biebpas uitproberen ![]()
||
Citaat:
![]() Ik heb heel Economie gedaan gister en een heel fijn weekend gehad. Ik voel me fijn. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar eergisteren toen ik mezelf erover hoorde praten dacht ik hm, lijkt dat me nou wel echt leuk? Waarom kies ik niet gewoon het eerste wat mijn hart me ingaf? Op toetsen is dat altijd goed. But still, ik ben zooo bang dat het fout gaat. Of dat ik alleen zit..OK genoeggezeurd! @ Ruudje: Tof! @ Rare Kwast: Aw!! @ Droomvlucht: feli nog, is het nog leuk geweest? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Iedereen die het nodig heeft: veel sterkte! Ik lees alles mee en denk alles mee, maar ik heb nooit zo'n trek om te reageren op dingetjes
![]() Anyway: ik ben onder de indruk van een jongen van zesentwintig. We schelen zo'n acht jaar. Iets meer zelfs. Ik heb één avond met hem gepraat en ik denk voortdurend aan hem. Eindelijk iemand leuks ontmoet die volwassener is (dan de rest van de jongens die ik ken en aan wie ik me erger) én intelligent én ook wel knap. Misschien daarom onbereikbaar. Wellicht daarom onbereikbaar. Wat zou hij zien in een meisje als ik? Hij denkt misschien dat ik volwassener ben dan mijn leeftijd voorschrijft, maar het zal hem tegenvallen. Ik wilde hem net terug e-mailen en ik werd gewoon zenuwachtig. Echt irritant. Gewoon omdat ik bang was stom over te komen. En ik heb het koud. Wiiiee, waarom ben ik onder de indruk van één avondje praten? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
@ Nijn*: ik heb een beetje hetzelfde. Ik denk dat je gewoon naar veel voorlichtingsdagen moet gaan, dan vallen er toch veel studies af die je leuk leken toen je er informatie over las, maar toch niet zó leuk blijken te zijn. Als je er gesproken informatie over krijgt, is het toch vaak anders dan dat je het leest. Vooral als je naar van die dagen gaat waar je de invulling van het eerste jaar krijgt.
Ik wil een lotingsstudie doen, maar als ik uitgeloot word, weet ik ook niet wat ik dán wil doen. Want alles lijkt me "wel" leuk: biologie lijkt me leuk vanaf het tweede jaar, biomedisch moet je voor loten, gezondheidswetenschappen is leuk maar zo breed... en dan heb je nog dingen in de andere sectoren die ik leuk vind: Latijn en Grieks, oudheidkunde, Nederlands, pedagogische wetenschappen, etcetera.. Dus ik ga gewoon veel open dagen bezoeken en informatie lezen. Alleen vallen alle open dagen in toetsweken. En dan ben je een hele dag weg. Hoe kunnen ze dat nou toch doen?! (mijn school dan) |
![]() |
|
Wow wat een herkenning hier aan vervolgopleiding problemen..
![]() ![]() @Nienna*: blof inderdaad! het zit echt de hele tijd in mijn hoofd. Ik vind het ook zo vet dat ik ze 23 november ga zien. Wordt zó gaaf! <3 En ik ben blij. Voel me zelfvoldaan, maar snap niet waar het gevoel vandaan komt. Eigenlijk ben ik te lúi voor woorden. Niet goed. Moet bezig met school. Nu tussenuur, maar kan me er niet toe zetten om wat actiefs uit te voeren. Zometeen misschien toch maar alvast met Engels beginnen. En even een to do list maken, anders komt daar ook niks meer van als ik thuis ben. ![]() Verder dus: - Engels leren - Scheikunde snappen. En maken. - Maatschappijleer samenvatten (eventueel) - Stofzuigen + vaatwasser uitpakken - Mail sturen naar de ToyRus - En kút, nog steeds CKV afmaken...
|
Verwijderd
|
@Nijn*: Er bestaat ook een studie 'algemene sociale wetenschappen', misschien dat dat iets is? En als je universiteit doet (op sommige hbo's kan het volgens mij ook) kun je in de minorfase vaak een heel andere minor dan je major kiezen. En idd wat Nienna* zegt: naar veel voorlichtingsdagen gaan. Een dagje proefstuderen geeft ook veel duidelijkheid, niet alleen over de inhoud van de studie, maar ook over de sfeer van de hogeschool of universiteit.
|
![]() |
|
Ik herken dat 'vervolgopleiding' probleem wel, maar bij mij is het meer de andere kant op: Ik dàcht te weten wat ik wilde, maar dat was dus niet het geval en heb ik nu 't idee dat ik in verkeerde hoek zit te zoeken aangezien er dingen zijn die ik veel liever doe dan dit en 't niet erg vind er voor betaald te worden.
![]() En ik zit nu ook met "werken of doorstuderen?" of misschien nog een hele andere, nieuwe studie? De laatste zou financieel lastig zijn, de eerste zou te doen moeten zijn, eigenlijk.
Laatst gewijzigd op 22-10-2007 om 10:59. Reden: Er schoot me wat te binnen dankzij daantje_0705. >.> |
![]() |
|
Vervolgopleidingproblemen heb ik ook alleen is het hier de vraag: doorstuderen of gaan werken? Ik wil heel graag doorstuderen maar weet niet hoe ik dat financieel moet gaan doen aangezien ik dan geen studiefinanciering meer krijg en m'n ouders helemaal niet meer willen betalen omdat ik dan een HBO-diploma heb. Werken zie ik ook nog niet zo zitten maar ik zit nu al zo in geldnood
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Over studiekeuzes gesproken: ik heb me ooit min of meer per ongeluk aangemeld voor de studie die ik nog steeds doe. Ik had het formulier ingevuld en in een envelop ergens neergelegd, zo van: 'ik ga er nog even over nadenken'. Toen ik later die middag thuiskwam had mijn vader het al op de post gedaan ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Van 6-12 gewerkt. Ze vroegen of er vrijwilligers waren om langer te blijven na half 10, jahoor! Heb afgelopen 2 weken maar 3,5 uur gewerkt en nu had ik tijd, dus waarom niet? A.s. vrijdag ook nog 5 uur, dus veel uren deze week (voor mij)
Zo naar Groningen, ik ben echt actief vandaag en dat op nog niet eens 4,5 uur slaap (dat heb je hè, zondag uitslapen = 's avonds niet slapen en dan om 5 uur op moeten ![]() En mooi weer en Enya >333 ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |