Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2008, 14:37
Verwijderd
Net bij mijn behandelaar geweest. Ik had mijn probleem uitgelegd over mijn gedachtes die ervoor zorgde dat het tegenovergestelde gebeurde van wat ik dacht. Hij leek het niet te begrijpen en geloofde er niet zo in. Hij kwam met allemaal verklaringen die niet klopte. Op een gegeven moment vroeg hij of ik me niet begrepen voelde dus toen heb ik maar eerlijk gezegd dat dat zo was. Daarna hebben we nog verder gepraat en hij gaat me helpen met mijn gedachtes. Volgens hem gaat het niet lukken om er echt controle over te krijgen, maar we gaan de gedachtes wel onderzoeken en kijken hoe ik de gedachtes beter kan handelen.

Op de terugweg bedacht ik me dat ik misschien met mijn tarotkaarten mijn verwachtingen kan bijstellen. Verder moet ik meer nadenken over wat ik denk en wat ik zeg. Op tijd afkloppen als ik denk dat iets mee zal vallen, want ander roep ik het over mezelf en anderen af. Ik moet de boel iets meer gaan structureren, misschien kan ik het dan in goede banen leiden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2008, 14:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
En toen ging de vraag over Shukri Mustafa, heb ik weer En een over al-Banna. En we moesten twee keer onze naam invullen, 'want je wilt niet weten hoe vaak ik een tentamen zonder naam krijg'.
En mijn essay is nog steeds heel stom, ik heb het document nu maar weer afgesloten en nu wil ik het in mijn hoofd ook gewoon afsluiten. Het is te kort en te slecht, nou ja, jammer dan.
Oud 10-04-2008, 15:00
indigo
indigo is offline
Pfoe, druk druk druk. Maar leuk. En lekker weer!
Sorry^1000 TF!

Citaat:
Indigo: zit je nu al in je kamer of ben je nog bezig met verhuizen?
Vorige week heb ik contract getekend en sleutels gekregen, maar het plafond en alle muren moeten opnieuw geverfd... dat gaan we dit weekend doen. Er ligt nu al wel een matras, dan kan ik er tenminste slapen . Hoe gingen je tentamens?
Oud 10-04-2008, 15:48
Ruudje
Ruudje is offline
Zo, en nu gaan we lekker aan de slag met niveau 3. Ik hoop dat het niet al te lang meer duurt voordat ik weer kan gaan werken. Ik heb er zin in
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Net bij mijn behandelaar geweest. Ik had mijn probleem uitgelegd over mijn gedachtes die ervoor zorgde dat het tegenovergestelde gebeurde van wat ik dacht. Hij leek het niet te begrijpen en geloofde er niet zo in. Hij kwam met allemaal verklaringen die niet klopte. Op een gegeven moment vroeg hij of ik me niet begrepen voelde dus toen heb ik maar eerlijk gezegd dat dat zo was. Daarna hebben we nog verder gepraat en hij gaat me helpen met mijn gedachtes. Volgens hem gaat het niet lukken om er echt controle over te krijgen, maar we gaan de gedachtes wel onderzoeken en kijken hoe ik de gedachtes beter kan handelen.

Op de terugweg bedacht ik me dat ik misschien met mijn tarotkaarten mijn verwachtingen kan bijstellen. Verder moet ik meer nadenken over wat ik denk en wat ik zeg. Op tijd afkloppen als ik denk dat iets mee zal vallen, want ander roep ik het over mezelf en anderen af. Ik moet de boel iets meer gaan structureren, misschien kan ik het dan in goede banen leiden.
Ik begrijp wat je zegt, maar ben je niet bang dat je nu dwanggedachten en -handelingen gaat creëren? Je gaat nu bv. afkloppen wanneer je voelt dat dat moet, maar wat als je het per ongeluk een keer overslaat? Hoe voel je je dan?
Dit soort dingen lijken je houvast te geven, maar eigenlijk doen ze het omgekeerde; ze maken je heel erg afhankelijk en als je het een keertje vergeet voel je je waarschijnlijk erg naar en wil je dat ook weer goedmaken door het bijvoorbeeld in te halen... Ik zou dit echt voorleggen aan je behandelaar, misschien heeft hij nu al wat tips voor je waarmee je nu aan de slag kan om je gedachtes beter te handelen...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 16:38
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Vorige week heb ik contract getekend en sleutels gekregen, maar het plafond en alle muren moeten opnieuw geverfd... dat gaan we dit weekend doen. Er ligt nu al wel een matras, dan kan ik er tenminste slapen . Hoe gingen je tentamens?
Ik heb dinsdag 'pas' tentamen

Verdomme. Ik ben kwaad nu. Een beetje op mezelf, heel erg op de universiteit. Ik had dus maandag practicumtoets, je moest 7 van de 9 goedhebben. Maandag stond de uitslag erop, en ik had 80 punten. Nu hebben ze de uitslag in een ander document gezet. Ik kijk nog eens hoeveel punten ik heb (niet om nogmaals te controleren ofzo, maar ik wilde kijken hoeveel iemand anders had uit een andere groep en toen keek ik of mijn nummer ertussen stond zodat ik wist of ik in het juiste bestand keek). Heb ik ineens een 6.
Nu twijfel ik aan mezelf, of ik wel goed gekeken heb. Maar ik heb vaak gecontroleerd, ik heb wel echt goed gekeken. Degene onder mij had het eerst niet gehaald, die heeft nu een 8 (terwijl ze twee vragen niet had ingevuld en zeker wist eentje fout te hebben, dus dat kan niet), een ander studievriendinnetje had het eerst ook niet gehaald en nu wel, en eentje die eerst een 7 had heeft nu een 4. Dus of ik heb bij vier mensen verkeerd gekeken, of de fout ligt bij de universiteit.
Ik heb maar een docent gemaild, maar ik vind dit dus echt vervelend.

Ik vind het stom van mezelf, maar mijn eerste reactie was huilen Want dat betekend de dag na het tentamen die stomme toets herkansen terwijl ik maandag gewoon zeker wist dat ik het had gehaald.
Daarna heb ik de andere mensen gecontroleerd, dus nu ben ik eigenlijk wel zeker dat de fout niet bij mij ligt.

Ik hoop dat de docent snel antwoord.
En mijn dag was zo goed. Mooi weer, leren lukte wel aardig. En nu is het helemaal verpest. En het komt pas goed als ik antwoord heb, want nu heb ik totaal geen zekerheid en dat is vervelend.
Wat een puinhoop weer.
Oud 10-04-2008, 16:43
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb vanmiddag 'al' 4 uur gestudeerd. Ben pas om 13u begonnen, omdat ik vanmorgen echt even wat later wilde opstaan, want ik slaap echt niet goed als de wekker op 7u staat. Vannacht dus heel lekker geslapen, mooi 8 uur en vanmorgen even rustig aan gedaan. Dat werpt meteen z'n vruchten af, want met de concentratie is het vandaag een stuk beter gesteld, nu om de 2 uur ff pauze.

Nu nog een uurtje even wat doen, dan eten en daarna misschien nog even verder.
Ik moet de tijd dat ik vanmorgen niks gedaan heb natuurlijk wel ergens inhalen *streng is* En dat boek moet uit! Dan ben ik vanavond wel laat thuis, want moet nog bijna 2uur reizen (zonder vertraging) dus hoop maar dat ik afgebeld word voor werk morgenochtend (6 uur op)

ps.
@ Lienepien: je kunt het! Je hebt nog zeeen van tijd als ik het zo hoor, dus niet zo stressen Daar gaat het niet leren niet beter van. Gewoon rustig aan, maak een planning en hou je daaraan. Dat hielp bij mij altijd erg goed, overzicht creeren (trema doet het niet) en wat je af hebt doorstrepen!

@ Heksjuh: dit geldt ook voor jou. Ben blij dat je nog een uitloopdag hebt, dat is toch wel genoeg? Wat ik zo van jou lees, wil je alles veel te goed leren inclusief alle details (deed ik ook altijd hoor () ik kan ook geen hoofd- en bijzaken scheiden) Maar ik heb dan ook vaak genoeg gemerkt dat een tentamen ook prima te maken is als je wat minder details kent, dus probeer het gewoon eens een keer. Hoe erg is het om desnoods een keer een her te hebben? Maak het een beetje makkelijker voor jezelf, er is nog meer in het leven dan alleen studeren. (en dan snap ik dat je nu tentamens hebt, maar buiten die tentamenperiodes om)

Edit: heb je een 6 als cijfer of 60 punten? Misschien staat het er gewoon verkeerd en heb je het wel gehaald. Hopelijk word je snel teruggemaild.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 16:54
Verwijderd
De zon schijnt. En dat houdt me, samen met mijn knetterharde salsamuziek, als enige blij. Maar hé, t is beter dan niets. Maar mijn vriendinnetje zei eergisteren heel treffend: het is fijn dat je bij je ouders zit, maar je moeder is wel degene die je niet laat uitpuffen, uit angst om je heel snel weer kwijt te raken.

Misschien ben ik daarom wel in de war. Dat ik zelf eigenlijk wel weet waar ik eindigen wil, maar dat haar angst me onbewust aan het twijfelen maakt. Zou dat kunnen?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 17:04
Verwijderd
Het gesprek was zwaar. Ik ben onwijs somber en moe en er kwam maar weinig uit me. Nou blijkt dat m'n moeder er vanavond niet is en internet doet stom. Ik ben even helemaal op en wil alleen maar in m'n bed liggen en huilen en dan slapen. Maar ik moet dus zo gaan koken.
Het is veel te veel in m'n hoofd, ik weet het even niet meer.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp wat je zegt, maar ben je niet bang dat je nu dwanggedachten en -handelingen gaat creëren? Je gaat nu bv. afkloppen wanneer je voelt dat dat moet, maar wat als je het per ongeluk een keer overslaat? Hoe voel je je dan?
Dit soort dingen lijken je houvast te geven, maar eigenlijk doen ze het omgekeerde; ze maken je heel erg afhankelijk en als je het een keertje vergeet voel je je waarschijnlijk erg naar en wil je dat ook weer goedmaken door het bijvoorbeeld in te halen... Ik zou dit echt voorleggen aan je behandelaar, misschien heeft hij nu al wat tips voor je waarmee je nu aan de slag kan om je gedachtes beter te handelen...
Nee, ik ben niet bang voor dwanggedachtes. Dat afkloppen wil ik gaan proberen, kijken of het mijn gedachtes ongedaan kan maken. Sommige mensen doen het meer als grap, maar ik denk dat het ontstaan is uit mensen zoals ik, die onbedoelt dingen over zich (en anderen) afroepen. Ik weet niet of het afkloppen gaat helpen. Eigenlijk moet ik gewoon die gedachtes van "het komt wel goed" niet meer krijgen, maar ik ehb nog geen manier gevonden om ze te blocken. Ik ga het gewoon proberen en kijken of het werkt.

Verder ga ik al meteen aan de slag met mijn behandelaar hoor. Ik ga de komende dagen alle situaties opschrijven waar ik iets dacht en het tegenovergestelde gebeurde. Dan gaan we vervolgens kijken of we die automatische gedachtes kunnen tekkelen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 18:20
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mn tentamen ging nog best redelijk gezien het werk wat ik erin had gestopt. Ik heb het vak denk ik sowieso wel met een 7 afgesloten, maar stiekem hoop ik op hoger. Zou wel tof zijn. Maar sommige dingen wist ik écht niet, ik wist niet eens waar ze het over hadden. Maar er waren bonus-vragen die ik wel weer allemaal had ingevuld. Dus dat is vast weer wat puntjes scoren.

Vanavond nog even party'en om de vakantie in te luiden.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 20:35
Neko*
Neko* is offline
Mijn hoofd, mijn hart, mijn leven. Alles is een rotzooi. Het is alsof alles instort, weg valt en dat ik alleen overblijf. Ik probeer vooruit te kijken, maar het enige wat ik zie is een groot zwart gat. Ik zit vast in mezelf, het leven loopt me voorbij. Ik ren de longen uit m'n lijf om bij te blijven, maar het lukt niet. Ik kan niet meer, ben uitgeput, helemaal opgebrand.
Oud 10-04-2008, 20:40
rare kwast
rare kwast is offline
ik sla mijn gedachten en gevoelens even over, wil eigenlijk naar bed
maar heb net voor de verandering even de droogtrommel gesloopt

Oud 10-04-2008, 20:56
punkstar
punkstar is offline
oh wat waren dinsdag en woensdag mooie dagen <3 nu merk ik het echter alweer door mijn gebrek aan energie. en er is helaas nog zoveel te doen

darkfairy, ik vind het knap van je dat je het hebt uitgemaakt met je vriend! dat wilde ik even gezegd hebben
Oud 10-04-2008, 21:10
Nienna*
Nienna* is offline
Zonnebankje doet me goed, al was het maar 12 minuten
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 21:25
Neko*
Neko* is offline
Terug naar 0. Doorgaan tot ik licht in m'n hoofd ben en nauwelijks m'n been nog voor de ander kan krijgen. En dan pas beseffen wat ik deed. Niks meer voelen, alleen maar een hartslag. Want ik leef. En nu slapen...
Oud 10-04-2008, 21:34
Verwijderd
Citaat:
@ Lienepien: je kunt het! Je hebt nog zeeen van tijd als ik het zo hoor, dus niet zo stressen Daar gaat het niet leren niet beter van. Gewoon rustig aan, maak een planning en hou je daaraan. Dat hielp bij mij altijd erg goed, overzicht creeren (trema doet het niet) en wat je af hebt doorstrepen!
Dank je.
Ik doe wat ik kan en het duurt ook nog wel even voor het tentamen is, maar ik heb het op dit moment ook heel druk met commissiewerk en dat kan (helaas) niet wachten tot na het tentamen.
Dus ik probeer m'n aandacht te verdelen.
Maar af en toe slaat de paniek even toe.
In planningen ben ik niet zo goed, ik kan heel moeilijk inschatten hoelang ik met iets bezig ben, maar ik ga wel een lijstje maken van wat ik nog wil/moet doen, en dat dan proberen af te werken!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 21:48
Changshan
Changshan is offline
Moe en over het algemeen voldaan van een zeer gezellige nacht en daaropvolgend een ochtend zonder gemiste colleges, maar moeheid roept natuurlijk ook weer wat vervelende stoffen in mijn lichaam op... ik ga jullie er niet mee lastigvallen.
Oud 10-04-2008, 21:58
Mariekje*
Mariekje* is offline
Tijd geleden dat ik hier gepost heb... Gewoon tijdenlang niet de behoefte gevoeld, maar vandaag is het voor het eerst sinds maanden gewoon eens een keertje raak. Plotseling zie ik het even niet zitten, en sta ik weer eens ouderwets met m'n rug tegen de muur... Gewoon gevoelsmatig, het kriebelt, en ik word overdonderd met een lading negativiteit, terwijl ik mezelf juist op de been probeer te houden met de positieve kanten van het verhaal. Positieve oplossingen probeer te zoeken voor alle beren op de weg, en alles alvast probeer te regelen om verassingen te voorkomen.

Tijd om m'n bed in te gaan...
Oud 11-04-2008, 00:28
Verwijderd
Het is echt niet leuk als de jongen op wie je ooit gek was en die je nog steeds wel leuk vindt je vertelt dat hij nu een relatie heeft met een man van 32 .
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 00:42
Redhair
Redhair is offline
Dinsdagavond kwam K. nog even langs, helemaal vrolijk en lief. Woensdag werd ik wakker en zag dat de deur naar zolder openstaan. Ik klom via de zolder op ons dak waar D. en een huisgenoot zaten, met jointjes en wijn. Lekker chillen in de zon, het was zo warm op het dak. D. en ik lagen in onze hemdjes, mijn huisgenoot had salsa opgezet. Toen we een beetje stoned werden luisterden we acid en vierden we zomer. D. en ik nog even een ijsje gehaald, alle mensen waren zo vrolijk en blij. Toen het net donker was gingen D. en ik nog aan de ijssel hasj roken, ooh, we vierden het begin van de zomer. Op het dak hangen, 's avonds naar de ijssel, hasj en wijn, zomer. <3
's Avonds kwam K. nog langs maar toen sliep ik blijkbaar al. In de nacht twee keer plotseling moeten kotsen, de hele dag kon ik alleen maar slapen, kwam niet van de bank af. Mijn moeder en broer belden me, maar ik had niet de energie om op te nemen. Was helemaal uitgeblust, lichamelijk en geestelijk.
Waarschijnlijk omdat het de trouwdag van mijn ouders was. Op de dag van mijn vaders crematie had ik precies hetzelfde. De rouw is geweest, verdriet is verwerkt, maar soms slaat het me toch nog even knock out. Gek, we deden nooit wat met die trouwdag, mijn ouders vergaten de datum zelfs steeds, net als mijn broer en ik, maar mijn vaders dood slaat me wel even ko.
Mijn moeder en broer waren maar zonder mij uiteten gegaan, hadden me niet te pakken gekregen. Om negen uur werd ik pas wakkerder en belde ik hun, ze zijn daarna nog even hier geweest. K. belde me ook en kwam langs toen mijn familie weer weg was. Hem net de deur weer uitgezet. Hij wilde blijven slapen maar ik moest hem natuurlijk afwijzen. Toen hij vroeg waarom niet zei ik dat ik lastig ben. Zeg de waarheid, vertel je angst voor intimiteit, vertel hem wat je van hem gaat vragen als het zo doorgaat. Het is nog niet uitgesproken maar we zijn wel zo'n beetje vriendjevriendinnetje. Ik moet hem dat laatste beetje echt nog gaan vertellen, het beetje wat ik maandan heb weggelaten.
Zijn handen kunnen in eens de handen van de misbruikers zijn. Zijn ademhaling, zijn lijf, zijn aanwezigheid, lippen, opeens zijn ze niet meer van hem maar van die misbruikers en dan gaat het fout, en daar moet ik hem nog op voorbereiden.

Morgen even op gesprek bij het restaurant van mijn broer. Zou daar eerder al gaan werken maar zag er toen vanaf, maar zij hebben dringend personeel nodig en ik dringend werk en moet niet elk baantje steeds afslaan, want heb nog maar tien euro. Dus ga daar maar werken, sowieso leuke collega's.
Oud 11-04-2008, 06:56
Verwijderd
Ik voel me opgejaagd.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 10:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn essay is af en dat is fijn. Internet is thuis kapot en dat is minder fijn.
Ik red me uiteindelijk wel.
Oud 11-04-2008, 10:01
Verwijderd
Waaaarom. Waarom doet mijn laptop vanuit het niets zo achterlijk zodat ik mn essay niet verder kan doen op mn kamertje maar in de huiskamer moet gaan zitten. Waarom voel ik me zo snel opgefokt. Waarom voelt het alsof ik tegen het meubilair sta te praten, godverdomme - ben ik dan echt nog steeds zo oninteressant hier.

Ik weet het even niet, hoor. Geen motivatie, geen zin. Gebeld door mevrouw over mn sollicitatie maar geen zin om terug te bellen. Ik wou dat het vanavond was.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 10:11
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
@ Heksjuh: dit geldt ook voor jou. Ben blij dat je nog een uitloopdag hebt, dat is toch wel genoeg? Wat ik zo van jou lees, wil je alles veel te goed leren inclusief alle details (deed ik ook altijd hoor () ik kan ook geen hoofd- en bijzaken scheiden) Maar ik heb dan ook vaak genoeg gemerkt dat een tentamen ook prima te maken is als je wat minder details kent, dus probeer het gewoon eens een keer. Hoe erg is het om desnoods een keer een her te hebben? Maak het een beetje makkelijker voor jezelf, er is nog meer in het leven dan alleen studeren. (en dan snap ik dat je nu tentamens hebt, maar buiten die tentamenperiodes om)

Edit: heb je een 6 als cijfer of 60 punten? Misschien staat het er gewoon verkeerd en heb je het wel gehaald. Hopelijk word je snel teruggemaild.
Ik weet het. Een herkansing is niet het eind van de wereld. En ik heb net het oefententamen eens doorgekeken. Ik wist niet heel veel antwoorden, waardoor ik dan weer paniekerig word. Maar alles kwam me wel bekend voor en ik wist ook veel wel ongeveer en ze vroegen helemaal geen details. Dus op het echte tentamen vast ook niet.

Ik had 60 punten, waar je 70 moest hebben. Ik heb nog geen email terug, maar het is inmiddels wel opgelost en ik weet ook waar het fout is gegaan. In mijn groep was iemand afwezig, ze hebben diegene in de nieuwe lijst eruit gehaald waardoor alle cijfers een plaats omhoog zijn geschoven. Nu hebben ze weer een nieuwe lijst geplaatst, waar nu niet alleen het studentnummer staat maar ook de achternaam. En nu heb ik weer gewoon 80 punten, dus druk gemaakt om niks. Gelukkig
En wij zijn de enige groep waar nu de achternamen staan, dus of ze hebben een heleboel mails gehad over dat het mis is gegaan, of ze hebben mijne gewoon serieus genomen en gecontroleerd. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat nog meer mensen elke dag in die lijst kijken of het nog klopt
Ik vind het trouwens wel slordig als de docent niet even teruggemaild, want voor hetzelfde geld had ik niet nog eens gekeken net.

Nu wel leren. In mijn nieuwste planning ben ik 'pas' maandag klaar, maar dat komt omdat ik nu ook dingen ga herhalen. En wat maakt het nou uit of ik maandag of zondag klaar ben met alles herhalen.
Niet zo stressen en gewoon rustig leren. En ook niet alles twintig keer herhalen, want je kan het na een keer ook wel.
Oud 11-04-2008, 10:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
Vannacht was leuk. Leuk begin van m'n vakantie, alleen een beetje jammer dat ik laat wakker werd en net heel erg moest haasten om alles klaar te krijgen omdat ik nú ga shoppen met mams.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 12:45
Verwijderd
Druk druk druk. Ik moet nog veel studiedingen doen, maar ik moet ook echt boodschappen gaan doen nu. En over een uurtje gaan we naar Ikea en andere meubelwinkels. Daarna zijn we de hele avond (en morgenochtend) kwijt aan het opbouwen van kasten. En ik moet nog zoveel doen!
Goed, planning; ik lees op momenten waarop ik kan lezen, morgenmiddag, zondag, maandag en dinsdag ga ik keihard studeren. Dinsdagavond ga ik naar Enschede, 's avonds ook keihard studeren. Woensdag de hele dag op m'n nichtje passen, misschien kan ik 's ochtends nog naar de kapper, donderdag ook op m'n nichtje passen en dan 's avonds écht weer naar huis, want vrijdag, zaterdag en zondag moet ik weer hard aan de studie. Maandag presentatie...

En nu maar hopen dat mijn zus niet verwacht dat ik dinsdag al op kom passen, want ik weet echt niet hoe ik dat klaar moet spelen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 13:48
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
In planningen ben ik niet zo goed, ik kan heel moeilijk inschatten hoelang ik met iets bezig ben, maar ik ga wel een lijstje maken van wat ik nog wil/moet doen, en dat dan proberen af te werken!
Ja, oké, ik kan dat ook nooit goed inschatten, mijn planningen zijn ook altijd veel te optimistisch. Maar overzicht creëren voor jezelf kun je wel doen.

In wat voor commissie zit je? En persoonlijk vind ik dat een tentamen boven commissiewerk gaat, maar misschien kan dat nu niet.

@ Heksjuh: dat je het (toch) gehaald hebt.

OT: Vanmorgen van 7-12 gewerkt, het valt nog mee met de moeheid, alleen een beetje moe in m'n rug van het zitten op een niet zo fijne stoel en het sjouwen van kratten en het heen en weer lopen. Nu moét ik echt aan de studie, dat boek uit, dat moest eergisteren eigenlijk al. Ik heb nu nog zo'n 3 uurtjes dat ik wat kan doen, vanavond uiteten met een vriendin in de stad. Heb nog geen idee waar we heen gaan, dus dat ga ik zo even uitzoeken. En dan echt lezen!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 14:52
Verwijderd
opgeruimd, schoongemaakt en de boel in mijn eigen kamer verbouwd. Wat vergeet ik nu? Oh ja. Geld verdienen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 15:23
Verwijderd
Was het maar vast de toekomst.
Of liever nog: was het die maar niet, was het maar niets.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 16:30
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Was het maar vast de toekomst.
Of liever nog: was het die maar niet, was het maar niets.
ja, heel treffend.

Verder was vriendjelief hier vanmiddag. Hij wou persee even langs komen. Alleen jammer dat hij echt supermoe was, en in slaap viel toen we even plat gingen liggen. Nu hebben we nog niet echt gepraat, en dat was wel wat ik wou. Ik wou gewoon even iemand waarbij ik het eruit kon gooien, terwijl ie me vast hield. Nja, dan niet he.. Weer een verprutste dag. Ipv wat te doen heb ik de halve dag in bed gelegen. En als 't nou nog wat opgeleverd had inplaats van dit lege gevoel, was het nog niet zo erg geweest. Maar ik moet nog 2 pw's scheikunde leren voor maandag. En het is veel, want ik heb de helft nog nooit gehad. Zo mogelijk voel ik me nog kutter dan gisteren.
Oud 11-04-2008, 16:39
duivelaartje
duivelaartje is offline
Jeetje, een 8 voor tentamen Neurale regulatie. Een 7,5 gemiddeld. Wel kut dat ik een 6 voor de paper had (en die volgens de docent niet hoger wordt..), want met een 7 daarvoor had ik een 8 gestaan. Maar ach, ik kan er mee leven.

Maar nu is m'n andere fucking kut oog ontstoken. Ik word gek.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 18:01
metallica
metallica is offline
*knuft* Neko

Bleh, geen appeltaart voor mij vanavond, want ik ben me te buiten gegaan aan koekjes. Dat is geen catastrofe want ik mocht vandaag wat snoepen, maar gewoon jammer omdat ik samen met hem taart ging bakken en ik die nu zelf niet kan eten. Achja... ik had het kunnen weten denk ik dan... Alleen even kijken hoe ik hem dat subtiel duidelijk kan maken zonder straks een hoop gezeik aan mn kop te hebben. Ofja, hij zeikt niet hij kijkt/doet dan alleen zo teleurgesteld net als afgelopen week toen ik mezelf weer opengehaald had...
Ik ben benieuwd naar zometeen, hoe ik me bij hem voel. Ik heb de afgelopen twee dagen toch wel echt getwijfelt of dit het nu is. Ben ik echt gelukkig met hoe het nu gaat, of probeer ik te doen alsof. Ik ben gewoon heel erg bang naar hoe het gaat als ik naar utrecht ga en het gevoel blijft dat het voor hem maar gewoon leuk is, dat ik tijdverdrijf ben en op de laatste plaats kom. En tja, als ik nu zou zeggen dat ik er geen zin meer in heb, achja, dan is dat zo en gaat hij gewoon verder met z'n leven alsof er nooit iets is geweest. Dat terwijl hij voor mij wel belangrijk is, ik ernaar uitzie om naar hem toe te gaan, mijn best doe om het leuk te maken. En ja ik zal het wel verkeerd zien, maar het voelt gewoon wel echt zo voor mij en nee daar ben ik niet gelukkig mee. Als ik mijn verstand op nul zet kan ik heel blij zijn met hem, maar zodra ik begin na te denken ben ik dat niet. Dan ben ik achterdochtig en wantrouw ik hem. Hij staat opeens na een half jaar weer voor mijn deur en denkt dat alles meteen weer goed is als hij zegt dat hij van me houdt en me mist. Maar dat is het niet... niet voor mij. Verdomme man, je hebt me zoveel pijn gedaan, je komt niet weg met alleen een knuffel en een ik hou van je. Dat kan je me tienduizend keer op een dag zeggen, maar dat is het niet. Ik wil merken dat jij ook je best voor mij doet, ook je best doet om het mij een beetje naar mijn zin te maken ipv dat ik maar constant bezig ben met jou te pleasen. En daar ga ik mee ophouden ook, ik doe echt met alle plezier en liefde leuke dingen, maar het zou eens fijn zijn als dat van twee kanten kwam en niet alleen van mijn kant... Bleh... dit zuigt, maar zonder hem zuigt het al helemaal. Dusja... waarom dacht ik ook dat alles weer goed zou zijn als hij weer voor mijn deur zou staan?
Oud 11-04-2008, 18:03
Sagana
Sagana is offline
Ik begin het zicht van m'n zieke grootvader al een beetje gewoon te worden, ik schrik niet meer zo erg als ik hem zo zie.

Het is zo raar hoe iemand in ongeveer twee maanden tijd zo enorm kan verzwakken. Kan evolueren van iemand die nog sterk is en er gewoon goed uitziet, naar iemand die enorm zwak is en niet eens meer alleen uit een glas kan drinken.

Hij ligt nu even terug in het ziekenhuis, en toen we gisteren bij hem waren, was hij best wel goed. Hij maakte zelfs nog grapjes enzo, en hij vroeg iets aan mij en zei daarbij mijn naam. Dat kan me dan ook weer verbazen, dat iemand fysiek zo zwak kan zijn, maar mentaal toch nog (best) in orde.
Gisteravond voelde hij zich blijkbaar wel weer heel slecht, want hij zei dat hij dacht dat hij ging sterven.
Ik weet niet meer wat ik wil. Wil ik dat hij op deze manier blijft voortleven? Ik weet niet eens of er nog een kans is dat hij weer (ook al is het maar een beetje) beter wordt... Ik wil niet dat hij doodgaat, maar misschien, héél misschien, is dat wel het beste voor hem...
Oud 11-04-2008, 18:09
Yana
Yana is offline
Citaat:
<knip>
Ik vind jou iedere keer weer heel eetgestoord klinken. Nou en als je deze keer en koekjes en appeltaart eet? Is het je echt die teleurstelling van je vriend waard? Dat je er zelfs al over denkt om het niet te doen, terwijl je het had afgesproken... alleen maar om af te vallen?

Je zegt dat je baalt geen hongerdieet te kunnen volhouden. Ik meen me te herinneren dat je randje ondergewicht (onder 20) zit (maar daarop mag je me corrigeren als ik het fout heb). Waarom Metallica? Wat denk je te bereiken als je het perfecte lichaam hebt dat niet kan als je dat -in jouw ogen- niet hebt?

Het is het echt niet waard, écht niet. échtéchtéchtéchtécht niet. Ik kan het nog 1000 keer herhalen, maar ik meen het wel.
Oud 11-04-2008, 18:34
Yana
Yana is offline
Citaat:
En nu het zelf nog geloven.
Daar werk ik aan..
Oud 11-04-2008, 18:55
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Geestelijk kapot. Dat ben ik. Ik ben gister na een relatie van 2 jaar waarvan we er 1,5 hebben samengewoond gedumpt via een mailtje. Ik weet nu even niet wat ik met mezelf aan moet.
Oud 11-04-2008, 20:24
punkstar
punkstar is offline
KUTKUTKUTKUTKUTKUTKUT wat zou ik graag am-en nu
helaas gelukkig is er op dit moment geen mogelijkheid toe
Oud 11-04-2008, 20:54
rare kwast
rare kwast is offline
to do list vrijdag avond:

- droogtrommel maken (mislukt)
- huiskamer stofzuigen heb het met de zwabber gedaan
- vaatwasser inruimen
- cake maken -> nu nog de boel afwassen
-boodschappen doen
-kamer stofzuigen
- wc poesten
-badkamer schoonmaken
- hok gerbil verschonen
- weekendtas inpakken
- overige zooi opruimen

mmm dat wordt een latertje vannacht

Laatst gewijzigd op 11-04-2008 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 21:29
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
oh wat waren dinsdag en woensdag mooie dagen <3 nu merk ik het echter alweer door mijn gebrek aan energie. en er is helaas nog zoveel te doen

darkfairy, ik vind het knap van je dat je het hebt uitgemaakt met je vriend! dat wilde ik even gezegd hebben
dankjewel .
we zijn nog gewoon vrienden.
Citaat:
Geestelijk kapot. Dat ben ik. Ik ben gister na een relatie van 2 jaar waarvan we er 1,5 hebben samengewoond gedumpt via een mailtje. Ik weet nu even niet wat ik met mezelf aan moet.
veel sterkte.
en ik had dat niet van hem verwacht.
*knuf*.
Citaat:
@ Darkfairy: goedzo! Ik ben trots op je! En je nu niet meer laten inpalmen door hem!

@ Mushu: veel plezier in Londen!

OT: Ik speciaal vanuit Groningen naar huis gekomen, zit ik net 10 minuten in de trein, word ik afgebeld voor werk. Het zat er in en met die bewustheid was ik ook gegaan, maar toch een beetje balen. Ga zo dan nog maar wat lezen. Het was ook afgeladen vol in de UB, alles was zo ongeveer bezet, dus zo erg is het nog niet dat ik er nu niet meer ben, hier is het lekker rustig en een grote tafel helemaal voor mij alleen.

Kwam ik vanmorgen nog iemand van de studie in Groningen tegen...iemand met een gebruiksaanwijzing. Er is gewoon geen normaal gesprek mee te voeren als je niet in zijn perceptie van hoe de wereld zou moeten zijn past. Ik vertel hem mijn woon- en studeerlocaties en hij begon me gewoon uit te lachen en dat het mijn keuzes zijn (het klonk voor hem ws. allemaal mega ingewikkeld, hoewel dat écht wel meevalt, dus dat heb ik ook maar gezegd, maar wat nou keuzes, ik deed mijn beklag toch niet?) Maar zo doet hij dus altijd, altijd meteen alles wat je zegt belachelijk maken of je ten minste het gevoel geven dat je raar doet/bent en nu dus expliciet uitlachen. Blijkbaar heeft hij dat nodig, andere mensen belachelijk maken
dankjewel.
en nee ik laat me niet meer inpalmen.
we zijn nog gewoon vrienden.
Oud 11-04-2008, 21:40
darkfairy
darkfairy is offline
.
'hoe voelt dat nou om een koekje van eigen deeg te krijgen?,
'je gooit zo je eigen ruiten in dat zegt theo ook'.
'een heleboel mensen op de afdeling iriteren zich aan jou'.
'vraag maar aan marcel ad en anita wat hunvan je vinden'.
'vraag maar wat mari arie en hans er van vinden dat je bij ons aan tafel zit in de pauze'.
'arie heeft al een aanntal keer gezegd
dat als je gedrag niet veranderd dat hij dan ergens anders aan tafel gaat zitten'.
'en dan kun je raden wie er dan nog bij jou aan tafel blijven zitten'.
'niemand want wij gaan allemaal met hem mee'.
'je bent te stom om te weten dat de meeste op de afdeling je niet moeten'.
'maar dat zal wel jou handicap zijn'.
'ik heb je al vaker gezegd dat je zo niet moet doen daar kwets je mensen mee'.
.
hou toch op.
ik maak alleen flauwe grapjes.
die een vriend van me op de afdeling ook maakt.
ben ik nou echt zo stom dat ik denk dat ze me mogen????.
waarom zeg je dit allemaal?.
ik ben bang dat de tijden van alleen komen te staan weer terug komen op het werk.
en dat alleen omdat ze niet tegen geintjes kunnen.
ik kan mezelf toch niet veranderen.
moet ik soms veranderen?.
helemaal niet meer mezelf zijn?.
ik ben zo bang hoe dit afloopt.
en ik voelde me vandaag al eenzaam op het werk.
.
Oud 11-04-2008, 21:43
Neko*
Neko* is offline
Alles wordt versterkt. Waar is mijn rust, waar vind ik die stilte? Ik ben bang om te gaan slapen omdat ik bang ben voor morgen. Voor morgen en de toekomst. Maar wakker blijven helpt niet, want de zon houd je niet tegen. De tijd tikt wel door, ookal zet je de klokken stil.
Ik wil even een plek waar niks er toe doet. Waar ik even mezelf kan vinden, rustig kan worden. Ik zou alleen niet weten waar ik heen moest. Iedereen om mij heb ik overwogen, en allemaal afgestreept. Ben ik dan alleen, of maak ik mezelf eenzaam?
Oud 11-04-2008, 21:51
Verwijderd
@darkfairy: Kun je niet ergens anders gaan werken? Wat een kutmensen zeg.

Wat voor flauwe grapjes bedoel je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 09:33
Nijn*
Nijn* is offline
@ darkfairy: het klinkt nooit echt leuk als jij iets over je werk post, misschien is het inderdaad een idee om naar een ander baantje uit te kijken? Moet je zelf weten natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat je hier niet echt ruimte hebt om jezelf te ontwikkelen, dwz zelfvertrouwen te krijgen e.d.

OT: Gisteren was mooi, we hebben de schoolleiding behoorlijk zuur laten kijken toen we aan kwamen zetten met onze brieven, ons draaiboek en meer dan 200 handtekeningen van examenleerlingen en docenten. Dus hopelijk krijgen we dinsdagmiddag het antwoord dat we wilden. Gisteravond uiteten geweest met m'n broer en moeder bij m'n oude werk. Dat was opzich wel fijn en lekker en zo maar het is daar zoo anders geworden, al mijn oude collega's zijn weg of gaan weg, het is niet meer het bedrijf waar ik in het begin zo enthousiast over was en ben dan ook blij dat ik niet meer teruggegaan ben.
Moet vandaag en morgen weer hard aan de slag, leren leren leren voor de hertentamens. Ik ga er gewoon vijf doen, waarvan twee luistertentamens, dus heb vooral veel te oefenen. Voel me maar matig vandaag, heb behoorlijk grote ruzie met een vriendin en alle spanning van de afgelopen weken of zelfs maanden komt er nu pas uit, wat het allemaal nog heftiger maakt. Maar goed, hopelijk een beetje mijn zinnen verzetten door te gaan leren, heb nog genoeg te doen voor vandaag:
- Luistertoets Duits maken
- Aardrijkskunde helemaal doorlezen, highlighten, leren
- Franse stencils uitzoeken, standaardzinnen-overzicht maken

Hoop dat ik in ieder geval met alles een eind kom. Aan de ene kant is het heel relaxt leren omdat ik toch al voor alles voldoende sta en deze herkansingen alleen zijn om mijn gemiddelde op te halen, aan de andere kant heb ik dan zoiets van ach.. zoveel boeit het ook weer niet
Oud 12-04-2008, 10:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nijn, je gaat de herkansingen vast wel beter maken. Want je sta toch voor alles voldoende en dan ga je die herkansingen echt met een relaxt gevoel maken. Je hoeft niet te stressen en het kan zijn dat je daardoor veel helderder nadenkt. Je moet er natuurlijk wel voor gaan leren/oefenen, anders heeft het niet zoveel zin. Maar je hebt geen druk en dat is fijn.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 13:40
Verwijderd
Ochtenden zijn vreselijk. Elke dag weer. Wéér geen reden om mijn bed uit te komen. Wéér een dag om in de war te zijn. Wéér een dag werk zoeken. Wéér een dag eenzaam. Wéér een dag met mezelf geconfronteerd worden. Wéér een dag...Gewoon weer een dag. Vreselijk.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 15:34
Hawahaai
Hawahaai is offline
*deelt een knuffel uit aan iedereen die 'm kan gebruiken*
en ook een speciale aanmoediging voor iedereen die bezig is met het schrijven van een scriptie.

Omdat ik nu zelf weer kan ervaren hoe rot het is als je er niet aan toe komt of als het niet lukt om het op papier te krijgen zoals je het je voorgesteld had. Half juni moet mijn scriptie af zijn. Met het praktijkonderzoek ben ik nog bezig, dus dat kan nog niet, maar het theoriegedeelte had al af kunnen zijn, en ik heb nog niets concreets op papier. Wel in mijn hoofd, maar dat verandert ook nog met de week. *zucht*

Ik word zo moe van zijn gedrag. Misschien kan ik morgen beter alleen gaan, is dat beter voor hem. Al zie ik het niet zitten om in mijn eentje naar Amstelveen te rijden . Het cadeautje vind ik zelf wel heel leuk geworden. Het is vanalles en niks, maar zo samen ingepakt ziet het er best aardig uit. Het zijn ook allemaal dingen die ze graag wilde hebben en goed kon gebruiken.
Vandaag was het jammer dat mijn MP3-speler leeg was (dat kon helemaal niet, maar het was toch echt zo), waardoor ik niet les 11 kon lopen, maar ik heb toch even gelopen. Het gaf wel een goed gevoel om weer aan de gang te zijn. Hopelijk houd ik het nu wel zonder blessures vol tot ik 5km kan lopen. Soms verbaast mijn eigen discipline en enthousiasme mezelf (maar dat is dus helaas niet op alle gewenste vlakken)

Verder gaat het eigenlijk best goed met me. Al even hier niet meer geschreven door tijdgebrek. De afgelopen stageweek zat propvol (met dagen dat ik van 7.15 tot 22.45u weg was, met daartussen een half uurtje thuis om te eten), maar was op zich wel oke. Ik vind het spannend dat het binnenkort weer gaat veranderen, omdat ik na komende week de groep oudste kleuters onder mijn hoede ga nemen, maar ook dat moet goedkomen. Ik kan het wel, en ik moet daar zelf gewoon ook vertrouwen in blijven houden, dan komt het goed.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 17:15
metallica
metallica is offline
Gisteren wel een fijne avond gehad, we hebben samen appeltaart gebakken en zijn daarna naar de bios geweest. Het was wel even stom toen bleek dat hij nog echt verder wilde gaan en ik op tijd thuis moest zijn omdat ik vanochtend vroeg op moest. Maar ik ben gewoon wat eerder naar hem thuis gegaan. Dat ging wel goed en zorgde niet voor stemmingswisselingen, maar vanochtend was dat anders... Ik had ontbijt meegenomen en hij zou met mij opstaan om samen te ontbijten. Mja, na tien keer bij het bed gestaan te hebben, terwijl hij er maar niet uitkwam, sloeg mijn stemming weer helemaal om. En ja, dan weet ik dat ik me daar niet druk om moet maken, dat het niet erg is, maar toch kan ik daar dan zo boos om worden. Maar wat ik nu wel doe is ook meteen zeggen wat in me omgaat en daarna was het voor mij dan ook weer goed. Maar ik voel me echt zo'n zeikwijf op zulke momenten... Maar ik ga hem maar eens zeggen dat hij er een beetje op moet letten dat wanneer hij concrete afspraken met me maakt of me iets toezegt dat hij dat dan ook moet volgen. En dat als hij niet zeker weet wat hij wil dat hij dat dan ook zegt, ipv mij beloftes maakt en die niet nakomt. Hoewel hier weer het probleem zit dat ik iets vaak zie als een belofte/afspraak, terwijl hij het bedoelde als we zien wel. Achja, het daar nog maar even over hebben want dat zal het mij een stuk gemakkelijker maken allemaal.
Oud 12-04-2008, 18:07
LEUGEN
LEUGEN is offline
ik ben de betekenis van het werkwoord ''houden van'' kwijt.
Oud 12-04-2008, 18:26
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
@darkfairy: Kun je niet ergens anders gaan werken? Wat een kutmensen zeg.

Wat voor flauwe grapjes bedoel je eigenlijk?
ik bedoel grapjes als.
'dat kan sneller he'.
'is die doos nou nog niet leeg'.
en van mensen laten 'happen'.
'het is goed vis weer'.
en van het gebaar met me hand maken van 'happen'.
en van die dingen.
dat soort flauwe grapjes.
maar dat kunnen ze blijkbaar niet hebben.
en zeker zei dus niet.
en ik heb gedacht aan ergens anders te werken.

Citaat:
@ darkfairy: het klinkt nooit echt leuk als jij iets over je werk post, misschien is het inderdaad een idee om naar een ander baantje uit te kijken? Moet je zelf weten natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat je hier niet echt ruimte hebt om jezelf te ontwikkelen, dwz zelfvertrouwen te krijgen e.d.

OT: Gisteren was mooi, we hebben de schoolleiding behoorlijk zuur laten kijken toen we aan kwamen zetten met onze brieven, ons draaiboek en meer dan 200 handtekeningen van examenleerlingen en docenten. Dus hopelijk krijgen we dinsdagmiddag het antwoord dat we wilden. Gisteravond uiteten geweest met m'n broer en moeder bij m'n oude werk. Dat was opzich wel fijn en lekker en zo maar het is daar zoo anders geworden, al mijn oude collega's zijn weg of gaan weg, het is niet meer het bedrijf waar ik in het begin zo enthousiast over was en ben dan ook blij dat ik niet meer teruggegaan ben.
Moet vandaag en morgen weer hard aan de slag, leren leren leren voor de hertentamens. Ik ga er gewoon vijf doen, waarvan twee luistertentamens, dus heb vooral veel te oefenen. Voel me maar matig vandaag, heb behoorlijk grote ruzie met een vriendin en alle spanning van de afgelopen weken of zelfs maanden komt er nu pas uit, wat het allemaal nog heftiger maakt. Maar goed, hopelijk een beetje mijn zinnen verzetten door te gaan leren, heb nog genoeg te doen voor vandaag:
- Luistertoets Duits maken
- Aardrijkskunde helemaal doorlezen, highlighten, leren
- Franse stencils uitzoeken, standaardzinnen-overzicht maken

Hoop dat ik in ieder geval met alles een eind kom. Aan de ene kant is het heel relaxt leren omdat ik toch al voor alles voldoende sta en deze herkansingen alleen zijn om mijn gemiddelde op te halen, aan de andere kant heb ik dan zoiets van ach.. zoveel boeit het ook weer niet
de laatste tijd kan ik inderdaad niet echt mezelf meer zijn nee.
en ik heb zeker gedacht aan ergens anders te denken.
ik zit nou constant in de spanning als ik op het werk ben.
tot dat ik naar huis ga.
en ik probeer me in te houden op het werk.
Reageren

Regels voor berichten