Advertentie | |
|
![]() |
|
[domme modus]
Kreeg vandaag mijn voorlopige aanslag binnen. Staat er dit op de voorpagina: "Te ontvangen of te verrekenen: xxx Euro" Krijg ik die xxx euro of moet ik dat bijbetalen? O.o Dat wordt nergens echt duidelijk. Wat ook wel raar is, is dat ze beweren mijn rekeningnummer niet te kennen... Naja, da's geen probleem, maar het is wel raar, want de zorgverzekering wordt er iedere maand op gestort. ![]() [/domme modus]
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En als het goed is staat er in die specificatie iets van 'loonheffing' en daaronder bedragen waar 'af' of 'bij' voor staat. Daardoor kun je precies berekenen of je onder de 0 uitkomt (betalen) of niet (krijgen).
||
Citaat:
Dus voor Rob: ontvangen / verrekenen betekent in de meeste gevallen ontvangen, en anders moet er inderdaad een specificatie bij staan wat er verrekend wordt. Dus ik neem aan dat je binnenkort het bedrag op de voorlopige aanslag op je rekening kunt verwachten (als je nog je rekeningnummer doorgeeft. Belastingdienst controleert die niet). |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En mijn brief is binnen en mijn geld ook. Woehoe *rijk* ![]()
|
![]() |
is je inkomen niet gewoon gedefinieerd als loon (hoeft niet per uur oid te zijn)?
ben jij officieel de verkopende partij of is de website dat? (als het een winkel zou zijn, sta jij dan gewoon achter de kassa, of ben je de winkeleigenaar?) volgens mij werk jij namelijk gewoon voor die website en ben jij geen verkopende partij (je koopt je waren ook niet eerst in, toch?) je inkomen is dan óf loon of inkomsten uit overige werkzaamheden. in het eerste geval heb je waarschijnlijk een contract getekend dat je werknemer ben; in het tweede geval kan het zijn dat je zelf nog je inkomstenbelasting moet afdragen (hier is een grens voor). (althans, zo heb ik het allemaal begrepen toen ik freelance werk ging doen)
|
![]() |
Ik bdoel eige site waarop ik zelfgemaakte dinge zet waar ik dan een klein euro voor wil vragen ik ben dus de verkopende party geen loon
>> Moet ik een bedrijfsnaam hebben om me aan te melden? Het gebruik van EuroBellen is gratis voor zowel bedrijven als particulieren. Ook is er geen minimum leeftijd voor deelname. Om je als particulier aan te melden mag je de velden 'Bedrijfsnaam', 'KVK nummer' en 'BTW nummer' leeg laten bij het registreren. >> Moet ik belasting betalen over mijn verdiensten? Net als over alle andere inkomsten moet je over inkomsten die je verkrijgt via EuroBellen belasting betalen. Wanneer je een particulier bent kun je je verdiensten bij het doen van aangifte inkomstenbelasting opgeven onder het kopje 'Resultaat uit overige werkzaamheden'. In het geval je een BTW nummer hebt ontvang je ook 19% BTW, die je moet afdragen aan de belastingdienst. moek dus gwoon opgeven blijkbaar word ik dan iets kwijt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
tweede punt is dus ook makkelijker. je bent als het ware freelancer. je krijgt je geld en moet aan het eind van het jaar (vóór april volgend jaar) aan de belasting doorgeven wat je verdiend hebt. hou er rekening mee dat de site geen echte werkgever is en zij dus niets voor jou af zullen dragen. kortom: je krijgt "bruto" uitbetaalt en moet zelf nog je belasting betalen. na je aangifte (die van april) zul je een rekening krijgen dat je ±35% van je inkomen aan de belasting mag geven. hier geldt overigens een grens: de eerste X-duizend euro is vrijgesteld van belasting in deze. exacte bedragen weet ik zo niet. zo werkt het bij mij (ik ben dus freelancer), maar vraag het ajb na aan iemand die er wellicht meer verstand van heeft ![]()
|
Kan iemand mij meer uitleg geven over de schalen binnen Box 1?
Ik weet hoe ik min of meer mijn loonheffing kan berekenen indien ik onder de (circa) € 18.000 verdien. Dat komt namelijk in schaal 1 terecht. Daarvan is de eerste (circa) €6000 belastingvrij en betaal ik over de overige (bijna) €12.000 zo'n 33% belasting. Maar hoe zou dit in zijn werk gaan als ik bijvoorbeeld €25.000 per jaar ga verdienen? Heb ik het correct als ik het alsvolgt bereken: - Eerste 6000 euro is onbelast. (ik hou 6000 over) - Over het deel van 7.000 tot 18.000 (dus €11.000) betaal ik 33% belasting. (ik hou 7260 over) - Over het deel van 18.000 tot 25.000 (dus €7000) betaal ik 42% belasting. (ik hou 4060) Wat neer zou komen op een netto salaris van €17.320. Klopt deze berekening? Ik laat overige premies als pensioen ed. hier even buiten.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar over die eerste 6000 euro wordt in eerste instantie gewoon loonheffing berekend naar mijn weten. Dat krijg je dan later weer terug via de belasting (volgens mij loopt dat via de . algemene heffingskorting) Wil je het zeker weten, kun je toch beter even de belastingtelefoon bellen. (wat je in de afgelopen tijd misschien al wel gedaan hebt. ![]() |
![]() |
|
Neuh ik heb het niet gedaan. Toen ik die vraag stelde had ik nog geen dergelijk inkomen. Inmiddels heb ik wel met belastingschijven te maken, maar zie ik volgende maand wel op mijn loonstrook wat er over blijft
![]() En dat van die 6000 is toch de loonheffingskorting die je laat toepassen, waardoor het direct al berekend wordt?
|
Ze mogen met de uitbetaling wachten / de aangiftes verwerken tot eind juli. Het is nu 9 juni. Ze zijn je aangifte ongetwijfeld niet kwijt. Bedenk je dat in februari en maart ontzettend veel mensen aangifte doen. Er komen er miljoenen binnen.
Een andere reden kan zijn dat je aangifte eruit is gepikt voor handmatige controle. Dit kan steekproefgewijs gebeuren, of er is iets opvallends in je aangifte. Beide gevallen zullen wel meevallen denk ik, dus reken er gewoon maar op dat ze nog bezig zijn en dat het je eigen ongeduld is. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vorig jaar kreeg ik het ook pas eind juli trouwens, maar wel netjes met 6% rente er bovenop. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had een tijdje terug aangifte inkomstenbelasting 2008 gedaan. Ik kreeg laatst een "voorlopige aanslag" met daarin de bevestiging van het (voorlopige) bedrag. Dat bedrag kreeg ik een weekje terug op mijn rekening gestort.
MAAR! Nu heb ik opeens een tweede brief in de bus waarin staat: U heeft onlangs aangifte gedaan. De gegevens die u daarin heeft vermeld, leiden er toe dat u geen voorlopige aanslag krijgt. Nadat ik uw aangifte heb gecontroleerd, ontvangt u een definitieve aanslag." Het daaronder vermelde verzamelinkomen klopt wel met wat ik elektronisch had doorgestuurd. ?? Wat bedoelen ze hier met 'geen voorlopige aanslag'? Heb ik opeens geen recht op dat geld ofzo? Is er iets mis? Loopt dit langs elkaar heen? Of bedoelen ze slechts dat ik niets hoef te betalen (iets wat ik gezien mijn teruggaaf al wist)? Laatst gewijzigd op 13-06-2009 om 19:18. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
anti-kraak vraagjes gijsss | 44 | 08-10-2008 17:29 | |
Werk, Geld & Recht |
Wat jij? bibibruin | 1 | 20-09-2008 19:43 | |