Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2008, 20:11
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
@justhanna: Laat die mensen lekker kletsen. Het is een teken dat je het heel graag wilt en dat je een doorzetter bent. En als je nu sterker in je schoenen staat en veel opener bent geworden, dan werkt dat vast in je voordeel. En volgens mij waren er tot nog toe (en nog steeds) ook nog andere dingen die meespeelden?
Dankje
Welke dingen bedoel je? (ik kan er zelf genoeg bedenken hoor, daar niet van, maar ik vraag me af aan welke/in welke richting jij denkt)
Oud 28-08-2008, 21:34
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb vandaag bloed af laten nemen en ben zo gespannen voor de uitslag. Er is eigenlijk niets veranderd sinds vorige week, behalve dat de uitslag nu echt komt... Verder gaat het eigenlijk heel goed. Ik maak grote keuzes in mijn leven, maar ik denk niet dat het impulsieve keuzes zijn. Ik probeer de boel wat meer te verrijken en op te vullen en eigenlijk gaat dat best goed. Heb zoveel geleerd van haar!
Oud 28-08-2008, 22:23
Nijn*
Nijn* is offline
Hmm, wat een boel veranderingen, wat een spanningen allemaal. Vandaag met M. het terras op gegaan, even door de stad gelopen enzo, heel gezellig praten over komende week, over komend jaar, over oude en nieuwe vrienden, oude en nieuwe levens.. Het maakt me bang, het maakt me zenuwachtig maar het maakt ook dat ik er ontzettend veel zin in krijg!
Zou het mogelijk zijn om er een tweede studie bij te doen of zou ik dan helemaal geen sociaal leven meer hebben buiten de universiteit om.. En eigenlijk wil ik ook die Franse cursus doen, dat cambridge examen afleggen, een tweede baantje zoeken, écht weer eens op een sport gaan, weer met theater bezig zijn.. Pff, als ik dat alles wil krijg ik het wel erg druk. Maar waarom heb ik dan het gevoel dat ik nu niet meer langer moet wachten, dat ik nu moet kiezen en nu moet doen? Het kan volgend jaar ook nog, of het jaar daarop, of daarna.. Maar over minder dan een maand word ik al 18 en ik heb het gevoel dat ik nog niets heb bereikt, terwijl mijn leven nog moet beginnen. Waarom doe ik zo gestresst en fucked up? Ik ben nog niet eens begonnen en nu al twijfel ik over alles, doe ik wel de juiste dingen en waarom wil ik toch zoveel? Hmpf, ik raak soms echt oververmoeid van mezelf. Tijd om de uit-knop in te drukken en te gaan slapen..
Oud 28-08-2008, 23:00
Morri
Morri is offline
@Faded-Away: je hebt helemaal gelijk hoor. Het is meer dat ik gewoon heel enthousiast ben over op kamers gaan enzo en dat ik me daarstraks ineens realiseerde dat het echt niet allemaal zo ideaal/perfect en makkelijk is. Het komt vast wel goed!

@Sjanne: wat leuk om wat van je te horen! Fijn dat het goed is gegaan in de vakantie. Sterkte met je moeder wel, wat vervelend en wat zwaar ook voor jou. Veel doen in het huishouden naast school straks zal niet meevallen. Maak je nu nog niet druk om je perfectionisme. Het is iets waar je vanaf moet, maar door je er nu al zorgen over te maken komt het zeker. Maar geeft het feit dat je er nu al bang voor bent niet aan dat het serieus genoeg is om wat aan te doen?

@Nijn: ik heb echt hetzelfde, er zijn zoveel leuke dingen, het is zo moeilijk om te kiezen. Maar als we eenmaal bezig zijn, komt dat vast vanzelf.

OT: bwuh, ik moet liever doen thuis want dit wordt een zootje. Maar het is wel lastig allemaal.
Oud 29-08-2008, 07:46
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Zou het mogelijk zijn om er een tweede studie bij te doen of zou ik dan helemaal geen sociaal leven meer hebben buiten de universiteit om.. En eigenlijk wil ik ook die Franse cursus doen, dat cambridge examen afleggen, een tweede baantje zoeken, écht weer eens op een sport gaan, weer met theater bezig zijn.. Pff, als ik dat alles wil krijg ik het wel erg druk. Maar waarom heb ik dan het gevoel dat ik nu niet meer langer moet wachten, dat ik nu moet kiezen en nu moet doen? Het kan volgend jaar ook nog, of het jaar daarop, of daarna.. Maar over minder dan een maand word ik al 18 en ik heb het gevoel dat ik nog niets heb bereikt, terwijl mijn leven nog moet beginnen.
Wacht eerst eens af hoe je "eerste" studie je gaat bevallen en hoeveel tijd je overhoudt. Als je in het eerste jaar er al achter komt dat je tijd over hebt, kun je er misschien extra vakken bij volgen (of die cursus Frans doen, een tweede baantje zoeken of op sport/theater gaan) en besluiten om het tweede jaar te starten met een tweede studie ernaast. Neem niet meteen teveel hooi op je vork; het wennen aan de nieuwe situatie gaat ook tijd en energie kosten.
En volgens mij heb jij al een heleboel bereikt in je leven, die indruk krijg ik wel uit je posts. En je studie is juist ook een manier om meer te kunnen bereiken, als je alles al gedaan had als je 18 werd, was er aan de rest van je leven ook niets meer te beleven .
Oud 29-08-2008, 09:03
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nijn: alles wat Hawahaai ook al zegt en wat een 2e studie betreft, ik zou daar zeker niet te vroeg mee beginnen, in je 1e jaar (van welke studie dan ook) heb je altijd veel colleges, in de jaren daarna wordt dat minder, dan heb je ook meer tijd om een 2e studie te doen (wat colleges betreft dan hè, de zelfstudielast wordt wel groter) En verder, kijk gewoon aan hoe het gaat, merk je straks na 2 maanden dat je er wel wat naast kunt doen, bekijk dan wat er mogelijk is. Je hoeft echt niet met alles in september te starten.

OT: ik ga nú echt beginnen met typen. Nog 3 dagen, ik maak het mezelf wel weer moeilijk. Dat wordt het hele weekend typen, terwijl ze dan eindelijk mooi weer voorspeld hebben. Nouja.
Oud 29-08-2008, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Dankje
Welke dingen bedoel je? (ik kan er zelf genoeg bedenken hoor, daar niet van, maar ik vraag me af aan welke/in welke richting jij denkt)
Ik heb niet alles onthouden (mijn geheugen is niet meer wat het geweest is ), maar ik meen dat de situatie rond je moeder nogal hechtisch, onzeker, enz. was/is...? Dat alleen al vind ik genoeg om een studie te 'verstoren'.
Oud 29-08-2008, 09:10
Verwijderd
Hmpf, ik ben door mn enkel gegaan bij mijn schoonouders, woensdagavond, en ik dacht dat het wel ging ging, maar hij is nu helemaal bont en blauw.
Vandaag eindelijk vrij en dat heb ik ook wel nodig, want ik ben helemaal stuk zo moe.
Verder eigenlijk wel oke.
Ik heb gedroomd dat Nattigheid een boek had geschreven, maar dat het heel sex and the city achtig was. . (hihi)
Oud 29-08-2008, 09:42
Verwijderd
Het is gewoon niet leuk meer. De poging tot aankomen is weer helemaal mislukt. Misschien kan ik het gewoon niet zelf of wil ik niet graag genoeg. Ik raak zo in paniek als ik aankom dat ik vervolgens zo hard op de rem trap dat ik nog meer afval. Dus moet ik iets met die paniek, maar ik weet niet hoe ik dat in mn eentje moet doen... Is dat nou zo heel gek?
Oud 29-08-2008, 09:58
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Missy: Dat is toch niet helemaal waar hoor, ik had in het eerste jaar ook vrij weinig colleges (8 uur per week) en er was toen ook iemand die meteen met twee studies begon en die allebei nu binnen drie jaar heeft afgerond. Neemt niet weg dat het waarschijnlijk handiger is om pas het jaar erna met een eventuele tweede studie te beginnen, als ze een beetje in dezelfde richting liggen, kennen ze misschien wat overlap en lukt het alsnog om ze allebei in je derde studiejaar af te ronden (en nou ja, anders heb je vertraging, dat is misschien ook geen ramp).

OT: Alles is een beetje rampzalig hier: rsi, wasmachine stuk, stofzuiger stuk, aargh.
Oud 29-08-2008, 10:33
Nijn*
Nijn* is offline
@ HaWaHaai & Missy1234567890: Hehe, ik weet dat jullie gelijk hebben hoor Ik wacht denk ik ook nog gewoon tot het tweede jaar voordat ik zomaar aan een tweede studie begin, maar dit was meer even mijn gedachten spuien. Ik heb zoveel ideeën, zoveel dingen die ik zou willen doen, dat ik af en toe niet meer weet wat nou handig is en waar ik eerst mee moet beginnen e.d. Maar bedankt voor jullie advies, ik zal er inderdaad nog goed overnadenken en het niet allemaal halsoverkop gaan regelen.

OT: Woow, vreselijke nacht. Ben helemaal lekgestoken, halve nacht wakker gelegen en toen ben ik uiteindelijk maar in m'n broers bed gaan liggen, die was er toch niet. Maar dat zorgde midden in de nacht voor nogal wat verwarring bij mijn ouders: beiden kwamen ze even kijken omdat mijn deur open stond en toen ik niet in m'n bed lag, dachten ze meteen dat ik er vandoor was gegaan of zo Verder werd ik weer veel te laat wakker en moet ik nu nog even snel mijn kamer opruimen voordat ik met paps op stap ga, naar therapie moet en tenslotte vanavond moet werken.. Hmm, weekend, de laatste dagen gaan in, aaahrg! Vet eng.. Waren jullie hier allemaal ook zo zenuwachtig als eerstejaars student?
Oud 29-08-2008, 10:50
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Ik heb niet alles onthouden (mijn geheugen is niet meer wat het geweest is ), maar ik meen dat de situatie rond je moeder nogal hechtisch, onzeker, enz. was/is...? Dat alleen al vind ik genoeg om een studie te 'verstoren'.
Tijdens de eerste paar jaar op de SPH heb ik niet 'veel last' gehad van mijn moeder. De vorige keer dat ze opgenomen is geweest, was ik 13. Dus dat heeft mijn studie SPH niet echt verstoord. Meer was het de thuissituatie in zijn geheel, vooral de manier waarop mijn vader met mij omging was niet ideaal (dreigen met uit huis zetten, dagenlang genegeerd worden, uitgescholden worden voor vanalles en nog wat, altijd te horen krijgen dat ik degene was die de sfeer thuis verpestte), en dat heeft wel invloed gehad op mijn studie SPH. Ik was (en ben nog steeds wel) ontzettend onzeker, vind het moeilijk om een eigen mening te hebben en om deze te uiten, ik houd me liever op de achtergrond... Ik ben er het afgelopen jaar wel in gegroeid (nu ik dus de SPW in 1 jaar heb gedaan), en ik hoop dat ik genoeg gegroeid ben om te laten zien dat ik wél een HBO-werkniveau bezit (want aan het denkniveau mankeert niets).

De situatie rondom m'n moeder speelt nu (en de afgelopen maanden) wel enorm, aangezien ze weer opgenomen is geweest, en nu wel weer thuis zit maar in een manie is beland... Ik woon dan wel niet meer thuis, maar ik krijg er nog genoeg van mee en dat houdt me ook wel erg bezig. Hopelijk gaat het m'n studie niet teveel beïnvloeden, want dit is praktisch gezien mijn laatste kans om mijn jaarstage te gaan halen.

---------------------------------------------------

Net de introductiebijeenkomst op school gehad. Duurde maar een uurtje in plaats van 2 uur, dus dat viel mee. Niet veel nieuws te horen gekregen (wat wil je ook als je voor de derde keer je jaarstage ingaat...) maar op zich was het wel een goed opfrismoment, aangezien ik er toch een jaar tussenuit ben geweest. Zoals al verwacht, geen bekende gezichten, en daardoor voelde ik me wel erg alleen eigenlijk... Verder was het ook allemaal nog niet goed geregeld, het rooster is nog niet rond, de groepen zijn nog niet gevormd.. Ik had het kunnen weten, het is nog nooit anders geweest, maar toch baal ik er elke keer weer van. Ik wil gewoon graag duidelijkheid.
Oud 29-08-2008, 10:50
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Waren jullie hier allemaal ook zo zenuwachtig als eerstejaars student?
Je wil niet weten hoe zenuwachtig ik was Volgens mij is dat heel normaal
Oud 29-08-2008, 10:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Waren jullie hier allemaal ook zo zenuwachtig als eerstejaars student?
Jaa, ik vond 't zo spannend. Maar wel echt leuk spannend. En Nijn, ik herken mezelf in wat je er allemaal bij wil gaan doen. Pas op, dit wordt waarschijnlijk nog veel erger als je studie en het studeren allemaal bevalt. Ik wil er zoveel bij, maar een week heeft gewoon te weinig uren om het allemaal te kunnen doen. Stiekem zit ik eraan te denken niet over 2 jaar aan m'n master te beginnen maar nog gewoon wat extra te gaan studeren, meer tijd voor leuke dingen.

Ik kom nu ook tot het besef dat ik echt nog superjong ben. Drie van m'n huisgenootjes zijn twee jaar ouder dan ik en zijn nu ook tweedejaars. Ik zou nog zoveel extra dingen kunnen doen en dan met dezelfde leeftijd als hen afstuderen. Ik ben echt nog zo'n jonkie. Volgende week eindelijk leeftijdsgenoten op de uni.
Oud 29-08-2008, 11:19
Missy1234567890
@ Vogelvrij: het verschilt per studie hoeveel uur je hebt, maar ik probeerde te zeggen dat je in je eerste jaar meestal de meeste colleges hebt en in de jaren daarna minder, dus dat je beter nog een jaar kunt wachten met een tweede studie, omdat je dan van 2 studies tegelijkertijd het 1e jaar doet. Maar natuurlijk kán het wel. Ik ken overigens weinig mensen die een universitaire studie netjes in 3 jaar (of 4 met master) doen.

OT: het lukt niet..geen concentratie. En ik zou dit echt snel op papier moeten kunnen hebben..
Oud 29-08-2008, 11:29
Verwijderd
Dit is niet leuk Ik wacht op een cijfer voor m'n hertentamen en moet ondertussen werken aan een paar inhaalopdrachten voor hetzelfde vak. Maar als ik het hertentamen toch al niet gehaald heb, dan maak ik die opdrachten helemaal voor niets. Maar als ik het tentamen wél gehaald heb, dan is 't wel heel handig om nu aan die opdrachten te werken. Argh. Niet goed voor m'n motivatie en concentratie

En maandag gaat 't weer beginnen. Ik mag weer om vijf uur opstaan.
Oud 29-08-2008, 16:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Whaa een vriendinnetje van de middelbare school gaat dit jaar diergeneeskunde doen in Utrecht en ze heeft de kamer van haar nichtje over kunnen nemen. En die is bij mij in de straat. Dus ze wordt haast m'n buurmeisje. Hoe tof!
Oud 29-08-2008, 17:01
Miekje*
Miekje* is offline
Dinsdag moet ik weer naar school en officieel heb ik daar helemaal geen zin in
Oud 29-08-2008, 20:05
Hawahaai
Hawahaai is offline
Oke, ik heb superveel gedaan vandaag, maar om nou dat éne dingetje wat vaststond voor vandaag (de eerste training van het nieuwe seizoen) te vergeten... *zucht*
Oud 29-08-2008, 20:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Woei, goede dag vandaag Ik ben eindelijk langs gegaan bij de woningbouw hier om te vragen hoe het met m'n inschrijving stond (ik stond nog op m'n oude adres ingeschreven maar las ergens dat als je je adres wijzigt je je inschrijftijd kwijt ben) maar ik kon m'n adres daar gewoon wijzigen en m'n inschrijftijd houden dus ik sta nu 'al' anderhalf jaar in Rotterdam ingeschreven en in Den Haag drie dagen Volgend jaar maak ik misschien een keer kans op een of ander krot hier Naja, prima om mee te beginnen.

Daarna lekker wezen shoppen met m'n moeder in Breda, netjes in het midden, was tof. Eerst lekker gelunched bij V&D en daarna kleren gaan kijken voor m'n afstuderen. Ik heb nu een nette bruine broek (maar niet té netjes dat je hem maar drie keer per jaar aan doet), een blauw geruit bloesje en een hele toffe witte capuchontrui met gekleurde stiksels. Ik moet nog nette schoenen maar dat is echt een hel met m'n steunzolen en mijn voeten. Ik ga morgen nog ff in Rotterdam kijken en desnoods maar iets halen zonder zooltjes, daar kan ik dan wel een uur op lopen oid. Ik wil ook nog gympen maar geen idee of ze die in deze tijd van het jaar nog hebben. Verder lekker bijgekletst en 's avonds samen gegeten, echt prima Terug in de trein met m'n vriend gebeld die gebeld had maar toen had ik m'n telefoon niet gehoord. Lekker zitten kletsen. Morgenochtend ben ik nog lekker thuis en kan ik ff boodschappen doen, shoppen en opruimen en daarna lekker naar hem toe tot maandag, echt prima

Ja, ik houd wel van m'n leven zo. Ik zit prima in m'n vel, leuke baan (stage), lieve collega's, leuk sociaal leven, gaat goed met m'n moeder, leuke spullen, lieve vriend en schoonfamilie. Echt prima dit
Oud 30-08-2008, 09:07
Missy1234567890
@ Daantje: fijn dat het zo goed gaat allemaal

OT: vroeg opgestaan om te typen en het gaat best goed. Ik typ ook veel beter als m'n vriend in huis is, dan heb ik toch een soort van sociale druk om niet te veel te gaan lanterfanten. Oké, hij is nu dan wel even z'n moeder ergens heenbrengen, maar die druk blijft, ik moet straks natuurlijk wel een stuk verder zijn dan toen hij wegging.

Eigenlijk wil ik nog naar de kapper vandaag, het is echt veel te lang en wil niet meer in model, maar ik wil perse naar een nieuwe kapper hier, waar ze voor 12,50 (maar) knippen, maar daar maken ze geen afspraken en heb je dus kans dat je lang moet wachten. En ik kan m'n tijd wel beter gebruiken vandaag.

Vanavond nog naar het afstudeerfeest van m'n broer in Utrecht. Niet echt zin in eigenlijk...want er komen meer dan 100 mensen, dus enorm druk en allemaal onbekenden. M'n vriend gaat ook mee en m'n broertje en zusje en ouders komen ook, maar toch. Maar hij gaat komende week op wereldreis voor een paar maanden en het is de laatste keer dat ik hem zie. Nouja, ik zie het allemaal wel.
Oud 30-08-2008, 10:10
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Eigenlijk wil ik nog naar de kapper vandaag, het is echt veel te lang en wil niet meer in model, maar ik wil perse naar een nieuwe kapper hier, waar ze voor 12,50 (maar) knippen, maar daar maken ze geen afspraken en heb je dus kans dat je lang moet wachten. En ik kan m'n tijd wel beter gebruiken vandaag.
Brainwash?

(oh, justhanna by the way, onder de verkeerde account)
Oud 30-08-2008, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Dit is niet leuk Ik wacht op een cijfer voor m'n hertentamen en moet ondertussen werken aan een paar inhaalopdrachten voor hetzelfde vak. Maar als ik het hertentamen toch al niet gehaald heb, dan maak ik die opdrachten helemaal voor niets. Maar als ik het tentamen wél gehaald heb, dan is 't wel heel handig om nu aan die opdrachten te werken. Argh. Niet goed voor m'n motivatie en concentratie

En maandag gaat 't weer beginnen. Ik mag weer om vijf uur opstaan.
7.3 voor hertentamen
Oud 30-08-2008, 12:51
Dith
Dith is offline
Argh wat ben ik toch een enorme stresskip hehe.
Ik moet nog boeken bestellen voor mijn studie maar nou kom ik erachter dat de ISBNnummers die de universiteit geeft níet dezelfde nummers zijn als op de selexyz-website. Mag ik er gewoon vanuit gaan dat Selexyz de juiste boeken levert of moet ik daar ook weer achteraan?

Heb ook vandaag nog geen collegekaart ontvangen dus moet maandag meteen naar het studentenadministratieservicepunt (oid ), dus dat wordt nog een hoop gedoe pff..
Oud 30-08-2008, 13:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Missy: Eeh ja, dat was ik dus vergeten te zeggen, maar bij mij was dat dus helemaal niet zo, ik had in het tweede jaar veel meer colleges dan in het eerste jaar

OT: Nog geen bewijs van inschrijving ontvangen, nog geen officiëel ietsje dat ik mijn bachelor heb. En ik ging naar het uitzendbureau om mij in te schrijven en toen was het dicht (fijn dan, dat is 40 minuten fietsen). Alles zit een beetje tegen de laatste tijd
Oud 30-08-2008, 13:51
Missy1234567890
@ Justhanna: ja. Kom er net vandaag, vriendje ging erheen en belde mij dat het niet zo druk was. Al met al duurde het nog wel 1,5 uur in totaal, omdat ze lang met mij bezig is geweest omdat ik het aanvankelijk nog te lang vond. Nu is het nog langer dan normaal, maar wel een flink stuk eraf en ach, voor 12,50 kun je nog eens naar de kapper. Normaal betaal ik 2x zoveel.

@ Dith: ik weet niet of jij dit jaar begint met studeren, maar anders heb je nog een studentenkaart van vorig jaar en die is meestal nog wel twee maanden geldig ofzo. Dus dan hoef je ook niet zo te stressen. Ik had vorig jaar mijn collegekaart ook niet gekregen en op een gegeven moment begonnen ze bij de UB een beetje moeilijk te doen en toen ben ik even langs de studentenadministratie gegaan en had ik hem binnen een week.

@ Vogelvrij: ik niet, maar het verschilt dus per studie. Maar dat is natuurlijk allemaal na te kijken/vragen.
Oud 30-08-2008, 15:19
Dith
Dith is offline
Dit wordt pas mijn eerste jaar dus vandaar .
Ben maandag sowieso veel te vroeg in Utrecht aangezien een vriendin met me meereist waarbij de intro om 10u begint (mijne om 11u) omdat de IBG bij haar een fout heeft gemaakt waardoor ze pas vrijdag haar OV ontvangt. Maar moet dus maandag meteen op zoek naar dat studiepunt terwijl ik dus absoluut de weg niet weet op de Uithof hehe. Zal allemaal wel goedkomen maar ik houd er niet van als ik de weg ergens niet weet.
Mijn ma is compleet gek geworden aangezien ze echt teveel rotzooi heeft gekocht voor me om mee te nemen op kamers ('Nee, ik heb écht geen 20 mandjes nodig voor mijn sokken'). Volgens mij heeft ze niet echt het idee dat er in Utrecht ook winkels zijn om rotzooi te kopen hehe.
Oud 30-08-2008, 17:13
Nijn*
Nijn* is offline
@ Dith: mijn intro begint ook om 11 uur Ga je toevallig een sociale wetenschap studeren, misschien zien we elkaar dan wel En je bent niet de enige die de weg totaaal niet weet op de Uithof. Gisteren ben ik er naartoe gefietst om de route een beetje in mijn hoofd te krijgen, maar ik weet er nog helemaal niets te vinden.. Leuk he, eerstejaars

OT: Merk nu ineens dat ik toch wel erg moe ben.. Vandaag weer de hele dag gewerkt, was echt heel erg rustig voor de zaterdag, wel gezellig weer met collega's die ik al lange tijd niet had gezien door de vakantie enzo. Morgen bedrijfsuitje, haha ben zo benieuwd wat ze bedacht hebben, hoop echt dat het leuk is!! Vanavond feestje van m'n oude klasgenoten, ook wel heel erg gezellig En oehoehoe, de intro komt steeds dichterbij en ik vind het vet eng/spannend/leuk/gaaf/studenterig!
Oud 30-08-2008, 17:21
Dith
Dith is offline
Ja inderdaad sociale wetenschap; culturele antropologie .
Ik heb nu een fiets gevonden dus moet morgen even aan mijn huisgenootjes (als die er zijn) vragen hoe ik het makkelijkst naar de Uithof fiets haha. Een vriendinnetje van me die derdejaars sociale geografie & planologie is zei dat het op de Uithof zelf allemaal heel makkelijk te vinden is dus daar vertrouw ik dan maar op en anders bel ik haar gewoon .
Oud 30-08-2008, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Ja inderdaad sociale wetenschap; culturele antropologie .
Ik heb nu een fiets gevonden dus moet morgen even aan mijn huisgenootjes (als die er zijn) vragen hoe ik het makkelijkst naar de Uithof fiets haha. Een vriendinnetje van me die derdejaars sociale geografie & planologie is zei dat het op de Uithof zelf allemaal heel makkelijk te vinden is dus daar vertrouw ik dan maar op en anders bel ik haar gewoon .
Geen idee hoe het daar is, maar in Nijmegen is alles prima aangegeven op de campus, dus dat zal op de Uithof ook wel zo zijn En meestal zijn die ontmoetingsplekken voor de intro ook goed aangegeven
Oh, en www.mappy.nl is handig voor routes te plannen

Ik heb nu wel zin in maandag. Weer studeren, normaal studeren ook
Oud 30-08-2008, 17:57
Dith
Dith is offline
Eigenlijk is mijn hele route naar de Uithof gewoon alsmaar rechtdoor haha . Maar ik haat het gewoon als ik niet precies weet wat er gaat gebeuren, de weg etc.etc. Ik wil gewoon graag de controle over alles hebben en dat heb ik nu niet en dan ga ik over alles stressen terwijl dat absoluut niet nodig is.
Oud 30-08-2008, 18:04
Missy1234567890
@ Dith: vantevoren goed uitzoeken waar je precies moet zijn en anders op de Uithof aan de eerste de beste student die je tegenkomt vragen.

OT: we gaan zo naar Utrecht, 1,5 uur rijden ongeveer. En dan na 2 uur ofzo weer terug. Achja, broertje vindt het leuk dat we komen Wel enorm moe, ik was om 8uur vanmorgen al opgestaan om te typen en uiteindelijk ben ik nog niet zo ver gekomen. Morgen dus maar weer op tijd op. De energydrank staat al in de koelkast. En anders maandag maar de rest.
Oud 30-08-2008, 18:58
Verwijderd
Wieeh! Zo, drie dagen gewerkt. Klaar met verven, witten, schuren, mengen, vloerbedekking kiezen.. pff! En ik ken de buren maar ik moet nog wel een heleboel doen. Maar nu eerst nog maar even thuis slapen, in een echt bed <3

en herkenning! Gaat iedereen hier studeren in Utrecht soms Ik heb ook wel zin in maandag. Hoop wel dat ik het bij kan houden.
En dankje voor je post hier Nijn ^^, want je herinnert me eraan dat ik ook nog veel meer wil doen dan alleen dit! Dus om te beginnen heb ik het extra werk maar aangenomen. =)
Oud 30-08-2008, 19:12
duivelaartje
duivelaartje is offline
Whoej, ik heb net piano op zitten nemen voor m'n honours-presentatie. Dat is echt lastig, want ik maakte opeens veel meer fouten en dan moet het steeds weer overnieuw en ik moet echt zorgvuldig zijn met de pedaal want het galmt sowieso als een idioot op m'n laptop. Pff, dit komt nog veel nauwer dan in de studio. Maar goed, morgen nog een keer proberen (in de ochtend, want dan nog fris!) en dan morgen nog wat foto's scannen en maken en dan heb ik hopelijk genoeg basis om dat filmpje in elkaar te flansen. Haha, vaag gedoe.
Oud 30-08-2008, 21:20
metallica
metallica is offline
Ik moet gaan oppassen. Ik begin steeds meer te merken dat ik de algehele controle wil hebben. Controle over mezelf zou zo slecht nog niet zijn, maar ik moet niet ook nog die controle over hem willen hebben. Dat kan niet en het maakt me afhankelijk en dat moeten we helemaal niet hebben. Maarja, morgen dropt ie me in Utrecht en dat is misschien wel goed voor me. Even wat meer afstand; letterlijk en figuurlijk. Ik zie er echt tegenop, maar het zal wel een kwestie zijn van even erdoorheen gaan. Pff, en daarnaast zal het ook wel komen door m'n stemmingswisselingen van dit weekend. Dan voel ik sowieso dingen die ik normaal niet voel. Het zal wel overgaan, maar oppassen kan nooit kwaad. Komende week maar eens een afspraak maken met Altrecht. Komt goed, komt goed.
Oud 30-08-2008, 22:57
Nienna*
Nienna* is offline
OMG OMG OMG, zo lang heb ik hier naar uit gekeken, maar nu zou ik het liefst willen dat ik veilig in zes VWO op mijn veilige school in mijn veilige woonplaats zat. Straks kan ik die BMW helemaal niet, is het te hoog gegrepen, en over 3,5 week is mijn tentamen al, en ik ga zonder mijn ouders&broertje leven en hoezeer ik daar ook naar uit kijk, nu lijkt het allemaal te ver, te groot, te hoog gegrepen...
Gezonde zenuwen?
Ik weet het niet... de laatste nacht in mijn eigen bed (ook al weet ik heus wel dat ik elk weekend thuis slaap)... waarom wilde ik ook alweer meteen studeren? Waarom ook alweer in de grote stad? Wat haalde ik me in mijn hoofd toen ik dacht dat ik dit kon?
Nah ik overdrijf een beetje want diep van binnen weet ik wel dat ik dit kan.. maar het komt allemaal op me af. En bovenal ben ik bang dat ik het niet kan. Help?
Oud 30-08-2008, 23:58
fractuur
fractuur is offline
Ik ben heel erg moe, maar heb wel een paar leuke dagen gehad. Uitmarkt, SATC met een vriendin en ik heb nu het idee dat ik eindelijk echt alles heb uitgepraat met mijn vriend. Vannacht even goed slapen en morgen relaxed zeilen.
Oud 30-08-2008, 23:59
fractuur
fractuur is offline
O damn, is het alweer 1.00u. Ik moet mijn ritme eens leren omgooien.
Oud 31-08-2008, 02:05
Redhair
Redhair is offline
Haa leuk weekend gehad! Vannacht lekker voor de speakers gestaan. Ik was er met mijn twee liefste vriendinnetjes en vriendje. De sfeer zat er goed in, het werd steeds drukker. Er werd goed gedraaid en ik ging weer eens helemaal op in de muziek, dat is al een poosje niet meer gebeurd. De koude, natte voeten namen we voor lief, de prachtige zonsopkomst liet het ons vergeten. De eerste nacht was overleefd. De systems bliezen nog, het was druk en gezellig.
Vanmorgen en vanmiddag rond vriendje's bus gehangen. Hij sliep, wij waren wakker gebleven en deden spelletjes, lazen boekjes en luierden in de zon. Soms een wandeling over het terrein, even dansen bij een system, maar vooral lekker luieren. Aan het eind van de middag zagen we een auto van de koninklijke marechaussee van een afstandje toekijken en een paar rondjes rijden, de plaatselijke pers was ook al een poosje aan het observeren. Een politiehelikopter die het terrein vanuit de lucht verkende bevestigde het vermoeden dat we de tweede nacht niet zouden halen, een ontruiming zat er aan te komen. Dit maakte de sfeer eigenlijk nog wat beter, het groepsgevoel versterkt en iedereen wil nog lekker even uit zijn dak gaan, voor het te laat is.
In de heerlijke avondzon weer los gegaan, we voelden ons alle vier top. Het gaf me een soort kick, een rush, door te dansen terwijl ondertussen een weg op het terrein gevuld was met koninklijke marechaussee en ME. Strakblauwe lucht, warmte, de omgeving, het leek alsof we in het buitenland waren. De setting was geweldig, de sfeer, het gedreun van de bas pompte adrenaline door me heen. De mensen voor de speakers lachten en dansten door, we zwaaiden uitgelaten naar de politiehelikopter die steeds lager boven ons ging vliegen en bleven dansen. Leuk machtsvertoon allemaal, maar stoppen met dansen deden we omdat het soundsystem uiteindelijk stopte met draaien, niet omdat zij daar met z’n allen stonden. Het is mooi als het zo langs gerekt kan worden dat de hele ontruimingsmeute al klaarstaat en er lichte opstandigheid aan onze kant is, waarna het system de leiding houdt door te stoppen net voor de ontruimingsmeute het met geweld wil beëindigen, waardoor de sfeer gemoedelijk blijft, de ontruimingsmeute weinig verzet krijgt en het snel en geweldloos afgehandeld wordt.

Jaa het was echt tof en een mooie afsluiting van de zomer.
En nu naar bed!
Oud 31-08-2008, 08:11
Missy1234567890
Moe, maar alweer klaar om te gaan typen. We waren vannacht om half 2 thuis, kwart voor 2 in bed. Maar op zich wel gezellig en het was ook meer een kwestie van je gezicht laten zien. Zo maar eens een kopje koffie maken, ik ga vandaag echt uren achter elkaar typen.
Oud 31-08-2008, 11:25
Verwijderd
@Dith: Je hebt het vast al gevonden, maar het studiepunt van sociale wetenschappen is super makkelijk te vinden. Als je de Uithof op fietst, fiets je gewoon rechtdoor over het fietspad, op een gegeven moment kom je dan aan je rechterhand het Martinus J. Langeveldgebouw tegen (er onder zit de Spar). Daar ga je de trap op, dan linksaf de deuren door, na de deuren linksaf de hal in en dan rechtsaf en dan zit links het studiepunt (tweede balie, al is de eerste vaak dicht, maar het staat er duidelijk op).
Selexyz heeft bij mij trouwens altijd de goede boeken geleverd, geen idee of het ISBN altijd overeenkwam, ik geloof het niet.

@Dith, Nijn*, Nienna*, Ifeellikerain en alle andere (nieuwe ) studenten: Iedereen heeft dergelijke spanningen en vragen, over het algemeen komt het allemaal goed. Vrijwel iedereen is er nieuw, zit voor het eerst op kamers, moet de weg leren kennen, weet nog niet waar alles zit en hoe alles werkt ed...deels is daar de intro voor, daarna weet je echt al veel meer en de rest komt vanzelf, en het is geen drama als je alles niet meteen weet.
Oud 31-08-2008, 13:34
kroot
kroot is offline
@ duivelaartje: wel stuk van piano heb je opgenomen?

En ik ben wel een beetje opgelucht: na een half jaar ben ik eindelijk weer ongesteld geworden. Ik wilde het namelijk van de week gaan bespreken, maar is gelukkig al niet meer nodig.
En inderdaad lijkt wel alsof het hele forum in Utrecht gaat studeren. Ik ook, maar ik blijf wel in Den Haag wonen. Alleen die klote discipline. Als ik op mijn werk terwijl we in de zomer pas om 11.00 open gaan, het voor elkaar krijg om elke keer om 10.50 op te staan, hoe moet dat dan als ik 3 dagen in de week naar Utrecht moet....
Oud 31-08-2008, 14:34
metallica
metallica is offline
Het nadeel is dat aan een nieuwe studie ook weer nieuwe mensen zitten en die zijn eng... En ik weet dat het waarschijnlijk mee zal vallen, maar ik zit gewoon niet lekker in m'n vel en dan is het allemaal wat erger. Maarja, ben benieuwd. Vriendje is weer naar huis, dus nu moet ik me wel zien te vermaken hier. Waarom wilde ik ook alweer weg uit Maastricht? Owja, nieuwe stad, nieuwe mensen, nieuw leven. Proberen te genieten dan maar...
Oud 31-08-2008, 14:41
Until My End
Until My End is offline
Dan heb ik vandeweek eindelijk de beslissing genomen wat super moeilijk voor me was, krijg ik dit ineens te horen dat t toch weer niet kan. En ja, nu ben ik goed pissig dus. Waarom zeg je nu pas dat t toch niet kan? Had t vandeweek gezegd, dan had t nu heel veel gescheeld. Ik trek t echt slecht dit....
Oud 31-08-2008, 17:24
capibara
capibara is offline
Citaat:
Jaa het was echt tof en een mooie afsluiting van de zomer.
En nu naar bed!
Nice, had ook graag even langs Dutchtek gewild maar geen voervoer. Helaas.
Oud 31-08-2008, 18:01
Nijn*
Nijn* is offline
Ik heb zo'n gevoel dat ik de komende tijd inderdaad een hoop forummers ga spotten op de Uithof

Gisteravond feestje gehad, was echt leuk! Heleboel oude klasgenoten en vrienden weer gezien, iedereen enthousiast en nog vol energie over het komende jaar, net klaar of net begonnen met de intro. En ook nog leuke nieuwe mensen ontmoet, vooral C. zij lijkt zo ontzettend veel op mij! We hebben echt dezelfde ideeën over reizen, over studies, dezelfde intresses en passies. Grappig om zo iemand ineens op een feestje tegen te komen en dat dan blijkt dat je heel veel gemeen met elkaar hebt.
En vanmiddag bedrijfsuitje gehad, haha beetje een suffe bedoeling leek het maar ik heb wel echt onwijs gelachen en een leuk souvenir overgehouden. Het was leuk om eindelijk de collega's van de andere locatie te ontmoeten en te merken dat het ook met hen goed klikt. En om mijn bazen eens helemaal uit hun dak zien gaan op het terras, echt gezellig

Oh en nu staat mijn rooster online voor de komende maanden, volgens mij is het best relaxt! En vooral omdat mijn afspraken voor therapie gewoon door kunnen gaan, anders had ik dat weer helemaal om moeten gooien enz. En nu zie ik ook veel beter wanneer ik dus tijd heb om te werken, om dingen te plannen, echt fijn! Vanavond ga ik even met mijn ouders plannen voor m'n verjaardagsfeest eind deze maand, heb er zelf al ontzettend veel zin in dus moet goed komen Oh en ik ben wel echt zenuwachtig voor morgen, maar ook vooral heel erg lacherig. En door ervaringen van dit weekend (en eigenlijk nog meer: de laatste maanden) heb ik ook wel echt weer ontdekt dat ik hartstikke makkelijk contact maak met mensen en dat nieuwe dingen echt niet altijd zo eng zijn als ze lijken. Dus eigenlijk heb ik er hartstikke veel zin in! Go studentenleven!
Oud 31-08-2008, 18:37
Verwijderd
Citaat:
@Sjanne: wat leuk om wat van je te horen! Fijn dat het goed is gegaan in de vakantie. Sterkte met je moeder wel, wat vervelend en wat zwaar ook voor jou. Veel doen in het huishouden naast school straks zal niet meevallen. Maak je nu nog niet druk om je perfectionisme. Het is iets waar je vanaf moet, maar door je er nu al zorgen over te maken komt het zeker. Maar geeft het feit dat je er nu al bang voor bent niet aan dat het serieus genoeg is om er wat aan te doen?
Dankje! Het is idd wel 'vervelend' (ik weet niet of dat het goede woord is), maar het is niet heel zwaar voor mij. Ik ben wel het een en ander gewend. Straks, als ik weer naar school moet, wordt het wel lastig om thuis veel te doen. Ik twijfel altijd of het wel erg genoeg is om er wat aan te doen. Ik denk toch meestal dat het bij mij vast wel meevalt en dat het bij anderen veel erger is.

OT: Gisteren ben ik wezen winkelen met W. Het was echt supergezellig. We hebben gewoon veel lol gehad en ook wel gepraat. Ik was eerst nog een poosje bij haar thuis, en toen we op haar kamer waren, zag ik dat ze een fotolijstje had met allemaal foto's van ons samen en tekstjes. Dat vond ik zo leuk! Ik denk vaak dat ze met misschien toch niet aardig vind en dat ze vast nog wel een vriendin tegenkomt die ze veel leuker vind dan mij. En dan is dit wel weer een stukje bevestiging dat ze me misschien toch wel heel aardig vindt.

Morgen is het echt mijn allerlaatste vakantiedagje. Ik moet nog wel een aantal dingen doen waar ik straks geen tijd meer voor heb. Morgenavond is de opening van het schooljaar. Dat is altijd wel leuk, dan zie je iedereen weer. Ik ga morgenmiddag naar W. en dan gaan we samen daarnaar toe. En dan dinsdag, daar moet ik nog even zin in zien te krijgen.
Oud 31-08-2008, 18:41
Missy1234567890
Ik heb gewoon maar 1 kantje getypt vandaag en dat was dan 1 deelonderwerpje. Moet er nog 5 of 6 ofzo. Om de een of andere reden wil het typen momenteel niet zo. Ik probeer het wel, maar het wil gewoon niet op papier. De zinnen komen gewoon niet, alleen hele slechte. Dus ik heb net maar m'n begeleiders gemaild dat ik de deadline niet haal en dat ik nog een week wil (voor dit hoofdstuk en de verbeterde versie van m'n vorige) Ben benieuwd naar reactie, waarschijnlijk vinden ze het wel best, maar het voelt zo vervelend dat ik het niet haal.

Zo nog maar eens even wat anders doen, ik zit al meer dan 8 uur achter de laptop.
Oud 31-08-2008, 18:42
rare kwast
rare kwast is offline
zow ik heb lekker een pizza besteld en die komen ze mooi brengen.
lekker niets doen, zit er helemaal doorheen.

pizza was nog een leuke bezorger ook

Laatst gewijzigd op 31-08-2008 om 19:18.
Oud 31-08-2008, 18:45
Dith
Dith is offline
Citaat:
@Dith: Je hebt het vast al gevonden, maar het studiepunt van sociale wetenschappen is super makkelijk te vinden. Als je de Uithof op fietst, fiets je gewoon rechtdoor over het fietspad, op een gegeven moment kom je dan aan je rechterhand het Martinus J. Langeveldgebouw tegen (er onder zit de Spar). Daar ga je de trap op, dan linksaf de deuren door, na de deuren linksaf de hal in en dan rechtsaf en dan zit links het studiepunt (tweede balie, al is de eerste vaak dicht, maar het staat er duidelijk op).
Selexyz heeft bij mij trouwens altijd de goede boeken geleverd, geen idee of het ISBN altijd overeenkwam, ik geloof het niet.

@Dith, Nijn*, Nienna*, Ifeellikerain en alle andere (nieuwe ) studenten: Iedereen heeft dergelijke spanningen en vragen, over het algemeen komt het allemaal goed. Vrijwel iedereen is er nieuw, zit voor het eerst op kamers, moet de weg leren kennen, weet nog niet waar alles zit en hoe alles werkt ed...deels is daar de intro voor, daarna weet je echt al veel meer en de rest komt vanzelf, en het is geen drama als je alles niet meteen weet.
Alleen moet ik niet bij het studiepunt van sociale wetenschappen zijn maar bij de "algemene" studentenservice in het bestuursgebouw (Heidelberglaan 8), maar dat moet ook vast wel te vinden zijn.

Vandaag ben ik verhuisd, of nou ja, mijn spullen staan daar allemaal maar vannacht slaap ik nog in Brabant...
Morgen neem ik vroeg de trein zodat ik nog wat kan aanrommelen in mijn kamer en rustig naar de Uithof kan fietsen. Mijn huisgenoten lijken heel aardig dus dat komt vast ook allemaal wel goed . Heb er zó veel zin in hoewel het ook echt vreemd is, ik bedoel, ik ben 20 en kom nu pas van school af...

Regels voor berichten