Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2010, 08:20
Verwijderd
Citaat:
@ Fizzle: Het was dus ook de opdracht om een portret te maken in de stijl van Arcimboldo. [/late reactie want maandban]

En nu is het weer tijd voor wat foto's.

[afbeelding]


Balpen, a3-formaat. Ik durf heel voorzichtig een beetje te experimenteren met suggestie.

[afbeelding]


detail.

[afbeelding]


Potlood, 50 x 50 cm.

[afbeelding]


Zelfportret in ontbindende staat, gemaakt met balpen op a0-formaat.
Ook een opdracht.

[afbeelding]


[afbeelding]


Nog een portretopdracht op a1-formaat, gemaakt met pastel en conté. Het hoofd/lichtje is mislukt en de donkere vlekken komen door de fixeer, maar de vis is tof. (rode panda naamzoek)

[afbeelding]


[afbeelding]


Een beetje klooien met foto's en het net dat om de kerstboom heen zat.

[afbeelding]


[afbeelding]


Kerstkaart, acryl op doek.

Hm, wel een stuk minder kleuruitbarstingen dan vorig jaar. Ik weet nog niet of dit de kant is die ik op wil eigenlijk.
Die vis.

Die kangeroe ziet er lekker uit! Klaar voor de bbq.

goed bezig Wendy, kop d'raf kop erop, mooi zo doorgaan dat is top
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2010, 09:07
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 10:22
Verwijderd
Tof rasmusje. ik had geen idee dat je zo goed was! prachtig werk. Je bent ook heel conceptueel enzo. In welk jaar zit je nu? het tweede? en welke richting doe je?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 15:43
Verwijderd
Dankje! Ik studeer autonome beeldende kunst en ik zit inderdaad in mijn 2e jaar.

Verder even niks boeiends te posten. Nog twee weken tot mijn beoordeling en daarna is er (in mijn hoofd) pas weer tijd voor nieuwe projecten, dus dan zien jullie het wel. De ideeën zijn er alvast.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 16:31
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ben echt heel erg weg van die pastelhengelvis. En die uil is tof. Ik moest ook eens een enorm doek maken voor de HKU van iets van 3 bij 2 meter leek het wel, in mijn slaapkamer. Niet te doen gewoon. En dat was dan nog gewoon abstract met verf klodderen, dit lijkt me zo veel moeilijker! Props, hoor!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 21:07
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Ik kom eigenlijk nooit meer op het forum maar hier kijk ik af en toe wat je gemaakt hebt. En ik ben elke keer onder de indruk van je schilderijen en hoe je van dierenportretten zulke mooie en interessante beelden kunt maken. Prachtig en inspirerend.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 21:15
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline

DIE, vind ik echt HEEL tof!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 16:06
Verwijderd
Dankjewel Flijn, dat doet me goed om te lezen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 18:40
Verwijderd

Geklooi in photoshop voor een schoolopdracht.




De zakdoek die ik samen met een klasgenoot aan het maken ben. Op de foto komt het niet erg over, maar echt is hij behoorlijk groot - wel zo groot dat je er met twee mensen onder kan zitten, zoals we het ook hebben gepresenteerd. We zijn er nu drie maanden en een paar weken aan bezig en inmiddels bestaat hij uit ruim 120 zakdoeken. Flink wat gehuild dus.


Van dichtbij.


En tot slot nog een uil. Acryl op doek, 50 x 70 cm.

Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 09:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Bij die uil dacht ik eerst dat het een foto was . Mooi hoor!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 18:23
Verwijderd


50 x 65 cm, balpen op (en onder) papier. Zelfportret met schaduwen van de luxeflex/vitrage in mijn gezicht. Hij is trouwens helemaal af, mocht iemand het zich afvragen.




Uitvergroot.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 20:34
Verwijderd
Jammer dat al die zakdoeken hetzelfde zijn en met zo'n licht garen aan elkaar gestikt. Zo lijkt het net een groot verwassen laken ipv een samengesteld stuk.
De eerste fotoshop vind ik erg mooi, net een lijk onder bubbelplastic.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 22:51
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


50 x 65 cm, balpen op (en onder) papier. Zelfportret met schaduwen van de luxeflex/vitrage in mijn gezicht. Hij is trouwens helemaal af, mocht iemand het zich afvragen.


[afbeelding]


Uitvergroot.
balpen...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 14:06
Verwijderd
Die uil <3 De kunst van het weglaten

Zelfportret is ook errrg mooi. Erg verfijnd voor een balpentekening. Mooi contrast tussen licht en donker ook.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 16:16
Verwijderd
Dankje Noodles! Ik doe inderdaad mijn best om 'de kunst van het weglaten' onder de knie te krijgen.

@ Quis: We hebben er wel bewust voor gekozen om de zakdoeken en garen wit te houden, maar in het echt kun je, afhankelijk van de presentatie wel goed zien dat het een samengesteld ding is. Zoals hieronder, toen we er nog niet uit waren hoe we het gingen laten zien en we het aan een geïmproviseerde waslijn hadden gehangen.



Alleen dan heb je vooral de focus op de overlappingen van de zakdoeken en niet op de structuur/kreukels, die het werk naar mijn/ons idee juist zo mooi maken. Plus het heeft aan zo'n waslijn inderdaad te veel weg van een laken, daarom hebben we hier maar van afgezien.

Hè, jammer dat ik geen foto heb van de eigenlijke presentatie; dat was zoveel mooier.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 16:36
Verwijderd
Ik had verwacht dat jullie allerlei soorten zakdoeken zouden gebruiken, zodat je een soort lapjesdeken kreeg. Ik vind het idee nog steeds mooi, maar de uitwerking minder geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 17:41
Verwijderd
Ik snap het, maar ik blijf het, net al Mutant, minder indrukwekkend vinden dan het had kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 00:43
Verwijderd
Nog even over die balpentekening: Doe je eerst nog een lichte schets met potlood of is het enkel balpen?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 17:50
Verwijderd
Deze heb ik met potlood opgezet, maar meestal begin ik direct met pen. Dit is eigenlijk een van de eerste keren dat ik dat niet heb gedaan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 17:58
Verwijderd
Rasmusje, alles wat je maakt is geweldig.

Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 13:51
Verwijderd
Die uil vind ik echt mooi! Vooral die foto ingezoomd op de kop, daar komt de kunst van het weglaten nog meer tot uiting!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 13:05
Verwijderd
Oh ja, ik was vergeten de af-versie van mijn uil te laten zien. Bij deze dan maar:



------


A2-formaat, rode en zwarte balpen.






35 x 45 cm, acryl op linnen. Nog niet af.


En tot slot een foto.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 13:15
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Jij hebt echt heel veel geduld

Met goed resultaat Mooi
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 14:50
pro---
pro--- is offline
het is allemaal zo erg prachtig..
ik heb maar een mededeling..
ga er mee door!!!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 16:07
Verwijderd
Ja een kindje dat wordt verslonden door een slang <3
Jammer dat het bij het einde van de staart meer rood is dan bij de rest van de slang.
Zit er een achterliggende gedachte bij?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 19:02
Verwijderd
Niet echt. Op school hadden we wat prenten gekregen en moesten we er één kiezen om als aanleiding te gebruiken voor een tekening. Ik koos een prent van een man die met een slang in gevecht was. En kort daarvoor had ik foto's gevonden van een slang die een kangeroe opvrat, dus zo is het allemaal gekomen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 20:19
emi
emi is offline
Oooh, echt, ik kom eigenlijk niet meer op het forum, ik kom alleen af en toe op ARTistiek kijken. Als ik zie dat jij weer wat gepost hebt doe ik altijd even stiekem van binnen een dansje. Ik verbaas me meer en meer over je werk. Echt onwijs goed.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 22:34
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat zit er nou voor geks op die uil?
Ik vind hem hartstikke mooi, maar het lijkt net of hij een mensenarm heeft en je zijn elleboog ziet, terwijl hij op zijn hoofd krabt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 18:30
Verwijderd
^ Het leek me wel duidelijk dat dat zijn achterlijf is? Maar nu je het zegt zie ik wel wat je bedoelt.






Acryl op linnen, 35 x 45 cm. Dit is een schilderij dat ik niet af ga maken, maar ik post het toch om mezelf het idee te geven dat ik deze vakantie wat heb uitgevoerd. Het spinnenweb uit mijn vorige post zit trouwens hieronder, want daar had ik ook geen zin meer in.




Een schetsje waar ik nog wat mee wil, al wordt de uitvoering ervan waarschijnlijk heel anders.




Nog een schetsje dat ik van plan ben heel anders uit te werken.




Een uitprobeersel voor een zelfportret. Balpen, a2-formaat. Misschien ga ik de schouder nog invullen, maar daar ben ik nog niet uit.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 18:59
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Doe je dat voor de spiegel?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 09:29
Verwijderd
Ik had een foto als voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 21:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Hoooh
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 20:39
Verwijderd
Subliem.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 21:20
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De huid heeft een heel mooie, huid-achtige structuur maar het haar heeft geen haarstructuur, dat vind ik jammer. Het haar ziet er nu een beetje gek uit, alsof het van dat opklikbare legohaar is. (niet in die extremen, maar dat gevoel krijg ik erbij. Alsof het massief is.)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 23:31
Verwijderd
dat schilderij met dat beestje deed me in eerste instantie denken aan het werk van Leopold Rabus, maar dat kwam denk ik onder andere door de vlezige kleur en omdat ik op het eerste plaatje nog niet helemaal zag wat het was en aan een soort verwrongen vleselijke vormen moest denken.
En die vaas met bladeren, mooi getekend!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 15:36
Verwijderd
Bedankt nog allemaal, (late reactie ). En Fizzle, over dat haar ga ik nog even nadenken. Goed punt.

Tijd voor wat nieuws.









Acryl op linnen, 35 x 45 cm.
Hier ben ik de afgelopen dagen mee zoet geweest. Een tijd geleden dat ik zo veel plezier heb gehad in een schilderij! Even wilde ik gaan schrijven wat ik er verder mee van plan ben, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om verwachtingen te wekken dus jullie moeten maar gewoon afwachten.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 20:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Bedankt nog allemaal, (late reactie ). En Fizzle, over dat haar ga ik nog even nadenken. Goed punt.

Tijd voor wat nieuws.

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


Acryl op linnen, 35 x 45 cm.
Hier ben ik de afgelopen dagen mee zoet geweest. Een tijd geleden dat ik zo veel plezier heb gehad in een schilderij! Even wilde ik gaan schrijven wat ik er verder mee van plan ben, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om verwachtingen te wekken dus jullie moeten maar gewoon afwachten.
succes met het haar nog, het is al erg donker dus ik ben benieuwd of je er nog iets aan gaat kunnen veranderen mocht je dat willen!

En wat een spannend schilderij, van die oude dame. *wacht af*
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Bedankt nog allemaal, (late reactie ). En Fizzle, over dat haar ga ik nog even nadenken. Goed punt.

Tijd voor wat nieuws.

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


Acryl op linnen, 35 x 45 cm.
Hier ben ik de afgelopen dagen mee zoet geweest. Een tijd geleden dat ik zo veel plezier heb gehad in een schilderij! Even wilde ik gaan schrijven wat ik er verder mee van plan ben, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om verwachtingen te wekken dus jullie moeten maar gewoon afwachten.
Tof, van een foto? Wel een aparte manier van werken, in één keer zoveel detail erin gooien terwijl andere delen van het gezicht nog niet eens aangeraakt zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 13:22
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Bedankt nog allemaal, (late reactie ). En Fizzle, over dat haar ga ik nog even nadenken. Goed punt.

Tijd voor wat nieuws.

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


Acryl op linnen, 35 x 45 cm.
Hier ben ik de afgelopen dagen mee zoet geweest. Een tijd geleden dat ik zo veel plezier heb gehad in een schilderij! Even wilde ik gaan schrijven wat ik er verder mee van plan ben, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om verwachtingen te wekken dus jullie moeten maar gewoon afwachten.
Wow, hier kun je ook een vette animatie van maken!
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 18:17
Verwijderd
Bedankt voor de reacties!

@ Fizzle: Ik dacht er ook meer aan om het haar meer haarachtig te laten lijken door subtiel nog wat losse haren/plukjes aan de buitenkant en in de nek tekenen. Er overheen gaan zal niet meer lukken..

@ Noodles: Jep, van een foto. En sja, wat de manier van werken betreft: ik stort me gewoon graag op de details en ik vind laag voor laag werken nogal saai, ook al is het soms veel praktischer. Ik heb het nodig om me op een bepaald punt te richten, dat helemaal uit te werken en daarna pas met iets anders verder te gaan. Dan werk ik veel aandachtiger, merk ik.

@ Oma: Denk je? Ik heb al eens eerder zoiets geprobeerd met het proces van een schilderij, maar het werd toch al gauw een bende omdat ik een foto net uit een iets andere hoek had genomen, of omdat iets anders was uitgesneden of een andere kleur had of er per ongeluk ergens een schaduw zat die er niet hoorde, etc. Vast allemaal wel te verhelpen, maar ik ben er niet zo'n held in. Wel een leuk idee overigens.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 21:03
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Bedankt voor de reacties!

@ Fizzle: Ik dacht er ook meer aan om het haar meer haarachtig te laten lijken door subtiel nog wat losse haren/plukjes aan de buitenkant en in de nek tekenen. Er overheen gaan zal niet meer lukken..

@ Noodles: Jep, van een foto. En sja, wat de manier van werken betreft: ik stort me gewoon graag op de details en ik vind laag voor laag werken nogal saai, ook al is het soms veel praktischer. Ik heb het nodig om me op een bepaald punt te richten, dat helemaal uit te werken en daarna pas met iets anders verder te gaan. Dan werk ik veel aandachtiger, merk ik.

@ Oma: Denk je? Ik heb al eens eerder zoiets geprobeerd met het proces van een schilderij, maar het werd toch al gauw een bende omdat ik een foto net uit een iets andere hoek had genomen, of omdat iets anders was uitgesneden of een andere kleur had of er per ongeluk ergens een schaduw zat die er niet hoorde, etc. Vast allemaal wel te verhelpen, maar ik ben er niet zo'n held in. Wel een leuk idee overigens.
ohja, plukjes is een heel goed idee!

En ik denk ook dat je er een gave animatie van kan maken inderdaad! Misschien moet je hem steeds op dezelfde plek schilderen en daar ook houden en dan ertegenover een camera zetten en dan hoef je alleen af en toe op het knopje te drukken?
en als je het dan bij kunstlicht doet hoef je je om de lichtval ook geen zorgen te maken!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 04:39
Verwijderd
Dat oude vrouwtje is behoorlijk gaaf. En ik dacht ook gelijk dat 't een leuke animatie zou kunnen zijn, of op z'n minst een leuke fotoreeks van de work in progress.

Citaat:
@ Oma: Denk je? Ik heb al eens eerder zoiets geprobeerd met het proces van een schilderij, maar het werd toch al gauw een bende omdat ik een foto net uit een iets andere hoek had genomen, of omdat iets anders was uitgesneden of een andere kleur had of er per ongeluk ergens een schaduw zat die er niet hoorde, etc. Vast allemaal wel te verhelpen, maar ik ben er niet zo'n held in. Wel een leuk idee overigens.
Ja, als je een animatie wil van zoiets dan moet je eigenlijk zorgen dat je bij 't schilderen telkens vanuit ongeveer dezelfde hoek een foto maakt, en als je schilderij af is moet je met elke foto/elk frame gaan puzzelen. Alle foto's onder elkaar stoppen in Photoshop, en dan layer voor layer alles precies zo positioneren dat het - voor zo ver mogelijk, want er zijn bijna altijd kleine afwijkingen - precies onder elkaar staat. Dan croppen, zodat alle lagen dezelfde afmetingen hebben. Dan alle storende schaduwen wegpoetsen. En als je 't dan helemaal mooi wil hebben dan zorg je dat je de frames dubbel neemt, zet je ze 'om en om', zeg maar, en stel je de helft ervan in op een opacity van 50%, zodat ze 'doorschijnen' en de volgende fase een beetje laten zien. Dan verloopt de animatie soepeler. (Al hangt dat laatste ook heel erg af van hoeveel foto's je hebt, want voor een vloeiende animatie heb je toch minimaal zo'n 10 frames per seconde nodig. Anders wordt het al snel schokkerig, of zelfs meer slideshow-achtig. Nou, reken maar uit hoe vaak je dan moet fotograferen voor een filmpje van een seconde of 5.)

Ik weet niet of 't zo duidelijk is. He, anders maak je de foto's en stuur je ze naar me op als je klaar bent, ik wil het wel voor je animeren als ik even een dagje de tijd heb. Als je wil, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 06:57
Verwijderd
Para en Fizzle, bedankt voor de tips! Ik ga in ieder geval een hoop foto's maken van het proces, dan besluit ik later wel of ik er nog iets mee ga doen of niet. Dank je trouwens voor het aanbod, Para, ik zal het in gedachten houden.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 21:29
Verwijderd
WTF waarom heb je je account verwijderd?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 02:32
Verwijderd
ze heeft het gedaan
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 10:45
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat is dat nou opeens! Neem dan een maandban ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:45
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Jezus, het niveau ging wel ontzettend hard omhoog opeens, dingen als die uil zijn echt retegaaf! En dan verwijdert ze haar account...
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹

Laatst gewijzigd op 02-04-2010 om 17:03.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 22:14
Verwijderd
Ik genoot heel erg van haar werk. Nou.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 23:52
Verwijderd
Wat is dat toch voor rage opeens, je account verwijderen?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2010, 09:29
Verwijderd
[Dit is rasmus]

Sorry voor mijn plotselinge vertrek! Om privéredenen heb ik mijn account verwijderd. Dit topic echter zal ik voortzetten onder mijn nieuwe account, dus geen paniek. Ik ben niet weg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Oehoe topic
Verwijderd
177 26-04-2012 19:50
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #144
Verwijderd
500 14-04-2009 22:38
De Kantine OMGWTFBBQ-topic! #6
Verwijderd
500 15-01-2009 21:37
Vrije tijd Het grote Tour de France topic (deel 2)
0oFZo0
107 30-07-2005 19:30
Vrije tijd Het grote Tour de France topic #2
Mavie©2004
2 22-07-2005 10:52
Vrije tijd Het Algemene Tour de France topic
BarbapapaX
500 25-07-2004 19:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.