Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2009, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Dan zal je wel al een platte buik hebben. Hoe zit het met je stofwisseling? En hoe vaak eet je per dag?
Geen idee hoe het met m'n stofwisseling zit... ontbijt, middageten, tussendoortje, tussendoortje, avondeten. Soms 's avonds nog wat maar da's vooral in het weekend dan iets te snacken. Niet heel optimaal geloof ik maar op dit moment eet ik 's ochtends om iets van half 9 en als ik dan om 12 uur weer honger heb eet ik dan meteen maar weer middageten, en dan eet ik daarna wel de tussendoortjes op 's Avonds heb ik eigenlijk nooit honger want ik eet veel avondeten. Wat ook eigenlijk niet zo heel geweldig zal zijn maar ik hou nou eenmaal van warm eten en minder van tussendoortjes.
Oud 03-04-2009, 08:56
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Veel avondeten maakt niet uit. Het is voor sommigen de op twee na belangrijkste maaltijd, en voor anderen de op één na belangrijkste maaltijd. Ligt er een beetje aan. Avondeten mag best veel koolhydraten bevatten, gezonde vetten en veel groenten. Er bestaat geen goed/fout, het is alleen niet verstandig om standaard patat te eten.

Volgens mij heb jij wel 5-6 eetmomenten per dag dus ik verwacht dat je stofwisseling optimaal is. Misschien eet je stiekem wel meer dan je verwacht?
__________________
Guilty of being white.
Oud 03-04-2009, 09:11
blablatje
blablatje is offline
Of héél misschien is die energieverbruik-berekening een technisch ding terwijl het menselijk lichaam een biologisch ding is?
Oud 03-04-2009, 10:23
Verwijderd
Ik hoor in dit topic altijd dat ik te weinig eet (met name te weinig brood op een dag). En als ik het uitreken op het voedingscentrum kom ik ook vaak onder de 2000 kcal uit, op normale dagen dan. Maar d'r gaat nog wel redelijk wat wijn doorheen natuurlijk Geloof dat ik wel goed compenseer met avondeten alleen hihi. Nou ja, zolang ik niet aankom of afval zal het allemaal wel okee zijn.
Oud 03-04-2009, 17:52
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Of héél misschien is die energieverbruik-berekening een technisch ding terwijl het menselijk lichaam een biologisch ding is?
Een leugendetector is ook een technisch ding en registreert toch de hersenactiviteit, wat biologisch is. Dat iets technisch niet toepasbaar is op iets biologisch houdt geen steek natuurlijk. Natuurlijk kan het hier en daar wat afwijken, maar die foutmarge kan nooit groot zijn.
__________________
Guilty of being white.
Oud 03-04-2009, 18:02
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik hoor in dit topic altijd dat ik te weinig eet (met name te weinig brood op een dag). En als ik het uitreken op het voedingscentrum kom ik ook vaak onder de 2000 kcal uit, op normale dagen dan. Maar d'r gaat nog wel redelijk wat wijn doorheen natuurlijk Geloof dat ik wel goed compenseer met avondeten alleen hihi. Nou ja, zolang ik niet aankom of afval zal het allemaal wel okee zijn.
Als je geen hele fles per dag opzuipt vormt wijn ook niet echt een caloriebom...misschien ben jij wel gewoon anders.
__________________
Guilty of being white.
Oud 03-04-2009, 18:36
Verwijderd
En tot op zekere hoogte past je stofwisseling zich aan op wat je eet natuurlijk. Het zou best kunnen dat je een stuk meer zou kunnen eten Freyja en dan nog niet aan zou komen
Oud 04-04-2009, 00:32
Verwijderd
Ik zal es kijken, want ik hou van eten Maar als ik ook naar mijn moeder (heeft zelfde bouw) kijk, dan denk ik dat dit gewoon past ofzo... mja. 't Is wel best.
Oud 04-04-2009, 08:25
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik zat nog eens te denken...de sport die je het meest doet is klimmen. Dan gebruik je voornamelijk spieren maar het is niet héél erg bewegingsintensief, net als krachttraining. Volgens mij verbrand je dan voornamelijk glucose. Wanneer je ná een uur klimmen bijvoorbeeld nog eens drie kwartier zou hardlopen zou je wél meer moeten eten, omdat de calorieën er dan pas écht vanaf vliegen (en niet alleen vet, maar ook eiwitten). En ik neem aan dat klimmen dermate vermoeiend is dat je jezelf daarna niet nog drie kwartier gaat uitsloven

Waarschijnlijk is alles gewoon heel constant, en op vaste dagen. Je lichaam is gewend aan die routine en daarom blijft het in dezelfde staat. Wat Ave zegt kan dus prima kloppen, zelfs als je meer gaat eten kom je niet aan.
__________________
Guilty of being white.
Oud 04-04-2009, 08:44
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
Een leugendetector is ook een technisch ding en registreert toch de hersenactiviteit, wat biologisch is. Dat iets technisch niet toepasbaar is op iets biologisch houdt geen steek natuurlijk. Natuurlijk kan het hier en daar wat afwijken, maar die foutmarge kan nooit groot zijn.
Dat is niet zo'n goed voorbeeld, want een leugendetector heeft het in 20% van de gevallen mis...
Oud 04-04-2009, 10:19
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ik ben de laatste tijd bezig met aankomen, maar het ging ineens wel heel erg snel.. Daarom eet ik sinds ruim twee weken weer wat minder (tussen de 1500 en 1700 kcal) om even een stapje terug te doen. Het punt is, dat ik nog steeds behoorlijk snel aankom. Ik snap er niets van! Iemand enig idee hoe het komt en hoe ik het kan stoppen?
Oud 04-04-2009, 12:32
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik ben de laatste tijd bezig met aankomen, maar het ging ineens wel heel erg snel.. Daarom eet ik sinds ruim twee weken weer wat minder (tussen de 1500 en 1700 kcal) om even een stapje terug te doen. Het punt is, dat ik nog steeds behoorlijk snel aankom. Ik snap er niets van! Iemand enig idee hoe het komt en hoe ik het kan stoppen?
Wat at je in die periode op een dag? Misschien heb je té snel verhoogd, en daarna té snel weer verlaagd. Dan wordt je lichaam gek.
__________________
Guilty of being white.
Oud 04-04-2009, 16:29
Verwijderd
Heb je inmiddels al een gezond gewicht Change? Op ondergewicht wil je lijf nog wel eens onvoorspelbaar doen qua aankomen, omdat je nou eenmaal nog niet gezond bent.
Oud 04-04-2009, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ik zat nog eens te denken...de sport die je het meest doet is klimmen. Dan gebruik je voornamelijk spieren maar het is niet héél erg bewegingsintensief, net als krachttraining. Volgens mij verbrand je dan voornamelijk glucose. Wanneer je ná een uur klimmen bijvoorbeeld nog eens drie kwartier zou hardlopen zou je wél meer moeten eten, omdat de calorieën er dan pas écht vanaf vliegen (en niet alleen vet, maar ook eiwitten). En ik neem aan dat klimmen dermate vermoeiend is dat je jezelf daarna niet nog drie kwartier gaat uitsloven

Waarschijnlijk is alles gewoon heel constant, en op vaste dagen. Je lichaam is gewend aan die routine en daarom blijft het in dezelfde staat. Wat Ave zegt kan dus prima kloppen, zelfs als je meer gaat eten kom je niet aan.
Ik moet dan nog een half uur naar huis fietsen Maar ik denk dat jullie gelijk hebben ja, d'r zit wel een routine in. En idd als ik op vakantie ben val ik altijd af, al eet ik dan juist heel veel troep en op rare tijden enzo. Maar goed dan beweeg je ook wel meer. (Ben benieuwd deze zomer, roadtrip door Amerika Enige vakantie waar ik niet van af ga vallen geloof ik).
Oud 04-04-2009, 20:57
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik wil ook op roadtrip door Amerika Zou niet goed voor m'n sportresultaten zijn maar dat zou ik er graag voor over hebben
__________________
Guilty of being white.
Oud 05-04-2009, 22:14
Verwijderd
Offtopic: Ja daar maakte ik me ook al druk om haha, we gaan de Rockies in dus op zich is er genoeg te klimmen, maar mijn reisgenoot klimt helemaal niet, dus ik kan de maand daarna heel hard aan de gang om weer op hetzelfde niveau te komen. Maar goed, ter compensatie gaan we natuurlijk wandelen en mountainbiken enzo, dus ik zal er geen lamlendige slapjanus worden
Oud 08-04-2009, 00:25
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
deze zomer, roadtrip door Amerika
Ik weet dat het zeer off-topic is maar mijn God, wat is dat gaaf om te gaan doen en wat ben ik nu een beetje jaloers op je! Die manier van door de V.S. reizen staat in mijn top 3 van nog-te-bezoeken-landen!
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 09-04-2009, 11:24
Angelllll
Angelllll is offline
Heeft iemand ervaring met gezond aankomen?
Ik heb een erg snelle spijsvertering en ben "dun" gebouwd.
Met gewoon 3 maaltijden op een dag kom ik er niet.

Groet
Oud 09-04-2009, 11:52
Mara
Mara is offline
Dan eet je meer met 3 maaltijden per dag? Het is geen wonder dat je daar niet mee aankomt, aangezien de meeste mensen die gewoon op gewicht (willen) blijven daar al niet genoeg aan hebben.
Oud 09-04-2009, 17:43
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Heeft iemand ervaring met gezond aankomen?
Ik heb een erg snelle spijsvertering en ben "dun" gebouwd.
Met gewoon 3 maaltijden op een dag kom ik er niet.

Groet
500 kcal boven je onderhoud, langzaam opbouwen.
__________________
Guilty of being white.
Oud 17-04-2009, 15:02
Lena.
Avatar van Lena.
Lena. is offline
Hej, hej,

Ik ben nieuw hier nu en ik wil graag een paar kilo afvallen.

Dit is mijn lijstje ;

7:40: Kom special K. Bakje aardbeien fruit met suiker. Kop groene thee.
10:00: Flesje water twee koekjes.
12:00: Twee bruine boterhammen met daily spread. Flesje water.
13:45: Ijsje. twee bolletjes. Glas water.

Nog tips?
Oud 17-04-2009, 16:21
Verwijderd
Iets meer informatie is wel handig. Bv. Hoe lang ben je en hoeveel weeg je? At je dit lijstje al of is het wat je nu wilt gaan eten? Is dat je lijstje voor iedere dag of van vandaag? Waar is je avondeten? Ik zou sowieso wat meer eten, want dit is echt te weinig. En ipv een ijsje als tussendoortje bv. fruit.
Oud 17-04-2009, 16:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
Iets meer informatie is wel handig. Bv. Hoe lang ben je en hoeveel weeg je? At je dit lijstje al of is het wat je nu wilt gaan eten? Is dat je lijstje voor iedere dag of van vandaag? Waar is je avondeten? Ik zou sowieso wat meer eten, want dit is echt te weinig. En ipv een ijsje als tussendoortje bv. fruit.
Dit.

Plus special K is troep, vol met suikers. Neem dan brinta.
Oud 17-04-2009, 18:04
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Citaat:
Dit.

Plus special K is troep, vol met suikers. Neem dan brinta.
Idd, ga voor gezond, niet voor wat je op de reclames ziet als 'dieetvoer'.
Oud 22-04-2009, 21:17
a-mmber
Avatar van a-mmber
a-mmber is offline
Hmm. Nu we het toch over ontbijten hebben.
Ik heb een vraagje, zelf krijg ik namelijk 's ochtends niets door m'n keel zonder ongelofelijk misselijk te worden.
Ik eet dus meestal een kiwi of een droog beschuitje oid. (half 7)
Daarna fiets ik 17 kilometer naar school, waar ik rond 10 uur weer zoiets eet, omdat ik ook dan nog niet veel naar binnen krijg. Pas in de lunch pauze begin ik eigenlijk echt te eten, dan eet ik wel gelijk een boterham en een rijstwafel ofzo! Daarna fiets ik naar huis en neem m'n avondeten en nadat ik 's avonds hardgelopen heb meestal nog een appel of een een paar biscuitjes ofzo.
Iemand enig idee hoe ik dat meer kan verplaatsen naar de ochtend zonder misselijk te worden? Ervaring, misschien?

Alvast bedankt!
Oud 23-04-2009, 11:41
Kommunist
Avatar van Kommunist
Kommunist is offline
er mag op elke dagdeel wel veel meer toegevoegd worden, om eerlijk te zijn vraag ik me echt af hoe je dat doet, een hele dag school en heen en terug een lange fietstocht, of zo weinig brandstof....

als je die lunch ( 1 boterham en 1 rijstwafel) nou s keer 2 doet, en daarna in de middag een tussendoortje.
hoe je dat ontbijt probleem kan oplossen weet ik ook niet echt helaas, tegen misselijkheid is niet zo veel te doen lijkt me, misschien n stevig drink-ontbijt?
Oud 23-04-2009, 13:30
Black Soul
Black Soul is offline
Wel gelijk een boterham en een rijstwafel? Dat is echt belachelijk weinig, zeker als je 's ochtends nog (zo goed als) niets hebt gehad.
Je mag idd over het algemeen wel (behoorlijk) wat meer eten.

Snoep je 's avonds misschien veel? Want over het algemeen hebben mensen die 's avonds nog veel eten 's ochtends niet veel trek in ontbijten.
__________________
dracula is sexy
Oud 23-04-2009, 16:03
a-mmber
Avatar van a-mmber
a-mmber is offline
Hmm. Nee, eigenlijk snoep ik 's avonds niet zoveel.
Maar een drinkontbijt is een goed idee! Misschien is dat het proberen waard, verder nog andere ideeën? Meer eten wordt trouwens lastig, op school heb ik bijna geen tijd. Maar ik kan wel proberen op de fiets terug nog iets naar binnen te werken .

Bedankt!
Oud 23-04-2009, 16:16
blablatje
blablatje is offline
Eet 's ochtends iets nats, zoals cornflakes, muesli met yoghurt of brinta. Droog beschuit zou ik ook niet wegkrijgen.

Terzijde, mag ik vragen waarom je in godsnaam elke avond gaat hardlopen als je ook al 35 km gefietst hebt? Want voor de lichaamsbeweging hoef je het dan toch echt niet te doen, en als je voor een wedstrijd traint vorder je sneller als je je spieren hersteltijd geeft.
Oud 23-04-2009, 16:37
Verwijderd
Je hebt op school toch pauzes? En zo niet, dan neem ik aan dat je in de les mag eten; een mens moet toch iets binnen krijgen. Op dit moment eet je inderdaad (veel) te weinig. Eet in de pauzes op school wat extra, voordat je naar huis fietst en/of als je thuis komt (dit is neem ik aan niet altijd om etenstijd?) en 's avonds nog iets (iets meer dan een appel of een paar bescuitjes). Natuurlijk hoef je niet op ieder moment meer te eten, maar probeer iig wat meer richting de lijst van het voedingscentrum te komen.

Mbt je ontbijt: probeer verschillende dingen uit. Bv. inderdaad drinkontbijt, yoghurt, vla, kwark, cruesli, muesli, fruit, ... Dan merk je vanzelf wat het beste werkt.
Oud 23-04-2009, 20:33
a-mmber
Avatar van a-mmber
a-mmber is offline
Citaat:
Terzijde, mag ik vragen waarom je in godsnaam elke avond gaat hardlopen als je ook al 35 km gefietst hebt? Want voor de lichaamsbeweging hoef je het dan toch echt niet te doen, en als je voor een wedstrijd traint vorder je sneller als je je spieren hersteltijd geeft.
Oh, ik heb inspanningsastma en probeer zo m'n ademhaling onder controle te leren krijgen zodat ik er geen last meer van heb als ik voetbaltraining geef of moet volleyballen of skeeleren .

@ Leonoor:
Het probleem met pauzes is dat ik die meestal besteed aan het maken van mijn huiswerk (omdat ik 's avonds meestal gelijk m'n bed in duik of achter de computer ga zitten en dus veel te lui ben om het te maken), eigenlijk is de enige ruimte waar je huiswerk kan maken de mediatheek. Waar je dus niet mag eten. Dus het komt erop neer dat ik in de leswisselingen meestal vanalles nog naar binnen moet proppen. Maar als ik wat alternatieve ontbijten ga proberen, die drankjes enzo, heb ik een betere basis. Waardoor ik waarschijnlijk in de pauze ook meer trek heb. En als ik trek heb, eet ik ook. Dus dan zal het wel goed komen.

In ieder geval, zal ik aan de alternatieve ontbijtmiddelen .

Bedankt voor jullie reacties!
Oud 24-04-2009, 08:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
Oh, ik heb inspanningsastma en probeer zo m'n ademhaling onder controle te leren krijgen zodat ik er geen last meer van heb als ik voetbaltraining geef of moet volleyballen of skeeleren .

@ Leonoor:
Het probleem met pauzes is dat ik die meestal besteed aan het maken van mijn huiswerk (omdat ik 's avonds meestal gelijk m'n bed in duik of achter de computer ga zitten en dus veel te lui ben om het te maken), eigenlijk is de enige ruimte waar je huiswerk kan maken de mediatheek. Waar je dus niet mag eten. Dus het komt erop neer dat ik in de leswisselingen meestal vanalles nog naar binnen moet proppen. Maar als ik wat alternatieve ontbijten ga proberen, die drankjes enzo, heb ik een betere basis. Waardoor ik waarschijnlijk in de pauze ook meer trek heb. En als ik trek heb, eet ik ook. Dus dan zal het wel goed komen.

In ieder geval, zal ik aan de alternatieve ontbijtmiddelen .

Bedankt voor jullie reacties!
Dit zijn gewoon excuses om niet te eten. Ga dan gewoon 's avonds je huiswerk doen, of niet hardlopen en in die tijd je huiswerk doen zodat je overdag gewoon kan eten.

Huiswerk altijd af hebben en je inspanningsastma onder controle hebben heb je niks aan als je neerdondert omdat je niet genoeg eet.
Oud 24-04-2009, 20:11
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Oh, ik heb inspanningsastma en probeer zo m'n ademhaling onder controle te leren krijgen zodat ik er geen last meer van heb als ik voetbaltraining geef of moet volleyballen of skeeleren .
In het LJHtopic schrijf je dit:
Citaat:
Heerlijk hardgelopen!
Kennen jullie dat gevoel dat je bijna dood neervalt van de inspanning en ademnood en dan opeens merkt dat je over je grens heen bent? Dat geeft zo'n kick. Op een gegeven moment merk je niet eens meer dat je nog steeds aan het rennen bent, het lijkt wel of je high bent ofzo.
Dat lijkt me dus niet echt gezond, zeker niet als je dan ook nog eens veel te weinig eet.

Je kunt ook bijv. eerst eens proberen om een van de pauzes niet in de mediatheek te gaan zitten, maar in de kantine, zodat je kunt eten. Die tijd zul je dan na schooltijd nog even aan je huiswerk moeten besteden, maar zo lang duurt een pauze meestal niet. En bovendien voel je je dan waarschijnlijk een stuk fijner, omdat je lichaam brandstof heeft.
Ik vind 's ochtends eten ook erg moeilijk, maar bij mij zit het er gewoon ingeprent dat ik een boterham moet eten, en dat lukt dan eigenlijk altijd wel. De tips van drinkontbijt/yoghurt/fruit 's ochtends lijken me ook het proberen waard.
Oud 25-04-2009, 08:18
Verwijderd
@a-mmber: Wat de rest zegt: dan moet je je pauzes anders in gaan delen. En dat hoeft niet per se te betekenen dat je 0,0 huiswerk meer kunt maken. Zeker in korte pauzes heb je amper tijd om naar de mediatheek te lopen, je boeken te pakken, open te doen en echt huiswerk te maken. Terwijl je dan prima tijd hebt om wat te eten (want dat kan ook op de gang waar je op dat moment bent). En in een langere pauze kan je ook best even ietsje langer buiten de mediatheek blijven staan om wat te eten en daarna nog wat aan je huiswerk te doen.

Eten wanneer je trek hebt is lang niet altijd voldoende. Er zijn genoeg mensen met heel weinig trek, maar dat betekent niet automatisch dat wat zij eten genoeg is om hun lichaam goed te kunnen laten functioneren. Als je een actief leven leidt, en dat doe jij, dan heb je gewoon een bepaalde basis nodig. En die basis krijg jij nu (bij lange na) niet binnen.
Oud 25-04-2009, 20:33
a-mmber
Avatar van a-mmber
a-mmber is offline
De eerste pakketten ontbijtdrank zijn binnen gehaald, dus ik zal kijken of het slaagt.
Eigenlijk verwacht ik van wel . Wie weet worden m'n schoolresultaten zo zelfs nog beter!

Bedankt
Oud 26-04-2009, 16:26
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Had jij niet ook al een enorm laag gewicht? Even zoeken... ja, je hebt een BMI van 16 en was 15 kilo afgevallen. Was dat expres? Het klinkt allemaal behoorlijk ongezond namelijk.
Oud 27-04-2009, 08:30
a-mmber
Avatar van a-mmber
a-mmber is offline
Oud nieuws, oud nieuws.

Kijk maar naar de datum. -.-
Oud 27-04-2009, 10:18
Verwijderd
Dat bericht is van februari dit jaar, niet extreem lang geleden dus...ik neem aan dat je BMI in iets meer dan twee maanden tijd niet opeens enorm gestegen is (iig niet met wat je nu eet)? Dan ben ik dus toch wel benieuwd naar wat je BMI nu is...
Oud 28-04-2009, 11:01
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Lol @ ontbijtdrank. De belangrijkste maaltijd van je dag snel afraffelen is een goeie manier om ongezond te worden/blijven.
__________________
Guilty of being white.
Oud 28-04-2009, 12:27
a-mmber
Avatar van a-mmber
a-mmber is offline
Ik heb inderdaad wat probleempjes met eten gehad, maar ik ben druk bezig dat weg te werken en dus is een goed ontbijt (en dus een sterke basis) denk ik de eerste grote stap, aangezien ik niet van plan ben te minderen met sporten. Dus ik zou het fijn vinden als jullie vorige fora er niet bij willen betrekken en het liefst alleen antwoord willen geven op deze vraag, zodat ik niet de hele tijd 'betrapt' wordt op een (oud) eetprobleem.
Bedankt.
Oud 28-04-2009, 13:39
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Citaat:
Dus ik zou het fijn vinden als jullie vorige fora er niet bij willen betrekken en het liefst alleen antwoord willen geven op deze vraag, zodat ik niet de hele tijd 'betrapt' wordt op een (oud) eetprobleem.
Bedankt.
Euhm.. is het niet zo een beetje de bedoeling dat je álle aspecten van een eetprobleem aanpakt, in plaats van alleen die waarbij jij je lekker gemakkelijk voelt
Anders kom je natuurlijk nog nergens..
Oud 28-04-2009, 15:23
Verwijderd
Een drinkontbijt is geen goed ontbijt en zeker geen sterke basis. Maar het is een begin. Ik hoop alleen niet dat je denkt dat je er daarmee bent...want dat is dus bij lange na niet het geval (en dan is er ook geen sprake van een oud eetprobleem).

Als je in het verleden weinig hebt gegeten/als je weinig eet, dan is de kans groot dat je maag gewoon weer moet wennen aan het eten, maar het kan natuurlijk ook psychisch zijn en dat je dus denkt dat je misselijk wordt (en het daardoor wellicht inderdaad ook wordt). Ik denk dat het belangrijk is dat je dat in je achterhoofd houdt dat je een eetprobleem hebt/had en dat mensen die je om advies vraagt daar ook rekening mee houden, omdat dat meespeelt in hoe je het het beste aan kunt pakken.
Oud 28-04-2009, 15:48
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oprechte vraag: wat wil je horen dan? Je weet dat je veel te weinig eet maar hebt allerlei excuses om niet meer te hoeven eten. Waarom post je hier dan?
Oud 28-04-2009, 16:51
a-mmber
Avatar van a-mmber
a-mmber is offline
Omdat ik wil starten met een goed ontbijt, terwijl mijn maag nog niets kan hebben. Dus wil ik graag proberen 's ochtends gezond te gaan ontbijten. Maar gelijk beginnen met brood oid gaat niet lukken. Het drinkontbijt gaat tot nu toe goed, trouwens.
Ik wil het weer in stapjes opbouwen, maar aangezien ik niet bij een dietiste loop had ik gehoopt dat iemand hier mij daarmee kon helpen, want het moet ik kleine stappen gaan.
Oud 30-04-2009, 11:56
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Begin maar eens met 100 gr havermout, een paar eieren en een paar glazen melk. Dit gaat alleen om je ontbijt, dus je kunt het zo aanpassen.
__________________
Guilty of being white.
Oud 30-04-2009, 13:55
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Omdat ik wil starten met een goed ontbijt, terwijl mijn maag nog niets kan hebben. Dus wil ik graag proberen 's ochtends gezond te gaan ontbijten. Maar gelijk beginnen met brood oid gaat niet lukken. Het drinkontbijt gaat tot nu toe goed, trouwens.
Ik wil het weer in stapjes opbouwen, maar aangezien ik niet bij een dietiste loop had ik gehoopt dat iemand hier mij daarmee kon helpen, want het moet ik kleine stappen gaan.
Voor iemand die 'n eetprobleem heeft (gehad), is 't al knap dat je überhaupt de intentie hebt om je eetpatroon te veranderen. Natuurlijk moet je 't in kleine stapjes opbouwen! 'n Drinkontbijt lijkt me in ieder geval al beter dan 'n kiwi of 'n droog beschuitje .
__________________
En dat meen ik!
Oud 30-04-2009, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Begin maar eens met 100 gr havermout, een paar eieren en een paar glazen melk.
Daar zou ik 's ochtends ook misselijk van worden...vind dat ook niet echt een normaal ontbijt (en al helemaal niet iets om mee te beginnen als je er al moeite mee hebt...).
Oud 30-04-2009, 19:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Begin maar eens met 100 gr havermout, een paar eieren en een paar glazen melk. Dit gaat alleen om je ontbijt, dus je kunt het zo aanpassen.
Niet iedereen heeft BB ambities.
Oud 01-05-2009, 19:56
blablatje
blablatje is offline
Met haar sportpatroon zou een overvloedig ontbijt geen overbodige luxe zijn, maar het is natuurlijk volstrekt onrealistisch om te verwachten dat iemand in één keer van geen ontbijt naar een topsportersontbijt gaat.
@ a-mmber: als een glaasje drinkontbijt makkelijk blijkt te gaan, is het ook een idee om eens zelf een stevige ontbijtsmoothie te maken, bv. 200 ml sap, 200 ml yoghurt, 1 banaan en 3 beschuiten in de blender gooien. Dan heb je twee volle glazen en minder smaakstoffen en toegevoegde suikers enzovoort.
Oud 02-05-2009, 15:28
a-mmber
Avatar van a-mmber
a-mmber is offline
Dat zou weleens een mooi streven kunnen zijn!
__________________
~ you can achieve anything as long as you're willing to believe in it!
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.