Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2009, 20:25
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Dankje..
Lukt bij jou EMDR wel?
Ik kan er niet 'bij komen'

OT:
Ik zak steeds dieper.
en waarom moet ik mijn prozac afbouwen.
alsof het niet bagger genoeg gaat.
Ach daar heb ik laks aan pech voor mij.
Ik moet er mee lopen. Maar eigenlijk arghh
voel ik me gewoon ontzettend rót.
ik heb net nou me 3de keer gehad maandag.
ik kan nog niet echt zeggen dat het lukt.
maar met gevoelens zit ik nou op 4.
maar ik kom er wel raar vanaf elke keer.
heb jij dat ook?. *knuffel*.
Oud 28-05-2009, 20:30
Verwijderd
Citaat:
ik heb net nou me 3de keer gehad maandag.
ik kan nog niet echt zeggen dat het lukt.
maar met gevoelens zit ik nou op 4.
maar ik kom er wel raar vanaf elke keer.
heb jij dat ook?. *knuffel*.
wat bedoel je met raar?
ik ben er na een keer mee gestopt
ik weet het. maar ik weet het gewoon allemaal niet, en wou alles vergeten.
Het werkte gewoon niet.
Oud 28-05-2009, 20:35
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
wat bedoel je met raar?
Het werkte gewoon niet.
naderhand voel ik me heel moe en wat leeg.
of veel emoties.
na een keer al.
wil je er wel weer een keer mee beginnen?.
ja en van dat vergeten snap ik.

ot.
zometeen nog maar even in bed tv kijken.
en morgen om 6:30 op.
en ik hoorde net dat een collega later komt.
dus ik moet alleen heen fietsten dan maar met me ipod op.
Oud 28-05-2009, 20:41
Verwijderd
Citaat:
naderhand voel ik me heel moe en wat leeg.
of veel emoties.
na een keer al.
wil je er wel weer een keer mee beginnen?.
ja en van dat vergeten snap ik.

ot.
zometeen nog maar even in bed tv kijken.
en morgen om 6:30 op.
en ik hoorde net dat een collega later komt.
dus ik moet alleen heen fietsten dan maar met me ipod op.

Ja dat herken ik wel.
Ik weet niet of ik ermee wil beginnen.
Heb ook het gevoel dat niemand me ermee helpt.
Als de sessie af is gelopen moet ik het in me eentje doen.
En dat lukt me niet.

OT:
ik ga slapen. of nouja een poging doen. Ik val altijd laat in slaap, maar ik ben zo moe *zucht*
Oud 28-05-2009, 21:57
justhanna
justhanna is offline
Morgen een afspraak bij Randstad. Zie er best tegenop omdat ik nog geen duidelijkheid over mogelijke behandelingen enzo en ik dus ook helemaal niet goed weet hoeveel en wanneer ik zou kunnen werken.... Maar goed, eerst maar eens zien wat ze te bieden hebben, ben bang dat ze me weer in de thuiszorg willen hebben en daar heb ik zelf dus echt geen zin meer in
Oud 28-05-2009, 22:04
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Wat is tbc ?
En verder, misschien moeten jullie gewoon even rustig aan doen tot de examens voorbij zijn. Ondanks dat je het misschien zelf niet zo ervaart, brengen die krengen toch altijd een hoop stress en gezeur mee. Misschien hebben jullie daar beiden last van en voegt dat gewoon nu even niet. Doe rustig aan!
To Be Continued
En ja, daar heb ik ook al aan gedacht. Ik zie wel wat er gebeurt, morgen eerst eens lekker weer genieten van een vrije dag<3.
En idd Vogelvrij, vakantie kan ik echt wel gebruiken. Ondanks dat ik weinig uitvoer en veel vrij ben, zijn die examens toch echt slopend. Ik viel gister tijdens het eten zowaar bijna in slaap o.O"
Oud 28-05-2009, 22:13
Verwijderd
wanneer kan ik nou eindelijk een keer kiezen voor wat ik wil ipv hetgene kiezen wat het minst engst lijkt en waarbij ik iemand nadoe omdat het dan niet lijkt alsof ik het alleen moet doen
Oud 28-05-2009, 22:44
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Vanmiddag van 13-18u gewerkt en daarna had ik toch wel weer last van m'n keel.
M'n vader nog even gesproken erover, die is werkzaam geweest als logepedist en hij denkt dat ik last heb van vermoeide stembanden. Zou best kunnen, ik heb ook het gevoel alsof ik heel veel gepraat heb. Volgens hem moet ik me pas zorgen gaan maken als ik pijn krijg of als m'n stem anders gaat klinken. Morgen maar even afwachten hoe het gaat en of ik kan werken. Daarna lekker 3 dagen even niet werken, kan het misschien een beetje genezen.

En we hebben vanavond kattenkruid gekocht voor op de krabpaal en de kat is er helemaal weg van. Van dat spulletje dan, het krabgedeelte is nog steeds niet echt interessant. Maar het was echt hilarisch hoe hij op het plateautje lag te rollen
Oud 28-05-2009, 22:59
Pruts0r
Pruts0r is offline
Volgens mij ben ik verliefd ofzo. *blush*
Oud 28-05-2009, 23:00
Dith
Dith is offline
Zo, weer uren stress, zweet en tranen voor niets. Ik ben wéér gezakt voor statistiek en wéér met hetzelfde cijfer. Hoef nu tenminste ook niet meer na te denken over of ik doorga met deze studie; ik ben er klaar mee.

Nu alleen even regelen hoe ik het moet doen met uitschrijven want ik heb geen zin om nu me nog kapot te gaan werken aan papers en andere opdrachten, máár ik wil wel ingeschreven blijven omdat ik mijn ov gewoon moet houden (ivm spaanse cursus in Utrecht)... Iemand een idee hoe dat moet?
Kan ik dan gewoon zeggen tegen mijn docenten dat ik ermee stop maar me nog niet uitschrijven op school? Of pikken ze dat niet?
Oud 28-05-2009, 23:11
justhanna
justhanna is offline
@ Dith: dat mag je helemaal zelf weten Ik studeer nu eigenlijk ook niet meer maar blijf tot het einde van het schooljaar ingeschreven zodat ik mijn OV en mijn afstudeersteun (=inkomsten) blijf ontvangen. Mijn decaan heeft zelf bevestigd dat dit kan en mag.
Oud 28-05-2009, 23:19
Dith
Dith is offline
Ooooh fijn! Dus dan hoef ik school dus eigenlijk niks te laten weten? Alleen de docenten dus dat ik ermee ophoud zodat zij niet in de problemen komen met groepswerk en dergelijke? Wel behoorlijk lullig voor mijn groepsgenoten maar dat zij zo, ik ga me niet (meer) in het zweet werken voor andere mensen....
Oud 29-05-2009, 07:31
Nijn*
Nijn* is offline
@ Missy1-0: Goedzo, altijd naar Nijn* luisteren Voor vandaag misschien ook geen gek idee?

OT: Gisteren was ontzettend druk, maar ook erg leuk. Alles ging heel goed en was op de minuut op elkaar afgestemd leek het wel. Therapie was wel even moeilijk, ik ging in Amsterdam naar haar toe omdat ze morgen niet in Utrecht kon zijn. Toen ik vroeg waarom niet zei ze dat ze een begrafenis had.. Ai, ik vind dat zo'n kutsituatie. Ik mag natuurlijk niet doorvragen (mag wel, maar krijg toch geen antwoord) maar ik vind het heel kut voor haar en vind het dan ook zo sneu dat ze dit soort werk doet waarbij zij steeds naar de ellende van anderen moet luisteren. Vond het toen ook heel moeilijk om over mezelf te praten, ik wilde eerst zeker weten dat het dan met haar wel goed gaat. Raar idee of niet? Het gesprek zelf was ook gewoon moeilijk/zwaar.. Ik vond het moeilijk om 't over am te hebben, want aan de ene kant brengt het altijd wat verlichting als ik het er over kan hebben met iemand die het begrijpt, aan de andere kant lijkt het alsof praten erover de drang ernaar versterkt. Voel me nu ook heel erg gespannen en de dingen die we samen hebben bedacht om het tegen te gaan lijken nu alweer zo nutteloos. Hmpf.
Oud 29-05-2009, 07:40
Verwijderd
Ik weet sinds gisteravond wat er met me aan de hand is.
Ik wil het wel van de daken schreeuwen: zie je wel dat ik niet gek ben? Ik heb een goede reden, en nu weet ik het,
En nu oplossen die hap.
Oud 29-05-2009, 08:11
Verwijderd
masterinschrijvingen aaaaaaaaah lastig! en een vertaalproject erbij verdient goed maar de drukte
Oud 29-05-2009, 08:16
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Ik wil het wel van de daken schreeuwen: zie je wel dat ik niet gek ben? Ik heb een goede reden, en nu weet ik het,
En nu oplossen die hap.
Mag ik vragen wat er met je aan de hand is dan?
In ieder geval fijn dat je er eindelijk achter bent
Oud 29-05-2009, 08:41
marrel
marrel is offline
Brr zo de uitvaart.
Oud 29-05-2009, 09:09
Verwijderd
succes en sterkte, marreltje
Oud 29-05-2009, 09:40
Missy1234567890
@ Nijn: nee, vanmiddag ga ik wel werken, het is bijna zo goed als over, lijkt het. Dat zal na vanmiddag wel weer anders zijn, maar dan heeft het 3 dagen de tijd om te genezen, hoop dat dat genoeg is. Echt raar, want gisteravond had ik er behoorlijk last van.
Oud 29-05-2009, 09:46
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik weet niet of het leedvermaak is of niet, maar het is toch best wel leuk om degene die alle presentaties loopt af te kraken keihard op zijn bek te zien gaan, omdat hij niet eens een echte presentatie heeft en hij over zijn onderwerp met zoveel vaktaal aan het gooien is, dat niemand er wat van volgt.

En dat hij dan ook nog eens drie keer te lang zijn presentatie doet en door blijft presenteren terwijl de docent zegt dat hij moet stoppen met zijn presentatie. Als je alle presentaties afkraakt, dat is nog tot daar aan toe, maar dan moet je zelf wel een perfecte presentatie houden en niet een website waar niemand wijs uit wordt en waar je nog waarschijnlijk meer mee te weten komt als je die website zelf doorleest..

Oh en leren gaat best goed.
Oud 29-05-2009, 11:13
Verwijderd
Als ik mijn werkstuk nu opnieuw precies hetzelfde inlever, heb ik alsnog het vak gehaald.. Klinkt verleidelijk hè . Ik moet het toch nog maar een klein beetje verbeteren, in ieder geval plaatjes toevoegen

Zou wel jammer zijn, want dan wordt mijn gemiddelde een 7, terwijl ik nu een 8,5 voor dat vak sta .

Koppijn koppijn koppijn
Verveel verveel verveel
saai saai saai
stomme opdracht

Laatst gewijzigd op 29-05-2009 om 11:49.
Oud 29-05-2009, 11:54
metallica
metallica is offline
Ik voel me rot, ik wil gaan slapen en niet meer wakker worden. Wat zou dat heerlijk zijn zeg. Ik haat die onzekerheid, dat ik niet weet wat hij nou wil en of zijn slechte buien nu aan mij liggen of aan iets anders en *zucht* ik ben zo bang, ik wil niet alleen zijn...
Oud 29-05-2009, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij ben ik verliefd ofzo. *blush*
Had jij niet laatst dat ook dat meisje van oh we kunnen elkaar niet zien tot zij uit huis is maar het is ware liefde blabla etcetera we blijven altijd bij elkaar? Toch niet zo waar?
Oud 29-05-2009, 16:31
rare kwast
rare kwast is offline
pfffffff weer 4 uur vragenlijsten gemaakt en vragen beantwoord
nu gelukkig alleen nog de uitslag
Oud 29-05-2009, 16:39
Missy1234567890
Heb mail van de uva, ik mag a.s. dinsdag de taaltoets komen doen, dat betekent dat ik door ben naar de 3e ronde.

Maar waarom sturen ze dat mailtje pas op vrijdagmiddag...nu kan ik dinsdagochtend nog vrij aan vragen voor 's middags. Kan vast wel, maar ik doe dat liever wat eerder dan op de dag zelf.
Oud 29-05-2009, 18:52
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
wat bedoel je met raar?
Het werkte gewoon niet.
Queasy, als je ergens over wilt praten wbt. EMDR: PM staat open!
Succes met alles, het klinkt alsof je een zware tijd hebt... Maar je komt er wel bovenop! Ik ben sinds kort erachter dat het wel vaak geldt dat "alles goed komt", hoe bagatelliserend dat ook klinkt...!
Oud 29-05-2009, 19:06
Verwijderd
Sterkte iedereen die het nodig heeft
Ik heb me aangemeld voor een studie, en t voelt zo goed als de knoop is doorgehakt. En nou heb ik er opeens zo'n zin zin in, ook al ben ik superbang voor de introweek en de eerste paar weken etc. maar toch, zin!!

En mijn examens gaan redelijk goed, in ieder geval heb ik er meer vertrouwen in en dat voelt fijn, ook eens vertrouwen in iets hebben. En ik kreeg zowaar en compliment van mijn muzieklerares

Ik las dit gedicht en werd er vreemd genoeg ook nog blij van
Net alsof ik mijn verdriet nu ook weggegooid heb.

Soms, een enkele keer,
met heel veel moeite en voornamelijk toevallig,
lukt het iemand
om met beide armen zijn verdriet te omvatten.
Hij tilt het op.
Laat de deur niet op slot zijn, nu...
Hij duwt hem open met zijn knie
en loopt met grote breedsporige passen naar buiten.
Kijk uit! roept hij
want het verdriet is zo groot dat hij er niet overheen kan kijken,
en doorzichtig is het nooit.
Ver weg, in een sloot of op een drassige plek
onder populieren
of achter een scheve schutting tussen oude autobanden,
speelgoed, resten van vuur,
gooit hij het neer
en fluitend loopt hij terug naar huis.

Tot zover de vrolijke post.

Met mijn vader gaat het nu niet zo goed en de artsen gaan kijken of het niet beter is hem toch op te nemen in het ziekenhuis. Maar hij is positief erover dus dan ben ik dat ook!
En ik wou dat ik wat minder moeite had met het sociale gezeur Het is net of ik elke keer keihard tegen een muur aanren, misschien moet ik eens proberen te klimmen?
Oud 29-05-2009, 19:27
darkfairy
darkfairy is offline
@regendruppel wat is er met je vader?.
als je het teminsten vertellen wilt.

ot.
ik heb vandaag gewerkt.
en het was best wel fijn.
ik heb bij leuke mensen gezeten.
en verder ging het de hele dag wel ok.
en de laatste paar uurtjes van het werk.
toen werd ik onrustig.
en een van de leiding waar ik in het prive ook weleens op bezoek ga.
bij hem en zijn vrouw.
die zei dat hij het wel merkten.
omdat ik dan meer ga praten en drukker word.
Oud 29-05-2009, 20:03
marrel
marrel is offline
Ty nattigheid

T was een mooie uitvaart. Geen kerkelijke afstandigheid zoals dat soms is maar heel persoonlijk. Spreekt me wel aan, en het was echt zoals het bij haa paste. Daarna even een half uurtje wat gedronken bij een vriendin die gelukkig mee wilde en daarna wat leuks voor mezelf gedaan. Naar de kapper geweest en proefritje wezen maken in m'n potentiele nieuwe auto Fijnfijnfijn gevoel. Een baan, een auto, wat een volwassenheid. Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Mja wat fijn
Oud 29-05-2009, 20:16
Dith
Dith is offline
Ik durf mijn werkgroep en docenten niet te mailen dat ik ben gestopt. Ben er nog steeds niet gerust op dat ik gewoon mijn stufi mag houden zolang ik me niet uitschrijf bij school, vind het zo raar, ben bang dat docenten het 'doorvertellen' en dat het toch niet mag ofzo.. Weet ook niet bij welke officiele instantie ik het moet navragen.

Wat ben ik toch een onzeker typje hehe.
Oud 29-05-2009, 21:01
darkfairy
darkfairy is offline
@marrel gecondoleerd.

ot.
na lange tijd is me vader weer eens nog niet thuis.
en ik en me moeder kunnen zo wel raden waar hij is.
nouja dan hebben wij er nou geen last van.
Oud 29-05-2009, 21:35
Until My End
Until My End is offline
Dan spreek ik n vriendin van me waar t niet echt goed mee gaat en vertelt ze over dingen die ze moet doen om alles weer n beetje ok te krijgen. En al die dingen klinken zo bekend en doen me weer zo erg terugdenken aan toen. De papieren met de cijfers en gebeurtenissen van dag toch dag. Damn...
Oud 29-05-2009, 21:56
Verwijderd
Citaat:
En nu oplossen die hap.
Fijn voor je! Nu ik nog.. Ja het gaat prima hoor. Argh het maakt ook niks meer uit. Laat me lekker vallen
Oud 29-05-2009, 22:02
Verwijderd
@ niena thanks. Ja en van dat goed komen denk ik alleen al een aantal jaren. Maarja. Morgen werken van half 9 tot 6. Jezus. Maar goed. Ben een ander mens achter de kassa. Gewoon zoals het moet. Vrolijk en gezellig en niet nep. Ik voel me echt niet lekker nu. L klaag klaag
Oud 29-05-2009, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Fijn voor je! Nu ik nog.. Ja het gaat prima hoor. Argh het maakt ook niks meer uit. Laat me lekker vallen
Nou, ik weet het nu deels hoor, nu t oplossen nog. 'Gelukkig' is dat iets wat ik niet zelf kan, en wat voor me gedaan gaat worden. Maar liefje, moet je horen. Ik denk af en toe net zoals jij. Screw de wereld, laat me alleen, hou me vast maar bemoei je niet met me. En toch kwam er vandaag uit onverwachte hoek een heel lief en positief berichtje mn kant op. En zo gaat dat bij jou vast ook. Ik zal niet zeggen dat t morgen goed gaat, maar kom op hoor!
Oud 29-05-2009, 22:50
Verwijderd
dankje. Lief berichtje! Dat het oplossen 'voor je gedaan wordt' is stiekem veel fijner lijkt me? Hoe is het bij jou duidelijker geworden? Welterusten voor nu
Oud 29-05-2009, 23:12
Verwijderd
Citaat:
dankje. Lief berichtje! Dat het oplossen 'voor je gedaan wordt' is stiekem veel fijner lijkt me? Hoe is het bij jou duidelijker geworden? Welterusten voor nu
niks gaat vanzelf en ik zal ongetwijfeld moeten (blijven) werken aan alles, maar er is hulp on it's way. jij ook vast welterusten!!
Oud 30-05-2009, 05:22
blurred
blurred is offline
Citaat:
Ik durf mijn werkgroep en docenten niet te mailen dat ik ben gestopt. Ben er nog steeds niet gerust op dat ik gewoon mijn stufi mag houden zolang ik me niet uitschrijf bij school, vind het zo raar, ben bang dat docenten het 'doorvertellen' en dat het toch niet mag ofzo.

Vertel het ze gewoon, het gaat echt geen probleem worden. Ik ken echt meerdere voorbeelden van mensen niet meer studeerden en toch stufi bleven krijgen. Zo is er de ex-klasgenoot die bijna 10 jaar stufi ontvangen heeft zonder dat hij ooit een opleiding heeft afgerond, en heeft een vriendin van me hier tot januari '09 stufi gekregen terwijl ze in juli '08 is afgestudeerd!. Ook is een ex-klasgenote na het eerste jaar gestopt en heeft ze dat aan iedereen verteld, maar heeft ze het volledige tweede jaar gewoon stufi gekregen.

Je hebt recht op 4 jaar stufi en voor alles wat je langer studeert moet je het terugbetalen, ook wordt het omgezet in een lening als je geen diploma behaalt. Durf je het niet te vertellen omdat je bang bent dat het stopgezet wordt of omdat je het misschien/waarschijnlijk terug moet betalen? Als het eerste het geval is hoef je echt niet bang te zijn.
Oud 30-05-2009, 07:25
Verwijderd
Als je ingeschreven blijft bij de hogeschool/uni en dus ook collegegeld betaald, mag je je stufi gewoon houden. (Als je verder aan de 'voorwaarden' voldoet natuurlijk. Maar dat zal vast wel.)
Oud 30-05-2009, 09:09
Dith
Dith is offline
Haha oke, jullie hebben me gerustgesteld. Dacht inderdaad dat het toch zou worden stopgezet of dat ik het moest terugbetalen ofzo...
Ik kwam er ook achter dat ik me niet eens hoef uit te schrijven aan het einde van het jaar, ik moet me gewoon niet meer opnieuw inschrijven. Even nog de ib-groep bellen om te vragen hoe dat dan precies met mijn ov moet maar dat komt allemaal wel gooooed!

Maar ben echt zo relaxed nu ik gewoon weet dat ik er niet meer heen hoef. Heb ook echt zin in volgend jaar hoewel ik het wel spannend vind maar dat lijkt me normaal.
Oud 30-05-2009, 09:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Missy: Wat goed dat je de taaltoets mag doen Veel succes alvast!!!

OT: Ik geloof dat alles wel goed gaat
Oud 30-05-2009, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Soms, een enkele keer,
met heel veel moeite en voornamelijk toevallig,
lukt het iemand
om met beide armen zijn verdriet te omvatten.
Hij tilt het op.
Laat de deur niet op slot zijn, nu...
Hij duwt hem open met zijn knie
en loopt met grote breedsporige passen naar buiten.
Kijk uit! roept hij
want het verdriet is zo groot dat hij er niet overheen kan kijken,
en doorzichtig is het nooit.
Ver weg, in een sloot of op een drassige plek
onder populieren
of achter een scheve schutting tussen oude autobanden,
speelgoed, resten van vuur,
gooit hij het neer
en fluitend loopt hij terug naar huis.
Toon Tellegen <3

Sterkte met je vader *knuf*
Oud 30-05-2009, 10:49
Verwijderd
@Dith: Houd er wel rekening mee dat je binnen tien jaar na het beginnen van een studie een studie moet hebben afgerond, wil de stufi een gift worden. Dat is het nu dus nog niet.
Oud 30-05-2009, 12:59
Verwijderd
Nog vijf weken, dan moet alles af zijn. Ik maak me er echt druk om. Dit studiejaar haal ik sowieso wel, maar ik wil gewoon die 60 punten hebben zodat ik in een keer mijn propedeuse haal en ik me geen zorgen meer hoef te maken. Het moet af, het moet. Met minder kan ik geen genoegen nemen. Ik zou willen dat ik meer kon doen op een dag, maar ik voel me uitgeput. Dacht eerst dat het kwam doordat ik te weinig sliep, maar zelfs als ik in een nacht tien uur slaap ben ik de volgende dag nog moe. Waarschijnlijk gaat het de komende weken ook zo blijven, totdat ik mijn beoordelingen achter de rug heb en er niks meer hoeft te gebeuren. Eigenlijk zou ik een strak schema aan moeten houden om alles op tijd af te krijgen, maar als ik naar zo'n lijstje kijk raak ik alleen maar in paniek doordat ik zie wat ik allemaal nog moet doen - en wat er fout kan gaan. Ik probeer nu alleen voor de volgende dag een lijstje te maken en dat werkt wel beter. Als kunst- en cultuurgeschiedenis ingeleverd zijn heb ik er alweer een stuk meer vertrouwen in. Dan hoef ik 'alleen nog maar' praktische dingen te doen. Eigenlijk is dat nog veel meer werk, maar dat is waar mijn passie naar uitgaat en ik verplicht mezelf dat het afkomt.
Wat een gestress. Maar als dit allemaal achter de rug is en ik heb het gehaald kan ik niet anders dan trots en dolgelukkig zijn. Dinsdag heb ik een mentorgesprek en dan kan ik dit nog even bespreken. Mijn mentor is een vreselijk lief mens, dus ik hoop op een opbeurend gesprek. Als ik geloof dat dit goed gaat komen dan lukt het me ook.
Oud 30-05-2009, 13:43
Alyssia
Alyssia is offline
@ Rasmusje: Succes!

Hmpf. Ik moest vanochtend werken en nu weet ik weer waarom ik het ook al weer kutwerk vond. Stomme debiele klanten. Iemand zocht een bepaald merk karnemelk. 'Ja dat ene pak met die koe erop.'
Ze hebben allemáál een koe erop, dom wijf!
Ugh.
En nu wilde ik gewoon even lekker een paar uurtje voor mezelf voor ik naar mijn vriend ga, want we zouden samen koken, maar nu wil hij dat ik over een uurtje al kom want dan hebben we nog tijd samen voor we gaan koken.
Hij snapt volgens mij echt niet dat ik tijd voor mezelf nodig heb. Ik ben al sinds woensdag constant in de weer met alles en iedereen en ik wil gewoon nu even lekker iets onbenulligs doen als de Sims spelen ofzo. En dat kan dan weer niet omdat hij weer aandacht van me wil terwijl het niet is alsof ik 'm nooit zie en we de hele avond ook al samen zullen zijn.
Zucht. Ik wil ruuuuhuuuust. Ik ben gewoon uitgeput. *huil*
Oud 30-05-2009, 16:29
Missy1234567890
@ Dith: ik ben afgestudeerd en ik sta nog t/m augustus ingeschreven en daardoor heb ik dus ook nog OV. Niemand die mij dwingt om mij uit te schrijven hoor. (Liever had ik het wel gedaan, maar dan stond ik nog bij een 2e universiteit ingeschreven waar ik geen diploma behaald heb en die wilde niet meewerken met tussentijds uitschrijven. Dus helaas betaal ik nu nog een kwartaal teveel collegegeld, maar wel met behoud van OV-kaart dus. Stufi heb ik al jaren geen recht meer op).

Wat ga je volgend jaar precies doen?

@ Vogelvrij: dankje, ik had het niet verwacht eigenlijk.

OT: de hele dag beziggeweest. Eerst om een parasol geweest en nog naar de Gamma om iets te zoeken hoe we de stok aan het balkon vast konden maken. Echte balkonparasols konden we niet vinden. Nu hebben we dus een normale die uiteindelijk best stevig staat. Daarna mega veel boodschappen gedaan, tis ook wel voor 3 dagen. Daarna iets in elkaar gefabriceerd zodat de kat hopelijk niet van het balkon af kan. Nu eindelijk even rust.

M'n stem was gisteravond weer erg slecht. Had er echt last van, volgens mij had ik ook een opgezette klier aan één kant van m'n keel. Vanmorgen was het weer over en ook nu heb ik er geen last meer van. Ik vind het wel vervelend, want als ik woensdag weer ga bellen, krijg ik het waarschijnlijk weer.
Oud 30-05-2009, 16:39
blurred
blurred is offline
Ineens besefte ik dat het bijna een jaar geleden is dat ik ben afgestudeerd. Toen ben ik foto's van de diplomauitreiking gaan bekijken, en zag ik alles en iedereen weer voorbij komen. En besefte ik dat het heel snel écht helemaal afgelopen zal zijn met mijn leven als student. Toen dacht ik aan dat ik hier nog een maand lessen volg en dat het hier dan ook alweer voorbij is. En dat ik snel mijn kamerhuur moet verlengen/moet bijbetalen, omdat die tot 3 juli loopt, en dat het al bijna zover is! Toen werd ik emotioneel, maar ik heb geen uitlaatklep.

En toen sprak ik mijn zusje op MSN, die nu hard op zoek is naar een kamer in Maastricht omdat ze daar vanaf september jaar gaat studeren. En toen kreeg ik allemaal herinneringen aan toen ik vijf jaar terug naar Maastricht ging om te studeren. En dat zij nu hetzelfde doormaakt als ik, alleen dat ze misschien wat meer houvast heeft omdat ik er al gestudeerd heb en dus al haar vragen kan beantwoorden. Toen gingen we samen op Kamernet en Kamerburo naar kamers zoeken, en dat maakte dat ik echt helemaal besefte dat ik die fase voorbij ben. En het was juist zo leuk, ik leef/woon zo graag op die manier.

Als ik terug naar Nederland ga, besluit te blijven en bij mijn vriend intrek, dan ligt vanaf dat moment vast hoe mijn leven gaat zijn. Samenwonen in een kleine stad, in een appartement dat hij allang ingericht heeft en dus nooit helemaal van mij zal zijn, met ieder jaar weer dezelfde verjaardagen van dezelfde familieleden en vrienden in het vooruitzicht. Iedereen gaat maar samenwonen, je krijgt oude vrienden tegenwoordig niet meer 'los' op bezoek maar altijd in wij-vorm. En ik vraag helemaal niet om die tweede persoon er standaard bij. Anderen krijgen hun eerste kind of gaat trouwen. Die dingen beangstigen mij enorm, omdat ik blijkbaar de enige ben die niet zo denkt. Ik wil nu helemaal niet vastleggen dat ik over 10 jaar op 12 december naar de verjaardag van schoonzus A. ga, in het huis waar ze met schoonbroer J. woont. De gesprekken gaan altijd over de nieuwe betegeling van de badkamervloer, dat M. een nieuwe auto heeft of dat X. weer eens wat nieuwe DVD's heeft gekocht. Die gesprekken zijn echt altijd hetzelfde en ik praat wel gezellig mee, maar van binnen schreeuw ik al jaren. Ik lijk steeds minder gemeen te hebben met de mensen thuis.

Dat vertellen ze je er niet bij voordat je een jaar naar het buitenland gaat.
Oud 30-05-2009, 16:44
Verwijderd
Klaar eindelijk. Vanavond uit, maar geen zin. Voel me echt niet lekker. Misschien hoe vaker ik het zeg hoe beter ik me ga voelen? kromme beredenering
Oud 30-05-2009, 17:38
darkfairy
darkfairy is offline
pfoe me moeder stond net aan me kamer deur.
komt ze vertellen dat het 18:30 is.
heb ik vanaf vanacht rond 0:00 af geslapen.
dat is gewoon niet normaal meer.
en nou ben ik onrustig.
Oud 30-05-2009, 17:56
rare kwast
rare kwast is offline
wordt het misschien eens tijd om gelukkig te worden?

Regels voor berichten