Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2009, 22:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Err, dat horen ouwe wijven tegen hun man te zeggen
Ja, da's toch een raar advies als er een paar kinderen (wat dat zijn het nog) zich agressief of luidruchtig tegen bewoners gedragen, tuinstoelen vernielen, fietsbanden vernielen, pissen tegen de muren en fikkie steken?

En ik woon hier nog maar pas in deze buurt

Er zijn btw ook niet-criminele aardige kids in de buurt, hoor, maar ik weet zeker dat het niet fijn is als je eigen kinderen met dat andere geteisem in aanmerking komt.
Oud 27-05-2009, 00:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Anyway, het haalt een interessant punt aan: het ja en amen zeggen en geen eigen mening kunnen vormen binnen het gezin als jongere leidt mogelijk tot schoppen tegen de maatschappij. Eens of oneens?
Ja, dat is wel bekend. Maar in Staphorst en Chinatown valt het wel mee met de jeugdcriminaliteit. Ik denk dat het vooral te maken heeft met de lage maatschappelijke positie van veel Marokkanen, hoewel de onderdrukking thuis ongetwijfeld meespeelt.
Oud 27-05-2009, 01:02
BendeBen
BendeBen is offline
slechte instelling want slechte positie of slechte positie want slechte instelling?
Oud 27-05-2009, 01:10
Uice
Uice is offline
Beiden. Vicieuze cirkel.
Oud 27-05-2009, 02:15
arPos
arPos is offline
Wauw, actie...

Citaat:
Illegale Marokkanen sneller terug naar vaderland
Uitgegeven: 27 mei 2009 00:13
RABAT - Illegale Marokkanen kunnen straks sneller terugkeren naar hun vaderland. Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie heeft daarover afspraken gemaakt met de Marokkaanse minister Chakib Benmoussa van Binnenlandse Zaken.

''We hebben geconstateerd dat de procedures te omslachtig waren'', zei Hirsch Ballin dinsdagavond tijdens een werkbezoek aan Marokko.

Nederland zal de gegevens van illegale Marokkanen voortaan sneller doorgeven aan Marokko. De autoriteiten daar zullen vervolgens vlotter de documenten leveren die de terugkeer van onderdanen mogelijk maken.

De afspraken zorgen volgens Hirsch Ballin niet alleen voor snellere maar ook voor meer zorgvuldige terugkeer.

Kinderontvoering
De minister van Justitie heeft in Marokko verder gesproken over kinderontvoering. Hij verwacht dat ook die gesprekken tot een snelle en zorgvuldige behandeling van zaken zullen leiden.

Nederland heeft een Centrale Autoriteit die belast met kindontvoering en gezag. Marokko zal een soortgelijke dienst opzetten.

''Het is onze wens om het strafrecht zoveel mogelijk naar de achtergrond te laten gaan bij geschillen tussen ouders, want dat schaadt de toekomstige relaties tussen ouders en kinderen. Het strafrecht is echt het allerlaatste hulpmiddel,'' zei Hirch Ballin.

Gemengd huwelijk
In de afgelopen jaren hebben zich tientallen zaken van kinderontvoering tussen beide landen voorgedaan.

Vaak gaat het om kinderen uit een gemengd huwelijk dat is stukgelopen. Na de echtscheiding neemt vervolgens de Nederlandse of de Marokkaanse partner een kind tegen de afspraken in mee naar huis.

Hirch Ballin sluit woensdag zijn bezoek aan Marokko af met een bezoek aan de noordelijke Rif-regio, waar de meeste Marokkaanse Nederlanders hun wortels hebben.
© ANP
Citaat:
''We hebben geconstateerd dat de procedures te omslachtig waren'', zei Hirsch Ballin dinsdagavond
Goh.. no shit sherl.... ow forget it.
Oud 27-05-2009, 06:31
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ja, dat is wel bekend. Maar in Staphorst en Chinatown valt het wel mee met de jeugdcriminaliteit. Ik denk dat het vooral te maken heeft met de lage maatschappelijke positie van veel Marokkanen, hoewel de onderdrukking thuis ongetwijfeld meespeelt.
Nou zijn Staphorst (/Elst/Opheusden/Achterberg/Urk/Barneveld) jongeren ook niet de lievertjes die je graag ziet. Zij hebben echter betere plekken gevonden voor overlast, o.a. het voetbalveld.
Oud 27-05-2009, 10:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ellenlang verhaal
Jeetje, ik zie er echt tegenop om op elk punt in te gaan. Laten we gewoon stellen dat, voorzover woningcorporaties mensen aanraadt om te vertrekken in plaats van de politie erbij te halen ze fout zitten. Verder zou als minstens de helft van de allochtonen in vogelaarwijken zou wonen, de gemiddelde wijk uit zo'n 25000 mensen moeten bestaan. Dat doen ze niet (eerder zo 5000, met een percentage allochtonen van rond de 30 %), dus de allochtonen moeten ergens anders wonen.
Oud 27-05-2009, 10:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Jeetje, ik zie er echt tegenop om op elk punt in te gaan. Laten we gewoon stellen dat, voorzover woningcorporaties mensen aanraadt om te vertrekken in plaats van de politie erbij te halen ze fout zitten. Verder zou als minstens de helft van de allochtonen in vogelaarwijken zou wonen, de gemiddelde wijk uit zo'n 25000 mensen moeten bestaan. Dat doen ze niet (eerder zo 5000, met een percentage allochtonen van rond de 30 %), dus de allochtonen moeten ergens anders wonen.
mwah:
Citaat:
",,Wij willen ook dat de leefomgeving daar veiliger wordt,’’ zegt een woordvoerster van Haag Wonen. ,,De Schilderswijk is een Vogelaarwijk en in dat kader werken wij intensief samen met de politie.’’"
http://www.ad.nl/denhaag/2807567/Lok...e_verhuur.html
Citaat:
"In 2008 telde de Schilderwijk 32.822 inwoners, hiervan was 9,4% autochtoon en 90,6% allochtoon. Ter vergelijking: in de hele gemeente Den Haag was 53,8% van de bevolking autochtoon en 46,2% allochtoon.

Hieronder een overzicht van de etnische groepen in 2006.
Groep % aantal
Turken 26,2 8.600
Marokkanen 22,5 7.380
Surinamers 20,4 6.690
Nederlanders 9,4 3.083
Antillianen 3,7 1.213
overige niet geïndustrialiseerde landen 14 4.592
overige geïndustrialiseerde landen 3,8 1.246"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schilderswijk_(Den_Haag)
Dus hoeveel procent kans is het dat de daders allochtoon waren in dit geval?

Citaat:
Man zwaar mishandeld in Den Haag

26-05-09 12:16

DEN HAAG - In Den Haag is maandagavond een 59-jarige man zwaar mishandeld. Dat gebeurde op de Nicolaas Penninghof in de Haagse Schilderswijk.
De man werd aangesproken door twee jongens, ze vroegen hem om geld. De man reageerde niet en liep door, waarna hij een duw kreeg. Het slachtoffer viel op zijn gezicht en raakte bewusteloos. Hij is met een gebroken neus, kneuzingen en een hersenschudding naar het ziekenhuis gebracht.

De daders waren met een grotere groep. Ze zijn er na de mishandeling vandoor gegaan.
http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/30767

Laatst gewijzigd op 27-05-2009 om 10:43.
Oud 27-05-2009, 11:23
Joostje
Joostje is offline
Nouja, als Belg voel je je natuurlijk wel thuis in een allochtonenwijk ^^
Oud 27-05-2009, 11:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nouja, als Belg voel je je natuurlijk wel thuis in een allochtonenwijk ^^
Want je maakt dan immers deel uit van de ruim 13% inwoners uit de geindustrialiseerde landen of wat?
Oud 27-05-2009, 12:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nou zijn Staphorst (/Elst/Opheusden/Achterberg/Urk/Barneveld) jongeren ook niet de lievertjes die je graag ziet. Zij hebben echter betere plekken gevonden voor overlast, o.a. het voetbalveld.
Biblebelt dorpjes, vissersdorpjes en voetbal is idd standaard matten. Die figuren die o.a. bij een club als IJsselmeervogels, Urk, Sparta Nijkerk zijn echt totaal psycho. Nou speelt bij IJsselmeervogels natuurlijk mee dat ze ronduit cocaine capital van Nederland zijn. Bier, cocaine en domme mensen is altijd een slechte combi.
Oud 27-05-2009, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Bier, cocaine en domme mensen is altijd een slechte combi.
Niet noodzakelijkerwijs. Het levert enorm interessante en memorabele momenten op
Oud 27-05-2009, 16:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Niet noodzakelijkerwijs. Het levert enorm interessante en memorabele momenten op
Zoals een weekje terug Odoleh vs Lanx in Amsterdam, oftewel, corpsballen vs refo's. Round 1, fight!
Oud 27-05-2009, 18:05
Verwijderd
Citaat:
in dat stuk van de nrc staat toch echt dat 19 jaar geleden 33% van de marokkanen in amsterdam met de politie in aanraking kwam. nu schijnt dit op 70% te liggen volgens een "goed ingelichte bron op het stadhuis".
Tja, als hangjongere kom je snel in "aanraking met" de politie. En hangjongeren zijn misschien vervelend, maar niet (altijd) crimineel.

Verder zegt zo'n "goed ingelichte bron" natuurlijk geen drol.
Oud 27-05-2009, 20:40
BendeBen
BendeBen is offline
ja staat dan ook wel tegenover dat als je crimineel bezig bent je niet altijd gepakt bent. dus ze staan niet allemaal in de statistieken terwijl je ze wel op straat tegenkomt.

ach ja, je zou idd kunnen stellen dat geen enkele statistiek te vertrouwen is (zodra die complexer is dan het aantal en het gewicht van appels en peren oid). het komt altijd neer op keuzes en definities van eenofander persoon.
Oud 27-05-2009, 20:40
hookee
hookee is offline
Citaat:
Tja, als hangjongere kom je snel in "aanraking met" de politie. En hangjongeren zijn misschien vervelend, maar niet (altijd) crimineel.
Verder zegt zo'n "goed ingelichte bron" natuurlijk geen drol.
Wou je zeggen dat de politie iedere hangjongere zonder reden op naam registreert?
Oud 27-05-2009, 23:45
arPos
arPos is offline
Citaat:
Jeetje, ik zie er echt tegenop om op elk punt in te gaan.
Waarom zou je ook.
Citaat:
Laten we gewoon stellen dat, voorzover woningcorporaties mensen aanraadt om te vertrekken in plaats van de politie erbij te halen ze fout zitten.
Er staat: "woningbouwcoöperaties en politie adviseerde het gezin te verhuizen"
Citaat:
Verder zou als minstens de helft van de allochtonen in vogelaarwijken zou wonen, de gemiddelde wijk uit zo'n 25000 mensen moeten bestaan.
Dat is irrelevant daar het gaat om hoeveel procent van de mensen in vogelaarwijken allochtoon zijn, dat zijn er doorgaans meer dan 60% (delfshaven rotterdam: 70.6%)
Er zijn maar 40 vogelaarwijken en daardoor kunnen niet alle allochtonen in vogelaarwijken wonen, er hadden natuurlijk nog een wijk of 100 bij gekund maar dan had die vogelaar al helemaal door de spreekwoordelijke pita's de kebab niet meer gezien.
Citaat:
Dat doen ze niet (eerder zo 5000, met een percentage allochtonen van rond de 30 %), dus de allochtonen moeten ergens anders wonen.
in vogelaarwijken wonen echt wel gemiddeld meer dan 30% allochtonen.
natuurlijk is het niet zo dat 30% van alle allochtonen in vogelaarwijken wonen.

zijn 2 verschillende uitspraken hé
Oud 28-05-2009, 06:26
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Waarom zou je ook.

Er staat: "woningbouwcoöperaties en politie adviseerde het gezin te verhuizen"
Nouja, das dan mooi fout he.

Citaat:
Dat is irrelevant daar het gaat om hoeveel procent van de mensen in vogelaarwijken allochtoon zijn, dat zijn er doorgaans meer dan 60% (delfshaven rotterdam: 70.6%)
Er zijn maar 40 vogelaarwijken en daardoor kunnen niet alle allochtonen in vogelaarwijken wonen, er hadden natuurlijk nog een wijk of 100 bij gekund maar dan had die vogelaar al helemaal door de spreekwoordelijke pita's de kebab niet meer gezien.

in vogelaarwijken wonen echt wel gemiddeld meer dan 30% allochtonen.
natuurlijk is het niet zo dat 30% van alle allochtonen in vogelaarwijken wonen.

zijn 2 verschillende uitspraken hé
Kruiskamp: 47%, ? inw
Bos en Lommer: ?%, 30000 inw
Amsterdam Noord: ?%, 88k inwoners
Amsterdam Nieuw West: ?%, ? inw
Amsterdam Oost: ? %, ? inw
Bijlmer: ? %, ? inw
Klarendal: ?%, ? inw
Presikhaaf: ?%, ? inw

Hm, ik denk dat ik er wel enigzins naastzat. Wel vervelend dat Wikipedia over het overgrote merendeel van de wijken geen enkele informatie biedt.
Oud 28-05-2009, 06:53
arPos
arPos is offline
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...=T&STB=G1&VW=T

alsjeblaft jongen
en dan noem je volgens mij niet eens de ergste, m.u.v. bijlmer

wat ik me wel afvraag he, stel jij zoekt de definitie van een woord; bv. pollepel; kijk je dan ook in een atlas?

Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 07:05. Reden: vraagje
Oud 28-05-2009, 07:47
Joostje
Joostje is offline
Dank je!
In amsterdam wonen 154.130 mensen in een vogelaarwijk (!). daarvan zijn 79.090 mensen niet-westerse allochtoon (51,3 %). Aangezien 231152 nw allochtonen in Amsterdam wonen in totaal, woont de meerderheid van de allochtonen niet in een vogelaarwijk (tenminste in Amsterdam). Geen zin om de andere steden te checken.
Volgens de ranglijst in Bijlmer bij lange na niet het ergste (plaats 50 en plaats 70, volgens wikipedia.
Oud 28-05-2009, 09:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Volgens de ranglijst in Bijlmer bij lange na niet het ergste (plaats 50 en plaats 70, volgens wikipedia.
Na 20 jaar er talloze miljoenen subsidie in stoppen en er aan werken niet meer nee.

Maar de kern van de zaak is dat het er overdags sowieso veiliger is geworden, en de wijk me behoorlijk wat leefbaarder leek.
Oud 28-05-2009, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Maar de kern van de zaak is dat het er overdags sowieso veiliger is geworden, en de wijk me behoorlijk wat leefbaarder leek.
Er zijn echt nog best wat stukken waar je je niet prettig voelt hoor
Oud 28-05-2009, 13:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dank je!
In amsterdam wonen 154.130 mensen in een vogelaarwijk (!). daarvan zijn 79.090 mensen niet-westerse allochtoon (51,3 %). Aangezien 231152 nw allochtonen in Amsterdam wonen in totaal, woont de meerderheid van de allochtonen niet in een vogelaarwijk (tenminste in Amsterdam). Geen zin om de andere steden te checken.
Wat zijn de vogelaarwijken in amsterdam?
Oud 28-05-2009, 13:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Er zijn echt nog best wat stukken waar je je niet prettig voelt hoor
kraaiennest omgeving, toch?
Oud 28-05-2009, 13:51
Verwijderd
Onder andere
Oud 28-05-2009, 13:58
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
http://www.google.nl/search?q=vogela...ient=firefox-a
Oud 28-05-2009, 14:27
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dank je!
Jongen, ik zeg je net toch al; er zijn maar 40 vogelaarwijken; uiteraard is het dus zo dat niet alle allochtonen in een vogelaarwijk wonen, dat gaat geheel voorbij aan het punt dat de meerderheid van de randgroepjongeren in vogelaarwijken allochtoon en met name marokkaan zijn...
Dan komt daar dan ook nog bij dat er logischerwijs te verwachten is dat de meest "sociaal achtergestelden" in vogelaarwijken wonen en de relatief succesvolle medelanders in niet-vogelaarwijken, dit ivm. huur- en koopprijzen e.d.

net zoals de meeste plegers van fraude en andere vermogensdelicten autochtoon en man zijn.

plaats 50 en 70 van wat?
Overigens gaat het de laatste tijd beter in de bijlmer maar toevallig woont de oma van mijn ex er (rand bijlmer-zuidoost) en ik ken het als 1 van de ergere, dit terwijl ik zelf gewoond heb in gezellige pre-millennium relwijken als oud-krispijn of nu nieuw-west rotterdam, ik heb het nodige meegemaakt op het vlak; d'accoord het blijft een subjectieve gewaarwording maar het is toch niet echt relevant welke van de shitwijken de meest shitte is, het zijn geen oscar-verkiezingen.

Citaat:
gatara schreef:
Zie postcodes statline + postcodelijst wiki, of google "wiki+prachtwijken"

Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 14:37.
Oud 28-05-2009, 14:38
Gatara
Gatara is offline
Geert Wilders is nu aan het woord in de 2e kamer en hij heeft het ondermeer over "de nachtmerrie van links". Maakt zo'n uitspraak hem dan rechts?
Oud 28-05-2009, 14:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zie postcodes statline + postcodelijst wiki, of google "wiki+prachtwijken"
*lui is*
ik neem aan dat Joostje dat wel goed gedaan heeft
Oud 28-05-2009, 14:42
arPos
arPos is offline
Citaat:
Geert Wilders is nu aan het woord in de 2e kamer en hij heeft het ondermeer over "de nachtmerrie van links". Maakt zo'n uitspraak hem dan rechts?
Nee dat maakt hem ontwijkend en een fan van irrelevante superlatieven, doet me aan iemand denken

Citaat:
*lui is*
ik neem aan dat Joostje dat wel goed gedaan heeft
*Behulpzaam is vanwege dreigende psychopathie volgens mijn docent ziekteleer*
http://nl.wikipedia.org/wiki/40_wijken_van_Vogelaar

Op de lijst van het VROM van VVDer Winsemius stonden overigens niet geheel onterecht maar liefst 140 wijken, ook de directe voorloper van de vogelaarwijken kende er meer nl. 56.
Oud 28-05-2009, 14:47
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Jongen, ik zeg je net toch al; er zijn maar 40 vogelaarwijken; uiteraard is het dus zo dat niet alle allochtonen in een vogelaarwijk wonen, dat gaat geheel voorbij aan het punt dat de meerderheid van de randgroepjongeren in vogelaarwijken allochtoon en met name marokkaan zijn...
Nouja, de achtergrond staat er niet bij, dus ze kunnen ook surinaams, turks, of antilliaans zijn?

Citaat:
plaats 50 en 70 van wat?
Zie eerder geposte link
Oud 28-05-2009, 14:59
arPos
arPos is offline
Citaat:
Nouja, de achtergrond staat er niet bij, dus ze kunnen ook surinaams, turks, of antilliaans zijn?
Dat kan en dat zijn ze ook o.a. er lopen ook nog wel een stuk of wat hollandse kaasjes tussen en vast ook nog wel een verdwaalde engelsman, edoch is het zo dat de meeste marokkaan zijn, waarvan de overlast het meest opgemerkt wordt, overigens wordt dit ondersteund door eerder geposte cijfers in het nrc (kitten) waaruit blijkt dat itt. turken surinamers et al. Marokkanen substantieel vaker afhankelijk zijn van uitkeringen, bijkomend probleem is het relatief hoge geboortecijfer en de afkeer jegens vrijwel elke andere bevolkingsgroep met name eerder genoemde turken en surinamers...

uiteraard hoeven generalisaties niet altijd waar te zijn, niet lang geleden zag ik nog een turk een skinhead en een mocro gezellig door de koopgoot banjeren.

overigens zijn er wel wijken waar bv. antillianen voor de meeste overlast zorgen afrikanerbuurt in rotterdam zuid is daar een goed voorbeeld van, en in volendam zijn het met name nederlanders die de boel verzieken...

niets doet echter er iets aan af dat de mocro's de aandacht op zichzelf vestigen en zelf de sleutel in de hand hebben er iets aan te veranderen, het enige "oneerlijke" aan die verwachting is dat de immigratie van marokkanen later op gang is gekomen dan voorgenoemden antillianen surninamers en turken en komt daarbij dat holland van oudsher "een relatie" met suriname en de antillen heeft en dat marokko itt. turkye niet voor een deel in europa ligt.

het zijn allemaal factoren die optellen tot de huidige beeldvorming (zowel terechte als onterechte) en soms is de ene van meer invloed dan de andere.

tevens is het niet zo dat het per definitie slecht gaat met marokkanen, dat bewijzen voorbeelden in mijn directe vriendenkring me.
Ook vergeet ik nooit meer de reactie van een marokkaan op forum.marokko.nl die meende dat als het ten koste van zijn reputatie moest gaan ze die klootzakjes maar een enkeltje rabat moesten geven.

Dit alles doet echter nog steeds niets af aan de uitspraak dat in de meeste vogelaarwijken de laatste jaren vooral marokkaanse jongeren negatieve aandacht zoeken, aandacht die ze kunnen missen als kiespijn als ze nog polm willen importeren.

Citaat:
Zie eerder geposte link
ehm welke.
Oud 28-05-2009, 15:32
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dat kan en dat zijn ze ook o.a. er lopen ook nog wel een stuk of wat hollandse kaasjes tussen en vast ook nog wel een verdwaalde engelsman, edoch is het zo dat de meeste marokkaan zijn, waarvan de overlast het meest opgemerkt wordt, overigens wordt dit ondersteund door eerder geposte cijfers in het nrc (kitten) waaruit blijkt dat itt. turken surinamers et al. Marokkanen substantieel vaker afhankelijk zijn van uitkeringen, bijkomend probleem is het relatief hoge geboortecijfer en de afkeer jegens vrijwel elke andere bevolkingsgroep met name eerder genoemde turken en surinamers...
CBS sorteert uitkeringen niet verder naar herkomst dan nw- allochtoon.
Hoog geboortecijfer lijkt me op zich geen probleem (tenminste, tenzij je kunt aantonen dat het slecht is om gemiddeld 3,3 kind per gezin te krijgen).
Afkeer van andere bevolkingsgroepen is even groot onder turken als onder marokkanen (http://www.scp.nl/publicaties/persbe...ofdstuk3.shtml).

Citaat:
niets doet echter er iets aan af dat de mocro's de aandacht op zichzelf vestigen en zelf de sleutel in de hand hebben er iets aan te veranderen, het enige "oneerlijke" aan die verwachting is dat de immigratie van marokkanen later op gang is gekomen dan voorgenoemden antillianen surninamers en turken en komt daarbij dat holland van oudsher "een relatie" met suriname en de antillen heeft en dat marokko itt. turkye niet voor een deel in europa ligt.
Het aantal Turken dat uit het Europese deel naar Nederland immigreert is minimaal - juist uit de kleine bergdorpjes werden werkkrachten gehaald (lekker goedkoop!). Darnaast maakt het wonen op het Europees Continent mensen nog niet op een of andere magische manier westers.
Afgezien daarvan lijkt het me nogal gemeen om te zeggen dat de marokkanen de aandacht op zichzelf vestigen. Niet alleen negeer je daarmee de mediahype, maar ook alle marokkanen die niets verkeerds doen.

Citaat:
Dit alles doet echter nog steeds niets af aan de uitspraak dat in de meeste vogelaarwijken de laatste jaren vooral marokkaanse jongeren negatieve aandacht zoeken, aandacht die ze kunnen missen als kiespijn als ze nog polm willen importeren.
Wat is polm?

Citaat:
ehm welke.
die van google + vogelaar = wijk
Oud 28-05-2009, 15:49
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Den Haag, 28 mei. Vrijwel de gehele Tweede Kamer viel vandaag tijdens het verantwoordingsdebat over PVV-leider Geert Wilders heen. Vooral GroenLinks-leider Femke Halsema en D66-leider Alexander Pechtold reageerden emotioneel of fel.

Wilders begon zijn betoog door zijn onthutsing uit te spreken over de Nederlandse journaliste Joanie de Rijke die door de Talibaan in Afghanistan is verkracht, maar volgens Wilders begrip heeft getoond voor haar verkrachters.

Dat is volgens hem „tekenend voor het moreel verval van onze elite”. Politici, bestuurders, ambtenaren, subsidieslurpers zijn volgens hem massaal en volledig de weg kwijt. „Die hele elite leidt aan het Stockholm-syndroom.”

Halsema reageerde als door een wesp gestoken. „U kent geen enkele ethische begrenzing, maar het stuit me tegen de borst dat u het verhaal van deze vrouw gebruikt voor uw eigen arbitraire gelijk. Schaam u!”

„Voor nog geen millimeter”, antwoordde Wilders.
Wat een smakeloos figuur die Wilders. Stockholm syndrome is niet om te lachen.
Oud 28-05-2009, 15:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Wat een smakeloos figuur die Wilders. Stockholm syndrome is niet om te lachen.
Hij lachte er ook niet om

Hoewel zijn opmerking dat door velen in Nederland bepaalde kwalijke en erge zaken, zoals verkrachting, genuanceerd wordt (zoals de vrouw die verkracht was zei dat ze ook thee en koekjes had gekregen van de Taliban-lui) steek hield, kan je je afvragen of het passend is om een voorbeeld aan te halen waarbij de vrouw in kwestie zich niet kan verdedigen.

Want zoals Femke of Agnes (ik weet niet meer wie van de twee) zei dat een vrouw die verkracht is emotioneel zeer in de war is als gevolg hiervan. Het is dan niet passend om een dergelijk voorbeeld aan te halen voor een voorbeeld van acceptatie van kwalijke zaken.
Oud 28-05-2009, 16:21
arPos
arPos is offline
Citaat:
CBS sorteert uitkeringen niet verder naar herkomst dan nw- allochtoon.
mja zo snel bekeken lijk je gelijk te hebben vreemd..

Citaat:
Hoog geboortecijfer lijkt me op zich geen probleem (tenminste, tenzij je kunt aantonen dat het slecht is om gemiddeld 3,3 kind per gezin te krijgen).
43000/17000000= 0.002529 km² p/p

Citaat:
Afkeer van andere bevolkingsgroepen is even groot onder turken als onder marokkanen (http://www.scp.nl/publicaties/persbe...ofdstuk3.shtml).
Citaat:
Concentratie van kansarme allochtonen in grote steden neemt toe
Bij ongewijzigd beleid zal de concentratie van kansarme allochtonen in de grote steden in de toekomst toenemen. Deze ontwikkeling wordt versterkt door de verhuizing van de autochtone - en steeds vaker ook allochtone - middenklasse naar de randgemeenten. Bijna twee van de drie niet-westerse allochtonen wordt geboren in de grote steden. Dit zal in de periode tot 2020 grote gevolgen gaan hebben voor de schoolpopulatie en de arbeidsmarkt in deze steden.
Je artikel bewijst m'n punt overigens neemt zwangerschap onder allochtone tieners de vormen van autochtone aan dus dat is ver der goed nieuws.

Verder heb ik niet het idee dat turken even vaak met autochtone nederlanders en suri's en anti's omgaan als marokkanen, trouwen is natuurlijk een heel andere zaak, wederom heel subjectief maar in mijn ogen zijn turken vaak progressiever ingesteld, waarbij, hoe oostelijker... efin ze hebben hun seculiere achtergrond mee.

concrete cijfers zie ik verder niet dus ik hanteer maar even mijn indruk.

Citaat:
Het aantal Turken dat uit het Europese deel naar Nederland immigreert is minimaal - juist uit de kleine bergdorpjes werden werkkrachten gehaald (lekker goedkoop!). Darnaast maakt het wonen op het Europees Continent mensen nog niet op een of andere magische manier westers.
Natuurlijk het europese deel is natuurlijk miniem maar de zuidkust en grote delen van de westerlijke helft zijn zeer progressief.
Citaat:
Afgezien daarvan lijkt het me nogal gemeen om te zeggen dat de marokkanen de aandacht op zichzelf vestigen. Niet alleen negeer je daarmee de mediahype, maar ook alle marokkanen die niets verkeerds doen.
Je leest niet goed, natuurlijk is het niet zo dat "de marokkanen" de aandacht op zichzelf vestigen, bepaalde marokkanen vestigen de aandacht op zichzelf en die moeten dat minder doen willen ze voorkomen dat het OM ze opvreet op een gegeven moment.

Citaat:
Wat is polm?
http://www.ad.nl/drechtsteden/117015...kilo_hasj.html
Is een erg dure lijn.

Citaat:
die van google + vogelaar = wijk
Onee das duidelijk, ehm welke
Oud 28-05-2009, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Wou je zeggen dat de politie iedere hangjongere zonder reden op naam registreert?
Lijkt me sowieso wel goed om hangjongeren te registreren, dan kun je ze makkelijker aanpakken als ze de fout ingaan.
Oud 28-05-2009, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar wel een populist, maar goed, dat wisten we al.
Oud 28-05-2009, 17:00
arPos
arPos is offline
Citaat:
Lijkt me sowieso wel goed om hangjongeren te registreren, dan kun je ze makkelijker aanpakken als ze de fout ingaan.
Gebeurt ook wel, volgens mij zijn er maar weinig mensen niet geregistreerd in ons landje.
Oud 28-05-2009, 19:28
Love & Peace
Love & Peace is offline
In 2004 schijnt hij het volgende gezegd te hebben over rassenrellen:

"Mocht het ooit tot rellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan. Met die rellen schudt de samenleving de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen."

Het lijkt een beetje tegenstrijdig: hij is tegen een gebeurtenis die volgens hem positieve gevolgen heeft. Waarom zou je daar tegen zijn?

Toen Wilders deze uitspraak deed behoorde hij nog tot de VVD. Het grote publiek kende hem nog niet, en niemand kon vermoeden dat een Janmaat in het kwadraat zoveel aanhangers zou weten te trekken. Waarschijnlijk was hij destijds onzeker of er wel genoeg animo zou zijn voor rassenrellen, en was hij bang om tot aan zijn dood als een mislukte revolutionair in de gevangenis te rotten.

Anno 2009 is wel duidelijk geworden dat alle ingredienten voor rassenrellen aanwezig zijn. Als Wilders, bijvoorbeeld door de cordon sanitaire, niet op democratische wijze aan regeren toekomt, zal hij met bloedvergiet zijn ideaal van een blank, humanistisch, joods, christelijk Nederland proberen te verwezenlijken. Dus niet happen op provocaties.
Oud 28-05-2009, 20:48
BendeBen
BendeBen is offline
ongetwijfeld.
Oud 28-05-2009, 21:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als Wilders, bijvoorbeeld door de cordon sanitaire, niet op democratische wijze aan regeren toekomt, zal hij met bloedvergiet zijn ideaal van een blank, humanistisch, joods, christelijk Nederland proberen te verwezenlijken.
En... geloof je deze nonsens zelf eigenlijk wel?

Wat heb je eigenlijk te zeggen op de constatering dat je met die nonsens bezig bent te polariseren en door leugens probeert om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten?

Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 21:09.
Oud 28-05-2009, 21:53
Verwijderd
Citaat:
En... geloof je deze nonsens zelf eigenlijk wel?

Wat heb je eigenlijk te zeggen op de constatering dat je met die nonsens bezig bent te polariseren en door leugens probeert om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten?
ach, dan is hij op zijn zachtst gezegd net zo erg als Wilders
Oud 28-05-2009, 22:10
Love & Peace
Love & Peace is offline
Als ik bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet ben ik idd net zo erg. Maar waar doe ik dat precies...?
Oud 28-05-2009, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Anno 2009 is wel duidelijk geworden dat alle ingredienten voor rassenrellen aanwezig zijn. Als Wilders, bijvoorbeeld door de cordon sanitaire, niet op democratische wijze aan regeren toekomt, zal hij met bloedvergiet zijn ideaal van een blank, humanistisch, joods, christelijk Nederland proberen te verwezenlijken. Dus niet happen op provocaties.
Hoe komt iedereen er toch bij dat Wilders op één of andere manier een bloedbad wil veroorzaken in Nederland? Hij is af en toe misschien een beetje ongenuanceerd (en dat kan wel eens de understatement of the century zijn, lol) en heeft duidelijke standpunten, die bij veel mensen in het verkeerde keelgat schieten, maar om nou te zeggen dat-ie met bloedvergiet van alles teweeg wil brengen gaat wel erg ver.
Oud 28-05-2009, 22:29
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
43000/17000000= 0.002529 km² p/p
Meer dan de helft van Nederland is in gebruik voor agrarische doeleinden. Dat valt mooi weg als we de Europese subsidies eens schrappen.

Citaat:
Je artikel bewijst m'n punt overigens neemt zwangerschap onder allochtone tieners de vormen van autochtone aan dus dat is ver der goed nieuws.

Verder heb ik niet het idee dat turken even vaak met autochtone nederlanders en suri's en anti's omgaan als marokkanen, trouwen is natuurlijk een heel andere zaak, wederom heel subjectief maar in mijn ogen zijn turken vaak progressiever ingesteld, waarbij, hoe oostelijker... efin ze hebben hun seculiere achtergrond mee.

concrete cijfers zie ik verder niet dus ik hanteer maar even mijn indruk.
Trouwcijfers zijn redelijk concreet, maar wel een beetje kort door de bocht.

Citaat:
Natuurlijk het europese deel is natuurlijk miniem maar de zuidkust en grote delen van de westerlijke helft zijn zeer progressief.
Ah zo. In Marokko heb je ook progressieve gedeeltes, maar daar komen de meeste immigranten niet vandaan.

Citaat:
Je leest niet goed, natuurlijk is het niet zo dat "de marokkanen" de aandacht op zichzelf vestigen, bepaalde marokkanen vestigen de aandacht op zichzelf en die moeten dat minder doen willen ze voorkomen dat het OM ze opvreet op een gegeven moment.
Ah, je had het eerder over "de mocro's" maar je bedoelt dus alleen criminele marokkanen. Dat was behoorlijk onduidelijk.

Citaat:
Onee das duidelijk, ehm welke
Die onderaan he, waar Bijlmer op plaats 50/70 staat.
Oud 28-05-2009, 22:29
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Hoe komt iedereen er toch bij dat Wilders op één of andere manier een bloedbad wil veroorzaken in Nederland? Hij is af en toe misschien een beetje ongenuanceerd (en dat kan wel eens de understatement of the century zijn, lol) en heeft duidelijke standpunten, die bij veel mensen in het verkeerde keelgat schieten, maar om nou te zeggen dat-ie met bloedvergiet van alles teweeg wil brengen gaat wel erg ver.
Hij wil absoluut geen bloedbad veroorzaken, maar op weg naar zijn doel zal hij het niet schuwen. Dat komt doordat hij een cynicus is zonder enig ethisch besef. Een greep uit de toespraak die hij vandaag in de Tweede Kamer hield illustreert dat:

"Niet elk probleem is meteen op te lossen, maar elk probleem is wel meteen aan te pakken. We kunnen een begin maken. Vandaag nog. Laat ik wat voorbeelden noemen.
(...)
Probleem: Somalische piraten overvallen onze schepen. Aanpak: pomp ze vol met lood en voer ze aan de haaien.
Probleem: Rotterdam, de tweede stad van Nederland, heeft in 2012 een allochtone meerderheid. Aanpak 1: remigratie, aanpak 2: remigratie en aanpak 3: remigratie. Wat er in kan, kan er ook weer uit.
Probleem: dit kabinet breekt record na record op het gebied van de massa-immigratie. Aanpak: Geen Oost-Europeanen meer toelaten en grenzen dicht voor immigranten uit moslimlanden. NU!
Probleem: Marokkanen gooien met stenen naar onze politie. Oplossing: oppakken, aanpakken en uitzetten.
Probleem: onze economie krimpt nog sneller dan de VVD in de peilingen. Aanpak: stop met de linkse hobby's zoals de ontwikkelingshulp, de Vogelaarwijken en de publieke omroep en geef de Nederlander zijn eigen geld terug, herstel de vraag en kies voor flinke belastingverlaging.
Probleem: de miljarden die naar de ontwikkelingshulp-lobby gaan lossen niets op. Aanpak: geen cent meer naar die oplichterij."

Zijn ideologie is helder: Nederland is van humistische, joodse, christelijke blanken. Zijn aanpak is vooralsnog democratisch. Als die weg doodloopt, zal hij zonder scrupules de positieve werking van rellen gebruiken.
Oud 28-05-2009, 22:32
Joostje
Joostje is offline
Ik snap eerlijk gezegd hoe je dat beleid humanistisch kunt noemen.
Oud 28-05-2009, 22:47
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik neem aan dat je het niet snapt. Maar het zijn z'n eigen woorden.

Ik denk dat Wilders de humanistische ideeën van Erasmus kopieert:

‘Wanneer het een noodlottige ziekte is van de menselijke geest dat hij het absoluut niet zonder oorlogen kan uithouden, waarom wordt deze ramp dan niet over de Turken uitgestort? Ofschoon het beter zou zijn ook hen door onderricht, weldaden en een schuldeloos leven tot aanvaarding van de christelijke godsdienst te verlokken, dan hen gewapenderhand aan te vallen. Maar toch, als de oorlog met hen, zoals we zeiden, absoluut niet te vermijden is, zou dat zeker een minder groot onheil zijn dan dat christenen zo misdadig op elkaar worden aangehitst en met elkaar in botsing komen. Als wederzijdse liefde hen niet verbindt, zal tenminste zo goed en zo kwaad als het gaat de gemeenschappelijke vijand hen verenigen en zal er toch een zekere mate van saamhorigheid zijn, ook al ontbreekt de ware eensgezindheid.’
Oud 28-05-2009, 23:02
Love & Peace
Love & Peace is offline
http://www.humanistischverbond.nl/do...2015-12-04.pdf

Interessante leesvoer! Het gaat over een humanist die opdracht krijgt om in een turkse moskee over Erasmus, Yunus Emre en het humanisme in het algemeen te spreken.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten