Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Wauw, actie...
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-05-2009 om 10:43. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder zegt zo'n "goed ingelichte bron" natuurlijk geen drol. |
![]() |
|
ja staat dan ook wel tegenover dat als je crimineel bezig bent je niet altijd gepakt bent. dus ze staan niet allemaal in de statistieken terwijl je ze wel op straat tegenkomt.
ach ja, je zou idd kunnen stellen dat geen enkele statistiek te vertrouwen is (zodra die complexer is dan het aantal en het gewicht van appels en peren oid). het komt altijd neer op keuzes en definities van eenofander persoon.
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn maar 40 vogelaarwijken en daardoor kunnen niet alle allochtonen in vogelaarwijken wonen, er hadden natuurlijk nog een wijk of 100 bij gekund maar dan had die vogelaar al helemaal door de spreekwoordelijke pita's de kebab niet meer gezien. Citaat:
natuurlijk is het niet zo dat 30% van alle allochtonen in vogelaarwijken wonen. zijn 2 verschillende uitspraken hé ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Bos en Lommer: ?%, 30000 inw Amsterdam Noord: ?%, 88k inwoners Amsterdam Nieuw West: ?%, ? inw Amsterdam Oost: ? %, ? inw Bijlmer: ? %, ? inw Klarendal: ?%, ? inw Presikhaaf: ?%, ? inw Hm, ik denk dat ik er wel enigzins naastzat. Wel vervelend dat Wikipedia over het overgrote merendeel van de wijken geen enkele informatie biedt.
|
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...=T&STB=G1&VW=T
alsjeblaft jongen ![]() en dan noem je volgens mij niet eens de ergste, m.u.v. bijlmer wat ik me wel afvraag he, stel jij zoekt de definitie van een woord; bv. pollepel; kijk je dan ook in een atlas?
Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 07:05. Reden: vraagje |
![]() |
|
Dank je!
In amsterdam wonen 154.130 mensen in een vogelaarwijk (!). daarvan zijn 79.090 mensen niet-westerse allochtoon (51,3 %). Aangezien 231152 nw allochtonen in Amsterdam wonen in totaal, woont de meerderheid van de allochtonen niet in een vogelaarwijk (tenminste in Amsterdam). Geen zin om de andere steden te checken. Volgens de ranglijst in Bijlmer bij lange na niet het ergste (plaats 50 en plaats 70, volgens wikipedia.
||
Citaat:
Maar de kern van de zaak is dat het er overdags sowieso veiliger is geworden, en de wijk me behoorlijk wat leefbaarder leek.
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Dan komt daar dan ook nog bij dat er logischerwijs te verwachten is dat de meest "sociaal achtergestelden" in vogelaarwijken wonen en de relatief succesvolle medelanders in niet-vogelaarwijken, dit ivm. huur- en koopprijzen e.d. net zoals de meeste plegers van fraude en andere vermogensdelicten autochtoon en man zijn. plaats 50 en 70 van wat? Overigens gaat het de laatste tijd beter in de bijlmer maar toevallig woont de oma van mijn ex er (rand bijlmer-zuidoost) en ik ken het als 1 van de ergere, dit terwijl ik zelf gewoond heb in gezellige pre-millennium relwijken als oud-krispijn of nu nieuw-west rotterdam, ik heb het nodige meegemaakt op het vlak; d'accoord het blijft een subjectieve gewaarwording maar het is toch niet echt relevant welke van de shitwijken de meest shitte is, het zijn geen oscar-verkiezingen. Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 14:37. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/40_wijken_van_Vogelaar Op de lijst van het VROM van VVDer Winsemius stonden overigens niet geheel onterecht maar liefst 140 wijken, ook de directe voorloper van de vogelaarwijken kende er meer nl. 56.
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
uiteraard hoeven generalisaties niet altijd waar te zijn, niet lang geleden zag ik nog een turk een skinhead en een mocro gezellig door de koopgoot banjeren. overigens zijn er wel wijken waar bv. antillianen voor de meeste overlast zorgen afrikanerbuurt in rotterdam zuid is daar een goed voorbeeld van, en in volendam zijn het met name nederlanders die de boel verzieken... niets doet echter er iets aan af dat de mocro's de aandacht op zichzelf vestigen en zelf de sleutel in de hand hebben er iets aan te veranderen, het enige "oneerlijke" aan die verwachting is dat de immigratie van marokkanen later op gang is gekomen dan voorgenoemden antillianen surninamers en turken en komt daarbij dat holland van oudsher "een relatie" met suriname en de antillen heeft en dat marokko itt. turkye niet voor een deel in europa ligt. het zijn allemaal factoren die optellen tot de huidige beeldvorming (zowel terechte als onterechte) en soms is de ene van meer invloed dan de andere. tevens is het niet zo dat het per definitie slecht gaat met marokkanen, dat bewijzen voorbeelden in mijn directe vriendenkring me. Ook vergeet ik nooit meer de reactie van een marokkaan op forum.marokko.nl die meende dat als het ten koste van zijn reputatie moest gaan ze die klootzakjes maar een enkeltje rabat moesten geven. Dit alles doet echter nog steeds niets af aan de uitspraak dat in de meeste vogelaarwijken de laatste jaren vooral marokkaanse jongeren negatieve aandacht zoeken, aandacht die ze kunnen missen als kiespijn als ze nog polm willen importeren. Citaat:
|||||
Citaat:
Hoog geboortecijfer lijkt me op zich geen probleem (tenminste, tenzij je kunt aantonen dat het slecht is om gemiddeld 3,3 kind per gezin te krijgen). Afkeer van andere bevolkingsgroepen is even groot onder turken als onder marokkanen (http://www.scp.nl/publicaties/persbe...ofdstuk3.shtml). Citaat:
Afgezien daarvan lijkt het me nogal gemeen om te zeggen dat de marokkanen de aandacht op zichzelf vestigen. Niet alleen negeer je daarmee de mediahype, maar ook alle marokkanen die niets verkeerds doen. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Hoewel zijn opmerking dat door velen in Nederland bepaalde kwalijke en erge zaken, zoals verkrachting, genuanceerd wordt (zoals de vrouw die verkracht was zei dat ze ook thee en koekjes had gekregen van de Taliban-lui) steek hield, kan je je afvragen of het passend is om een voorbeeld aan te halen waarbij de vrouw in kwestie zich niet kan verdedigen. Want zoals Femke of Agnes (ik weet niet meer wie van de twee) zei dat een vrouw die verkracht is emotioneel zeer in de war is als gevolg hiervan. Het is dan niet passend om een dergelijk voorbeeld aan te halen voor een voorbeeld van acceptatie van kwalijke zaken.
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder heb ik niet het idee dat turken even vaak met autochtone nederlanders en suri's en anti's omgaan als marokkanen, trouwen is natuurlijk een heel andere zaak, wederom heel subjectief maar in mijn ogen zijn turken vaak progressiever ingesteld, waarbij, hoe oostelijker... efin ze hebben hun seculiere achtergrond mee. concrete cijfers zie ik verder niet dus ik hanteer maar even mijn indruk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is een erg dure lijn. Citaat:
Onee das duidelijk, ehm welke
||
Citaat:
|
In 2004 schijnt hij het volgende gezegd te hebben over rassenrellen:
"Mocht het ooit tot rellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan. Met die rellen schudt de samenleving de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen." Het lijkt een beetje tegenstrijdig: hij is tegen een gebeurtenis die volgens hem positieve gevolgen heeft. Waarom zou je daar tegen zijn? Toen Wilders deze uitspraak deed behoorde hij nog tot de VVD. Het grote publiek kende hem nog niet, en niemand kon vermoeden dat een Janmaat in het kwadraat zoveel aanhangers zou weten te trekken. Waarschijnlijk was hij destijds onzeker of er wel genoeg animo zou zijn voor rassenrellen, en was hij bang om tot aan zijn dood als een mislukte revolutionair in de gevangenis te rotten. Anno 2009 is wel duidelijk geworden dat alle ingredienten voor rassenrellen aanwezig zijn. Als Wilders, bijvoorbeeld door de cordon sanitaire, niet op democratische wijze aan regeren toekomt, zal hij met bloedvergiet zijn ideaal van een blank, humanistisch, joods, christelijk Nederland proberen te verwezenlijken. Dus niet happen op provocaties. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat heb je eigenlijk te zeggen op de constatering dat je met die nonsens bezig bent te polariseren en door leugens probeert om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten?
Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 21:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
"Niet elk probleem is meteen op te lossen, maar elk probleem is wel meteen aan te pakken. We kunnen een begin maken. Vandaag nog. Laat ik wat voorbeelden noemen. (...) Probleem: Somalische piraten overvallen onze schepen. Aanpak: pomp ze vol met lood en voer ze aan de haaien. Probleem: Rotterdam, de tweede stad van Nederland, heeft in 2012 een allochtone meerderheid. Aanpak 1: remigratie, aanpak 2: remigratie en aanpak 3: remigratie. Wat er in kan, kan er ook weer uit. Probleem: dit kabinet breekt record na record op het gebied van de massa-immigratie. Aanpak: Geen Oost-Europeanen meer toelaten en grenzen dicht voor immigranten uit moslimlanden. NU! Probleem: Marokkanen gooien met stenen naar onze politie. Oplossing: oppakken, aanpakken en uitzetten. Probleem: onze economie krimpt nog sneller dan de VVD in de peilingen. Aanpak: stop met de linkse hobby's zoals de ontwikkelingshulp, de Vogelaarwijken en de publieke omroep en geef de Nederlander zijn eigen geld terug, herstel de vraag en kies voor flinke belastingverlaging. Probleem: de miljarden die naar de ontwikkelingshulp-lobby gaan lossen niets op. Aanpak: geen cent meer naar die oplichterij." Zijn ideologie is helder: Nederland is van humistische, joodse, christelijke blanken. Zijn aanpak is vooralsnog democratisch. Als die weg doodloopt, zal hij zonder scrupules de positieve werking van rellen gebruiken. |
![]() |
|
Ik neem aan dat je het niet snapt. Maar het zijn z'n eigen woorden.
Ik denk dat Wilders de humanistische ideeën van Erasmus kopieert: ‘Wanneer het een noodlottige ziekte is van de menselijke geest dat hij het absoluut niet zonder oorlogen kan uithouden, waarom wordt deze ramp dan niet over de Turken uitgestort? Ofschoon het beter zou zijn ook hen door onderricht, weldaden en een schuldeloos leven tot aanvaarding van de christelijke godsdienst te verlokken, dan hen gewapenderhand aan te vallen. Maar toch, als de oorlog met hen, zoals we zeiden, absoluut niet te vermijden is, zou dat zeker een minder groot onheil zijn dan dat christenen zo misdadig op elkaar worden aangehitst en met elkaar in botsing komen. Als wederzijdse liefde hen niet verbindt, zal tenminste zo goed en zo kwaad als het gaat de gemeenschappelijke vijand hen verenigen en zal er toch een zekere mate van saamhorigheid zijn, ook al ontbreekt de ware eensgezindheid.’ |
![]() |
|
http://www.humanistischverbond.nl/do...2015-12-04.pdf
Interessante leesvoer! Het gaat over een humanist die opdracht krijgt om in een turkse moskee over Erasmus, Yunus Emre en het humanisme in het algemeen te spreken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Tussentijdse peiling Verwijderd | 435 | 31-03-2009 17:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 |