Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had echt verwacht dat ik voor deze beoordeling een 9 zou krijgen. En ik weet best dat een 8 een mooi cijfer is en dat iemand anders er heel blij mee zou zijn, maar ik dacht echt dat ik 9 zou krijgen. Misschien was dat naief. Nu ik om uitleg gevraagd heb snap ik ook wel waarom ik die 8 heb gekregen en dat ik niet iets 'verkeerd' heb gedaan (docent vond me juist geweldig), maar omdat iemand anders een 9 heeft voel ik me direct minderwaardig. Ik heb er honderden uren in gestoken. Nu voel ik me een ongelofelijke muts dat ik me om zoiets belachelijks van mijn stuk laat brengen, maar ondertussen voel ik me er wel al de hele dag slecht door. Ben ik nou zo doof voor positief commentaar? Heb ik nou zo'n enorm bord voor m'n kop? Hoe kan ik door zoiets stoms mijn dag laten verpesten? Ik geloof dat ik wel baat zou hebben bij een flinke dosis zelfvertrouwen.
![]() |
![]() |
|||
Nienna: ik heb ergens gelezen dat de inenting voor kattenziekte niet elk jaar herhaald hoeft te worden, het kan ook na 2 of 3 jaar.
En het is toch helemaal niet raar dat het je zwaar valt? Sterkte ermee (}) Citaat:
![]() Citaat:
![]() Waar gaat jouw scriptie over? Gisteren hebben mijn ouders al een deel van de spullen opgehaald, volgende week gaan we de rest halen. Ik heb geen zin om verder te leren. Ik heb alles al een keer gelezen, uitgetypt en samengevat (ik heb van de syllabus een samenvatting en een samenvatting van de samenvatting ![]() Ik voel me beter dan zaterdag zolang ik maar afleiding heb. Ik ben bang dat ik na het tentamen wel in een soort gat val, maar hopelijk moet ik meteen het weekend erna werken dan heb ik geen tijd om na te denken en dan komt het wel goed. Maar ik heb genoeg andere dingen om over na te denken nu, naast mijn tentamen. Een soort van vriend van mij (ik ken hem niet zo heel goed) zit in een lastige situatie en hij heeft me gesmst en nu heb ik geen idee wat ik terug moet sturen. Ik heb hem al weten dat ik er ben als hij me nodig heeft, maar nu weet ik echt niet wat ik nu moet antwoorden. En niks sturen vind ik ook zo lullig. Maar ik wil ook niet dat hij denkt dat ik iets van hem wil ofzo ![]() ![]() En nu ga ik echt nog een poging doen te leren. Want als ik het niet haal baal ik ervan dat ik me door zoveel dingen heb laten afleiden. Edit: hij stuurde dus wel iets terug ![]() Het is veel makkelijker om met een meisje te smsen, dan hoef je veel minder na te denken hoe je antwoorden overkomen. Want nu weet ik dus weer niet wat ik moet sturen ![]()
Laatst gewijzigd op 22-06-2009 om 15:17. |
![]() |
|
Ik was in zo'n gigantische tyfusbui vanochtend. Nu ik mijn wiskundetoets heb gehad en hij niet volkomen hopeloos ging is dat wel weer wat beter. Nu alleen nog MAW, Nederlands en Grieks leren en dan heb ik zo ongeveer vakantie!
![]()
||
![]() |
Citaat:
ergens nét genoeg tijd in steken, er met een nipte 'voldoende' vanaf komen en daar vervolgens heel blij mee zijn. óf ergens enorm veel tijd in steken, er met een 'mooi cijfer' vanaf komen en daar vervolgens heel blij mee zijn, maar de kans lopen dat jouw harde werk enorm wordt ondergewaardeerd. ik haal zelf veel liever een nette 7 na minimale inspanning dan een 8/9/10 na enorm veel inspanning. ik kan voor mezelf ook heel goed verantwoorden dat ik beter kán dan een 7, maar het gewoon de moeite niet vind. jij valt meer in de tweede categorie denk ik, je moet gewoon zorgen dat je zelf tevreden bent met je eigen resultaat. het label '8' dat iemand anders erop plakt moet je niet gek maken ![]() |
![]() |
|
Mooi, een 8.4 gehaald voor m'n tentamen sociologie. Voor psychologie een 7, iets minder maarja daarvoor in de plaats heb ik gisteren wel een geweldige dag gehad en das ook iets waard
![]()
|
Verwijderd
|
Ik voel me zo ontzettend gejaagd. Het is een combinatie van voorzichtige maar enorme opluching, angst, onrust, chaos, stress en paniek. Ik hoop zo dat mijn scriptie nu voldoende is, dat ik het af kan ronden, dat het diploma écht in zicht komt.
En oh, mensen gaan vertellen dat ik volgend jaar niet verder ga studeren maar dat ik in therapie ga valt toch een beetje zwaar. Het is zo confronterend, terwijl ik het zelf nog helemaal niet besef. |
![]() |
||
Citaat:
je had hem nog niet zo lang toch?. ot. eerst moest ik naar de psychiater met me coordinator vanochtend. en zei vroeg hoe het met de medicijnen enzo gaat. die blijven hetzelfde en ze vroeg hoe het met me geboorte ging. en hoe het toen met me moeder ging en of me ouders ziektes hebben ofzo. of andere mensen van de familie. en nou wil ze nog een keer een lichamelijk onderzoek laten doen. als de somatische arts hier het er mee eens is. en ze wil dat ik nog een keer bloed laat prikken. dat moeten we ook in het begin als we hier komen. dus dat heb ik al eerder gehad. ik schrok er wel even van. maarja het is eigenlijk gewoon goed. zodat ze mischien nog achter andere stoornissen kunnen komen. en er stond blijkbaar in me dossier dat er iets met me heupen is. maar daar weet ik helemaal niks van. vanochtend heb ik yoga gehad. en ik ben tot het einde gebleven. en dat ging heel goed en dat vond de yoga therapeute ook. en vanmiddag heb ik me kamer schoongemaakt en even gedoucht. en daarna ben ik naar EMDR geweest. het was zwaar maar het ging wel goed. ik zat nou met emoties op een nul. en nou keken we of ik mezelf nog kan accepteren daarin. en de psycholoog zei dat ik veel rustiger ben geworden. in vergelijking met 3 weken terug. en zeker in vergelijking met dat ik hier in het begin kwam en daarna ging ik met iemand anders van de afdeling. de fietsen pakken en toen wou de we naar handel toe te fietsen. maar ik wou oversteken en ik zag wel een auto aankomen rijden. maar die leek voor mijn gevoel heel ver weg. maar dat was dus blijkbaar helemaal niet zo. want het is dat die auto nog net kon af remmen en dat ik nog net kon uitwijken. anders was het zeker mis gegaan. daar ben ik erg van geschrokken. en dat andere meisje zag wel dat die auto al dichterbij was zei ze. en daarna zijn we door gefietst naar de winkel. om boodschappen voor ons eigen te halen en ook boodschappen voor de afdeling. en in die winkel was ik nog steeds onrustig. en op de terug weg heb ik veel beter uitgekeken. en nou ben ik nog steeds heel onrustig. en ik krijg er weer neigingen van. maarja straks ga ik maar eens met iemand van de verpleging praten. en ik ga nog even me moeder bellen straks. en dit typen lucht ook wel even op *afklopt*.
Laatst gewijzigd op 23-06-2009 om 07:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik krijg voor mijn verjaardag een laptop *nouja krijgen.. Mijn vader betaald 200 euro, ik 100 euro van mijn spaarrekening, mam 50 euro (die eigenlijk 100 euro zou bijleggen) en ik van me normale rekening 50 euro*
Maar nu zit me moeder te zeuren dat mijn stiefzusje ook een laptop zou moeten krijgen voor haar verjaardag omdat ik er ook een krijg.. en ik vind dat hartstikke oneerlijk, en weet niet wat ik moet doen..
|
@ Rationeel: Maar het ís toch ook zo dat mensen (ook jongeren) tegenwoordig meer "moeten"? Er is meer sociale druk vanuit de maatschappij. Iedereen moet alles maar regelen, werken en school, kinderen en werk, en dan ook nog honderden andere dingen zoals vrijwilligerswerk e.d. Het zijn gewoon andere tijden dan vroeger, maar dat maakt het niet minder lastig om mee om te gaan.
@ de rest: Bedankt voor de steun! @ Heksjuh: Ja ik heb de fabrikant van de vaccinatie gebeld en die heeft veel van mijn zorgen weggenomen. Mijn kat zit precies binnen de drie-jaren-marge van de inenting voor kattenziekte en hij krijgt op dit moment de nieuwe vaccinatie, voor zowel kattenziekte als kattenniesziekte. Volgens de fabrikant is de kans dat mijn kat (ernstig) ziek wordt, heel klein. Hier thuis is de sfeer verschikkelijk. Vooral mijn vader kan er niet over uit, hij is er helemaal depressief van. Hij wil niks meer. En daar maak ik me zorgen over want hij is al niet de sterkste fysiek gezien en hij moet emotioneel gezien ook al zoveel dragen. Hierdoor zijn er ook weer meer spanningen tussen mijn moeder en vader. En ik maak me zoveel zorgen over alles. Weer niet gestudeerd. En het voelt zo als falen als ik dit tentamen niet haal, want ik wilde gewoon zo graag leren maar nu heb ik er helemaal geen trek meer in. Plus dat het gewoon heel veel is. Ik zit er gewoon echt doorheen. ![]() |
![]() |
|
@ Nienna: Kijk uit dat je er niet aan onderdoor gaat meid, ga niet ook nog eens van jezelf balen als het leren niet lukt, dat helpt niet, maar dat weet je zelf ook wel neem ik aan. Is er iets wat je kan doen, wat een beetje lucht en ruimte geeft misschien? Echt klote wat er gebeurd is in ieder geval, sterkte ermee *knuf*
||
Citaat:
Pff, ik hoef helemaal geen spannend leven ![]() OT: Ik vind tot nu toe niet bepaald vacatures waar ik iets mee kan, zelfs niet bij sites van uitzendbureaus. Hmpf.
|||
![]() |
Citaat:
![]() ik denk echt dat men te vaak denkt dat iets móet. en dan vaak ook nú. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() als ik het echt had gewild had ik mijn scriptie in 2 weken kunnen schrijven. ik heb er nu 8 maanden over gedaan: een geheel stressvrije periode kan ik je vertellen ![]() het is in jouw geval eigenlijk meer dat je je zorgen maakt en jezelf de stress in werkt door je zorgen te maken over wat er daarná zal gebeuren. de toekomst. |
![]() |
|
hmm in me vorige lange bericht maakte ik een rare spelfout.
het woord oude in plaats van auto snel maar even veranderd ik was nopg onrustig toen ik in bed lag maar ik heb lekker geslapen. en nou probeer ik er weer positief tegen aan te gaan vandaag.
|
Sterkte voor Nienna* & Sonho!
OT: Tja, ik weet het allemaal niet meer. Gisteren bij therapie toch weer over gehad, neig nu weer naar de hele andere kant. Ik heb te snel mezelf gepusht tot het maken van een beslissing, dus ik neem er nog even rustig de tijd voor. Ga deze week nog even de psychiater bellen om nog wat dingen te vragen, vrijdagavond even met L. mijn beste vriendinnetje over hebben.. Ze wachten maar tot ik het weet en waarschijnlijk is het dan toch handig om pas aan het einde van de zomervakantie te beginnen, dus zoveel haast heeft het ook weer niet. Verder raak ik gefrustreerd door de kamerjacht, hoewel er gisteren weer iets is komen aanwaaien. Een eigen appartementje (samen met vriendin dan) per 1 januari, in het centrum. Duurt natuurlijk nog wel even, maar als dat echt gaat lukken dan wil ik daar best op wachten, de locatie is top en mijn eigen appartementje hee.. ![]() ![]() Vandaag moet ik mijn paper afschrijven, of eigenlijk herschrijven. Hij is eigenlijk al af, maar hoorde gisteren dat ik een teveel aantal woorden heb, dus moet nu gaan schrappen, echt zo ontzettend zonde want hij is echt perfect nu ![]() Er is zoveel aan het gebeuren, er zit zoveel onrust in mijn hoofd. Bah, al die spanning..
||
Verwijderd
|
Citaat:
En deadline verschuiven gaat niet, ik moet voor september klaar zijn want dan begin ik met een nieuwe studie ![]() ![]() Dus OT: Waaaah stomme scriptie ik ben het zooooo zat. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() OT: Ik print ![]()
|||
![]() |
Citaat:
erasmus zei het al: kleine kinderen en demente bejaarden zijn zo verdomde gelukkig door het ontbreken van besef (besef=stress) ![]() succes verder met je scriptie, nog maar even doorbijten dan ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik werd net wakker gebeld: ik had vandaag naar het AMC gemoeten en niet morgen. Nou gaat dat mens vast denken dat ik niet durfde komen ofzo want zo klonk ze alweer. zucht. Ik had écht morgen in mijn agenda staan en nu moet ik wachten tot na de vakanties. ![]() Verder komt er nu een periode van heel hard werken en heel weinig socializen aan en dan ben ik pleite. En het is nog nooit voorgekomen dat ik naar Peru ging en dat ik iemand miste hier. En nu wel. En dat suckt. Dat wil ik niet. edit: oh ja, en ik had over mijn ex gedroomd. Dat was heel bizar en leek heel echt en en en...pfff. Die ga ik ook weer zien in augustus.misschien dat ik er daarom mee bezig ben ofzo. |
![]() |
|
OOOMG de uitslag van de UvA is bekend!
150 plekken voor decentraal waar de 8+ers nog afgaan, en uit ervaring zijn dat er meestal 50... En ik was rangnummer 56! Dus tenzij 94 mensen zich aanmelden voor de UvA met een 8+ gemiddeld, ben ik doorrr!!! Maar ooomg ik durf gewoon niet blij te zijn. Ik ben ZO bang dat ik mezelf blij maak met een dode mus! |
![]() |
|
@niena* ik hoop voor je dat je door bent.
ot. gym ging goed vanochtend. en daarna hadden we muziek therapie. en dat was ook erg gezellig. en ik ben net bij de dietiste geweest. en ik ben aangekomen van de 88,7 naar de 89 nog iets. en daar baal ik best wel van. en daarna ben ik naar de fyshio gegaan en dat ging ook wel goed. en zometeen gaan we met praktische vaardigheden naar het natuurcentrum de spegt. hier in handel toe hopelijk vind ik dan even wat afleiding.
|
Oh niks speciaals, ze is gewoon niet helemaal fris&fruitig zeg maar, en de overgang helpt daar niet bepaald bij. Verder is ze te eigenwijs/koppig/etc. om toe te geven dat ze niet normaal is dus ik ben nooit anders gewend hoor
![]()
|
Een paar dagen terug heb ik besloten in een telefoongesprek met mijn vriend wat opener te zijn. Want ik vond het niet meer eerlijk om helemaal niets te zeggen over wat ik echt denk en wat me momenteel bezig houdt. Ook is het moeilijk te reageren op opmerkingen als: "Ik mis je zo, ik heb zo'n zin in dat je straks terug bent en alles weer normaal is, ik ben zo verliefd op je" etc. Dus heb ik gezegd dat ik zeker weet dat ik ooit voor langere tijd weer terug naar China wil.
En daarop flipte hij compleet. Hij begon te huilen, zei: "Dat kan toch niet!" en raakte helemaal over de rooie. Hij zei dat ik zulke dingen niet over de telefoon moet zeggen, maar dat ik had moeten wachten totdat ik weer thuis ben en we het er echt face-to-face over kunnen hebben. Hij vond dat ik een achtjarige relatie niet over de telefoon uit kon maken, terwijl ik helemaal niet belde met de bedoeling het meteen uit te maken. Toen ik zei dat ik het tegenover hem ook niet eerlijk vind om al mijn twijfels voor me te houden begreep hij het er niet meer door ofzo. Toen moest ik dus beslissen: óf alles ineens vertellen óf verder niets meer zeggen, de schade terugdraaien en het er écht over hebben als ik weer thuis ben. Ik heb de boel toen zoveel mogelijk weten te sussen, hoewel hij nog steeds echt over de rooie was. Hij zei zelfs: "Het is maar goed dat ik een stabiel persoon ben, want als ik instabiel geweest zou zijn had ik nu zelfmoord gepleegd". ![]() Nu wist ik wel dat hij het niet licht op zou nemen, maar zó erg had ik het ook niet verwacht. Hoewel het misschien logisch is: ik zit hier al maanden over te denken, maar voor hem komt het ineens uit de lucht vallen. Om 2 uur 's nachts Chinese tijd belde hij weer, nog steeds helemaal over de rooie. Toen heb ik hem drie kwartier moeten kalmeren. Wat heel vervelend is, omdat ik niet wil liegen over dat alles wel weer goed komt als ik thuis ben, terwijl ik hem wel gerust moet stellen. Omdat ik nu besloten heb het er pas over te hebben als ik terug ben moet ik mijn mening voor me houden, terwijl hij nu juist veel vragen gaat stellen omdat hij nu wel weet dat er iets aan de hand is. Ik denk ook dat het goed is dat hij nu iets weet, omdat hij anders toeleeft naar het moment dat ik weer thuiskom, terwijl alles dan anders zal zijn. Het is ook niet eerlijk om iemand maanden te laten wachten en dan na thuiskomst ineens te zeggen: Ik ga niet bij je wonen. Aan de andere kant is dit ook niet eerlijk, omdat hij zich nu zorgen maakt, ik hem gerust moet stellen, maar zijn zorgen in principe wel terecht zijn. ![]() Wat een ellende. Het is ook logisch; op een dag moet je boeten voor je daden oid. En ik wil hem geen pijn doen, maar ik wil ook niet liegen of doorgaan met iets waarvan ik weet dat het nergens toe leidt. Dat ik hier inmiddels een andere vriend heb heb ik niet eens opgenoemd en ik denk ook niet dat ik dat ga doen. Ik wil ten eerste niet dat hij écht flipt, en ten tweede wil ik niet dat hij denkt dat ik een jaar naar China ga, even vreemdga en het vervolgens uitmaak. De dingen moeten niet uit hun verband gehaald worden, de drummer is misschien het ene zetje dat ik nodig had om deze stap te nemen, maar absoluut niet de reden. Die ligt in andere dingen. Dat wordt wat als ik terugkom en hij op Schiphol staat met zijn ouders...
||
Citaat:
Het einde van het schooljaar begint nu in zicht te komen. Het gaat wel lukken, als ik gewoon op tijd alles plan. Op zich hoef ik helemaal niet meer zo veel te doen. Morgen even mijn nieuwe school bellen om afspraken te maken. En ik vind het irritant dat collega's staan te smoezen over mijn afscheid ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik heb me ziekgemeld op mijn werk..
en heb tegen de psych gezegd dat ik geen medicijnen wilde, wil het zonder proberen! een teken voor ons om te beginnen is als ik me terug ga trekken en ziek ga melden van mijn werk (zonder schuldgevoel...) uh ik ben nog aan het afbouwen jongens! ik wil geen medicijnen
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oftewel, eerlijk gezegd denk ik dat je 't helemaal niet zo serieus moet maken met die drummer van je en je na terugkomst in Nederland even alléén moet zijn en bedenken wat je wil, iig voor de aankomende tijd, en misschien nog eens een ander continent moet bezoeken voor je je op iets anders vastpint..? /bemoeizucht Vind jouw verhaal trouwens heel interessant altijd, vandaar dat ik er te lang over nadenk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(God, het klinkt echt als een soap af en toe ![]() OT: Paper = ingeleverd. Gisteren kreeg ik nog even een stressmomentje toen ik de papers zag van mijn briljante studiegenootje. Maar ach, het is nu opgelost, het staat erop en nu is het wachten tot 8 juli, tot we de uitslag krijgen. Zometeen aan de presentaties van vrijdag werken, volgens mij gaat dat ook wel goed komen, hoewel 't wel heel eng is op zo'n congres.. Nog 3 dagen, nog 3 dagen, nog 3 dagen. Dan heb ik vakantie en ga ik extreem veel werken *loser* ![]()
|
we hebben net sociale vaardigheden gehad.
en bij sociale vaardigheden speelde ik met een vrouw van de verpleging. een paar stukken commentaar uit die ik vrijdag van een collega kreeg. en dat vond ik wel redelijk lastig en ik werd er onrustig van. en dadelijk hebben we lekker in het zonnetje vrouwengroep.
|
Komt dan toch uiteindelijk alles op zijn pootjes terecht? Ik durf het bijna niet te denken, kan het me ook gewoon niet voorstellen, maar de laatste tijd gaat er vanalles ineens wel goed en blijkbaar mag het ook goed gaan ofzo?
Ik heb in ieder geval een baan die qua werk precies aansluit bij wat ik zoek. Is wel tijdelijk, soort van vakantiewerk maar ik ben er helemaal blij mee ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
hier nog zo'n Blurred-volger ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() OT: Moe, maar wel voldaan, volgens mij. Nu vier dagen vrij, heerlijk. Wel nog wat doen voor mijn werk, maar verder ook het huis bijwerken, orienteren op de omgeving voor vakantie en lekker uitrusten. En vooral dat laatste kan ik goed gebruiken, qua gezondheid gaat het nog steeds niet echt goed. |
![]() |
|
Verwijderd
|
govergeten teringtyfuskut universiteit. Ik ben gewoon te dom om te snappen hoe mijn tweede jaar is opgebouwd en waar en hoe ik me moet inschrijven. En het moet over 4 dagen allemaal gefixt zijn. Ik wil niet studeren ik kan het toch niet ik snap het niet en zal het niet kunnen. Bah bah bahbahbahbahBAH! Oh ik ben zo boos als ik iets niet kan.
|
![]() |
|
Ik heb een prachtigmooi nieuw jurkje en een wit zomerrokje en een donkerblauw kokerrokje dat (ZOWAAR!) geen bizarre dingen met mijn heupen doet, het is heerlijk <3 En morgen ben ik klaar klaar klaar met alles dus misschien moet ik voor de grap maar mijn galaschoenen aan, omdat ze zo mooi zijn en omdat ík althans een feestje vier <3
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |