Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2009, 10:38
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Natuurlijk is stress geen modeverschijnsel, vroeger heette dat spanning. Of misschien is het wel een modeverschijnsel in die zin dat mensen tegenwoordig veel meer (het idee hebben dingen te) moeten. Het lijkt steeds belangrijker te worden om goed te presteren en natuurlijk raken mensen daardoor gespannen. En nu moeten we van jou ook nog relativeren, dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Je tweede voorbeeld slaat sowieso nergens op, het is toch de docent die tegen je zegt wanneer je scriptie af moet zijn? Dan kun jij je daar wel niet aan houden, maar dan moet je wel een jaar extra collegegeld betalen terwijl je geen studiefinanciering meer krijgt, niet echt een aantrekkelijke optie.

Oké, ik ben gestrest Maar niet eens zozeer vanwege die scriptie, meer doordat ik niet goed weet hoe het verder zal gaan, of ik een baan zal kunnen vinden. En verder wilde ik nog even melden dat scholieren.com een van mijn bronnen is in mijn scriptie
hmm als je bij je docent aangeeft dat je alles hebt gegeven en gewoon echt niet uitkomt met de tijd dan kan hij moeilijk iets anders dan je deadline uitstellen. het is alleen een kwestie van durven.
ik heb het al een paar keer gezien om me heen (één keer ook op mijn aanraden ).

mensen denken tegenwoordig gewoon te vaak dat alles maar moet moet moet, terwijl als je gewoon durft te praten/vragen er vaak heel veel te regelen is.

trouwens, ik weet niet hoe het bij jouw opleiding is, maar bij mij werd de overboeking van het collegegeld direct stopgezet na mijn laatste studieactiviteit.

je moet bij alles gewoon meer de nadruk leggen op het positieve (nee, niet makkelijker gezegd dan gedaan): als je niet direct een baan vindt na je studie betekent dat dat je nog even langer vakantie hebt

niemand weet trouwens 'hoe het verder zal gaan' en dat is maar goed ook, dat houdt het leven spannend
Advertentie
Oud 22-06-2009, 13:37
Verwijderd
Ik had echt verwacht dat ik voor deze beoordeling een 9 zou krijgen. En ik weet best dat een 8 een mooi cijfer is en dat iemand anders er heel blij mee zou zijn, maar ik dacht echt dat ik 9 zou krijgen. Misschien was dat naief. Nu ik om uitleg gevraagd heb snap ik ook wel waarom ik die 8 heb gekregen en dat ik niet iets 'verkeerd' heb gedaan (docent vond me juist geweldig), maar omdat iemand anders een 9 heeft voel ik me direct minderwaardig. Ik heb er honderden uren in gestoken. Nu voel ik me een ongelofelijke muts dat ik me om zoiets belachelijks van mijn stuk laat brengen, maar ondertussen voel ik me er wel al de hele dag slecht door. Ben ik nou zo doof voor positief commentaar? Heb ik nou zo'n enorm bord voor m'n kop? Hoe kan ik door zoiets stoms mijn dag laten verpesten? Ik geloof dat ik wel baat zou hebben bij een flinke dosis zelfvertrouwen.
Oud 22-06-2009, 14:11
Heksjuh
Heksjuh is offline
Nienna: ik heb ergens gelezen dat de inenting voor kattenziekte niet elk jaar herhaald hoeft te worden, het kan ook na 2 of 3 jaar.
En het is toch helemaal niet raar dat het je zwaar valt? Sterkte ermee (})

Citaat:
@ Heksjuh. Ik wil je best vangen. Vangen je ouders je niet op, of andere familieleden?
Ik ben het niet zo gewend om gevoelens met mijn familie te delen, of met vrienden ofzo. Maar het forum lucht al een heleboel op

Citaat:
@Heksjuh: en, tentamen gehaald? Of moet je het nog maken? En wat klote voor je dat je uit je kamer moet, nu je je daar net zo fijn voelde!!
Ik heb mijn tentamen nog niet gehad, donderdag pas. Ik heb wel mijn vorige tentamens gehaald, dus nog maar een vak dat ik moet halen en dan zit het jaar er weer op
Waar gaat jouw scriptie over?

Gisteren hebben mijn ouders al een deel van de spullen opgehaald, volgende week gaan we de rest halen.
Ik heb geen zin om verder te leren. Ik heb alles al een keer gelezen, uitgetypt en samengevat (ik heb van de syllabus een samenvatting en een samenvatting van de samenvatting ). Alles dan nog een keer lezen zonder dat je iets kan opschrijven vind ik lastig, ik word dan heel snel afgeleid. Maar als ik niet leer voel ik me schuldig dat ik niet leer en ben ik bang dat ik het niet haal, dus ben ik een beetje half aan het leren en half aan het internetten.
Ik voel me beter dan zaterdag zolang ik maar afleiding heb. Ik ben bang dat ik na het tentamen wel in een soort gat val, maar hopelijk moet ik meteen het weekend erna werken dan heb ik geen tijd om na te denken en dan komt het wel goed.

Maar ik heb genoeg andere dingen om over na te denken nu, naast mijn tentamen. Een soort van vriend van mij (ik ken hem niet zo heel goed) zit in een lastige situatie en hij heeft me gesmst en nu heb ik geen idee wat ik terug moet sturen. Ik heb hem al weten dat ik er ben als hij me nodig heeft, maar nu weet ik echt niet wat ik nu moet antwoorden. En niks sturen vind ik ook zo lullig. Maar ik wil ook niet dat hij denkt dat ik iets van hem wil ofzo Misschien moet ik niet nadenken en gewoon iets terug sturen, maar ik weet nog steeds niet wat. En aan de ene kant hoop ik dat hij niks terugstuurt, want dan hoef ik ook niet te antwoorden maar aan de andere kant ben ik dan wel beledigd. Hoezo moeilijk doen

En nu ga ik echt nog een poging doen te leren. Want als ik het niet haal baal ik ervan dat ik me door zoveel dingen heb laten afleiden.

Edit: hij stuurde dus wel iets terug Ik vraag me af of hij me nu subtiel vraagt iets af te spreken of niet. Volgens mij is hij niet zo iemand die dat subtiel zou doen.
Het is veel makkelijker om met een meisje te smsen, dan hoef je veel minder na te denken hoe je antwoorden overkomen. Want nu weet ik dus weer niet wat ik moet sturen

Laatst gewijzigd op 22-06-2009 om 15:17.
Oud 22-06-2009, 14:40
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik was in zo'n gigantische tyfusbui vanochtend. Nu ik mijn wiskundetoets heb gehad en hij niet volkomen hopeloos ging is dat wel weer wat beter. Nu alleen nog MAW, Nederlands en Grieks leren en dan heb ik zo ongeveer vakantie! Daarnaast moet ik nog gaan winkelen met mijzelf, wat schilderen voor mijn moeder die overmorgen jarig is, werken en volgende week woensdag heb ik een toneelvoorstelling. Spannennnnd.
Oud 22-06-2009, 14:57
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik had echt verwacht dat ik voor deze beoordeling een 9 zou krijgen. En ik weet best dat een 8 een mooi cijfer is en dat iemand anders er heel blij mee zou zijn, maar ik dacht echt dat ik 9 zou krijgen. Misschien was dat naief. Nu ik om uitleg gevraagd heb snap ik ook wel waarom ik die 8 heb gekregen en dat ik niet iets 'verkeerd' heb gedaan (docent vond me juist geweldig), maar omdat iemand anders een 9 heeft voel ik me direct minderwaardig. Ik heb er honderden uren in gestoken. Nu voel ik me een ongelofelijke muts dat ik me om zoiets belachelijks van mijn stuk laat brengen, maar ondertussen voel ik me er wel al de hele dag slecht door. Ben ik nou zo doof voor positief commentaar? Heb ik nou zo'n enorm bord voor m'n kop? Hoe kan ik door zoiets stoms mijn dag laten verpesten? Ik geloof dat ik wel baat zou hebben bij een flinke dosis zelfvertrouwen.
dat is ook een belangrijke afweging die je nog wel een stuk vaker zal moeten maken in het leven:

ergens nét genoeg tijd in steken, er met een nipte 'voldoende' vanaf komen en daar vervolgens heel blij mee zijn.

óf

ergens enorm veel tijd in steken, er met een 'mooi cijfer' vanaf komen en daar vervolgens heel blij mee zijn, maar de kans lopen dat jouw harde werk enorm wordt ondergewaardeerd.

ik haal zelf veel liever een nette 7 na minimale inspanning dan een 8/9/10 na enorm veel inspanning. ik kan voor mezelf ook heel goed verantwoorden dat ik beter kán dan een 7, maar het gewoon de moeite niet vind.

jij valt meer in de tweede categorie denk ik, je moet gewoon zorgen dat je zelf tevreden bent met je eigen resultaat. het label '8' dat iemand anders erop plakt moet je niet gek maken
Oud 22-06-2009, 15:31
Verwijderd
Zo goed als vakantie. Nog dingen regelen voor volgend schooljaar, maar ik heb het gehaald.
Eindelijk! Oja deze week nog een herkansing, maar dat maakt niet uit.
Vakantie, rust eindelijk rustrustrustrust, en hopelijk ook in mijn hoofd
Oud 22-06-2009, 15:32
metallica
metallica is offline
Mooi, een 8.4 gehaald voor m'n tentamen sociologie. Voor psychologie een 7, iets minder maarja daarvoor in de plaats heb ik gisteren wel een geweldige dag gehad en das ook iets waard Als ik maar gemiddeld een 7.5 blijf staan vind ik het prima.... dus nog even hard werken de komende dagen.
Oud 22-06-2009, 16:02
Verwijderd
Ik voel me zo ontzettend gejaagd. Het is een combinatie van voorzichtige maar enorme opluching, angst, onrust, chaos, stress en paniek. Ik hoop zo dat mijn scriptie nu voldoende is, dat ik het af kan ronden, dat het diploma écht in zicht komt.
En oh, mensen gaan vertellen dat ik volgend jaar niet verder ga studeren maar dat ik in therapie ga valt toch een beetje zwaar. Het is zo confronterend, terwijl ik het zelf nog helemaal niet besef.
Oud 22-06-2009, 16:22
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Nou, dat was het dan. We hebben haar net moeten laten inslapen. Hartverscheurend en verschrikkelijk, want er is een fout gemaakt met de inenting waarschijnlijk: ze heeft de inenting te vroeg gehad en een te heftige, aangezien ze waarschijnlijk geen antistoffen van haar moeder heeft meegekregen. Nu kreeg ze verdomme de kattenziekte en is ze gewoon doodgegaan.
Van kerngezond naar doodziek en verward.. ik kon het niet aanzien. Ik had zoveel zin in ons nieuwe katje en nu is ze er gewoon niet meer.. ik kan het gewoon niet bevatten.
En even heel egoďstisch: ik heb verdomme tentamen vrijdag en dinsdag een afspraak met mijn vrijwilligersmaatje. Oké het klinkt misschien overdreven om een poesje dat ik (nog) amper kende, maar ik trek het gewoon niet... dit valt me zo zwaar...
dat is echt rot voor je.
je had hem nog niet zo lang toch?.

ot.
eerst moest ik naar de psychiater met me coordinator vanochtend.
en zei vroeg hoe het met de medicijnen enzo gaat.
die blijven hetzelfde en ze vroeg hoe het met me geboorte ging.
en hoe het toen met me moeder ging en of me ouders ziektes hebben ofzo.
of andere mensen van de familie.
en nou wil ze nog een keer een lichamelijk onderzoek laten doen.
als de somatische arts hier het er mee eens is.
en ze wil dat ik nog een keer bloed laat prikken.
dat moeten we ook in het begin als we hier komen.
dus dat heb ik al eerder gehad.
ik schrok er wel even van.
maarja het is eigenlijk gewoon goed.
zodat ze mischien nog achter andere stoornissen kunnen komen.
en er stond blijkbaar in me dossier dat er iets met me heupen is.
maar daar weet ik helemaal niks van.
vanochtend heb ik yoga gehad.
en ik ben tot het einde gebleven.
en dat ging heel goed en dat vond de yoga therapeute ook.
en vanmiddag heb ik me kamer schoongemaakt en even gedoucht.
en daarna ben ik naar EMDR geweest.
het was zwaar maar het ging wel goed.
ik zat nou met emoties op een nul.
en nou keken we of ik mezelf nog kan accepteren daarin.
en de psycholoog zei dat ik veel rustiger ben geworden.
in vergelijking met 3 weken terug.
en zeker in vergelijking met dat ik hier in het begin kwam
en daarna ging ik met iemand anders van de afdeling.
de fietsen pakken en toen wou de we naar handel toe te fietsen.
maar ik wou oversteken en ik zag wel een auto aankomen rijden.
maar die leek voor mijn gevoel heel ver weg.
maar dat was dus blijkbaar helemaal niet zo.
want het is dat die auto nog net kon af remmen en dat ik nog net kon uitwijken.
anders was het zeker mis gegaan.
daar ben ik erg van geschrokken.
en dat andere meisje zag wel dat die auto al dichterbij was zei ze.
en daarna zijn we door gefietst naar de winkel.
om boodschappen voor ons eigen te halen en ook boodschappen voor de afdeling.
en in die winkel was ik nog steeds onrustig.
en op de terug weg heb ik veel beter uitgekeken.
en nou ben ik nog steeds heel onrustig.
en ik krijg er weer neigingen van.
maarja straks ga ik maar eens met iemand van de verpleging praten.
en ik ga nog even me moeder bellen straks.
en dit typen lucht ook wel even op *afklopt*.

Laatst gewijzigd op 23-06-2009 om 07:34.
Oud 22-06-2009, 16:48
blurred
blurred is offline
Citaat:
Ik weet niet meer waar ik hoor.
Ik weet niet meer of ik straks nou thuiskom of juist wegga.
Oud 22-06-2009, 16:51
Verwijderd
Citaat:
dat is ook een belangrijke afweging die je nog wel een stuk vaker zal moeten maken in het leven:

ergens nét genoeg tijd in steken, er met een nipte 'voldoende' vanaf komen en daar vervolgens heel blij mee zijn.

óf

ergens enorm veel tijd in steken, er met een 'mooi cijfer' vanaf komen en daar vervolgens heel blij mee zijn, maar de kans lopen dat jouw harde werk enorm wordt ondergewaardeerd.

ik haal zelf veel liever een nette 7 na minimale inspanning dan een 8/9/10 na enorm veel inspanning. ik kan voor mezelf ook heel goed verantwoorden dat ik beter kán dan een 7, maar het gewoon de moeite niet vind.

jij valt meer in de tweede categorie denk ik, je moet gewoon zorgen dat je zelf tevreden bent met je eigen resultaat. het label '8' dat iemand anders erop plakt moet je niet gek maken
Je hebt gelijk, dat is ook zo. Ik ben een enorme perfectionist en als ik voor school(kunstacademie) bezig ben raak ik helemaal geobsedeerd en werk me vervolgens kapot, tegen beter weten in - hoewel ik tegelijkertijd ook heel graag hard werk en daar veel voldoening uit haal, maar mijn gezondheid heeft er momenteel nogal onder te lijden. En ik hecht te veel waarde aan de mening van anderen, een daarbij kan ik nu heel slecht dingen relativeren omdat ik volledig uitgeput ben. En helaas gun ik het mezelf gewoon niet om ergens tevreden mee te zijn, zelfs al weet ik dat een 8 ook heel goed is en (na uitleg van m'n docent) ook best terecht. Ik ben het tegenovergestelde van jouw nickname.
Oud 22-06-2009, 17:07
ikke-iris-
ikke-iris- is offline
Ik krijg voor mijn verjaardag een laptop *nouja krijgen.. Mijn vader betaald 200 euro, ik 100 euro van mijn spaarrekening, mam 50 euro (die eigenlijk 100 euro zou bijleggen) en ik van me normale rekening 50 euro*
Maar nu zit me moeder te zeuren dat mijn stiefzusje ook een laptop zou moeten krijgen voor haar verjaardag omdat ik er ook een krijg.. en ik vind dat hartstikke oneerlijk, en weet niet wat ik moet doen..
Oud 22-06-2009, 17:13
justhanna
justhanna is offline
Ik kan me heel goed voelen om de stappen die ik zet, maar ook enorm waardeloos.
Oud 22-06-2009, 17:22
Nienna*
Nienna* is offline
@ Rationeel: Maar het ís toch ook zo dat mensen (ook jongeren) tegenwoordig meer "moeten"? Er is meer sociale druk vanuit de maatschappij. Iedereen moet alles maar regelen, werken en school, kinderen en werk, en dan ook nog honderden andere dingen zoals vrijwilligerswerk e.d. Het zijn gewoon andere tijden dan vroeger, maar dat maakt het niet minder lastig om mee om te gaan.

@ de rest: Bedankt voor de steun!
@ Heksjuh: Ja ik heb de fabrikant van de vaccinatie gebeld en die heeft veel van mijn zorgen weggenomen. Mijn kat zit precies binnen de drie-jaren-marge van de inenting voor kattenziekte en hij krijgt op dit moment de nieuwe vaccinatie, voor zowel kattenziekte als kattenniesziekte. Volgens de fabrikant is de kans dat mijn kat (ernstig) ziek wordt, heel klein.

Hier thuis is de sfeer verschikkelijk. Vooral mijn vader kan er niet over uit, hij is er helemaal depressief van. Hij wil niks meer. En daar maak ik me zorgen over want hij is al niet de sterkste fysiek gezien en hij moet emotioneel gezien ook al zoveel dragen. Hierdoor zijn er ook weer meer spanningen tussen mijn moeder en vader. En ik maak me zoveel zorgen over alles. Weer niet gestudeerd. En het voelt zo als falen als ik dit tentamen niet haal, want ik wilde gewoon zo graag leren maar nu heb ik er helemaal geen trek meer in. Plus dat het gewoon heel veel is.
Ik zit er gewoon echt doorheen.
Oud 22-06-2009, 17:48
Verwijderd
Mijn hoofd is vol en leeg tegelijk .
Oud 22-06-2009, 17:55
justhanna
justhanna is offline
@ Nienna: Kijk uit dat je er niet aan onderdoor gaat meid, ga niet ook nog eens van jezelf balen als het leren niet lukt, dat helpt niet, maar dat weet je zelf ook wel neem ik aan. Is er iets wat je kan doen, wat een beetje lucht en ruimte geeft misschien? Echt klote wat er gebeurd is in ieder geval, sterkte ermee *knuf*
Oud 22-06-2009, 20:11
darkfairy
darkfairy is offline
ik heb met iemand van de verpleging gepraat.
ik heb me polsen onder water gehouden.
ik computer alweer.
en ik luister muziek.
maar de gedachtes blijven in me hoofd zitten,
Oud 22-06-2009, 20:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
hmm als je bij je docent aangeeft dat je alles hebt gegeven en gewoon echt niet uitkomt met de tijd dan kan hij moeilijk iets anders dan je deadline uitstellen. het is alleen een kwestie van durven.
ik heb het al een paar keer gezien om me heen (één keer ook op mijn aanraden ).

mensen denken tegenwoordig gewoon te vaak dat alles maar moet moet moet, terwijl als je gewoon durft te praten/vragen er vaak heel veel te regelen is.

trouwens, ik weet niet hoe het bij jouw opleiding is, maar bij mij werd de overboeking van het collegegeld direct stopgezet na mijn laatste studieactiviteit.

je moet bij alles gewoon meer de nadruk leggen op het positieve (nee, niet makkelijker gezegd dan gedaan): als je niet direct een baan vindt na je studie betekent dat dat je nog even langer vakantie hebt

niemand weet trouwens 'hoe het verder zal gaan' en dat is maar goed ook, dat houdt het leven spannend
Dat slaat natuurlijk nergens op. Natuurlijk kun je aangeven als je echt niet uitkomt met je tijd dat je graag een deadline wil verschuiven, maar je kan ook gewoon proberen om die deadline te halen, dat is vaak prima mogelijk, maar veroorzaakt wel stress. Dat lijkt me niet meer dan logisch, elke deadline veroorzaakt stress, dat maakt niets uit of je die nog een maand verschuift of niet, het gaat er, althans bij mij, helemaal niet om dat ik er hard voor moet werken, het gaat erom dat je na die deadline beoordeeld zult worden.

Pff, ik hoef helemaal geen spannend leven Spannend is stressvol! En verder wat Nienna zegt. Al zullen mensen vroeger ook wel last hebben gehad van stress. En nu zijn er veel meer keuzes te maken, waardoor er ook een hoop stress ontstaat van: heb ik wel goed gekozen blablabla.

OT: Ik vind tot nu toe niet bepaald vacatures waar ik iets mee kan, zelfs niet bij sites van uitzendbureaus. Hmpf.
Oud 22-06-2009, 20:19
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
@ Rationeel: Maar het ís toch ook zo dat mensen (ook jongeren) tegenwoordig meer "moeten"? Er is meer sociale druk vanuit de maatschappij. Iedereen moet alles maar regelen, werken en school, kinderen en werk, en dan ook nog honderden andere dingen zoals vrijwilligerswerk e.d. Het zijn gewoon andere tijden dan vroeger, maar dat maakt het niet minder lastig om mee om te gaan.
nou, ik denk dus van niet. als ik de verhalen van mijn ouders (en anderen van hun leeftijd) hoor over hoe zij vroeger hebben moeten zwoegen om de ouders te helpen met het huishouden en het verdienen van de kost... zelfs als ze het enorm overdrijven dan lijkt mijn leven nog één grote vakantie

ik denk echt dat men te vaak denkt dat iets móet. en dan vaak ook nú.

Citaat:
Hier thuis is de sfeer verschikkelijk. Vooral mijn vader kan er niet over uit, hij is er helemaal depressief van. Hij wil niks meer. En daar maak ik me zorgen over want hij is al niet de sterkste fysiek gezien en hij moet emotioneel gezien ook al zoveel dragen. Hierdoor zijn er ook weer meer spanningen tussen mijn moeder en vader. En ik maak me zoveel zorgen over alles. Weer niet gestudeerd. En het voelt zo als falen als ik dit tentamen niet haal, want ik wilde gewoon zo graag leren maar nu heb ik er helemaal geen trek meer in. Plus dat het gewoon heel veel is.
Ik zit er gewoon echt doorheen.
wow, dit klinkt wel heel moedeloos. rustig aan he en sterkte!
Oud 22-06-2009, 20:27
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dat slaat natuurlijk nergens op. Natuurlijk kun je aangeven als je echt niet uitkomt met je tijd dat je graag een deadline wil verschuiven, maar je kan ook gewoon proberen om die deadline te halen, dat is vaak prima mogelijk, maar veroorzaakt wel stress. Dat lijkt me niet meer dan logisch, elke deadline veroorzaakt stress, dat maakt niets uit of je die nog een maand verschuift of niet, het gaat er, althans bij mij, helemaal niet om dat ik er hard voor moet werken, het gaat erom dat je na die deadline beoordeeld zult worden.

Pff, ik hoef helemaal geen spannend leven Spannend is stressvol! En verder wat Nienna zegt. Al zullen mensen vroeger ook wel last hebben gehad van stress. En nu zijn er veel meer keuzes te maken, waardoor er ook een hoop stress ontstaat van: heb ik wel goed gekozen blablabla.

OT: Ik vind tot nu toe niet bepaald vacatures waar ik iets mee kan, zelfs niet bij sites van uitzendbureaus. Hmpf.
nouja dat is toch eigenlijk precies wat ik probeer te vertellen: zodra je de deadline op kunt schuiven heb je minder druk. als je dan een persoon bent die de volgende deadline rustig afwacht en gewoon weer in tijdnood komt, dan is het je eigen schuld natuurlijk

als ik het echt had gewild had ik mijn scriptie in 2 weken kunnen schrijven. ik heb er nu 8 maanden over gedaan: een geheel stressvrije periode kan ik je vertellen

het is in jouw geval eigenlijk meer dat je je zorgen maakt en jezelf de stress in werkt door je zorgen te maken over wat er daarná zal gebeuren. de toekomst.
Oud 22-06-2009, 21:33
marrel
marrel is offline
Sugjt
Oud 22-06-2009, 22:48
justhanna
justhanna is offline
Lang geleden dat ik echt zoveel boosheid daadwerkelijk heb kunnen voelen. Het overweldigde me gewoon. Ga ik dan toch langzaamaan weer meer echt voelen?
Oud 23-06-2009, 07:36
darkfairy
darkfairy is offline
hmm in me vorige lange bericht maakte ik een rare spelfout.
het woord oude in plaats van auto snel maar even veranderd

ik was nopg onrustig toen ik in bed lag
maar ik heb lekker geslapen.
en nou probeer ik er weer positief tegen aan te gaan vandaag.
Oud 23-06-2009, 08:49
Nijn*
Nijn* is offline
Sterkte voor Nienna* & Sonho!

OT: Tja, ik weet het allemaal niet meer. Gisteren bij therapie toch weer over gehad, neig nu weer naar de hele andere kant. Ik heb te snel mezelf gepusht tot het maken van een beslissing, dus ik neem er nog even rustig de tijd voor. Ga deze week nog even de psychiater bellen om nog wat dingen te vragen, vrijdagavond even met L. mijn beste vriendinnetje over hebben.. Ze wachten maar tot ik het weet en waarschijnlijk is het dan toch handig om pas aan het einde van de zomervakantie te beginnen, dus zoveel haast heeft het ook weer niet. Verder raak ik gefrustreerd door de kamerjacht, hoewel er gisteren weer iets is komen aanwaaien. Een eigen appartementje (samen met vriendin dan) per 1 januari, in het centrum. Duurt natuurlijk nog wel even, maar als dat echt gaat lukken dan wil ik daar best op wachten, de locatie is top en mijn eigen appartementje hee.. *fietfieuw!* Toen ik gisteren bij M. thuis was herinnerde ik me ineens weer waarom ik dus niet in zo'n huis wil wonen, jezus wat bedompt en smerig. Ik zou er enorm claustrofobisch van worden en onmiddelijke schoonmaakwoede krijgen. Gisteravond belde mijn rij-instructeur me op, met de vraag om mijn sofinummer, postcode, geboortedatum enz. Is hij zijn eigen administratie aan het bijwerken of is hij een afrijdatum voor me aan het prikken? Vanmiddag rijles dus dan zal ik het wel horen.. *aaah!* En donderdagavond toch weer met J. afgesproken, samen wat drinken.. tja, stond niet helemaal in de planning maar ik vind hem toch leuker dan gedacht geloof ik.

Vandaag moet ik mijn paper afschrijven, of eigenlijk herschrijven. Hij is eigenlijk al af, maar hoorde gisteren dat ik een teveel aantal woorden heb, dus moet nu gaan schrappen, echt zo ontzettend zonde want hij is echt perfect nu Nog maar vier dagen en dan heb ik 'vakantie', maar eerst nog presenteren op dat rotcongres, brrr.
Er is zoveel aan het gebeuren, er zit zoveel onrust in mijn hoofd. Bah, al die spanning..
Oud 23-06-2009, 09:17
Verwijderd
blaah ik vind nooit een leuke kamer, gek word ik ervan
Oud 23-06-2009, 09:59
Verwijderd
Citaat:
nou, ik denk dus van niet. als ik de verhalen van mijn ouders (en anderen van hun leeftijd) hoor over hoe zij vroeger hebben moeten zwoegen om de ouders te helpen met het huishouden en het verdienen van de kost... zelfs als ze het enorm overdrijven dan lijkt mijn leven nog één grote vakantie

ik denk echt dat men te vaak denkt dat iets móet. en dan vaak ook nú.

wow, dit klinkt wel heel moedeloos. rustig aan he en sterkte!
Ik merk aan mezelf dat ik een stuk minder gestresst word van fysiek werk dan van 'hoofdwerk'... denk dat dat veel verschil maakt, hoor, mensen zitten steeds langer binnen, achter hun computer, en dan kun je de spanning die je opbouwt lang niet zo goed kwijt, waardoor je je een stuk gestresster voelt dan je zou doen als je moest zwoegen met helpen in de huishouding of (zoals mijn opa) werken in de smederij oid.

En deadline verschuiven gaat niet, ik moet voor september klaar zijn want dan begin ik met een nieuwe studie Wat anders een jaar uitgesteld zou moeten worden en gezien de moeite die ik en de docenten er in hebben gestopt zodat ik toegelaten werd tot het 2e jaar denk ik niet dat me dat in dank afgenomen zal worden... Als het zou moeten, zou het kunnen, maar daar word ik minder blij van dan nu een paar weken gestresst zijn

Dus OT: Waaaah stomme scriptie ik ben het zooooo zat. Maar we zwoegen verder!
Oud 23-06-2009, 10:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
nouja dat is toch eigenlijk precies wat ik probeer te vertellen: zodra je de deadline op kunt schuiven heb je minder druk. als je dan een persoon bent die de volgende deadline rustig afwacht en gewoon weer in tijdnood komt, dan is het je eigen schuld natuurlijk

als ik het echt had gewild had ik mijn scriptie in 2 weken kunnen schrijven. ik heb er nu 8 maanden over gedaan: een geheel stressvrije periode kan ik je vertellen

het is in jouw geval eigenlijk meer dat je je zorgen maakt en jezelf de stress in werkt door je zorgen te maken over wat er daarná zal gebeuren. de toekomst.
Dank je wel voor deze uitleg over mijn persoonlijkheid Overigens ben ik geen persoon die in tijdnood komt, ik bedoelde juist te zeggen dat het niets uitmaakt wanneer een deadline is, dat het helemaal niet gaat over deadlines, maar over het presteren. Mensen moesten vroeger misschien wel harder werken, maar ze hoefden vaak minder echt prestaties te leveren waar ze persoonlijk op afgerekend werden. En wat Freyja zegt. En wat ik zelf al zei: vroeger waren mensen vast ook gestrest, alleen werden er toen andere namen aan gegeven.

OT: Ik print
Oud 23-06-2009, 10:31
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik merk aan mezelf dat ik een stuk minder gestresst word van fysiek werk dan van 'hoofdwerk'... denk dat dat veel verschil maakt, hoor, mensen zitten steeds langer binnen, achter hun computer, en dan kun je de spanning die je opbouwt lang niet zo goed kwijt, waardoor je je een stuk gestresster voelt dan je zou doen als je moest zwoegen met helpen in de huishouding of (zoals mijn opa) werken in de smederij oid.

Dus OT: Waaaah stomme scriptie ik ben het zooooo zat. Maar we zwoegen verder!
mja daar heb je een punt. misschien is het wel iets van de einstein-generatie. vooral door de grote bereikbaarheid van informatie en nieuws (vooral slecht nieuws) is de onbezorgdheid van vroeger verdwenen.

erasmus zei het al: kleine kinderen en demente bejaarden zijn zo verdomde gelukkig door het ontbreken van besef (besef=stress)

succes verder met je scriptie, nog maar even doorbijten dan

Citaat:
Dank je wel voor deze uitleg over mijn persoonlijkheid
alsje
Oud 23-06-2009, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet meer of ik straks nou thuiskom of juist wegga.
Dit. En dat wordt elke dag erger.
En ik werd net wakker gebeld: ik had vandaag naar het AMC gemoeten en niet morgen. Nou gaat dat mens vast denken dat ik niet durfde komen ofzo want zo klonk ze alweer. zucht. Ik had écht morgen in mijn agenda staan en nu moet ik wachten tot na de vakanties.
Verder komt er nu een periode van heel hard werken en heel weinig socializen aan en dan ben ik pleite. En het is nog nooit voorgekomen dat ik naar Peru ging en dat ik iemand miste hier. En nu wel. En dat suckt. Dat wil ik niet.
edit: oh ja, en ik had over mijn ex gedroomd. Dat was heel bizar en leek heel echt en en en...pfff. Die ga ik ook weer zien in augustus.misschien dat ik er daarom mee bezig ben ofzo.
Oud 23-06-2009, 12:17
Nienna*
Nienna* is offline
OOOMG de uitslag van de UvA is bekend!
150 plekken voor decentraal waar de 8+ers nog afgaan, en uit ervaring zijn dat er meestal 50...
En ik was rangnummer 56! Dus tenzij 94 mensen zich aanmelden voor de UvA met een 8+ gemiddeld, ben ik doorrr!!!
Maar ooomg ik durf gewoon niet blij te zijn. Ik ben ZO bang dat ik mezelf blij maak met een dode mus!
Oud 23-06-2009, 12:31
darkfairy
darkfairy is offline
@niena* ik hoop voor je dat je door bent.

ot.
gym ging goed vanochtend.
en daarna hadden we muziek therapie.
en dat was ook erg gezellig.
en ik ben net bij de dietiste geweest.
en ik ben aangekomen van de 88,7 naar de 89 nog iets.
en daar baal ik best wel van.
en daarna ben ik naar de fyshio gegaan en dat ging ook wel goed.
en zometeen gaan we met praktische vaardigheden naar het natuurcentrum de spegt.
hier in handel toe hopelijk vind ik dan even wat afleiding.
Oud 23-06-2009, 12:40
Dith
Dith is offline
Raar om telkens weer de bevestiging te krijgen dat mijn moeder gewoon écht gek is.
Oud 23-06-2009, 12:42
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Raar om telkens weer de bevestiging te krijgen dat mijn moeder gewoon écht gek is.
wat is er gebeurd?.
Oud 23-06-2009, 12:58
Dith
Dith is offline
Oh niks speciaals, ze is gewoon niet helemaal fris&fruitig zeg maar, en de overgang helpt daar niet bepaald bij. Verder is ze te eigenwijs/koppig/etc. om toe te geven dat ze niet normaal is dus ik ben nooit anders gewend hoor , maar toch weer even raar als je daar bevestiging voor krijgt.
Oud 23-06-2009, 15:00
darkfairy
darkfairy is offline
^niet teveel van aantrekken?.

ot.
we zijn naar het natuurcentrum de spegt geweest.
en dan was wel even fijne afleiding.
en dadelijk maar even douchen.
en hopelijk blijft me onrust vanavond wat minder.
Oud 23-06-2009, 15:44
blurred
blurred is offline
Een paar dagen terug heb ik besloten in een telefoongesprek met mijn vriend wat opener te zijn. Want ik vond het niet meer eerlijk om helemaal niets te zeggen over wat ik echt denk en wat me momenteel bezig houdt. Ook is het moeilijk te reageren op opmerkingen als: "Ik mis je zo, ik heb zo'n zin in dat je straks terug bent en alles weer normaal is, ik ben zo verliefd op je" etc. Dus heb ik gezegd dat ik zeker weet dat ik ooit voor langere tijd weer terug naar China wil.

En daarop flipte hij compleet. Hij begon te huilen, zei: "Dat kan toch niet!" en raakte helemaal over de rooie. Hij zei dat ik zulke dingen niet over de telefoon moet zeggen, maar dat ik had moeten wachten totdat ik weer thuis ben en we het er echt face-to-face over kunnen hebben. Hij vond dat ik een achtjarige relatie niet over de telefoon uit kon maken, terwijl ik helemaal niet belde met de bedoeling het meteen uit te maken. Toen ik zei dat ik het tegenover hem ook niet eerlijk vind om al mijn twijfels voor me te houden begreep hij het er niet meer door ofzo. Toen moest ik dus beslissen: óf alles ineens vertellen óf verder niets meer zeggen, de schade terugdraaien en het er écht over hebben als ik weer thuis ben. Ik heb de boel toen zoveel mogelijk weten te sussen, hoewel hij nog steeds echt over de rooie was. Hij zei zelfs: "Het is maar goed dat ik een stabiel persoon ben, want als ik instabiel geweest zou zijn had ik nu zelfmoord gepleegd".

Nu wist ik wel dat hij het niet licht op zou nemen, maar zó erg had ik het ook niet verwacht. Hoewel het misschien logisch is: ik zit hier al maanden over te denken, maar voor hem komt het ineens uit de lucht vallen. Om 2 uur 's nachts Chinese tijd belde hij weer, nog steeds helemaal over de rooie. Toen heb ik hem drie kwartier moeten kalmeren. Wat heel vervelend is, omdat ik niet wil liegen over dat alles wel weer goed komt als ik thuis ben, terwijl ik hem wel gerust moet stellen. Omdat ik nu besloten heb het er pas over te hebben als ik terug ben moet ik mijn mening voor me houden, terwijl hij nu juist veel vragen gaat stellen omdat hij nu wel weet dat er iets aan de hand is. Ik denk ook dat het goed is dat hij nu iets weet, omdat hij anders toeleeft naar het moment dat ik weer thuiskom, terwijl alles dan anders zal zijn. Het is ook niet eerlijk om iemand maanden te laten wachten en dan na thuiskomst ineens te zeggen: Ik ga niet bij je wonen. Aan de andere kant is dit ook niet eerlijk, omdat hij zich nu zorgen maakt, ik hem gerust moet stellen, maar zijn zorgen in principe wel terecht zijn.

Wat een ellende. Het is ook logisch; op een dag moet je boeten voor je daden oid. En ik wil hem geen pijn doen, maar ik wil ook niet liegen of doorgaan met iets waarvan ik weet dat het nergens toe leidt. Dat ik hier inmiddels een andere vriend heb heb ik niet eens opgenoemd en ik denk ook niet dat ik dat ga doen. Ik wil ten eerste niet dat hij écht flipt, en ten tweede wil ik niet dat hij denkt dat ik een jaar naar China ga, even vreemdga en het vervolgens uitmaak. De dingen moeten niet uit hun verband gehaald worden, de drummer is misschien het ene zetje dat ik nodig had om deze stap te nemen, maar absoluut niet de reden. Die ligt in andere dingen.

Dat wordt wat als ik terugkom en hij op Schiphol staat met zijn ouders...
Oud 23-06-2009, 15:45
darkfairy
darkfairy is offline
de onrust komt weer op.
en ik hoop dat me vader vanavond of morgen op bezoek komt.
Oud 23-06-2009, 17:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Mijn vriend en ik hebben vanmiddag onze vakantie geboekt
Dat geldt (voor diezelfde zondagmiddag) ook voor mij. Ik ben er blij mee. Ik ben eigenlijk zo'n persoon die in februari alles al uitgestippeld heeft, maar het globale plan was er wel maar geen tijd om te zoeken en boeken.
Het einde van het schooljaar begint nu in zicht te komen. Het gaat wel lukken, als ik gewoon op tijd alles plan. Op zich hoef ik helemaal niet meer zo veel te doen. Morgen even mijn nieuwe school bellen om afspraken te maken. En ik vind het irritant dat collega's staan te smoezen over mijn afscheid . Dat afscheid waar ik eigenlijk niets van hoor te weten, maar dan moeten ze geen briefjes onder het kopieerapparaat laten liggen...
Oud 23-06-2009, 17:49
Verwijderd
Ik heb een 8 voor mijn scriptie en goede feedback. Ik zou ontzettend blij moeten zijn, opgelucht, een dansje moeten doen. Maar ik voel helemaal niks.
Oud 23-06-2009, 18:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
OOOMG de uitslag van de UvA is bekend!
150 plekken voor decentraal waar de 8+ers nog afgaan, en uit ervaring zijn dat er meestal 50...
En ik was rangnummer 56! Dus tenzij 94 mensen zich aanmelden voor de UvA met een 8+ gemiddeld, ben ik doorrr!!!
Maar ooomg ik durf gewoon niet blij te zijn. Ik ben ZO bang dat ik mezelf blij maak met een dode mus!
Oh, ik stelde net de vraag in het decentrale topic hoeveel plekken er voor jullie zijn. Maar komt wel goed Nienna, volgens mij kun je er echt vanuit gaan dat je erbij zit. Goed zeg, 56!!
Oud 23-06-2009, 20:59
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb me ziekgemeld op mijn werk..
en heb tegen de psych gezegd dat ik geen medicijnen wilde, wil het zonder proberen!
een teken voor ons om te beginnen is als ik me terug ga trekken en ziek ga melden van mijn werk (zonder schuldgevoel...)
uh ik ben nog aan het afbouwen jongens! ik wil geen medicijnen
Oud 23-06-2009, 21:59
Verwijderd
Citaat:
De dingen moeten niet uit hun verband gehaald worden, de drummer is misschien het ene zetje dat ik nodig had om deze stap te nemen, maar absoluut niet de reden. Die ligt in andere dingen.
Weet je wat ik me afvraag... is de reden dat je verliefd bent geworden op de drummer niet überhaupt dít? Je twijfelt al zo lang omdat je niet dat bepaalde leven wil, omdat je wil reizen en vrij zijn en niet wil samen wonen in een oerhollands dorp met een baan en een hond en anderhalf kind, iig nu nog niet. Ik lees nu over die drummer en ik snap ook heus dat je 'm leuk vindt, maar ik vraag me af of het wel een goed idee is om iets te beginnen met a) iemand uit een cultuur die heel anders is dan de jouwe - het kan werken, maar het is vréselijk moeilijk, en b) iemand die eigenlijk precíes hetzelfde van je wil als je huidige vriend, maar dan toevallig in een ander land en mogelijk nog meer in sneltreinvaart en een stuk conservatiever, ook?

Oftewel, eerlijk gezegd denk ik dat je 't helemaal niet zo serieus moet maken met die drummer van je en je na terugkomst in Nederland even alléén moet zijn en bedenken wat je wil, iig voor de aankomende tijd, en misschien nog eens een ander continent moet bezoeken voor je je op iets anders vastpint..? /bemoeizucht

Vind jouw verhaal trouwens heel interessant altijd, vandaar dat ik er te lang over nadenk
Oud 24-06-2009, 09:06
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
*Verhaal over Blurred*
Nou, dan gooi ik mijn bemoeizucht er ook nog maar eens tegenaan. Ik ben het helemaal met Freyja eens. Ik volg altijd al jouw berichten en ik vraag me inderdaad hetzelfde af wat nu echt de reden is dat je verliefd bent geworden op de drummer. Want denk je niet dat als je je leven op z'n kop zet door iets met hem te beginnen, je waarschijnlijk hetzelfde 'standaardplaatje' zal moeten vervullen als hier in Nederland maar dan aan de andere kant van de wereld? Is het niet beter om even afstand te nemen van beide heren en voor jezelf vast te stellen wat het is wat JIJ wilt en wie je afhankelijk daarvan 'kiest' om dat plaatje kloppend te maken? Ook al is het dan geen van beide.

(God, het klinkt echt als een soap af en toe )

OT: Paper = ingeleverd. Gisteren kreeg ik nog even een stressmomentje toen ik de papers zag van mijn briljante studiegenootje. Maar ach, het is nu opgelost, het staat erop en nu is het wachten tot 8 juli, tot we de uitslag krijgen. Zometeen aan de presentaties van vrijdag werken, volgens mij gaat dat ook wel goed komen, hoewel 't wel heel eng is op zo'n congres.. Nog 3 dagen, nog 3 dagen, nog 3 dagen. Dan heb ik vakantie en ga ik extreem veel werken *loser*
Oud 24-06-2009, 09:47
darkfairy
darkfairy is offline
we hebben net sociale vaardigheden gehad.
en bij sociale vaardigheden speelde ik met een vrouw van de verpleging.
een paar stukken commentaar uit die ik vrijdag van een collega kreeg.
en dat vond ik wel redelijk lastig en ik werd er onrustig van.
en dadelijk hebben we lekker in het zonnetje vrouwengroep.
Oud 24-06-2009, 13:04
justhanna
justhanna is offline
Komt dan toch uiteindelijk alles op zijn pootjes terecht? Ik durf het bijna niet te denken, kan het me ook gewoon niet voorstellen, maar de laatste tijd gaat er vanalles ineens wel goed en blijkbaar mag het ook goed gaan ofzo?

Ik heb in ieder geval een baan die qua werk precies aansluit bij wat ik zoek. Is wel tijdelijk, soort van vakantiewerk maar ik ben er helemaal blij mee
Oud 24-06-2009, 14:34
Verwijderd
Citaat:
*knipt*

Vind jouw verhaal trouwens heel interessant altijd, vandaar dat ik er te lang over nadenk

hier nog zo'n Blurred-volger Anyway, ik denk niet dat het gek is wat je overkomt. Ik kan alleen niet uitleggen waar ik dat op baseer, ik kan alleen zeggen dat het mij ook overkomen is. En dat ik, ondanks dat het niet 'ze leefden nog lang en gelukkig' is afgelopen, er geen seconde spijt van heb gehad dat ik de keuze voor mijn buitenlander des tijds gemaakt heb. Dus hoop ik dat Blurred dat ook niet heeft, dat ze ondanks de moeilijkheid van de beslissing en de situatie, een keuze maakt. Foute keuzes bestaan niet, een jaar later weet je waarom je de keuze destijds maakte.
Oud 24-06-2009, 15:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik heb in ieder geval een baan die qua werk precies aansluit bij wat ik zoek. Is wel tijdelijk, soort van vakantiewerk maar ik ben er helemaal blij mee
Fijn, een beetje geluk is altijd welkom, toch?!

OT: Moe, maar wel voldaan, volgens mij. Nu vier dagen vrij, heerlijk. Wel nog wat doen voor mijn werk, maar verder ook het huis bijwerken, orienteren op de omgeving voor vakantie en lekker uitrusten. En vooral dat laatste kan ik goed gebruiken, qua gezondheid gaat het nog steeds niet echt goed.
Oud 24-06-2009, 17:15
darkfairy
darkfairy is offline
vrouwengroep was wel fijn vanochtend.
en gym was ook fijn.
maar ik zit nog steeds met die klote opmerking in me hoofd.
Oud 24-06-2009, 17:56
Verwijderd
govergeten teringtyfuskut universiteit. Ik ben gewoon te dom om te snappen hoe mijn tweede jaar is opgebouwd en waar en hoe ik me moet inschrijven. En het moet over 4 dagen allemaal gefixt zijn. Ik wil niet studeren ik kan het toch niet ik snap het niet en zal het niet kunnen. Bah bah bahbahbahbahBAH! Oh ik ben zo boos als ik iets niet kan.
Oud 24-06-2009, 18:27
Roosje
Roosje is offline
Ik heb een prachtigmooi nieuw jurkje en een wit zomerrokje en een donkerblauw kokerrokje dat (ZOWAAR!) geen bizarre dingen met mijn heupen doet, het is heerlijk <3 En morgen ben ik klaar klaar klaar met alles dus misschien moet ik voor de grap maar mijn galaschoenen aan, omdat ze zo mooi zijn en omdat ík althans een feestje vier <3

Regels voor berichten