Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2010, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Het was een 2.0 diesel met 150pk geloof ik, ik ga er eigenlijk standaard vanuit dat het een turbo diesel is
Dat is dan ook bijna altijd wel. Wanneer heb je gelest dan? Dat is ook niet zo lang geleden dan, want de 2.0dCi 16V 150PK FAP (zoals het beestje voluit heet) is pas in 2006 of 2007 geïntroduceerd
Advertentie
Oud 12-03-2010, 15:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb rijles in een opel corsa (nieuw model, diesel). Vind het wel een fijne auto
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-03-2010, 15:36
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dat is dan ook bijna altijd wel. Wanneer heb je gelest dan? Dat is ook niet zo lang geleden dan, want de 2.0dCi 16V 150PK FAP (zoals het beestje voluit heet) is pas in 2006 of 2007 geïntroduceerd
Wilde net op m'n rijbewijs kijken hoelang ik hem heb, maar ben m'n portemonnee gisteravond ergens vergeten
Ben sowieso nog beginnend bestuurder

Waar staat dci eigenlijk voor?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 14-03-2010, 23:04
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Direct common-rail injection, gok ik zo. Exacte afkorting en betekenis ervan verschilt per automerk

Ik heb les gehad in een M-B C-klasse, een VW Golf V en een VW Polo IV. Allemaal diesels, maar geen idee welke motor er in lag. Vond ik toen nog niet zo interessant.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 14-03-2010, 23:08
Verwijderd
Diesel Common-rail Injection, aldus de dealert

Laatst gewijzigd op 14-03-2010 om 23:14.
Oud 14-03-2010, 23:51
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Kan ook, maar de D staat niet bij alle merken per definitie voor diesel, aangezien directe injectie en common-rail techniek ook in benzine-versies voorkomen

Da's net zo fijn als dat veiligheidsmiddelen zoals ESP ook per merk weer zo'n beetje een andere afkorting heeft
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 15-03-2010, 07:59
Verwijderd
dat zeg ik helemaal niet kiet, ik geef gewoon antwoord op zijn vraag.
bij de renault/nissan-groep staat dCi voor diesel commonrail injection en dTi voor diesel turbo injection. dat dat niet bij alle merken zo is lijkt me een mooie opmerking voor captain obvious.
Oud 15-03-2010, 10:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Diesel Common-rail Injection, aldus de dealert
Dus niet eens een turbo? Dan is die 150pk best netjes voor een 2.0 diesel
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 15-03-2010, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Dus niet eens een turbo? Dan is die 150pk best netjes voor een 2.0 diesel
Natuurlijk wel met een turbo, een met variabele geometrie zelfs, zodat je vanaf 1750tpm tot en met 3500tpm het maximale koppel beschikbaar hebt. Je haalt die waarden niet zomaar uit een dieselblok als je weigert een turbo te gebruiken
Oud 15-03-2010, 11:42
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
dat zeg ik helemaal niet kiet, ik geef gewoon antwoord op zijn vraag.
bij de renault/nissan-groep staat dCi voor diesel commonrail injection en dTi voor diesel turbo injection. dat dat niet bij alle merken zo is lijkt me een mooie opmerking voor captain obvious.
Doe wel even rustig...
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 15-03-2010, 11:44
Verwijderd
Dat doe ik
Oud 15-03-2010, 11:50
Verwijderd
dudes....
Oud 15-03-2010, 12:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Natuurlijk wel met een turbo, een met variabele geometrie zelfs, zodat je vanaf 1750tpm tot en met 3500tpm het maximale koppel beschikbaar hebt. Je haalt die waarden niet zomaar uit een dieselblok als je weigert een turbo te gebruiken
Ik wou zeggen, 150pk uit een ongeblazen 2.0 diesel
Jammer dat ze dat niet in de afkorting gebruiken, klinkt toch leuk, turbo
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 15-03-2010, 12:52
Verwijderd
Dan moet je een TCe motor kopen, maar da's een benzine (en ja, de T staat voor Turbo )
Oud 15-03-2010, 12:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik ga sowieso geen andere auto kopen, heb genoeg geswitched de laatste 2 jaar
(golf, excel, calibra, golf)
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 16-03-2010, 21:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag ging m'n rijles gelukkig een heel stuk beter dan vorige week. Heb nu twintig lessen gehad dus hoop op de helft te zijn ongeveer Ik blijf nog steeds naar een schakelen ipv naar drie, word zo moe van mezelf daarmee Verder vond zij ook dat het beter ging maar ze vond dat ik niet netjes stuur, ze is telkens bang dat ik ergens tegenaan rijd, dat gebeurt dan niet maar toch mocht ik weer gaan oefenen door rondjes te rijden op de parkeerplaats van een voetbalvereniging
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-03-2010, 09:18
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik blijf nog steeds naar een schakelen ipv naar drie, word zo moe van mezelf daarmee
Als je naar z'n 3 moet schakelen kun je hem eerst in z'n vrij zetten, vervolgens hoef je de pook maar heel soepeltjes recht naar voren te drukken, dan kun je nooit missen. Als je hem in 1 keer vanuit z'n 2 naar z'n 3 drukt, dan is de kans groter dat je mist, met 2 -> vrij -> 3 is dat minder. En vooral rustig schakelen, je hoeft toch niet te racen met een lesauto
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 17-03-2010, 10:13
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Ik ben trouwens eergisteren geslaagd! Ging best goed, plaats op de weg vond de examinator soms niet o.k. en dat zei hij ook tijdens mijn examen. Was bij mijn eerste examen ook al aandachtspuntje dus ik begon hem wat te stressen maar hij vond dat ik die kritiek goed opgepakt had gedurende de rest van de rit. Belangrijk is dat je zelf initiatief neemt en gaat het een keertje fout dat weten te bewoorden (situatie bevraging) en/of gedurende rit te herstellen. Mijn examinator was ook gewoon heel relaxt (vooral ten opzichte van de vorige) wat voor mij in ieder geval wel wat uit maakt.
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Oud 17-03-2010, 10:25
Verwijderd
gefeliciteerd boas!
Oud 17-03-2010, 17:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Gefeliciteerd!
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 17-03-2010, 20:06
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Gefeliciteerd Boas

Een Roemeense vrouw heeft de Polo waar ik normaal in les in de kreukels gereden Nu moest ik in een Renault Scenic lessen, het ding is niet vooruit te branden...
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 17-03-2010, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Ik ben trouwens eergisteren geslaagd! Ging best goed, plaats op de weg vond de examinator soms niet o.k. en dat zei hij ook tijdens mijn examen. Was bij mijn eerste examen ook al aandachtspuntje dus ik begon hem wat te stressen maar hij vond dat ik die kritiek goed opgepakt had gedurende de rest van de rit. Belangrijk is dat je zelf initiatief neemt en gaat het een keertje fout dat weten te bewoorden (situatie bevraging) en/of gedurende rit te herstellen. Mijn examinator was ook gewoon heel relaxt (vooral ten opzichte van de vorige) wat voor mij in ieder geval wel wat uit maakt.
gefeliciteerd
Oud 17-03-2010, 21:47
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Thanks allen
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Oud 18-03-2010, 20:00
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Pfh, wat is is het toch stom om voor het theorie examen te leren. Ik weet dat het slecht is, maar ik kan mezelf er maar moeilijk tot aanzetten, echt verschrikkelijk saai vind ik het
Oud 18-03-2010, 20:48
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Gebruik zo'n cdrom met proefexamens, leer je ook hartstikke veel van. Heb dat een paar avondjes beneden op de bank gedaan met laptop en ben in 1 keer geslaagd boekje maar 1 keer (half) doorgelezen.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 18-03-2010, 21:10
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik heb het boek gelukkig net uitgelezen, nu moet ik dus nog veel oefenen. Ik heb gehoord dat zo'n cd-rom wel fijn is, waar kun je die dingen eigenlijk kopen? Ik moet nog even door de zure appel heen bijten, ik heb wel eens minder slaapverwekkende dingen moeten leren
Oud 18-03-2010, 21:11
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik heb er nog wel een liggen, voor 10 euro is hij van jou
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 18-03-2010, 21:29
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Ik heb er nog wel een liggen, voor 10 euro is hij van jou
Bedankt voor de aanbieding maar ik ga eerst even vragen of iemand die ik ken zo'n cd-rom heeft.
Oud 18-03-2010, 21:32
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Is prima ik hoor het wel.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 23-03-2010, 16:56
Verwijderd
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles; Ergens begin Januar i2006
Wanneer je examen hebt; Ik heb 10 januari examen gedaan in het jaartal 2007
Wanneer en of je geslaagd bent; Geslaagd
Hoeveel lessen je hebt gehad; 45
Oud 23-03-2010, 21:30
Verwijderd
Ik ben pas begonnen.
(ik ben 22, geen 16 )

3 lessen gehad.

Het gaat opzich goed, schakelen heb ik aardig onder de knie (moet harder op mn koppeling trappen, maar okee) en hij is nu bezig met mij aan t leren om te kijken.
Gas geven gaat wel aardig, hij moet nog wel vaak voor mij remmen en ook schakelen, maar misschien verwacht ik ook teveel van mezelf na 3 lessen. ;d

Hij verwacht dat ik 35 lessen nodig heb, met 2 lessen per week hoop ik eigenlijk voor de zomer klaar te zijn.
Oud 24-03-2010, 09:40
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Zelfs na 30 lessen zul je nog wel eens foutjes maken en zelfs als je eenmaal je rijbewijs hebt zal het nog wel eens voorkomen. Dus na 3 lessen nog niet helemaal smooth kunnen rijden is écht geen ramp en zal ook niemand van je verwachten
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 24-03-2010, 11:20
Verwijderd
Oh en gasgeven dat is ook nog een beetje.. ik rij echt VEEEEEEEEEEL te langzaam.
Oud 24-03-2010, 11:25
Verwijderd
Ach, snelheid is een kwestie van gewenning
Oud 24-03-2010, 16:58
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Oh en gasgeven dat is ook nog een beetje.. ik rij echt VEEEEEEEEEEL te langzaam.
Ruilen? Ik heb het tegenovergestelde, maar denk dat de examinator liever veel te langzaam dan veel te snel heeft
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 24-03-2010, 17:12
Verwijderd
De examinator heeft veel liever dat je met het verkeer mee rijdt
Oud 24-03-2010, 17:15
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Daar was mijn instructeur het niet mee eens toen ik met 150 achter een TT aan reed
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 24-03-2010, 18:06
Verwijderd
Ja.. ik reed 60 op de rondweg. Dat is net aan. Denk ik.

Morgen weer.

Ik vind t heel leuk, wel nog echt supereng enzo. Ben benieuwd wat de snelweg doet.
Oud 24-03-2010, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Daar was mijn instructeur het niet mee eens toen ik met 150 achter een TT aan reed
nee, maar dat is ook niet meer 'met het verkeer meerijden' maar gewoon bezopen.
Oud 24-03-2010, 18:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ja.. ik reed 60 op de rondweg. Dat is net aan. Denk ik.

Morgen weer.

Ik vind t heel leuk, wel nog echt supereng enzo. Ben benieuwd wat de snelweg doet.
Haha dat had ik in het begin ook, ik vond 80 echt tering snel en dood eng.
En toen de snelweg al helemaal. Ik zat haast verstijfd achter dat stuur

Nu vind ik 120 (of nog iets harder) heerlijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-03-2010, 18:31
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Mwa het was op de snelweg en die was verder leeg.
Vorige keer hield ik me al een stuk beter aan de snelheid
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 25-03-2010, 00:43
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Oh en gasgeven dat is ook nog een beetje.. ik rij echt VEEEEEEEEEEL te langzaam.
ik kreeg haast elke keer de vraag of er iemand met een geweer ons achterna zat
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 25-03-2010, 09:28
Verwijderd
Ik rij in een Seat Leon btw.

En ik mag zo weer.
Oud 25-03-2010, 12:49
Verwijderd
uhuhuhu, bijna in een vrachtwagen gereden.
Oud 25-03-2010, 19:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Telkens als ik op de snelweg rijd is dat op een stuk waar je maar 80 mag dan Afgelopen week een heel stuk gereden daar, was wel heel tof en ging ook best goed Had vooral moeite met snelheid houden, ook in de stad zelf. Verder blijft sturen lastig
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-03-2010, 11:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ik kreeg haast elke keer de vraag of er iemand met een geweer ons achterna zat


Mijn examinator had na mijn examen nog even een momentje met mijn instructeur nodig voor hij besloot of ik geslaagd was. Toen heeft hij hem gevraagd of ik altijd zo hard rij of dat het door de zenuwen kwam
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-03-2010, 15:35
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:


Mijn examinator had na mijn examen nog even een momentje met mijn instructeur nodig voor hij besloot of ik geslaagd was. Toen heeft hij hem gevraagd of ik altijd zo hard rij of dat het door de zenuwen kwam
op mijn rijexamen reed ik erg relaxed, maar dat kwam hoofdzakelijk omdat ik nog half stoned was van de avond ervoor
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 27-03-2010, 12:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Zojuist weer een rijles op de motor gehad. Ik was even bang dat de pauze tussen de lessen (vanwege verhuizing) er wel in zou hakken, maar het ging enorm lekker. Nu werkte het weer natuurlijk mee, maar ik zat ook gewoon ontspannen op de motor en het wilde.

Alleen jammer dat de batterij van portofoon halverwege leeg was en ik her laatste deel van de instructies niet mee kon krijgen.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 30-03-2010, 13:55
Verwijderd
Autorijden met hoofdpijn, een nieuw ding, maar zeker niet fijn.
Auto 3x af laten slaan, t ging ook nog regenen en het ging stom vandaag.

Oud 30-03-2010, 20:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ow Soms heb je gewoon van die lessen dat alles tegen zit en het gewoon stom ging. Heb ik ook heel vaak gehad (en nog wel eens hoor). Volgende keer beter!

Ik heb vandaag leren fileparkeren en hellingproef gedaan! Ging goed en ben helemaal trots nu Vond het ook leuk Ook een heel eind op de snelweg gereden en ging ook weer beter nu vind ik zelf. Moet nu ook langzaamaan m'n theorie gaan leren dus heb het gevoel dat er nu een beetje schot in komt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #16!
KIET
313 13-01-2012 19:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.