Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Regels uit religieuze geschriften zijn vaak oud, maar in veel gevallen niet specifiek bedoeld als vrouwonvriendelijk. Dat ze niet worden aangepast is misschien verkeerd, maar mensen zijn van nature ontzettend conservatief (zie PVV met betrekking tot de cultuur in Nederland). Toch zul je ook in Nederland heel veel mensen vinden met traditionele 'rolverdeling' van man en vrouw. Dat is een rolverdeling waar vaak mannen EN vrouwen zich in kunnen vinden. Ik ken wel vrouwen die desgevraagd zeggen: "Als iemand voor de kinderen moet zorgen, ben ik dat, niet mijn man". Terwijl voor die traditie helemaal geen gronden hoeven te bestaan. Ik denk dat in veel islamitische landen de traditionele opvattingen aan de kern liggen. Niet een enorme neiging om vrouwonvriendelijk te zijn. In de oudere culturen zijn veel van die regels bedacht aan een methode van bescherming voor de vrouwen. Ik denk dat jouw uitdrukking 'vrouw onvriendelijk zijn' beter kan worden vervangen door de bewering dat ze 'traditioneel anders tegen de positie van de vrouw aan kijken'. Dat maakt het niet beter of slechter dan wat je zegt, maar wel een druk minder provocatief. En als je op die manier je standpunt verwoordt, wordt de vraag: Moeten wij ze dwingen dit te veranderen? Ik denk dat bijvoorbeeld de rechten van de vrouw zeggen van wel, maar zijn wij de personen om de positie van vrouwen wereldwijd te bepalen? Want wat als de Chinese normen en waarden ooit de basis zouden vormen voor de nieuwe rechten van de mens?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je bent eigenlijk constant bezig om net te doen alsof feiten slechts een mening zijn, of voor meerdere interpretaties vatbaar. En waarom je per se met zulke wanhoopsargumenten een achterhoedegevecht wilt voeren over de achterlijke islamitische culturen in islamitische landen, ik snap het niet eens. Jij hebt niets met die cultuur, waarom het verdedigen? Ik neem het toch ook niet op voor enge Amerikaanse sektes?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|