Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2010, 09:35
Verwijderd
wat een leuk ding!
Advertentie
Oud 08-07-2010, 09:38
Verwijderd
Ja hij is wel schattig he
Oud 08-07-2010, 09:39
Verwijderd
Citaat:
suzuki alto! Waarschijnlijk petrolblauw. Maar misschien zeegroen.

Wie verveelt zich genoeg om uit te rekenen hoe groot de kans is dat een octopus van alle wedstrijden van Duitsland en de finale de uitslag goed voorspelt, ervan uitgaande dat het elke keer toeval is welke mossel hij eet?
Dus 6 wedstrijden goed voorspellen? Dat is toch gewoon een kans van 1 op 64? (Want kans dat hij goed gokt is telkens 1/2 .)
Sherlock
Sherlock is offline
Een vriend van me heeft een heel oude suziki alto echt een geweldig ding

Alleen jammer dat hij ontzettend begint te trillen boven de 80
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
suzuki alto! Waarschijnlijk petrolblauw. Maar misschien zeegroen.

Wie verveelt zich genoeg om uit te rekenen hoe groot de kans is dat een octopus van alle wedstrijden van Duitsland en de finale de uitslag goed voorspelt, ervan uitgaande dat het elke keer toeval is welke mossel hij eet?
Voorspelt hij de uitslag (score) of wie er wint? Want in het laatste geval is het niet geheel onwaarschijnlijk, de kans is erg klein maar niet onmogelijk. Gewoon 0,5^het aantal wedstrijden.
Oud 08-07-2010, 09:40
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Voorspelt hij de uitslag (score) of wie er wint? Want in het laatste geval is het niet geheel onwaarschijnlijk, de kans is erg klein maar niet onmogelijk. Gewoon 0,5^het aantal wedstrijden.
Alleen wie wint.
Oud 08-07-2010, 09:41
Martiño
Martiño is offline
Oh wacht, is dit niet die instinker waar we het hier al zo vaak over hebben gehad?
Oud 08-07-2010, 09:43
Verwijderd
Ja ik was daar dus over aan het twijfelen! Of het zo simpel is.
Oud 08-07-2010, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Oh wacht, is dit niet die instinker waar we het hier al zo vaak over hebben gehad?
Daar zat ik ook al aan te denken, de kans dat hij het nu weer goed voorspelt is natuurlijk gewoon weer 50% , maar de kans dat hij 6 wedstrijden goed voorspelt is wel 1,5% ... toch? Ik vind dat altijd zo verwarrend
Oud 08-07-2010, 09:44
Martiño
Martiño is offline
Overigens betwijfel ik of dat experiment wel goed is verlopen. Want als Duitsland zich iedere keer aan dezelfde kant zijn mossel had liggen, zou er gewenning optreden en weet die octopus natuurlijk waar hij die mossel moet halen.
Oud 08-07-2010, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Een vriend van me heeft een heel oude suziki alto echt een geweldig ding

Alleen jammer dat hij ontzettend begint te trillen boven de 80
Dat doen de nieuwe niet! We zijn er al de snelweg mee op geweest
Er is een groot verschil tussen de Alto's van vóór 2006 en die van na 2007 ze waren in 2005 gestopt met Alto's maken omdat het niet meer winstgevend genoeg was, maar toen bleek er toch grote behoefte te zijn aan kleine zuinige autootjes, dus hebben ze een totaal andere, maar even kleine auto gemaakt en die vanaf 2008 uitgebracht onder de naam Alto, omdat dat toch een oude vertrouwde naam is.

Citaat:
Overigens betwijfel ik of dat experiment wel goed is verlopen. Want als Duitsland zich iedere keer aan dezelfde kant zijn mossel had liggen, zou er gewenning optreden en weet die octopus natuurlijk waar hij die mossel moet halen.
Dat ook!
Verwijderd
Citaat:
als dat zo zou zijn is 't raar dat ie gister voor spanje koos. Niet dat ik geloof dat ie de uitslagen echt kan voorspellen overigens
Verwijderd
Idd, ik ga er wel van uit dat het echt 50/50 is en dat hij dus geen voorkeur heeft voor een bepaalde kant.
Oud 08-07-2010, 09:47
Verwijderd
straks lekker bruin worden op het strand. woejaa
Oud 08-07-2010, 09:48
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Dat doen de nieuwe niet! We zijn er al de snelweg mee op geweest
Er is een groot verschil tussen de Alto's van vóór 2006 en die van na 2007 ze waren in 2005 gestopt met Alto's maken omdat het niet meer winstgevend genoeg was, maar toen bleek er toch grote behoefte te zijn aan kleine zuinige autootjes, dus hebben ze een totaal andere, maar even kleine auto gemaakt en die vanaf 2008 uitgebracht onder de naam Alto, omdat dat toch een oude vertrouwde naam is.
Volgens mij ligt het ook een groot deel aan het feit dat dat ding meer dan 12 jaar oud is
Oud 08-07-2010, 09:52
Verwijderd
Ook maar op zich zijn er zat 12 jaar oude auto's die dat niet doen natuurlijk, zo oud is 12 jaar niet voor een auto. Misschien moet-ie wel gewoon de wielen opnieuw laten uitlijnen. De auto van Theodoors vader (uit '89) wiebelde en trilde eerst als een gek als je tussen de 90 en de 110 reed (bij 120 werd het weer minder) maar bij de laatste APK zijn de wielen uitgelijnd en nu is het stukken minder.
Oud 08-07-2010, 09:53
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Daar zat ik ook al aan te denken, de kans dat hij het nu weer goed voorspelt is natuurlijk gewoon weer 50% , maar de kans dat hij 6 wedstrijden goed voorspelt is wel 1,5% ... toch? Ik vind dat altijd zo verwarrend
Hmja, ik denk dat het is zoals jij het zegt. Iedere losstaande trekking is de kans 50%, maar de kans dat hij die reeks goed heeft is 0,5^6. 1,5% is ook niet geheel onwaarschijnlijk. Het zou namelijk niet kunnen dat de reeks een hogere kans heeft, dat zou betekenen dat of de andere reeksen een lagere waarschijnlijkheid hebben, anders kom je boven de 100% uit als je alle reeksen optelt. Maar je kunt je afvragen hoe zuiver die proef is, een octopus is een levend dier dat zich door heel veel factoren kan laten beïnvloeden en daarnaast zelf een enigszins afgewogen keuze kan maken. Een munt werpen zou zuiverder zijn.
Citaat:
Hm, ik zie een fout in mijn eigen redenatie, want Duitsland heeft de laatste wedstrijd natuurlijk verloren. Hoewel het natuurlijk ook zo kan zijn dat hij gisteren geen zin had in links, maar voor rechts koos. Of dat zijn neus een beetje verstopt zat, of dat die mossel wat bedorven was ofzo.

Maargoed, misschien is die octopus wel het bewijs dat de voetbalmaffia inderdaad van tevoren de scores vaststelt.
Oud 08-07-2010, 09:55
Verwijderd
Misschien ís de octopus wel leider van de Duitse voetbalmaffia en is het Duitse team verplicht om zich aan zijn voorspelling te houden omdat hij ze anders zijn aquarium in sleurt!
Oud 08-07-2010, 09:57
Verwijderd
Ik lees net op wikipedia dat ie in 2008 met de dood bedreigd is door Argentijnse voetbalfans toen ie voorspelde dat ze gingen verliezen, ze gaven hem de schuld dat ze met 4-0 verloren
Oud 08-07-2010, 09:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
als dat zo zou zijn is 't raar dat ie gister voor spanje koos. Niet dat ik geloof dat ie de uitslagen echt kan voorspellen overigens
Ja, dat bedacht ik me dus ook al
Citaat:
Idd, ik ga er wel van uit dat het echt 50/50 is en dat hij dus geen voorkeur heeft voor een bepaalde kant.
nouja, het is in semi-intelligent dier, dus hij maakt zelf een afweging, er treedt gewenning op en laat zich door factoren beïnvloeden waarvan wij niet altijd bewust zijn.

Citaat:
Ook maar op zich zijn er zat 12 jaar oude auto's die dat niet doen natuurlijk, zo oud is 12 jaar niet voor een auto. Misschien moet-ie wel gewoon de wielen opnieuw laten uitlijnen. De auto van Theodoors vader (uit '89) wiebelde en trilde eerst als een gek als je tussen de 90 en de 110 reed (bij 120 werd het weer minder) maar bij de laatste APK zijn de wielen uitgelijnd en nu is het stukken minder.
Mijn ex heeft ook heel lang een Suzuki Swift gehad, die was op het eind 15 jaar ofzo. Prima karretje, maar hij vereiste wel heel veel onderhoud op het laatst.
Oud 08-07-2010, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Hmja, ik denk dat het is zoals jij het zegt. Iedere losstaande trekking is de kans 50%, maar de kans dat hij die reeks goed heeft is 0,5^6. 1,5% is ook niet geheel onwaarschijnlijk. Het zou namelijk niet kunnen dat de reeks een hogere kans heeft, dat zou betekenen dat of de andere reeksen een lagere waarschijnlijkheid hebben, anders kom je boven de 100% uit als je alle reeksen optelt. Maar je kunt je afvragen hoe zuiver die proef is, een octopus is een levend dier dat zich door heel veel factoren kan laten beïnvloeden en daarnaast zelf een enigszins afgewogen keuze kan maken. Een munt werpen zou zuiverder zijn.
Hm, ik zie een fout in mijn eigen redenatie, want Duitsland heeft de laatste wedstrijd natuurlijk verloren. Hoewel het natuurlijk ook zo kan zijn dat hij gisteren geen zin had in links, maar voor rechts koos. Of dat zijn neus een beetje verstopt zat, of dat die mossel wat bedorven was ofzo.

Maargoed, misschien is die octopus wel het bewijs dat de voetbalmaffia inderdaad van tevoren de scores vaststelt.
Ik kan mij nog herrineren dat ze voetbalscores hebben gevonden of ze waren uitgelekt..
Oud 08-07-2010, 10:00
Verwijderd
Misschien stond de beker voor Duitsland wel altijd links van hem en gaat de kunstmatige stroom in zijn aquarium van links naar rechts waardoor hij de linkermossel eerst rook. En keek hij bij De-Sp toevallig naar de rechter mossel waardoor het hem niet uitmaakte wat hij rook.. Of kiest hij boven de grond?
Oud 08-07-2010, 10:02
Verwijderd
ik vind het maar een eng wezen, die octopus
Oud 08-07-2010, 10:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Misschien ís de octopus wel leider van de Duitse voetbalmaffia en is het Duitse team verplicht om zich aan zijn voorspelling te houden omdat hij ze anders zijn aquarium in sleurt!
Hm ja, stiekem wordt de wereld geregeerd door telepathische reuzenoctopi. Net als die ene aflevering van South Park waarin de manatee's (ik ben de Nederlandse naam even kwijt) de afleveringen van Family Guy schrijven.
Citaat:
Ik lees net op wikipedia dat ie in 2008 met de dood bedreigd is door Argentijnse voetbalfans toen ie voorspelde dat ze gingen verliezen, ze gaven hem de schuld dat ze met 4-0 verloren
Voetballers zijn vaak enorm bijgelovig, dus het is niet onwaarschijnlijk dat ze zich door dot soort dingen laten beïnvloeden.
Oud 08-07-2010, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Hm ja, stiekem wordt de wereld geregeerd door telepathische reuzenoctopi. Net als die ene aflevering van South Park waarin de manatee's (ik ben de Nederlandse naam even kwijt) de afleveringen van Family Guy schrijven.

Voetballers zijn vaak enorm bijgelovig, dus het is niet onwaarschijnlijk dat ze zich door dot soort dingen laten beïnvloeden.
Zeekoeien

Ja maar come on!
Oud 08-07-2010, 10:04
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Duitsland speelde inderdaad met weinig overtuiging.

Toch is bijgeloof in sport juist heel goed. Als het maar niet negatief is.
Oud 08-07-2010, 10:04
Verwijderd
ja bijgelovige mafkezen. Ze voetballen allemaal met een biostabiel om hun pols :"(
Oud 08-07-2010, 10:05
Verwijderd

:"(
Verwijderd
Citaat:
ja bijgelovige mafkezen. Ze voetballen allemaal met een biostabiel om hun pols :"(
Ja, iets van magneetjes die krachtstromen regelen ofzo?
Lisanne
Lisanne is offline
Citaat:
.
WAAROM BEN JIJ NIET OP MSN
Oud 08-07-2010, 10:06
Verwijderd
Maar ach, iedereen heeft iets. Mijn moeder heeft dit:
Verwijderd
Zo, de katten hebben kennis gemaakt met de stofzuiger.
Schrödinger lag onder de tafel en verroerde geen vin, hij keek wel op van huh? Maar het boeide hem verder niet, zelfs niet toen ik vlakbij hem ging zuigen
Pioen liep hard mauwend van schuilplek naar schuilplek
Verwijderd
Citaat:
Ja, iets van magneetjes die krachtstromen regelen ofzo?
Ja in een biostabiel zit hetzelfde soort magneetje als achterop whiteboardmagneetjes zit. Maar dan vijftig keer zo duur.

Bijgelovigheid wordt zo vaak gebruikt om mensen onnodig dure dingen te laten kopen. Het gaat volgens mij vaak gepaard met goedgelovigheid
Oud 08-07-2010, 10:07
Verwijderd
Huhu jasper zit onder de plak.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Zoals Dirk Kuijt al zei, als het maar 0,1% werkt is het het proberen al waard en zo niet heb je niets te verliezen.
Verwijderd
mmm ik wil ook katten, zo twee van die malle persoonlijkheden. Maar ik ben wáánzinnig allergisch dus jammer de pammer.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
WAAROM BEN JIJ NIET OP MSN
Stage

Citaat:
Huhu jasper zit onder de plak.
Oud 08-07-2010, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Zoals Dirk Kuijt al zei, als het maar 0,1% werkt is het het proberen al waard en zo niet heb je niets te verliezen.
ja, lelijk
Oud 08-07-2010, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Zo, de katten hebben kennis gemaakt met de stofzuiger.
Schrödinger lag onder de tafel en verroerde geen vin, hij keek wel op van huh? Maar het boeide hem verder niet, zelfs niet toen ik vlakbij hem ging zuigen
Pioen liep hard mauwend van schuilplek naar schuilplek
Hihi ze hebben echt heel andere karakters wel leuk. En ook wel grappig dat jullie beiden de kat hebben genaamd die het meest op jezelf lijkt
Oud 08-07-2010, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Jawel, je geld
Oud 08-07-2010, 10:09
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Jawel, je geld
Alsof ze dat te kort hebben
Oud 08-07-2010, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Hihi ze hebben echt heel andere karakters wel leuk. En ook wel grappig dat jullie beiden de kat hebben genaamd die het meest op jezelf lijkt
ja inderdaad maar dat wisten we niet van te voren natuurlijk.
Verwijderd
En je waardigheid.
Verwijderd
Ik ben toch wel blij als het maandag is, dan kan ik voetbal weer gewoon haten. Of nee nog niet maandag, dan ben ik nog feest aan het vieren. Maar vanaf woensdag vind ik het weer een kutsport
Oud 08-07-2010, 10:11
Verwijderd
Citaat:
En je waardigheid.
Verwijderd
Ben benieuwd naar het aantal ziekmeldingen op maandagmorgen als NL wint
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik ben toch wel blij als het maandag is, dan kan ik voetbal weer gewoon haten. Of nee nog niet maandag, dan ben ik nog feest aan het vieren. Maar vanaf woensdag vind ik het weer een kutsport
Tot de Champions League is het weer een kutsport inderdaad.
Verwijderd
Citaat:
[...]
nouja, het is in semi-intelligent dier, dus hij maakt zelf een afweging, er treedt gewenning op en laat zich door factoren beïnvloeden waarvan wij niet altijd bewust zijn.
[...]
Inderdaad, dus daar kan je niet echt iets over zeggen qua kans. Maar ik ben benieuwd wat hij gaat voorspellen en of dat ook uitkomt
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Behalve dan je geloofwaardigheid, dat honderden mensen straks gaan denken dat dat ding echt werkt en zich ook laten oplichten, en €200,-
Verwijderd
Citaat:
En je waardigheid.
:;
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten