Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2010, 14:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wanneer en waar heb je die gezien dan?
Paar dagen geleden, persvoorstelling.
Oud 11-11-2010, 15:45
Verwijderd
Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole

Ja die moest ik zien natuurlijk als vogelliefhebber. Ik vind hem tof, wel kinderlijk en voorspelbaar en 3D had voor mij niet gehoeven, maar over het algemeen gewoon een leuke film.
Oud 11-11-2010, 18:16
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Kick Ass

Als het eind niet zo lame was geweest, was het de meest vermakelijke film geweest die ik ooit had gezien

Tja, 11 jarige chicks die legers afslachten met zieke moves, Cage en de soundtrack waren de 3 extra vette onderdelen
Oud 12-11-2010, 15:15
Dinalfos
Dinalfos is offline
Fight Club - 7/10

We do not talk about Fight Club!!1!1!!
Oud 12-11-2010, 23:53
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Sint

Net gezien in de bios. Hij is tof, ga lekker heen met wat vrienden en geniet van al het bloed en de droogheid van het concept.

8/10
Oud 13-11-2010, 19:48
mepsteen
mepsteen is offline
Gone Baby Gone.

Een film die ik eigenlijk al veel eerder had moeten zien. Een sterk verhaal, vertolkt door een net zo sterke cast. Erg meeslepend, vooral wanneer het hoofdpersonage op de grens van moraliteit loopt.

Zeker een aanrader, voor degene die deze film nog niet hebben gezien
Oud 14-11-2010, 13:37
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Pearl Harbor

Aan de ene kant is niet zo'n supergoede film eigenlijk. Dat komt vooral door de ontzettende nadruk op die meid. Maar de muziek was wel prachtig en die maakt ook veel goed. En het onderwerp is natuurlijk leuk. Goed gefilmd en toch wel een boeiend verhaal. Sowieso vervelen dit soort films me nooit.

8/10
Oud 15-11-2010, 16:14
Verwijderd
Happy Feet

Was afgelopen zaterdag op tv en bij gebrek aan beter maar gekeken. Ik was aangenaam verrast. Leuke film zo op de vroege avond met een duidelijke boodschap erin. Daardoor is de film ook geschikt voor oudere kijkers en in het bijzonder natuurlijk voor mensen met een zwak voor pinguïns.

7/10
Oud 16-11-2010, 02:58
Verwijderd
Inception

Goede film wel. Bevat een aantal indrukwekkende (visuele) scènes, de cast doet het aardig en het verhaal is in principe goed te volgen. Mooi vind ik dat de film qua plot goed volgbaar is, maar tegelijkertijd ook meerdere lagen heeft; je kunt op veel niveau's filosoferen over de film, terwijl die diepgang niet nodig is om van de film te genieten.

8,0/10

Edit: cijfer met half punt verlaagd

Laatst gewijzigd op 20-11-2010 om 15:49.
Oud 16-11-2010, 10:43
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Inception

Goede film wel. Bevat een aantal indrukwekkende (visuele) scènes, de cast doet het aardig en het verhaal is in principe goed te volgen. Mooi vind ik dat de film qua plot goed volgbaar is, maar tegelijkertijd ook meerdere lagen heeft; je kunt op veel niveau's filosoferen over de film, terwijl die diepgang niet nodig is om van de film te genieten.

8,5/10
Spoiler
Oud 16-11-2010, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
Spoiler
Oud 17-11-2010, 10:34
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Spoiler
Spoiler
Oud 17-11-2010, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
True, het is nogal letterlijk voorgekauwd en lineair. Dat is idd wel jammer. Ik had meer gehoopt op een ontoegankelijkere film met echte droomconcepten, maarja. Het was vermakelijk.

OT:

What Ever Happened to Baby Jane?

Een beetje Sunset Blvd. meets Misery en Virginia Woolf, twee filmdiva's die elkaar niet kunnen uitstaan. Dat levert een aantal sterke scènes op en prima acteerwerk. Hier en daar een beetje over the top, maar dat stoort vrijwel nergens.

8/10
Oud 17-11-2010, 20:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Harry Potter and the Deathly Hallows, part 1

Meer kan ik er op dit moment niet van maken.

8,5/10
Oud 17-11-2010, 21:48
Signy
Signy is offline
Haar naam was Sarah
Ik heb het boek gelezen en jammer genoeg hebben ze bepaalde stukken niet overgenomen, maar zelf veranderd. Wat naar mijn mening niet nodig was. Acteurs zijn wel goed gekozen, K. Scott Thomas speelt prima.
Oud 18-11-2010, 16:03
AzN
AzN is offline
Paranormal Activity 2
Heftiger, maar daardoor minder geloofwaardig dan 't eerste deel.
Oud 18-11-2010, 16:25
Narcist
Narcist is offline
Spirited Away
9/10
Prachtige animatie, je zit er helemaal in en leeft met de fantasie van de maker mee
Oud 18-11-2010, 21:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Sint - 5/10

Erg, erg teleurstellend. De hoge productiewaarden maken de film een voor Nederlandse begrippen grappig visueel feestje, maar inhoudelijk is het het allemaal net niet. Ik had meer verwacht van de uitwerking van het concept en het is allemaal net even te tam. Ook is, net als bij alle films van Maas, vrij duidelijk dat hij warme gevoelens koestert voor Amerikaanse genreklassiekers en denkt elementen daarvan naadloos in te kunnen voegen. Maar ja, omdat we alles natuurlijk al eerder en beter hebben gezien, komt het toch wat lullig over. Wat eigenlijk ook wel weer charmant is. Een beetje.

Crows Zero 2 - 6/10

Tja, tienerbendes die elkaar verrot beuken.....op de momenten dat ze even niet steken en schieten. Wie wil dat nou niet zien? Mja. Ik vond die eerste film leuker, maar het is wel weer aardig tijdverdrijf.
Oud 19-11-2010, 00:08
Verwijderd
Inception. 6/10

Leuk concept, belachelijk cliché uitgewerkt. Visuele effecten waren mooi maar voelde als compensatie voor de rest van de matigheid. Kijkt lekker weg op een saaie woensdagavond.
Oud 19-11-2010, 18:32
Qimm
Qimm is offline
gister 500 days of summer gekeken, vond het echt een mooie, fijne, ontroerende film
Oud 23-11-2010, 12:05
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
The social network

Uitstekend. Hoofdrolspeler is de juiste man voor de rol, onderhoudend verhaal. 8/10.

Inception

Gelul, verhaal blijft maar doorgaan. Toch leuke actie. 6/10.
Oud 25-11-2010, 12:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 - 7/10

Ja, grappig hoor. Het verhalende deel van het scenario is eigenlijk niet veel meer dan computerspelachtige fetch quest zonder een echte lijn, maar de chemie tussen de drie vriendjes is beter dan ooit. Fuck, zelfs Radcliffe weet zijn gebruikelijke Padalecki-achtige gezichtsuitdrukkingen te beperken en zowaar een beetje te acteren! Holy shit!

Dat, plus het feit dat de film erg gericht is op de karakters, zorgt ervoor dat het boeiend blijft. Bovendien is dit verreweg de meest artistiek verantwoorde Potter-film tot op heden, want de typisch Britse locaties en de decors komen prachtig naar voren in dat geconcentreerde kleurenpalet.

Dat DH-segment was trouwens ook geweldig, zowel qua animatie als qua voice-over

Psycho Shark - Japan/10

LOL.
Oud 25-11-2010, 17:37
WolterB
WolterB is offline
La passion de Jeanne d'Arc (1928)

Eén van de weinig stomme films die ik wél heb kunnen waarderen. Prachtige cinematografie en een verhaal dat prima verteld wordt zonder echt saai of traag te worden.

8,2/10
Oud 25-11-2010, 19:37
AzN
AzN is offline
Sint
Ranzige ketchup-zooi.. Maar wel keigoeie schrifeffecten , komt ook mede door 't geluidsvolume .
Oud 25-11-2010, 21:19
Ieke
Ieke is offline
The social network
Best boeiende film. Niet heel spannend, maar gewoon fijne film. Mark zou je zo af en toe door elkaar willen rammelen, wat een autist. In hoeverre het waar is is de volgende, maar daar heb ik niet zoveel care voor.
Oud 05-12-2010, 22:19
Balance
Balance is offline
Net Bride Flight gezien.
Wat een mooie, fijne film. Ik zat er helemaal in, wilde veel meer zien en wilde soms personages eens flink door elkaar schudden
Oud 05-12-2010, 22:40
*oma*
*oma* is offline
Cashback

Ik dacht eerst "oh help, drama", maar gelukkig was dat niet zo
Oud 06-12-2010, 09:14
Rivka
Rivka is offline
Der Letzte Zug

Pff, heel indringend. Soms moest ik gewoon 5 min. wat anders doen, anders hield ik het niet vol.
9/10
Oud 06-12-2010, 13:16
Balance
Balance is offline
Inception

Gaaf. Ik snapte er natuurlijk echt helemaal niks van, maar alsnog heb ik me prima vermaakt.
Oud 07-12-2010, 12:40
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Enter The Void

Kut
Oud 07-12-2010, 15:11
Koekiemonster.
Koekiemonster. is offline
Ondine
9/10

In de videotheek was iedereen er heel enthousiast over en met een réden! Goed verhaal, mooie locatie, goede acteurs. Zeker zien!
Oud 07-12-2010, 20:38
Signy
Signy is offline
Das weiße Band

jemig, heftige droevige film, met een in 1e instantie vervelend einde.... maar dat kon ik later wel meer waarderen.
Oud 08-12-2010, 18:47
Balance
Balance is offline
The Social Network

De wetenschap dat het grotendeels op waarheid gebaseerd is, maakt dat ik de film wel goed vond. Als dat niet het geval was geweest, was het toch saaier. Want eigenlijk is het helemaal niet zo spannend hoe Facebook werd opgericht.
Oud 09-12-2010, 19:45
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Crash

Vanochtend las ik in de Spits een recensie over The Next Three Days en daarin werd ook gesproken over deze film (dezelfde regisseur). Het leek me wel leuk dus ging ik hem maar even kijken. Wat een prachtige film zeg, heel goed neergezet en het blijft ook interessant. Er werd wel erg veel gezeurd over racisme maar niet zo erg dat het echt ging irriteren. Daar draaide de film ook een beetje om. Het was echt een goede film, een film waar eens goed over nagedacht is. Zeker een aanrader voor degene die van drama houdt.

9,5/10
Oud 11-12-2010, 14:05
Imagination
Imagination is offline
Rapunzel

Heeeeeel erg leuk. Ondanks dat je al vanaf het begin weet hoe het gaat aflopen, is het een ontroerende, grappige film met hele leuke personages (let vooral op het paard Maximus en de kameleon Pascal, gewéldig!) en het is in 3D en prachtig gemaakt. Zeker een aanrader voor Disney/sprookjes liefhebbers

8,5/10
Oud 11-12-2010, 14:30
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Prom Night (2008)

Wat een poep. Vol met clichés en voorspelbare scène's.
Alleen de laatste 20 minuten waren interessant,

3/10
Oud 12-12-2010, 21:39
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
New Kids Turbo

Laat ik voorop stellen dat ik geen liefhebber ben van de sketches, ik ging er alleen heen omdat ik een saai weekend heb gehad, maar ik vond het één van de betere komedies van de afgelopen jaren. De humor gaat regelmatig verder dan in de sketches en dat zijn de stukjes die de zaal hardop deden lachen.

7,8/10
Oud 14-12-2010, 12:56
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
The Social Network

Had er echt niets van verwacht, dus was een behoorlijke meevaller Ik snap ballance haar punt, maar als econoom/ondernemer/nerd had deze film voor mij een stuk meer lagen, wat het een stuk boeiender maakte
Oud 14-12-2010, 14:05
Batave
Batave is offline
Funny Games U.S. - 9,5/10

Ik heb echt genoten van deze bizar goeie film .
Oud 14-12-2010, 23:27
Verwijderd
The Social Network

Hm, wel aardig geacteerd, maar weinig boeiends. Een dramatisch sausje over een niet zo dramatische gebeurtenis, aangedikt met wat semi-grappige dingetjes. Het deed me niet zo heel veel.

6/10

Blind Fury

Suffe B-film met Rutger Hauer. Slecht.

3/10
Oud 15-12-2010, 09:45
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Nietsvermoedend liepen mijn vriend en ik de zaal voor de Sneak Preview in. Enige seconden later loopt Christina Aguilera in seveersterskostuum over het scherm. Ik weet meteen hoe laat het is.
Burlesque is een film met een weinig origineel verhaal. Ali, de serveerster, woont in Iowa maar neemt ontslag om naar LA te vertrekken in de hoop daar te kunnen zingen en dansen voor groot publiek. Ze is vol overtuiging van haar eigen kunnen, en dat is niet zo gek, want dat Christina Aguilera kan zingen, voor het geval we dat nog niet wisten, wordt in de eerste 5 minuten nog eens extra benadrukt doordat ze in haar upje in de bar even losgaat. Goed, point taken. Voorspelbaar als het verhaal is, komt ze aan in LA en duikt ze een Cabaret-achtige club in die Burlesque heet. Cher is daar de manager. De meeste mensen zijn niet zo aardig tegen dat boerenmeisje dat haar mond maar niet kan houden en weinig mensen geloven in haar terwijl ze toch oh zo graag wil bewijzen dat ze kan zingen en dansen. Et cetera et cetera en nog niet halverwege de film krijgt ze haar zin en wordt ze de ster van de show. Verder zijn er nog wat complicaties met haar barman-vriend bij wie ze mag slapen, die een verloofde in New York heeft maar schokkend genoeg toch verliefd wordt op de zangeres.

Meerdere keren in de film kon ik letterlijk voorspellen wat er gezegd ging worden en wat er ging gebeuren. Zelfs als het acteerwerk veel beter was geweest was het nog niet geloofwaardig geweest dat Christina Aguilera het zielige nieuwe buitenbeentje is dat graag wil zingen maar waar niemand in gelooft. Het hele verhaal is zo ongeloofwaardig en voorspelbaar. Vervolgens zit je zo'n 2 uur lang te kijken naar een vrij smakeloze verzameling optredens van haar in weinig verhullende kleding. Er wordt veel naar tieten gegrepen, veel met konten geschud en veel op dramatische wijze gezongen. Het komt me na zo'n tijd echt heel erg de strot uit. Echt een hele nare film om te zien. Los daarvan was wel duidelijk dat de choreografie en dergelijke strak opgezet waren, proffessionele mensen aan het werk enzo. Maar wat een slecht verhaal. Gatver.

3/10.
Oud 15-12-2010, 09:55
*oma*
*oma* is offline
Ik heb gisteren Loft in de sneak gezien. Vond het nog best een aardige film en af en toen gewoon lekker slecht.
Oud 17-12-2010, 04:13
Verwijderd
Gimme Shelter

Documentaire over het gewelddadige Altamont Free Concert in 1969, featuring the Rolling Stones. Interessant. Ik had er al eerder over gelezen, gehoord, maar dit beeldmateriaal is wel erg fascinerend. En goeie muziek natuurlijk

7/10
Oud 18-12-2010, 02:09
scrone
scrone is offline
Narbia 3

3/10 geen film voor mij vond er niks aan en een van mijn slechtste bioscoop bezoeken.

Grown ups

7/10 erg hilarisch en een erg leuke fam film!
Oud 18-12-2010, 11:00
Verwijderd
Half Nelson
Was er niet heel erg van onder de indruk. Niet slecht ofzo, maar ook niet zo goed als mijn huisgenoot me had laten verwachten.
Oud 18-12-2010, 11:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Up in the air

Ja, fijn verhaal + fijne muziek.

7,5/10
Oud 18-12-2010, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Narbia
Oud 18-12-2010, 18:32
*oma*
*oma* is offline
Plan 9 from outer space
Bwahahahah

Mega shark vs. giant octopus
Mehehehehh

Slechte film avond(je)
Oud 18-12-2010, 18:34
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Tron
erg jaren 80 natuurlijk maar toch heeft de film zijn charme nog steeds, hoewel ik het verhaal etc nu minder boeiend vond dan een aantal jaren geleden is het toch een soort klassieker.

7/10
Oud 18-12-2010, 21:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
De Wereld van Sofie

De film was leuk, niet geweldig. Maar wil het boek nu wel lezen (heb het - beschamend genoeg - nooit gelezen).

Regels voor berichten