Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2011, 21:20
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat moet ik in godsnaam in Friesland!
Advertentie
Oud 30-06-2011, 21:21
Verwijderd
Ja, nou ja, geen idee. Ik heb ook geen idee wat ik er moet, maar ik zit er toch al 15 jaar .
Schrödinger
Schrödinger is offline
Grijp de eerste kans om er weg te komen.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik was bij atletiek (carn niet naamzoek ) wel altijd stukken beter in sprinten dan in duurlopen.
Ik ben ook beter in sprinten dan in duurlopen; maar dat geldt voor de meeste 'explosieve' sporten

Citaat:
jeetje, wat lang joh. Op m'n werk hadden ze het ook al over 50 minuten rennen oid, ik zit dan met open mond te luisteren.
Maar door omstandigheden, en ook wel gewoon door plain old luiheid is m'n conditie dus gewoon letterlijk 0. Zal echt nooit sportief worden. Heeft al van kinds af aan niet in me gezeten.

Ik heb als kind ook nooit gesport, en was/ben er ook niet echt goed in op een paar dingen na. Maar op een gegeven moment wil je dat toch wel n beetje gaan doen als je drank, eten en andere zaken wil combineren zonder er als een lardass uit te gaan zien of een rode kop te krijgen na 2 etages traplopen.
Oud 30-06-2011, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Grijp de eerste kans om er weg te komen.
11 juli kan ik in mijn kamer in Leiden, dus het is al (bijna) gebeurd!
Oud 30-06-2011, 21:22
Verwijderd
Ik ben al kapot als ik heen en weer gelopen heb naar de Albert Heijn, en dan thuis nog een trap op moet.
En omdat ik warm weer zo slecht trek is het in de zomer helemaal een zweterige ellende.
Oud 30-06-2011, 21:23
Verwijderd
Maar, wat moet je in godsnaam in Finland Schrödinger?
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar ik heb het ook niet als doel hoor, moet er niet aan denken, dus als je het niet erg vindt ga ik wel fietsen dan, stel ik wil ineens iets aan mijn conditie doen.
tja, je moet ongeveer 2x zolang flink fietsen dan hardlopen om hetzelfde te verbranden, tel uit je 'winst'.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar, wat moet je in godsnaam in Finland Schrödinger?
Werken. En frisbeegolfen.
Verwijderd
Citaat:
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/H...oehetzelf.html

Goed stukje dit. Je moet gewoon realistisch blijven en jezelf geen idiote doelen stellen. Probeer gewoon een paar maanden 2 of 3 keer per week een stukje te lopen, zonder een bepaald tijds-of-afstandsdoel.
Woot nu wil ik de marathon doen.

Citaat:
Nu heb ik zin om te gaan hardlopen Maar te laat.
Waarom te laat?

Citaat:
jeetje, wat lang joh. Op m'n werk hadden ze het ook al over 50 minuten rennen oid, ik zit dan met open mond te luisteren.
Maar door omstandigheden, en ook wel gewoon door plain old luiheid, is m'n conditie dus gewoon letterlijk 0. Zal echt nooit sportief worden. Heeft al van kinds af aan niet in me gezeten.
Nou, dat is dus best wel onzin. Ik was de minst sportieve van de klas, viel bijna flauw van de inspanning na de 12-minuten-blijven-joggen-test op de middelbare, kon geen bal vangen, HAATTE alles wat ook maar met beweging te maken had. dus het zat er bij mij ook niet bepaald van kinds af aan. En, nouja, als ik weer een beetje zou trainen loop ik zo 45 minuten en als ik een week niet kan dansen word ik gek. Het is een kwestie van beginnen en doorzetten en jezelf niet voorhouden dat je het niet kunt. Toen ik begon rende ik ongeveer drie minute op, drie minuten af en dat op een verschrikkelijk laag tempo. Zomerlang volgehouden en daarna ging het als een trein.
Oud 30-06-2011, 21:24
Verwijderd
Wat is frisbeegolfen?
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook beter in sprinten dan in duurlopen; maar dat geldt voor de meeste 'explosieve' sporten
Bedoel je dat je beter bent in explosieve sport?
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat is frisbeegolfen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Frisbee_golf

Golf, maar dan met frisbees en een mandje i.p.v. met ballen en golfclubs!
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Wat is frisbeegolfen?
Golfen met een frisbee
Oud 30-06-2011, 21:25
Verwijderd
Citaat:
tja, je moet ongeveer 2x zolang flink fietsen dan hardlopen om hetzelfde te verbranden, tel uit je 'winst'.
Mja, dat is een beetje jammer. Maar ik ben gewoon echt een heel slechte loper, heb ook snel zere voeten, heb ook iets aan m'n gewrichten wat nog steeds niet helemaal duidelijk is wat het precies is, dus fietsen vind ik echt duisent keer zo relaxed.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben al kapot als ik heen en weer gelopen heb naar de Albert Heijn, en dan thuis nog een trap op moet.
En omdat ik warm weer zo slecht trek is het in de zomer helemaal een zweterige ellende.
Tja. Ik zou zeggen, keep it up en je bent over 10 a 20 jaar een dikke zweetkoei als je niet oppast.
Verwijderd
ik had al zo'n beeld voor me, met een golfclub tegen een frisbee aanslaan ofzoiets
Oud 30-06-2011, 21:26
Verwijderd
Carn, na The Matchmaker is er nu een of andere Amerikaanse soapserie op die zender, en één van de personages praat als Johnny (was het?) uit The Room En nu bedenk ik me dat ik die echt nog een keer helemaal wil zien
Verwijderd
En met een (redelijk) goede conditie voel je je trouwens ook als je niet sport een stuk beter, Stefenootje.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bedoel je dat je beter bent in explosieve sport?
oh, dat weet ik eigenlijk niet, maar op school ging sprinten me iig een stuk beter af dan duurlopen.
Sherlock
Sherlock is offline
Ik fiets juist al zo absurd veel omdat ik geen ander vervoersmiddel heb dat ik lopen juist super relaxed vind.
Oud 30-06-2011, 21:27
Verwijderd
Hoe zit het met conditie? Als je 5 dagen per week fietst, ongeveer half uur ā drie kwartier ergens heen, en daarna weer terug. Kun je dan een slechte conditie hebben als je gewoon normaal tempo fietst?
Verwijderd
Citaat:
oh, dat weet ik eigenlijk niet, maar op school ging sprinten me iig een stuk beter af dan duurlopen.
Oh, maar ik begreep je vergelijking even niet. Dat dat geldt voor alle explosieve sporten..?
Verwijderd
Citaat:
Nou, dat is dus best wel onzin. Ik was de minst sportieve van de klas, viel bijna flauw van de inspanning na de 12-minuten-blijven-joggen-test op de middelbare, kon geen bal vangen, HAATTE alles wat ook maar met beweging te maken had. dus het zat er bij mij ook niet bepaald van kinds af aan. En, nouja, als ik weer een beetje zou trainen loop ik zo 45 minuten en als ik een week niet kan dansen word ik gek. Het is een kwestie van beginnen en doorzetten en jezelf niet voorhouden dat je het niet kunt. Toen ik begon rende ik ongeveer drie minute op, drie minuten af en dat op een verschrikkelijk laag tempo. Zomerlang volgehouden en daarna ging het als een trein.
Ja, met 'sportief' bedoelde ik in dezen dus 'zin hebben in, en de behoefte voelen om te gaan sporten'.
Dat zelfs IK het zou kunnen opbouwen dat geloof ik graag, , maar die behoefte is er voorlopig dus echt niet.
Oud 30-06-2011, 21:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ik had al zo'n beeld voor me, met een golfclub tegen een frisbee aanslaan ofzoiets
Die kerel in Finland die mij wil inhuren is helemaal gek van frisbeegolfen. Helaas kan het alleen in de zomer!
Verwijderd
We hebben bij Shell een gratis fitnessruimte, maar ik ben er nog nooit heen geweest
Verwijderd
Citaat:
Die kerel in Finland die mij wil inhuren is helemaal gek van frisbeegolfen. Helaas kan het alleen in de zomer!
Het lijkt me wel grappig om te doen .
Verwijderd
Met al dat wandelen door Tiel en Culemborg het afgelopen jaar, werd ik het lopen ook behoorlijk beu en werd ik een beetje lui toen ik de OV-fiets ontdekte Voor volgend jaar neem ik mezelf maar voor om weer zoveel mogelijk te wandelen.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh, maar ik begreep je vergelijking even niet. Dat dat geldt voor alle explosieve sporten..?
voor mij persoonlijk wel ja, zover ik verschillende sporten beoefend heb.
Oud 30-06-2011, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Tja. Ik zou zeggen, keep it up en je bent over 10 a 20 jaar een dikke zweetkoei als je niet oppast.
Weet ik, maar heb voorlopig even andere dingen om me op te richten.
Als ik een paar keer per week een stuk heb gefietst ben ik al heel blij eigenlijk.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Hoe zit het met conditie? Als je 5 dagen per week fietst, ongeveer half uur ā drie kwartier ergens heen, en daarna weer terug. Kun je dan een slechte conditie hebben als je gewoon normaal tempo fietst?
Wat is voor jou een gewoon tempo?
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het lijkt me wel grappig om te doen .
Is het ook wel. Ik ben er alleen bar slecht in, ik gooide er altijd ongeveer een vijfde van de afstand van mijn collega's.
Verwijderd
Citaat:
Ja, met 'sportief' bedoelde ik in dezen dus 'zin hebben in, en de behoefte voelen om te gaan sporten'.
Dat zelfs IK het zou kunnen opbouwen dat geloof ik graag, , maar die behoefte is er voorlopig dus echt niet.
Ja maar ik had dus ook nooit zin. Die zin, die moet je ook opbouwen.
Oud 30-06-2011, 21:30
Sherlock
Sherlock is offline
Ver gooien is het probleem niet. Op lange afstand kan ik gewoon ECHT niet richten
Oud 30-06-2011, 21:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ver gooien is het probleem niet. Op lange afstand kan ik gewoon ECHT niet richten
Voor mij wel, ik ben een ontzettende kluns.
Oud 30-06-2011, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Wat is voor jou een gewoon tempo?
Nou, sneller dan van die breezermeisjes die met een hand op de arm van de ander fietsen.

Nee, ongeveer 10 kilometer in dus, tussen een half uur en drie kwartier afhankelijk van de wind.
Carn
Carn is offline
Citaat:
slecht zal het niet zijn. Maar het is eerder gewoon een normale, dagelijkse inspanning (wat ook gezond is). Als je bv een baan hebt waarbij je veel loopt dan kan je natuurlijk niet opeens zomaar 10km hardlopen.
Verwijderd
Geef bij maar een balletje in plaats van een frisbee
Oud 30-06-2011, 21:32
Verwijderd
Chris, ik stond gisteren echt op het punt om m'n laptop te retourneren he! Ik kan echt niks met dat geluid.
Maar nu heb ik die speakertjes erop aangesloten, en dat is al een stuk beter gelukkig! Hoewel het niet echt hard kan nu.
Verwijderd
Citaat:
slecht zal het niet zijn. Maar het is eerder gewoon een normale, dagelijkse inspanning (wat ook gezond is). Als je bv een baan hebt waarbij je veel loopt dan kan je natuurlijk niet opeens zomaar 10km hardlopen.
Tsja, ik kan echt niet traplopen zonder al te hijgen. En opeens zag ik een connectie met vermoeidheid. Maar ja, ik fietst gewoon lekker elke dag, dus ik had niet echt het idee dat ik een slechte conditie had/heb.
Verwijderd
Citaat:
Ja maar ik had dus ook nooit zin. Die zin, die moet je ook opbouwen.
Ja, eens. Zo moet ik weer eens zin gaan maken om te gaan fitnessen, het is er met alle drukte de laatste tijd steeds bij ingeschoten, maar toen ik het een tijdje terug minstens één keer per week deed, vond ik het ook helemaal niet zo vervelend meer om ernaartoe te gaan. Sowieso, als je daar bent, en het scheelt dat ik kan babbelen met Karlijne, is het gewoon best leuk
Oud 30-06-2011, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Chris, ik stond gisteren echt op het punt om m'n laptop te retourneren he! Ik kan echt niks met dat geluid.
Maar nu heb ik die speakertjes erop aangesloten, en dat is al een stuk beter gelukkig! Hoewel het niet echt hard kan nu.
Nouja retouneren kan iig een week en volgens mij zelfs 2 weken bij bol
Oud 30-06-2011, 21:33
Carn
Carn is offline
Ik heb ook nooit echt 'zin' om te sporten. Of om te gaan werken. Of om andere dingen te doen die goed of gezond of nuttig zijn terwijl ik gewoon in mn nest wil liggen. Maar de realiteit blijft dat dat we in een maatschappij leven dat 'het niet hebben van zin' natuurlijk een kinderachtige smoesje is om iets niet te doen.
Oud 30-06-2011, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Nouja retouneren kan iig een week en volgens mij zelfs 2 weken bij bol
Ja, weet ik, binnen 14 dagen. Maar weet niet of ik daar nu nog zin in heb hoor, moet ik weer opnieuw op zoek naar een andere laptop.

Ik zag dat je laptopspeakers kan kopen, die je op de bovenkant van je scherm vast kan klikken! Ik ga daar eens naar kijken, lijkt me wel een uitkomst.
Verwijderd
Citaat:
Ja, eens. Zo moet ik weer eens zin gaan maken om te gaan fitnessen, het is er met alle drukte de laatste tijd steeds bij ingeschoten, maar toen ik het een tijdje terug minstens één keer per week deed, vond ik het ook helemaal niet zo vervelend meer om ernaartoe te gaan. Sowieso, als je daar bent, en het scheelt dat ik kan babbelen met Karlijne, is het gewoon best leuk
Ja tof hoe dat gaat he. Ik heb ook wel eens een blauwe maandag met wat vriendinnen spinning gedaan, gedeelde smart is halve smart of zo en het is vet gezellig. Maar nu ben ik vooral verslaafd aan dansen en dat kost al genoeg tijd dus ik vind het wel even goed zo.
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook nooit echt 'zin' om te sporten. Of om te gaan werken. Of om andere dingen te doen die goed of gezond of nuttig zijn terwijl ik gewoon in mn nest wil liggen. Maar de realiteit blijft dat dat we in een maatschappij leven dat 'het niet hebben van zin' natuurlijk een kinderachtige smoesje is om iets niet te doen.
Dat, en daarbij komt dat als ik al die dingen niet zou doen, ik doodongelukkig zou worden. Ik was echt dolblij toen ik wat meer uren kreeg op m'n werk, en echt niet alleen vanwege het salaris.
Oud 30-06-2011, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Ja tof hoe dat gaat he. Ik heb ook wel eens een blauwe maandag met wat vriendinnen spinning gedaan, gedeelde smart is halve smart of zo en het is vet gezellig. Maar nu ben ik vooral verslaafd aan dansen en dat kost al genoeg tijd dus ik vind het wel even goed zo.
Alleen vind ik spinning echt killing

Gelukkig ga ik volgend jaar op dansles Al weet ik nog niet precies wat voor dansles, maar ik ga ervoor!
Oud 30-06-2011, 21:36
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Nou, sneller dan van die breezermeisjes die met een hand op de arm van de ander fietsen.

Nee, ongeveer 10 kilometer in dus, tussen een half uur en drie kwartier afhankelijk van de wind.
Ooh dat is wel een prima tempo!
Verwijderd
Oh jongens jullie zijn te gezellig, ik wilde nog even mn hoofdstuk afschrijven, hoef nog maar de aantekeningen een paragraaf te verwoorden en nu heb ik ook geen zin meer.
Verwijderd
Citaat:
Ooh dat is wel een prima tempo!
Fijn dat je het hebt goedgekeurd .
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten