Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2011, 14:45
Verwijderd
Oh en ik baal echt heel hard. Van een van de vakken waar het onduidelijk was welk boek er moet komen is dus die Duitser. En ik kan totaal geen Duits . Er zijn wel Engelse boeken die we dan ook wel zouden mogen gebruiken, maar die zijn volgens hem minder goed.

Moet ik nu een minder goed boek nemen, of moet ik beter Duits gaan leren ? Wat sowieso betekent dat ik er twintig keer zo lang over ga doen om het te begrijpen.
Advertentie
Oud 13-09-2011, 14:48
Verwijderd
In elk geval een goede passieve beheersing van het Duits is sowieso altijd wel aan te raden.
Oud 13-09-2011, 14:53
Verwijderd
Volgens mij slaapt hij in de keuken.
Oud 13-09-2011, 15:07
Geel
Geel is offline
Citaat:
we zullen je missen!
Ik ben er weer hoor! Het heeft wat langer geduurd omdat ze sloom waren bij de apotheek!

Citaat:
Ik ga ook, want deze kamer moet gebruikt worden om een roes uit te slapen. kusjes.
Citaat:
Volgens mij slaapt hij in de keuken.
Beter.
Oud 13-09-2011, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er weer hoor! Het heeft wat langer geduurd omdat ze sloom waren bij de apotheek!
Jeempie ik vond het al zo lang duren, ik begon me al zorgen te maken. Goddank ben je veilig teruggekeerd om het forum te beschermen tegen de duiveltjes van deze wereld.
Oud 13-09-2011, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Beter.
Nee, want ik heb honger, dus ik wil naar de keuken om wat eten te halen. Maar ik ben bang hem wakker te maken en ook dat hij nog wakker is, en ik heb geen zin om met hem in deze staat te praten. Beter drinkt hij appelsap.
Maar goed, het is verder niet dat hij agressief, handtastelijk of schreeuwerig wordt als hij dronken is, dus zo erg is het allemaal niet. Maar ik ben er toch een beetje chagrijnig van.
Oud 13-09-2011, 15:38
Verwijderd
ik heb al bijna 24 uur niks gegeten maar daar gaat zo verandering in komen.
Oud 13-09-2011, 15:40
Verwijderd
Mja, als je chagrijnig wordt van alcoholisten zit je in Rusland wel een beetje verkeerd.

Hoe bevalt het verder?
Oud 13-09-2011, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Mja, als je chagrijnig wordt van alcoholisten zit je in Rusland wel een beetje verkeerd.

Hoe bevalt het verder?
In principe kan ik wel redelijk goed tegen alcoholisten en dronken mensen, maar hij is al vijf dagen geen minuut nuchter geweest en dat begint te hinderen. Vooral ook gezien het feit dat ik een sovjetflat van ongeveer vijftien vierkante meter met hem deel.

Verder gaat het hier prima. Ik was even vergeten dat dit ook niet de juiste plaats is om Stas Michailov te ontwijken, en stokvis. Maar, maar, maar, ik voel me thuis en iedereen is heel lief voor me en en en. <3 En ik houd zo, zo zo ontzettend veel van de weg die vanaf hier richting het oosten loopt. Het is zo'n brede weg (wel veel politiecontroles) met rondom helemaal niks. Alleen bomen en derevni. En het voelt alsof die weg eeuwig doorgaat. <3 Gisteravond zijn we naar een kapel gegaan die aan een zijweg van de grote weg ligt, en gewoon. Ja. Ik weet niet. Ik bedenk nu heel veel dingen die ik minder waardeer - dat er zoveel kapot is, bijvoorbeeld, en dat iedereen hier zijn eigen kruis lijkt te dragen - maar ach, die dingen wist ik toch al wel. Ik bedoel, ik ben niet naar een compleet vreemd land gegaan. Maar ik houd veel van hier, niet echt ondanks die dingen, meer samen met alle dingen die vervelend zijn of niet kloppen.
Oud 13-09-2011, 16:49
Verwijderd
Waar in Rusland zit je eigenlijk en met welk doel?
Oud 13-09-2011, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Waar in Rusland zit je eigenlijk en met welk doel?
Ergens in het westen. De precieze plaats pm ik je wel. En ik zit hier niet met duidelijk doel.
Oud 13-09-2011, 17:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heb net mijn contract getekend! Grid Girl Fizzle! Ik ben er zo enthousiast over
Oud 13-09-2011, 17:05
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
gratz
Oud 13-09-2011, 17:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
thanks!
Oud 13-09-2011, 17:13
Verwijderd
Citaat:
In principe kan ik wel redelijk goed tegen alcoholisten en dronken mensen, maar hij is al vijf dagen geen minuut nuchter geweest en dat begint te hinderen. Vooral ook gezien het feit dat ik een sovjetflat van ongeveer vijftien vierkante meter met hem deel.

Verder gaat het hier prima. Ik was even vergeten dat dit ook niet de juiste plaats is om Stas Michailov te ontwijken, en stokvis. Maar, maar, maar, ik voel me thuis en iedereen is heel lief voor me en en en. <3 En ik houd zo, zo zo ontzettend veel van de weg die vanaf hier richting het oosten loopt. Het is zo'n brede weg (wel veel politiecontroles) met rondom helemaal niks. Alleen bomen en derevni. En het voelt alsof die weg eeuwig doorgaat. <3 Gisteravond zijn we naar een kapel gegaan die aan een zijweg van de grote weg ligt, en gewoon. Ja. Ik weet niet. Ik bedenk nu heel veel dingen die ik minder waardeer - dat er zoveel kapot is, bijvoorbeeld, en dat iedereen hier zijn eigen kruis lijkt te dragen - maar ach, die dingen wist ik toch al wel. Ik bedoel, ik ben niet naar een compleet vreemd land gegaan. Maar ik houd veel van hier, niet echt ondanks die dingen, meer samen met alle dingen die vervelend zijn of niet kloppen.
Ik heb het over hardcore alcoholisten, he Vijf dagen в запое is niks voor Russische begrippen. Beetje jammer.

Maar voor de rest, ja, zoiets verwachtte ik al Fijn, he. Die enorme hoeveelheid ruimte, vooral, dat is zo vreemd als je dat vergelijkt met Nederland. Je hebt hier niet echt zoiets. En dat alles een beetje vervallen is, dat vind ik ook altijd wel mooi, hoewel dat wel nogal vanuit een luxepositie gesproken is, want als je daar je hele leven woont dan vind je het waarschijnlijk alleen maar lelijk en ergerlijk. Mijn ouders zijn lyrisch over hoe netjes en onderhouden alles in Nederland is.
Oud 13-09-2011, 17:20
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Gefeliciteerd!
Oud 13-09-2011, 17:20
Edelweiss
Edelweiss is offline
Goedeavond
Oud 13-09-2011, 17:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hallo!
Oud 13-09-2011, 17:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Lange collegedag overleefd. Damn, college van 10 tot 17 uur, met een uurtje pauze waarin ik moest lunchen met de docent om mijn deelname aan de excursie te bespreken.
Oud 13-09-2011, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het over hardcore alcoholisten, he Vijf dagen в запое is niks voor Russische begrippen. Beetje jammer.

Maar voor de rest, ja, zoiets verwachtte ik al Fijn, he. Die enorme hoeveelheid ruimte, vooral, dat is zo vreemd als je dat vergelijkt met Nederland. Je hebt hier niet echt zoiets. En dat alles een beetje vervallen is, dat vind ik ook altijd wel mooi, hoewel dat wel nogal vanuit een luxepositie gesproken is, want als je daar je hele leven woont dan vind je het waarschijnlijk alleen maar lelijk en ergerlijk. Mijn ouders zijn lyrisch over hoe netjes en onderhouden alles in Nederland is.
Alcohol-alcohol! Ja, klopt. De eerste dag was hij nog wel grappig, hij vertelde lange, onsamenhangde verhalen over zijn ziel en weet ik wat. Maar nu is het zielig - hij zegt steeds dat hij zo'n dwaas is, dat hij dronken is en dat zijn hart pijn doet.

Ja, de ruimte! En de vervallen dingen zijn soms mooi - de flats, bijvoorbeeld, zijn op een bepaalde manier mooi, en de wegen met roestige pijpleidingen er in vierkante boogjes overheen. De bladderende verf op de bankjes. De fabriek die hier vagelijk rondom de bosjes uitsteekt. Dat - ja. Maar de marshrutka-haltes zijn helemaal niet mooi, en speeltuinen die in de sovjettijd zijn gebouwd ook niet. Je kan te goed zien dat ze ooit wel heel mooi waren, maar gewoon, het is kapot, te flets geworden. Maar volgens mij vinden de meeste mensen het niet heel ergerlijk, ze leven er gewoon omheen en zien het meestal niet eens.
Oud 13-09-2011, 17:50
Verwijderd
tyfus. Wachtlijst waarschijnlijk nog een jaar langer dan ik dacht.
Oud 13-09-2011, 17:50
Verwijderd
Ik heb zojuist ontdekt dat mijn bloedgroep A negatief is. Dat wilde ik even wereldkundig maken
Oud 13-09-2011, 17:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Gefeliciteerd!
Dankjewel ^^
Oud 13-09-2011, 17:53
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik heb zojuist ontdekt dat mijn bloedgroep A negatief is. Dat wilde ik even wereldkundig maken
Damn.. Ik ben nog altijd benieuwd naar welke bloedgroep ik heb xD
Oud 13-09-2011, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Fff
Oud 13-09-2011, 17:57
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik ben nog altijd benieuwd naar welke bloedgroep ik heb xD
Ik ook!
Citaat:
Damn.. Ik ben nog altijd benieuwd naar welke bloedgroep ik heb xD
Weer die xD "Ik probeer het te minderen".. jajajajajajaja
Oud 13-09-2011, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Fff
ja dat is toch ongezond? Geen wonder dat het zelfmoordpercentage zo hoog ligt.
Oud 13-09-2011, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Oud 13-09-2011, 18:01
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik ook!

Weer die xD "Ik probeer het te minderen".. jajajajajajaja
SHIT.... Hoe moet ik dit doen
Oud 13-09-2011, 18:02
Verwijderd
Aargh wat kut Luud
Oud 13-09-2011, 18:02
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
SHIT.... Hoe moet ik dit doen
Ik volg je wel en reageer als je het weer doet
Oud 13-09-2011, 18:03
Verwijderd
Sterkte Luud
Oud 13-09-2011, 18:04
Verwijderd
ik ben zo blij want quis heeft EINDELIJK internet in dat godvergeten Den Haag!
Oud 13-09-2011, 18:07
Verwijderd
Oud 13-09-2011, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Jammer
Oud 13-09-2011, 18:22
Verwijderd
Citaat:
ik ben zo blij want quis heeft EINDELIJK internet in dat godvergeten Den Haag!
Jow en nu gaat ze zitten bellen.

Wat was dat zen zeg, avond in avond uit met mezelf opgescheept zitten en enkel de oude muziek die nog op mijn laptop stond luisteren.
Oud 13-09-2011, 18:23
Martiño
Martiño is offline
aai voor luud
Oud 13-09-2011, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Kan dat niet in België of een ander buurland?
Oud 13-09-2011, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Jow en nu gaat ze zitten bellen.

Wat was dat zen zeg, avond in avond uit met mezelf opgescheept zitten en enkel de oude muziek die nog op mijn laptop stond luisteren.
Komt door Lorelei en d'r bus!
Oud 13-09-2011, 18:28
Verwijderd
Citaat:
ja dat is toch ongezond? Geen wonder dat het zelfmoordpercentage zo hoog ligt.
Ja Hebben ze gezegd waarom het zo lang duurt? Ik snap het niet zo goed, want het is toch helemaal geen bijzonder dure of ingewikkelde behandeling. Kwestie van hormonen en klaar. (Of denk ik nu te simpel?) Als het door de bezuinigingen komt dan moeten ze snijden in het gedoe eromheen, niet de wachttijden langer maken.

Als dit zo doorgaat zou ik inderdaad zo zoetjes aan beginnen met kijken naar de mogelijkheden in het buitenland.
Oud 13-09-2011, 18:30
Geel
Geel is offline
Fizzle, wat is een Grid Girl?
Oud 13-09-2011, 18:31
Verwijderd
Een pitspoes.
Oud 13-09-2011, 18:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
In fucking Assen
Oud 13-09-2011, 18:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
O wait, wie deed dat ook alweer nog meer? Apate?
Oud 13-09-2011, 18:33
Verwijderd
Is het ook niet wat voor jou, CR?
Oud 13-09-2011, 18:33
Miekje*
Miekje* is offline
Hallo piep0l! Ik heb vandaag alleen maar hoorcolleges gehad, en dat was zo saai en eentonig en vervelend en ik heb een houten achterste gekregen van de ongemakkelijke stoelen op school /mopperklaag.
Oud 13-09-2011, 18:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Is het ook niet wat voor jou, CR?
Nou nee. Wel lekker dichtbij huis though. Hm.
Oud 13-09-2011, 18:36
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
pfff.. had ik eerst ook. Maar bij ons hebben ze sinds kort die college zalen vernieuwd en zitten die stoelen zoveel beter
Oud 13-09-2011, 18:36
Verwijderd
De klapstoelen in de collegezalen van de RU zitten doorgaans prima gelukkig. Alleen de beenruimte had in sommige zalen wat beter gekund.
Oud 13-09-2011, 18:37
Martiño
Martiño is offline
hmmm, knoflook, mozzarella, tomaat en basilicum

Regels voor berichten