Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2013, 17:46
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
uhu iknow maar stel dat hij hem zou voelen of wat dan ook dan zou ik hem eruit kunnen halen
maar oke ik overleg wel met m'n huisarts
thnx
Oud 05-06-2013, 00:17
hardstylemeisje
Avatar van hardstylemeisje
hardstylemeisje is offline
hallo.
k heb een vraagje en een probleempje.
k ben nu ongeveer 2 maanden bezig met de pil, maar ben nu al 2 weken ongesteld. de 1ste week had ik hem gewoon doorgeslikt terwijl ik het was. maar nu ben ik toch maar voor de zekerr heid een week gestopt met slikken, maar ben het alsnog. maar normaal was ik het gewoon normaal 1 week of zal het komen omdat ik hem toch de 1ste week toch doorgeslikt heb terwijl ik ongesteld werd. ?
hopelijk weten jullie iets?
Oud 05-06-2013, 17:17
Verwijderd
Als je een doorbraakbloeding hebt en al minimaal drie weken hebt geslikt, kun je maar beter even stoppen inderdaad. In de tweede helft van de stopweek heb je dan pas je 'echte' bloeding. Zolang je blijft slikken is het vaak een sluimerende bloeding tot aan de 'echte'. Dat kan dus best lang worden, opgeteld. Maak die periode zo kort mogelijk door zo snel mogelijk (na 3 weken slikken) te stoppen. En op termijn kun je misschien even terug naar de huisarts, want misschien is je pil wel aan de lichte kant.
Oud 06-06-2013, 10:20
Verwijderd
Overigens is het vergeten of je de nuvaring 2 of 3 weken in hebt wel heel erg dom, je krijgt er stickertjes bij voor in je agenda waarmee je kan bijhouden op welke datum je hem hebt ingedaan, op welke datum je hem er dus weer uit moet halen en de volgende week er weer in moet doen.
Oud 06-06-2013, 19:07
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Overigens is het vergeten of je de nuvaring 2 of 3 weken in hebt wel heel erg dom, je krijgt er stickertjes bij voor in je agenda waarmee je kan bijhouden op welke datum je hem hebt ingedaan, op welke datum je hem er dus weer uit moet halen en de volgende week er weer in moet doen.
oke dat is wel handig

ik vroeg me af of de ring in kan doen meteen de dag na de laatste pil? of moet ik eerst de pillen met de niet werkzame stoffen slikken, dus de stopweek, en dan pas de ring?
Oud 06-06-2013, 19:48
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
oke dat is wel handig

ik vroeg me af of de ring in kan doen meteen de dag na de laatste pil? of moet ik eerst de pillen met de niet werkzame stoffen slikken, dus de stopweek, en dan pas de ring?
mag allebei!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 06-06-2013, 20:17
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
mag allebei!
oke mooi thanks!
Oud 10-06-2013, 15:56
hardstylemeisje
Avatar van hardstylemeisje
hardstylemeisje is offline
bedankt voor de tip. ik ben er vanaf na een week gestopt te zijn. en het is gewoon weer normaal.
Oud 11-06-2013, 14:29
Verwijderd
Hmm vreemd, ik had zondag mijn laatste pil na hem een maand doorgeslikt te hebben (doe ik anders nooit), en toen kreeg ik vannacht een bloeding. Ik dacht, dat is gek, word wel heel snel ongesteld na de laatste pil. Maar het lijkt ook bij die ene bloeding gebleven te zijn, nu is het weer weg
Normaal word ik altijd zo'n 5 a 6 dagen na de laatste pil ongesteld.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Oud 11-06-2013, 18:44
Verwijderd
Kan toch gewoon een doorbraakbloeding zijn die toevallig valt als je net gestopt bent? Je zat nog in de periode dat je op zich nog gewoon door had kunnen slikken, dus het valt nog onder bloeding tijdens het slikken. Je zult tegen het weekend wel gewoon ongesteld worden.
Oud 12-06-2013, 16:10
Verwijderd
Oke dan Ik heb het nog nooit eerder gehad, maar komt misschien door het doorslikken dan. Het is nu ook nog een beetje af en aan maarja
Oud 13-06-2013, 22:23
Verwijderd
Hoi, ik ben gister begonnen met de pil en heb begin volgende maad een stop week, maar wil die weekje later doen, dus een gedeelte van de 2e strip, moet ik die strip van weg gooien? en op welke dag krijg meestal doorbraakbloeding, ik wil dat dus niet op een dag dat ik ergens heen moet.
Oud 14-06-2013, 13:18
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
nouja doorbraakbloeding heb je niet bij elke pil he?
en ik zou dan eigenlijk gewoon 1 strip, doorbraakbloeding overslaan en dus meteen door naar de andere strip en die dan helemaal afmaken, dat is volgensmij wel het makkelijkst en ze zeggen dat het niet uitmaakt om de pil door te slikken.
Oud 14-06-2013, 15:15
Verwijderd
Bij elke pil kun je doorbraakbloedingen krijgen, al is het maar omdat je diarree hebt en de stoffen niet goed opneemt. Je kiest ook nooit ervoor, dus overslaan is al helemaal geen optie.

Na 3 weken (21 pillen) kun je op elk gewenst moment stoppen, en de rest gelukkig toch gewoon bewaren voor de volgende ronde. Alle pillen zijn hetzelfde in die strip, tenzij de arts heeft gezegd van niet.

Krijg je een doorbraakbloefing (bloedverlies terwijl je slikte), en heb je al drie weken geslikt, doe je stopweek dan toch direct. Nog geen drie weken, dan toch die volmaken.

Wat veel meisjes doen is een reststrip hebben, zodat je elke maand een gewone strip gebruikt maar valt er een pil in de gootsteen of moest je meteen overgeven, dan heb je een strip waarvan je er gewoon een kan pakken in de plaats, om dan weer door te gaan met die complete. Dat zou jij bijvoorbeeld met die halve kunnen doen. Jouw backup.
Oud 14-06-2013, 22:00
Verwijderd
Ik kan kiezen of stop week 1 t/m 7 juli (5 juli uitje) of stopweek overslaan en een week later nemen omdat ik dan geen uitjes. Maar dan vraag ik me tog af waarom stopweek overslaan als je tog doorbraakbloeding krijg, tog net zo veel als een gewoone menstruatie? en het is tog juist de bedoeling dat je die kan plannen (soort van) ?
Oud 14-06-2013, 22:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Doorbraakbloedingen kan je niet plannen en je weet ook nooit van te voren hoe heftig het is of niet. Alleen je onttrekingsbloeding (nep-mensturatie) kan je dus plannen door door te slikken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-06-2013, 22:06
Verwijderd
Hmm oke, stop week later of stop week gewoon aan einde van de strip,hm wat zou jij/jullie doen?
Oud 15-06-2013, 19:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik slik hem altijd 6 maanden door en ik heb nog nooit een doorbraakbloeding gehad, zelfs nu nog niet met mijn lichtere pil. Lijkt me onwaarschijnlijk dat het bij jou na anderhalve strip wel gebeurt (al sluit ik niks uit, want ik ben geen dokter). Zou dus gewoon doorslikken en dan een stopweek houden, aan het einde van de tweede strip dus
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 17-06-2013, 09:02
Verwijderd
Kan ik niet de stop week 1 week opshuiven?
me dokter zij dat ik niet minder dan 1 strip mogt gebruiken dus ik weet niet of het wel of niet kan,
en andes doe ik wat jij doet
Oud 17-06-2013, 13:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Minder dan één strip kan idd niet want dan ben je niet veilig. Je kan ook één week doorslikken, net wat jou het beste uitkomt zolang het maar minimaal één hele strip is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-06-2013, 18:14
Verwijderd
Aangezien je nog niet zo lang aan de pil bent, lijkt mij 1 week extra slikken een beter idee dan een hele strip. De rest van die strip gebruik je dan als reservepillen.
Oud 17-06-2013, 20:38
Verwijderd
Ow dat veilig hoeft niet van mij ben niet actief op sexueel gebied.

Bedankt trouwens, zal kijken wat het beste uitkomt
Oud 23-06-2013, 15:42
Droppiex
Avatar van Droppiex
Droppiex is offline
Als allereerst wil ik zeggen, ik slik de pil niet om niet zwanger te worden, ik heb ook nog geen seks en ben dat voorloppig niet van plan. Maar mijn vraag is: kun je halverwege je cyclus beginnen met de pil te slikken? Hoewel halverwege mijn cyclus.... ik word altijd midden in de maand ongesteld maar mijn ongesteld is nu al een week te laat en ik moet echt beginnen met de pil te slikken omdat ik van 15 juli tot en met 26 juli op vakantie ga en ik wilde dan de pil doorslikken zodat ik niet ongesteld kan worden op vakantie en ik wilde de pil ook gaan slikken voor mijn acne. Dus mijn vraag is: kun je met de pil beginnen wanneer je wilt? dus gewoon halverwege je cyclus.
Oud 23-06-2013, 15:47
Verwijderd
Er is voor dit soort vragen een prachtig algemeen topic .

Verder, lees je bijsluiter. Bij de meeste pillen kan je gewoon beginnen voor zover ik weet, je bent dan niet direct beschermd. Aangezien je geen seks wil hebben lijkt dat me niet zo problematisch.
Oud 23-06-2013, 15:52
Verwijderd
Als je de pil niet gebruikt tegen zwangerschap, kun je gewoon op elk moment dat je wilt beginnen.

(mocht je in de toekomst wel seks gaan hebben: als je niet tijdens je menstruatie begint, beschermt de pil vanaf de 2e pilstrip tegen zwangerschap)
Oud 23-06-2013, 16:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Zo, even samengevoegd met het centrale topic.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 29-06-2013, 07:18
Verwijderd
Ik heb gister de pil vergeten nam hem normaal om kwart over 11 (avond) en nu heb heb ik hem om 10 over 12 snachts genomen, het is in me 3e week is het erg?

Laatst gewijzigd op 29-06-2013 om 07:55.
Oud 29-06-2013, 08:33
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het zal niet zo heel veel uitmaken dat je hem een uur later hebt ingenomen, maar denk er wel aan dat de pil het meest betrouwbaar is als je hem structureel inneemt, op ongeveer hetzelfde tijdstip (niet de ene dag 8 uur 's ochtends en de andere dag 4 uur 's middags). Als dat lastig is, overweeg dan bijv. een reminder in je telefoon te zetten waardoor je hem iedere dag op hetzelfde moment neemt.
__________________
you're not my demographic
Oud 01-07-2013, 21:19
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Als 23 of 00 niet ongeveer hetzelfde tijdstip is, wat dan wel? :/
Oud 01-07-2013, 22:16
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik zeg toch ook niet dat het een probleem is
__________________
you're not my demographic
Oud 03-07-2013, 20:47
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Door hoe je je reactie verwoord hebt en die opmerking over reminder in je telefoon, lijkt dat wel
Oud 06-07-2013, 22:30
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Okee nu ben ik zelf een pil vergeten een pil uit de eerste week en ik heb in de week ervoor seks gehad. Bijsluiter en Google zeggen dat ik mijn huisarts moet raadplegen, maar dat gaat moeilijk in t weekend. Wat kan ik doen? Is er nu een serieus risico dat ik zwanger ben? Die kans is in de eerste week toch inieminie? Toch? :l
Oud 06-07-2013, 22:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Morning Afterpil of is dat al te laat? Anders huisartsenpost bellen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-07-2013, 22:44
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Ik ben em donderdag vergeten, kwam daar gisteravond achter maar was zo moe dat t niet tot me doordrong dit is nog nooit gebeurd, dus ik heb echt geen idee ik hoop dat iemand hier weet wat mijn huisarts zou zeggen
Oud 06-07-2013, 22:47
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Kan zaad echt een week blijven leven? :l

Ps ik ben een beetje geschokt dat ik dit allemaal niet weet
Oud 06-07-2013, 22:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar wanneer had je seks gehad en je hoeveelste pil was het die je vergeten ben. Ik zou de HAP bellen, daar zijn ze ook voor (ook om je gerust te stellen).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-07-2013, 22:59
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Zondag voor t laatst seks, donderdag pil vergeten en dat was de tweede van de strip.

Kan ik nu gewoon bellen ja?
Oud 06-07-2013, 23:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou het doen ja, je kan ook morgenochtend bellen als je dat liever doet maar dan zit je misschien nog een nacht onnodig in de stress.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-07-2013, 23:23
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Ik heb gebeld en niks aan de hand fiew
Oud 07-07-2013, 07:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Fijn
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-07-2013, 19:23
Verwijderd
Kan het niet geloven dat artsen de pil zo makkelijk weggeven.
De pil kan inderdaad tijdelijk ervoor zorgen dat je borsten iets groter worden. Maar door de pil krijg je ook een verhoogde kans op borstkanker. En als je het veels te lang gebruikt is je eigen lichaams productie van het hormoon drastisch verminderd waardoor je een hoge testosteron kan krijgen direct na het stoppen met de pil met als gevolgen: meer lichaamshaar en een dieper mannelijke stem.
Zo zijn er ook nog veel meer nadelen ervan.
Oud 07-07-2013, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Kan het niet geloven dat artsen de pil zo makkelijk weggeven.
De pil kan inderdaad tijdelijk ervoor zorgen dat je borsten iets groter worden. Maar door de pil krijg je ook een verhoogde kans op borstkanker. En als je het veels te lang gebruikt is je eigen lichaams productie van het hormoon drastisch verminderd waardoor je een hoge testosteron kan krijgen direct na het stoppen met de pil met als gevolgen: meer lichaamshaar en een dieper mannelijke stem.
Zo zijn er ook nog veel meer nadelen ervan.
Bron?
Oud 07-07-2013, 23:20
luna-23
luna-23 is offline
hey,
mijn laatste pil slik ik nu altijd op zaterdag en dan word ik op zondag ongesteld maar eigenlijk vind ik dat super onhandig en wil ik het een dag opschuiven zodat ik mijn laatste pil op zondag neem, een week stop en op maandag me 1ste pil weer neem maar hoe verschuif ik het dan?
Oud 08-07-2013, 06:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een pil extra slikken uit een reserve strip en dan stoppen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-07-2013, 22:43
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Of je nieuwe strip op maandag beginnen! Overigens kan ik je niet garanderen dat je dat beschermd bent, maar als het daar niet om gaat, is het prima.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 09-07-2013, 09:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Of je nieuwe strip op maandag beginnen! Overigens kan ik je niet garanderen dat je dat beschermd bent, maar als het daar niet om gaat, is het prima.
sterker nog, dit zou ik alleen doen als je GEEN seks hebt want met deze tactiek ben je nog 7 dagen lang niet beschermd tegen zwangerschap.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 09-07-2013, 10:41
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
En vergeet seks in de week ervoor niet! Ooohhh de stress
Oud 09-07-2013, 18:44
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
sterker nog, dit zou ik alleen doen als je GEEN seks hebt want met deze tactiek ben je nog 7 dagen lang niet beschermd tegen zwangerschap.
Of je begint meteen de maandag erna, en je neemt geen stopweek van 8 dagen (wat dus onveilig is) maar ééntje van 1 dag? Of inderdaad 1 (of 8 of 15 of...) extra pil(len) slikken, zodat je meer dan 1 strip hebt geslikt en dan op zondag dus de laatste nemen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 11-07-2013, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Bron?
Dit waren bijwerkingen wat ik vaak gelezen heb op het internet, maar er zal vast wel een bron zijn die dat bevestigd. Maar het blijft wel een kunstmatige toename van het hormoon. Bij testosteron bijvoorbeeld neemt het eigen lichaams testosteron productie af als je een tijdje van buiten af testosteron in je lichaam krijgt. En als je het een te lange tijd/te veel gebruikt dan kunnen je ballen krimpen doordat ze niets meer te produceren hebben. Het schade kan zelfs permanent blijven en kan een testosteron gebruikende man na zijn kuur zelfs borst vorming krijgen. Hier was wel zeker een bron voor. Ook bij vele andere hormonen is dat zo, zoals bij melatonine(slaaphormoon).
Oud 15-07-2013, 15:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik nu drie maanden merkloze stediril 30. Afgelopen weekend was ik ongesteld maar dat was heel licht, veel lichter dan normaal. Een mini tampon was na zes uur nog nauwelijks gevuld. Erg onhandig dus eigenlijk maar normaal ben ik ook heviger ongesteld, dan moet ik normale tampons wel om de drie/vier uur wisselen op het hevigste punt. Hoe kan dat? Kan mijn lichaam na drie maanden toch anders reageren op m'n nieuwe pil (hiervoor slikte ik al jaren Yasmin). Zwanger is eigenlijk geen optie want ik ben geen pil vergeten en heb altijd seks gehad met condoom dus die kans is wel zeer klein.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Lichaam & Gezondheid de pil
moison100
5 04-07-2003 11:28
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.