Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben ook wel benieuwd, ja.
Maar ik zou er niet te veel waarde aan hechten, eigenlijk. Dit gaat over een subsidieaanvraag, toch? Je kunt als kunstenaar beter op eigen houtje dingen doen, met eventueel een parttimebaan ernaast. Scheelt je een hoop gezeik en je bent van niemand afhankelijk. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() En waarom ik er onzeker van word.. ik ben per definitie erg onzeker over mijn werk en deze paar regels raakten een gevoelige snaar, omdat ze precies samenvatten wat ik al heel vaak van anderen heb gehoord. Dingen à la 'je werk is een lege huls' / 'wat jij doet is alleen maar een knap kunstje' / 'je kunt beter illustrator worden'. Ik kan er prima mee leven als iemand zich niet aangesproken voelt tot mijn werk of dat het gewoon totaal niet iemands smaak is, maar door zulke uitspraken en dus ook die van die adviescommissie voel ik me niet gezien / ondergewaardeerd en dat maakt me af en toe heel kwaad. ![]() |
![]() |
|
@poedeliewoeps: In musea als het Louvre zie je genoeg schilderijen die weinig diepe betekenis hebben, maar die tering mooi en duur zijn. Als er iemand niet onzeker moet zijn over zijn/haar werk, ben jij dat wel. Het is misschien niet iets vernieuwends (in de zin van met gekleurde koffiecupjes een afbeelding maken), maar waarom zou alleen dat goed zijn? Jij bent heel goed in wat je doet. Punt. En die commissies kunnen bijna geen subsidies meer geven, dus 'verzinnen' ze er een argument bij. Ze moeten al van veel projecten de subsidies schrappen.
Heb je met mensen gepraat die vaker subsidies hebben aangevraagd? Misschien dat dat wel helpt, dan weet je wat de commissie graag wil horen..
||
Citaat:
Het probleem is dat er gewoon geen enkel budget voor is thuis. in april worden mijn reiskosten 40 euro goedkoper, precies de prijs van een maand sporten, dus ik dacht dat het dan wel zou kunnen maar daar zijn mijn ouders het ook nog niet mee eens. Ik denk dat het toch maar hardlopen met de hond wordt ofzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet trouwens ook wel sportscholen kunnen vinden voor minder dan 40 euro per maand, hoor. Er zijn er genoeg voor minder dan 20. Maargoed, hardlopen is ook een manier om spanning kwijt te raken, natuurlijk ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dag vol stress, eerste uur zou ik die presentatie hebben, maar die ging niet door want de docent was ziek, daarna 3 uurtjes les gehad, en toen pauze, op weg naar de kantine flauwgevallen waardoor mijn frans docente hysterisch werd en ik de hele pauze in de verzorgingsruimte heb moeten doorbrengen *zucht* toen nog 2 uurtjes les gehad en 1 uurtje bijles en toen was ik kwart voor 5 thuis -___-
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kwam erachter dat mijn skeelers ook nog passen, ook leuk om weer eens te doen ![]() OT: Broertje is gister voor de laatste keer op maandag naar de naschoolse opvang geweest, nu nog een paar weken alleen woensdag en donderdag en daarna stopt hij helemaal. Als ik nu zie hoe mijn moeder op hem reageert maak ik me echt zorgen over hoe dat moet gaan dan. Zeker nu papa met zijn nieuwe baan ook vaak pas om 6 uur ofzo thuis is. Ik heb ergens ook echt het vermoeden dat mijn mentor iets over mij tegen de klas heeft gezegd, in positieve zin dan. Mijn mentor weet dat ik me de laatste tijd niet goed voelde in de klas, en ze weet ook wat er de laatste jaren is gebeurd enzo, en ineens echt heel plotseling doet iedereen gewoon aardig tegen me en vragen ze hoe het gaat enzo. En gister op de terugweg ben ik een vriend van me weer tegengekomen die ik al een week of 6 niet meer gezien had, was ook wel weer eens gezellig. En ik had gister de eindpresentatie van deze periode op school en die ging beter dan ik dacht. Mijn oma heb ik echt al heel lang niet meer gezien, ik zie haar nu eigenlijk alleen nog met verjaardagen en feestdagen en dat vind ik echt meer dan genoeg. Ik weet dat ik me niet meer in kan houden zodra ze weer eens een idiote opmerking maakt, maar ik weet ook dat dat thuis dan nog veel erger wordt dan tussen mij en mijn oma omdat pap dan helemaal boos gaat worden, die is sowieso al boos als ik ook maar iets zeg wat die vrouw niet handig aanpakt. En mijn nicht heeft blijkbaar ook weer een nieuwe vriend(volgens mij al de 4de in een jaar) maar ik weet gewoon dat ik er beter uit de buurt kan blijven omdat ik die jongens waar zij mee omgaat nooit uit kan staan. Een vriendin van mij die mijn nicht ook goed kent wist me dat weer te vertellen, want mijn nicht heb ik ondertussen zelfs verwijderd van facebook en het zo ingesteld dat ze ook geen verzoeken meer kan sturen. Ik wil gewoon die familie een keer de waarheid vertellen, en geen flauwekul meer van aardig doen op verjaardagen omdat er dan anderen bij zijn, maar gewoon zeggen wat ik vind van hun. Van mijn part zie ik ze nooit meer, of bijna nooit, maar ik wil gewoon rust wat dat betreft en niet nog jarenlang zo doorgaan. En eens niet meer overal 'de nicht van' genoemd worden, want dat is nu wel lang genoeg zo en ik wil ook gewoon niet meer dat overal waar ik om iedereen vraagt hoe het met mijn nicht is omdat iedereen haar zo aardig vind. Dat moeten ze dan maar aan haarzelf vragen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb vandaag een bord gebroken en hoewel ik in eerste instantie van frustratie over mijn eigen achterlijkheid een mes door de keuken smeet (niet zo slim want het was een duur steakmes), heb ik het heel snel naast me neer kunnen leggen. 10 minuten later dacht ik er al niet meer aan en als ik nu naar de scherven kijk, kan het me niet zo heel veel boeien. Vroeger zou ik de hele dag over de zeik zijn geweest, en me triest hebben gevoeld over dat mijn set niet meer compleet is. Tof is het niet, maar ach, het is maar een bord. Als het ooit zo ver is dat ik niet meer kan eten omdat ik geen borden meer heb, koop ik wel nieuwe, of ik duik op de zolder bij mijn grootouders, gegarandeerd dat ik daar nog 3 volledige setten vind
![]() Ik waardeer dit nieuwe leven wel ![]() |
![]() |
|
vanochtend wezen bloedprikken.
daarna even gestofzuigd. daarna 2x de hond uitgelaten. vanmiddag even met me moeder naar het dorp geweest. net gegeten met een van de buren. dadelijk met de leiding naar me oud huis genootje toe die ergens anders woont. en daarna lekker in me huis pak niks doen.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
OT: Ik voel me erg belabberd. De griep is geloof ik al weer over, snel gelukkig, maar ik heb voor de derde nacht op rij heel slecht geslapen en gisteren en vannacht heb ik m'n longen uit m'n lijf gehoest, wat mijn buikspieren niet leuk vonden waardoor die bij elke hoest of nies veel pijn deden. Ik ben nu echt teringmoe en ik kan mijn ogen maar halfopen houden, maar het lijkt me ook geen goed plan om nu te gaan slapen want dan slaap ik vannacht waarschijnlijk weer heel slecht en als dat zo is voel ik me nog ellendiger. ![]() |
![]() |
|
Vakantie, alle tijd om aan mijn portfolio te werken,maar de inspiratie van een derdehands dood paard! Ik denk dat het uit gaat draaien op heel veel oefenen ofzo.
En verder wordt ik een beetje depressief van al die carnavalsfoto's op facebook, ik wou dat ik ook gewoon een groep had waar ik mee kon carnavallen ofzo, maar ik zit voor het 3de jaar op rij doodsaai thuis. |
![]() |
||
Citaat:
ik heb ook geen groep waar ik carnaval mee vier. en doe er nooit wat aan al 18 jaar niet
|
Vriendin uit de klas vroeg ineens na de pauze aan me wie van de twee jongens waar we net mee stonden te praten ik nu leuker vond. Andere klasgenoot stond erbij. Ik had die vriendin twee maanden terug in vertrouwen verteld dat ik die ene jongen wel zag zitten, maar op t moment ben ik daar ook helemaal zo zeker niet meer van. En dan vraagt ze er ineens naar met anderen erbij, arrg! En ik werd nog rood ook... Terwijl ik het eigenlijk gewoon helemaal niet weet, omdat de een leuker was en omdat ik met de ander recent veel opgetrokken heb en ik voor geen van beide echt gevoelens heb die verder reiken dan "wel leuk".
|
Verwijderd
|
Bijpraten via FB met een van mijn beste vriendinnen in het middelbaar ^^ we zijn tot de conclusie gekomen dat we elkaar al bijna 11 jaar niet meer hebben gezien (kraamvisite en haar dochter wordt 11 nu) en dat daar dringend verandering in moet komen. Zij woont nu aan de kust dus ik heb een uitnodiging voor een weekendje aan zee
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vandaag een best goed dagje gehad, voelt best fijn. Maar een paar inzakmomentjes gehad, maar omdat vandaag echt alles meezat duurden die gelukkig niet zo lang ![]() Nu zo lekker gaan slapen, morgen druk dagje dus hopelijk geen rotdromen voor mij vng ![]() x |
![]() |
|
Mijn biologiedocent kan geen les geven, zijn manier van lesgeven is bagger, daar komt nog eens bij dat hij geen orde kan houden, dan vliegen de pennen, dozen en propjes door de lucht, hij is zo inconsequent als wat, hij dreigt en af en toe geeft hij iemand een lullige straf, vooraan in de klas zitten. Ik gooi er ook lustig op los, maar hij is gewoon zielig, het liefst zou ik niet hoeven gooien, maar hij vraagt erom, en de sfeer is ernaar. Ik leer niets in de lessen, en daar komt bij dat ik uit boeken van de 2e leer, ik zit in de 3e, deze stof is gesneden koek voor mij.
|
Verwijderd
|
En het komt dan niet in je op om met de docent of met de directie ofzo te gaan praten? Niemand vraagt erom dat er dingen door zijn klas gesmeten worden, tenzij het een gore klootzak is, maar dan durf je niet te gooien + je noemt hem zielig dus eigenlijk zijn jullie met zijn allen gewoon aan het pesten. Dat is pas zielig, met zijn allen tegen één.
|
![]() |
|
Ik zou sowieso aangeven dat jullie achterlopen met de leerstof. Als je straks in de vierde een andere leraar krijgt en blijkt dat jullie een jaar achterlopen, is dat namelijk nogal lullig.
Ik heb het momenteel veel te druk. Nog altijd heb ik last van het feit dat als ik veel dingen doe, ik me veel te druk voel, maar als ik te weinig dingen naast mijn werk doe, ik me een beetje depri ga voelen. Het is moeilijk om de goede balans te vinden. Maar ondertussen vergeeet ik af en toe dat full-time werken eigenlijk best veel energie kost in vergelijking met studeren, dus dat ik helemaal niet 5 van de 7 avonden vol moet plannen met dingen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Bah, het gaat vandaag echt niet. Werd al niet lekker wakker, bedacht me dat ik iets stoms gedaan heb. Vraag hulp bij een oplossing en krijg het helemaal over me heen dat ik niet zo dom had moeten zijn en dat ze echt niet helpt. En nu voel ik me eigenlijk heel erg alleen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |