Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2013, 20:21
Turk February
Turk February is offline
Ik bezit de onderste, maar daar ben ik gezien de kattenscène niet zo blij mee.

Wel een geniale regisseur als het op stijl aankomt. Vooral Susperia.
Oud 24-01-2013, 20:35
Verwijderd
Susperia is awesome <3
Oud 24-01-2013, 20:37
Verwijderd
Ik ga Matilda in het Engels bestellen. Maar de bol.com bon is 25 euro, dus er moet nog wat bij.
Oud 24-01-2013, 20:38
Verwijderd
Terry Pratchett

maar waar moet ik dan beginnen?
Oud 24-01-2013, 20:39
Verwijderd
Oh, hij heeft gewoon 1 serie. Dat maakt het makkelijk.
Oud 24-01-2013, 20:41
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Nee, want 'baby' is genoeg vernederlandst om een Nederlands woord te zijn. Is er überhaupt een ander woord voor een baby?

Je zegt toch ook 'dudes' en niet 'duden'.
Maar in het Nederlands heeft sowieso niet elk meervoud een -n hoor, meervoud met -s is heel gebruikelijk (appels, agenda's, knuffels enz.). Geen reden dus om 'dudes' in het Nederlands ineens te veranderen in 'duden'.
Oud 24-01-2013, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Maar in het Nederlands heeft sowieso niet elk meervoud een -n hoor, meervoud met -s is heel gebruikelijk (appels, agenda's, knuffels enz.). Geen reden dus om 'dudes' in het Nederlands ineens te veranderen in 'duden'.
Eenlettergrepige woorden krijgen toch een meervoud op -en? Althans, dat is mij geleerd.
Oud 24-01-2013, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Terry Pratchett

Going Postal!

Of nouja, je kan ook helemaal vanaf het begin beginnen, natuurlijk. Maar Going Postal is een goed boek om te kijken of je 't wat vindt.
Oud 24-01-2013, 20:49
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Eenlettergrepige woorden krijgen toch een meervoud op -en? Althans, dat is mij geleerd.
Oh. Dat zou best kunnen, ik heb er nooit een regel bij geleerd
Verwijderd
Citaat:
Terry Pratchett

Mm, ik zou Mort doen. Om mee te beginnen.
Verwijderd
Ja hij werd laatst opgehemeld door allemaal mensen die in dezelfde adem Douglas Adams aan het ophemelen waren, dus ik dacht, die mensen hebben wel smaak!

En over het algemeen, als iemand een beetje kan schrijven, vind ik het al gauw goed, ik ben niet heel moeilijk met boeken
Oud 24-01-2013, 20:55
Verwijderd
hm ik begin toch bij het begin denk ik
Oud 24-01-2013, 20:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jongens, weltrusten!
Oud 24-01-2013, 21:00
Verwijderd
Hm en ga ik dan voor de hardcover, deel 1&2 samen in 1 hardcover (is goedkoper), of een paperback (is natuurlijk nog goedkoper)? Als ik het niets vind is een hardcover zonde van 't geld, maar de kans is klein dat ik het niets vind, en als ik de rest van de serie ook wil, is een paperback weer zonde want boeken koop je ook om mooi in je boekenkast te zetten.
Oud 24-01-2013, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Heb je me ooit betrapt op woorden als 'agendaen'? Ik ben ervan op de hoogte dat je in de Nederlandse meervoudsvormen afgezien van de mooie uitgang -en ook de fraaie uitgang -s hebt.

Zelfstandige naamwoorden krijgen echter in principe altijd een -en, behalve in deze gevallen, maar het woord 'dude' is niet zo'n geval, dus als je daar het Nederlandse meervoud zou doorvoeren zou het 'duden' worden.
Oud 24-01-2013, 21:03
Verwijderd
hm, van deel 3 en 4 kan ik geen hardcover vinden op bol.com, dat zou ook weer lastig zijn
Verwijderd
Citaat:
6. Leenwoorden die ook een meervoud op -s hebben in de oorspronkelijke taal
Verwijderd
Sorry Para, maar je praat poep! ;D
Oud 24-01-2013, 21:05
Verwijderd
Op amazon kan ik uberhaupt geen hardcovers vinden. Dus misschien dan toch de paperback?
Oud 24-01-2013, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Hm en ga ik dan voor de hardcover, deel 1&2 samen in 1 hardcover (is goedkoper), of een paperback (is natuurlijk nog goedkoper)? Als ik het niets vind is een hardcover zonde van 't geld, maar de kans is klein dat ik het niets vind, en als ik de rest van de serie ook wil, is een paperback weer zonde want boeken koop je ook om mooi in je boekenkast te zetten.
Als je Douglas Adams goed vindt dan vind je Pratchett sowieso ook goed, denk ik. En deel 1 & 2 zijn te beschouwen als één boek, dus ik zou de hardcover kopen.
Oud 24-01-2013, 21:06
Verwijderd
Nah, ik begin wel gewoon met de hardcover en als bol.com dan geen andere delen in dezelfde uitgave heeft, laat ik ze door de boekenwinkel bestellen en dan zal ik inderdaad de 2-in-1 doen
Oud 24-01-2013, 21:08
Verwijderd
ohja, bol.com heeft zo'n faal-winkelwagentje waarbij als je vanuit twee tabs elk een boek in je winkelwagentje doet, de tweede tab niet eens weet wat je in de eerste tab gedaan hebt.
Oud 24-01-2013, 21:08
Verwijderd
Citaat:
6. Leenwoorden die ook een meervoud op -s hebben in de oorspronkelijke taal
Ah, over 't hoofd gezien. Nouja, dan is 'dude' geen goed voorbeeld maar dat maakt cranberry's nog niet meteen minder lelijk.
Oud 24-01-2013, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Ah, over 't hoofd gezien. Nouja, dan is 'dude' geen goed voorbeeld maar dat maakt cranberry's nog niet meteen minder lelijk.
Niet lelijker dan cranberries. Als je het uitspreekt met een fake Engels accent en het schuin typt ('bij de wildschotel zaten van die echte cranberries'), okee, maar als je gewoon 'kgrenberries' zegt slaat het nergens op om het Engels aan te houden.
Oud 24-01-2013, 21:11
Verwijderd
Het is natuurlijk het beste om gewoon 'veenbes' te zeggen.
Oud 24-01-2013, 21:12
Verwijderd
Ja, veenbessen zijn duidelijk de superieure optie.

Cranberry's. Dat klinkt alsof het er drie zijn ofzo.
Oud 24-01-2013, 21:13
Verwijderd
Ik ben met Para. Cranberry's is gewoon géén porem.
Oud 24-01-2013, 21:24
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik moet trouwens nog even vertellen dat ik vandaag een stukje gefietst heb!
Oud 24-01-2013, 21:25
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
En ik heb zojuist de laatste sigaret van mijn pakje gerookt, dus dan lukt het wel om vroeg naar bed te gaan
Oud 24-01-2013, 21:26
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oh en ik heb vandaag zowaar mijn stageverslag afgemaakt!
Oud 24-01-2013, 21:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Snebbeltje was jij het nou die vioolles wilde? Heb je nog contact opgenomen met mijn schoolgenootje?
Oud 24-01-2013, 21:34
Verwijderd

<3
Oud 24-01-2013, 21:36
Qimm
Qimm is offline
hihi

oh ik ben dol op toneel, waarom doe ik dit nu pas?!
Oud 24-01-2013, 21:44
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Snebbeltje was jij het nou die vioolles wilde? Heb je nog contact opgenomen met mijn schoolgenootje?
Ja dat was ik en ik had contact opgenomen, maar het viel toch duurder uit dan ik gehoopt had en ik moet eigenlijk juist gaan bezuinigen merk ik nu. Van alles valt duurder uit dan vorig jaar dus ik kan eigenlijk helemaal niets missen
Nu kloot ik zelf maar weer wat aan. Ik ga in ieder geval wel met een vriendinnetje wat samen spelen (dubbelconcert van Bach )
Oud 24-01-2013, 21:44
Turk February
Turk February is offline
Opdat we niet vergeten:

Oud 24-01-2013, 21:47
Verwijderd
Rotzak
Oud 24-01-2013, 21:49
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
De huid in mijn gezicht wordt steeds naarder, dus ik ga een maskertje doen en dan 1 (of 2 of 3) afleveringetje House kijken
Oud 24-01-2013, 21:50
Turk February
Turk February is offline
Ik wil in Hilbrand Nawijns kin bijten.
Oud 24-01-2013, 21:53
Verwijderd
Citaat:
De huid in mijn gezicht wordt steeds naarder, dus ik ga een maskertje doen en dan 1 (of 2 of 3) afleveringetje House kijken
Sounds familiar. Maar meestal eindig ik dan met driekwart seizoen
Oud 24-01-2013, 21:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb hem laatst bij de koffie gevonden! Maar die staan in Den Bosch vrij dicht bij de bakproducten dus nu twijfel ik weer.
Ohja, koffie natuurlijk. Volgens mij weet ik zelfs hoe het pak er uit ziet
Oud 24-01-2013, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Ik wil met een grote houten plofhamer met één welgemikte, loeiharde slag z'n kop ín z'n romp tikken. *ploemp*
Oud 24-01-2013, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Gatverdamme.
Oud 25-01-2013, 08:14
Verwijderd
Dik 10 uur slapen <3 ZO FIJN.
Oud 25-01-2013, 08:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hoera! Ik ga straks mijn nieuwe baantje doen, ZIN AN!
Oud 25-01-2013, 08:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Echt te chill, mijn oppasmama is bevallen van een nieuw kindje en die belde gewoon van, hee, jij hebt weleens thuiszorg gedaan he, dus als de kraamzorg weg is, kun jij het dan van ze overnemen?
Ik: ok prima

Ze weet best dat ik geen verpleegster ben hoor maar het gaat vooral om shit in het huishouden die ze zelf nog niet zo goed kan en nouja, dingen die ik dus in de thuiszorg ook moest doen. echt nice
Oud 25-01-2013, 08:35
Verwijderd
Dat klinkt best prima!
Oud 25-01-2013, 08:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja, heb er echt zin in! En de andere twee kinderen zijn leuk dus de derde zal ook wel prima opdrogen ^^
Nou dag he!
Oud 25-01-2013, 09:05
Verwijderd
Hallo!
Oud 25-01-2013, 09:37
Qimm
Qimm is offline
hihi er loopt al de hele week een fazant door onze tuin te scharrelen
Oud 25-01-2013, 09:41
Verwijderd
Oh wauw wat leuk! Ik word al blij van de koolmeesjes op mijn balkon
Advertentie