Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2013, 21:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Is de huurdatum over twee weken al of stopt dan de inschrijving? Want het lijkt me niet dat ze binnen 2 weken mensen kunnen uitnodigen en plaatsen.
Dat gaat vaak wel heel snel. Het betekent echter niet dat je er dan ook echt in moet, maar dat het huurcontract dan ingaat. Je kunt dus overwegen één of twee weken later te verhuizen, hoewel de dubbele huur natuurlijk een beetje jammer is.

Toen ik een nieuwe huisgenoot moest zoeken in mijn vorige kamer kreeg ik daar ook echt letterlijk een week voor :') als dat niet lukte zocht de woningbouwstichting een huurder.
Oud 11-10-2013, 21:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nou ja, ik heb het idee om het écht te doen nog niet zo lang, dus dit is wel even 'woah'. Zeker als het binnen 2 weken zou gebeuren, want hoe ga ik alles zo snel verhuizen? Wanneer heb ik tijd om te klussen? Dan moet ik alles opzeggen en opzeg termijn is een maand...ieeelk!
Komt echt wel goed allemaal! *kopje thee geeft*

Je hebt 'm nog niet aangeboden gekregen. Als dat wél gebeurt zou je zelfs nog nee kunnen zeggen als het allemaal te snel is (hoewel dat wel zonde zou zijn natuurlijk ).
Oud 11-10-2013, 21:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Voor mij geldt trouwens dat hoe vaker ik zo'n angst overwin, hoe beter ik ze daarna aankan. Daarna kan je namelijk altijd tegen jezelf zeggen 'ja dit is eng, maar ik heb ook dat-en-dat gedaan en dat ging uiteindelijk goed, dus dan kan ik dit ook'.
Oud 11-10-2013, 22:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nou ja, ik heb het idee om het écht te doen nog niet zo lang, dus dit is wel even 'woah'. Zeker als het binnen 2 weken zou gebeuren, want hoe ga ik alles zo snel verhuizen? Wanneer heb ik tijd om te klussen? Dan moet ik alles opzeggen en opzeg termijn is een maand...ieeelk!

edit: Inschrijven kan tot maandag, huurdatum staat op 22 oktober.
en het huis staat er ook pas 3 dagen op. Alles moet dus heel snel, Zal wel komen omdat het studentenhuisvesting is ofzo?
Snap ik wel ik flipte ook wel een beetje toen ik hoorde dat wij 3 weken hadden om te verkassen, zeker omdat ik geen baan en geen huis heb. Gelukkig is het een maand uitgesteld, maar ik weet niet of ik met 6 weken meer kan dan met 3

Als het niet goed voelt, moet je het niet doen. Dat is makkelijk. Als jij denkt dat je niet alles kan fiksen in 2 weken, moet je je reactie weer verwijderen, anders zit je de komende 2 weken alleen maar te stressen.
Oud 12-10-2013, 01:56
Carn
Carn is offline
In de afgelopen 2 of 3 maanden hoorde ik 2 nummers waarvan ik dacht "Hey, dat is best wel aardig" op StuBru en kwam er gisteren pas achter dat het gewoon van dezelfde artiest is . Kekke popmuzak uit Nieuw-Zeeland met een stuk minder songwriters en producers in het spel dan, om maar een willekeurige crackhoer te noemen, Birdy. En dan ook nog eens goede clips laten maken, chapeau.

Oud 12-10-2013, 03:03
Carn
Carn is offline
oej jongens, een 'Nederlandse' productie!

zo, mn kwartaaltje popmuziek ook weer gehad, welterusten.
Oud 12-10-2013, 06:02
Verwijderd
Donker
Oud 12-10-2013, 06:30
Verwijderd
Je zou ook juist niet alles hoeven te regelen voordat je in dat huisje mag, maar slechts voordat je uit je huidige kamer gaat. Dus dat is minstens een maand als dat je opzegtermijn is.
Oud 12-10-2013, 06:35
Verwijderd
En hoe veel tijd klussen kost ligt er natuurlijk aan wat er moet gebeuren. Vaak moeten huizen van de woningbouwvereniging met witte muren worden achtergelaten en als je dan de vloeren kunt overnemen heb je het grote werk al wel gehad. Toen Theodoor en ik in ons vorige appartement gingen wonen hebben we een halve dag geklust en dat was alles.
Oud 12-10-2013, 06:42
Verwijderd
Volgens mij heb ik nog nooit geklust voordat ik ging verhuizen /lui
Oud 12-10-2013, 06:45
Verwijderd
Bij ons was het toen ook vooral dat we niet alleen witte muren wilden!
Oud 12-10-2013, 06:52
Verwijderd
Mja, bij mij is het deels luiheid/care, en deels dat ik gewoon steeds in prima opgeleverde woninkjes terechtkom
Oud 12-10-2013, 06:55
Verwijderd
In ons huis moest wel veel gebeuren want alles was bruin met babypoepbeige met ooit-wit-maar-nu-verrookt en op de gehele bovenverdieping lag hoogpolig ooit-wit tapijt!
Oud 12-10-2013, 07:14
Verwijderd
Jezus, wat een kou. 3 graden
Oud 12-10-2013, 07:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb me weer eens verslapen. Dit keer voor werk.
Ik heb ze ook gewaarschuwd dat ze me geen vroege diensten moeten geven. Buh.
Oud 12-10-2013, 08:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
@Carn: Dat 'royals' hoor ik wel eens op mtv. Idd best goed. Catchy als een malle.

@huisje: ik weet niet of ik kan huren, want er stond dat je onder de 29 moet zijn, en dat ben ik niet zo heel lang meer.
En qua klussen zou ik vooral m'n kamer nu weer in oude staat moeten krijgen, want de muren zijn donkerpaars.
Oud 12-10-2013, 08:17
Verwijderd
Ik maak me nu alweer zenuwachtig over of er écht een conciërge is om zometeen de deur open te doen. Vorige week was les 1 en stond ik met nieuwe leerlingen en verontwaardigde ouders voor een dichte deur En nu ben ik een half uur eerder vertrokken omdat ik het risico niet wilde lopen dat ik mijn aansluiting in Geldermalsen zou missen en dan dus te laat zou zijn (weer chaos aan het begin de les). Maar ik ga daar niet al drie kwartier staan blauwbekken voor de deur in afwachting van de conciërge. Dan maar de tijd vullen met koffie drinken bij de kiosk. En me alsnog druk maken. Moeilijk verhaal, moeilijk leven
Oud 12-10-2013, 09:11
Verwijderd
Royals van Lordi was de gehele zomer anne dr obsessielied dus die kan ik wel dromen.
Oud 12-10-2013, 09:12
Verwijderd
Citaat:
In de afgelopen 2 of 3 maanden hoorde ik 2 nummers waarvan ik dacht "Hey, dat is best wel aardig" op StuBru en kwam er gisteren pas achter dat het gewoon van dezelfde artiest is . Kekke popmuzak uit Nieuw-Zeeland met een stuk minder songwriters en producers in het spel dan, om maar een willekeurige crackhoer te noemen, Birdy. En dan ook nog eens goede clips laten maken, chapeau.

[filmpje]
[filmpje]
Ha, ik had hetzelfde met die Lorde inderdaad
Oud 12-10-2013, 09:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb m'n vorige kamer niet wit opgeleverd. Groene muur lekker groen gelaten. En in dit appartement waren ook nog gewoon een paar lelijke rode muren toen ik erin ging.

H iset inderdaad maar net wat je er zelf aan wil doen. Ik had ook alleen die rode muren over kunnen verven, maar ik wilde alles weer fris wit en andere kleurtjes. En geen vies tapijt in de slaapkamer en zeil in de hal, dus nog aardig wat geverfd en vloeren gelegd. Ben er wel echt even mee bezig geweest, maar ik ben dan ook een perfectionist.
Oud 12-10-2013, 09:22
Verwijderd
De eis die bij ons gesteld werd, was dat de muren overschilderbaar werden opgeleverd, maar er stond niet meer bij dat de muren wit moesten zijn. De muren van ons oude appartement had mijn vriendje zelf wit geschilderd, maar in ons nieuwe huis waren de muren groen. En er waren muren bij waar het behang heel erg slecht er vanaf gehaald was en daar zat dan slecht stucwerk onder, dus dat hebben we zelf nog moeten stucen. Misschien moet je even kijken wat de regels zeggen Trimm, want bij ons appartement was het ook zo dat de muren eerst wit opgeleverd moest worden, maar dat is dus verandert en hoefde dus niet meer.
Oud 12-10-2013, 09:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Kut, geen ontbijt in huis
Oud 12-10-2013, 09:37
Verwijderd
Ik ga een spruitjesquiche proberen te maken.

En mijn muren zijn nog steeds lelijk beige/gebrokenwit/kleurdieikhaat, maar toen ik hier in trok, had ik het geld niet om er mooie kleuren op te zetten. Nu ben ik aan het sparen voor schoolbordverf en andere verf en dan maar kamer per kamer ofzo. Ik zit hier toch extreem goed, verhuizen naar Nederland is de eerste jaren niet aan de orde en ik kan steeds beter om met het wonen hier.
Oud 12-10-2013, 09:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dan maar lekkere volkorencroissants met pitjes van de bakker
Oud 12-10-2013, 09:58
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Kut, geen ontbijt in huis
+1.
Oud 12-10-2013, 10:53
Verwijderd
Ik was aan t wandelen en kwam door een heul mooi natuurgebiedachtig iets met veel water en riet en eenden en zwanen. En toen dacht ik: "goh, dit is beste een goede plek om iemands lijk te dumpen. Best mooi hier, en ze vinden het nooit. En water versnelt het ontbindingsproces, toch? Het doet iig iets. Leuke plek daarvoor."
Oud 12-10-2013, 10:55
Verwijderd
Zalige quiche <3 De eerste keer dat ik zelf zo'n ding maak thuis.

Dadelijk beginnen aan bananenbrood.
Oud 12-10-2013, 10:59
Turk February
Turk February is offline
Best goed nog:

Oud 12-10-2013, 11:19
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ik was aan t wandelen en kwam door een heul mooi natuurgebiedachtig iets met veel water en riet en eenden en zwanen. En toen dacht ik: "goh, dit is beste een goede plek om iemands lijk te dumpen. Best mooi hier, en ze vinden het nooit. En water versnelt het ontbindingsproces, toch? Het doet iig iets. Leuke plek daarvoor."
Nou, mocht je me ooit vermoorden vind ik het in elk geval leuk dat je me op een plek dumpt, die daadwerkelijk mooi is.
Oud 12-10-2013, 11:54
Verwijderd
Studiedude en ik hebben nogal vaak miscommunicatie. Het is een superleuke vent en we helpen elkaar altijd met opdrachten enzo, maar op whatsapp werkt het voor geen meter.

"Lukt 't met de opdracht?"
"Nee, nog niet begonnen, ouders komen langs en huis is ontploft dus dat heeft even prioriteit"
"Jezus, echt? Wat is er gebeurd?"

Oud 12-10-2013, 12:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Lekker
Oud 12-10-2013, 12:02
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Best goed nog:

[filmpje]
Vond ik ook.
Oud 12-10-2013, 12:58
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Best goed nog:

[filmpje]
Niet gezien dat jij m ook al postte. Excusez moi.
Oud 12-10-2013, 13:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wauw, de te bestuderen tekst voor het volgende college is nog veel ingewikkelder dan die ik moest presenteren damn. Ben ik even blij dat ik die andere had. Ik snap er echt geen hol van
Oud 12-10-2013, 13:22
Verwijderd
Mijn keuken is ook ontploft na het maken van een quiche en bananennotenblueberrybrood. En ik wil nog cakejes maken ook. Ach, morgen is het zondag en ik heb geen andere plannen.
Oud 12-10-2013, 14:23
Verwijderd
De shampoo die ik altijd heb, was op bij de drogist. Ik kocht andere shampoo die ik al langer wilde proberen, maar vergat er aan te ruiken. Nu ruik ik als een grote roze kauwgombal. Ik denk niet dat ik daar blij mee ben.
Oud 12-10-2013, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Wauw, de te bestuderen tekst voor het volgende college is nog veel ingewikkelder dan die ik moest presenteren damn. Ben ik even blij dat ik die andere had. Ik snap er echt geen hol van
Welke moest je presenteren en welke heb je nu? Ik hoop voor je dat Judith Butler bij jullie buiten beschouwing blijft, maar dat zal wel niet.
Oud 12-10-2013, 17:29
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hé, Ulver komt naar Helsinki en ze hebben een nieuwe plaat. Muziekliefhebbers naamzoek.
Oud 12-10-2013, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Hé, Ulver komt naar Helsinki en ze hebben een nieuwe plaat. Muziekliefhebbers naamzoek.
In februari spelen ze gelukkig ook in 013.
Oud 12-10-2013, 17:32
Verwijderd
Oh, en Swans komt maandag ook met een nieuw live-album.
Oud 12-10-2013, 17:33
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oh, en Swans komt maandag ook met een nieuw live-album.
Weer net zo toegankelijk als de vorige?
Oud 12-10-2013, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Weer net zo toegankelijk als de vorige?
Helaas wel ja.
Oud 12-10-2013, 17:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
Vowel heeft de stereotypen m.b.t. vrouwen en de weg vinden wel weer bevestigd! Ze is haar broertje op gaan halen van het vliegveld, maar op de weg terug heeft ze twee keer de verkeerde bus gepakt, op een route die ze al zeker tien keer heeft afgelegd. Goed, het is donker, maar dan nog!
Oud 12-10-2013, 18:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Studiedude en ik hebben nogal vaak miscommunicatie. Het is een superleuke vent en we helpen elkaar altijd met opdrachten enzo, maar op whatsapp werkt het voor geen meter.

"Lukt 't met de opdracht?"
"Nee, nog niet begonnen, ouders komen langs en huis is ontploft dus dat heeft even prioriteit"
"Jezus, echt? Wat is er gebeurd?"

Vast een heel opgeruimd type
Oud 12-10-2013, 18:22
Verwijderd
Kookdagje vandaag. Nu staat er bloemkoolsoep op.
Oud 12-10-2013, 18:55
Verwijderd
Waarom gedraagt men zich in Expeditie Robinson alsof ze in Hollands Next Top Model zitten?
Oud 12-10-2013, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Waarom gedraagt men zich in Expeditie Robinson alsof ze in Hollands Next Top Model zitten?
Over wie heb je het? Ik vind Valentijn stom.
Oud 12-10-2013, 19:05
Verwijderd
Ik heb vooral Valentijn en Sanne gezien, volg het verder niet.
Oud 12-10-2013, 19:06
Verwijderd
Zitten er geen Vlamingen in, want hier heb ik er dit jaar niks over gehoord.
Oud 12-10-2013, 19:08
Verwijderd
Alles wat ik vandaag heb gemaakt is gewoon nom <3 Bloemkoolsoep, zo lang geleden!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten