Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2013, 12:13
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ok, zolang duidelijk is dat de cupido niet moedwillig zijn geliefden eruit mag werken om als dorpeling te kunnen winnen, lijkt me dit een prima idee.
__________________
Ik weet niet beter.
Advertentie
Oud 11-11-2013, 12:19
Verwijderd
Dat zou wel heel erg flauw zijn... Maar nu snap ik wel waar je het probleem ziet. Was niet eens in me op gekomen.
Oud 11-11-2013, 12:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nou ja, iemand quoten en dan vervolgens een andere naam er neerzetten, ook al is dat per ongeluk, is nou óók niet echt heel slim, dus wat mij betreft heb je de verdenkingen behoorlijk over jezelf afgeroepen.
Dat klopt.

Citaat:
Eh nee, niet één edit. Van pagina 2 tem 3 zie ik zo al 8 keer een edit van je voorbij komen. Ik heb je één keer werkelijk een post zien verwijderen op het moment dat je het deed (omdat die mobiel nog open stond), er waren er veel meer, maar dat heb ik nooit gebruikt omdat dat de afspraak is. Ik heb ook daar gezegd dat onduidelijk editten en in stilte verwijderen gedrag is wat ik verdacht vind.
Onterecht tho, aangezien verraders en wolven wel oppassen zo op te vallen.

de meeste "edits" zijn corrigeren van spelfouten, een witregel invoegen dat soort dingen.

Citaat:
Ik wil er op wijzen dat ik het niet had gezien. Pas toen Absinthe erover begon, had ik iets van, eh ok, heeft dat misschien een reden? Maar je kunt ook teruglezen dat ik je meerdere keren heb verdedigd dat het volgens mij gewoon een stommiteit was in de manier hoe je hebt gequote. Met als gevaar te worden gezien als jouw geliefde. Aan die naam hechtte ik weinig spelwaarde, maar het maakte je wel verwarrend.
Ja dat heb ik gezien

Citaat:
Opnieuw, ik heb niks aangegrepen. Ik heb jou enkel opgevraagd omdát je een verwarrende speler was en het zou best kunnen dat je dan de leerlingheks bent die graag de aandacht zou afleiden van de wolven of gewoon wat wil fucken of whatever. Daarna heb ik nog proberen te vermijden dat je gehangen werd (vooral omdat ik de geliefden wou aanpakken natuurlijk, anders... ) en gezegd dat het niet waarschijnlijk was dat je wolf was, enkel misschien een evil verwarringszaaier.
Niet aangevallen voelen, je hebt goed gespeeld brilliant om zoiets om te buigen in een uiteindelijk gelijkspel tussen mij en Lusi/Q.

Citaat:
Dus eh, nee, ik heb niks aangegrepen of goed uitgespeeld wat jou betreft. Het was wel in het voordeel van de wolven dat de dorpelingen sneuvelden, maar ik kon op dat niet minder care voor jou als dorpeling hebben
Niet om mij persoonlijk, maar dat de aandacht naar een dorpeling ging om niet-spel-gerelateerde zaken kwam de wolven wel prima uit.

Citaat:
Editten en verwijderen is iets dat aandacht trekt in elk spel, dus je hebt het je helemaal zelf aangedaan
Klopt, maar de conclusie die eraan wordt verbonden -> dus slecht, klopt meestal niet.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 11-11-2013, 12:40
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Phoebe, Mutant, ik heb ook nooit gedacht dat jullie je macht zouden misbruiken wat betreft verwijderde posts. Alleen vind ik het wel belangrijk te weten wie er zit te piekeren over een post plaatsen en daar bijvoorbeeld te onzeker voor was. Dat is een stukje informatie die jullie wel hadden en niks aan konden doen. Die vraag kwam dus ook vanuit mij. Het kan je beeld van een speler best beïnvloeden, al is Arpos gewoon een nerveuze forumer, niet specifiek speler
Dat is de grap dus juist niemand in de WWspellen m.u.v. mijzelf doet dat, het is een 'vaag' argument om mee te stemmen.

Kijk het maakt me niet uit, het is ook onderdeel van het spel en hoe je mensen meekrijgt krijg je ze mee dus het is logisch dat de geliefden daar op me stemde maar er was op dat moment een betere reden om op me te stemmen; ik stond in de 'foute' rijtjes.

enfin het was een goede pot maar ik vind toch echt dat de geliefden hun cupido nodig hebben en dat de wolven wel heel sterk waren zo. (en dat ligt niet alleen aan de functies ze hebben ook gewoon goed gespeeld)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 11-11-2013, 12:50
Verwijderd
Ik voelde me niet aangevallen, ik denk dat je mij of jezelf teveel krediet hebt gegeven over hoe je bent gebruikt Ik wilde niks ombuigen zelfs, ik wilde genoeg stemmen op Lusi, meer niet.

En ik heb kleine foutjes ook laten staan, want dingen veranderen valt op, zelfs als je probeert de ninja te zijn. En je kunt wel zeggen dat het spelfouten zijn, maar dat weet dus niemand ^^
Oud 11-11-2013, 12:54
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
valt het op dat Cupido twee personen ontziet, moet dan die personen verdacht zien te maken op basis van dat hij denkt dat Cupido die mensen geliefden heeft gemaakt), theorieën ftw! Minder focus op stemlijsten en meer op wie zou wie nu willen helpen en waarom. Zoiets.
Die theoriën zijn altijd prachtig, stemlijstjes zijn prima nuttig in ronde 4 5 en 6, maar je hebt er altijd mensen bij die in ronde 1 2 en 3 gaan schreeuwen; we kunnen er toch niks uithalen...

Citaat:
Ja, dat was ik inderdaad bijna vergeten. Stemmen meetellen na een deadline omdat je zelf laat bent vind ik ook not done. Maar goed, spelleiders beslissing op dat moment en daar leg ik me bij neer.
Ik vond dat ik te laat was maar aangezien sort ook meetelde maakte het in de geval weinig uit, wel had ik het erg op prijs gesteld als de Spelleider dat direct had vermeld in het topic, nu heb ik dat tegen de regels in zelf gedaan omdat er anders zo en dag kwijt was aan "telde de stem nu wel of niet"

Maar ik ben het met je eens als stelregel hoort te luiden dat de stemdeadline de stemdeadline is en als de spelleider extra tijd nodig heeft heeft dat geen invloed op de eisen aan de stemmers.

Citaat:
En het verhaal cupido-geliefden vind ik ook het nadenken wel waard. Ik denk dat zelf je geliefde kiezen niet zo'n goed plan is, maar ik kan me voorstellen dat dan wel de motivatie hoger ligt. En dat je zeker weet dat je geliefde ook actief is. Ik ben wel voor een cupido, al weet ik uit ervaring dat dat geen makkelijke rol is. Maar ik denk dat het voor de geliefden wel meer voordeel brengt. Zeker als er weer twee dorpelingen gekoppeld worden.
Jouw denkfout is een beetje dat je de geliefden als dorpelingen ziet, ze zijn noch dorpelingen noch wolven, als het een dorp-wolf combo is dan spelen ze net zo hard voor zichzelf.
Het is de underdogrol en niet de bedoeling dat de kans groot is om te winnen (en daarom indrukwekkender als je het wel lukt) maar bij 17-20 spelers heb je gewoon een cupido nodig om de kans niet belachelijk klein te maken, het is maar een heel klein extra'tje aangezien de geliefden geen flauw idee hebben wie.

Citaat:
Ja.

Het probleem met cupido als rol was dat niemand echt wist aan wiens kant hij nou stond en wat hij nou deed.
Geliefden kiezen en proberen de geliefden te ontlasten doormiddel van argumentatie, stemgedrag en manipulatie.

Citaat:
Is hij een dorpeling die aan de dorpelingen kant vecht? Maar hij weet de rol van de geliefdes,
nee
Citaat:
waarom zou hij dan niet gewoon hun namen noemen / verdacht maken en is dat wel eerlijk t.o.v. de geliefdes? Is dat überhaupt wel te winnen?
omdat hij geen dorpeling is, tenzij de geliefden sterven voordat hij sterft,

Citaat:
Of hoort hij bij de geliefdes kant?
ja
Citaat:
Maar mag hij dan met hun communiceren?
Alleen bij indirectie in het topic, niet via pm
Citaat:
Want dan klopt de rol natuurlijk niet echt meer. Of mag hij hun alleen stiekem helpen?
Correct
Citaat:
Maar wint hij dan als de geliefdes winnen?
Ja
Citaat:
Want dat is ook gek. En als de geliefdes dood gaan en hij nog leeft, is hij dan weer een dorpeling?
Ja

Citaat:
Ik denk dat dat wel duidelijk moet zijn voor je een cupido rol er weer in doet.
Het is duidelijk.

Citaat:
Maar de verrader wint als de wolven winnen, net als de heks.
De cupido wint als de geliefden winnen of als de geliefden dood zijn en de dorpelingen winnen.

Snap je het RP element hierin niet?

Het zijn dorpelingen maar ineens worden ze geraakt door cupido en zijn ze zo verliefd dat ze schijt aan alles en iedereen hebben het enige wat er nog telt is hun 2tjes, zij willen winnen en cupido als liefdesgod ziet ze graag winnen, gaan ze onverhoopt dood dan gaat cupido weer 'normaal' spelen tot zn volgende schot.

Je zou er nog een scheiding in kunnen verwerken ook
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 11-11-2013 om 13:02.
Oud 11-11-2013, 12:57
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik voelde me niet aangevallen, ik denk dat je mij of jezelf teveel krediet hebt gegeven over hoe je bent gebruikt Ik wilde niks ombuigen zelfs, ik wilde genoeg stemmen op Lusi, meer niet.

En ik heb kleine foutjes ook laten staan, want dingen veranderen valt op, zelfs als je probeert de ninja te zijn. En je kunt wel zeggen dat het spelfouten zijn, maar dat weet dus niemand ^^
Je hebt gelijk, zie ook mijn afscheidspost toen ik dood ging, dat was tergend jammer dat ik het mezelf en de dorpelingen zo moeilijk heb gemaakt door zoiets, het blijkt alleen veel vaker dat iemand die opgehangen wordt vanwege: stil, te luidruchtig, edits, vergeten te stemmen, ongeveer verhoudingsgewijs tot gokken goed of slecht is.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 11-11-2013, 13:00
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
arPos, jemig. Het spel is nu afgelopen en ik vind je manier van posten nóg irritant.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 11-11-2013, 13:08
Verwijderd
Het is ook misschien handig om eerst het topic verder te lezen voor je uitgebreid gaat quoten op iets dat al beantwoord is
Dan kun je volstaan met 'ik ben het hiermee eens' of 'precies dat'.

De multiquote is daarin erg nuttig.
Oud 11-11-2013, 13:10
Verwijderd
Ik wil het volgende spel wel leiden!
Oud 11-11-2013, 13:13
Verwijderd
Citaat:
arPos, jemig. Het spel is nu afgelopen en ik vind je manier van posten nóg irritant.

Qft, trouwens.
Oud 11-11-2013, 13:16
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Goed, ik ga toch een poging doen normaal te reageren.

Citaat:
Jouw denkfout is een beetje dat je de geliefden als dorpelingen ziet, ze zijn noch dorpelingen noch wolven, als het een dorp-wolf combo is dan spelen ze net zo hard voor zichzelf.
Het is de underdogrol en niet de bedoeling dat de kans groot is om te winnen (en daarom indrukwekkender als je het wel lukt) maar bij 17-20 spelers heb je gewoon een cupido nodig om de kans niet belachelijk klein te maken, het is maar een heel klein extra'tje aangezien de geliefden geen flauw idee hebben wie.

Snap je het RP element hierin niet?

Het zijn dorpelingen maar ineens worden ze geraakt door cupido en zijn ze zo verliefd dat ze schijt aan alles en iedereen hebben het enige wat er nog telt is hun 2tjes, zij willen winnen en cupido als liefdesgod ziet ze graag winnen, gaan ze onverhoopt dood dan gaat cupido weer 'normaal' spelen tot zn volgende schot.

Je zou er nog een scheiding in kunnen verwerken ook
Misschien zou je kunnen wachten met oordelen waarom DP en ik dit opbrengen, tot je weet waarom. Zoals ik al zei; er zijn spellen geweest waarin de cupido echt niet wist aan welke kant hij stond en waarin hij de geliefden opofferde om zo met de dorpelingen te kunnen winnen. Het is niet het RP element wat we niet snappen, het is ook niet dat ik denk dat het een dorpeling is. Het gaat erom dat het een rol is die voor veel mensen TOEN heel verwarrend was, en onduidelijk. Zéker voor nieuwe spelers, die het hele spel niet op deze manier kennen. Cupido is er dan ook om al deze redenen ooit uitgewerkt.
DP en ik zeggen dus eigenlijk; cupido terughalen = prima, zolang het voor íedereen duidelijk is. Niet alleen voor jou, of mij.
En ik heb het nergens over dat ik de geliefden als dorpeling zie. Ik zei alleen dat cupido in het team als levende speler zeker een grote toevoeging is áls beide geliefden dorpeling zijn.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 11-11-2013, 14:53
Verwijderd
De volgende keer doe ik wel mee
Oud 11-11-2013, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Ik wil het volgende spel wel leiden!
Ik wil op zich best assisteren maar ik weet echt niet of ik dat goed kan ofzo.
Oud 11-11-2013, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Ik wil op zich best assisteren maar ik weet echt niet of ik dat goed kan ofzo.
Jaaaaa doe.
Oud 11-11-2013, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Jaaaaa doe.
Oud 11-11-2013, 15:42
Verwijderd
Goede plannen
Oud 11-11-2013, 15:48
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
arPos, jemig. Het spel is nu afgelopen en ik vind je manier van posten nóg irritant.
Ja fuck het spijt me, ik ben geboren om te irriteren.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 11-11-2013, 15:52
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Misschien zou je kunnen wachten met oordelen waarom DP en ik dit opbrengen, tot je weet waarom. Zoals ik al zei; er zijn spellen geweest waarin de cupido echt niet wist aan welke kant hij stond en waarin hij de geliefden opofferde om zo met de dorpelingen te kunnen winnen.
Kan maar zo is tie niet ontworpen en zo staat het niet in de spelregels.
Citaat:
Het is niet het RP element wat we niet snappen, het is ook niet dat ik denk dat het een dorpeling is. Het gaat erom dat het een rol is die voor veel mensen TOEN heel verwarrend was, en onduidelijk. Zéker voor nieuwe spelers, die het hele spel niet op deze manier kennen.
Begrijpelijk maar de SL zet een functieoverzicht in de startpost, en ook gedurende het openingstopic heb je genoeg gelegenheid voor vragen.

Citaat:
Cupido is er dan ook om al deze redenen ooit uitgewerkt.
Uitgewerkt? het is een rol die er later bij gekomen is en die je wel of niet kan laten meedoen.
Citaat:
DP en ik zeggen dus eigenlijk; cupido terughalen = prima, zolang het voor íedereen duidelijk is. Niet alleen voor jou, of mij.
Goed opgemerkt, ik vat alleen niet wat er niet duidelijk is, er staat vrij expliciet in de spelregels hoe cupido werkt.

Citaat:
En ik heb het nergens over dat ik de geliefden als dorpeling zie. Ik zei alleen dat cupido in het team als levende speler zeker een grote toevoeging is áls beide geliefden dorpeling zijn.
Ook als het geliefdenteam wolf-dorpeling of zelfs 2 wolven is, ik volg je punt daar niet zo.
ik zou het "een" toevoeging noemen, het is m.i. geen grote.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 11-11-2013, 15:55
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Kan maar zo is tie niet ontworpen en zo staat het niet in de spelregels.

Begrijpelijk maar de SL zet een functieoverzicht in de startpost, en ook gedurende het openingstopic heb je genoeg gelegenheid voor vragen.


Uitgewerkt? het is een rol die er later bij gekomen is en die je wel of niet kan laten meedoen.

Goed opgemerkt, ik vat alleen niet wat er niet duidelijk is, er staat vrij expliciet in de spelregels hoe cupido werkt.


Ook als het geliefdenteam wolf-dorpeling of zelfs 2 wolven is, ik volg je punt daar niet zo.
ik zou het "een" toevoeging noemen, het is m.i. geen grote.
Zie aila's posts.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 11-11-2013, 15:56
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik wil op zich best assisteren maar ik weet echt niet of ik dat goed kan ofzo.
Citaat:
Jaaaaa doe.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 11-11-2013, 16:09
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Arpos, het is prima dat jij dingen anders ziet. Ik plaats deze opmerkingen ook niet vanuit mezelf, ik snap ook best hoe cupido werkt en hoe de geliefdenrol in elkaar zit. Dat jij niet snapt hoe andere mensen het onduidelijk kunnen vinden, is prima. Maar je kan dus ook gewoon zeggen "ik vind de rol duidelijk genoeg; hij staat aan de kant van de geliefden en als die dood zijn wordt hij dorpeling en dat is alles", ipv met mij in discussie gaan over wat er nou wel of niet verwarrend aan is. Again, ik ben niet degene die er problemen mee heeft, ik zeg alleen dat het dan ook wel voor iedereen duidelijk moet zijn. Fijn dat jij het snapt, hulde en lintje voor jou. Maar in dit spel deed een geliefde mee die nog iemand ging verdenken van cupido zijn, terwijl die functie niet meedeed. Dus doorlezen en opletten is leuk en al, maar garandeert nog niet dat het ook goed wordt uitgevoerd.

En het punt is dat imo juist als de geliefden enkel dorpeling zijn, het een toevoeging is. Wanneer een van beide (of allebei) een functie (wolf, ziener, verrader, wat dan ook) heeft, staan ze een stuk sterker in het spel en hebben ze een cupido minder nodig.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 11-11-2013, 16:38
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Zo vatte ik het ook niet op, maar ik vond het wel een beetje gezeur ^^ Vooral omdat het nooit eerder een issue is geweest (volgens mij was het nu ook wel de eerste keer dat ik zoveel edits en verwijderde posts heb zien langskomen, allemaal van arPos eigenlijk. En ik lees best veel spellen mee.) Wat ik later natuurlijk heb uitgebuit

-----------------------------------

Oh en Aila, sorry als je je aangevallen voelt, ik wilde in eerste instantie uitleggen dat jullie niet per se dood hadden hoeven gaan, bekeken vanuit een ander standpunt dan dat van jullie (ik was toen enkel nog toeschouwer). Uit jouw reactie leek het voor mij dat je een stukje spel niet snapte en dat heb ik verder proberen uit te leggen, blijkbaar te heftig. Ik wilde zeker niet zeggen dat je maar nooit meer moet meespelen, wel dat het kennen/begrijpen van de regels en wincondities enzo wel belangrijk is voor het verloop van het spel. Excuses als ik je een naar gevoel heb gegeven.
Ik voel me niet aangevallen door jou hoor, je hoeft je niet te excuseren. Het staat je vrij om je mening te geven, ik kan kritiek wel aan. Kan ook weer helpen in een volgend spel. Kom op, we zijn allemaal volwassenen toch
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 11-11-2013, 16:47
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Zoals ik al zei, ik heb in eerste instantie aangegeven dat geliefdenschap op meerdere niveaus frustrerend was. Daar hield ik het extréém netjes mee. Als dan wordt gesteld dat iemand de doodsteek gaf want er werd haar vertéld wat ze moest doen en ik zou hebben gezegd dat we sowieso doodgingen, dan is het wat mij betreft niet meer dan logisch dat ik beide leugens rechtzet.
Leugens? Ik heb niet gelogen dame, ik heb hetzelfde in het topic gezegd als tegen jou via PM. En ik heb je ook al via PM verteld dat je op je woorden moet letten. Je hebt me achtereenvolgens dom, laf en nu een leugenaar genoemd. En dat voor een spelletje. Misschien heb ik jouw woorden anders geinterpreteerd dan jij hebt bedoeld, maar dat is geen reden om zo te doen. Of wil je het echt zo erg op de spits drijven dat ik je een naar persoon ga vinden?

En nee, ik ga mezelf niet zo verlagen om de PM's hier te posten om te bewijzen dat ik niet heb gelogen. Dus het is beter voor iedereen als je er nu over ophoudt, het spel is voorbij, volgende ronde heb je weer een kans.
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 11-11-2013, 17:17
Verwijderd
Ik heb gezegd dat je een domme fout hebt gemaakt. Lusi heeft gezegd dat het een domme actie was. Niet dat jij dom bent per se. De rest is niet voorgekomen in PM-verkeer. Ik heb de PM's ook, mind you. Post ze maar.
Oud 11-11-2013, 18:41
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Volgende spel wil ik wel als speler spelen!
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 11-11-2013, 18:45
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Leugens? Ik heb niet gelogen dame, ik heb hetzelfde in het topic gezegd als tegen jou via PM. En ik heb je ook al via PM verteld dat je op je woorden moet letten. Je hebt me achtereenvolgens dom, laf en nu een leugenaar genoemd. En dat voor een spelletje. Misschien heb ik jouw woorden anders geinterpreteerd dan jij hebt bedoeld, maar dat is geen reden om zo te doen. Of wil je het echt zo erg op de spits drijven dat ik je een naar persoon ga vinden?

En nee, ik ga mezelf niet zo verlagen om de PM's hier te posten om te bewijzen dat ik niet heb gelogen. Dus het is beter voor iedereen als je er nu over ophoudt, het spel is voorbij, volgende ronde heb je weer een kans.
De rest van het topic niet gelezen, maar wat een agressieve post is deze.
Oud 11-11-2013, 18:47
Verwijderd
Gekrenkt ego. Ach. Makkelijk het op een ander af te schuiven, al had iedereen door welke fout er werd gemaakt.


Doe je volgende ronde mee, soija? Pretty plz?
Oud 11-11-2013, 18:55
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Zie aila's posts.
Citaat:
Again, ik ben niet degene die er problemen mee heeft, ik zeg alleen dat het dan ook wel voor iedereen duidelijk moet zijn. Fijn dat jij het snapt, hulde en lintje voor jou. Maar in dit spel deed een geliefde mee die nog iemand ging verdenken van cupido zijn, terwijl die functie niet meedeed. Dus doorlezen en opletten is leuk en al, maar garandeert nog niet dat het ook goed wordt uitgevoerd.
Dat is haar fout, haar opmerking over 1 ronde verder komen en dat dat geen zin had vind ik niet inbeelden inlezen in de rol zoals ik daarop zei als geliefde draait alles om 1 ronde verderkomen.
Het was voor alle andere spelers volgens mij duidelijk dat er gekozen was voor een cupido als eerste dode.

Iedereen kan potentieel iedere rol verkeerd uitvoeren, de spelregels, uitleg en functieomschrijving is m.i. overduidelijk.

Als je het daar niet mee eens bent dan kan je een suggestie doen alle functies duidelijker te maken zoals dat ik de 'evilziener' in de functiebeschrijvingen liever in het 'bad guys' deel zie ipv onder de ziener.

Hij staat immers alleen daar vanwege chronologisch ontwerp.
Citaat:
En het punt is dat imo juist als de geliefden enkel dorpeling zijn, het een toevoeging is. Wanneer een van beide (of allebei) een functie (wolf, ziener, verrader, wat dan ook) heeft, staan ze een stuk sterker in het spel en hebben ze een cupido minder nodig.
Ben ik niet helemaal eens, dat heeft andere complicaties, maar zelfs al was dat zo dan hebben ze bij 15+ m.i. nog alle extra hulp die ze gebruiken kunnen (aka cupido) 'nodig' om als geliefde te winnen.

RP gewijs zou ik alleen als "dorp"geliefde niet teleurgesteld zijn als de dorpelingen winnen ditto als "wolf"geliefde wanneer de wolven winnen, maar feitelijk heb je dan verloren aangezien je hoofddoel overleven is.

Ik zie een opmerking als 'ik doe toch mee om te winnen' of die nijd tussen twee geliefden als onsportief, ik vind het alleen maar jammer dat 'mijn' team niet heeft gewonnen maar /care ik zit altijd gelijk weer naar de volgende uit te kijken om niet dezelfde fouten weer te maken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 11-11-2013 om 19:03.
Oud 11-11-2013, 19:27
Verwijderd
Je speelt gewoon om te winnen. Júist dit soort spellen. Dat is niet inherent aan onsportiviteit, eerder het tegenovergestelde.
Oud 11-11-2013, 19:38
Verwijderd
De tweede plaats is voor de eerste loser
Oud 11-11-2013, 19:47
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
De rest van het topic niet gelezen, maar wat een agressieve post is deze.
en ik ben nog niet eens echt boos geworden lol
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 11-11-2013, 20:25
Verwijderd
1 Tuttebel
2 Lusi
3 Quintiano
4 Lieveheersbeest
5 Sigmund
6 Dark Phoenix
7 Neko*
8 Sadye
9 Fizzle
Oud 11-11-2013, 21:44
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
Haha sort En ik kan ook heel goed een onschuldige dorpeling spelen! De andere functies gaan me niet zo goed af meestal.

Voor volgende spellen:
- ziener+evilziener krijgen als ze geliefden opvragen alleen hun originele functie te horen - lijkt me een goede regel! Ik heb nog nooit een spel meegemaakt waar de geliefden winnen en dat lijkt me wel heel gaaf!
In het echt is het nog veel misleidender omdat je zo lief verontwaardigt reageert als iemand je verdenkt en dat heel overtuigend is en dan ben je gewoon een gemene wolf.

Ik heb wel een keer gewonnen als geliefde! Volgens mij was dit met klompje op de verjaardag van Vince/Wishfuldreaming.
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 11-11-2013, 21:45
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
En ik doe graag weer een keer mee, maar dan wanneer ik verhuisd ben en het wat minder druk is want ik voel me echt oprecht slecht dat ik zo inactief ben geweest.
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 11-11-2013, 21:59
Verwijderd
We beginnen denk ik zo ongeveer over twee weken, dus dat is snel verhuizen!
Oud 12-11-2013, 07:40
Verwijderd
Citaat:
In het echt is het nog veel misleidender omdat je zo lief verontwaardigt reageert als iemand je verdenkt en dat heel overtuigend is en dan ben je gewoon een gemene wolf.

Ik heb wel een keer gewonnen als geliefde! Volgens mij was dit met klompje op de verjaardag van Vince/Wishfuldreaming.
Ik heb in het echt ook wel eens gewonnen als geliefde, maar toen hadden we een cupido, en we speelden met minder mensen. Online is moeilijker winnen.
Oud 12-11-2013, 08:12
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
"ik ben voor cupido en ik vind het geen onduidelijke rol"
Wat fijn, ik ben ook voor cupido. En laten we het hier maar gewoon bij houden, goed?
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 12-11-2013, 08:18
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wat fijn, ik ben ook voor cupido. En laten we het hier maar gewoon bij houden, goed?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 12-11-2013, 09:14
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
De tering er is achteraf meer discussie dan tijdens het spel. Het spel is afgelopen, get over it LOL. Ik heb voorlopig niet zo'n zin in nog een spelletje.
Oud 12-11-2013, 09:20
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Blijkbaar waren de geliefden niet zo dol op elkaar als cupido had bedoeld.

Mij lijkt nog een potje wel leuk! Moet blijkbaar toch maar iets anders gaan spelen, als iedereen me verdacht vond
Oud 12-11-2013, 13:07
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Citaat:
"ik ben voor cupido en ik vind het geen onduidelijke rol"
Wat fijn, ik ben ook voor cupido. En laten we het hier maar gewoon bij houden, goed?
Zo gefrustreerd dat snap ik dus niet, kijk ik begrijp wel dat ik iets fout doe maar ik bedoel er niets negatiefs mee.

Het is niet goed want ik wil geen stelling maken
- Ik ben voor cupido, want dat ligt aan het aantal deelnemers en functies en/of
- ik vind het geen onduidelijke rol, want het is wel degelijk een van de minst duidelijke rollen.

Echter het staat goed uitgelegd in de functieomschrijving dus waar ligt dat probleem dan?
Bovendien deed cupido niet eens mee dus het probleem is m.i. niet dat aila de rol cupido niet begreep maar dat ze onterecht aannam dat die er wel inzat ondanks dat daar een officiële melding van is geweest.

Dus mja.. maar zelfs al is dat zo ik vind het nogal vervelend dat jij daar zo fel over doet tegen Aila, en ik vind het evenzo vervelend dat zij op haar beurt haar rol als geliefde niet goed heeft uitgespeeld, maar de strekking daarvan zou dus moeten zijn, dat kan volgende keer beter niet wat kut of wtf cupido...

Je wilt het er niet over hebben prima maar is gewoon jammer.

Citaat:
De tering er is achteraf meer discussie dan tijdens het spel. Het spel is afgelopen, get over it LOL. Ik heb voorlopig niet zo'n zin in nog een spelletje.
Ach er is altijd wel iets wat niet begrepen wordt das de charme van het internet dan wordt er tussendoor wat overlegd en eventueel aangepast en speel je het weer, het spel is op scholieren.com ontwikkeld tot een vrij gecompliceerd pakket.

Citaat:
Blijkbaar waren de geliefden niet zo dol op elkaar als cupido had bedoeld.

Mij lijkt nog een potje wel leuk! Moet blijkbaar toch maar iets anders gaan spelen, als iedereen me verdacht vond


Ik ben ook wel bereid mee te spelen maar ik moet dan mezelf toch echt gaan aanwennen eerst in te loggen alvorens ik quote.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 12-11-2013, 13:12
Verwijderd
Echt joh, lees jij je teksten ook wel eens na? :/
Oud 12-11-2013, 13:14
Verwijderd
Teksten? Epistels. Warrige epistels. Heel vermoeiend inderdaad.
Oud 12-11-2013, 13:16
Verwijderd
Arpos bereid mee te spelen
Oud 12-11-2013, 13:21
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Teksten? Epistels. Warrige epistels. Heel vermoeiend inderdaad.
Prima; ze moeten stoppen met zeiken over de functies en elkaar niet zo naar behandelen, tis v'domme maar een spelletje.
Beter?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 12-11-2013, 13:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Arpos bereid mee te spelen
Jazeker wel; ik zit alleen met het dilemma dat mijn manier van forumgebruik gebreken vertoond, en dat is nadelig in het spel, maar ben dol op het spel.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 12-11-2013, 13:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Echt joh, lees jij je teksten ook wel eens na? :/
altijd.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 12-11-2013, 13:24
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Echt joh, lees jij je teksten ook wel eens na? :/
Lees je ze dan? Ik skip 90% omdat het vrijwel onleesbaar en bovendien oninteressant gezeur is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 12-11-2013, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Lees je ze dan? Ik skip 90% omdat het vrijwel onleesbaar en bovendien oninteressant gezeur is.
Ja, ik dus eigenlijk ook, maar ik liet me vandaag even gaan en probeerde het tóch nog een keertje
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #94
Spelleider
500 06-11-2013 19:37
De Kantine Weerwolfspel #94: openingstopic
fizzle-fluffy
197 04-11-2013 23:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.