Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2018, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Omg, love This. Als vrouw begrijp ik precies wat mijn medevrouwelijke forumers bedoelen met je kwetsbaar opstellen, maar Tuna, ik hou van deze pragmatiek!
Citaat:
Ja eigenlijk vind ik dit ook best een aangename insteek stiekem!
Ik hoop wel dat jullie ook de schaduwkant van deze (intrinsieke) methodiek zien. Dat wil zeggen: ik kan niet heel veel met "gevoels"-argumenten. Ik kan niet meekabbelen in oeverloos geratel over "emoties", ergens houdt het op zowel qua inlevingsvermogen als überhaupt zin om het aan te horen. Voor mij persoonlijk werkt het heerlijk, maar voor anderen kan dit soms een bron van ergernis zijn, de eeuwige zoektocht naar oorzaak/gevolg/oplossing.
Advertentie
Oud 14-08-2018, 11:57
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Kunnen we geen datingshit & geneuzel theekransjemeeting organiseren wat uitmondt in een wijnavond in een park ofzo

Citaat:
Omg ja! Ik heb zoveel verhalen nog die niet openbaar-forum-waardig zijn 😇😇
Same here.
Oud 14-08-2018, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Het kán me uit mijn concentratie halen. Vond dit altijd vreselijk, maar nu heb ik het geaccepteerd en daardoor ben ik er beter in aan het worden.

Gevoel kan je toch niet uitschakelen of beïnvloeden, maar de mate waarin je hierdoor beïnvloed wordt wel. Gedachten kan je ook zelf beïnvloeden. Ik zal er misschien door wankelen, maar nooit voor zwichten. En in een gevecht kan dat ook niet, dan ben ik sowieso in superfocus en gaat mijn tegenstander er helemaal aan natuurlijk.
Welke concentratie? Waarvoor?

Citaat:
Spreek voor jezelf.
Dat doet ze toch, waarom die knauw
Oud 14-08-2018, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Welke concentratie? Waarvoor?

Dat doet ze toch, waarom die knauw
Leven, carrière, vechtsport, you name it!

Ze zegt mede-forumsters. Dus ze spreekt niet voor zichzelf.
Oud 14-08-2018, 12:00
Verwijderd
Oh wacht, verkeerd gelezen. Sorry.
Oud 14-08-2018, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Als ze daar niet tegen kunnen dan werkt het gewoon niet voor mij. Ik vind het heerlijk als iemand net zo open is en geen blad voor de mond neemt<3

Mee eens, vandaar dat ik zei dat dat ik het misschien eens iets rustiger aan moet doen.
Ahw

Zeg dat
Haha ja, dat is bij mij ook wel z'n beetje het geval geloof ik. Ik had ooit een date met een jongen en toen ik 'm vertelde dat ik een keer een one night stand achtig iets had trok hij lijkbleek weg en zei; 'ik val normaal niet op meisjes die dat soort dingen zomaar doen'

Ah ja haha.

Oud 14-08-2018, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Leven, carrière, vechtsport, you name it!
Maar hoe uit zich dat dan?
Oud 14-08-2018, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Maar hoe uit zich dat dan?
Hoe wil je hier het antwoord op?
Oud 14-08-2018, 12:09
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Het kán me uit mijn concentratie halen. Vond dit altijd vreselijk, maar nu heb ik het geaccepteerd en daardoor ben ik er beter in aan het worden.

Gevoel kan je toch niet uitschakelen of beïnvloeden, maar de mate waarin je hierdoor beïnvloed wordt wel. Gedachten kan je ook zelf beïnvloeden. Ik zal er misschien door wankelen, maar nooit voor zwichten. En in een gevecht kan dat ook niet, dan ben ik sowieso in superfocus en gaat mijn tegenstander er helemaal aan natuurlijk.
Mooi verwoord, ik denk dat ik me iig bewust aan het worden ben de afgelopen maanden wat jij hier beschrijft, al vecht ik niet
Oud 14-08-2018, 12:10
Verwijderd
Als ik voor anderen moet spreken hoe zij mij omschrijven?

- Onverwoestbaar/Krachtig
- Puur/Echt: je weet wat je aan me hebt
- In de ring: moordmachine
- Stoïcijns (als aanhanger van het stoïcisme is dit natuurlijk een waarlijk compliment)
- Kijkt dwars door mensen heen
- Oordeelt niet
Oud 14-08-2018, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Ehr, schriftelijk..?

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "uit je concentratie halen", ten opzichte van de dingen die je noemde, wat het concrete effect is. Als je geen trek hebt om het uit te schrijven, even goede vrienden hoor.
Verwijderd
Citaat:
Uitgebeeld in moderne dans op de muziek van Shakira.
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ik hoop wel dat jullie ook de schaduwkant van deze (intrinsieke) methodiek zien. Dat wil zeggen: ik kan niet heel veel met "gevoels"-argumenten. Ik kan niet meekabbelen in oeverloos geratel over "emoties", ergens houdt het op zowel qua inlevingsvermogen als überhaupt zin om het aan te horen. Voor mij persoonlijk werkt het heerlijk, maar voor anderen kan dit soms een bron van ergernis zijn, de eeuwige zoektocht naar oorzaak/gevolg/oplossing.
En daarvoor ben ik dus vrouw. Ik hou van het pragmatische van mannen met het emotionele van de vrouwen, en ja, nu ben ik héél generaliserend bezig.
Oud 14-08-2018, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Op Ojos Asi
Oud 14-08-2018, 12:13
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ehr, schriftelijk..?

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "uit je concentratie halen", ten opzichte van de dingen die je noemde, wat het concrete effect is. Als je geen trek hebt om het uit te schrijven, even goede vrienden hoor.
Heb jij dan nooit dat je door emotionele shit uit je focus wordt gehaald tijdens dagelijkse handelingen?
Ja, je bent pragmatisch, maar wat straatmeid zegt: zo iets valt ook met pragmatiek niet uit te schakelen. Het gaat erover in hoeverre je zelf met die emoties om kunt gaan.
Oud 14-08-2018, 12:14
Koekje
Koekje is offline
Haha Ik heb een keer precies hetzelfde voorgehad.

Ik was zo onder de indruk van Dour dat ik ook op meerdere dates uitgebreid heb staan vertellen hoe geweldig ik het daar vond en wat ik daar allemaal het uitgevreten De meesten van die mannen bleken vrij anti-drugs te zijn Maar ach, ik heb toch niet zo'n interesse in mensen die daar niet open-minden tegenover staan.

Laatst gewijzigd op 20-08-2022 om 18:01. Reden: Op verzoek
Oud 14-08-2018, 12:15
Verwijderd
Citaat:
En daarvoor ben ik dus vrouw. Ik hou van het pragmatische van mannen met het emotionele van de vrouwen, en ja, nu ben ik héél generaliserend bezig.
Poeh ja, deze trekken Dekaloog en ik nog maar nét.
Oud 14-08-2018, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Dat snap ik wel ja. Mijn ex kon dingen heel rationeel benaderen. Vond ik heerlijk. Bracht me op veel vlakken in balans. Maar hij begreep vaak niet wat er in me omging als ik dat probeerde uit te leggen.
Oud 14-08-2018, 12:16
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Ik verslikte me ik mijn koffie
Oud 14-08-2018, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Ehr, schriftelijk..?

Oh zo, maar wat snap je niet?

Uit mijn concentratie gehaald worden: afgeleid worden?
Oud 14-08-2018, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Haha Ik heb een keer precies hetzelfde voorgehad.

Ik was zo onder de indruk van Dour dat ik ook op meerdere dates uitgebreid heb staan vertellen hoe geweldig ik het daar vond en wat ik daar allemaal het uitgevreten De meesten van die mannen bleken vrij anti-drugs te zijn Maar ach, ik heb toch niet zo'n interesse in mensen die daar niet open-minden tegenover staan.
Haha typisch dat he Ik dacht, nu moet ik niet veel meer verhalen gaan lopen ophangen anders krijgt de beste jongen een hartaanval.

Dan is dat meteen uitgefilterd haha
Oud 14-08-2018, 12:19
Koekje
Koekje is offline
Zo herkenbaar

Zo is dat!

Laatst gewijzigd op 20-08-2022 om 18:01. Reden: Op verzoek
Oud 14-08-2018, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Als ik voor anderen moet spreken hoe zij mij omschrijven?

- Onverwoestbaar/Krachtig
- Puur/Echt: je weet wat je aan me hebt
- In de ring: moordmachine
- Stoïcijns (als aanhanger van het stoïcisme is dit natuurlijk een waarlijk compliment)
- Kijkt dwars door mensen heen
- Oordeelt niet
Hahahaa wij moeten vriendinnen worden want we vullen elkaar vast heel goed aan
Oud 14-08-2018, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Zo herkenbaar

Zo is dat!
Hahahaha
Oud 14-08-2018, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Hahahaa wij moeten vriendinnen worden want we vullen elkaar vast heel goed aan
In de zin van ik heb alles wat jij niet hebt? Of juist alles wat ik heb, heb jij ook?
Oud 14-08-2018, 12:27
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Hahahaha
Ik heb soms ook wel het idee dat mijn openheid aanstekelijk werkt "Ik kan niet geloven dat ik dit vertel maar.." Toen kwam bijvoorbeeld een heel verhaal dat die jongen op zijn 18e met zijn maten naar de hoeren was geweest, maar dat hij het zo eng vond dat hij hm niet omhoog kreeg
Oud 14-08-2018, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Ik verslikte me ik mijn koffie
Sorry
Oud 14-08-2018, 12:29
Verwijderd
Citaat:
In de zin van ik heb alles wat jij niet hebt? Of juist alles wat ik heb, heb jij ook?
Haha in de zin van, jij hebt alles wat ik niet heb!
Oud 14-08-2018, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Ik heb soms ook wel het idee dat mijn openheid aanstekelijk werkt "Ik kan niet geloven dat ik dit vertel maar.." Toen kwam bijvoorbeeld een heel verhaal dat die jongen op zijn 18e met zijn maten naar de hoeren was geweest, maar dat hij het zo eng vond dat hij hm niet omhoog kreeg
Aaaahahahahahaha geniaal dat he Heerlijk is dat.
Oud 14-08-2018, 12:34
Verwijderd
Wow bedankt voor al jullie reacties, en beschouwingen waar ik vooral het onderwerp van ben hehe.
Met kwetsbaar opstellen gaat het mij niet zozeer om die brief sturen, maar meer om het feit dat ik een beetje loslaat van alle rigiditeiten en structuren waarmee ik mijn leven normaal indeel en nu ineens allemaal dingen voel. Heb dat denk ik toch lang tegengehouden (ondanks dat sommige zeggen dat het niet kan) of ik heb dingen afgekapt voordat ik er echt emotioneel in geïnvesteerd raakte. Nu begon ik voor het eerst sinds jaren wel iets te voelen voor iemand en heb dat onderkend, maar ja dan kun je ook gekwetst worden.

Niet dat ik nu bewust in mijn schulp ga kruipen, maar het blijft gewoon lastig voor mij om me emotioneel open te stellen. Denk dat het zomaar maanden kan duren voordat ik tegen iemand kan zeggen, ik vind je echt leuk.

En ja ik heb ook wel af en toe mijn bedenkingen bij wat ik hier op het forum plaats ja, dus misschien is een theekransje beter
Oud 14-08-2018, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Heb jij dan nooit dat je door emotionele shit uit je focus wordt gehaald tijdens dagelijkse handelingen?
Ja, je bent pragmatisch, maar wat straatmeid zegt: zo iets valt ook met pragmatiek niet uit te schakelen. Het gaat erover in hoeverre je zelf met die emoties om kunt gaan.
Meer en meer ben ik door de jaren heen in staat geworden om negatieve dingen intern uit te schakelen (of liever: volledig dimmen, in de zin van een volumeknop), als ik dat nodig acht. Dat betekent dat ik weldegelijk bewust ben ván, maar dat ik daar niet veel hinder heb op momenten dat ik dat niet kan hebben. Het is er, ik kan het prima onder woorden brengen en/of plaatsen, maar het dicteert niet (meer) het gros van mijn focus.

Dat heeft trouwens ook een flink nadelige kant; in discussie of ruzie kan ik vanalles voelen, maar de blokkade (want: contraproductief bij het vinden van een oplossing) zorgt dan dat het zich niet of amper uit (op wat marginale fysieke tekenen na) wat er voor zorgt dat de ander denkt dat het mij volledig koud laat (wat dan olie op het vuur blijkt te zijn).

Citaat:
Oh zo, maar wat snap je niet?

Uit mijn concentratie gehaald worden: afgeleid worden?
Ah okay, ik begrijp het dan wel.
Oud 14-08-2018, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Haha in de zin van, jij hebt alles wat ik niet heb!
Sindskort ga ik deze relaties niet meer aan.
Oud 14-08-2018, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Sindskort ga ik deze relaties niet meer aan.
Oud 14-08-2018, 12:55
Verwijderd
Maar wat ik wel heb; Vrolijkheid, echtheid, kan lekker eten maken, je voorlezen voor het slapengaan, je komt sowieso nog beter uit de verf naast mijn stunteligheid en ik kan knipogen.
Oud 14-08-2018, 12:58
Verwijderd
Wat ik erg grappig vind om te merken is dat wanneer ik voorlees, ik geen benul meer heb van het verhaal twee zinnen terug. Op de één of andere manier lukt het mij niet om zowel voor te lezen als het verhaal zélf te volgen. Uiteraard ligt dit wat anders wanneer ik iets voorlees wat ik eerder gelezen heb.
Oud 14-08-2018, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Wow bedankt voor al jullie reacties, en beschouwingen waar ik vooral het onderwerp van ben hehe.
Met kwetsbaar opstellen gaat het mij niet zozeer om die brief sturen, maar meer om het feit dat ik een beetje loslaat van alle rigiditeiten en structuren waarmee ik mijn leven normaal indeel en nu ineens allemaal dingen voel. Heb dat denk ik toch lang tegengehouden (ondanks dat sommige zeggen dat het niet kan) of ik heb dingen afgekapt voordat ik er echt emotioneel in geïnvesteerd raakte. Nu begon ik voor het eerst sinds jaren wel iets te voelen voor iemand en heb dat onderkend, maar ja dan kun je ook gekwetst worden.

Niet dat ik nu bewust in mijn schulp ga kruipen, maar het blijft gewoon lastig voor mij om me emotioneel open te stellen. Denk dat het zomaar maanden kan duren voordat ik tegen iemand kan zeggen, ik vind je echt leuk.

En ja ik heb ook wel af en toe mijn bedenkingen bij wat ik hier op het forum plaats ja, dus misschien is een theekransje beter
Weet je waarom je dit hebt?

Hoef je hier niet te antwoorden, trouwens, mag ook via pm

Laatst gewijzigd op 14-08-2018 om 13:06.
Oud 14-08-2018, 13:00
Macrador
Macrador is offline
Ik ben nu juist totaal omgeslagen en ben nu meer fuck it laat ik maar belachelijk klef doen en niet zo super voorzichtig als normaal.
Ik vind het wel prima ook al werkt het niet.
Oud 14-08-2018, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Wat ik erg grappig vind om te merken is dat wanneer ik voorlees, ik geen benul meer heb van het verhaal twee zinnen terug. Op de één of andere manier lukt het mij niet om zowel voor te lezen als het verhaal zélf te volgen. Uiteraard ligt dit wat anders wanneer ik iets voorlees wat ik eerder gelezen heb.
Ja, dat komt omdat je je richt op het interpreteren van de losse zinnen denk ik. Ik probeerde gisteren dus een verhaal van Harry Mulisch voor te lezen maar daar waren heel veel conversaties door elkaar dus dat werd een beetje lastig daar ik het nog niet eerder gelezen had
Oud 14-08-2018, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nu juist totaal omgeslagen en ben nu meer fuck it laat ik maar belachelijk klef doen en niet zo super voorzichtig als normaal.
Het werkt niet? hahaha
Oud 14-08-2018, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Maar wat ik wel heb; Vrolijkheid, echtheid, kan lekker eten maken, je voorlezen voor het slapengaan, je komt sowieso nog beter uit de verf naast mijn stunteligheid en ik kan knipogen.
Ik kan je waakvarken zijn!!!!!!!!
Oud 14-08-2018, 13:03
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Wat werkt niet?
Oud 14-08-2018, 13:04
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ik lees iedere dag voor als ik werk, maar dat zijn jeugdboeken. Merk wel dat hoe korter en simpeler de zinnen, hoe lastiger ik het vind te volgen en tegelijkertijd leuk over te brengen. Geef mij maar wat langere, speelse zinnen
Oud 14-08-2018, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Dus je impliceert dat Straatmeid niet kan knipogen, niet vrolijk is, en niet echt is?
Oud 14-08-2018, 13:09
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Het werkt niet? hahaha
Citaat:
Wat werkt niet?
Meer bedoelt als: Indien het niet blijkt te werken tussen ons.
Oud 14-08-2018, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Ik lees iedere dag voor als ik werk,
Toen ik begon te lezen maakte een brainfart er van dat Kristaco dit gepost had. Ik vond het al erg wonderlijk dat zij iedere dag voorlas
Oud 14-08-2018, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Dus je impliceert dat Straatmeid niet kan knipogen, niet vrolijk is, en niet echt is?
Nee!!! Dat heeft Straatmeid ook denk ik!
Oud 14-08-2018, 13:12
Verwijderd
Straatmeid is vet nep joh. En een chagrijn bovendien.
Oud 14-08-2018, 13:12
Verwijderd
Hoppa, lekker bovenaan
Oud 14-08-2018, 14:10
Verwijderd
Ik kan ook niet lekker koken en ook niet voorlezen.
Oud 14-08-2018, 14:39
Verwijderd
Ik schijn wel hemels te zijn als cowgirl met mijn dikke tieten?

Ik mis die gast die dat tegen me zei.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten